ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳ {چیدمان پزشکی} | ایران تحصیل

راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داشتن مشاور خبره ای برای انتخاب رشته کنکور تجربی برای آن دسته از داوطلبانی که در این رشته از طریق کنکور سراسری نمره حد نصاب را کسب نموده‌ اند بسیار حائز اهمیت است. در زمان تعیین رشته کنکور سراسری، بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی از ظرفیت پذیرش رشته‌ ها و درصد قبولی در رشته مورد نظر، دست به انتخاب اشتباهی زده و همین امر باعث عدم قبولی آن‌ ها می‌ شود. بنابراین توصیه می‌ شود قبل از شروع این فرآیند حساس، از راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی مشاورین خبره ایران تحصیل غافل نشوید. 

به جرات می‌ توان گفت توجه به کد محل رشته‌ ها و هم چنین توجه به ظرفیت پذیرش هر رشته، حرف اول را در زمان انتخاب رشته تجربی می‌ زند. افرادی که می‌ خواهند شانس پذیرش خود را در رشته‌ های مختلف گروه تجربی افزایش دهند، بهتر است از مشاوره و راهنمایی‌ های کارشناسان مجرب بهره بگیرند. مشاوره تخصصی انتخاب و ثبت رشته در زیر گروه تجربی کمک به‌ سزایی برای قبولی داوطلبان خواهد کرد. به علت اهمیت این موضوع، در ادامه این مقاله از ایران تحصیل به بررسی گام‌ های مهم این مسیر و راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی خواهیم پرداخت. 

بنر انتخاب رشته کنکور

اهمیت استفاده از راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی

تصور همه داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه در گروه تجربی این است که در صورت خرید انواع و اقسام کتب کمک آموزشی، دوندگی و پرس و جو برای یافتن بهترین آموزشگاه کنکور و شرکت در کلاس‌ های آن و همین طور درس خواندن زیاد همراه با برنامه‌ ریزی می‌ توان قبولی در یکی از بهترین رشته‌ های تجربی مانند پزشکی و یا داروسازی را از آن خود کرد. اما دقت داشته باشید که اگر بعد از شرکت در کنکور و مشخص شدن نتایج اولیه، انتخاب رشته خوبی نداشته باشید به مراتب نمی توانید مؤفقیت را از آن خود کنید و در یکی از برترین دانشگاه های ایران پذیرفته شوید.

اهمیت استفاده از مشاوره انتخاب رشته تجربی 

حال این سؤال پیش می آید که با توجه به اهمیت بالای انتخاب رشته در گروه تجربی، چگونه می‌ توان بهترین و دقیق‌ترین چینش رشته را در این گروه آزمایشی را انجام داد. در واقع چگونه می‌ توان مسیر درستی را در تعیین رشته تجربی طی کرد و به موفقیت رسید؟

در جواب به این پرسش مهم باید بگوییم که بهترین راه استفاده از راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی است. راهنمایی که بتواند شما را در این امر به بهترین شکل ممکن یاری کند. این راهنمایی می تواند توسط یک مشاور تحصیلی آن هم از نوع حرفه‌ای و با تجربه ارائه شود و همه فوت و فن کار را به داوطلبان آموزش داده و کمک کند تا مراجعانش با بهترین انتخاب ها راهی دانشگاه شوند.

اطمینان داشته باشید که در صورت استفاده از مشاوری آگاه در خصوص انتخاب رشته گروه تجربی می‌ توانید قبولی خود را در یکی از بهترین رشته‌ های تجربی ضمانت کرده و خیالتان را از این بابت راحت کنید. البته باید به این موضوع مهم نیز توجه داشت که راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی ارائه شده به یک فرد به مراتب نمی‌ تواند برای فرد دیگری مناسب باشد. علت این مسئله را می‌ توان در تفاوت در علایق افراد و داوطلبان و همین طور سطح درسی و رتبه آن ها جستجو کرد. البته توجه به شرایط فردی و خانوادگی هر یک از داوطلبان هم در این میان بسیار مهم به نظر می‌رسد.

اطلاعیه

قبل از اقدام برای انتخاب و چیدمان رشته در گروه علوم تجربی از لیست رشته های ارائه شده در این گروه آزمایشی و همین طور دانشگاه های پذیرنده از طریق مشاوری آگاه مطلع شوید.

بهترین و دقیق ترین مشاوره انتخاب رشته تجربی 

شاید این پرسش مهم در ذهن شما نیز مطرح شده باشد که یک راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی خوب، چه ویژگی‌ هایی دارد و بهترین مشاور کیست؟

در جواب به این پرسش مهم باید خدمتتان عرض کنیم که بهترین مشاوره و راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی، کسی است که هر آن چه را که برای چیدمان رشته ای بی عیب و نقص در گروه تجربی نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهد.

علاوه بر این، بهترین مشاور رشته تجربی باید شما را به شناخت خوبی از دانشگاه‌ های پذیرنده در رشته‌ های دانشگاهی این گروه آزمایشی برساند. اینجاست که می‌ توانید از اهمیت استفاده از راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی واقف شده و خود را ملزم به استفاده از آن نمایید.

تیم مشاوران آکادمی ایران تحصیل با داشتن تجربه و اطلاعاتی بالا در زمینه انتخاب کردن بهترین رشته‌ها برای داوطلبان می‌تواند کمک مؤثر و بزرگی به شما باشند و بهترین راهنمای انتخاب رشته تجربی را خدمتتان ارائه کنند.

برای خواندن مقاله با رتبه 90000 تجربی کجا قبول میشم روی لینک کلیک کنید.

خصوصیات و ویژگی های بهترین انتخاب رشته چیست؟

خصوصیات و ویژگی های بهترین انتخاب رشته در گروه تجربی

بهترین انتخاب رشته در گروه آزمایشی تجربی باید الزاماً به تمامی اصول ذکر شده در زیر توجه داشته باشد، این گونه است که می توان آن را بهترین نامید.

✅ باید علاقه فرد داوطلب در نظر گرفته شده و مشاور بداند که وی تمایل به ادامه تحصیل در کدام رشته، شهر و دانشگاه را دارد.

✅ الزاماً انتخاب رشته گروه تجربی را باید در محیطی عاری از هرگونه احساسات و به دور از اظهار نظر دیگران انجام بگیرد.

✅ اطلاع فرد داوطلب از تمامی محتویات و مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته در گروه تجربی و اطلاع وی از رشته‌ ها و دانشگاه‌ های پذیرنده این قبیل از رشته‌ های دانشگاهی الزامی به نظر می‌ رسد. البته این اطلاعات را یک مشاوره انتخاب رشته تجربی خبره باید در اختیار وی قرار دهد.

✅ اطلاع هر فرد داوطلب از بازار کار رشته مورد علاقه‌ اش در رشته تجربی و همین طور میزان درآمدی که با فعالیت در آن می‌ تواند کسب کند نیز از ضروریات است.

خصوصیات و ویژگی های بهترین انتخاب رشته چیست؟

 برای اطلاع از زمان، نحوه و شرایط انتخاب رشته تجربی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مقدمه و پیش نیاز انتخاب رشته کنکور تجربی

در این قسمت از مقاله قصد داریم راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی را ارائه دهیم. این راهنمایی عبارت است از: 

راهنمای انتخاب رشته در گروه علوم تجربی

اولین مورد مهم این که الزاماً‌ قبل از هر اقدامی برای راهنمای انتخاب رشته تجربی از کارنامه‌ های داوطلبان را در طول سال‌ های قبل برگزاری آزمون تجربی به خصوص سال ۱۴۰۳ مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و ببینید که آن‌ ها با درصد ها و رتبه‌ های کسب شده در کدام دانشگاه‌ ها و رشته‌ های تحصیلی پذیرفته شده‌ اند. کسب اطلاعاتی در این رابطه می‌ تواند کمک بزرگی به شما دوستان عزیز در زمان انتخاب و اولویت بندی رشته‌ها در گروه تجربی باشد.

الزاماً تمامی درصد ها و رتبه‌ های داوطلبان را در کلیه دروس عمومی و اختصاصی مورد بررسی قرار دهید تا بدین ترتیب تصمیم به مراتب بهتری در رابطه با انتخاب کردن رشته در این گروه آزمایشی بگیرید.

موضوع بسیار مهم دیگر این که بحث چیدمان رشته‌ های تحصیلی را نادیده نگرفته و به آن توجه لازم را داشته باشید. در واقع این گونه نیست که رشته‌ ها را به هر طریقی که خواستید در فرم ثبت رشته تجربی درج کنید، بلکه باید اصولی را در زمان چینش رشته‌ ها رعایت کنید.

 برای اطلاع از مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک کنید.

13 گام مهم برای موفقیت در انتخاب رشته تجربی

در این قسمت از مقاله به 13 گام مهم برای موفقیت و داشتن انتخاب رشته ای اصولی اشاره خواهیم داشت. استفاده از این 13 گام مهم برای موفقیت در رشته تجربی می‌ تواند کمک ارزنده و بزرگی به شما دوستان کنکوری باشد. همراهی شما با یک مشاور خبره در مسیر این 13 گام باعث قبولی شما در کنکور می‌ شود.

در نتیجه، اطمینان داشته باشید که با استفاده از این 13 گام مهم برای موفقیت و مشاوره انتخاب رشته تجربی می‌ توانید آینده خود را از این رو به آن رو کرده و این اقدام را به اصولی ترین شکل ممکن به انجام برسانید. 

بنر انتخاب رشته

اولین گام- از شناخت دقیق رشته های دانشگاهی در گروه تجربی غفلت نکنید:

شاید باور نکنید اما کسب اطلاعاتی دقیق و به‌روز در رابطه با انواع رشته‌ های گروه تجربی آن قدر مهم است که در صورت بی توجهی به آن می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد.

افراد و داوطلبان زیادی در طول سال های قبل با بی توجهی به این موضوع آینده خود را نابود کردند و بعد از ورود به انواع رشته ها تازه متوجه علاقه نداشتن به آن ها شدند. افرادی که به مراتب انتخاب رشته خوبی را در گروه تجربی تجربه کرده اند و دیگر فرصت جبرانی برای آن ها وجود ندارد. از این رو، هرگز از شناخت رشته های دانشگاهی غافل نشوید و با تمامی موارد مرتبط با این رشته ها از جمله دروس مورد مطالعه در طول دوران تحصیل، بازار کار و مواردی از این دست اطلاعاتی را بدست آورید.

برای دریافت دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکورروی لینک کلیک کنید.

گام دوم- برای اطلاع از علایق خود از انواع تست‌ های شخصیتی استفاده کنید:

باید عرض کنیم که تست‌ های شخصیتی متفاوتی برای شناخت علایق فرد داوطلب ورود به دانشگاه در نظر گرفته شده است که می‌ توانید از آن‌ ها استفاده کنید. تست‌ هایی همچون تست هالند که با داشتن سؤالاتی متفاوت می‌ توانند شما را به شناخت خوبی از علایقتان برسانند.

اگر اطلاعات خاصی در رابطه با این تست و سایر تست‌ های مشابه ندارید، می‌ توانید از کمک مشاوره انتخاب رشته تجربی، آگاه و با تجربه در این زمینه استفاده کنید تا بدین ترتیب بهترین اطلاعات را در این رابطه در اختیارتان قرار دهند.

برای اطلاع از رتبه مورد نیاز برای قبولی در رشته داروسازی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

گام سوم- در صورت تمایل به انتخاب رشته هایی در دانشگاه روزانه توجه لازم را به خرج دهید:

اگر مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های روزانه هستید الزاماً توجه و دقت لازم را در زمان ثبت کد رشته محل های تجربی به خرج دهید. شاید بپرسید که این همه حساسیت و دقت در ثبت کد رشته محل های در دوره روزانه چیست؟

در پاسخ باید خدمت شما عرض کنیم که اگر شما در دوره روزانه در یکی از دانشگاه‌ های پذیرنده رشته مورد نظر خودتان پذیرفته شوید اما اگر بنا به هر دلیلی موفق به شروع تحصیل در این دانشگاه‌ ها نشوید و حتی انصراف دهید، اینجاست که باید بگوییم که تا یک سال آینده نمی‌ توانید در کنکور دانشگاه ها شرکت کنید.

 

گام چهارم- الزاماً به فاصله شهر محل تحصیلی و شهر محل زندگی تان توجه داشته باشید:

در زمان اولویت بندی رشته ها به فاصله شهری که برای تحصیل انتخاب کرده‌ اید با شهر محل اقامت بی توجه نباشید. چون امکان دارد دوری از خانواده به خصوص در اولین روزهای سال تحصیلی برای شما سخت باشد.

اگر فاصله بین دو شهر کم باشد شما راحت می‌ توانید برای سر زدن به خانواده اقدام کنید. این گونه تا حد زیادی از میزان دلتنگی شما کاسته خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین رتبه مجاز روزانه تجربی روی لینک بزنید.

