ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ + راهنما کامل

راهنما کامل کد رشته محل در ثبت نام کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟، این کد یک شماره و مشخصه ای است که برای تمام رشته ها در تمام دانشگاه های سراسری و آزاد در نظر گرفته شده و داوطلبان از طریق دفترچه راهنمای انتخاب رشته می توانند به آن دسترسی داشته باشند. کد رشته محل در ثبت نام کنکور، مشخصه ای است که به تمام رشته ها در دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، موسسات آموزش عالی و غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور، پردیس خودگردان و آزاد اختصاص داده شده است و تنها با استفاده از آن می توان انتخاب رشته را انجام داد.

هدف کد رشته محل در ثبت نام کنکور

هدف از ایجاد کد رشته محل، کاهش خطاهای احتمالی در زمان انتخاب رشته می باشد و هنگامی که شما کد رشته را وارد سایت می کنید، مشخصات رشته که شامل نام رشته و دانشگاه ارائه دهنده آن می باشد، مقابل آن ظاهر می شود و پس از بررسی کردن و مطمئن شدن آن را تایید می کنید.

 

برای اطلاع از کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ + راهنما کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 کد رشته محل و چگونگی ثبت آن در سایت

متقاضیان جهت اطلاع از کد رشته محل های گروه آزمایشی خود می بایست دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود کنند. در دفترچه انتخاب رشته اسامی رشته ها به همراه دانشگاه های ارائه دهنده درج شده است و در کنار هر رشته نیز می توانید کد آن را مشاهده کنید.
هر داوطلب مجاز است که حداکثر 150 کد رشته را انتخاب کند که البته این تعداد انتخاب برای دانشگاه های سراسری است و در دانشگاه آزاد نیز هر داوطلب می تواند 100 رشته را انتخاب کند.
پس از انتخاب كد رشته محل ها از دفترچه راهنماى انتخاب رشته کنکور سراسری و اطمینان از رشته های انتخابی خود و ترتیب علاقه مندى به رشته ها، وارد صفحه انتخاب رشته سازمان سنجش شوید.
● ابتدا از صفحه اصلى وبگاه سازمان سنجش وارد صفحه آزمون سراسرى شوید.
● در صفحه آزمون سراسرى، وارد صفحه انتخاب رشته شوید.
● از صفحه انتخاب رشته هاى تحصیلى آزمون سراسرى، بعد از چند مرحله وارد صفحه اصلى انتخاب رشته می شوید.

راهنمای انتخاب و استفاده از کد رشته محل در ثبت نام کنکور

با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، سامانه انتخاب رشته نیز فعال می گردد و داوطلبان بر اساس دوره هایی که در آن ها مجاز شده اند، می توانند انتخاب رشته را انجام دهند. به داوطلبان توصیه می شود که حتما قبل از ثبت رشته ها و تایید فرم انتخاب رشته، دفترچه های راهنما و مخصوصا دفترچه پیوست را به دقت مطالعه کنند تا از محل تحصیل، میزان شهریه، نوع دوره تحصیلی، شرایط خوابگاه و … مطلع گردند.
سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش به صورت هوشمند تنظیم شده است و داوطلبان می توانند با ثبت کد رشته محل در آن  اسم رشته و دانشگاهی که آن را ارائه داده است را در مقابل کد مشاهده کنند و پس از چک کردن، تایید نهایی را انجام دهند. به همین خاطر امکان به وجود آمدن خطاهای احتمالی در هنگام انتخاب رشته تا حد زیادی کاهش می یابد. در نظر داشته باشید که همه داوطلبان کنکور سراسری حتی داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی شرکت کرده اند، فقط یک فرم انتخاب رشته و در مجموع فرصت انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل را دارند.

 

جهت مشاهده اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری کلیک نمایید.

 

راهنمای وارد کردن کد انتخاب رشته کنکور سراسری

■ صفحه اطلاعات آزمون
در این صفحه فرصت زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری و شماره تماس برای رفع اشكالات احتمالى اعلام شده است. اگر (طبق بند هفتم كارنامه) روز مجاز به انتخاب دوره هاى پیام نور و غیر انتفاعى یا دانشگاه فرهنگیان شده اید ولى قبلا در زمان ثبت نام، علاقه مندى خود را اعلام نكرده اید، در این صفحه می توانید از پیوند (لینک) خرید كارت) سمت راست صفحه) هزینه آن را پرداخت نمایید تا بتوانید از این دوره ها هم، رشته محل هایی را انتخاب كنید.

■ ورود به سیستم انتخاب رشته کنکور سراسری

با تأیید این مورد كه اطلاعیه ها و این دفترچه راهنما را مطالعه كرده اید، به صفحه بعدی وارد می شوید. از این صفحه، به سه روش میتوانید وارد سیستم انتخاب رشته خود شوید.

۱) سریال ثبت نامی 12 رقمی + شماره شناسنامه
۲) شماره پرونده + كد ملی + سریال شناسنامه
۳) شماره رهگیری ثبت نام 16 رقمی + كد ملی

به یكى از روش هاى بالا، به صفحه بعدی به نام صفحه اطلاعات داوطلب، وارد می شوید.

■ صفحه اطلاعات داوطلب در انتخاب رشته کنکور
در این صفحه اطلاعات شخصى شما نمایش داده می شود. اگر اطلاعات مربوط به شما صحیح است، آن را تایید كنید تا وارد صفحه بعدی شوید. در پایین صفحه اطلاعات داوطلب، معدل كتبی دیپلم و عنوان دیپلم شما درج شده است. اگر اشكالی در آن می بینید، می توانید آن ها را اصلاح كنید. دو بند دیگر مربوط به داوطلبان اتباع خارجی و بهیاران است كه باید تكمیل شود. پس از تكمیل و تأیید، اطلاعات داوطلب، وارد صفحه اصلی انتخاب رشته می شوید.

 

جهت مشاهده کد ارائه دروس انتخاب واحد چیست؟ کلیک نمایید.

 

صفحه اصلى انتخاب رشته

اگردر چیدمان انتخاب رشته کنکور سراسری قصد دارید:
▪︎از دوره هاى پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان، رشته هایی را انتخاب كنید و تازه هزینه آن را پرداخت كرده اید، لازم است سریال پرداخت مربوط به هركدام را وارد نمایید.
▪︎فراموش نكنید 16 رشته از گروه هنر آزمون عملى دارد كه براى انتخاب هر یک از آن ها باید در آزمون عملى آن رشته شركت كرده و یا شركت نمایید.
▪︎كسانی كه قبلا در زمان ثبت نام علاقه مندی خود را به پیام نور و غیرانتفاعى اعلام كرده اند، در اینجا لازم نیست اقدامی نمایند.
▪︎همه داوطلبان فقط یك فرم انتخاب رشته دارند. حتی اگر در دو یا سه گروه آزمایشی شركت كرده باشند. 

نحوه وارد كردن رشته های انتخابی در فرم الكترونیک

• در پایین صفحه دو ستون ترتیب اولویت و كد رشته محل قرار دارد.
• كد(عددی) رشته های انتخابی خود را به ترتیب علاقه مندی وارد كنید.
• با وارد كردن كد هر رشته، عنوان آن رشته و نام دانشگاه به طور خودكار نمایش داده می شود. با دقت در عنوان رشته، مطمئن شوید كه كد را درست وارد كرده اید. اگر كدی را كه مربوط به گروه آزمایشی شما نیست وارد كنید چنین پیغامی ظاهر می شود:
در كد رشته محل های مجاز شما، این كد رشته محل یافت نشد.
اگر مجاز نباشید رشته هایی را انتخاب كنید، برای مثال در گروه هنر ثبت نام نكرده اید اما رشته هایی از آن گروه را انتخاب كنید، چنین پیغامی ظاهر  می شود:
اگر در كد و عنوان رشته ها یا ترتیب آن ها اشتباهی مشاهده می كنید، می توانید اشتباهات را اصلاح كنید.

پایان ورود کد رشته محل در ثبت نام کنکور

پس از وارد کردن كد رشته محل هاى مورد نظر خود، در پایان با فشردن گزینه تایید و ادامه، رسید انتخاب رشته كه شامل مشخصات فردى و فهرست رشته های انتخابی شما است، نمایش داده می شود.
 ● شماره پرونده و شماره رسید انتخاب رشته (كد عددی 15 رقمی) را، كه در بالای این صفحه رسید انتخاب رشته قرار دارد، حتما یادداشت نمایید.
● اگر چنین رسیدی دریافت نكنید، انتخاب رشته کنکور سراسری شما تمام نشده است.
● بهتر است كه این صفحه را چاپ و تا اعلام نتیجه نهایی از آن نگهداری كنید.
● پس از پایان این مراحل، شما این امكان را دارید كه تا هشت نوبت وارد صفحه انتخاب رشته شوید و رشته های انتخابی خود را ویرایش نمایید.
● امكان هشت نوبت ویرایش در محدوده زمانی انتخاب رشته هست و پس از پایان مهلت انتخاب رشته، امكان تغییر آن نیست.

داوطلبان پس از دریافت فرم انتخاب رشته بایستی به ترتیب رشته های انتخابی خود را که از قبل در برگه ای یادداشت کرده اند، در اولویت های 1 تا 150 قرار دهند و سیستم انتخاب رشته به این صورت است که با وارد کردن هر رشته در آن نام و دانشگاه ارائه دهنده آن رشته مقابل آن نمایش داده می شود و در این زمان داوطلب باید چک کند که اطلاعات درست است و سپس تایید نماید.
همچنین در سامانه انتخاب رشته امکان انتخاب رشته هایی که مجاز نیستید، وجود ندارد و اگر رشته ای را انتخاب کنید که در گروه آزمایشی شما نمی باشد و یا بر اساس کارنامه کنکور مجاز به تحصیل در آن دوره نمی باشید، پیام “مجاز به انتخاب این کد رشته نمی باشید” را دریافت می کنید.
داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد دارند، بایستی پیش از انتخاب رشته هزینه ای را از طریق خرید کارت اعتباری واریز کنند تا بتوانند فرم انتخاب رشته را دریافت نمایند.

کد رشته محل در ثبت نام کنکور

کد رشته محل در ثبت نام کنکور

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته با کد رشته محل در ثبت نام کنکور

متقاضیان می توانند با استفاده از شماره پرونده، کد ملی، شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت نام وارد صفحه انتخاب رشته شوند.
پس از دریافت فرم انتخاب رشته دو ستون را مشاهده می کنید که مربوط به جایگاه درج کد رشته محل ها می باشد. کد رشته هایی را که از دفترچه پیدا کرده اید، در برگه ای یادداشت کنید و پس از الویت بندی کردن آن ها، به ترتیب و با دقت آن ها را وارد سایت کنید.
با درج هر کد رشته، عنوان رشته و نام دانشگاه به طور خودکار در مقابل آن نشان داده می شود و حتما بررسی کنید که درست باشید و سپس تایید نمایید و وارد جایگاه بعدی شوید.
اگر کد رشته ای که درج کرده اید مربوط به گروه آزمایشی شما نباشد، از سامانه اخطار “در كد رشته محل های مجاز شما، این كد رشته محل یافت نشد” دریافت می کنید،
همچنین در صورتی که برای انتخاب رشته در دانشگاهی مجاز نشده باشید ولی رشته های آن دانشگاه را انتخاب کنید ، با هشدار “مجاز به انتخاب رشته در این دوره تحصیلی نمی باشید” ، مواجه می شوید.
در پایان کار و پس از درج تمام کد ها در فرم، گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید تا صفحه انتخاب رشته برای شما نمایش داده شود. می توانید از فرم انتخاب رشته پرینت تهیه کنید و تا زمان پذیرش در دانشگاه آن را حفظ کنید.

همان گونه که پیش تر اشاره شد، داوطلبان تا 8 بار فرصت دارند که فرم انتخاب رشته را با اضافه کردن یا حذف کد رشته محل ویرایش کنند.

 

جهت ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور  کلیک نمایید.

 

نکات مهم در زمان انتخاب کد رشته های سراسری

■ داوطلبان انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باید طبق مندرجات کارنامه کنکور، مجاز شده باشند و در غیر این صورت حق انتخاب ندارند.
■ متقاضیان انتخاب رشته محل های بورسیه که شرایط پذیرش خاصی دارند، اگر از انتخاب این رشته ها مطمئن هستند، فقط می توانند حداکثر دو رشته محل را انتخاب و در فرم ثبت کنند.
■ رشته های دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه شاهد جزو رشته های بورسیه نمی باشد و داوطلبان برای این دانشگاه ها نیز حداکثر حق انتخاب دو کد رشته محل را دارند.
■ داوطلبان کنکور هنر در زمان انتخاب رشته محل های دارای آزمون عملی توجه داشته باشند که حتما قبل از شرکت در آزمون عملی برای هر رشته هزینه مربوطه را در سایت سنجش واریز کنند.

نکته مهم:
توجه داشته باشید که پس از اتمام کار، حتما شماره پرونده و رسید انتخاب رشته را که کدی 15 رقمی می باشد رل دریافت کنید چرا که عدم ارائه این دو کد توسط سامانه، به منزله ناقص بودن انتخاب رشته می باشد و لازم است که مراحل گفته شده را مجدد تکرار کنید.

لیست کد رشته محل در ثبت نام کنکور سراسری

کد رشته های مربوط به انتخاب رشته در هر یک از آزمون ها از طریق دفترچه ای جداگانه توسط سازمان سنجش تهیه و منتشر می شود.

داوطلبان گرامی می توانند برای بررسی شانس پذیرش خود در رشته های دانشگاهی، از سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش استفاده  کنند. این سامانه برای داوطلبان کنکوری طراحی شده و در زمان انتخاب رشته در سایت sanjesh.org قرار داده می شود. داوطلبان با درج رتبه خود در این نرم افزار، از رشته هایی در آن ها احتمال پذیرش دارند، مطلع  می گردند.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ + راهنما کامل برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ + راهنما کامل برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ + راهنما کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

نکات مهم نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

انتخاب رشته رایگان کنکور

تیپ شخصیتی و انتخاب رشته

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کد رشته محل در ثبت نام کنکور چیست؟ + راهنما کامل

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش کنکور 1403 + مشاهده و بازیابی

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 ضرورت دارد. همه افراد کنکوری می‌توانند برای دریافت کد پیگیری کنکور سنجش و مشاهده برگه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. کسب...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)