ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی پارگی رباط صلیبی ۱۴۰۳ + جراحی زانو | ایران تحصیل

معافیت پارگی رباط صلیبی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پارگی رباط صلیبی نیز از جمله مشکلاتی است که افراد می توانند به واسطه آن کارت معافیت پزشکی دریافت نمایند. از آنجایی که این بیماری شرایط معافیت متفاوتی دارد، لازم است در مورد آن اطلاعات کافی را بدست آورید. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه این مطلب قصد داریم داریم به بررسی شرایط دریافت این معافیت و همچنین جزییات معافیت سربازی جراحی زانو بپردازیم، در ادامه همراه ما باشید.

معافیت پارگی رباط صلیبی یکی از مواردی است که شاید بسیاری از داوطلبان در مورد آن اطلاعات کافی را نداشته باشند. به همین دلیل ضروری است که در مورد آن و شرایط دریافت معافیت این بیماری اطلاعات لازم را بدست آورید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه بامعافیت سربازی جراحی زانو از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

معافیت پارگی رباط صلیبی چیست؟

معافیت پارگی رباط صلیبی مربوط به مفصل زانو بوده و اصولاً در زنان بیشتر از مردان دیده می شود. دلیل این موضوع نیز پهن تر بودن استخوان لگن خانم ها و افزایش زاویه بین استخوان ران و استخوان ساق پا می باشد.

برای جلوگیری از این مشکل خانم ها می توانند به انجام ورزش هایی مانند تعادل یک پا و دیگر موارد بپردازند.

از جمله موارد دیگری که می توان برای جلوگیری از آسیب در خانم ها موثر باشد، افزایش قدرت عضلات چهارسر ران، به ویژه عضله سمت داخل به نام ماهیچه پهن درونی است.

 

 

آیا پارگی رباط صلیبی معافیت دارد و قوانین آن چیست ؟

بله این مشکل معافیت دارد و شرایط آن نیز به شرح زیر است:

در صورتی که پارگی شدید و کامل رباط های جانبی و نیز رباط های متقاطع زانوی یک پا اتفاق افتاده باشد و باعث ناپایداری مفصل زانو گردد، حالت های زیر برای مشمول تصویب خواهد شد:

معافیت دائم در مواردی که بیشتر از دو رباط دچار پارگی شده باشند،  داده می شود.

همچنین برای پارگی رباط ACL و PCL ، مشمول می تواند معافیت دائم دریافت کند.

در مواردی که علاوه بر پارگی رباط های ACL و PCL ، یکی از رباط های جانبی نیز پاره شده باشد، معافیت دائم خواهد بود.

در مواردی که پارگي دو طرفه ACL يا PCL اتفاق افتاده باشد مشمول می تواند معافیت دائم بگیرد.

در مواردی که افراد پارگی های دو رباط و بیشتر را داشته اند و جراحی شده اند، اما با اختلال عملکردی مواجه هستند هم معافیت دائم می گیرند.

در مواردی که افراد پارگی های دو رباط و بیشتر را داشته اند و جراحی شده اند، اما اختلال عملکردی در آن ها مشاهده نمی شود، معاف از رزم می گیرند.

در مواردی که پارگی منیسک و یک رباط اتفاق افتاده باشد، معافیت از رزم داده می شود.

 

 

دیگر قوانین مرتبط با معاینات پزشکی پیش از معافیت

در توضیحات بند 27 قانون معافیت پارگی رباط صلیبی آمده است که در تمامی مواردی که پارگی رباط اتفاق افتاده است، مدرک MRI به تنهایی کافی نیست و بایستی در معاینات بالینی نظام وظیفه، پارگی به همراه ناپایداری مفصلی احراز شود.

همچنین بند 3 این قانون، تبصره ای را نیز دارا می باشد که شامل شرایط زیر خواهد بود:

معافیت از رزم به افرادی داده می شود که مدرک کارشناسی و یا بالاتر با مشکل پارگی رباط صلیبی دارند.

همچنین در توضیح بند شماره 5 چنین آمده است که منظور از اختلال عملکردی در مشمول، اختلال ناپایداری مفصل واضح بوده ولازم است تست pivot در این افراد مثبت باشد.

پارگی تنها یک رباط، باعث معافیت از خدمات رزمی خواهد شد.

تحت شرایط خاصی، امکان لغو معافیت از رزم وجود خواهد داشت.

 

 

مدارک لازم برای دریافت معافیت پزشکی پارگی رباط صلیبی

مدارک معافیت پارگی رباط صلیبی شامل موارد زیر می شود:

در ابتدا نیاز است برگه واکسیناسیون تکمیل شده را به همراه برگه وضعیت مشمولان تکمیل شده ارائه دهیم.

همچنین،برگه معاینه اولیه تکمیل شده را نیز باید به همراه اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه ارائه داده باشید.

اصل و کپی کارت ملی و  اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل نیز مورد نیاز است.

یک قطعه عکس رنگی سه در چهار به همراه افتتاح حساب عابر بانک سپه را نیز نباید فراموش کنید.

 

 

شرایط دریافت معافیت پارگی رباط صلیبی چیست؟

به صورت کلی برای دریافت معافیت پزشکی در تمام بیماری ها شرایط یکسانی وجود دارد.

در دریافت معافیت پزشکی پارگی رباط صلیبی این نکته بسیار حائز اهمیت است که با توجه شدت و نوع بیماری ممکن است معافیتی که به مشمول تعلق می گیرد انواع مختلفی داشته باشد. با توجه به نوع و میزان شدت بیماری، ممکن است سطح توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت باشد. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار دسته زیر تقسیم کرده است:

کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم و قادر به انجام خدمت هستند.

کسانی که به علت نقص عضو و یا ابتلا به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قادر به انجام خدمت در امور غیر رزمی می باشند.

کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلا به بیماری موقتاً قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی به طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.

در ادامه می توانید شرایط دریافت معافیت پارگی رباط صلیبی را به صورت کامل ملاحظه کنید.

 

 

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های استخوان (اسکلت) پارگی رباط صلیبی پارگی شدید و کامل رباطهای جانبی و متقاطع زانوی یک پا که باعث ناپایداری مفصل گردد در مواردی که چند رباط (بیش از دو رباط) پاره شده باشد – در تمام موارد پارگی رباط ها MRI به تنهایی ملاک نبوده و می بایست پارگی همراه با ناپایداری مفصلی در معاینه بالینی احراز شود. معاف دائم خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) پارگی رباط صلیبی پارگی شدید و کامل رباطهای جانبی و متقاطع زانوی یک پا که باعث ناپایداری مفصل گردد در موارد پارگی رباط ACL و PCL – در تمام موارد پارگی رباط ها MRI به تنهایی ملاک نبوده و می بایست پارگی همراه با ناپایداری مفصلی در معاینه بالینی احراز شود. معاف دائم خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) پارگی رباط صلیبی پارگی شدید و کامل رباطهای جانبی و متقاطع زانوی یک پا که باعث ناپایداری مفصل گردد در موارد پارگی رباط ACL یا PCL بهمراه یکی از رباطهای جانبی – در تمام موارد پارگی رباط ها MRI به تنهایی ملاک نبوده و می بایست پارگی همراه با ناپایداری مفصلی در معاینه بالینی احراز شود. معاف دائم خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) پارگی رباط صلیبی پارگی شدید و کامل رباطهای جانبی و متقاطع زانوی یک پا که باعث ناپایداری مفصل گردد در مواردی که چند رباط (بیش از دو رباط) پاره شده باشد – در تمام موارد پارگی رباط ها MRI به تنهایی ملاک نبوده و می بایست پارگی همراه با ناپایداری مفصلی در معاینه بالینی احراز شود. برای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر معاف از خدمات رزمی خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) پارگی رباط صلیبی پارگی شدید و کامل رباطهای جانبی و متقاطع زانوی یک پا که باعث ناپایداری مفصل گردد در موارد پارگی رباط ACL و PCL – در تمام موارد پارگی رباط ها MRI به تنهایی ملاک نبوده و می بایست پارگی همراه با ناپایداری مفصلی در معاینه بالینی احراز شود. برای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر معاف از خدمات رزمی خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) پارگی رباط صلیبی پارگی شدید و کامل رباطهای جانبی و متقاطع زانوی یک پا که باعث ناپایداری مفصل گردد در موارد پارگی رباط ACL یا PCL بهمراه یکی از رباطهای جانبی – در تمام موارد پارگی رباط ها MRI به تنهایی ملاک نبوده و می بایست پارگی همراه با ناپایداری مفصلی در معاینه بالینی احراز شود. برای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر معاف از خدمات رزمی خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) پارگی رباط صلیبی پارگی ACL یا PCL دوطرفه معاف دائم خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) پارگی رباط صلیبی در افراد جراحی شده (دو رباط و بیشتر) همراه با اختلال عملی معاف دائم خیر
بیماری های استخوان (اسکلت) پارگی رباط صلیبی در افراد جراحی شده بدون اختلال عملی معاف از خدمات رزمی خیر

 

 

منظور از معافیت پارگی رباط صلیبی به صورت دائم چیست؟

در معافیت دائم مشکلات افراد به حدی جدی است که آن ها را از حضور در دوره معاف خواهد کرد. این افراد هم از دوره آموزشی رزمی و هم از دوره خدمت سربازی معاف خواهند شد. افرادی به عنوان سرباز معاف دائم شناخته می شوند که دارای بیماری روانی و جسمی هستند و همچنین توانایی لازم برای انجام کارهای معمول در دوره خدمت را ندارند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از معافیت پوکی استخوان کلیک کنید.

 

 

منظور از معافیت پارگی رباط صلیبی به صورت معاف از رزم چیست؟

در حالت معاف از رزم، افراد نسبت به معافیت دائم توانایی بیشتری نسبت به انجام کارها خواهند داشت. اما این افراد از انجام کارهای سنگین معاف خواهند بود و در یک سری فعالیت های خاص از آن ها استفاده نمی شود. از جمله این فعالیت ها می توان به امور سنگین رزمی،رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهبانی و … اشاره کرد.

 

 

برای دریافت معافیت پارگی رباط صلیبی از کجا شروع کنیم؟

این معافیت در گروه معافیت سربازی جراحی زانو است. برای دریافت این معافیت نیاز است از کلیه بیماری های اعلام شده از سوی نظام وظیفه که به معافیت ختم می شوند، اطلاعات کافی را بدست آورید. با این کار اگر نتوانید در مورد بیماری مد نظرتان، معافیت بگیرید می توانید برای بیماری دیگری نیز اقدام کرده باشید.

 

 

معافیت سربازی جراحی زانو

 

 

مراحل دریافت معافیت پارگی رباط صلیبی

در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل دریافت معافیت پارگی رباط صلیبی را بررسی کنیم.

برای دریافت این معافیت نیاز است ابتدا دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی را از پلیس +10 دریافت کرده و سپس مدارک را ارائه دهید. قبل از اینکه به پزشکان تعیین شده برای معاینه اولیه مراجعه نمایید، لازم است برگه خود اظهاری را کامل تکمیل کرده و تمامی اطلاعات مربوط به بیماری خود را وارد کنید. زیرا اگر این مرحله به درستی انجام نشده و اطلاعات را وارد نکنید، پس از بروز هرگونه مشکل مسئولیت با خود شما خواهد بود. در مرحله بعدی باید به یکی از پزشکان اولیه مراجعه کرده و برگه معاینه خود را ارائه دهید. در این مرحله درخواست شما توسط پلیس +10 ثبت شده و سپس می توانید آن را به شورای پزشکی ارائه کنید.

برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال می گردد. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می باشند نیازی به مراجعه به بیمارستان نخواهند داشت.

بعد باید برای انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه نمایید.

جوابیه بیمارستان (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال شده و دعوتنامه نیز به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال می شود.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از معافیت سربازی پای پرانتزی کلیک کنید.

 

 

مراحل تایید بیماری جهت دریافت معافیت پزشکی پارگی رباط صلیبی چیست؟

پس از طی کردن کلیه مراحل فوق، نیاز است تا بیماری شما تایید شود. برای این مورد مراحل ذیل لازم است طی گردد:

در مرحله اول نیاز است برای تایید بیماری پارگی رباط صلیبی توسط پزشک اولیه صبور باشید. درمرحله دوم تایید بیماری پارگی رباط صلیبی توسط شورای پزشکی بیمارستان انجام خواهد شد. سپس درمرحله سوم تایید بیماری پارگی رباط صلیبی توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی انجام می شود. در تمامی این مراحل باید شناسنامه و کارت ملی خود را همراه داشته باشید.

 

 

چگونه می توانیم به رأی صادر شده اعتراض کنیم؟

گاهی اوقات به هر دلیلی ممکن است در رای های صادر شده اشتباهاتی به وجود آمده باشد. در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه اعتراض به این رای ها را بررسی کنیم. این رای مراتب مختلفی دارد که در سطح،شهرستان، اعتراض به کمیسیون استان، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی انجام می شود. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس است که هر رایی در این مرحله صادر شود، لازم الاجرا خواهد بود.

 

 

بررسی پرونده در کمیسیون شهرستان

اولین مرحله از اعتراض در کمیسیون شهرستان مطرح خواهد شد. در این مرحله شما می توانید اعتراض خود را اعلام کرده و سپس شورای شهرستان که متشکل از سه نفر پزشک نیروهای مسلح است و رأی اکثریت آنان ملاک عمل است، دوباره وضعیت تان را بررسی خواهد رد.

معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت از دوره خدمت (برای بار اول) 13 هزار تومان و برای نوبت های بعدی 19500 تومان است.

 

 

معافیت پزشکی رباط صلیبی

 

 

بررسی پرونده در کمیسیون استان

اگر در سطح شهرستان اعتراض شما به نتیجه نرسید می توانید برای سطح استانی اقدام کنید. افرادی که پرونده آن ها به سطح استان می رودف باید در مدت زمان یک ماه از تاریخ ابلاغ، خود را معرفی نمایند. در این مرحله نیز 3 نفر از پزشکان متخصص پرونده شما را بررسی خواهند کرد.

 

 

بررسی پرونده در شورای سازمان

به منظور رسیدگی به موارد عدم تطابق رأی شورای پزشکی، با قانون و این آیین نامه و پیوست آن، که بنا به تشخیص رئیس سازمان یا نماینده او تعیین می شود، سه نفر از پزشکان نیروهای مسلح دست به کار خواهند شد.

 

 

بررسی پرونده در شورای عالی

در شورای عالی هر رایی که صادر شود، لازم الاجرا خواهد بود و این مورد نیز آخرین مرحله از ارائه اعتراض است.

 

 

آیا در حین انجام خدمت سربازی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

بله گاهی ممکن است افراد در حین انجام خدمت، مبتلا به بیماری خاصی شده و یا بیماری آن ها شدت یابد که در این موارد دریافت معافیت حین خدمت امکان پذیر خواهد بود. البته این بیماری باید مدت معالجه حداقل 6 ماه را داشته باشد.

 

 

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی

توجه داشته باشید که برای دریافت معافیت پزشکی باید مدارکی را به همراه داشته باشید. به همراه داشتن این مدارک برای دریافت معافیت پزشکی پارگی رباط صلیبی الزامیست و در صورتی که هر یک از مدارک ماده نباشد روند گرفتن معافیت با تأخیر مواجه خواهد شد. پس حتماً هنگام اقدام، مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی را چک کنید که موردی از قلم نیافتد و در هنگام ارائه مدارک با مشکل مواجه نشوید.

 

 

معافیت سربازی رباط صلیبی

 

 

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی 

در این قسمت همراه ما باشید تا مدارک مورد نیاز  برای معافیت سربازی جراحی زانو و سایر بیماری ها را به صورت کامل بررسی کنیم.

تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ) به همراه تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲) مورد نیاز است.

تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵) به همراه اصل و تصویر کارت ملی مشمول نیز مورد نیاز است.

اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول نیز به همراه  اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل باید ارائه شود.

افتتاح حساب عابر بانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت) به همراه یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها) مورد نیاز است.

 

 

آشنایی با بیماری های دیگر معافیت پزشکی

علاوه بر معافیت سربازی جراحی زانو و معافیت پارگی رباط صلیبی یک سری بیماری های دیگر نیز وجود دارد که می توانید برای دریافت معافیت پزشکی آن ها اقدام کنید. در ادامه لیست این بیماری ها را بررسی خواهیم کرد.

 

 

نام دسته بیماری نام دسته بیماری
بیماری های استخوان و اسکلت  بیماری های عفونی
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند بیماری های دستگاه اداری تناسلی
بیماری های اعصاب و روان بیماری های عمومی
بیماری های گوش، حلق و بینی بیماری های پوست و بافت های زیر پوست
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی بیماری های چشم و عوارض بینایی
بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها) بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های غدد مترشحه داخلی بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های جراحی مغز و اعصاب بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های قلب و عروق

 

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی معافیت سربازی جراحی زانو و همچنین شرایط معافیت پارگی رباط صلیبی بپردازیم. اینکه برای دریافت معافیت پارگی رباط صلیبی چه اطلاعاتی باید داشته باشید و مدارک مورد نیاز برای این معافیت چیست، به صورت کامل بررسی گردید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت پارگی رباط صلیبی و یا معافیت سربازی جراحی زانو می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و نکات معافیت سربازی جراحی زانو از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا پارگی رباط صلیبی مشمول دریافت معافیت می شود؟

بله برای این مشکل معافیت در نظر گرفته شده است.

پارگی رباط صلیبی زیرمجموعه کدام بیماری ها قرار می گیرد؟

زیرمجموعه آسیب به زانو و استخوان قرار می گیرد.

آیا پارگی رباط صلیبی معافیت دائم دارد؟

بسته به نوع مشکل می تواند شامل معافیت دائم یا موقت باشد.

آیا در حین خدمت می توان معافیت گرفت؟

بله برای برخی از بیماری ها این حالت در نظر گرفته شده است.

نظرات

36 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی پارگی رباط صلیبی ۱۴۰۳ + جراحی زانو | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo حسن گفت:

    سلام
    من acl پای راستم کلا قط شد و مینیسک هم اسیب دیده بود ک عمل کردم
    الان هم پای چپم acl کلا قط شدع و هنوز عمل نکردم احتمالش هست معاف دائم شم؟!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمال معافیت هست

  2. Avatar photo امیر گفت:

    سلام وقت بخیر من پارگی aclومینیسک به همراه شکستن نازک نی و تهتاتی پا دارم عمل کردم ولی اختلال دارم آیا به من معافیت دائم تعلق میگیره؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که پس از درمان اختلال داشته باشید می توانید از معافیت داِئم استفاده کنید

  3. Avatar photo متبن گفت:

    سلام من در پادگان در ورزش صبگاهی پارگی رباط صلیبی و مینیکس پیدا کردم
    و در حین خدمت عمل کردم و عمل با پیوند رباط صلیبی انجام دادم
    میتونم معاف از خدمت شوم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اگر این مسئله برای شما مشکل جدی بوجود آورده باشد با انجام معاینات و نظر شورای پزشکی میتونید معاف بشید.

  4. Avatar photo علی گفت:

    سلام من بیرون زدگی دیسک گردن و گودی کمر خفیف دارم
    و رباط های صلیبی و مینیسک جفت پاهام پارگی خفیف دارن آیا معافیت دائم بهم میدن؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورت پارگی رباط acl و pcl و شرایط حاد دیسک امکان صدور معافیت وجود دارد.

  5. Avatar photo یاسر گفت:

    سلام
    من acl و مینیسک داخلی یه بار عمل کردم دوباره هر دوتاش پاره شده و تو خدمت سربازی هستم الان میتونم معاف بشم ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز در این مورد بهداری و کمیسیون پزشکی تصمیم میگرد.

  6. Avatar photo علی گفت:

    سلام من پای راستم دچار پارگی شدید رباط صلیبی و کامل مینیسک شده و عمل کردم معاف از رزم میشم یا امکانش هست معاف دائمم بشم؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقت بخیر به احتمال زیاد میتونید معاف بشید

  7. Avatar photo عرفان گفت:

    سلام زانوی چپ من دچار پارگی کامل رباط acl .mcl .pcl شده امکان معافیت کامل هست

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکان معافیت دائم را دارید.

      1. Avatar photo عرفان گفت:

        سلام خسته نباشید من در حال خدمت هستم و رباط های acl.mcl.pclومینیسک داخلی پای چپم پاره شده ولی کمیسیون پزشکی شهرمون معاف از رزم زده من باید چیکار بکنم

        1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

          سلام وقت بخیر
          میتونید درخواست اعتراض به رای کمیسیون بزنید.

      2. Avatar photo عرفان گفت:

        سلام خسته نباشید من درحال خدمت هستم و پزشک کمیسیون منو با اینکه رباط های acl.mcl.pclومینیسک داخلی پام پاه شده معاف از رزم زده من چطور میتونم معافیت داعم بگیرپ

        1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

          با عرض سلام خدمت شما.
          باید درخواست تجدید نظر بزنید تا فوق تخصص دوباره شما را معاینه کند.

  8. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام شب بخیر من رباط acl دچار پارگی کامل شده دوماه هست که عمل کردم آیا از معافیت دائم برخوردار میشم

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط شما باید دقیق تر بررسی شود جهت بررسی با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید .

  9. Avatar photo Morteza گفت:

    سلام،بنده با طی کردن همه مراحل بعد از معاینه اولیه و ارجاع به کمیسیون پزشکی این هفته باید به بیمارستان مراجعه کنم.که بنده رباط acl زانوی چپم دچار پارگی شد و عمل کردم.منتهی بعد جراحی دچار اختلال عملکردی نیز هست .حالا با مدرک کارشناسی امکان معافیت دائم هست یا معاف از رزم میشم.

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام بایدبررسی بشه مدارک برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  10. Avatar photo علی گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    یه سوال داشتم…
    الان توی یکی از شرایط بیماری نوشته شده که عمل جراحی بیش از دو رباط به همراه اختلال عملی….
    منظور از اختلال عملی چیه؟؟
    با تشکر

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر وضعیت شما باید به دقت بررسی شود لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرماییید

  11. Avatar photo علی گفت:

    با سلام وقت بخیر
    شیش ماه پیش توی تصادف زانو چپم آسیب دید
    و باعث پارگی سه رباط acl ,mcl ,pcl شد و من سه ماه پیش دو رباط acl و pcl رو عمل کردم
    آیا من میتونم معافیت کامل بگیرم یا نه؟؟
    با تشکر

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام شماشانس بالایی داریدبرای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  12. Avatar photo علي گفت:

    سلام من پاي راستم اين جوريه پارگی جزئی با درجه پایین ACL دیده می شود . پارگی جزئی LCL با درجه پایین دیده می شود حداقل افیوژن مفصل دیده می شودو پاي چپم پارگی جزئی از درجه پایین یک CL دیده می شود . پارگی افقی در شاخ خلفی و بدن منیسک nedial ذکر شده است . efusion معاف دايم ميشم

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      سلام وقت بخیر لطفا برای اطلاعات بیشتر ایین نامه معافیت پزشکی پارگی رباط صلیبی مراجعه کنید.

  13. Avatar photo عليرضا گفت:

    سلام میشه لطف کنین راهنمایی کنین aclپارگی کامل وpclپارگی جزئی و مینیسک داخلی پاره کامل معافیت دائم تعلق میگیره یا نه

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      با سلام امکان معافیت وجود دارد

    2. Avatar photo ايمان گفت:

      سلام شما تو واتساپ پيام بديد من توضيح بدم خدمدتون ‪+98 933 981 4929‬

      1. Avatar photo karimi گفت:

        سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  14. Avatar photo پیمان گفت:

    سلام میشه بگین چرا بنده که مدرکم کارشناسی هست و رباط های زانوم پاره شده معاف از رزمم ولی کسی که کارشناسی نداره معافیت دائم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      معافیت پزشکی ارتباطی به مدرک تحصیلی شما ندارد

      1. Avatar photo Poria Arghavani گفت:

        سلام خسته نباشید
        من ۱۸سالمه رباط صلیبی پای چپم کامل پاره شده عمل جراحی هم نکردم ایا امکان داره معافیت بگیرم ممنون از لطفتون 🤎

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          با سلام
          بله درخواست معافیت کمیسیون پزشکی بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
تماس با مشاور