ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی روماتیسم ۱۴۰۳ + مراحل و شرایط جدید | ایران تحصیل

معافیت پزشکی روماتیسم ۱۴۰۳ + مراحل و شرایط جدید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی روماتیسم دارای شرایط متعددی است که شما عزیزان در صورت داشتن هر کدام از آن شرایط، می‌توانید معافیت پزشکی را دریافت کنید. در واقع، اگر شما دارای آرتریت‌ های عفونی حاد، آرتریت‌ های عفونی مزمن و آرتریت‌ های التهابی باشید، در هر صورت این معافیت شامل شما نیز می‌ گردد. گاهی اوقات ممکن است که پیش از رفتن به خدمت دارای هیچ کدام از موارد ذکر شده نباشید. در واقع، ممکن است که در حین خدمت دچار آن‌ ها شوید، در این صورت نیز شما معاف خواهید شد. لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از آرتیت‌ های نام برده باعث می‌ شوند که شما به طور موقت از خدمت معاف شوید و بلعکس، برخی دیگر باعث می‌ شوند که شما به طور دائم معاف شوید. معافیت موقت و یا معافیت دائمی را پزشک تشخیص داده و با تایید او این معافیت ها صورت می‌ گیرد.

همان طور که گفته شد، معافیت پزشکی روماتیسم ماده و بندهای بسیار زیادی دارد که شما برای دریافت این نوع معافیت، باید با تمامی موارد و قوانین آن آشنایی داشته باشید. ممکن است که شما بنا به دلایل مختلفی همچون: علائم پنهان این بیماری و یا نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با این بیماری، نتوانید از این معافیت استفاده کنید. بنابراین، اگر شما و یا یکی از عزیزانتان می‌ خواهید که به سربازی بروید، بهتر است پیش از رفتن به خدمت، حتما به مراکز مشاوره مراجعه کرده و با آن‌ ها در تمامی زمینه‌ ها مشورت کنید. علاوه بر مراجعه به مراکز مشاوره، شما عزیزان می‌ توانید این مقاله را مطالعه نموده و تا حدود زیادی با شرایط معاف شدن از طریق این بیماری آشنا شوید.

 

 

 

روماتیسم چیست و عوامل ایجاد آن کدامند؟

روماتیسم، نوعی بیماری است که باعث ایجاد درد، تورم، خشکی و محدودیت حرکت در مفاصل، استخوان‌ ها، تاندون‌ ها، عضلات و رباط‌ ها می‌ شود. در معنای لغوی، روماتیسم به معنی علم شناخت بیماری‌ های مفاصل و استخوان‌ ها می‌ باشد. این بیماری، در ظاهر بسیار راحت و بدون هیچ دردی است اما، در اصل، افرادی که دچار این بیماری می‌ شوند با سختی و دردهای بسیار زیادی رو به رو می‌ گردند. عوامل بسیار زیادی باعث ایجاد این بیماری می‌ شوند که برخی از آن‌ ها شامل موارد زیر می‌ باشند:

 

 ژنتیک

ژنیک، یکی از عواملی که در بروز اغلب بیماری‌ها تاثیر بسزایی دارد. در بیماری روماتیسم نیز این عامل تاثیر بسیار زیادی دارد و می‌ توان گفت زمانی که شما دارای عوامل ژنیتیکی باشید، سریع‌ تر تحت تاثیر عوامل محیطی قرار گرفته و دچار این بیماری می‌ گردید.

 

 

روماتیسم چیست و عوامل ایجاد آن کدامند؟

محیط

یکی دیگر از اصلی‌ ترین عواملی که باعث بروز بیماری روماتیسم می‌ شود، عوامل محیطی هستند. در واقع، عوامل محیطی خطر ابتلا به این بیماری را به میزان زیادی افزایش می‌ دهند.

 

هورمون‌ ها

عامل مهم دیگری که در ایجاد این بیماری تاثیرگذار است، هورمون‌ ها می‌ باشند. به همین دلیل، بانوان بیشتر از آقایان، دچار این بیماری می‌ شوند.

 

رژیم غذایی

رژیم غذایی علاوه بر بیماری روماتیسم، در تمامی زمینه‌ ها و بیماری‌ ها تاثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین، شما می‌ توانید با توجه کردن به رژیم غذایی، تا حدودی از بروز این بیماری جلوگیری کنید. شما عزیزان برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است که مصرف گوشت قرمز را کاهش داده و مصرف ویتامین ث را افزایش دهید.

 

 

روماتیسم چیست و عوامل ایجاد آن کدامند؟

 

وزن

همه ما می‌ دانیم که اضافه وزن باعث بروز مشکلات و بیماری‌ های بسیار زیادی می‌ شود که روماتیسم، یکی از این بیماری‌ ها است. بنابراین، اگر که دارای اضافه وزن هستید، حتما با کمک ورزش و تغذیه وزنتان را کاهش داده و از بروز این بیماری جلوگیری کنید. زیرا، این بیماری در افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر از افرادی که اضافه وزن ندارند، مشاهده شده است.

لازم به ذکر است تا بدانید که اغلب اوقات این بیماری قابل درمان است. در واقع، شما می‌ توانید با مراجعه به پزشک و با بکارگیری روش‌ های درمانی درست و به موقع، از پیش روی این بیماری جلوگیری کنید. برای درمان، بهتر است که به سراغ پزشکانی بروید که به طور تخصصی این بیماری را درمان می‌ کنند. حال که با این بیماری و علت‌ های بروز آن آشنا شدید، بهتر است بدانید که یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین معافیت‌ های پزشکی، معافیت بیماری روماتیسم است. علاوه بر روماتیسم، بیماری‌ های دیگری نیز وجود دارند که اگر شما دچار آن‌ ها باشید، از خدمت سربازی معاف خواهید شد. در ادامه مقاله به تمامی این بیماری‌ ها و مدت زمان معافیت آن‌ ها خواهیم پرداخت. علاوه بر بیماری‌ های مختلف، چاق و لاغر شدن نیز باعث می‌ شود تا از خدمت معاف شوید. 

 

 

برای مطالعه مقاله معافیت پزشکی چاقی و لاغری بر روی لینک کلیک کنید. 

 

 

انواع روماتیسم و معافیت پزشکی روماتیسم

همان طور که بیان شد، بیماری روماتیسم باعث التهاب مفاصل می‌ گردد. این بیماری علائمی همچون: درد مفاصل، فقدان و یا سختی حرکت در یک یا چند مفصل: تورم و قرمزی و گرما در مفصل درگیر و… دارد. خستگی، التهاب و عفونت چشم، راش‌ های پوستی، درد ماهیچه از دیگر علائم بیماری روماتیسم می‌ باشند. اگر دارای یکی و یا چند مورد از این علائم هستید، باید به آن‌ ها همچون زنگ خطری توجه کنید و به پزشک مراجعه کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که اگر هر کدام از علائم ذکر شده را دارید، پس از مراجعه به پزشک، نوع روماتیسم خود را از پزشک‌تان بپرسید.

در واقع، الزامی است که قبل از اقدام برای دریافت معافیت پزشکی روماتیسم، ابتدا نوع آن را بدانید. زیرا، این بیماری دارای 17 نوع است که همه 17 نوع، شامل معافیت نمی‌ شوند. پس از دانستن نوع بیماری خود، اگر شامل معافیت بودید، به دریافت معافیت اقدام کنید. برای اقدام به معافیت، شما عزیزان باید با مشاوره مجرب صحبت کنید و راهنمایی‌ های لازمه را دریافت کنید. زیرا، همان طور که گفته شد، تنوع این بیماری بسیار زیاد است و هر کدام دارای معافیت مختلفی هستند و مشاوران اطلاعات دقیق و بروزی از انواع آن‌ ها و نوع معافیت هر کدام دارند. ایران تحصیل، می‌ تواند در این خصوص راهنمای بسیار مناسبی برای شما باشد.

 

 

انواع روماتیسم و معافیت پزشکی روماتیسم

 

 

چرا به دلیل بیماری روماتیسم افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟

همان طور که بیان شد، بیماری روماتیسم 17 نوع دارد که شرایط هر کدام با دیگری متفاوت است و برخی از آن‌ ها برای فرد بیمار شرایط بد و ناگواری را ایجاد می‌ کنند. همین امر، سبب می‌ شود تا فرد نتواند کارهای سخت و سنگین را انجام دهد. بنابراین، افراد بنا به نوع بیماری و شرایطی که دارند ممکن است به طور موقت و یا دائم از خدمت سربازی و یا خدمت رزمی معاف شوند. در آیین نامه، تمامی این 17 نوع و میزان معافیت آن‌ ها نوشته شده است و افراد می‌ توانند با توجه و آگاهی از این بندها و مدرک تحصیلی خود برای دریافت معافیت پزشکی خود اقدام کنند.

 

 

چرا به دلیل بیماری روماتیسم افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟

مدارک لازم برای اخذ معافیت پزشکی روماتیسم

حال که به طور کامل با این بیماری و شرایط معافیت آن آشنا شدید و شامل معافیت پزشکی روماتیسم بودید، برای دریافت این معافیت باید مدارکی را با خود به همراه داشته باشید. برای دریافت این معافیت لازم است که کلیه مدارک شناسایی شامل: اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی را باید به همراه خود داشته باشید. علاوه بر این، باید یک قطعه عکس پرنسلی با پس زمینه سفید نیز به همراه داشته باشید. فراموش نکنید که پس زمینه عکس باید سفید باشد؛ در غیر این صورت، عکس از شما پذیرفته نخواهد شد.

می‌ دانید که مدرک تحصیلی در مقدار معافیت‌ ها نیز تاثیر دارد، بنابراین، در صورتی که مدرک تحصیلی دارید، حتما آن را با خود به همراه داشته باشید. از تمامی موارد نام برده مهم تر، به همراه داشتن مدارک پزشکی شما است. شما باید کلیه پرونده پزشکی روماتیسم خود که شامل تمامی مدارک درباره نوع و مدت درگیری و … می‌ باشد را به همراه داشته باشید.

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی روماتیسم

پس از آماده کردن مدارک ذکر شده، شما باید برای دریافت این معافیت، مراحلی را طی کنید. در واقع شما باید در ابتدا به نزدیک‌ترین پلیس ۱۰+ محل زندگی خود مراجعه کنید. سپس، تمامی مدارک را به مسئول مربوطه تحویل داده و فرم‌ های مربوطه را به درستی و با دقت پر کنید. پس از پر کردن فرم‌ ها، باید توسط پزشک مورد تایید سازمان نظام وظیفه، معاینه شوید. پس از آن، باید در مراکز درمانی مورد تایید سازمان نظام وظیفه، آزمایشات مختلفی را انجام دهید.

سپس، آن‌ ها تاریخی را به شما می‌ گویند که باید در آن تاریخ و در ساعت مقرر در مکان مورد نظر، حاضر شوید. در آن جلسه با تشکیل جلسه کمیسیون پزشکی، تصمیم نهایی به شما گفته خواهد شد. لازم به ذکر است تا بدانید که اگر در حین خدمت سربازی از نیز بیماری روماتیسم خود آگاه شدید، می‌ توانید نسبت به دریافت معافیت پزشکی اقدام کنید.

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی روماتیسم

 

معافیت روماتیسم در چه گروهی از معافیت‌ ها قرار دارد؟

معافیت پزشکی بیماری روماتیسم، جزو اصلی‌ترین گروه معافیت‌ های پزشکی می‌ باشد. افراد مشمول می‌ توانند از این معافیت پزشکی استفاده کنند. در صورت داشتن بیماری‌ هایی از جمله بیماری‌ های روماتیسم، جوانان می‌ توانند از این فرصت استفاده کنند و از خدمت سربازی معاف گردند. در واقع، معافیت‌ های پزشکی جزء روش‌ های راحت و آسان برای نرفتن به خدمت سربازی می‌ باشند. این نوع معافیت، شامل قوانین بسیار زیادی می‌ باشد؛ بنابراین، داشتن اطلاعات کامل و دقیق در این رابطه به افراد کمک می‌ کند تا زودتر و راحت‌تر بتوانند برای دریافت این معافیت اقدام کنند.

بیشتر بیماری‌ ها از جمله بیماری روماتیسم جزو دسته‌ ای از بیماری‌ هایی است که علائم آن ناشناخته بوده و افراد در موردآن اطلاعات کاملی ندارند. به همین دلیل است که برخی از افراد بدون اطلاع از بیماری خود برای رفتن به خدمت سربازی اقدام می‌ کنند. بعد از این که به خدمت سربازی می‌ روند، بیماریشان عود می‌ کند و آن جا متوجه بیماری خود می‌ شوند. در نتیجه، در صورتی که جوانان اطلاعات کامل از بیماری‌ های خود داشته باشند می‌ توانند برای گرفتن معافیت سربازی اقدام کنند.

 

 

انواع بیماری‌ ها و قوانین معافیت پزشکی آن‌ ها

لازم به ذکر است تا بدانید که معافیت از طریق بیماری‌ ها، از طرف سازمان نظام وظیفه ناجا تصویب می‌ گردد. قوانین معافیت ممکن است هر ساله تغییراتی داشته باشند که شما می‌ توانید با مراجعه یا تماس با ایران تحصیل از تمامی آن‌ ها آگاه شوید. همان طور که گفته شد، برای دریافت معافیت بیماری‌ ها، شما باید در ابتدا اطلاعات کامل و دقیقی از بیماری خود کسب کنید. برخی از انواع مختلف بیماری‌ ها و قوانین معافیت آن‌ ها، شامل موارد زیر می‌ باشند:

 

آرتریت‌ های عفونی ناشی از تروما در مفاصل بزرگ

آرتریت‌ های عفونی ناشی از تروما در مفاصل بزرگ، یکی از انواع مختلف روماتیسم است. این نوع از بیماری برای دریافت معافیت، شرایط مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌ باشند:

  • نوع حاد این بیماری: نوع حاد بیماری، برای درمان به 6 ماه معافیت نیاز دارد. در واقع می‌ توان گفت که معافیت برای این نوع، موقت است و اگر شما دچار آن شوید فقط 6 ماه معاف می‌ شوید.
  • در صورتی که در هنگام درمان، روند درمان شما بهتر نشود و رو به بهبودی نروید و یا علائم بالینی داشته باشید و تغییر شکل استخوانی و مفصلی داشته باشید، به طور دائم معاف خواهید شد.

 

آرتریت‌های عفونی ناشی از تروما در مفاصل بزرگ

 

 

آرتریت‌های التهابی و معافیت پزشکی روماتیسم

آرتریت‌ های التهابی نوع دیگری از بیماری‌ ها است که برای معاف شدن از طریق این نوع سه شرایط را پیش رو خواهید داشت که شامل موارد زیر هستند:

  • آرتریت‌ التهابی حاد از قبیل راکتیو، سندروم رایتر، تب رو ماتیسمی و… که اگر دارای این نوع هستید، 6 ماه از خدمت معاف خواهید شد.
  • آرتریت‌ التهابی تحت عنوان حاد و مزمن همچون: لوپوس اریتماتوزسیستمیک که اگر دچار این نوع هستید به طور دائم از خدمت معاف خواهید شد.
  • علاوه بر موارد نام برده، اگر دچار هیدرآرتروز مزمن و مشهود هستید، باز هم به طور دائم از خدمت سربازی معاف خواهید شد.

اگر که شما دچار بیماری آرتریت روماتوئید هستید، برای مطالعه مقاله معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید بر روی لینک کلیک کنید. 

 

استئونكروز مفاصل بزرگ و يا مفاصل كوچك

اگر که شما دچار بیماری استئونكروز مفاصل بزرگ و يا مفاصل كوچك هستید و این بیماری بدن شما را دچار اختلالاتی کرده باشد، از سربازی به طور دائمی معاف خواهید شد. 

بیماري‌ هاي بافت همبند

بیماری‌ های بافت همبند شامل انواع مختلفی همچون: استئوژنزيس ايمپرفكتا اهلر دانلوس و همو سيتينوريمارفان می‌ باشند. اگر دارای هر یک از موارد نام برده هستید، معافیت دائم را دریافت خواهید کرد. 

آرتریت‌ های عفونی مزمن مفاصل بزرگ و معافیت پزشکی روماتیسم

نوع دیگری از بیماری روماتیسم، آرتریت‌ های عفونی مزمن مفاصل بزرگ است. اگر شما دارای این نوع از بیماری هستید، به طور دائم معاف خواهید شد.

 

آرتریت‌های التهابی و معافیت پزشکی روماتیسم

 

واسکولیت‌ ها

اگر که دچار واسکولیت‌ ها و یا التهاب رگ‌ های خونی هستید، در شرایطی از خدمت سربازی معاف خواهید شد که برخی از این شرایط، عبارتند از:

  • واسکولیت‌ های نکروزان، شامل: بیماری پان کلاسیک، پان میکروسکوپیک وگنر و … می‌ باشد. اگر دچار موارد نام برده هستید، به طور دائم از خدمت سربازی معاف خواهید شد.
  • اگر دارای بیماری واسکولیت‌ های ازدیاد حساسیتی به همراه گرفتاری احشا هستید، شامل معافیت دائمی خواهید شد. 

شبه تومورهاي مفاصل 

شبه تومورهای مفاصل عبارتند از: استئوكندروماتوز در مفاصل بزرگ،همانژيوم، سينوويت ويلوندولر و… . اگر شما دارای هر یک از بیماری‌ های نام برده هستید، معافیت شما دائمی خواهد بود. 

بیماری‌ های متابولیت استخوان

یکی دیگر از بیماری‌ هایی که در شرایط مختلف دارای معافیت‌ های متفاوتی است، بیماری‌ های متابولیت استخوانی یا همان پوکی استخوان(Osteoporosis) است. این بیماری‌ ها در شرایط زیر، میزان معافیت متفاوتی دارند.

  • اگر که شما دارای بیماری استئومالاسی، استئوپروزهای ثانویه و یا استئوپروزها با زمینه ارثی هستید، معافیت دائمی شامل حال شما خواهد شد.
  • اگر بیماری شما استئوپنی است، شما از هر گونه خدمت رزمی معاف خواهید شد.

برای مشاهده مقاله معافیت پوکی استخوان بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 

 

 

 

بیماری‌های متابولیت استخوان

 

 

استئوآرتریت مفاصل

اگر دارای بیماری استئوآرتریت مفاصل هستید، در دو صورت از سربازی معاف خواهید شد که عبارتند از:

  • در صورتی که این بیماری شدید و ناتوان کننده باشد که در پی آن تغییر شکل و یا اختلال در عملکرد عضو را در پی داشته باشید، از خدمت سربازی به طور دائمی معاف خواهید شد.
  • اما اگر شدت این بیماری شدید نباشد و تا حدودی خفیف باشد، از هر گونه خدمت رزمی معاف خواهید شد.

 پری آرتریت‌ های شانه و یا شانه منجمد پارگی

اگر که شما عزیزان بنا به هر دلیل دچار پری آرتریت‌ های شانه و یا شانه منجمد پارگی شوید، به طور دائمی از خدمت سربازی معاف خواهید شد. 

الیگونورودیستروفی

یکی دیگر از بیماری‌ هایی که اگر دچار آن باشید از خدمت سربازی به طور دائمی معاف می‌ شوید، الیگونورودیستروفی است.

آرترو‌پاتی نورولوژیک

  اگر که هر کدام از شما عزیزان دچار آرترو‌پاتی نورولوژیک باشید، به طور دائم از خدمت معاف خواهید شد.

 

کلاژنوزها، درماتوميوزيت، اسكلرودرمي‌ ها، پلي ميوزيت‌ ها 

اگر که شما دارای هر کدام از بیماری‌ های نام برده باشید، بهتر است بدانید که از خدمت سربازی به صور دائمی معاف خواهید شد. 

استئوآرتريت مفاصل(شانه، لگن، مچ دست و پا، زانو و… )

اگر که شما دارای بیماری استئوآرتريت مفاصل هستید و از طریق این بیماری اعضا بدنتان به شدت دچار تغییر فرم و یا اختلال شده باشد، از خدمت سربازی به طور دائمی معاف خواهید شد. اما، اگر شدت این تغییر زیاد نباشد، فقط از خدمات رزمی معاف خواهید شد. 

استئوآرتريت مفاصل(شانه، لگن، مچ دست و پا، زانو و... )

بیماری‌ های کریستالی

بیماری‌ های کریستالی نیز یکی از بیماری‌ هایی هستند که اگر شما دارای آن‌ ها باشید، دیگر نمی‌ خواهد که به سربازی بروید و معاف خواهید شد. این بیماری در شرایط مختلف، میزان معافیت متفاوتی دارد که شامل موارد زیر می‌ باشند:

  • اگر دچار بیماری نقرس با سابقه عود در سه نوبت هستید، شامل معافیت دائمی خواهید شد.
  • اگر دچار نقرس کاذب هستید، در این صورت، از هر گونه خدمت رزمی معاف خواهید بود.

معافیت پزشکی بیماری نقرس

بیماری نقرس، زیر مجموعه بیماری‌ های روماتیسم محسوب می‌ شود. نقرس، نوعی بیماری التهابی است که به دلیل، تجمع و رسوب اسید اوریک در بافت‌ های بدن و در مفاصل ایجاد می‌ شود. این بیماری به نوعی همانند آرتروز است اما، از آن دردناک‌تر است. اگر شما هم دچار این بیماری هستید، برای درمان آن باید تحت نظر پزشک باشید و داروهای تجویز شده توسط پزشک را در زمان خود مصرف کنید. بیماری نقرس، در برخی از موارد قابل درمان است اما، در بعضی اوقات ممکن است که تا آخر عمر  با شما همراه باشد.

 

 

معافیت پزشکی بیماری نقرس

 

 

 

اگر دارای بیماری نقرس هستید، در ابتدا از معافیت پزشکی موقت برخوردار خواهید شد. سپس، پس از گذشت معافیت موقت، باید دوباره توسط پزشک معاینه شوید و در صورتی که بیماری شما در سه نوبت عود کرده باشد، معافیت دائمی شامل حالتان خواهد بود. اما اگر، پس از معاینه مجدد، پزشک تشخیص دهد که نقرس کاذب بوده است، فقط از خدمت رزمی معاف خواهید شد. اگر می‌ خواهید که اطلاعات بیشتری را در خصوص بیماری نقرس کسب کنید،  با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید. مشاوران این مجموعه، علاوه بر بیماری روماتیسم شما عزیزان را در این زمینه نیز راهنمایی خواهند کرد.

 

معافیت پزشکی روماتولوژی

روماتولوژی، به بیماری‌ هایی گفته می‌ شود که باعث ایجاد درد، خشکی، قرمزی و تورم در مفصل‌ ها و استخوان‌ ها می‌ شود. در واقع این بیماری، تاثیر بسیار زیادی بر روی رباط‌ ها، تاندون‌ ها و همچنین استخوان‌ ها می‌ گذارد. لازم به ذکر است تا بدانید که رشته پزشکی این بیماری نیز روماتولوژی و پزشک متخصص این بیماری، روماتولوژیست نام دارد. روماتولوژی، به بررسی و درمان انواع بیماری‌ های روماتیسمی می‌ پردازد. روماتولوژیست، از طریق معاینه جسمی و یا معاینه تخصصی، این بیماری را تشخیص می‌ دهد. این بیماری دارای انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می‌ باشند:

  • آرتروز
  • لوپوس
  • آرتریت پسوریازیس
  • آرتریت روماتویید جوانان
  • سندرم شوگرن
  • اسکلرودرمی
  • فیبرومیلاژیا
  • تب روماتیسمی
  • پلی میالژیا روماتیکا
  • آرتریت روماتوئید

این بیماری نیز همانند سایر بیماری‌ های ذکر شده، دارای معافیت پزشکی می‌باشد.  

 

 

انواع تسهیلات و مزایا بر اساس جدیدترین قوانین نظام وظیفه

علاوه بر انواع بیماری‌ ها که باعث می‌ شوند افراد از سربازی و یا خدمت رزمی معاف شوند، برخی از تسهیلات نیز می‌ توانند به جوانان کمک کنند. در واقع، شما می‌ توانید با داشتن برخی از تسهیلات، خدمت سربازی را راحت‌تر سپری کنید. تعدادی از آن‌ ها، شامل وارد زیر می‌ باشند:

  • ارائه انواع معافیت‌ های خدمت سربازی عمومی
  • ارائه انواع کسری‌ های خدمت نظام وظیفه برای مشمولین واجد شرایط
  • مشارکت با ارگان‌ های دولتی و ایجاد امریه سربازی برای جوانان تحصیل کرده
  • قوانین تعجیل خدمت سربازی
  • قوانین تمدید سربازی نظام وظیفه عمومی

هر کدام از این تسهیلات می‌ توانند باعث شوند تا خدمت سربازی برای شما راحت‌تر شود. گاهی اوقات ممکن است که ترس از خدمت سربازی باعث شود تا شما ۲ سال خدمت را به دشواری و سختی سپری کنید. اما، با داشتن موارد ذکر شده به راحتی می‌ توانید آن دو سال را سپری کنید.

 

 

انواع تسهیلات و مزایا بر اساس جدیدترین قوانین نظام وظیفه

 

 

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

همان طور که بارها در مطلب بیان شد، معافیت پزشکی روماتیسم دارای بند و تبصره بسیار زیادی است. اما، بسیاری از افراد مشمول به دلیل پنهان بودن علائم، از بیماری خود خبر ندارند. همچنین، بسیاری از افراد در حین انجام خدمت سربازی به بیماری خود پی می‌ برند. معافیت‌ های خدمت سربازی برای بیماری روماتیسم دارای معافیت‌ های ۶ ماهه موقت، معافیت‌ های دائمی، معافیت از خدمت سربازی رزمی می‌ باشد. بنابراین اگر که می‌ خواهید به سربازی بروید، پیش از اقدام حتما به پزشکی متخصص مراجعه کرده و از وضعیت جسمانی خود آگاه شوید. سپس، اگر دچار این بیماری بودید، نوع آن را از پزشک خود بپرسید و به یک مشاوره معتبر همچون ایران تحصیل، مراجعه کنید. شما عزیزان باید برای کسب اطلاعات بیشتر و به روزتر، با ایران تحصیل همراه باشید و از کارشناسان و مشاوران راهنمایی دریافت کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

1- معافیت پزشکی رماتیسم شامل چه کسانی می‌شود؟

افرادی که دچار دارای آرتریت‌های عفونی حاد، آرتریت‌های عفونی مزمن و آرتریت‌های التهابی هستند.

2-رماتیسم چیست؟

روماتیسم، نوعی بیماری است که باعث ایجاد درد، تورم، خشکی و محدودیت حرکت در مفاصل، استخوان‌ها، تاندون‌ها، عضلات و رباط‌ها می‌شود.

3- آیا بیماری الیگونورودیستروفی شامل معافیت پزشکی می‌شود؟

بله، افرادی که دارای بیماری الیگونورودیستروفی از خدمت سربازی به طور دائمی معاف می‌شوند.

4-چرا به دلیل بیماری روماتیسم افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟

شرایط سخت و ناگواری که بیماری روماتیسم برای افراد ایجاد می‌کند، سبب می‌شود تا آن‌ها نتوانند کارهای سنگین و سخت انجام دهند و به همین دلیل از سربازی معاف می‌شوند.

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی روماتیسم ۱۴۰۳ + مراحل و شرایط جدید | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

    سلام بستگی به نظر کمیسیون دارد

  2. Avatar photo Fs گفت:

    سلام ببخشید فیبرومیالژیا شدید شامل معافیت میشه

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر قابل درمان نباشد و ایجاد مشکل کند در روند زندگی بله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور