ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

شرایط و مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط و مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه 1403 اعلام شد. آزمون کارشناسان رسمی دادگستری هر سال یا هر دو سال یکبار توسط سازمان سنجش و در جهت جذب علاقمندان به شغل کارشناس رسمی در مدت یک هفته انجام می‌شود. علاقمندان به شرکت در این آزمون می‌توانند در مهلت ثبت نام و تمدید زمان نام نویسی، نسبت به تکمیل فرم اینترنی ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری اقدام کنند.

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری از متقاضیان استخدام در این ارگان ثبت نام به عمل آورده و مقدمات لازم جهت برگزاری رقابتی سالم در حوزه کارشناسان رسمی دادگستری را فراهم می‌نماید. کلیه داوطلبان علاقه مند واجد شرایط شرکت در این آزمون می‌بایست در مهلت ثبت نام به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی نمایند. برای کسب اطلاعات لازم در ارتباط با شرایط ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری می‌توانید از طریق شماره 9099075307 در تماس باشی تا شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی نمایند.

ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری 1403

👈 مهلت ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری به طور معمول به صورت یک بازه یک هفته‌ای در نظر گرفته می‌شود. در این زمان داوطلبان متقاضی این آزمون می‌بایست با تهیه مدارک مورد نیاز ثبت نام که شامل اسکن عکس پرسنلی جدید، اسکن کارت ملی، اسکن شناسنامه، اسکن مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی، اسکن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم و اسکن سوابق مربوط به سهمیه می‌باشد اقدام به ثبت نام نمایند.

برای آشنایی با استخدام قوه قضاییه روی لینک کلیک کنید.

👈 اطلاع از تاریخ دقیق نام نویسی دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد، چرا که اگر داوطلبی فرصت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام را از دست دهد، امکان شرکت در بقیه مراحل آزمون را نخواهد داشت. گفتنی است زمان ثبت نام آزمون دادگستری و قوه قضاییه از 1 تا 7 آبان 1403 می‌باشد.

ضرورت اطلاع از شرایط و مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری 1403

👈 آزمون کارشناسان رسمی دادگستری هر سال یا هر ۲ سال یکبار، با همکاری سازمان سنجش و دادگستری در طی ۲ مرحله برگزار می‌گردد، مرحله اول این آزمون شامل آزمون کتبی می‌باشد. پذیرفته شدگان مرحله اول که حد نصاب نمره قبولی (نمره ۱۲ از ۲۰) را کسب کرده‌اند برای مرحله دوم یا شرکت در مصاحبه حضوری، به صورت چند برابر ظرفیت به مراکز مربوطه در استان بومی داوطلب معرفی خواهند شد.

👈 این گروه از داوطلبان در صورت قبولی در مصاحبه حضوری، برای شرکت در دوره کارآموزی به کانون کارشناسان دادگستری استان بومی خود معرفی خواهند شد و پس از طی این دوره پروانه کارشناس رسمی دادگستری را دریافت می‌نمایند. برای شرکت در این آزمون لازم است تا متقاضیان در مهلت ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری که حدود یک هفته خواهد بود، نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام و آماده سازی مدارک مربوطه اقدام کرده و در نهایت با مراجعه به سایت آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در این آزمون ثبت نام نمایند.

👈 مهلت ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری، از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org در قالب اطلاعیه‌ای منتشر می‌شود. داوطلبان با اطلاع از زمان ثبت نام آزمون کارشناسان دادگستری می‌بایست نسبت به جمع آوری مدارک ثبت نامی خود اقدام نمایند تا در طول فرآیند ثبت نام با مشکلی مواجه نگردند. مهلت ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری در سال جاری، از 1 تا 7 آبان ماه در نظر گرفته شده است و داوطلبان می‌بایست در این بازه زمانی نسبت به ثبت نام و ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری اقدام کنند.

بنر کال تو اکشن

تمدید مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری 1403

👈 پیش بینی می‌شود مهلت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری طبق روال سال‌های قبل حدود ۴ الی ۵ ماه پیش از برگزاری این آزمون انجام شود. مهلت ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری به طور معمول یک هفته می‌باشد که با اطلاعیه‌ای از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

👈 در این زمان معمولا عده زیادی از متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری موفق به ثبت نام و یا در صورت نیاز ویرایش اطلاعات خود خواهند شد. با این وجود، افراد زیادی ممکن است موفق به ثبت نام در این آزمون و در مهلت مقرر نشوند. برای این گروه از داوطلبان جای نگرانی وجود نخواهد داشت، زیرا مهلت ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری معمولا تمدید می‌شود.
👈 این تمدید به صورت بازه زمانی یک هفته‌ای می‌باشد و در این مدت داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز اقدام به ثبت نام یا ویرایش اطلاعات خود نمایند. پیش بینی می‌شود در صورت برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری، مهلت تمدید ثبت نام این آزمون چند هفته قبل از برگزاری این آزمون تمدید گردد.

تمدید مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری

نحوه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری

داوطلبان آزمون دادگستری برای ثبت نام باید به سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند و بعد مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند. البته برای انجام نام نویسی، لازم است با مراحل آن آشنا شوید و بعد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهید. نحوه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری به صورت زیر است:

☑️ سایت سنجش را به نشانی اینترنتی sanjesh.org در مرورگر گوگل سرچ کرده و وارد صفحه اصلی سامانه شوید.

صفحه اصلی سایت سازمان سنجش

☑️ گزینه سایر آزمون‌های دادگستری را انتخاب کرده و بعد به لینک “ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسان رسمی دادگستری-قوه قضاییه” مراجعه نمایید.

سایر آزمون‌های استخدامی

☑️ گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید.

خرید کارت اعتباری

☑️ سپس بر روی لینک” سریال ثبت نام آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسان رسمی دادگستری-قوه قضاییه” کلیک کنید.

☑️ اطلاعات خود را وارد کرده و بعد با تیک بر روی گزینه درگاه پرداخت، تایید و ادامه را انتخاب نمایید.

☑️ سپس به مرحله اول برگشته و گزینه ثبت نام آزمون دادگستری را انتخاب نمایید. سریال کارت اعتباری را وارد کرده تا به مرحله آخر منتقل شوید.

شماره سریال کارت اعتباری

مدارک ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری 1403

👈 برای شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه، داوطلبان باید در زمان مقرر مراحل تکمیل ثبت نام خود را انجام دهند. در این زمان داوطلبان می‌بایست با فراهم کردن مدارک مورد نیاز که شامل موارد زیر است خود را برای نام نویسی آماده کنند:
● اسکن عکس پرسنلی جدید
● اسکن کارت ملی
● اسکن شناسنامه
● اسکن مدرک تحصیلی
● سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی
● اسکن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم
● اسکن سوابق مربوط به سهمیه
● پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

مدارک ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

شرایط آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

👈 در دفترچه ثبت نام تمام اطلاعات جامع در مورد نحوه ثبت نام، زمان ثبت نام، برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه و مهم‌تر از همه شرایط ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه درج می‌شود. متقاضیان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه باید دقت داشته باشند که تنها در صورت دارا بودن تمام شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده می‌توانند در رشته انتخابی پذیرفته شوند.

شرایط عمومی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

برای اطلاع از شرایط عمومی آزمون دادگستری به موارد زیر توجه نمایید:

✅ تابعیت ایرانی
✅ عدم سوء شهرت و تجاهر به فسق و فجور
✅ نباید وکیل یا کارشناس رسمی در همان رشته یا رشته دیگری باشد. به عنوان مثال کسی که در حال حاضر کارشناس رسمی دادگستری است نمی‌تواند در آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه شرکت کند.
✅متقاضیان باید در زمان صدور پروانه کارشناسی حداقل ۲۴ سال تمام شمسی و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی داشته باشند.
✅حداقل مدرک کارشناسی از دانشگاه‌های معتبر داخلی یا خارجی داشته باشد. متقاضی صرفاً می‌تواند در همان رشته‌ای که تحصیل کرده و مدرک کارشناسی وی مربوط به آن رشته است تقاضای ثبت نام کند.
✅عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکر آور با تأیید پزشکی قانونی
✅ عدم سابقه کیفری مؤثر و محرومیت از حقوق اجتماعی
✅ارائه کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت موقت یا دائم در زمان اخذ پروانه کارشناسی رسمی
✅تعهد به اصل نظام و قانون اساسی
✅باید از زمان دریافت مدرک لیسانس متقاضی ثبت نام تا زمان ثبت نام در آزمون ۵ سال گذشته باشد و همچنین باید ۵ سال سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشد.
✅ متقاضی باید بومی همان استانی باشد که می‌خواهد در آزمون شرکت کند.
✅ عدم محکومیت به انفصال دائم از شغل کارشناسی

شرایط اختصاصی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

علاوه بر داشتن شرایط عمومی برای ثبت نام آزمون دادگستری، لازم است دارای شرایط اختصاصی زیر باشید:

👈 به غیر از شرایط عمومی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، متقاضی ثبت نام ​آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضاییه می‌بایست واجد شرط اختصاصی جذب کارشناسان رسمی و رشته شغلی انتخابی نیز باشد. در ادامه به مهم‌ترین شرایط اختصاصی و مدارک ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری می‌پردازیم.
✅ حداقل مدرک کارشناسی از دانشگاه‌های معتبر داخلی یا خارجی داشته باشد. متقاضی صرفاً می‌تواند در همان رشته‌ای که تحصیل کرده و مدرک کارشناسی او مربوط به آن رشته است تقاضای ثبت نام کند مگر در شرایط استثنایی که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.
✅ باید از زمان دریافت مدرک لیسانس متقاضی ثبت نام تا زمان ثبت نام در آزمون، پنج سال گذشته باشد و همچنین باید پنج سال سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشد.
✅ نباید کارشناس رسمی در همان رشته یا رشته دیگری باشد. به طور مثال کسی که در حال حاضر کارشناس رسمی قوه قضاییه است نمی‌تواند به عنوان کارشناس رسمی دادگستری فعالیت کند مگر آنکه پیش از ادای سوگند و دریافت پروانه کارشناسی پروانه قبلی را باطل کند.
✅متقاضی باید بومی همان استانی باشد که می‌خواهد در آزمون شرکت کند.
✅نکته‌ای که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است این است که ۵ سال سابقه کار داوطلب بعد از اخذ مدرک کارشناسی محاسبه می‌شود . بنابراین داوطلب می‌بایست بعد از تاریخ اخذ مدرک کارشناسی ۵ سال سابقه کار مرتبط با مدرک لیسانس و زیرگروه امتحانی داشته باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

👈علاقه مندان به شرکت در رشته‌های آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه لازم است قبل از اقدام به ثبت نام و تکمیل مراحل نام نویسی این آزمون نخست دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود کرده و به طور کامل مطالعه کنند. در این دفترچه تمام اطلاعات لازم در خصوص زمان و نحوه ثبت نام، زمان و نحوه برگزاری آزمون، مراحل سنجش و پذیرش و رشته‌های مورد پذیرش سال جاری درج شده است.
👈هر ساله آزمون کارشناسان رسمی با توجه به اعلام نیاز مراجع ذیربط به قوه قضاییه برگزار می‌شود و لذا امکان دارد بازه‌های زمانی ثبت نام هر دوره با سال‌های قبلی متفاوت باشد. دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه هر ساله همزمان با شروع زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد.

👈طبق برخی اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه هنوز دفترچه آزمون منتشر نشده است. با استناد به این موضوع دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه دو سال گذشته در لینک زیر به صورت Pdf برای شما عزیزان قرار داده شده است.

جهت مشاهده دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه کلیک نمایید.

خلاصه مطالب

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضاییه هر سال یا هر دو سال یک بار برگزار می‌گردد. از این رو افرادی که علاقه مند به فعالیت در زمینه کارشناس رسمی هستند، باید از شرایط و مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه اطلاع داشته باشند.

در این مقاله سعی کردیم اطلاع مفیدی در ارتباط با شرایط و ضوابط برگزاری در این آزمون ارائه کنیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجدداً سؤال یا ابهامی در خصوص شرایط و مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و دفترچه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی برای شما عزیزان پیش آمد، می‌توانید پاسخ سؤالات خود را از طریق تماس با شماره 9099075307 و ارتباط با مشاوران خبره و مجرب ما در آکادمی ایران تحصیل دریافت نمایید.

برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آشنایی با منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه چند وقت یکبار برگزار می شود؟

آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه هر سال یا هر دو سال یکبار برگزار می گردد. 

زمان برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه چه تاریخی است؟

در سال جاری هنوز زمان ثبت نام در این آزمون هنوز اعلام نشده است.

شرایط ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه چیست؟

در این مقاله به طور کامل در ارتباط با شرایط کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه توضیح دادیم.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور