ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

لیست شهر های مامایی بدون کنکور ۱۴۰۳ + مزایا و معایب

لیست شهر های مامایی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

لیست شهر های مامایی بدون کنکور در زمان فعالیت دانشگاه پردیس بین الملل کیش معطوف به همین دانشگاه می شد، گرچه در حال حاضر دانشگاه های پردیس تحت عنوان پردیس خودگردان در اغلب شهر های ایران فعال هستند اما دیگر امکان پذیرش بدون کنکور در هیچ کدام از رشته های زیر نظر وزارت بهداشت وجود ندارد.

یه طور کلی در حال حاضر اگر شما بخواهید نگاهی به لیست شهر های مامایی بدون کنکور بیاندازید نام دانشگاهی را در آن مشاهده نخوهید کرد، مگر اینکه با اعلام وزارت بهداشت تغییر رویه ای در این فرایند ایجاد گردد.

لیست شهرهای مامایی بدون کنکور

رشته مامایی از جمله رشته های پیراپزشکی پرطرفدار می باشد که برای داوطلبان علوم تجربی رقابت تنگاتنگی را در کنکور سال های اخیر به وجود آورده است.متاسفانه برخی از داوطلبان، به دلیل شرایط سخت پذیرش در این رشته، برای دانشگاه های با آزمون و همچنین نیاز به کسب رتبه های بالا برای قبولی در آن نمی توانند در این رشته پذیرفته شوند.

ثبت نام مامایی بدون كنكور در اواخر دهه ۸۰ در دوره ای کوتاه مدت در دانشگاه پردیس بین الملل کیش امکان پذیر بود اما با اعلام وزارت بهداشت از اوایل دهه ۹۰ جلوی این امر گرفته شد.

در ادامه در رابطه با شرایط پذیرش در رشته مامایی بدون کنکور سال های گذشته اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود. اما برای اطلاع از اینکه مامایی بدون آزمون در چه دانشگاه هایی ارائه می گردد؟ و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل به شماره های 9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

لیست شهرهای مامایی بدون کنکور در سال های اخیر در حال افزایش می باشد زیرا هر ساله بر تعداد رشته های بدون کنکور افزوده می گردد.

مزایا و محاسن مامایی بدون کنکور

یکی از سوالاتی که برخی از داوطلبان در رابطه با مامایی بدون کنکور دارند این است پذیرش در رشته مامایی بدون کنکور چه محاسن و معایبی می تواند داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم یکی از مهم ترین محاسن مامایی بدون کنکور، عدم نیاز به مطالعه فراوان برای گذر از مرحله کنکور و همچنین کسب رتبه مناسب می باشد.

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار بالاتر می باشد و این را می توان از دسته معایب تحصیل مامایی بدون کنکور در دانشگاه های پردیس دانست.

در رابطه با مدرک تحصیلی و همچنین کیفیت آموزش در دانشگاه های بدون کنکور مامایی هیچ گونه تفاوتی با دانشگاه های با آزمون وجود نخواهند داشت. بنابراین جای هیچگونه نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

البته توجه داشته باشید که این مزایا و معایب در حالی حائز اهمیت است که امکان ورود بدون کنکور به رشته مامایی وجود داشته باشد که متاسفانه در حال حاضر این امکان متاسفانه وجود ندارد.

جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور پزشکی تهران روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط تحصیل در رشته مامایی بدون کنکور

ثبت نام در لیست شهرهای مامایی بدون کنکور تنها در مقطع کاردانی امکان پذیر خواهد بود. لذا پذیرفته شدگان برای دریافت مدرک کارشناسی لازم است دوباره نسبت به ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی، اقدام به ثبت نام نمایند. برای سال های جاری لازم است شما بتوانید در کنکور رتبه لازم را جهت پذیرش به دست آورید.

ثبت نام رشته پزشکی بدون کنکور در آخرین بازه زمانی امکان پذیر بودن این امر بدین شکل بود که هر یک از شهرها و دانشگاه های مورد نظر باید بومی همان شهر باشند. در واقع بومی بودن یکی از شرایط اصلی برای پذیرش محسوب می گردد. منظور از بومی بودن 3 سال تحصیلی در آخر دیپلم می باشد. همچنین در سال های اخیر محل اخذ دیپلم نیز، از جمله شرایط پذیرش محسوب می گردد.

برای اطلاع از درصد قبولی ارشد مامایی کلیک کنید.

 

برای اطلاع از میزان شهریه مامایی بدون کنکور کلیک کنید.

 

برای اطلاع از ظرفیت پذیرش ارشد مامایی کلیک کنید

 

مامایی بدون آزمون در چه دانشگاه هایی ارائه می گردید؟

در این مطلب به ارائه اطلاعات در رابطه با لیست شهرهای مامایی بدون کنکور پرداختیم. ولی یکی از سوالاتی که داوطلبان همواره متقاضیان از متخصصین ایران تحصیل دارند این است که مامایی بدون آزمون در چه دانشگاه هایی ارائه می گردد؟ در این رابطه باید بگوییم آنچه ما در این مقاله ارائه نمودیم مربوط به آخرین اخبار تا به اکنون می باشد و ممکن است تغییراتی در پذیرش و ثبت نام در سال های آینده شاهد باشیم.

اگر بخواهیم به سوال مامایی بدون آزمون در چه دانشگاه هایی ارائه می گردد؟ به صورت کامل و به درستی پاسخ دهیم باید بگوییم که این موضوع تا حدود زیادی بستگی به مصوبات جدید خواهد داشت. در سال های اخیر بر لیست شهرهای بدون کنکور هر ساله افزوده می شود و به همین دلیل قبولی در این رشته را با سهولت بیشتری همراه می نمایند. همچنین نسبت به محل سکونت شما پذیرش در این رشته می تواند متفاوت باشد.

لیست دانشگاه های بدون کنکور در خارج از کشور

عدم امکانپذیر بودن ثبت نام در رشته مامایی بدون کنکور موجب شده تا بسیاری از افراد به فکر خرج از کشور برای تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی باشند.

امروزه در سراسر دنیا دانشگاه هایی وجود دارند که در هر رشته ای با شرایطی مختلف اقدام به پذیرش دانشجو می کنند، در ادامه به بررسی لیستی از پر طرفدار ترین مقاصد برای تحصیل مامایی برای ایرانیان خواهیم پرداخت:

 

کشور توضیحات
فرانسه ماما ها در استرالیا معمولا فارغ التحصیل دو رشته پرستاری و مامایی هستند، بازار کار این متخصصین در استرالیا معطوف به سازمان های خدماتی، بهداشتی، بیمارستان ها و زایشگاه ها می باشد.
کانادا کانادا از نظر مالی یکی از بهترین مقاصد برای ماما ها می باشد، فعالیت ماما ها در این کشور معطوف به تولد نوزاد، تجویز دارو های بارداری، مراقبت های دوران بارداری و ارائه خدمات بیمارستانی می باشد.
انگلستان مزیت تحصیل مامایی در انگلستان این است که نیازی به پرداخت شهریه برای فرد علاقه مند نیست و در شهر های مختلف این کشور با شرایط مختلفی متقاضیان در این کشور بورسه خواهند شد.
ژاپن در ژاپن سه انجمن مامایی با نام های (JAM) و (JMA) و (JNA) وجود دارد که فرد باید برای آغاز فعالیت خود از این مراکز مجوز بگیرد. بازار کار ماما ها در ژاپن مختص به مراکز درمانی، زایشگاه های و تجویز های مربوط به دوران برداری می باشد.
هلند ماماها در هلند علاوه بر اجرای فرایند تولد و مراقبت های دوران بارداری آموزش های قبل و بعد بارداری را هم انجام می دهند که این موضوع موجب پدید آمدن بازار کاری مناسب برای آن ها شده.
استرالیا علاوه بر عنوان شغلی ماما پرستاری و کار در مراکز روحی درمانی استرالیا موجب شده تا ماما ها در این کشور بازار کار خوبی داشته باشند.

 

برای اطلاع از نحوه ثبت نام پزشکی بدون کنکورکلیک کنید.

آیا پذیرش بدون کنکور مامایی در ادامه امکان پذیر خواهد بود؟

آنچه از تصمیماتی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور در سال های 97 و 98 ارائه گردید، در حال حاضر تصمیمی برای پذیرش داوطلبان بر اساس پذیرش بدون کنکور نخواهند داشت و هیچ گونه اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش در این سال ها منتشر نشده است.

توجه توجه : به اطلاع تمامی داوطلبان گرامی می رسانیم که سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۳ اطلاعیه ای در مورد جذب دانشجو در رشته مامایی بدون کنکور منتشر نکرده و جذب دانشجوی پیراپزشکی به هیچ عنوان به صورت بدون کنکور انجام نمی گیرد و اطلاعیه ارائه شده در زیر در خصوص دفترچه سال 94 ، 96 و 97 بوده است که به سال ۱۴۰۳ مربوط نمی شود.

آیا چارت درسی رشته مامایی بدون کنکور در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد؟

چارت هر رشته ابتدا توسط وزرات علوم و یا وزارت بهداشت تعیین می گردد. اما برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است با تائید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت، مجوز تغییر چارت درسی مطابق با نیازها و صلاحدید خود را طراحی نمایند. به همین دلیل بعضی از دانشگاه ها ممکن است چارت درسی متفاوتی با سایر دانشگاه های دیگر داشته باشند.

برای کسب اطلاع در رابطه با لیست شهرهای مامایی بدون کنکور سوالات مطرح شده با شماره های 9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

برای کسب اطلاع در خصوص رتبه قبولی رشته مامایی روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب:

گرچه در این مقاله به شما توصیح دادیک لیست شهر های بدون کنکور رشته مامایی صرفا معطوف به پردیس بین الملل کیش می شد اما علاوه بر آن نکات چشمگیر دیگری هم در این مقاله ذکر شده که در اینجا به بررسی آن خواهیم پرداخت:

  • برای ثبت نام بدون کنکور در مامایی راهی به غیر از ورود به دانشگاه های خصوصی خارجی وجود ندارد.
  • در صورتی که تجدید نطری در پذیرش بدون کنکور ایجاد شود می توانید از طریق پایگاه خبری وزارت بهداشت کسب اطلاع نمایید.
  • برای تحصیل در مامایی در خارج از کشور توجه داشته باشید که دانشگاه مقصد شما مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

کاربران گرامی، برای دریافت مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

2.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان انتخاب رشته مامایی بدون کنکور وجود دارد؟

در حال حاضر این امکان وجود ندارد. اما اگر جزئ رشته های پیراپزشکی باید این امکان وجود دارد.

آیا امکان تحصیل در رشته مامایی در دانشگاه آزاد موجود است؟

خیر، رشته مامایی و تمام رشته های پیراپزشکی جزء رشته هایی نیستند که بتوان بدون کنکور انتخاب کرد.

شرایط سنی انتخاب رشته مامایی بدون آزمون به چه صورت است؟

حداکثر سن 25 سال است که این شرط برای آقایانی که دوره خدمت سربازی خود را پشت سر گذاشته اند ، حداکثر 27 سال است.

آیا راه میانبری برای انتخاب رشته مامایی بدون آزمون وجود دارد؟

تنها راه میانبر تحصیل این رشته در خارج از کشور است.

نظرات

17 دیدگاه دربارهٔ «لیست شهر های مامایی بدون کنکور ۱۴۰۳ + مزایا و معایب»

  1. Avatar photo مهدیه گفت:

    سلام امکان داره که من دریاسوج هستم وسه سال بومی اینجا هستم بدون کنکور میشه مامایی بخونم؟
    یعنی بعد دیپلم میتونم مامایی در دانشگاه آزاد بخونم؟
    چون 3سال بومی یاسوج هستم نوشته بود شرط پذیرش بدون کنکور در مامایی فقط 3سال بومی همون شهر هست میشه اینجور؟
    بعد اینکه کدوم دانشگاه بدون کنکور مامایی قبول میکنه؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته های پیراپزشکی نحوه ورود با کنکور دارد

  2. Avatar photo .. گفت:

    سلام‌
    میشه مامایی شرط معدل برم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته مامایی پذیرش بدون کنکور ندارد.

  3. Avatar photo پریاخانزاده گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کاردانی مامایی تموم کردم میخام ادامه بدم ولی بدون کنکور ایا امکانش هست؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت ادامه رشته مامایی می بایست در کنکور کاردانی به کارشناسی ثبت نام کنید

    2. Avatar photo مریم گفت:

      سلام میشه بگی کدوم دانشگاه کاردانی خوندی و شرایطش چجوری بود ازکجابفهمم کجا کاردانی مامایی داره

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        داخل دفترچه های کاردانی ناپیوسته ازاد کاملا مشخص میباشد

  4. Avatar photo Ma گفت:

    سلام وقت بخیر. رشته انسانی هستم میتونم دانشگاه آزاد کاردانی مامایی بخونم؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته پزشکی و پیرا پزشکی بدون کنکور پذیرش ندارند

    2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      جون کارانی مامایی بر اساس تحصیلی هستش و شما عنوان دیپلتون انسانی هست نمیتوانید شرکت کنید

  5. Avatar photo بی کس گفت:

    سلام خداقوت
    من کنکور تجربی دادم غیر از روزانه بقیه دانشگاه ها مجاز شدم یعنی میتونم مامایی دانشگاه آزاد یا پردیس انتخاب رشته کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      بله

  6. Avatar photo bahar گفت:

    سلام ایا امسال شهرستان گچساران مامایی بدون کنکور داره

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی متاسفانه رشته مامایی اصلا بدون کنکور نداره.

  7. Avatar photo غزل گفت:

    سلام بادیپلم کودکیاری میشه مامای خوند

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      برای بررس دقیق تر وضعیت تون میتونید با مشاورین مرکز تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور

    رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها | ایران تحصیل

    یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در میان داوطلبان گروه آموزشی تجربی، رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور است. با توجه به نیازی که جامعه به رشته‌های پیراپزشکی دارد، داوطلبان پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور پردیس می‌توانند بدون نیاز به کسب...
  • ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور

    ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور 1403-۱۴۰۳

    رشته فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های پیراپزشکی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، برخی از افراد به دنبال پذیرش در فیزیوتراپی بدون شرکت در کنکور هستند. آن‌ها برای ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور، باید معدل بالایی داشته...
  • رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور

    رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور ۱۴۰۳ + بازار کار و شرایط

    رشته علوم آزمایشگاهی از جمله رشته‌های پرطرفدار در رشته تجربی است که داوطلبان با شرکت در آزمون کنکور سراسری و کسب رتبه مطلوب می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. در این بین افراد علاقه مند به این رشته که...
  • رشته بهداشت خانواده بدون کنکور

    رشته بهداشت خانواده بدون کنکور

    رشته بهداشت خانواده بدون کنکور اعلام شد. شرایط ثبت نام رشته بهداشت خانواده بدون کنکور با توجه به اطلاعیه‌ای که از طرف دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سایت ایران تحصیل قرار می‌گیرد، آغاز می‌شود. کلیه داوطلبان می‌توانند در صورت دارا...
تماس با مشاور