گام پنجم- به وضعیت مالی خود با توجه به شهریه پرداختی برای هر دانشگاه ها توجه کنید:

شاید تا چند سال قبل خانواده‌ ها مشکل چندانی از بابت پرداخت شهریه ورودی دانشگاه نداشتند و آن قدرها شهریه بالا نبود. اما در حاضر این گونه نیست و روز به‌ روز شاهد بالاتر رفتن مبلغ شهریه پرداختی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ ها از جمله دانشگاه پیام و یا آزاد هستیم.

لازم به ذکر است که شهریه مراکز پردیس خودگردان به مراتب بیشتر از دانشگاه‌ های دیگری از جمله دانشگاه آزاد است. به همین دلیل قبل از هر گونه اقدامی برای تحصیل در این دانشگاه‌ ها از استطاعت مالی خود برای پرداخت شهریه اطمینان حاصل کنید.

گام ششم- در مورد کیفیت آموزش و همین طور اوضاع خوابگاه‌های دانشجویی اطلاعاتی را کسب کنید:

اطلاع از امکانات در نظر گرفته شده برای هر دانشگاه و همین طور خوابگاه‌ های اختصاص داده شده به هر یک از دانشجویان نیز در زمان انتخاب رشته بسیار مهم به نظر می‌ رسد. در هر صورت تحصیل در دانشگاهی با امکانات بالا و همین طور در بهترین خوابگاه‌ های دانشگاهی حق مسلم تمامی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی است.

از این رو قبل از این که برای پر کردن و فرم انتخاب رشته کنکور تجربی اقدامی کنید اطلاعاتی را در رابطه با امکانات دانشگاه‌ ها و البته خوابگاه‌ های دانشجویی بدست آورید تا بعداً دچار مشکل نشوید و نتیجه آن انصراف از دانشگاه و رشته تحصیلی مورد علاقه نباشد.

گام هفتم- از توجه به رتبه بندی دانشگاه ها غافل نشوید:

موضوع مهم دیگری که باید در زمان انتخاب رشته به آن توجه لازم را داشته باشید، اطلاع از رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها است. در این ارتباط استفاده از راهنمای ایران تحصیل را فراموش نکنید. لازم به ذکر است که رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها بعد از تنظیم به وسیله وزارت علوم در سایت این وزارتخانه منتشر می‌ شود.

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با رتبه بندی دانشگاه های روزانه، غیرانتفاعی، شبانه و غیره در ایران هستید می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل کنید.

برای کسب اطلاع از چگونگی انتخاب رشته موفق بر روی کلیک کنید.

گام هشتم- سطح بالاترین و بهترین دانشگاه ها را بشناسید:

مورد بعدی که باید به آن توجه لازم را داشته باشید، بحث شناخت بهترین دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی است. به فرض مثال اگر قصد ورود به رشته پزشکی را دارید باید بدانید که کدام دانشگاه از بقیه برتر هستند. توصیه ما به شما این است که برای این امر از مشاوره انتخاب و چیدمان رشته تجربی استفاده نمایید.

گام نهم- ظرفیت پذیرش دانشگاه ها را بدانید:

اطلاع از این که هر ساله در هر رشته و هر کدام از دانشگاه ها چند نفر دانشجو پذیرفته می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع شما باید بدانید که ظرفیت دانشگاه ها چقدر است تا بدین ترتیب تصمیم بهتری بگیرید و موفق‌ تر عمل کنید. البته این موضوع و داشتن این اطلاعات جای نگرانی ندارد و به کمک مشاوره و راهنمای انتخاب رشته تجربی ایران تحصیل می‌ توانید به راحتی این اطلاعات را داشته باشید.

گام دهم- تحقیق در رابطه با آب و هوای شهر محل تحصیل را فراموش نکنید:

دوستان عزیز همواره به این موضوع مهم توجه داشته باشید که اطلاع از وضعیت آب و هوایی شهری که قرار است در آن تحصیل کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. به فرض اگر آن شهر از آب و هوایی بسیار سرد و یا بسیار گرمی برخوردار باشد زندگی در آن بسیار سخت است.

برای مشاهده لیست زیر گروه‌های رشته تجربی روی لینک بزنید.

گام یازدهم- از دروس مورد مطالعه در هر ترم تحصیلی رشته مورد نظر خود مطلع شوید:

قبل از اقدام به انتخاب رشته‌ های تحصیلی مختلف از لیست دروسی که باید در طول دوران تحصیل آن‌ ها را بخوانید مطلع شوید. البته اطلاع از این که هر یک از این دروس در چند واحد درسی ارائه می‌ شوند نیز خالی از لطف نیست. بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌ دهند در رشته‌ ای مشغول به تحصیل شوند که راحت‌ تر می‌ توانند در دروس هر ترم آن نمره قبولی را بدست آورند. بنابراین ضروری است قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید. 

گام دوازدهم – به موقعیت شغلی و بازار کار رشته ها توجه کنید:

آینده شغلی و بازار کار رشته‌ ها از آن دسته مواردی است که قبل از هر تصمیمی جهت انتخاب رشته باید آن را مد نظر قرار داد؛ چرا که برخی از رشته‌ ها وجود دارند که بازار شغلی مناسبی نداشته و افراد پس از فارغ‌ التحصیلی ممکن است با مشکلات فراوانی مواجه شوند. از این رو توصیه می‌ کنیم پس از تعیین رشته مورد علاقه خود، حتما بازار کار آن را نیز بررسی نمایید، زیرا شما باید چندین سال در آن رشته درس بخوانید. پس رشته‌ ای را انتخاب کنید که بتوانید پس از فارغ‌ التحصیلی در آن مشغول به فعالیت شوید.

گام سیزدهم – به شرایط پذیرش در رشته های تحصیلی توجه کنید:

دقت داشته باشید که تحصیل در برخی از رشته‌ های دانشگاهی تجربی با شرایط خاصی برای هر فرد داوطلب همراه است. شرایطی که می‌ توانید آن‌ ها را در دفترچه انتخاب رشته پیدا کنید. در نتیجه از توجه به این موضوع مهم نیز در زمان ثبت رشته غافل نشوید. برای راهنمایی و کمک می‌ توانید از مشاوره انتخاب رشته تجربی ایران تحصیل کمک بگیرید.

برای آشنایی با رشته‌های بدون کنکور تجربی روی لینک بزنید.

جدیدترین اخبار پیرامون کنکور رشته تجربی

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۳

ضرایب سوابق تحصیلی در گروه های آزمایشی، متغیر خواهد بود و داوطلبان باید توجه کنند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳- ۳- ۶ در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی- فیزیک به میزان ۴۰ درصد قطعی در آزمون سراسری ۱۴۰۳ است. 

بر این اساس، ارزیابی میزان توانایی، دانش  و پیشرفت تحصیلی دوطلبان از طریق « نمره ­کل سابقه تحصیلی» و« نمره ­کل آزمون اختصاصی» صورت می­ گیرد. آزمون اختصاصی، آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته­ های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه ­های آزمایشی است که براساس کتاب­ های درسی وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان برگزار می ­شود.

جزییات تغییرات کنکور ۱۴۰۳

در تیر ماه سال ۱۴۰۳ پس از ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس جمهور، جدیدترین تغییرات برای کنکور ۱۴۰۳ کلید خورد. چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۳ «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیر گروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» است که امسال برای اولین بار اجرا می‌ شود.

تغییرات در کنکور سراسری،  موافقان و مخالفانی داشته است و کنکور ۱۴۰۳ نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در حالی که بعضی از گروه‌ های دانش آموزی و صاحب نظران حوزه آموزش معتقد بودند که هنوز امکان تهیه کامل سوابق تحصیلی برای تمامی داوطلبان کنکور وجود ندارد، شورای عالی انقلاب فرهنگی «ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰» را ابلاغ نمود. 

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی نحوه دریافت مشاوره و راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی اصولی و معرفی 13 گام مهم در فرآیند انتخاب رشته تجربی پرداختیم. آن دسته از داوطلبانی که در کنکور تجربی شرکت می‌ کنند و طبق کارنامه اولیه خود مجاز به تعیین رشته محل‌ های دوره روزانه و غیر روزانه شوند، می‌ توانند پس از مطالعه مقاله بالا، نسبت به انتخاب 150 کد رشته به کمک 13 گام مهم برای موفقیت و راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی اقدام کنند.

از آنجا که این پروسه از اهمیت بسیاری برخوردار است، هرگونه اشتباه در انتخاب کد رشته و عدم توجه به ظرفیت پذیرش رشته ها در دوره روزانه و شبانه باعث از دست رفتن شانس پذیرش و در نتیجه عدم قبولی در دانشگاه مورد نظر خواهد شد. بنابراین اگر می‌ خواهید انتخاب های موفقی داشته باشید، توصیه می‌ کنیم قبل از هر چیز از مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی کارشناسان کار آزموده آکادمی ایران تحصیل بهره بگیرید. کارشناسان ما با داشتن سال‌ ها تجربه در امر مشاوره، آماده ارائه راهنمایی و خدمت رسانی به شما عزیزان در تمام روز های هفته می‌ باشند؛ تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه خصوصیاتی را می‌توان برای بهترین مشاوره انتخاب رشته تجربی در نظر گرفت؟ 

از میان ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد بهترین مشاوره انتخاب رشته تجربی می‌توان از جامع و کامل بودن و ارائه تمامی اطلاعات مورد نیاز به داوطلب نام برد.

چگونه می‌توان به راهنمای جامع انتخاب رشته گروه تجربی دسترسی داشت؟

اگر به دنبال دریافت بهترین راهنمای انتخاب رشته در گروه تجربی هستید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مزایای دریافت بهترین مشاوره انتخاب رشته تجربی چیست؟

از میان مزایای دریافت بهترین مشاوره انتخاب رشته تجربی می‌توان به داشتن بهترین و اصولی‌ترین انتخاب رشته اشاره کرد.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «راهنما جامع انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳ {چیدمان پزشکی} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo زاهدی نسب گفت:

    سلام برای قبولی در روزانه شهر تهران باید حداقل چه تراز و رتبه ای بیارم که پذیرش بشم ؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سوال شما خیلی کلی میباشد بستگی دارد برای چه رشته ای تلاش کنید…

  2. Avatar photo صادقی نژاد گفت:

    سلام و وقت بخیر
    ایا در پذیرش رشته پرستاری داوطلبانی که بومی هستند در اولویت قرار دارند؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      خیر دوست عزیز پذیرش بر اساس معدل و رتبه و تراز کنکور خواهد بود.

  3. Avatar photo ابوالفضل شاهزاده فرد گفت:

    سلام خسته نباشید من پایه هفتم ؛ علوم ۲۰ ریاضی ۱۸.۵
    هشتم؛علوم ۱۹.۵.ریاضی ۱۹.۵
    نهم:علوم ۲۰.ریاضی ۱۹.۵ تجربی میارم؟معدل هر سه پایم هم بالا ۱۹

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله احتمالش بالاست.

  4. Avatar photo بنیامین گفت:

    سلام عرض خسته نباشید بنده دهم رشته تجربی هستم اگه با یاری خدا معدل سال دهم ۱۹ خورده باشه یازدهم ۱۹ و دوازدهم دوربر ۱۹ باشه خوبه

    1. Avatar photo مشاور عباسیان گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به شرایط اعلام شده میانگین و معدل قابل قبول است .

  5. Avatar photo AmirhosseiN گفت:

    سلام و احترام و وقت بخیر
    من از دوازدهمی های تجربی هستم
    و سوالی از خدمتتون دارم؛
    بنده علاقه ام به رشته های انسانی هستش
    و آیا میشه که ان شا ء الله با آوردن نمره عالی توی دیپلم تجربی و رتبه عالی در کنکور، توی انتخاب رشته،
    به جای پزشکی یا دندانپزشکی یا داروسازی و غیره (رشته های خود تجربی…)
    رشته های انسانی موجود در دفترچه مثل اقتصاد رو انتخاب کنیم و راهی دانشگاه روزانه سراسری تبریز بشیم؟
    یا باید بریم به پیام نور؟!

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته زیر گروه تجربی مربوط به این گروه بوده.برای قبولی در رشته اقتصاد دانشگاه های روزانه باید کنکور انسانی را شرکت کنید.
      برای مشاوره بیشتر میتوانید با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  6. Avatar photo تهرانی مقدم گفت:

    سلام خسته نباشید
    من امسال نهم ام و میخوام تجربی برم
    ایا رشته خوب و پر کاریه؟
    وکالت بهتره یا تجربی یا ریاضی؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر برای دریافت راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته تجربی کنکور1400 با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)