ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

شنوایی سنجی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از رشته های گروه تجربی، رشته شنوایی سنجی است. پذیرش دانشجو در این رشته از طریق دانشگاه دولتی و آزاد است. اما به این دلیل که ظرفیت پذیرش این رشته از طریق کنکور، محدود است، بنابراین داوطلبان علاقه مند می توانند برای ثبت نام رشته شنوایی سنجی بدون کنکور اقدام کنند.ادامه تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور از طریق زیر گروه رشته کنکور تجربی امکان پذیر می‌باشد، زیرا دفترچه هر یک از گروه‌های آزمایشی به صورت جداگانه منتشر خواهد شد.

با توجه به درآمد رشته شنوایی سنجی در ایران، بسیاری از داوطلبان علاقه‌ مند به تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های دارای این رشته می باشند. از آنجا که بسیاری از داوطلبان در خصوص نحوه ثبت نام در رشته شنوایی سنجی بر اساس سوابق تحصیلی، سوالات متفاوتی دارند، در این مقاله به بررسی مراحل و زمان ثبت نام در این رشته آشنا خواهید شد.

 

رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

 

معرفی رشته شنوایی سنجی

رشته شنوایی سنجی یکی از رشته های زیر گروه های رشته تجربی و در گروه علوم پزشکی جای دارد. افراد داوطلب برای قبولی در این رشته باید در کنکور سراسری ثبت نام کنند. در مجموع باید گفت رشته شنوایی سنجی به بخش شنوایی افراد و مشکلات آن ها می پردازد. افرادی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند، می توانند در کلینیک های شنوایی شنجی، بیمارستان ها و درمانگاه های مختلف مشغول به کار شوند. 

در کشور ما رشته شنوایی سنجی ابتدا در سال 1352 در دانشگاه شهید بهشتی ارائه شد و بعد از آن این رشته در دانشگاه های سراسر ایران گسترش یافت. همچنین در سال 1371 نیز دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد شروع به پذیرش دانشجو نمودند. برای آشنایی بیشتر با این رشته، می توانید مقاله زیر را به خوبی مطالعه کنید. 

 

اطلاعیه:

هر تغييري‌ در شرایط ثبت نام از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌ نامه خبري‌ و اطلاع‌ رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌ هاي گروهي ‌اعلام می شود.

 

زمان ثبت ‌نام رشته شنوایی ‌سنجی بدون کنکور

زمان ثبت ‌نام بدون کنکور رشته شنوایی ‌سنجی در نوبت اول مرداد ماه و شهریور به پایان رسیده و ثبت نام نوبت دوم جهت پذیرش افراد متقاضی ورودی بهمن ۱۴۰۳ از آذرماه شروع می‌ شود. اطلاعیه ثبت ‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن‌ ماه ۱۴۰۳ دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی به‌ قرار زیر می ‌باشد:

به اطلاع متقاضيان ثبت‌ نام و انتخاب رشته‌ برای ظرفیت های خالی مانده رشته‌ محل‌ هايي که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسري سال ۱۴۰۳ تکمیل نگردیده، می‌ رساند پذيرش در این مرحله برای رشته محل‌ های مذکور براساس سوابق تحصيلي (معدل کتبي ديپلم) در نوبت بهمن ماه صورت می‌ گیرد.

برای کسب اطلاع از رتبه قبولی شنوایی‌ سنجی روی لینک بزنید.

زمان ثبت ‌نام رشته شنوایی ‌سنجی بدون کنکور

 

نحوه ثبت نام رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

واجدین شرایط برای ثبت نام در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کرده و بعد از اطلاع از شرایط ثبت نام، می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور تنها از طریق پذیرش در دانشگاه های سراسری و دولتی امکان پذیر خواهد بود. از آنجا که دانشگاه های دولتی و آزاد هر ساله مجاز به جذب تعداد معینی از متقاضیان جهت پذیرش از طریق کنکور هستند، بسیاری از افراد علاقه مند به رشته های پیراپزشکی موفق به کسب رتبه مورد نیاز جهت قبولی نمی شوند. بر همین اساس دانشگاه های سراسری و آزاد در سر تا سر کشور افراد متقاضی رشته هایی مثل شنوایی سنجی را به صورت بدون کنکور در واحدهای پردیس دانشگاهی، پذیرش می کنند. ثبت نام در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور در سال ۱۴۰۳ برای داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اما موفق به کسب رتبه لازم جهت قبولی نشده اند به روش زیر انجام می شود:

روش اول: در این روش افراد داوطلبانی که رتبه ای نزدیک به رتبه آخرین نفر قبولی در کنکور را کسب نموده اند و بر همین اساس شانس پذیرش از طریق پردیس های دانشگاهی علوم پزشکی در دانشگاه مختلف را دارند.  برای کسب اطلاع از رتبه لازم جهت قبولی رشته شنوایی سنجی، دانشگاه های دارای رشته شنوایی سنجی بدون کنکور، داوطلبان باید دفترچه انتخاب رشته را مطالعه نمایند و لیست شهرهای دارای رشته شنوایی سنجی و شهریه ثبت نام رشته شنوایی سنجی بدون کنکور را بررسی کنند.  

روش دوم: این روش از طریق ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور است. چنانچه رتبه لازم جهت قبولی را کسب نکرده اید، می توانید در شرایط دیگری برای ثبت نام که همان زمان اسم نویسی در تکمیل ظرفیت است، اقدام نمایید.

آشنایی با رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

مراحل ثبت ‌نام شنوایی‌ سنجی بدون کنکور 

افرادی که متقاضی ثبت‌ نام در رشته شنوایی ‌سنجی بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم هستند، باید پس ‌از مطالعه دفترچه راهنمای بدون کنکور، فرآیند ثبت ‌نام خود را آغاز کنند. مراحل ثبت‌نام بدون کنکور شنوای سنجی به ‌شرح زیر می‌ باشد:

1- ورود به درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش به نشاني sanjesh.org براي تهيه كارت اعتباري ثبت نام (سريال 12 رقمي) و دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌ نام و انتخاب رشته

2- تهيه فايل عكس اسكن شده متقاضی بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌ نام

3- آماده کردن اطلاعات مورد نياز برای ثبت‌ نام

4- خريد كارت اعتباري ثبت‌نام به مبلغ 540.000 (پانصد و چهل هزار) ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌ رساني این سازمان

 

نحوه ثبت نام شنوایی سنجی بدون کنکور

 

شرایط ثبت نام رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

جهت تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور باید اطلاعات لازم درباره دانشگاه مورد نظر خود کسب کنید، چرا که قوانین و مقررات هر دانشگاه در زمینه ثبت نام بدون کنکور متفاوت خواهد بود. لذا ابتدا دانشگاه مور نظر خود را پیدا کرده، سپس از شرایط و ضوابط آن مطلع شوید. در صورت داشتن شرایط مورد نظر هر دانشگاه، می توانید فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

شرایط ثبت ‌نام در رشته ‌های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی به ‌طور مفصل در دفترچه درج خواهد شد، اما اصلی ‌ترین شرایط ثبت‌ نام در رشته شنوایی ‌سنجی بدون کنکور و نکات مهم جهت ثبت‌ نام در دانشگاه‌ های دولتی شامل موارد زیر است:

1- اخذ ديپلم نظام آموزشي جديد 3-3-6 حداكثر تا تاريخ ۱۴۰۳/06/31، دارا بودن مدرك پيش‌دانشگاهي و يا اخذ مدرك پيش‌دانشگاهي حداكثر تا تاريخ ۱۴۰۳/06/31 و يا دارا بودن ديپلم نظام قديم و يا مدرك كارداني (فوق ديپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و كارداني پيوسته آموزشكده هاي فني و حرفه اي براي متقاضيان الزامي است.

2- دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كار دانش هنرستان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي و يا مدرك كارداني هستند، حق ثبت نام و شركت در اين مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

3- از آنجا که گزينش دانشجو در اين مرحله بر اساس سوابق تحصيل (معدل كتبي ديپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا متقاضيان (ديپلمه هاي نظام آموزشي 3-3-6 ، نظام سالي واحدي يا ترمي واحدي، نظام قديم چهارساله دبيرستان و همچنين ديپلمه هاي فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند) بايستي معدل كل و يا معدل كتبي خود را بصورت صحيح در تقاضا نامه ثبت نام اينترنتي درج نمايند. متقاضيان توجه داشته باشند در صورت مغايرت معدل كل و يا معدل كتبي واقعي با معدل كل و يا معدل كتبي اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامي، از ثبت نام پذيرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولي آنها لغو مي گردد.

