ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

انتخاب رشته بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و تا 10 بهمن تمدید شد. انتخاب رشته بدون آزمون به داوطلبان فرصت می‌دهد تا بدون شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه شوند و از این طریق مسیر تحصیلی خود را شروع کنند.

اطلاع از شرایط و مراحل انتخاب رشته‌ بدون کنکور سراسری بسیار اهمیت دارد. داوطلبان باید با دقت دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون را مطالعه کرده و پس از آشنایی کامل با شرایط، اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته خود نمایند. این اقدام مهم، به داوطلبان کمک می‌کند تا بدون مشکلات اضافی، مسیر تحصیلی خود را شروع کنند و از این طریق به دستیابی به اهدافشان نزدیک‌تر شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما داوطلبان گرامی را راهنمایی کنند.

زمان انتخاب رشته بدون کنکور 1403

🔵 ثبت نام برای پذیرش دانشجویان ورودی مهر در دانشگاه‌های سراسری از مرداد ماه آغاز می‌شود و تا اوایل شهریور ادامه دارد و سپس نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اعلام می‌شود.

متقاضیان بایستی در تاریخ مقرر به وب‌سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh. org مراجعه فرمایند.

بلافاصله پس از تعیین زمان ثبت‌نام بی‌آزمون دانشگاه سراسری 1403 ، این نوشتار در این بخش. به‌ روزرسانی و اطلاع‌رسانی خواهد شد

زمان انتخاب رشته بدون کنکور

سایت انتخاب رشته دانشگاه سراسری بدون کنکور

🔵 داوطلبانی که قصد انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری 1403 را دارند، باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. اعلام زمان و هزینه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن، تکمیل فرم انتخاب رشته و اعلام نتایج، همگی از طریق سایت سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

🔵 بنابراین، تمامی داوطلبانی که می‌خواهند در دانشگاه‌های بدون آزمون سراسری، برای رشته‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، پردیس خودگردان، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور ثبت نام کنند، باید به سایت انتخاب رشته بدون آزمون سراسری، که همان سایت سازمان سنجش است، مراجعه نموده و از سامانه یکپارچه برای نام‌نویسی استفاده کنند.

 

شرایط انتخاب رشته بدون کنکور

شرایط انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری شامل شرایط عمومی و اختصاصی است. در ادامه، به مهم‌ترین شرایط رشته‌های بدون آزمون اشاره خواهیم کرد:

شرایط عمومی:

✅ نداشتن هیچگونه عناد و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی

✅ دانشجو موظف است از قوانین جمهوری اسلامی پیروی کند.

✅ دانشجو باید پذیرش مقررات و آیین‌نامه‌های دانشگاه را قبول کند.

✅ داوطلب نباید سوابق کیفری یا فساد اخلاقی داشته باشد.

شرایط اختصاصی:

✅ داوطلبانی که در دوره روزانه سال 1401 پذیرش شده‌اند، از ثبت نام بدون کنکور محروم می‌شوند.

✅ آقایان باید از منع نظام وظیفه معاف باشند.

✅ داوطلبان می‌توانند حداکثر در 100 رشته محل انتخابی ثبت نام کنند.

✅ داوطلبان باید تعهدنامه‌ای را ارائه دهند که به تحصیل در یک رشته محل قبولی متعهدند.

✅ داوطلبان بر اساس معدل کتبی دیپلم برای فارغ التحصیلان رشته‌های نظری و معدل کل دیپلم برای فارغ التحصیلان فنی حرفه‌ای و کاردانش پذیرش می‌شوند.

این شرایط ممکن است بسته به سیاست‌ها و آیین‌نامه‌های هر دانشگاه و یا سازمان مربوطه متغیر باشند. بنابراین، قبل از ثبت نام، بهتر است دقیقاً شرایط مورد نیاز را از منابع رسمی مربوطه بررسی کنید.

شرایط انتخاب رشته بدون کنکور

مدارک مورد نیاز برای انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی

جهت امکان ثبت‌نام داوطلبان در دانشگاه‌های سراسری کشور بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳، ارائه مستندات مورد نیاز ضروری است.

لیست کامل این اسناد در کتابچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته موجود بوده و متقاضیان موظفند به دقت این کتابچه را مطالعه نموده و اطلاعات و اسناد ضروری جهت ثبت‌نام به صورت الکترونیکی و حضوری را یادداشت نمایند.

✔️ در ادامه، اسناد ضروری برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های سراسری بدون آزمون ورودی سال ۱۴۰۳ آورده شده‌اند.

اسناد و مدارک ضروری برای ثبت‌نام بدون آزمون ورودی:

💢 اطلاعات فردی ضروری برای ثبت‌نام:

کد ملی، ملیت، دین و مذهب، کد اتباع غیر ایرانی، وضعیت جسمانی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، عکس ۳ در ۴، وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

💢 اطلاعات شناسنامه‌ای ضروری برای ثبت‌نام

نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد، سری و سریال شناسنامه اطلاعات سوابق تحصیلی ضروری برای ثبت‌نام: عنوان مدرک دیپلم، میانگین نمرات کتبی دیپلم، تاریخ اخذ دیپلم

لیست رشته های بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403

متقاضیان علاقه‌مند به رشته های بدون کنکور سوالات خود را مطرح می‌کنند. رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه‌های مختلف با شرایط مختلف ارائه شده‌اند و داوطلبان می‌توانند این رشته‌ها را در دفترچه‌ای که توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود مشاهده کنند.

در هیچ یک از دانشگاه‌های ایران، پذیرش بدون کنکور برای رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی انجام نمی‌شود و دانشجویان تنها از طریق کنکور سراسری پذیرفته می‌شوند.

رشته‌های بدون کنکور هر سال تغییراتی می‌کنند. در ادامه برخی از رشته‌های ثبت نام بدون کنکور سال ۱۴۰۳ ذکر‌ شده‌ است. برای اطلاع از جدیدترین لیست رشته ها با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

لیست رشته های بدون کنکور

مهندسی شیمی مدیریت صنعتی سینما مهندسی کامپیوتر
مهندسی برق مهندسی پزشکی علوم مهندسی شیمی کاربردی
مهندسی انرژی زمین شناسی زبان شناسی جغرافیا
علوم ورزشی بازیگری فیزیک مهندسی عمران

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

نحوه انتخاب رشته بدون کنکور 1403

🔵 مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن و مهر ماه به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند به وب‌سایت sanjesh.org مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را به طور آنلاین انجام دهند.

🔵 مراحل انتخاب رشته بدون کنکور، از جمله پرداخت هزینه ثبت نام، بارگذاری مدارک، تکمیل فرم‌های مورد نیاز و انتخاب رشته‌های مورد علاقه است.

🔵 روش آنلاین ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور این امکان را فراهم می‌کند که داوطلبان بتوانند به راحتی و بدون نیاز به حضور حضوری در واحدهای دانشگاهی، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. مراحل انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری به صورت زیر است:

✔️ ابتدا به سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

✔️ هزینه مقرر ثبت نام را از طریق درگاه‌های بانکی پرداخت الکترونیک انجام دهید و کارت اعتباری ثبت نام خود را تهیه کنید.

✔️ به لینک ثبت نام در وب‌سایت مذکور مراجعه کرده و ثبت نام را با توجه به سوابق تحصیلی خود انجام دهید.

✔️ عکس 3 * 4 خود را اسکن کرده و به صورت الکترونیکی بارگذاری کنید.

✔️ فرم مشخصات فردی و آموزشی خود را مطابق با مدارک و مستندات تکمیل کنید.

✔️ حداکثر ۱۰۰ رشته محل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با طی کردن مراحل ثبت نام دانشگاه سراسری بدون کنکور شما می‌توانید تا به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور حضوری در مراکز مختلف، ثبت نام خود را برای ورود به دانشگاه سراسری انجام دهید.

جهت اطلاع از ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد  کلیک نمایید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته بدون کنکور

🔵 راهنمای تصویری ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن به صورت زیر است:

✅ ابتدا آدرس وب‌سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org را تایپ کنید یا کلمه “سنجش” به فارسی در مرورگر خود وارد کنید. پس از ورود به سایت، گزینه “سازمان سنجش آموزش کشور” را وارد کیند.

✅ در صفحه سازمان سنجش، گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

گام اول انتخاب رشته بدون کنکور

✅ بعد از آن بخش”سامانه ثبت نام و انتخاب رشته صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن سال ۱۴۰۳” را انتخاب نمایید.

گام دوم انتخاب رشته بدون کنکور

✅ در مرحله بعد پس از انجام مراحل ثبت نام، گزینه “خرید کارت اعتباری” را انتخاب کنید.

گام سوم انتخاب رشته بدون کنکور

✅ در این مرحله، عکس خود را با مشخصات ذکر شده بارگذاری کنید و سپس فرم مشخصات فردی و آموزشی خود را تکمیل کنید.

گام چهارم انتخاب رشته بدون کنکور

✅ در این قسمت باید شامل به سوالات 1 تا 9 حاوی اطلاعات فردی و شناسنامه ای است، پاسخ دهید.

گام پنجم انتخاب رشته بدون کنکور

در بخش بعد باید به سوالات 10 تا 24 مربوط به سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی پاسخ دهید.

گام ششم انتخاب رشته بدون کنکور

در قسمت بعد به سوالات 25 تا 27 مربوط به سهمیه داوطلبان جواب دهید.

گام هفتم انتخاب رشته بدون کنکور

از سوال 28 تا 33 به وضعیت سلامت جسمانی، اتباع غیر ایرانی وضعیت اشتغال (تحصیلی، فارغ‌التحصیل، کارمند رسمی یا پیمانی) اختصاص دارد که باید به آنها پاسخ دهید.

گام هشتم انتخاب رشته بدون کنکور

سوالات 34 تا 41 در مورد نشانی محل سکونت فرد و شماره تلفن و شماره همراه است.

گام نهم انتخاب رشته بدون کنکور

✅ در این بخش گزینه ای وجود دارد که امکان انتخاب 100 رشته محل از دوره‌های مختلف دانشگاه‌های سراسری برای بهمن 1403 را فراهم می‌کند.

گام دهم انتخاب رشته بدون کنکور

✅ در انتها، اطلاعات خود را به درستی تأیید کنید و فرم ثبت نام را که شامل شماره پرونده و کد رهگیری است، پرینت گرفته و نگه دارید.

گام یازدهم انتخاب رشته بدون کنکور

مراحل ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن 1403، از 3 تا 8 بهمن در سایت سازمان سنجش آغاز شده است.

هزینه ثبت نام در دانشگاه‌های سراسری بدون کنکور سال ۱۴۰۳

برای داوطلبانی که تمایل دارند در رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه‌ها شرکت کنند، هزینه ثبت نام الزامی است. برای این منظور، آن‌ها باید هزینه ثبت نام را پرداخت و کارت اعتباری ثبت نام را تهیه نمایند.

مبلغ ثبت نام معمولا برای هر دو ترم مهر و بهمن یکسان است و در زمان اطلاع‌رسانی شروع ثبت نام‌ها و انتشار دفترچه انتخاب رشته مشخص می‌شود.

از آنجا که هزینه ثبت نام دانشگاه‌های سراسری بدون کنکور در سال گذشته ۱۳۳ هزار تومان بود، هنوز مبلغ مشخصی برای سال ۱۴۰۳ اعلام‌نشده‌است.

باید توجه داشت که پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری تنها برای داوطلبانی است که ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را انجام نداده‌اند.

به عبارت دیگر، اشخاصی که فرآیند ثبت نام کنکور را تکمیل کرده‌اند، نیازی به پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور سراسری ندارند.

جهت اطلاع از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک نمایید.

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

🔵 نتایج ثبت نام بدون کنکور، به همراه نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، پس از اتمام مهلت نام‌نویسی که معمولاً در اواخر شهریور ماه اعلام می‌شود و افراد می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش نتایج آزمون را مشاهده کنند.

🔵 داوطلبان با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری خود، این امکان را دارند که نتایج خود را مشاهده نمایند. این اقدام باعث می‌شود که همه داوطلبان، چه در ثبت نام بدون کنکور شرکت کرده باشند و چه رشته خود را از میان رشته‌های بدون آزمون و با آزمون انتخاب کرده باشند، بتوانند به طور همزمان و یکپارچه نتایج خود را دریافت نمایند.

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور

جهت اطلاع از  نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

مشاوره انتخاب رشته بدون کنکور

🔵 علی رغم اطلاع‌رسانی‌های مختلف سایت‌ها و مؤسسات مبنی بر ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور در رشته‌های پرستاری و سایر رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و صرفاً به منظور گمراه‌کردن متقاضیان و کلاهبرداری اعلام می‌شود. توصیه می‌کنیم با مراجعه به سایت سنجش ابتدا لیست رشته‌های بدون کنکور را مطالعه نمایید.

🔵 داوطلبان پس از مطالعه و بررسی لیست رشته‌های بدون کنکور سراسری، مثل رشته‌های بدون کنکور ریاضی، لیست رشته‌های دانشگاه پردیس خودگردان، رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی و رشته‌های دانشگاه پیام نور، می‌توانند پس از پرداخت هزینه پذیرش در دانشگاه های بدون کنکور، مراحل ثبت نام و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

🔵 لازم به ذکر است که داوطلبان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز در خصوص ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری را از طریق مطالعه دفترچه ثبت نام به دست آورند.

خلاصه مقاله انتخاب رشته بدون کنکور

فرآیند انتخاب رشته بدون کنکور برای ورود به دانشگاه‌های سراسری در سال 1403 به صورت یکپارچه و همزمان با نتایج کنکور سراسری انجام می‌شود.  در این فرآیند، تمامی داوطلبانی که به دنبال ورود به دانشگاه‌های بدون آزمون سراسری در مقاطع مختلف هستند، از جمله دوره روزانه، نوبت دوم یا شبانه، پردیس خودگردان، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور، می‌توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از سامانه ثبت نام بدون کنکور استفاده نمایند.

پس از انجام مراحل ثبت نام، داوطلبان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش و با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری، نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده کنند. شما داوطلبان گرامی در صورت داشتن هرگونه سؤال در ارتباط با انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل نیز در ارتباط باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله انتخاب رشته بدون کنکور کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان انتخاب رشته بدون کنکور چه تاریخی است؟

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، در این مقاله  اطلاع رسانی می شود.

نحوه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور چگونه است؟

داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون باید وارد سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org شده و فرایند نام نویسی را تکمیل کنند.

نتایج انتخاب رشته بدون آزمون چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج ثبت نام و انتخاب رشته های بدون آزمون معمولا چند روز پس از تکمیل فرم اعلام خواهد شد و داوطلبان می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش نتایج آزمون را مشاهده کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
  • تخمین رتبه ایثارگران

    تخمین رتبه ایثارگران 1403 {سهمیه ۵ و ۲۵ درصد} + محاسبه کن!

    بحث تأثیر انواع سهمیه‌ها از جمله مواردی است که در زمان انتخاب رشته ذهن تمامی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را به خود مشغول می‌کند. سهمیه ایثارگران یکی از آن سهمیه‌هایی است که داوطلبان مایل به اطلاع...
تماس با مشاور