ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سوالات آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ + پاسخنامه تشریحی | ایران تحصیل

سوالات آزمون جانمایی سمپاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانش آموزانی که قصد دارند تا در آزمون سمپاد شرکت کنند، باید از منابع این آزمون اطلاع کافی داشته باشند. همچنین، باید سوالات آزمون جانمایی سمپاد در سال‌ های گذشته را نیز مطالعه کنند تا با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوند. منابع این آزمون در پایه ششم به هفتم و همانند سال‌ های گذشته، از کتاب‌ های درسی طراحی نمی‌ شود و سوالات آن، مربوط به هوش است. اما، آزمون نهم به دهم اینگونه نیست و از کتاب‌ های درسی نیز سوال طرح می‌ شود.

نیمی از سوالات آزمون جانمایی سمپاد، مربوط به بخش استعداد تحلیلی و نیم دیگر آن، مربوط به بخش استعداد تحصیلی است. اگر شما در پایه ششم هستید و قصد شرکت در آزمون پایه هفتم را دارید و یا پایه نهم هستید و قصد شرکت در آزمون پایه دهم را دارید، باید با منابع و سوالات این آزمون آشنا شوید. برای کسب اطلاعات در این زمینه می توانید با شماره 9099075307 با همکاران ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید. 

زمان و نحوه ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد 1403-1404

👈 پیش از این که شما عزیزان را با منابع و سوالات این آزمون آشنا کنیم، بهتر است که با زمان و نحوه ثبت نام تیزهوشان آشنا شوید. شما دانش آموزان عزیز، در تاریخ 8 اردیبشت 1403 باید به سامانه سوالات آزمون جانمایی سمپاد مراجعه کرده و در آزمون سمپاد، ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این سامانه، ابتدا باید کد ملی و رمز خود را وارد کنید. مهلت نام نویسی در این آزمون تا 20 اردیبهشت 1403 می باشد. 

👈 سپس، نقش خود ( دانش آموز) و عنوان سازمان ( نام مدرسه ای که هم اکنون در آن درس می‌ خوانید) را وارد نمایید. پس از آن، شما باید اطلاعات خواسته شده را با دقت و به درستی وارد کنید.

👈 در ادامه، هزینه ثبت نام را پرداخت نموده و در نهایت بر روی گزینه ذخیره یا تایید نهایی کلیک کنید. اگر می‌ خواهید که اطلاعت بیشتری در رابطه با ثبت نام در این آزمون کسب نمایید، حتما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای مطالعه مقاله ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد بر روی لینک کلیک کنید.

زمان و نحوه ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد

منابع آزمون جانمایی سمپاد 1403- 1403

👈 همان طور که می‌ دانید، سازمان سمپاد برای ورود به مدارس تیزهوشان، آزمونی را هر ساله برگزار می‌ کند. این آزمون، برای پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم برگزار می‌ شود. اگر شما امسال پایه ششم و یا نهم هستید و قصد شرکت در این آزمون را دارید، باید با منابع این آزمون آشنا شوید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما دانش آموزان عزیز را با منابع این آزمون آشنا کنیم.

منابع آزمون سمپاد پایه ششم به هفتم 1403-1404

👈 لازم به ذکر است تا بدانید که در سال‌ های گذشته منابع آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم، هم کتاب‌ های درسی و هم هوش دانش آموزان بودند. در واقع، 50 درصد سوالات از کتاب‌ های درسی و 50 درصد سوالات برای سنجش هوش دانش آموزان طراحی می‌ شدند. اما، با گذر زمان طراحان سوال تصمیم گرفتند که منابع این آزمون را تغییر داده و دیگر از کتاب‌ های درسی هیچ سوالی طرح نکنند.

👈 اگر شما می‌ خواهید در این آزمون شرکت کنید، ممکن است بپرسید که چه منابع یا کتاب‌ هایی را باید مطالعه کنید؟ همان طور که می‌ دانید سوالات هوش بسیار زیاد هستند و نمی‌ توان یک الی دو منبع برای این سوالات در نظر گرفت. بنابراین، شما می‌ توانید کتاب‌ های مربوط به هوش را تهیه نموده و مطالعه نمایید. در واقع، شما با مطالعه این کتاب‌ ها می‌ توانید به یک شناخت کلی نسبت به این سوالات به دست آورید. برخی از مهم‌ ترین این منابع، شامل موارد زیر می‌ باشند:

  • کتاب سنجش iQ هوش و استعداد ششم گاج
  • آموزش هوش استعداد غیرکلامی 9 × 9 انتشارات مهر و ماه
  • کتاب هوش جامع نیترو پویش اندیشه خوارزمی
  • هوش و استعداد تحلیلی ششم دبستان انتشارات مرشد مبتکران
  • هوش فرازمینی ET انتشارات گامی تا فرزانگان
  • کتاب هوش کمپلکس پنجم و ششم انتشارات مهر و ماه
  • کتاب هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم انتشارات کاهه
  • هوش و خلاقیت ریاضی ششم انتشارات مبتکران
  • کتاب 33 آزمون دقت و تمرکز انتشارات پویش
  • هوش مالتیپل ششم به هفتم خیلی سبز
  • کتاب 20 ازمون شبیه ساز تیزهوشان ششم انتشارات مرشد مبتکران
  • هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند

منابع آزمون جانمایی سمپاد

منابع آزمون جانمایی سمپاد پایه نهم به دهم 1403-1404

👈 اگر که شما عزیزان در پایه نهم هستید و می‌ خواهید در این آزمون شرکت کنید، بهتر است بدانید که منابع این آزمون هم مربوط به هوش و هم مربوط به کتاب‌ های درسی هستند. در واقع، شما باید هم کتاب‌ های درسی پایه هشتم و نهم و هم کتاب‌ های مربوط به هوش و استعداد را مطالعه نمایید. تعدادی از مهم‌ ترین منابعی که باید برای قبولی در این آزمون مطالعه کنید، شامل موارد زیر می‌ باشند:

  • ریاضی هشتم و نهم
  • کتاب ریاضی تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سیز
  • علوم تجربی هشتم و نهم
  • کتاب 100 نکته فیزیک تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه
  • قرآن و پیام‌ های آسمانی پایه نهم و هشتم
  • مطالعات اجتماعی هر دو پایه
  • زبان و ادبیات فارسی پایه نهم و هشتم
  • کتاب فارسی تیزهوشان نهم – انتشارت اندیشمند
  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ – انتشارات گاج
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان – خیلی سبز
  • کتاب 1500 تست استعداد تحلیلی تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه
  • کتاب بانک سوال هوش و استعداد تحلیلی نهم – انتشارات مبتکران
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم – انتشارات اندیشمند
  • هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی – انتشارات کاهه
  • کتاب 1 + 31 استان تیزهوشان جامع نهم – انتشارات پویش اندیشه خوارزمی

👈 شما عزیزان می‌ توانید علاوه بر منابع نام برده، منابع دیگری را نیز مطالعه نمایید. حال که با منابع این آزمون آشنا شدید، بهتر است با نحوه تغییر رشته در مدارس تیزهوشان نیز آشنا شوید. 

آشنایی با سوالات آزمون جانمایی سمپاد 1403-1404

👈 حال که با منابع این آزمون آشنا شدید، بهتر است که با تعداد سوالات و ضریب آن‌ ها نیز به طور کامل آشنا شوید. لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی سوالات این آزمون به صورت تستی و چهار گزینه ای هستند. برای آشنایی با تعداد سوالات آزمون جانمایی سمپاد در پایه هفتم و دهم، با ما همراه باشید.

سوالات آزمون جانمایی سمپاد پایه ششم به هفتم 1403-1404

👈 همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، سوالات این آزمون در پایه هفتم، فقط از بخش هوش است که تعداد سوالات این آزمون، شامل موارد زیر می‌ باشند:

 این آزمون دارای دو دفترچه است که در دفترچه اول 60 سوال وجود دارد. شما عزیزان باید این 60 سوال دفترچه اول را در مدت 60 دقیقه پاسخ دهید. در دفترچه دوم، 40 سوال وجود دارد که شما باید در دفترچه دوم به 40 سوال در 20 دقیقه پاسخ دهید.

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403-1404

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 1400-1401 دفترچه شماره 1 دانلود نمونه سوال
نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 1400-1401 دفترچه شماره 2 دانلود نمونه سوال

 

سوالات آزمون جانمایی سمپاد پایه نهم به دهم 1403-1404

👈 تعداد سوالات آزمون جانمایی پایه نهم به دهم، به دو بخش استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی تقسیم می‌ شوند. شما عزیزان باید به 50 سوال بخش تحصیلی در 70 دقیقه پاسخ دهید که سوالات این بخش، شامل موارد زیر می‌ باشند:

10 سوال از کتاب ریاضی

10 سوال از علوم تجربی

10سوال از مطالعات اجتماعی

10 سوال از قرآن و پیام‌ های آسمانی

10 سوال از زبان و ادبیات فارسی

👈 50 درصد مابقی سوالات از بخش هوش است که شما باید در 50 دقیقه به آن‌ ها پاسخ دهید. بهتر است که برای افزایش موفقیت در این آزمون حتما از یک مشاور کمک بگیرید. مشاوران کاربلد و مجرب ایران تحصیل، تاثیر بسزایی در افزایش موفقیت شما عزیزان خواهند داشت.

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403-1404
نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400-1401 دفترچه شماره 1 دانلود نمونه سوال
نمونه سوالات آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم 1400-1401 دفترچه شماره 2 دانلود نمونه سوال

آشنایی با سوالات آزمون جانمایی سمپاد

توصیه‌ هایی به دانش آموزان برای موفقیت در آزمون جانمایی سمپاد 1403-1404

👈 شما دانش آموزان عزیز که می‌ خواهید در پایه دهم و هفتم این آزمون شرکت کنید، بهتر است تا نکات مهمی را بدانید و رعایت کنید. در واقع، شما می‌ توانید با رعایت نکات و توصیه‌هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت، شرایط خوبی را در آزمون داشته باشید. برخی از مهم ترین این توصیه‌ها و نکات، شامل موارد زیر می‌ باشند:

شما باید در انجام کارها و مطالعه درس‌هایتان، سرعت عمل بالایی داشته باشید. در واقع، شما باید در کنار برنامه ریزی صحیح، سرعت عمل بالایی در انجام برنامه خود داشته باشید.

برای داشتن یک برنامه خوب، حتما از یک مشاور کمک بگیرید. مشاوران ما در ایران تحصیل می‌ توانند به شما در این زمینه کمک شایانی کنند.

در جلسه آزمون، حتما با اعتماد به نفس و آرامش حاضر شوید. زیرا، استرس و اضطراب باعث می‌ شوند تا نتوانید دانش خود را به خوبی به کار گیرید.

فراموش نکنید که آزمون تیزهوشان چه در پایه هفتم و چه در پایه دهم، دارای نمره منفی می‌ باشد. بنابراین، اگر به سوالی شک داشتید، هرگز به آن پاسخ ندهید.

توصیه‌ هایی به دانش آموزان برای موفقیت در آزمون جانمایی سمپاد

خلاصه مطلب

آشنایی با نمونه سوالات آزمون جانمایی سمپاد 1403-1404 به دانش آموزان کمک می کند تا با آمادگی بیشتری در جلسه آزمون شرکت کرده و نمره بسیار مناسبی را کسب کنند. آزمون جانمایی سمپاد در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود و چنانچه داوطلبان منابع و سوالات آزمون را به خوبی بررسی و تحلیل کرده باشند، راحتتر می توانند به سوالات پاسخ دهند.

در این مقاله نمونه سوالات آزمون جانمایی سمپاد پایه ششم به هفتم و نهم به دهم را در اختیار شما دانش آموزان گرامی قرار دادیم. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

1-زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان چه زمانی است؟

زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان 8 تا 20 اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

2- آزمون تیزهوشان پایه ششم دارای چند سوال است؟

این آزمون دارای 100 سوال است که دانش آموزان باید به آنها در 80 دقیقه پاسخ دهند.

3-آیا آزمون تیزهوشان دارای نمره منفی است؟

بله، این آزمون دارای نمره منفی است و دانش آموزان باید در پاسخ به سوالات بسیار دقت کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور