ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های دانشگاهی بدون ریاضی {تحلیل و بررسی رشته ها + چارت}

رشته های دانشگاهی بدون ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

این روز ها بسیاری از افراد هستند که علاقه ای به رشته ریاضی ندارند و دائما به دنبال رشته های دانشگاهی بدون ریاضی میگردند تا از دشواری پاس کردن این واحد درسی راحت باشند. رایج ترین سوالی که دانش آموزان در دوره دبیرستان از مشاورین میپرسند این است که “چی بخونیم ریاضی نداشته باشه؟” ما برای پاسخ به این پرسش در این مقاله اقدام به لیست کردن رشته هایی کرده ایم که ریاضی ندارند.

حال که دوست ندارید در یک رشته دانشگاهی که دارای درس ریاضی است تحصیل کنید. بهتر است بدانید که به سادگی با مطالعه این مقاله می‌ توانید رشته دلخواه خود را بیابید. در واقع همین قدر که با تمام وجود تلاش می کنیم تا رشته مورد علاقه خود را پیدا کنید و آینده خود را بسازید. برای ما بسیار ارزشمند است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید تا به پاسخ سوال چی بخونیم ریاضی نداشته باشه؟ دست پیدا کنید.

 

اطلاعیه

رشته های تجربی بر خلاف دوره متوسطه، در دانشگاه دروس ریاضی ندارد.

 

کدام رشته های دانشگاهی ریاضی ندارند؟

در این بخش از مقاله قصد داریم به رشته های تحصیلی در دانشگاه اشاره کنیم که دارای درس ریاضی نیستند. شما میتوانید با اطمینان کامل یکی از این رشته ها را انتخاب کرده و بدون مواجه شدن با درس ریاضی به تحصیل بپردازید.

چی بخونیم ریاضی نداشته باشه؟

چی بخونیم ریاضی نداشته باشه؟

 

رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار‌دانش بدون ریاضی در دانشگاه

در این قسمت از مقاله تصمیم داریم شما را با رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار‌دانش بدون ریاضی در دانشگاه آشنا کنیم. در ابتدا بهتر است ذکر کنیم که رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در دانشگاه به رشته هایی معروف هستند که ریاضی کمتری دارند تا اصلا ریاضی ندارند. ابتدا بهتر است به رشته هایی اشاره کنیم که در دانشگاه ریاضی کمتری دارند. توجه داشته باشید صنایع چوب و مبلمان، صنایع نساجی، صنايع غذايی، امور زراعی و باغی، امور دامی، ماشين های کشاورزی، علوم دریایی، معدن، سرامیک، حمل و نقل، کامپیوتر، حسابداری، تربيت بدني، تربيت كودك و مديريت خانواده، امور اداری، گرافيک، معماری، چاپ از جمله رشته هایی هستند که ریاضی کمتری دارند.

در ادامه بهتر است بدانید فنی و حرفه ای و کار دانش رشته های بسیار جذابی دارد به همین دلیل در دوره مدرسه و دانشگاه افراد زیادی به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش جذب می شوند. در هر صورت ما در این بخش تصمیم داریم شما را با 6 رشته فنی و حرفه ای و کاردانش آشنا کنیم که در دانشگاه دارای درس ریاضی نباشد. 6 رشته بدون ریاضی در دانشگاه موسیقی، هنرهای تجسمی، نقاشی، طراحی و دوخت، صنایع دستی، پويانمايی، هتلداری و گردشگری هستند که بازار کار خوبی هم دارند. در نتیجه این رشته ها میتوانند برای شما بهترین انتخاب تلقی شوند.

 

اطلاعیه

از 130 واحد رشته های دانشگاهی علوم انسانی تنها 2 الی 3 واحد به ریاضی اختصاص داده شده است.

 

آشنایی با رشته های نظری بدون ریاضی در دانشگاه

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که رشته های نظری همانند دوران مدرسه، در دوران دانشگاه هم دارای دروس ریاضی می باشند. اما چنین چیزی واقعیت ندارد. در این قسمت از مقاله ما قصد داریم شما را با چندین رشته نظری که در دانشگاه دارای درس ریاضی نیستند آشنا کنیم. گام اول بهتر است بدانید رشته های دانشگاهی علوم انسانی دارای دروس ریاضی فیزیک نیستند. در واقع شما با انتخاب رشته های دانشگاهی علوم انسانی نهایی تا دو الی سه واحد ریاضی خواهید داشت و وجود سه واحد در ۱۳۰ واحد درسی واقعاً ناچیز محسوب می شود.

در ادامه بهتر است به سراغ رشته تجربی برویم زیرا این رشته طرفداران بسیار زیادی دارد. رشته تجربی در دوره مدرسه دروس ریاضی زیادی داشت ولی این مسئله در دانشگاه کاملاً متفاوت است. زیرا رشته های تجربی در دانشگاه به هیچ وجه دروس ریاضی ندارند. این مسئله می تواند یک خبر خوب برای افرادی باشد که به پزشکی علاقه مند هستند. لازم به ذکر است بدانید رشته های گروه هنر و زبان های خارجه هم دارای دروس ریاضی نمی باشند. در نهایت امیدواریم بین رشته های علوم انسانی و معارف اسلامی، تجربی، هنر و زبان های خارجه یکی از رشته ها را انتخاب کرده و به تحصیل بپردازید.

 

برای کسب اطلاعات نسبت به زمان برگزاری کنکور بر روی لینک قرنز کلیک کنید.

 

بررسی رشته های شناور دانشگاهی بدون ریاضی

در این بخش از مقاله چی بخونیم ریاضی نداشته باشه؟ تصمیم داریم رشته های شناور اشاره کنیم. لازم به ذکر است بدانیم که تعداد رشته های شناور دانشگاهی که ریاضی ندارند حدود به 20 رشته می باشد. توجه داشته باشید رشته های شناور که دارای رشته ریاضی نیستند آشنا شوید بهتر است به نمونه هایی همچون مديريت صنعتي، مديريت بازرگاني، مديريت فرهنگي هنري، مديريت بيمه، آموزش ابتدايي، آموزش كودكان استثنايي، آموزش تربيت بدني، اقتصاد كشاورزي، هتلداري، گردشگري، مددكاري اجتماعي، هنرهاي چند رسانه‌اي، فناوري اطلاعات و ارتباطات پژوهشگري، امنيت، امنيت اطلاعات، امنيت بين الملل، معارف اسلامي و ارشا،د علوم قرآن و حديث اديان و مذاهب فلسفه و عرفان اسلامي، زبان و ادبيات عربي و تاريخ اسلام اشاره کنیم. لازم به ذکر است بدانید در انتخاب رشته های شناور دست افرادی که با دروس ریاضی رابطه خوبی ندارند بسیار باز می باشد.

بررسی رشته های شناور دانشگاهی بدون ریاضی

بررسی رشته های شناور دانشگاهی بدون ریاضی

آیا رشته های دانشگاهی که ریاضی دارند آسان تر از سایر رشته‌ها هستند؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از کاربران مطرح می شود. به همین دلیل هم قصد داریم این بخش از مقاله را به این سوال اختصاص دهیم. در گام اول بهتر است بدانید که بسیاری از سایت ها اعلام می کنند که رشته ریاضی فیزیک و تجربی در دسته رشته های سخت قرار دارند. از سوی دیگر مابقی رشته های دانشگاهی بدون ریاضی آسان تر به نظر می رسند.

اگر معیار شما از سختی یک رشته تنها وجود دروس ریاضی است که نمی توان به قطع گفت رشته ریاضی فیزیک و تجربی سخت می باشد. زیرا بسیاری از افراد هستند که به ریاضی و فیزیک علاقه زیادی دارند و عاشق حل کردن فرمول های ریاضی می باشند. به همین دلیل باید سختی و راحتی دروس را بر اساس علایق خود بسنجید در نهایت می توان به این استنباط رسید. که استعداد، علاقه و انگیزه میتواند سخت ترین رشته دانشگاهی را برای شما آسان کند.

 

برای کسب اطلاعات نسبت به رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

 

آیا پول توی رشته‌های بدون ریاضی است؟

در این بخش از مقاله چی بخونیم ریاضی نداشته باشه؟ بهتر است ذکر کنیم که میزان درآمد هیچ ربطی به رشته های دانشگاهی ندارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر دکتر یا مهندس نشوند نمی توانند درآمد خوبی داشته باشند. اما تاریخ انقضا این طرز تفکر به سر آمده و بهتر است بدانید که هر شخص با داشتن علاقه، استعداد و پشتکار می‌تواند در هر شغلی موفق باشد و پولدار شود.

آیا پول توی رشته‌های بدون ریاضی است؟

آیا پول توی رشته‌های بدون ریاضی است؟

چی بخونیم ریاضی نداشته باشه؟

حال که به این بخش از محتوا رسیده اید مطمئنا می دانید که چه رشته هایی ریاضی ندارند. در واقع شما به سادگی می توانید بین رشته های فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته های نظری و رشته های شناور، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به تحصیل بپردازید. در نهایت امیدواریم به پاسخ سوال چی بخونیم ریاضی نداشته باشه؟ رسیده باشید.

 

اطلاعیه

بیشترین رشته های بدون ریاضی در دانشگاه به رشته های شناور اختصاص دارند.

 

اخبار پیرامون رشته های دانشگاهی بدون ریاضی

طبق اعلام سازمان سنجش کنکور سال ۱۴۰۳ در تاریخ 8 الی 11 تیرماه برگزار می شود.

بر اساس اعلام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، سوالات کنکور در سال ۱۴۰۳ بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳) طراحی خواهد شد. به همین دلیل ضرایب دروس تخصصی هم بر اساس همین مسئله اعلام شده است.

معدل 40 درصد مثبت در کنکور ۱۴۰۳ تاثیر دارد.

برای کسب اطلاعات نسبت به پزشکی بدون کنکور بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به رشته های بدون ریاضی به دست آورده اید و مطمئن تا قبل از مطالعه این محتوا نمی دانستید که رشته های دانشگاهی بدون ریاضی در دسته های مختلفی همچون فنی و حرفه ای، کاردانش، رشته های نظری و رشته های شناور تقسیم شده اند. به همین دلیل تمام  رشته های دانشگاهی که دارای دروس ریاضی نیستند را به شما معرفی کردیم.

با این تفاسیر شما با دید بازتری انتخاب رشته را انجام دهید. در ادامه مقاله به سوال چه بخونیم ریاضی نداشته باشه؟ هم پاسخ داده شده است و مطمئنا شما در حال حاضر اطلاعات کاملی نسبت به رشته های بدون ریاضی دارید. در نهایت امیدواریم محتویات موجود در این مقاله بتواند شما را در هنگام انتخاب رشته یاری کند.

 

3.4/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه رشته هایی در دانشگاه ریاضی ندارند؟

به این سوال در مقاله پاسخ داده شده است اما در دسته های نظری، فنی و حرفه ای و رشته های شناور، رشته هایی وجود دارد که در دانشگاه ریاضی ندارد.

آیا رشته تجربی در دانشگاه ریاضی دارد؟

رشته تجربی بر خلاف دوران مدرسه، در دانشگاه دروس ریاضی ندارد.

چگونه از رشته های بدون ریاضی در دانشگاه مطلع شویم؟

لیست رشته ها در داخل محتوا قرار دارد و شما میتوانید به سادگی از آن ها مطلع شوید. 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «رشته های دانشگاهی بدون ریاضی {تحلیل و بررسی رشته ها + چارت}»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    کدوم رشته دانشگاهی برای انسانیا هست که زبان انگلیسی و ریاضی نداشته باشن هست؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تمامی رشته واحد ریاضی و آمار دارند و زبان هم به عنوان درس عمومی و تخصصی حضور دارد

  2. Avatar photo حسین گفت:

    سلام
    کدام رشته مهندسی ریاضی کمتری دارد؟؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)