تذکر: متقاضيان ديپلم فني و حرفه اي و يا كار دانش نظام آموزشي جديد 3-3-6 و ديپلمه هاي فني و حرفه اي و كاردانش نظام قديم هنرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی هنرستان كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا كارداني مي باشند و فاقد معدل كتبي ديپلم هستند، بايستي معدل كل ديپلم متوسطه خود را عيناً در بند 16 تقاضانامه اينترنتي ثبت نام درج نمايند.

تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

واحدهای درسی رشته شنوایی سنجی

واحدهای درسی که رشته شنوایی سنجی در مقاطع مختلف ارائه می شوند، با یکدیگر متفاوت می باشد. اما تمام واحدهای درسی که دانشجویان شنوایی سنجی باید بگذرانند، در موارد زیر خلاصه می شود:

  • فيزيك صوت
  • بهداشت عمومي
  • فيزيولوژي عمومي
  • بيوشيمي
  • روانشناسي عمومي
  • راديولوژي سر و گردن
  • آناتومي عمومي با تاكيد بر سر و گردن
  • بيماري هاي مغز و اعصاب
  • اصول توانبخشي
  • ژنتيك در پزشكي
  • ضروريات بافت شناسي و آسيب شناسي
  • بيماري هاي كودكان
  • آناتومي و فيزيولوژي مغز و اعصاب
  • مباني زبانشناسي و آواشناسي اكوستيك
  • آزمونهاي فيزيولوژيك شنوايي 2
  • ارزيابي تكميلي شنوايي
  • رشته بینایی سنجی
  • آزمون هاي فيزيولوژيك شنوايي 1
  • مديريت در شنوايي شناسي
  • سمينار در شنوايي شناسي
  • آناتومي و فيزيولوژي دستگاه شنوايي و تعادل
  • اصول و مباني شنوايي شناسي توانبخشي
  • رشد طبيعي زبان و گفتار
  • زبان انگليسي تخصصي
  • مباني علم شنوايي
  • زبان آموزي به افراد كم شنوا
  • آكوستيك و سايكوآكوستيك
  • ارزابي تجويز و تنظيم وسايل كمك شنوايي و ارتباطي
  • ارزيابي پايه شنوايي
  • قالب گيري
  • اختلالات ارتباطي
  • آزمون هاي رفتاري سيستم مركزي شنوايي
  • آزمون هاي رفتاري سيستم مركزي شنوايي
  • شنوايي شناسي صنعتي
  • اختلالات زبان و گفتار
  • شنوايي شناسي كودكان
  • كاربرد داروشناسي در شنوايي شناسي
  • شنوايي شناسي باليني
  • تجهيزات شنوايي و اصول كاليبراسيون آنها
  • بيماريه اي گوش و حلق و بيني و روش هاي درماني

 

علاقه مندان به رشته شنوایی سنجی در چه مقاطعی می توانند تحصیل کنند؟

تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور یا تحصیل در دانشگاه های دولتی از طریق شرکت در آزمون، ملاک ادامه تحصیل در مقطع معینی نیست. رشته شنوایی سنجی مثل رشته بهداشت خانواده در ابتدا فقط در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو داشت، اما بعدها این رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز شروع به پذیرش دانشجو کرد و داوطلبان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد نیز ادامه تحصیل دهند.

 

جهت کسب اطلاع از رتبه قبولی رشته شنوایی سنجی دانشگاه آزاد، بر روی لینک کلیک کنید. 

 

مشاوره رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

متأسفانه در دانشگاه‌های دولتی ظرفیت پذیرش رشته شنوایی سنجی تعداد زیادی را شامل نمی شود. بنابراین شاید یکی از عواملی که می توان آن را موجب بالا بودن درآمد رشته شنوایی سنجی در ایران دانست، تعداد کم فارغ‌التحصیلان این رشته می باشد. قبل از اینکه به تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور فکر کنید، بهتر است اطلاعات جامعی را در رابطه با این رشته و همچنین دانشگاه‌های مربوطه اخذ نمایید. در رابطه با مدرک تحصیلی تفاوتی ندارد شما در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور فارغ‌التحصیل شده باشید و یا در سایر دانشگاه‌های معتبر کشور. داشتن مهارت های تخصصی بیشتر از هر چیزی در این رشته اهمیت دارد، زیرا تخصص تنها موردی است که می‌تواند موجب شود شما درآمد بالایی را کسب نمایید.

آن دسته از داوطلبانی که مایل و علاقه مند به ثبت نام و ورود به رشته شنوایی سنجی بدون کنکور هستند، می توانند بعد از فارغ التحصیلی در رشته شنوایی سنجی، در دانشگاه های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد، مشغول به تدریس شوند. با توجه به درآمد رشته شنوایی سنجی در ایران و متغیر بودن آن، تدریس در دانشگاه را می توان از جمله گزینه های مناسب برای تمامی دانشجویان این رشته دانست. برای کسب اطلاع دقیق و همچنین دریافت مشاوره در رابطه با رشته شنوایی سنجی بدون کنکور می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. 

 

مشاوره رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

 

جدیدترین اخبار رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

ثبت نام شنوایی سنجی بدون کنکور ۱۴۰۳ – 1403

 ثبت نام بدون کنکور رشته شنوایی سنجی و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های کشور به جز دانشگاه آزاد انجام می شود. 85 درصد کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بدون کنکور است. دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور سراسری و انتخاب رشته بدون کنکور منتشر شد.

زمان ثبت نام شنوایی سنجی بدون کنکور

زمان ثبت نام بدون کنکور شنوایی سنجی سازمان سنجش ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دو نوبت در سال انجام می شود، نوبت اول از مرداد تا شهریور بود که به پایان رسید و نوبت دوم برای ورودی بهمن ماه، و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن ۱۴۰۳ از آذر ماه آغاز خواهد شد.

لیست دانشگاه های رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور پرداختیم. از آنجا که شنوایی سنجی، برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های دولتی و آزاد ظرفیت محدودی دارد، افراد متقاضی می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته تحصیل نمایند. اگر شما هم تصمیم دارید تا در این رشته درس بخوانید، بهتر است که اطلاعات کاملی در این زمینه با کمک مشاوران به دست آوردید. مشاوران می توانند به شما عزیزان اطلاعات کاملی را ارائه داده و در تمامی مراحل انتخاب این رشته، شما را کمک کنند. مشاوران ما در ایران تحصیل می توانند به شما عزیزان در این زمینه یاری رسانند. 

 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور امکان پذیر است؟

بله، در حال حاضر این رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد.

رشته شنوایی سنجی بدون کنکور در چه مقاطعی ارائه می شود؟

این رشته تنها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد. 

ثبت نام شنوایی سنجی بدون کنکور چه زمانی است؟

زمان ثبت نام نیمسال اول به اتمام رسیده و ثبت نام ورودی بهمن، از آذر ماه آغاز می شود. 

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «رشته شنوایی سنجی بدون کنکور»

  1. Avatar photo Abol گفت:

    سلام
    ریاضی هفتم:13 و علوم هفتم:14 و معدل 18.24
    ریاضی هشتم :20 و علوم هشتم:17 و معدل :19.79
    اگه ریاضی و علوم نهم رو بالای 17 بشم میتونم تجربی اولویت الف بیارم؟ لطفا جواب بدید

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی در انتخاب رشته چندین عامل موثره که یکی از اونها معدله.

  2. Avatar photo روحانی گفت:

    رشته شنوایی بیش از 50 سال در ایران قدمت دارد پس رشته جدیدی نیست
    بازار کارش هم در اکثر شهرها اشباع است.
    هرکسی به خودش اجازه میدهد در حیطه کاری شنوایی شناس دخالت کند چون قانون مشخصی وجود ندارد.
    حتی اگر مطب بزنید که سرمایه زیادی میخواهد زیر دست پزشکان گوش و حلق و بینی هستید که پورسانت زیادی از شما میخواهند. درحال حاضر هم که سمعکی موجود نیست و بسیاری از کلینیک های شنوایی در حال تعطیلی است

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست گرامی قبولی در رشته شنوایی سنجی رتبه خوبی میخواد و ضمنا ظرفیت پذیرش کمی هم داره
      بنابراین فعلا بازار کارش خوبه

  3. Avatar photo هاکان حیدری گفت:

    سلام من دیپلم نقشه کشی صنعتی شاخه کارودانش دارم میشه شنوایی سنجی بخونم؟

    1. Avatar photo javadi گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست گرامی اگردیپلمتون نظام جدید باشه بله میتونید.

  4. Avatar photo aref گفت:

    سلام وقت بخیر رشته ی بینایی سنجی بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی هم ارائه می شود

    1. Avatar photo irantahsil گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر برای اطلاع دقیق رشته شنوایی سنجی بدون کنکور با مشاوران مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور