ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته دبیرستان ۱۴۰۳ + مشاوره حرفه ای | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
انتخاب رشته دبیرستان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته دبیرستان از جمله مهم ترین و چالش برانگیزترین انتخاب هایی است که پیش روی دانش آموزان مقطع متوسطه قرار دارد. اینجاست که دریافت مشاوره  انتخاب رشته دبیرستان اهمیت زیادی پیدا می کند. با دریافت مشاوره انتخاب رشته دبیرستان دیگر خبری از آن همه درگیری ذهنی برای انتخاب رشته نیست و فرد انتخاب رشته ای بی عیب و نقص را تجربه می کند.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم نکات مهم در رابطه با مشاوره انتخاب رشته دبیرستان و دلیل اهمیت استفاده از خدمات مشاوره را بررسی کنیم. همچنین یک سری نکات ضروری را که لازم است قبل از انتخاب رشته در این مقطع بدانید، بررسی خواهیم کرد. از آنجایی که این مرحله بسیار حساس و مهم در تعیین موفقیت شغلی و تحصیلی آینده دانش آموزان می باشد، توصیه می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دریافت مشاوره انتخاب رشته دبیرستان چه به صورت آنلاین و چه حضوری می تواند آینده ای درخشان را برای دانش آموز رقم بزند و موجب تجربه انتخاب رشته ای عاری از عیب و نقص برای فرد شود. نوشته حاضر می تواند به عنوان راهنمای انتخاب رشته دبیرستان برای شما دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه نهم و در شرف انتخاب رشته باشد.

جهت استفاده از خدمات مشاوره انتخاب رشته دبیرستان – مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین ، استعدادیابی، آشنایی با رشته های دانشگاهی با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

خدمات مشاوره انتخاب رشته دبیرستان

از جمله خدماتی که در مشاوره تحصیلی دبیرستان ارائه می‌گردد، در گام نخست به نیاز سنجی دانش آموزان عزیز پرداخته می شود. تفاوت‌های زیادی بین دانش آموزان از نظر هوش، شخصیت و همچنین استعداد وجود دارد.

بنابراین برای انتخاب رشته دانش آموزان، نمی‌توان یک نسخه از پیش تعیین شده ارائه نمود .

یکی از مسائلی که محصلین عزیز با آن درگیر هستند، در رابطه با سردرگمی‌هایی است که در رابطه با آینده شغلی و همچنین نحوه انتخاب رشته موردنظر خود دارند.

آنچه در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان صورت می‌پذیرد، در وهله اول کمک به ایجاد آرامش روانی برای این دانش آموزان می‌باشد. زیرا در شرایط استرس، قدرت تصمیم‌گیری درست کاهش می یابد. هر چند دانش آموزان باید مدنظر داشته باشند که امکان تغییر رشته دبیرستان نیز وجود دارد به همین دلیل نیاز به تکاپو برای انتخاب رشته نیست.

از دیگر خدمات مشاوره انتخاب رشته دبیرستان معرفی رشته‌های دبیرستان به همراه کاتالوگی که شامل رشته‌های دانشگاهی در هر یک از رشته‌های دبیرستان است.

همچنین با استفاده از مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین در رابطه با آینده شغلی هر یک از رشته‌های مربوطه به اطلاعات دقیقی دست خواهید یافت.

مشاوره دبیرستان آنلاین با استفاده از سامانه انتخاب رشته دبیرستان ، امکان انتخاب رشته را برای تمامی دانش آموزان فراهم می نماید.

با توجه به اینکه مدارس مختلفی برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان وجود دارد، بنابراین، بخشی از مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان به پاسخ دادن به سوالاتی همچون ویژگی های مدرسه نمونه دولتی چیست؟ و معرفی انواع مدارس دیگری همچون معرفی مدرسه های تیزهوشان مربوط می شود.

بسیاری از دانش آموزان از اهمیت انتخاب رشته در مقطع نهم اطلاع ندارند و تصور می کنند چون امکان تغییر در رشته در بدو ورود به دانشگاه وجود دارد، انتخاب رشته در این مقطع مهم نیست. در حالی که این طور نیست و لازم است نسبت به انتخاب رشته در این مقطع توجه کافی را داشته باشید.

توجه داشته باشید اگرچه امکان تغییر رشته در بدو ورود به دانشگاه وجود دارد؛ اما بسیاری از دانش آموزان به دلیل نداشتن اطلاعات و دانش کافی با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. به همین دلیل گفته می شود که دانش آموزان باید در همان ابتدای راه یعنی دبیرستان درک درستی از هدف خود و مقصد تحصیلی شان داشته باشند.

 از طرفی در صورت انتخاب ناصحیح متاسفانه مشکلات بسیاری در مسیر شغلی پدید آمده و افراد در شغل هایی مشغول به کار می شوند که هیچ ارتباطی به تحصیلات دانشگاهی شان ندارد.

به طور مثال اگر رشته تجربی را انتخاب کردید، باید بدانید که محیط کاری شما در کلینیک ها و محیط های بیمارستانی است و یا اگر رشته ریاضی و فیزیک را انتخاب کردید باید بدانید که محیط کاری شما بیشتر در حیطه رشته های مهندسی و محیط های مردانه است.

رشته های علوم انسانی نیازمند روابط اجتماعی بالا و خوب است و اگر به کارهای عملی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم که رشته های فنی و کارودانش را انتخاب کنید.

نکات مهم قبل از انتخاب رشته در پایه نهم

به صورت خلاصه در ادامه مهم ترین نکاتی را که لازم است قبل از انتخاب رشته در پایه نهم بدانید، بررسی کرده ایم. لطفاً قبل از انتخاب رشته در این مقطع ابتدا از نکات مهم مطلع شده و سپس برای انتخاب رشته اقدام نمایید.

شناخت شخصی

مهم ترین نکته ای که باید قبل از انتخاب رشته کردن به آن توجه کنید، توجه به توانایی ها و علایق شخصی خودتان است. به هیچ عنوان اهمیت این مورد را دست کم نگیرید و به آن توجه کنید.

شناخت بازار کار

شناخت بازار کار نیز می تواند بر آینده شغلی افراد تاثیر بسیاری بگذارد. حتماً به پتانسیل ها و نقاط ضعف توجه کنید. در این مورد مشورت با فارغ التحصیلان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مشاوره با افراد متخصص

این مورد نیز بسیار مهم است و هرچه شما خودتان بیشتر کاوش کنید، متوجه خواهید شد که یک سری مسائل نیاز به راهنمایی و کمک از افرادی دارد که قبلا ًاین مسیر را رفته و با موفقیت به مقصد رسیده اند. پس برای دریافت نکات نهایی و مهم حتماً کمک از مشاوران را فراموش نکنید.

انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته دبیرستان نظام جدید

انتخاب رشته دبیرستان نظام جدید نسبت به سال های گذشته تغییرات اساسی داشته است. از جمله اینکه مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان برای تمامی دانش آموزان با توجه به الکترونیکی بودن آن و همچنین ایجاد تغییراتی در تأثیر درصدها در رشته انتخابی به دانش آموزان مختلف برای انتخاب رشته جهت خواهد داد.

چنانچه انتخاب شما ثبت نام در سامانه مدارس تیزهوشان و یا ثبت نام در مدارس فرهنگ است، شرایط انتخاب رشته دبیرستان برای شما بسیار متفاوت خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری است که برخی از مدارس شرایط خاص خود را برای انتخاب رشته دانش آموزان دارند. بنابراین شما در صورت قبولی در هر یک از رشته های مورد نظر این دبیرستان ها، امکان تغییر رشته را نخواهید داشت.

به همین دلیل یکی از خدماتی که در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان بدان اشاره خواهیم نمود، ارائه اطلاعات در رابطه با شرایط پذیرش هر یک از این دبیرستان هاست.

زمان انتخاب رشته دبیرستان

همانطور که می دانید زمان انتخاب رشته پایه نهم مربوط به تاریخ پایان امتحانات می شود. پس از پایان امتحانات دانش آموزان باید فرم های هدایت تحصیلی را دریافت کرده و در مهلت های تعیین شده برای انتخاب رشته به مدارس کشور مراجعه نمایند.

استفاده از خدمات مشاوره در این مرحله می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ زیرا بسیاری از دانش آموزان سوالات بسیاری از نحوه انتخاب رشته و اینکه چه رشته ای را انتخاب کنند، بهتر است دارند.

نحوه دریافت فرم انتخاب رشته دبیرستان

برای نهایی کردن مراحل انتخاب رشته دبیرستان دانش آموزان باید ابتدا فرم های هدایت تحصیلی را دریافت نمایند. این فرم ها از سامانه pada.medu.ir دریافت خواهد شد. البته در گذشته این فرم ها از سامانه همگام ارائه میشد؛ که امروزه از سامانه پادا دریافت می گردد.

برای دریافت فرم ها یک سری تاریخ های مشخص معین می گردد که دانش آموزان باید در آن تاریخ ها به سامانه مراجعه کرده و فرم ها را دریافت نمایند.

راهنمای نحوه دریافت برگه هدایت تحصیلی پایه نهم

برای دریافت این فرم کافی است ابتدا به سامانه پادا مراجعه کنید که جهت این کار باید آدرس سامانه را در مرورگر خود تایپ نمایید. آدرس سامانه pada.medu.ir می باشد.

در این سامانه وارد قسمت دریافت کارنامه شده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

توجه داشته باشید که حتماً اطلاعات را به درستی وارد کرده و سپس روی گزینه ورود کلیک نمایید.

تست انتخاب رشته دبیرستان

شاید با شنیدن این جمله در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان برای شما این سوال ایجاد شده باشد که تست انتخاب رشته چه کاری می تواند انجام دهد؟

در واقع تست انتخاب رشته دبیرستان به تمامی داوطلبان مشغول به تحصیل در پایه نهم تحصیلی کمک می کند تا با توجه به نمرات به دست آمده و همچنین سایر عوامل تاثیر گذار در رابطه با هدایت رشته احتمالی اطمینان لازم را کسب نمایند.

یکی از خدماتی که در مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین برای تمامی دانش آموزان پایه نهم دبیرستان ارائه می گردد، انتخاب رشته توسط تست انتخاب رشته دبیرستان است.

جهت اطلاع از طرح شهاب کلیک نمایید.

 

مشاوره انتخاب رشته دبیرستان

آینده شغلی رشته های دبیرستان

با توجه به نگرانی هایی که دانش آموزان عزیز در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان مطرح می نمایند، قصد داریم در رابطه با آینده شغلی برخی از مشاغل به ارائه توضیحاتی بپردازیم.

رشته علوم ریاضی همانطور که از نام آن پیداست پایه و اساس آن ، ریاضی می باشد. بنابراین جنانچه قصد انتخاب این رشته را دارید، لازم است علاوه بر آشنایی با کتب دبیرستان، همه چیز در مورد کنکور ریاضی را نیز بدانید.

آینده شغلی رشته ریاضی با توجه به اشباعی که در سال های اخیر به وجود آمده است، موجب شده که یافتن کار با اندک سختی همراه باشد.

همچنین با توجه به مهارت های مورد نیاز می توان گفت امتیاز شما در صورتی که بتوانید تخصص لازم را در رشته خود داشته باشید حرف اول را به لحاظ درآمدی حتی در همین شرایط بد اقتصادی دارد. زیرا همه ما به مهندسین خبره نیازمندیم.

مشاغل مربوط به رشته تجربی همانگونه که بسیاری از داوطلبان اطلاع دارند و همچنین در سال های اخیر رقابت بسیار سخت و تنگاتنگی به وجود آورده است و به همین دلیل کلیه دانش آموزان در مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان به دنبال یافتن پاسخ در رابطه با اینکه چگونه در پزشکی قبول شویم ؟ هستند.

البته این بدان معنا نیست که انتخاب این رشته در دبیرستان ، به پزشک شدن تضمینی شما کمک می کند. در این زمینه باید به استعدادها و توانایی های خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

بازار کار رشته علوم انسانی را می توان همانند رشته ریاضی در بسیاری از رشته اشباع شده دانست.

اما باز هم موضوع بسیار مهمی که می توان بدان پرداخت این است که هر یک  از داوطلبانی که این رشته را انتخاب می کنند در صورت داشتن مهارت زیاد می توانند در آمد بالایی داشته باشند.

اصول انتخاب رشته نهم به دهم

مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین

مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین از جمله خدمات ارائه شده برای تمامی داوطلبان توسط مشاوران است. هر یک از دانش آموزان با توجه به علاقه و استعداد خود می توانند به راحتی و با توجه به برقراری تماس با متخصصین به مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان بپردازند.

از جمله مزایای  مشاوره تحصیلی به صورت آنلاین این است که دانش آموزان عزیز بدون محدودیت و در هر زمانی که مایل باشند می توانند به راحتی و تنها با استفاده از برقراری یک تماس به کلیه اطلاعات لازم دست یابند.

آیا از ملاک ها و معیارهای انتخاب رشته مطلع هستید؟

بحث مهمی که در زمان انتخاب رشته دبیرستان همواره مطرح است موضوع ملاک ها و شاخص هایی است که در زمان انتخاب رشته باید به آن ها توجه کرد.

به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم موضوع انتخاب رشته واقعاً جدی است و بخشی از سرنوشت و آینده شما دانش آموز گرامی به آن وابسته است.

پس در صورتی که دقیقاً نمی دانید چه ملاک هایی برای انتخاب رشته وجود دارد از دریافت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان از مشاورانی خبره ایران تحصیل غافل نشوید.

بازار کار و آینده شغلی کدام یک از رشته ها بهتر می باشد؟

پاسخ به این سوال نمی تواند به صورت صددرصدی برای شما و تمامی دانش آموزان یکسان باشد.

زیرا یکی از خدماتی که در مشاوره تحصیلی دبیرستان آنلاین ارائه می گردد، استعداد یابی بر حسب شخصیت شما خواهد بود. بنابراین، ممکن است در یک رشته شاید یه ظاهر بی درآمد و یا کم درآمد بتوانید بهترین درآمد را داشته باشید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

پادکست صوتی مقاله

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته دبیرستان ، تست رغبت سنجی و آشنایی با رشته های دبیرستان با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی انتخاب رشته دبیرستان خوب چیست؟ 

از جمله ویژگی های یک مشاوره انتخاب رشته دبیرستان خوب و بی نقص مشاوره ای است که بر طبق معیارهای انتخاب رشته و نیازهای دانش آموز صورت بگیرد.

مشاوره انتخاب رشته نهم براساس چه ملاک هایی انجام می شود؟ 

این مشاوره براساس مواردی همچون علاقه دانش آموز به رشته مورد نظز و بازار کار آن انجام می شود.

یک مشاور چگونه می تواند راهنمای انتخاب رشته دبیرستان خوبی برای دانش آموز باشد؟ 

یک مشاور در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد رشته انتخابی دانش آموز و اطلاع از ملاک های انتخاب رشته می تواند راهنمای خوبی برای وی باشد.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته دبیرستان ۱۴۰۳ + مشاوره حرفه ای | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مهسا گفت:

    سلام من پایه هفتم 17.83 و در پایه هشتم 17.54 شدم برای نهم باید معدلم چند شود که بتونم برم رشته انسانی

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سعی کنید معدلتان بالاتر از این دو سال باشد و حتما نمره مطالعات و فارسی را بالا بگیرید چون ضریب این دو درس در انسانی بالاست.

  2. Avatar photo امیرعلی گفت:

    سلام. من الان پایه نهم هستم و علاقمندم در رشته ریاضی فیزیک تحصیل کنم. نمره ی ریاضی ام در کلاس هفتم شد 19 و علومم شد 20 در کلاس هشتم نمره علوم ام شد 18 و ریاضی ام شد 15.5 چون معلممون تو کلاس هشتم خوب درس نمی‌داد و تا الان هم در کلاس نهم نمرات ریاضی ام 19 یا 20 بود اگر امسال نمره ریاضی ام شد بالای 19 باشد میتونم برم رشته ریاضی فیزیک؟ آیا اولویت الف هم می‌شود؟

    1. Avatar photo مشاور براتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز با توجه به پرمتقاضی بوذن رشته های نظری (ریاضی .تجربی .انسانی )اگر شما قصد ادامه تحصیل در رشته ی ریاضی را دارید برای نیمسال دوم برای رسیدن به معدل 20تلاش بفرمایید .برای کسب معدل 20نیاز به یک برنامه ریزی اصولی وروش مطالعاتی درست دارید لطفا جهت دریافت برنامه ریزی اصولی وروش مطالعاتی درست با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید .

  3. Avatar photo بهار گفت:

    سلام من کلاس هشتمم سال بعد انتخاب رشته دارم نمراتم تا اینجا خوب بوده خدا رو شکر به نظرتون چه رشته ای برم بهتره؟ و اینکه خودم ریاضی دوست دارم

    1. Avatar photo مشاور براتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز در رابطه با انتخاب رشته باتوجه به اینکه انتخاب مهمی هست واینده تحصیلی .شغلی و…شما تا حدودی به انتخاب اولیه ی شما در پایه نهم بستگی دارد باید یکسری شرایط شما بررسی شود از جمله هدف .علاقه .اینکه چه قدر درابطه با رشته های دانشگاهی وبازار کار رشته ها شما اشنایی دارید .دلیل انتخاب .معدل و…بعد از بررسی تمامی این شرایط بشود شما را یک راهنمایی درست کرد .لطفا جهت بررسی دقیق وضعیت تحصیلی وشرایطتتان با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  4. Avatar photo روژینا تجنگی گفت:

    سلام من امروز کارنامه گرفتم معدلم ۱۷.۴۳ شده ولی علوم ۱۲ شدم ریاضی ۱۱ به نظر شما میتوانم رشته تجربی قبول شم من خیلی به تجربی علاقه دارم

    1. Avatar photo aghazade گفت:

      سلام
      نیازه میانگین دروس شمابرای 3سال اخر گرفته شود اما سال نهم ضریبش 9میباشد و با توجه به اینکه شما نمراتتون تو ایندروس پایینه احمال قبولی و پذیرش کم میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    شرایط آزمون نظام مهندسی 1403 + مدارک و سوابق کاری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)