ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه + آزاد، سراسری، علمی کاربردی | ایران تحصیل

آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پس از انجام مراحل ثبت نام در دانشگاه، ممکن است بنا به دلایل مختلفی دانشجو نتواند شروع به تحصیل کند و تمایل داشته باشد در دوره تحصیلی خود وقفه ای را ایجاد کند. به این وقفه، مرخصی تحصیلی گفته می شود که شرایط و قوانین درخواست و دریافت آن در دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی مختلف، تغییر می کند. در این مقاله آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور را ارائه کرده و امکان دریافت آن را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و دکتری تخصصی بررسی خواهیم کرد. چنانچه دانشجوی ورودی جدید هستید و درخواست مرخصی دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

دانشجویان گرامی توجه داشته باشید که مرخصی تحصیلی شامل دو نوع می شود که: با احتساب سنوات و یا بدون احتساب سنوات مجاز تحصیلی. دریافت و درخواست هر یک از این دو نوع نیز بسته به قوانین دانشگاه و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به راهنمایی و یا داشتن سوال، کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل پاسخگوی شما خواهند بود؛ تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه در مقطع کارشناسی

با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و اطلاع داوطلبان از دانشگاه و رشته پذیرفته شده، مراحل تکمیل مدارک و ثبت نام در دانشگاه آغاز می شود. دانشگاه های مختلفی در ایران در مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در رشته های مختلف دانشجو می پذیرند که هر یک دارای قوانین و مقررات آموزشی خاص خود هستند. دانشجویانی که در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل می شوند نیز باید از این قوانین و ضوابط آموزشی حول موضوعات مختلف، مطلع باشند و بدانند دانشگاه آن ها تسهیلاتی چون مرخصی تحصیلی را به چه صورت ارائه می کند؟

آیین نامه مرخصی ترم اول در مقطع کارشناسی دانشگاه

اگر به تازگی ثبت نام دانشگاه خود را در مقطع کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) انجام داده اید، این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنید تا با آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور آشنا شوید. لازم به ذکر است که آیین نامه این دانشگاه ها در بیشتر موارد مشابه می باشد و تنها در مواردی چون تعداد سنوات مجاز تحصیلی ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. 

معمولا قوانین دانشگاه ها در رابطه با دریافت مرخصی تحصیلی در ترم اول بسیار سخت گیرانه است و دانشجو باید دلایل قانع کننده و مورد قبولی برای چرایی این درخواست ارائه کنند؛ توجه داشته باشید که دریافت مرخصی در عین سخت بودن، غیر ممکن نیست. اگر قصد دریافت مرخصی تحصیلی را دارید، باید بدانید که تا حداقل دو هفته پیش از شروع نیم سال تحصیلی می بایست درخواست خود را به صورت کتبی به اداره آموزشی دانشگاه خود ارائه کنید. 

نکته مهم در رابطه با زمان ارائه درخواست مرخصی تحصیلی:

در صورت وقوع مشکلی پیش بینی نشده، دانشجویان می توانند حداکثر تا قبل از اتمام زمان حذف و اضافه آن نیم سال و تنها با تایید و پذیرش معاون آموزشی دانشگاه خود، درخواست مرخصی تحصیلی ترم اول دهند.

اگر پس از گذشت زمان حذف و اضافه و پیش از شروع امتحانات نیم سال اول تحصیلی، مشکلی خارج از اراده دانشجو ایجاد شود و دانشجو نتواند ادامه تحصیل دهد، می بایست با ارائه مدارک و مستندات معتبر درخواست مرخصی تحصیلی خود را ارائه کند. در این صورت درخواست وی در شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

توجه داشته باشید که با آغاز امتحانات نیم سال تحصیلی، به هیچ وجه ارائه درخواست مرخصی قابل قبول نمی باشد. 

شرایط دریافت مرخصی تحصیلی در ترم اول دانشگاه:

 شرایط دریافت مرخصی تحصیلی در هر دانشگاه
نوع دوره دانشگاه دولتی دانشگاه آزاد دانشگاه پیام نور دانشگاه علمی کاربردی
کارشناسی پیوسته  حداکثر 2 نیم سال تحصیلی  حداکثر 4 نیم سال تحصیلی  حداکثر 6 نیم سال تحصیلی حداکثر 2 نیم سال تحصیلی
کارشناسی ناپیوسته حداکثر 1 نیم سال تحصیلی  حداکثر 2 نیم سال تحصیلی  حداکثر 2 نیم سال تحصیلی حداکثر 1 نیم سال تحصیلی

لازم به ذکر است که امکان دریافت مرخصی تحصیلی به صورت متوالی یا متناوب وجود دارد. همچنین مرخصی دریافت شده به غیر از موارد استثنایی، جزو حداکثر سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان در هر دوره محسوب خواهد شد. 

 

برای اطلاع از شرایط مرخصی تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد

دریافت مرخصی تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی، دارای اصول و قوانین مختص به خود است؛ از این رو اگر به تازگی در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته شده اید و در دانشگاه مد نظر خود ثبت نام کرده اید اما امکان حضور در کلاس ها را ندارید، آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور را برای این مقطع مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که در این مقطع نیز برای گرفتن مرخصی در ترم اول می بایست متقاضی دارای شرایط خاص و استثنایی بوده و بتواند مجوز کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه را دریافت کند.

حداقل دو هفته پیش از شروع کلاس های ترم اول درخواست خود را به اداره آموزشی دانشگاه پذیرفته شده ارائه کنید و تمامی اسناد و مدارکی را که نشان می دهد علت درخواست مرخصی تحصیلی در ترم اول دانشگاه خارج از کنترل شما بوده را ارائه کنید. توجه داشته باشید که شما حداکثر تا پایان زمان حذف و اضافه و پیش از شروع امتحانات نیم سال می توانید درخواست مرخصی دهید و پس از آن، تنها در شرایط استثنایی معاون اداره آموزش دانشگاه درخواست شما را بررسی خواهد کرد.  

ارائه درخواست مرخصی ترم اول دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد پس از شروع امتحانات نیم سال تحصیلی غیر مجاز است. 

آیین نامه مرخصی ترم اول در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه

شرایط دریافت مرخصی تحصیلی در ترم اول کارشناسی ارشد دانشگاه های مختلف:

 شرایط دریافت مرخصی تحصیلی در هر دانشگاه
نوع دوره دانشگاه دولتی دانشگاه آزاد دانشگاه پیام نور دانشگاه علمی کاربردی
کارشناسی ارشد  حداکثر 1 نیم سال تحصیلی  حداکثر 4 نیم سال تحصیلی  حداکثر 4 نیم سال تحصیلی حداکثر 1 نیم سال تحصیلی
دانشجویان گرامی در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانند با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از کارشناسان مجرب ایران تحصیل راهنمایی های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

برای اطلاع از دلایل موجه برای مرخصی از دانشگاه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه در مقطع دکتری

خوشبختانه امکان استفاده از تسهیلاتی چون مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات مجاز تحصیلی در مقطع دکتری نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور در مقطع دکتری مشابه می باشد؛ از این رو در ادامه می توانید قوانین و ضوابط دریافت مرخصی تحصیلی را در ترم اول دانشگاه، مشاهده کنید. 

سنوات مجاز تحصیلی در مقطع دکتری 8 نیم سال (بدون احتساب سنوات تحصیل دروس پیش نیاز و جبرانی) می باشد و دانشجو چه در اول ترم و چه در اواسط آن، مجاز به دریافت تنها 1 نیم سال مرخصی تحصیلی است. لازم به ذکر است که ارائه درخواست مرخصی باید پیش از زمان پایان حذف و اضافه و شروع ترم تحصیلی باشد. در رابطه با ارائه درخواست در ترم اول نیز باید بگوییم که دریافت مرخصی تنها با تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و موافقت کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه امکان پذیر است.

اگر دانشجویی دارای شرایط ویژه و استثنایی مانند: زایمان، نیاز به دریافت مداوای پزشکی (در صورت تأیید پزشک یا مشاور معتمد دانشگاه)، مأموریت  اجباری، مأموریت همسر یا والدین، فوت بستگان درجه اول و سایر موارد باشد، می تواند با موافقت کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه، در ترم اول تحصیلی خود از مرخصی تحصیلی بدوت احتساب سنوات مجاز استفاده کند. 

قوانین و مقررات مرخصی ترم اول در مقطع دکتری دانشگاه

نکته مهم: دانشجویان جدید الورود توجه داشته باشید که در صورت وقوع اتفاقی خارج از کنترل شما در نیم سال اول تحصیلی تان، حتما به دانشگاه مراجعه کرده و جهت ارائه مدارک و مستندات لازم و انجام مراحل ثبت نام اقدام کنید. عدم مراجعه شما به منزله ترک تحصیلی تلقی شده و از ادامه تحصیل محروم خواهید شد. 

اگر پس از شروع ترم اول تحصیلی و پیش از شروع امتحانات نهایی نیم سال، به دلیل داشتن شرایطی خاص چون بیماری یا فوت اقوام درجه یک و … امکان ادامه تحصیل و شرکت در امتحانات را نداشته باشید، می توانید با دریافت تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و موافقت کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه، ترم اول تحصیلی را مرخصی بگیرید. (لازم به ذکر است که در صورت تحصیل در دانشگاه های شهریه پرداز، شهریه شما عودت داده نخواهد شد.)

 

برای اطلاع از نحوه نوشتن متن درخواست مرخصی دانشگاه آزاد + پیام نور و سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه دریافت مرخصی ترم اول دانشگاه های مختلف به چه صورت است؟

حال که با آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور در مقاطع مختلف تحصیلی آشنا شده اید، لازم است با نحوه ارائه درخواست در این دانشگاه ها نیز مطلع شوید. معمولا ارائه درخواست مرخصی از طریق سامانه اینترنتی هر دانشگاه و یا اداره آموزش دانشگاه مربوطه صورت می گیرد.

نحوه دریافت مرخصی ترم اول دانشگاه های مختلف

به عنوان مثال در رابطه با دانشجویان دانشگاه دولتی و پیام نور، این افراد می بایست به سامانه گلستان دانشگاه خود مراجعه کرده و از طریق ورود به پنل کاربری خود در این سامانه، درخواست مرخصی تحصیلی دهند. در صورتی که دانشجوی جدید الورود هستید و هنوز شماره دانشجویی خود را برای ورود به سامانه دریافت نکرده اید، می بایست به اداره آموزشی دانشگاه مراجعه کنید.

در مورد دانشجویان دانشگاه آزاد نیز می بایست متقاضیان به سامانه آموزشیار به نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir مراجعه کرده و درخواست مرخصی تحصیلی دهند. دانشجویان ورودی جدید یا ترم اول این دانشگاه نیز چنانچه هتوز شماره دانشجویی خود را برای ورود به سامانه دریافت نکرده باشند، باید به اداره آموزشی دانشگاه مراجعه کنند.

دانشجویان گرامی توجه داشته باشید که چنانچه در ثبت درخواست مرخصی خود با مشکلی روبه رو شدید و موفق به ثبت نهایی درخواست نشدید، می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید. ما همه روزه پاسخگوی سوالات شما هستیم.

هزینه مرخصی تحصیلی دانشجویان در ترم اول به چه میزان است؟

دانشجویان دانشگاه دولتی و روزانه که شهریه ای نمی پردازند، برای دریافت مرخصی تحصیلی نیز نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت.

هزینه مرخصی تحصیلی دانشجویان در ترم اول

اما دانشجویان دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور، می بایست برای دریافت مرخصی تحصیلی مبلغی را به میزان نصف شهریه ثابت مقطع تحصیلی خود، به دانشگاه بپردازند. با توجه به بالا بودن شهریه مقطع دکتری، دانشجویان دکتری جهت دریافت مرخصی تحصیلی هزینه بیشتری را نیز پرداخت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که اگر دانشجویی در اواسط ترم اول یا سایر ترم ها به دلیل شرایط خاص درخواست معافیت تحصیلی دهد، شهریه ثابت و متغییری که پرداخت کرده، به او بازگردانده نمی شود. 

 

برای اطلاع از چگونگی گرفتن مرخصی از دانشگاه برای سربازی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط استثنایی برای دریافت مرخصی بدون احتساب سنوات مجاز تحصیلی

پیش از شروع ترم تحصیلی و یا در حین تحصیل ممکن است برخی اتفاقات غیر مترقبه رخ داده و دانشجو نتواند ترم تحصیلی خود را به اتمام برساند. در چنین شرایطی اگر دانشجو بتواند شرایط خود را به تایید کمیسیون موارد خاص برساند، می تواند مرخصی تحصیلی بدون احتساب سنوات مجاز دریافت کند. (دریافت چنین مرخصی ای حتی در ترم اول و برای دانشجویان جدید الورود نیز امکان پذیر است.)

شرایط استثنایی برای دریافت مرخصی بدون احتساب سنوات مجاز تحصیلی

شرایط استثنایی برای دریافت مرخصی تحصیلی بدون احتساب سنوات مجاز تحصیلی در مقاطع و دانشگاه های مختلف عبارتند از:

✅ بارداری دانشجوی زن با تایید کمیسیون پزشکی دانشگاه به مدت حداکثر یک نیم سال تحصیلی.

✅ زایمان دانشجوی زن با ارائه گواهی زایمان یا ارائه شناسنامه فرزند به مدت حداکثر دو نیم سال تحصیلی. 

نکته مهم: پس از بارداری و زایمان دانشجو، چنانچه فرد بخواهد به دلیل حضانت یا شیر خواری کودک خود مرخصی تحصیلی بیشتری برای نیم سال سوم تا پنجم دریافت کند، می بایست تصویر شناسنامه کودک و فرم کمیسیون را که قبلا با مرخصی وی موافقت شده بود، مجددا به کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه خود ارسال کند. جهت موافقت و تایید درخواست مرخصی این دانشجو برای نیم سال های چهارم و پنجم، موضوع به کمیسیون استانی دانشگاه مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

✅ سفر حج تمتع در طول نیم سال تحصیلی اول یا پیش از شروع نیم سال.

✅ مرخصی تحصیلی به علت ماموریت پدر، همسر به خارج از کشور.

✅ مرخصی گرفتن دانشجو به علت اعزام به ماموریت به خارج از کشور.

نکته مهم: ثبت نام اولیه فرزندان کارکنان دولت و یا دانشجویان بورسیه که احتمال داشتن ماموریت والدین، همسر و یا خود آن ها وجود دارد، می بایست براساس قوانین و با موافقت اداره کل منابع انسانی دانشگاه صورت گرفته باشد.

✅ فرزند یا همسر یکی از اعضای هئیت علمی (به شرط عدم وجود منع نظام وظیفه).

✅ عدم ارائه واحد درسی (صرفاً در اولین نیم سال تحصیلی) و یا عدم تشکیل کلاس به دلیل اینکه موضوعی خارج از اراده دانشجو می باشد، منجر به مرخصی اجباری تحصیلی خواهد شد. (در خصوص این مورد، از دانشجو هزینه مرخصی تحصیلی نیز دریافت نخواهد شد.)

✅ مبتلا شدن دانشجو به بیماری شدید با ذکر طول درمان در گواهی پزشکی مربوطه به مدت حداکثر دو نیم سال.

✅ فوت یکی از بستگان درجه اول دانشجو.

✅ مرخصی تحصیلی دانشجوی شاهد و ایثارگر به علت انجام معالجات پزشکی ناشی از صدمات جنگ و یا آلام متاثر از آن با ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز.

 

برای اطلاع از حداکثر مدت مجاز تحصیل لیسانس دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون مرخصی تحصیلی

دانشجویان مادر می توانند از آموزش غیر حضوری برای ادامه تحصیل خود بهره مند شوند:

قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در بخشنامه شماره 355119 / 2 موارد قانونی و مصوبات معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص ماده 26 «مرخصی تحصیلی مادران دانشجو»، ماده 34 «گسترش رشته‌ های مرتبط» و ماده 35 «اصلاح محتوای فرهنگی – آموزشی» را ابلاغ کرد.

بر اساس بخشنامه جدید وزارت علوم، می بایست دانشگاه‌ ها با درخواست کتبی دانشجویان مادر و باردار برای گرفتن مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات مجاز به مدت یک نیم سال، قبل از زایمان و درخواست مرخصی تحصیلی دانشجویان مادری که فرزند زیر دو سال دارند، به مدت حداکثر چهار نیم سال تحصیلی (بدون احتساب در سنوات مجاز) موافقت کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطر نشان کرد که، همچنین دانشگاه‌ ها مکلف می باشند تا با درخواست میهمانی دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر دو سال، به مدت حداکثر چهار نیم سال تحصیلی به موسسه آموزش عالی هم سطح یا پایین‌ تر مورد تقاضا، موافقت کنند.

در این بخشنامه اعلام شده است که بسترهای مناسب جهت آموزش غیر حضوری دانشجویان مادر می بایست فراهم شده و بر اساس آن، دانشگاه باید با تقاضای دانشجویان مادر باردار یا دارای فرزند زیر سه سال جهت آموزش مجازی یا غیر حضوری برای گذراندن واحد های دروس نظری دوره تحصیل موافقت کنند.

 

خلاصه مطلب

گرفتن مرخصی تحصیلی در اولین ترم و پس از انجام مراحل ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش، مستلزم داشتن اطلاعات کافی در رابطه با آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور است. هر دانشجویی باید از آیین نامه ها و مقررات دانشگاهی که پذیرفته شده و در آن ثبت نام کرده است، مطلع باشد تا بتواند بدون مشکل از تسهیلاتی چون مرخصی تحصیلی و … استفاده کند. توجه داشته باشید که مقررات و آیین نامه مرخصی تحصیلی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و دکتری تخصصی متفاوت است. 

با مطالعه مقاله فوق می توانید از تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص مرخصی تحصیلی دانشجویان دانشگاه های مختلف، مطلع شده و مراحل دریافت آن را به راحتی طی کنید. توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال و یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، می توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. کارشناسان ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید با نوشتن سوالات خود در قسمت دیدگاه، در اسرع وقت از پاسخ سوالات خود مطلع شوید. 

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله آیین نامه مرخصی ترم اول دانشگاه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط مورد نیاز برای دریافت مرخصی تحصیلی در ترم اول دانشگاه چیست ؟

دانشجویان ورودی جدید و ترم اول، برای دریافت مرخصی تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باید موافق کمیسیون موارد خاص دانشگاه و شورای آموزش عالی دانشکده خود را دریافت کنند. 

نحوه دریافت مرخصی ترم اول دانشگاه های مختلف به چه صورت است ؟

دانشجویان دانشگاه های مختلف برای دریافت مرخصی تحصیلی باید به سامانه اینترنتی دانشگاه خود مانند سامانه آموزشیار یا سامانه گلستان و ... و یا به اداره آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 

هزینه دریافت مرخصی تحصیلی در ترم اول دانشگاه های مختلف چقدر است ؟

دانشجویان دانشگاه های دولتی و شهریه پرداز هر یک می بایست جهت دریافت مرخصی تحصیلی، مبلغی در خصوص نصف شهریه ثابت دانشگاه خود را پرداخت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور