ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شهریه دکتری غیرانتفاعی 1403+ جدول کامل شهریه | ایران تحصیل

شهریه دکتری غیرانتفاعی1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

میزان حدودی شهریه دکتری غیرانتفاعی 1403 مشخص شد. بر این اساس، پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی مقطع دکتری برای پذیرفته شدگان هر کدام از رشته های تحصیلی به صورت شهریه ثابت، واحدهای تخصصی و رساله محاسبه و اخذ می گردد. با توجه به اهمیت میزان شهریه ای که می بایست در طول تحصیل پرداخت شود، در این مقاله قصد داریم تا شما را با جزئیات بیشتری در مورد میزان هزینه و شهریه دکتری غیرانتفاعی آشنا کنیم و اطلاعات لازم در این باره را ارائه دهیم. توجه داشته باشید که مبلغ اعلام شده در این مقاله شهریه حدودی است و برای اطلاع از هزینه دقیق شهریه هر یک از دانشگاه های مد نظر خود می بایست به سامانه دانشگاه مراجعه کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

داوطلبان گرامی چنانچه تمایل به اطلاع از هزینه دقیق شهریه دکتری غیرانتفاعی دانشگاهی خاص دارید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

شهریه دکتری غیرانتفاعی چگونه اخذ می شود؟

دانشگاه غیر انتفاعی به عنوان یکی از یکی موسسات آموزش عالی، همچون بسیاری از دانشگاه های دیگر در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد. به این ترتیب، داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده و پس از اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته نموده اند، می توانند از میان کد رشته محل های موجود این دانشگاه، رشته یا گرایش مورد علاقه خود را در فرم تقاضانه وارد کنند.

البته، ظرفیت پذیرش دانشگاه های غیرانتفاعی برای دوره دکتری محدود بوده و رشته های آن دارای تنوع کمتری نسبت به سایر دانشگاه ها هستند. همچنین، همانطور که می دانید گرچه کلاس های این موسسات همراه با کلاس های دوره روزانه برگزار می شود، اما تحصیل در آن مستلزم پرداخت شهریه می باشد.

 شهریه دکتری غیرانتفاعی چگونه اخذ می شود؟

به طور کلی شهریه دکتری غیرانتفاعی در سه بخش ثابت، متغیر (به ازای هر واحد درسی)، و هر واحد رساله اخذ می گردد. بنابراین، می توان گفت بسته به نیمسال تحصیلی و واحدهای اخذ شده، این مقدار متفاوت خواهد بود. به علاوه، میزان شهریه و شهریه دکتری غیرانتفاعی در هر کدام از گروه های آزمایشی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، و هنر دارای تفاوت هایی می باشد. در ادامه مقاله به بررسی هر چه بیشتر شهریه دکتری غیرانتفاعی خواهیم پرداخت.

 

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام دکتری غیرانتفاعی  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

شهریه دکتری غیرانتفاعی در سال تحصیلی جاری چه تغییری کرده است؟

یکی از سوالاتی که غالبا متقاضیان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های شهریه پرداز مطرح می کنند، آن است که هزینه ها نسبت به سال های گذشته چه تغییراتی داشته است؟

اگر در مورد میزان هزینه و شهریه دانشگاه غیرانتفاعی دکتری کنجکاو باشید، باید بگوییم که این موسسه نیز هر ساله درصد مشخصی را به شهریه خود می افزاید. به طوری که برای مثال، در سال جاری حدود 15 الی 25 درصد به شهریه دکتری غیرانتفاعی در تمامی رشته ها اضافه شده است.

البته ذکر این نکته ضروری می باشد که شهریه ثابت تا آخر سنوات تحصیلی دانشجو تغییری نمی کند و همان مبلغی که از قبل اعلام شده است، از دانشجو دریافت می گردد.

در حالی که شهریه متغیر می تواند بنا به تصممیات مسئولان مربوطه افزایش یابد. اگرچه، ممکن است که این شهریه نیز تغییری نکند.

🔗 برای اطلاع از لیست دانشگاه های غیرانتفاعی کرج  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

کال تو اکشن تماس

میزان شهریه دکتری غیرانتفاعی 1403 چقدر است؟

قبل از اینکه بخواهیم هزینه شهریه دکتری غیرانتفاعی را بر اساس جدیدترین تغییرات ذکر کنیم، خوب است که یک نکته را یادآور شویم. آن هم اینکه تفاوتی بین رشته های با آزمون و بدون آزمون از نظر میزان شهریه در هیچکدام از دوره ها و دانشگاه های کشور وجود ندارد. بنابراین، شما چه با کنکور پذیرفته شوید، چه با سوابق تحصیلی به یک میزان شهریه خواهید پرداخت. 

نوع شهریه حداقل شهریه حداکثر شهریه
شهریه ثابت هر ترم 72,010,125 ریال 84,936,240 ریال
شهریه هر واحد تخصصی 16,002,250 ریال 18,853,560 ریال
شهریه هر واحد رساله 25,603,600 ریال 30,184,740 ریال

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در صورت تمایل به اطلاع از هزینه دقیق شهریه دکتری غیرانتفاعی دانشگاهی خاص، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.

 

🔗 برای اطلاع از رشته های ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

آیا امکان دریافت وام دانشجویی برای دکتری غیرانتفاعی وجود دارد؟

از جمله تسهیلاتی که معمولاً در هر دانشگاهی برای دانشجویان در نظر گرفته شده، امکان دریافت وام دانشجویی جهت پرداخت شهریه می باشد.

آیا امکان دریافت وام دانشجویی برای دکتری غیرانتفاعی وجود دارد؟

سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا امکان دریافت وام دانشجویی برای پرداخت هزینه شهریه دکتری غیرانتفاعی وجود دارد یا خیر؟ در صورت وجود این تسهیلات وام در چه مبلغ یا مبالغی پرداخت می شود؟

به دلیل تغییرات مداومی که در مبلغ وام دانشجویی صورت می گیرد، نمی توان مبلغ دقیقی را اعلام کرد. اما متقاضیانی که تمایل به اطلاع از میزان مبلغ وام دانشجویی برای پرداخت شهریه غیرانتفاعی دارند، می توانند با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند.

🔗 برای اطلاع از رشته های دکتری غیرانتفاعی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

بنر کال تو اکشن

اخبار پیرامون شهریه مقطع دکتری

📢 گران ترین شهریه در دانشگاه تهران / دکتری پردیس خودگردان؛ 151 میلیون تومان

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران به سه دسته نوبت دوم، خودگردان و مجازی تقسیم می شوند. گرانترین شهریه ثابت در این مقطع به سایر گروه ها به جز علوم انسانی در پردیس خودگردان با مبلغ پنج میلیون و 200 هزار تومان تعلق دارد. این شهریه نیز در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

مقطع دکتری در نوبت دوم و پردیس خودگردان دانشگاه تهران حکایت از آن دارد که گران ترین شهریه ثابت مربوط به شهریه سایر گروه ها با نرخ 6 میلیون و 479 هزار تومان در پردیس خودگردان است. اما گرانترین مدرکی که دانشگاه تهران برای دانشجویان خود در پردیس خودگردان صادر می کند، مربوط به رشته های علوم انسانی و علوم رفتاری است. بر این اساس، مبلغ کل شهریه در مقطع دکتری تخصصی پردیس خودگردان 151 میلیون تومان است و شهریه هر ترم به طور کلی 18 میلیون و 900 هزار تومان آب می خورد.

بر اساس اعلام دانشگاه تهران، این شهریه بدون احتساب هزینه خوابگاه، غذا، بیمه و سایر موارد هم چنین به صورت علی الحساب است. البته شهریه تحصیلی در هشت قسط مساوی در ابتدای هر نیم سال از دانشجویان دریافت می شود. اگر هم دانشجویی فکر انصراف از تحصیل در این دوره داشت، باید دور پس گرفتن شهریه را خط بکشد چرا که دانشگاه شهریه را عودت نمی دهد.

 

برای لیست رتبه بندی موسسات غیرانتفاعی روی لینک کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

مبلغ شهریه یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب دانشگاه و رشته جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری است. در دوره دکتری باتوجه به افزایش واحدهای عملی، معمولا شهریه نیز به نسبت مقطع کارشناسی ارشد، افزایش چشمگیری می یابد. چرا که هر چه میزان واحدهای عملی بیشتر باشد، شهریه نیز بیشتر می شود. البته واحدهای عملی یکی از عوامل موثر بر هزینه شهریه دکتری غیرانتفاعی است. از دیگر عوامل می توان به رتبه علمی دانشگاه، کیفیت، اساتید و … اشاره کرد. 

به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی حدود تقریبی شهریه دکتری غیرانتفاعی پرداختیم و مبلغ حداقلی و حداکثری برای هر سه مدل شهریه ای که در دانشگاه های غیرانتفاعی دریافت می شود، اعلام کردیم. هم چنین در مقاله فوق می توانید در رابطه با تغییرات مبلغ شهریه مقطع دکتری در دانشگاه های غیرانتفاعی و چگونگی اخذ آن اطلاعات لازم را کسب کنید. 

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که پس از مطالعه دقیق مقاله فوق چنانچه در رابطه با شهریه دکتری غیرانتفاعی و یا میزان وام های دانشجویی غیرانتفاعی سوالی داشتید و یا تمایل به کسب اطلاعات دقیق تر داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله رشته های دکتری غیرانتفاعی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی همواره ثابت است؟

خیر؛ میزان شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی در مقطع دکتری نیز همانند سایر دانشگاه ها هر ساله به میزان ده الی پانزده درصد افزایش پیدا می کند.

هزینه دوره دکتری غیرانتفاعی شامل چه مواردی می شود؟ 

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع دکتری شامل سه مورد شهریه ثابت و متغیر و شهریه برای هر ترم رساله می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

چگونه می توانم از شهریه دکتری دانشگاه غیرانتفاعی برای داوطلبان سال آینده مطلع شوم؟ 

معمولا افزایش شهریه به مقدار ده الی پانزده درصد می باشد و می توان با افزودن این مقدار به شهریه سال گذشته از حدود شهریه سال جدید مطلع شد، اما برای کسب اطلاعات دقیق می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «شهریه دکتری غیرانتفاعی 1403+ جدول کامل شهریه | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo نرگس گفت:

    شهریه دکتری روانشناسی بالینی در دانشگاه علم و فرهنگ تهران هر ترم چقدر می باشد ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حدود 15 تومن میباشد

  2. Avatar photo بسطامی گفت:

    سلام خسته نباشید . دکتری زبان انگلیسی در دانشگاه غیر انتفاعی چقدر شهریه داره؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بین 15 تا 20
      البته هرسال 15-20 درصد اضافه می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پیام نور

    ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 اعلام شد. داوطلبانی که علاقه‌مند به ورود به دانشگاه‌های پیام نور هستند، می‌توانند از دو طریق با کنکور و بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود وارد و ادامه تحصیل دهند....
  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1403

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
تماس با مشاور