ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه استاد دانشگاه شویم؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۷ اسفند ۱۴۰۲
چگونه استاد دانشگاه شویم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بدون شک دغدغه خیلی از دانشجویان بعد از اتمام تحصیل، داشتن یک شغل مناسب است. خیلی از فارغ التحصیلان علاقه مند هستند که در حوزه آموزش فعالیت کنند، و شاید سوال خیلی از افراد بعد از گذراندن تحصیل این باشد،  که چگونه استاد دانشگاه شویم؟

تدریس به عنوان استاد دانشگاه نیازمند داشتن فاکتورهای مختلفی است. که در صورت داشتن این فاکتورها افراد میتوانند وارد این حوزه کاری شوند. یکی از فاکتورهای مهم برای ورود به این شغل، داشتن تحصیلات دانشگاهی در سطح بالاست. ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط ورود به این شغل و فاکتورهای مهم پیش رو آشنا کنیم و در ادامه به بررسی سطح درآمدی این شغل بپرداریم.

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه

داوطلبینی که علاقه مند هستند به عنوان استاد دانشگاه فعالیت کنند،  و یا در هیئت علمی دانشگاه فعالیت داشته باشند،  باید در زمان انتشار فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه، نسبت به ثبت نام مورد نظر اقدام کنند. برای ورود به  هیئت علمی دانشگاه، متقاضی باید دارای شرایط اختصاصی و عمومی باشد که ما در ادامه به بررسی کامل  این موضوع که چگونه استاد دانشگاه شویم میپردازیم.

شرایط عمومی جذب هیئت علمی دانشگاه

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • تعهد به قانون اساسی و اعتقاد به ولایت فقیه
  • نداشتن سابقه کیفری موثر
  • دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و یا دخانیات
  • اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان شناخته شده در قانون اساسی
  • داشتن سلامت  جسمی و روحی
  • عدم محرومیت از اشتغال در ارگان‌های دولتی

شرایط اختصاصی هیئت علمی دانشگاه

  • آشنایی کامل حداقل با یک زبان خارجی
  • تناسب داشتن رشته متقاضی با رشته‌های اعلام شده در فراخوان جذب
  •  داشتن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزوی
  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزوی

متقاضیان با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده میتوانند در سایتwww.mjazb.ir اقدام به ثبت نام کنند.

 

زمان جذب هیئت علمی دانشگاه

شاید سوال اکثر متقاضیان ورود به هیئت علمی دانشگاه این باشد که فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم چه زمانی است؟ هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم دو بار در سال اقدام به انتشار فراخوان جذب میکنند. علاقه مندان برای شرکت در هیئت علمی دانشگاه‌، پس از دارا بودن شرایط ذکر شده،  باید ثبت نام خود را انجام دهند. زمان ثبت نام برای داوطلبین هیات علمی دانشگاه یک ماه است که این مدت میتواند توسط  فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه تمدید شود.

ار این رو علاقه‌‎مندان برای ورود به هیئت علمی دانشگاه باید در مهلت مقرر با مراجعه به سایتwww.mjazb.i اقدام به ثبت نام نمایند.

جهت راهنمایی و ارتباط با واحد  مشاوره ایرن تحصیل میتوانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

 

حقوق استاد دانشگاه ۱۴۰۳_1403

بدون شک سوال اکثر علاقه مندان ورود به حوزه شغل استاد دانشگاه،  میزان درآمد دریافتی از این شغل است؛ ما در مقاله  چگونه استاد دانشگاه شویم؟ به بررسی کامل حقوق استاد دانشگاه هم میپردازیم. در ابتدا باید به این موضوع توجه کنیم که درآمد این شغل ارتباط مستقیمی با رتبه و جایگاه شغلی فرد دارد؛ به عبارتی اساتید دانشگاه به دو گروه آموزشی و پژوهشی تقسیم میشوند؛ که نوع فعالیت اساتید متناسب با دسته‌بندی که قرار دارند متفاوت است.

ار طرفی از نظر علمی حایگاه اساتید در تقسیم‌بندی‌های مختلفی قرار میگیرد که از عنوان شغلی مربی تا استاد متفاوت است؛ در نتیحه میزان درآمد استاد دانشگاه بنا به کشور و نهاد و جایگاهی که قرار میگیرند متفاوت میباشد.ولی در نگاه کلی میتوانیم بگوییم که حقوق استاد دانشگاه از 12 تا 33 میلیون تومان در ماه متغیر است؛ که کم‌ترین میزان درآمد به شغل استاد‌یاری تعلق میگیرد.

جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان آغاز شد، برای اطلاع از شرایط دقیق روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

بهترین رشته برای استاد دانشگاه شدن چیست؟

برای علاقه مندان به تدریس در دانشگاه بدون شک این سوال مطرح میشود که چه رشته‌های برای جذب استاد دانشگاه در اولویت هستند. به طور کل رشته‌های علوم پایه بیشترین میزان جذب را برای ورود به این حوزه دارند. برای مثال در  گرایش علوم انسانی رشته های حقوق و روانشناسی و مدیریت بیشترین تقاضا را دارند و همچنین در رشته تجربی و ریاضی به ترتیب پزشکی ، داروسازی،  پرستاری،  عمران، برق و مهندسی صنایع بیشترین درخواست را در این گروه‌های تحصیلی دارند.

ولی به هرجهت جذب این رشته‌ها به عوامل مختلف دیگری هم بستگی دارد مثل نوع دانشگاهی که فرد متقاضی علاقه مند به  تدریس در آن است و رشته‌های که در فراخوان دانشگاه اعلام میشود.

علوم انسانی علوم تجربی ریاضی فیزیک
حقوق پزشکی مهندسی عمران
روانشناسی داروسازی مهندسی برق
مدیریت پرستاری مهندسی صنایع

تحصیلات لازم برای شغل استاد دانشگاه

در اکثر شهر‌ها داشتن مدرک دکتری و یا دانشجوی دکتری بودن شرط ورود به این شغل میباشد. ولی در بعضی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه پیام‌نور، آزاد و یا علمی- کاربردی با مدرک کارشناسی ارشد هم میتوان وارد این شغل شد. همچنین در بعضی از رشته‌ها و در برخی از شهرستان‌ها هم،  میتوان از مدرک کارشناسی ارشد برای ورود به این شغل استفاده کرد. ولی درکل داشتن سابقه‌ی کاری و  رزومه موفق میتواند ورود شما را در این حوزه امکان‌پذیر کند.

تحصیلات استاد دانشگاه

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

سوالی که شاید در ذهن شما ایجاد شده باشد که چگونه استاد دانشگاه شویم؟ و یا به عبارتی چگونه جذب هیئت علمی دانشگاه شویم؟ در گرو دانستن این موضوع است که در قدم اول از مراحل ثبت نام در فراخوان‌های اعلام شده اطلاع کامل داشته باشید، ما در ادامه به بررسی کامل این موضوع نیز میپردازیم.

استخدام مدرس در دانشگاه آزاد از طریق سایت این دانشگاه اعلام میشود که در فراخوان خود، لیست رشته‌های مورد نیاز برای تدریس را اعلام میکند. اعلام استخدام تدریس در دانشگاه آزاد، زمان مشخصی ندارد. استخدام مدرس در دانشگاه آزاد به دوحالت استخدام به عنوان هیئت‌علمی و یا جذب استاد حق‌التدریسی انجام میشود.

علاقه‌مندان به ورود به هیئت‌علمی دانشگاه باید در زمان فراخوان دانشگاه آزاد در سایتjazb.auc.ir اقدام به ثبت نام کنند و مدارک مورد نیاز خود را در سامانه بارگذاری کنند. و در صورتی که علاقه مند ورود به حوزه حق‌التدریسی دانشگاه باشند؛ باید از طریق سایتsajed.iau.ir اقدام به ثبت نام نمایند. پس از ثبت‌نام و بارگذاری مدارک دانشگاه اقدام به بررسی مدارک و سوابق داوطلب میکند و در صورت تائید در هیئت علمی دانشگاه، از داوطلب دعوت میشود تا در مصاحبه عمومی و علمی شرکت کند. داوطلبین برای ورود به این شغل باید دارای شرایط  عمومی و اختصاصی باشند.

شرایط عمومی ورود به تدریس در دانشگاه آزاد

  • داوطلب باید به نظام جمهوری اسلامی وفادار باشد.
  • باید سابقه کیفری و انتظامی نداشته باشد.
  • پرهیز از وارد کردن موضوعات سیاسی در مسائل علمی

 

شرایط اختصاصی ورود به تدریس در دانشگاه آزاد

  • داوطلب باید  مدرک  خود را از دانشگاه معتبر دریافت کرده باشد.
  • افراد نباید بازنشسته سایر ارگانها باشد.
  • افرادی که سهمیه ایثارگران دارند، باید مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد چیست؟ برای کسب اطلاع دقیق روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

شرایط تدریس در دانشگاه پیام‌نور

دانشگاه پیام‌نور همانند سایر دانشگاه‌ها، سالانه اقدام به جذب مدرس میکند. علاقه‌مندان برای تدریس در این دانشگاه باید بعد از انتشار فراخوان‌های این دانشگاه اقدام به ثبت نام نمایند. این دانشگاه از سه طریق اقدام به جذب مدرس میکند؛ استخدام استاد حق‌التدریس، استخدام استاد به صورت بورس و در آخر جذب استاد به عنوان هیئت علمی

متقاضیان باید فرم ثبت نام را تکمیل کرده و مدارک خود را بارگذاری کنند. مدارک مورد نیاز برای بارگذاری به شرح زیر است:

  • کپی تمام صفحات شناسنامه
  • کپی کارت ملی متقاضی
  • کپی تمام نمرات
  • درخواست تدریس در دانشگاه

دانشگاه پیام‌نور زمان مشخصی را برای جذب مدرس ندارد و این موضوع در صورت نیاز این دانشگاه، از طریق فراخوان‌های منتشر شده اعلام میشود.

برای ورود به سامانه هیئت علمی دانشگاه آزاد روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

شرایط استاد دانشگاه شدن در دانشگاه علمی-کاربردی

علاقه‌مندان به تدریس در دانشگاه علمی-کاربردی میتوانند پس از انتشار فراخوان جذب این دانشگاه، ثبت نام خود را از طریق سایت jam.uast.ac.ir  انجام دهند. متقاضیان پس از تکمیل اطلاعات مندرج در سایت، توسط هیئت جذب دانشگاه، صلاحیت‌های علمی‌شان بررسی میشود و در صورت تائید کد مدرسی دریافت میکنند. برای شرکت در آزمون‌های دانشگاه علمی- کاربردی متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا از دانشگاه‌های معتبر باشند.

برای پذیرش در این دانشگاه، شرایط عمومی و اختصاصی نیاز است؛ که برای بیان شرایط اختصاصی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل سن متقاضی باید 28 سال و حداکثر سن 65 سال باشد
  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری
  • جذب این دانشگاه به صورت بومی بوده و علاقه‌مندان تنها میتوانند استان محل کار و یا زندگی خود را انتخاب کنند.

ساعت کاری استاد دانشگاه

ساعت کاری استاد دانشگاه در آغاز ورود به این شغل 40 ساعت در هفته است که این زمان برای اساتید پزشکی به 56 ساعت در هفته میرسد که به آن طرح تمام وقت جغرافیایی میگویند. به مرور با بالا رفتن سطح علمی ساعت کاری کم‌تر میشود و استاد دانشگاه زمان بیشتری را پیدا میکند که صرف امور پژوهشی کند. اساتیدی که در یک رشته،  مشترک هستند میتوانند در دانشکده تشکیل یک گروه آموزشی را بدهند. در هر دانشکده چند گروه آموزشی وجود دارد که وظیفه هماهنگی گروه‌های اموزشی با مدیر گروه است.

ساعت کاری استاد دانشگاه

 

وظایف استاد دانشگاه

شخصی که به عنوان استاد دانشگاه فعالیت میکند دارای وظایف مختلفی است که ما در ادامه به بررسی کامل این وظایف میپردازیم. در درجه اول استاد دانشگاه باید علاقه‌مند به تدریس و پژوهش باشد و توانایی برقراری ارتباط با دانشجویان را داشته باشد. و بتواند در مسیر تدریس خود، دانش و مهارت‌های خود را از طریق فعالیت‌های علمی و پژوهشی بالا ببرد. استاد دانشگاه باید بتواند هماهنگی خوبی با مسئولین دانشگاه جهت پیشبرد اهداف از قبل تعیین شده داشته باشد و همچنین باید ارزیابی علمی درستی از دانشجوبان خود انجام دهد.

خلاصه مطلب

علاقه‌مندان به تدریس در دانشگاه باید در زمان انتشار فراخوان جذب نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مهلت ثبت نام برای متقاضیان یک ماه است و این مدت میتواند توسط فراخوان جذب دانشگاه تمدید شود. علاقه مندان برای ورود به هیئت علمی دانشگاه باید به سایت www.mjazb.i مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. جهت مشاوره در خصوص ثبت نام میتوانید با  شماره تماس 9099075307 کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید. در نظر داشته باشید که حداقل میزان تحصیلات برای این شغل،  کارشناسی ارشد است که این موضوع بسته به هر دانشگاه میتواند متفاوت باشد. متقاضی ورود به این شغل این امکان را داردکه در قالب حق‌التدریس و یا عضویت در هیئت‌علمی فعالیت خود را پس از احراز شرایط ذکر شده در آیین‌نامه انجام دهد. ما در این مقاله به اصلی‌ترین سوال شما اینکه چگونه استاد دانشگاه شویم؟ پاسخ دادیم با مطالعه کامل این مقاله، اصلی‌ترین سوالات شما در مورد شغل استاد دانشگاه پاسخ‌داده میشود.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

4/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت‌نام برای هیئت علمی دانشگاه چقدر است؟

مهلت ثبت نام برای هیئت علمی دانشگاه یک ماه است؛ که این مدت میتواند توسط فراخوان دانشگاه تمدید شود.

میران حقوق دریافتی استاد دانشگاه جقدر است؟

حقوق دریافتی استاد دانشگاه ارتباط مستقیمی با رتبه و جایگاه فرد دارد؛ به طور مثال شخصی که عضو هیئت علمی دانشگاه است با استادی که به صورت حق‌التدریس فعالیت میکند درامد متفاوتی را تجربه میکند.

شرایط اختصاصی هیئت علمی شدن دانشگاه چیست؟

داشتن مدرک دکتری یا سطح چهارحوزوی ویا داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزوی و همچنین تناسب داشتن رشته فرد متقاضی با رشته‌های اعلام شده در فراخوان جذب.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور