ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش جمع بندی زیست

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۴۰۱
روش جمع بندی زیست
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از روش جمع بندی کنکور در درس زیست به عنوان یکی از دروس اختصاصی گروه علوم تجربی چیزی است که همه داوطلبان این گروه آزمایشی باید از آن اطلاع داشته باشند.

 

اما شماری از داوطلبان کنکور اطلاع دقیقی از روش جمع بندی زیست ندارند و مدام این سوال را از خود می پرسند که چگونه زیست شناسی را جمع بندی کنیم؟ و یا روش توریق سریع زیست چیست؟

 

این قبیل از افراد با توجه به نظام درسی خود مایل به آشنایی با روش جمع بندی زیست نظام جدید و یا قدیم هستند. با ما همراه باشید تا نکات کلی جمع بندی زیست دهم و سایر پایه ها را خدمتتان عرض کنیم.

 

 

اگر می خواهید روش جمع بندی زیست را به صورت اصولی بدانید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

چرا اطلاع از روش جمع بندی زیست مهم است؟

همه می دانیم که درس زیست شناسی اصلی ترین و مهم ترین درس در گروه علوم تجربی محسوب می شود. درسی که، هر داوطلب کنکور تجربی می تواند با داشتن درصدی بالا در آن به هر چه بهتر شدن رتبه خود کمک شایان توجهی کند.

از این رو، هر یکی از داوطلبان باید به طور دقیق و اصولی روش جمع بندی زیست در آخرین ماه ها و هفته های باقی مانده به کنکور سراسری را بدانند و حتی با روش توریق سریع زیست در واپسین روزهای مانده به آزمون نیز آشنایی داشته باشند.

بدین ترتیب و با اطلاع از روش جمع بندی زیست در هر یک از پایه های دوران متوسطه فرد می تواند تسلط کاملی را در مباحث و مطالب کتاب به دست آورد.

 

 

بهترین روش جمع بندی زیست چیست؟

شاید تاکنون شیوه های زیادی را از کارشناسان و مشاوران مختلف تحت عنوان بهترین روش جمع بندی زیست شنیده باشید. اما باید بگوییم که، جمع بندی زیست همچون جمع بندی سایر دروس اختصاصی و عمومی استراتژی های مختص به خود را دارد.

در دوران جمع بندی شما فرصت کمی تا کنکور دارید. در نتیجه، باید بهتریم روش جمع بندی زیست را بر طبق روش مطالعه رتبه های برتر انتخاب کنید تا بدین وسیله بهترین عملکرد را در جمع بندی زیست دهم و مابقی پایه ها داشته باشید.

علاوه بر این، جهت تثبیت مطالب در ذهن و جلوگیری از فراموشی آن ها باید روش توریق سریع زیست را نیز بدانید. حال می رسیم به پاسخ این سوال که چگونه زیست را جمع بندی کنیم؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال چند نکته بسیار مهم را در رابطه با روش جمع بندی زیست خدمتتان عرض می کنیم.

 

 

 

چکونه زیست شناسی را جمع بندی کنیم؟

چگونه زیست شناسی را جمع بندی کنیم؟

در این بخش سعی داریم به این دو پرسش مطرح شده توسط بسیاری از داوطلبان تجربی یعنی چگونه زیست شناسی را جمع بندی کنیم؟ پاسخی درخور بدهیم.

بدین ترتیب، داوطلبان با شیوه های جمع بندی زیست نظام جدید و همین طور نظام قدیم آشنایی کافی را پیدا می کنند و تا زمان کنکور 99 آمادگی کافی را در این درس پیدا می کنند. 

 

 

 

با یادگیری روش جمع بندی زیست به صورت اصولی داشتن درصد بالا در این درس دیگر آرزو نیست

رفع اشکالات درسی زیست شناسی

رفع اشکالات درسی در درس زیست یکی از مواردی است که به عنوان روش جمع بندی زیست باید به آن توجه داشته باشید. سعی کنید تمامی سوالات و تست های نزده و یا شک دار که قبلاً علامت زده اید را بررسی نمایید.

در این زمان، تمامی نکته هایی که ممکن است آن ها را فراموش کنید را علامت بزنید تا دوباره در آخرین روزهای باقی مانده تا کنکور نگاهی به آن ها بیندازید.

در صورت عدم درک درست مبحثی و داشتن اشکال در آن می توانید از کمک دبیران و اساتید خود بهره بگیرید.

 

 

مرورهای متوالی را فراموش نکنید

از جمله شیوه های های بسیار مهم در جمع بندی زیست مرور متوالی مطالب است. حتی می توانید بر طبق اهمیت این مباحث آن ها را مرور کنید. یعنی ابتدا مطالبی که در آن ها ضعف دارید و یا سوالات بیشتری از آن ها طرح می شود را در الویت قرار دهید.

در صورت داشتن اشکال در مبحثی خاص و یادگیری ناقص آن می توانید در دوران جمع بندی تمرکز بیشتری بر روی آن ها داشته باشید.

 

 

تسلط کاملی را بر روی مباحث کتاب بدست آورید

تسلط بر مطالب کتاب زیست شناسی مهم ترین کاری است که باید برای جمع بندی زیست را انجام دهید. تمامی متون کتاب را نکته به نکته و ریز به ریز مطالعه کنید.

تصاویر کتاب زیست اهمیت زیادی در کنکور دارند. پس حتماً سعی در به خاطرسپاری آن ها جهت تقسیم بهتر متون داشته باشید. مورد دیگر این که، تمرکز خود را بر روی مباحث پرتکرار این درس بگذارید.

بر طبق بودجه بندی تجربی مباحثی همچون چرخه زندگی هورمون های گیاهی و قارچ ها، دودمانه ها، چرخه ضربان قلب و یا انواع بافت های جانوری و گیاهی از جمله مباحثی هستند که هر ساله از آن ها سوالاتی در کنکور تجربی آورده می شود.

 

 

 

جمع بندی زیست نظام جدید

توجه به مدیریت زمان

در دوران جمع بندی زیست شناسی بحث مدیریت زمان علی الخصوص در تست زنی اهمیت بسیار زیادی برای شما دارد.

از آن جایی برای پاسخگویی به هر تست زیست در سر جلسه کنکور زمان بسیار کمی در اختیار دارید جهت یادگیری تکنیک مدیریت زمان می تواند بسیار برای شما مهم باشد.

بگذارید خیالتان را با گفتن این جمله راحت کنیم که در صورت نداشتن مدیریت زمان مؤفقیتی در پاسخگویی به سوالات بدست نمی آورید.

 

 

اصولی تست بزنید

تست زنی در دوران جمع بندی زیست باید با بررسی و تحلیل کامل صورت بگیرد. به این معنا که بعد از هر بار تست زنی تکنیکی حتی اگر درست هم زده باشید مطالعه پاسخنامه را فراموش نکنید.

بعد از مطالعه پاسخنامه کتاب خود را باز کنید و مروری بر متن مرتبط با سوال داشته باشید. از مطالعه تست های چند سال گذشته (حداقل 5 سال قبل) غافل نشوید.

تحلیل دقیق کلیه تست ها و در آوردن نکات آن ها می تواند کمک بزرگی به شما در جمع بندی زیست نظام جدید و قدیم کند.

 

 

تمرکز بر روی بهترین منابع زیست

یکی از جواب ها به سوال چگونه زیست شناسی را جمع بندی کنیم؟ این است که در دوران جمع بندی بیشتر بر روی کتاب درسی به عنوان بهترین منبع درسی تمرکز کنید و صدها کتاب درسی موجود در بازار را فراموش کنید.

خط به خط و مو به موی کتاب درسی زیست را مطالعه کنید. توجه و دقت در مفاهیم کلیدی متن و آهسته خوانی در درس زیست اهمیت فراوانی دارد.

 

 

آیا با روش توریق سریع زیست آشنایی دارید؟

تکنیک توریق سریع زیست یک روش جمع بندی زیست به حساب می آید که به کمک آن می توانید نکات کاربردی و راهبردی هر یکی از مباحث آن را از نظر بگذرانید.

بدین ترتیب، می توانید آرامش و اعتماد بنفس بیشتری پیدا می کنید. حال این که روش توریق سریع زیست چیست و یا چه نکاتی را باید برای این کار رعایت کرد سوالاتی است که می توانید از طریق تماس با مشاروان ایران تحصیل از آن ها اطلاع پیدا کنید.

 

 

 

 

 

برای اطلاع دقیق از روش جمع بندی زیست از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

دانلود سوالات زیست کنکور 10 سال اخیر

کتاب زیست رتبه های برتر

چگونه زیست را 100 بزنیم؟

مشاوره کنکور آنلاین

جدول برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چرا باید روش جمع بندی زیست را به صورت اصولی یاد بگیریم؟

با یادگیری روش جمع بندی زیست نظام جدید و همین طور نظام جدید به صورت اصولی و دقیق فرصت داشتن درصد بالا در این درس را به خود می دهید.

در چند ماه باقی مانده تا کنکور چگونه زیست شناسی را جمع بندی کنیم؟

جمع بندی زیست نظام جدید و نظام قدیم در دوران جمع بندی با روش های خاصی همراه است که باید آن ها را بدانید. با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

چگونه می توانم روش توریق سریع زیست را برای جمع بندی زیست دهم انجام دهم؟ 

برای توریق سریع زیست دهم باید تمام کتاب را در چند روز مانده به کنکور ورق بزیند و تمام نکات مهم و کلیدی کتاب را مطالعه کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور