ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۱۴۰۳

انتخاب رشته دانشگاه سراسری 97
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ پس از برگزاری آزمون و اعلام شدن نتایج اولیه کنکور سراسری، متقاضیان مرحله مهم و حساس انتخاب رشته را پیش روی خویش خواهند داشت .

آن دسته از داوطلبانی که میخواهند به انتخاب رشته کنکور مجاز شده اند در زمان انتخاب رشته کنکور که تقریبا در دهه دوم مرداد  برگزار می شود از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org  نسبت به انتخاب رشته می توانند اقدام کنند .

جهت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری – مشاوره اخذ انواع معافیت در زمینه تحصیلی – کفالت و … مشاوره اخذ امریه سربازی و ارگان های امریه پذیر و راهنمای گرفتن کسری خدمت با مرکز مشاوره نظام وظیفه ایران تحصیل تماس بگیرید

9099075307 در صورت شلوغی خطوط 9099075307 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

در این مدت زمان مشخص شده ، متقاضیان ضمن توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری خود 150 رشته از دانشگاه های دولتی ( روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ) ، دانشگاه پیام نور و یا دانشگاه غیر انتفاعی را می توانند انتخاب کنند و نکته حائز اهمیت و قابل ذکر این است که انتخاب رشته کنکور  به طور مجزا از انتخاب رشته دانشگاه آزاد  انجام می شود . برای مشاوره در خصوص انتخاب رشته دانشگاه سراسری  با ایران تحصیل تماس بگیرید.انتخاب رشته دانشگاه سراسری  را از ما بپرسید. 

به احتمال زیاد همانند روال سال های پیش،  شاهد تمدید مهلت زمان انتخاب رشته کنکور سراسری  به مدت 2 الی 3 روز خواهیم بود .

اطلاعات مفید داشتن از کارنامه کنکور سراسری و درک صحیحی از تعابیر به کار رفته در آن می تواند به شما برای انجام انتخاب رشته ای صحیح و با شانس قبولی بالا کمک نماید . آنچه از کارنامه کنکور برای انتخاب رشته کنکور سراسری اهمیت دارد ، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بوده و در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تراز یا همان نمره کل آزمون معیاری برای انتخاب رشته می باشد .

پس هر داوطلب با در دست داشتن اطلاعات کافی از رتبه در سهمیه و رتبه قبولی و تراز قابل تاثیر با دید بهتری نسبت به انتخاب رشته، می تواند اقدام کند .انتخاب رشته دانشگاه سراسری در ایران تحصیل

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه دولتی

همان گونه که اشاره کردیم بعد از اعلام  شدن نتایج اولیه کنکور سراسری داوطلبانی که به انتخاب رشته مجاز می باشند، لازم به ذکر است که با استفاده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری در مدت زمان تعیین شده به صورت اینترنتی به انتخاب رشته اقدام نمایند.

داوطلبان در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری این امکان را دارند که 150 کد رشته محل را انتخاب کنند. ضمن این که به خاطر داشته باشید که بعد از انجام انتخاب رشته کنکور سراسری از دریافت کد 15 رقمی که به منظور تکمیل مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد غافل نشوید.

بعد از پذیرفته شدن در کنکور سراسری اصلی ترین دغدغه داوطلبان کنکوری مجاز به انتخاب رشته قبولی در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد.ولی لازم است بدانید که به دست آوردن نتیجه مطلوب در این مرحله هم با در نظر گرفتن راه کارهای اصولی به آسانی امکان پذیر خواهد بود.

اولین و مهم ترین نکته که باید برای انتخاب رشته لحاظ کرد این است که در انتخاب رشته کنکور باید به وسیله در نظر گرفتن مقدار دوست داشتن و  میزان علاقه داوطلبان به رشته محل ها و هم چنین آینده شغلی آن رشته می باشد. پس تلاش  کنید در مرحله انتخاب رشته کلیه موارد تاثیر گذار در انتخاب رشته را مورد بررسی و تحلیل خود قرار دهید. ضمن این که توجه داشته باشید که با توجه به این که سازمان سنجش با استانی، ناحیه ای، قطبی و کشوری کردن کلیه رشته های تحصیلی شانس قبولی داوطلبان را به نوعی بالا برده است،  می توانید انتخاب ها را با توجه به موارد ذکر شده طبق علاقه و ترجیحات خود در اولویت قرار دهید.

حال باید ببینیم که عوامل تاثیر گذار و مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری چیست؟

  1. متقاضیان گرامی در درجه اول می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را به دقت مطالعه کرده و از شرایط انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته ها ، ظرفیت ها کد رشته ها و… به صورت آگاه شوید.
  2. رشته های خود را به 3 دسته انتخاب خوش بینانه ، انتخاب منطقی و انتخاب بد بینانه تقسیم بندی کنید. پس از انجام این کار 20 درصد از کل رشته ها ( طبق علاقه بیشتر) را در لیست انتخاب های خوش بینانه قرار دهید و سپس 50 درصد را در لیست انتخاب های منطقی و 30 درصد هم در لیست انتخاب های بد بینانه قرار دهید.
  3. بدون در نظر گرفتن تراز و رتبه ی رشته های مورد علاقه خود آن ها را تفکیک کنید و در دفترچه ای یادداشت نمایید.
  4. طبق اولویت علاقه شخصی رشته های اضافی را حذف کنید. ( دقت کنید که علاقه به برخی رشته ها تنها از روی بی اطلاعی از رشته مورد نظر است ، در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنید و بازار کار و شرایط آن ها را بسنجید تا در آینده دچار مشکل نشوید)
  5. بعد از انجام دادن انتخاب رشته ویرایش و تغییرات نهایی در انتخاب های خود را انجام دهید.

حال باید به این موضوع بپردازیم که تاثیر سهمیه ها در قبولی داوطلبان در انتخاب رشته کنکور سراسری  چیست؟

سهمیه بندی انتخاب رشته دانشگاه سراسری 

سهمیه مناطق 3 گانه : سهمیه مناطق دانش آموزان با توجه به منطقه زندگی دانش آموزان در 3 سال پایان دوره دبیرستان به 3 قسمت تقسیم می شود: سهمیه منطقه 1، سهمیه منطقه 2 و سهمیه منطقه 3

 

سهمیه منطقه 1 به داوطلبانی تعلق می گیرد که 3 سال پایان دبیرستان را در شهرهای بزرگ که به امکانات آموزشی دسترسی داشته اند.

سهمیه منطقه 2 به داوطلبانی تعلق می گیرد که از امکانات آموزشی برخوردار بوده اند اما نه به اندازه دانش آموزان منطقه 1.

و سهمیه منطقه 3 به آن دسته از داوطلبانی تعلق می گیرد که در 3 سال پایانی دوره دبیرستان هیچ گونه دسترسی به امکانات آموزشی نداشته اند.

اگر 3 سال آخر تحصیل در مناطق مختلف باشد، سهمیه منطقه مرفه تر انتخاب خواهد شد.به طور مثال اگر 2 سال تحصیل در منطقه 2 و 1 سال در منطقه 1 صورت گرفته باشد، منطقه 1 به عنوان سهمیه منطقه داوطلب انتخاب می شود.

سهمیه کارمندان: در رشته های پزشکی کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی مشمول 20 درصد ظرفیت دانشگاه های شبانه می شوند و در رشته های غیرپزشکی 10 درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق می گیرد.

سهمیه ایثارگران و جانبازان: 20 درصد از ظرفیت هر کدرشته محل متعلق به داوطلبانی است که مشمول سهمیه ایثارگران و جانبازان خواهد بود.

سهمیه بسیج : این سهمیه تنها در انتخاب رشته کنکور آزاد تاثیر گذار بوده و تاثیری در انتخاب رشته کنکور سراسری ندارد همچنین میزان تاثیر آن بستگی به مدت زمان دریافت کارت بسیج فعال می باشد و متغیر است.

سهمیه آموزگاران: در کنکور انسانی 80 درصد ظرفیت رشته راهنمایی مشاوره به آموزگاران آموزش و پرورش تعلق می گیرد.

 

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در اواخر شهریور ماه بر روی سایت قرار خواهد گرفت و شما داوطلبان می توانید نتایج نهایی را مشاهده نمایید.

 داوطلبان در صورت قبولی در مرحله انتخاب رشته لازم است در مدت زمان مشخص شده به همراه مدارک به دانشگاه محل قبولی خود رجوع کرده و اقدامات لازم را برای ثبت نام حضوری انجام دهند. اما در صورتی که در مرحله انتخاب رشته موفق به قبولی نشده اید امید خود را از دست ندهید به این دلیل که در صورت پذیرفته نشدن در مرحله انتخاب رشته می توانید در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و یا در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت نمایید و مجددا شانس خود را جهت قبولی در رشته دلخواهتان امتحان نمایید.

در صورت تمایل می توانید انجام انتخاب رشته کنکور انسانی  ، انتخاب رشته کنکور ریاضی و انتخاب رشته کنکور تجربی  خود را به مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل بسپارید.

جهت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری – مشاوره اخذ انواع معافیت در زمینه تحصیلی – کفالت و … مشاوره اخذ امریه سربازی و ارگان های امریه پذیر و راهنمای گرفتن کسری خدمت با مرکز مشاوره نظام وظیفه ایران تحصیل تماس بگیرید

9099075307 در صورت شلوغی خطوط 9099075307 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب

 

مطالب مرتبط :

کنکور

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری 

انتخاب رشته دانشگاه سراسری

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور