ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان 1402 {تکمیل فرم} | ایران تحصیل

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در حوزه آموزش و پرورش، نقل و انتقال فرهنگیان از مهم‌ترین مواردی است که برای بهبود سطح آموزش و پرورش در کشورهای مختلف به کار می‌رود. با این حال، به منظور ارتقای کیفیت این فرایند، سیستم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان به کار گرفته شده است.

اما این سیستم در ایران، برخی چالش‌ها و مشکلاتی را با خود به همراه داشت که باعث شده است نیاز به بررسی و ارزیابی این سیستم از جنبه‌های مختلف وجود داشته باشد. این نکته را در نظر داشته باشید موارد مختلفی وجود دارند که بر روی امتیاز بندی تاثیر مستقیم می گذارد که در ادامه با آن ها هم آشنا خواهید شد.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم راهکارهایی برای بهبود این سیستم را مطرح کرده و به مشکلاتی که با آن روبرو شده ایم، پرداخته و پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا در این مسیر با هم پیش برویم و به اهمیت سیستم امتیاز بندی و فرم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان بپردازیم و آن را به دقت بررسی کنیم.

برای کسب اطلاع از شرایط انتقالی استثنا فرهنگیان روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

منظور از امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان

در ابتدا بهتر است اطلاعاتی را در مورد امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان در اختیار شما قرار دهیم زیرا شاید ندانید امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان چیست؟ شایان ذکر است بدانید امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان یک سیستم امتیازدهی است که برای انتخاب فرهنگیانی که در صورت نیاز به نقل و انتقال به محل کار جدید نیاز دارند، به کار می‌رود.

این سیستم براساس معیارهای مختلفی از جمله سابقه کاری، تحصیلات، سن و امتیازات دیگر به فرهنگیان نقل و انتقال می‌دهد. هر معیار امتیازی مشخص دارد و با جمع کردن امتیازات هر معیار، نتیجه نهایی امتیاز بندی برای فرد مورد نظر به دست می‌آید. توجه داشته باشید وزارت آموزش و پرورش معیارهای امتیاز بندی را برای نقل و انتقالات فرهنگیان در هر سال در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهد.

منظور از امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان

 

معیار امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان

در این بخش از محتوا تصمیم داریم مواردی را ذکر کنیم که به طور مستقیم بر روی امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان تاثیر مستقیم می گذارد:

🔰 تاثیر سنوات خدمت در امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان

سنوات خدمت به مدت زمانی گفته می شود که شما در یک محل خدمت کار کرده اید. هر چه سنوات خدمت شما بیشتر باشد، امتیاز بیشتری برای نقل و انتقال خواهید داشت. اما اگر شما در محل های دیگری هم خدمت کرده باشید، امتیاز شما دو برابر محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر شما پنج سال در محل فعلی خود و دو سال در محل دیگری خدمت کرده باشید، امتیاز شما برای سنوات خدمت برابر با (5×1) + (2×2) = 9 خواهد بود.

🔰 میزان تحصیلات

میزان تحصیلات بر اساس مدرک تحصیلی معتبر که در حکم کارگزینی ثبت شده باشد، به فرهنگیان امتیاز داده می شود. امتیازات مدارک تحصیلی با یکدیگر تفاوت دارند برای مثال  برای مدرک تحصیلی دکترای تخصصی امتیاز  150 در نظر گرفته شده است. و هر چه میزان تحصیلات تنزل پیدا کند میزان امتیاز هم کاهش خواهد یافت. در ادامه بهتر است به امتیازات مدارک تحصیلی دیگر همچون (دکترای حرفه ای 130 امتیاز، دکترای علوم پایه 120 امتیاز، کارشناسی ارشد 90 امتیاز، کارشناسی 60 امتیاز، فوق دیپلم 30 امتیاز و دیپلم هم 15 امتیاز) اشاره کنیم.

🔰 رشته تحصیلی

یکی از موارد بسیار مهم تاثیر گذار در امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان 1402 رشته تحصیلی است. لازم به ذکر است بدانید بر اساس رشته تحصیلی معتبر که در حکم کارگزینی ثبت شده باشد، به فرهنگیان امتیاز داده می شود. توجه داشته باشید میزان امتیازات رشته های تحصیلی به سه دسته (رشته های مربوط به گروه آموزشی خود، رشته های مربوط به گروه آموزشی دارای نظیر در سطح کارشناسی و بالاتر و رشته های مربوط به گروه آموزشی دارای نظیر در سطح فوق دیپلم و پایین تر) تقسیم می شود.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم رشته های مربوط به گروه آموزشی خود دارای ۱۵ امتیاز می باشد. این میزان امتیاز برای رشته های مربوط به گروه آموزشی دارای نظیر در سطح کارشناسی و بالاتر متفاوت بوده و 10 امتیاز است. در انتها هم بهتر است به 5 امتیاز که رشته های مربوط به گروه آموزشی دارای نظیر در سطح فوق دیپلم و پایین تر اختصاص داده شده است اشاره کنیم.

🔰 وضعیت تعداد فرزندان و تاثیر آن در امتیاز بندی

وضعیت تعداد فرزندان باید در هنگام تکمیل فرم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان ذکر شود. لازم به ذکر است بر اساس هر فرزند 5 امتیاز به متقاضی اختصاص می باشد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که محدودیت هم وجود دارد و بیش از 4 فرزند، تنها 20  امتیاز به متقاضی اختصاص داده می شود.

برای انجام فرایند انتقالی بد نیست با سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان نیز آشنایی کافی داشته باشید.

امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان بر اساس چه موارد انجام می شود؟

🔰 وضعیت جسمانی

وضعیت جسمانی یکی دیگر از گزینه هایی است که میتواند برای یک معلم امتیاز به همراه داشته باشد. شایان ذکر است بدانید اگر یک متقاضی سالم باید به هیچ وجه امتیازی به او تعلق نمی گیرد. اما در نقطه مقابل برای افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند 10 امتیاز و برای افرادی که دچار معلولیت در جنگ شده اند 15 امتیاز در نظر گرفته می شود.

🔰 معافیت از خدمت وظیفه عمومی

این آیتم هم می تواند تاثیر زیادی در امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان 1402 داشته باشد لازم به ذکر است بدانید امتیاز بندی معافیت از خدمات وظیفه عمومی به نوع معافیت بستگی دارد. اگر نوع معافیت متقاضی از خدمت وظیفه عمومی موقت باشد، تنها 5 امتیاز به او اختصاص داده می شود. در نقطه مقابل اگر یک فرد دارای معافیت از نوع پایدار باید میتواند از 10 امتیاز بهره مند شود. 

🔰 تاثیر شرایط خاص در امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان

همانطور که میدانید داشتن شرایط خاص میتواند باعث شود تا یک معلم امتیاز بیشتری را برای نقل و انتقالات کسب کند. شاید برای شما سوال پیش بیاید یک فرهنگی برای کسب امتیاز در نقل و انتقالات باید چه شرایط خاصی داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم در صورت بیمار بودن متقاضی، بیمار بودن یکی از اعضا خانواده ، موارد مربوط به حضانت فرزند، زندانی شدن همسر و غیره می تواند جزو شرایط خاص باشد که تاثیر مستقیم بر روی امتیاز بندی میگذارد.

شرایط خاص در امتیاز دهی فرهنگیان

🔸بیمار بودن متقاضی: در صورتی که فرهنگیان مبتلا به بیماری های خاص باشند که نیاز به درمان مستمر و یا تغییر آب و هوا داشته باشند، می توانند با ارائه گواهی پزشک قانونی و تایید کمیسیون بهداشت و درمان استان محل خدمت، به عنوان استثناء از نقل و انتقالات برون استانی بهره مند شوند

🔸بیماری اعضای خانواده: در صورتی که فرهنگیان دارای همسر یا فرزند معلول چشم، گوش، گفتار، روح و روان، جسمانی و حرکتی باشند که نام آن ها در کارت تأمین اجتماعی فرهنگی ثبت شده باشد، می توانند با ارائه گواهی پزشک قانونی و تایید کمیسیون بهداشت و درمان استان محل خدمت، به عنوان استثناء از نقل و انتقالات برون استانی بهره مند شوند.

🔸حضانت فرزند: در صورت طلاق چه به صورت قطعی و چه به صورت مؤقت، حضانت فرزند (فرزند زیر ۱۸ سال) بایستی با حکم قطعی دادگاه تأسيس شده باشد. در صورت داشتن حکم قطعي دادگاه، حضانت فرزند (فرزند زیر ۱۸ سال) بایستي با حکم قطعي دادگاه تأييد شده باشد

🔸زنداني شدن همسر: در صورتي كه همسر فرهنگي به علّت جرائم عامّ الفِيَة (غير سياسي) زير قيدي زِجَل يا زِجَل شده باشد، مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توان با ارائه مستندات میتوان برای امتیاز بیشتری را کسب کرد.

شرایط خاص در امتیاز دهی فرهنگیان

برای ثبت درخواست نقل و انتقالات باید وارد سامانه profile.medu.ir شوید.

مزایا و معایب سیستم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان 1402

همانطور که میدانید تمامی سیستم های امتیاز دهی و حتی فرم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان دارای مزایا و معایب هستند. توجه داشته باشید ما در این بخش از مقاله تصمیم داریم مزایا و معایب سیستم امتیاز بندی را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای سیستم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان

ابتدا بهتر است به سراغ مزایا این سیستم برویم و اطلاعاتی را در مورد ان در اختیار شما قرار دهیم.

🔸سرعت در ارسال درخواست: با استفاده از سیستم امتیاز بندی، کارکنان می‌توانند به راحتی و به صورت آنلاین درخواست خود را برای نقل و انتقالات ارسال کنند. این باعث سرعت بیشتر در فرآیند نقل و انتقالات فرهنگیان می‌شود.

🔸شفافیت بیشتر: سیستم امتیاز بندی، باعث افزایش شفافیت در فرآیند نقل و انتقالات فرهنگیان می‌شود. کارکنان می‌توانند اطلاعات مربوط به درخواست خود را در سیستم ثبت کرده و پیگیری کنند.

🔸افزایش کیفیت نقل و انتقالات: با استفاده از سیستم امتیاز بندی، امکان مقایسه و ارزیابی درخواست‌های کارکنان وجود دارد و به این ترتیب کیفیت نقل و انتقالات بهبود می‌یابد.

🔸کاهش احتمال اشتباه: سیستم امتیاز بندی، باعث کاهش احتمال اشتباه در فرآیند نقل و انتقالات فرهنگیان می‌شود. از طریق سامانه پروفایل کارکنان، مدارک و مستندات لازم برای درخواست نقل و انتقالات جمع‌آوری و بررسی می‌شوند.

🔸ذخیره سازی دائمی اطلاعات: با استفاده از سیستم امتیاز بندی، اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات کارکنان به صورت دائمی در سامانه ذخیره می‌شود که این امر باعث بهبود امنیت و حفاظت از اطلاعات کارکنان می‌شود.

مزایای سیستم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان

 

معایب سیستم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان

سیستم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان 1402، با مشکلاتی مواجه است. این مشکلات میتواند بسیاری از افراد را با چالش مواجه کند به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این بخش از مقاله اطلاعات دقیقی در مورد مشکلات سیستم امتیاز دهی نقل انتقالات در اختیار شما قرار دهیم.

🔸محدودیت در انتخاب فرهنگیان: یکی از مشکلات اصلی این سیستم، محدودیت در انتخاب فرهنگیان براساس امتیازات است. این موضوع باعث می‌شود که فرهنگیان با سابقه کمتر، امتیازات کمتری دریافت کنند و از انتخابات مهمی مانند نقل و انتقالات منع شوند.

🔸نادرستی معیارهای امتیاز بندی: در برخی موارد، معیارهای امتیاز بندی به درستی تعیین نشده‌اند و در نتیجه، فرهنگیانی با کیفیت کمتر ممکن است امتیازات بیشتری دریافت کنند.

🔸نامشخص بودن معیارهای امتیاز بندی: بسیاری از فرهنگیان در مورد معیارهای امتیاز بندی نقل و انتقالات اطلاعات کافی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند برای دریافت امتیازات مناسب بهبود یابند.

🔸عدم شفافیت در سیستم امتیاز بندی: برای بسیاری از فرهنگیان، سیستم امتیاز بندی نقل و انتقالات غیرشفاف است و عملکرد آن به درستی توضیح داده نشده است.

🔸تاخیر در اعلام نتایج:  تاخیر در اعلام نتایج امتیاز بندی نقل و انتقالات می‌تواند به عدم اطمینان فرهنگیان نسبت به سیستم منجر شود و برای آن‌ها نگرانی‌هایی را به همراه داشته باشد.

 

زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان ۱۴۰۲

حال که تا این قسمت از مقاله آشنایی با فرم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان را مطالعه نمودید مطمئنا تصمیم دارید از زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات آگاه شوید. این نکته را در نظر داشته باشید برای مطلع شدن از زمان اعلام نتایج باید به سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان profile.medu.ir مراجعه کنید. در ادامه بهتر است ذکر کنیم در قسمت زیر یک جدول که حاوی اطلاعات در مورد زمان اعلام نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان 1402 است را به شما ارائه خواهیم کرد.

نوع فعالیت تاریخ اجرا (برای سال تحصیلی گذشته)
ثبت درخواست، تکمیل فرم امتیاز بندی و بارگذاری مدارک از طریق سامانه پروفایل فرهنگیان به نشانی profile.medu.ir 17/02/1401 لغایت 16/03/1401
بررسی درخواست ها و تایید فرم امتیاز بندی متقاضیان توسط ادارات مبدا در سامانه جامع منابع انسانی به نشانی hrm.medu.ir 17/03/1401 لغایت 05/04/1401
پردازش نرم افزاری درخواست ها بر اساس جداول تراز نیروی انسانی 06/04/1401 لغایت 14/04/1401
اعلام نتایج نهایی 15/04/1401

برای آشنایی با سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

اخبار مربوط به امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان

📢 آغاز ثبت درخواست از 17 اردیبهشت:

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم آغاز ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان 1402 از تاریخ 17 اردیبهشت می باشد. برای ثبت نام باید به وب سایت profile.medu.ir مراجعه کنید.

📢 معلم‌هایی که رتبه نگرفته‌ و یا بلاتکلیف بوده‌اند، تا چند روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند:

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: همه کسانی که در فرآیند رتبه بندی معلم‌ها رتبه نگرفته و یا بلاتکلیف بوده اند، ظرف چند روز آینده تکلیفشان معلوم و به اعتراضات هم به ترتیب رسیدگی خواهد شد. دکتر رضامراد صحرایی، امروز(نهم اردیبهشت) در جریان سفر به کرمانشاه در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه، آینده کشور را در دست معلم‌های امروز دانست.

وی گفت: معلم‌ها باید با همه توان برای تعلیم و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی تلاش کنند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم‌ها نباید گرفتار روزمرگی شوند، گفت: باید مراقب باشیم تا نقش معلمی برایمان عادی نشود تا بتوانیم به رسالت خود که همان تعلیم و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی است، دست پیدا کنیم.

خلاصه مطلب

در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد فرم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان در اختیار شما قرار دادیم. لازم به ذکر است بدانید طبق آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان، فرهنگیان با شرایط خاص می توانند از نقل و انتقالات فرهنگیان بهره مند شوند. در این بین، مهمترین موارد شرایط لازم برای درخواست انتقال موقت شامل سابقه کار، شغل، سن و تحصیلات فرهنگیان است. با توجه به اینکه فرهنگیان برای اخذ انتقال موقت باید شرایط ذکر شده را داشته باشند، نیاز به داشتن اطلاعات کامل و صحیح در این زمینه بسیار مهم است. در نهایت، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود فایل PDFمقاله امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان بر اساس چه موارد انجام می شود؟

امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان بر اساس مواردی همچون (سنوات خدمت، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، وضعیت تأهل و تعداد فرزندان، وضعیت جسمانی، معافیت از خدمت وظیفه عمومی، تاثیر شرایط خاص در امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان) می باشد.

چه شرایطی برای انتقال لازم است؟

بستگی به نوع انتقال دارد. برای انتقال دائم، باید حداقل 5 سال سابقه خدمت داشته باشید و برای انتقال موقت، حداقل 2 سال 4. همچنین باید عدم نیاز مبدا و نیاز مقصد را رعایت کنید.

چه زمانی و چگونه می توان درخواست انتقالی ثبت کرد؟

برای انتقال برون استانی و درون استانی، مهلت ثبت درخواست از 17 اردیبهشت تا 16 خرداد ماه است. اما برای ثبت درخواست انتقالی باید به سامانه پروفایل کارکنان به آدرس profile.medu.ir مراجعه کرده و با کد پرسنلی و کد ملی خود وارد شده و فرم امتیاز بندی نقل و انتقالات فرهنگیان و مدارک لازم را تکمیل و بارگذاری کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت ثبت نام امریه سربازی

    سایت ثبت نام امریه سربازی 1403 + زمان و شرایط ارگان ها

    مشمولان نظام وظیفه باید از سایت ثبت نام امریه سربازی سازمان های ارائه دهنده امریه اطلاع داشته باشند. از راه های گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه دریافت امریه می باشد. بسیاری از ارگان ها و سازمان هایی که نیروی انسانی...
  • ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. دانشگاه قرآن و حدیث با هدف پرورش پژوهشگر و استاد حوزه قرآنی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با آزمون و بدون آزمون برای...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد

    آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403

    ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403 آغاز شد. داوطلبانی که تمایل دارند بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه آزاد شوند، می‌توانند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی (پیوسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)