ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور

ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

از ترکیب رشته های علوم پزشکی و مهندسی، رشته بهداشت حرفه‌ای یا سلامت کار تشکیل می‌شود که یکی از شاخه های علم بهداشت می باشد. فارغ التحصیلان این رشته عوامل زیان آور در محیط کار را شناسایی، کنترل و ارزیابی می‌کنند و برنامه های بهداشتی و درمانی را به کارکنان یک مجموعه ارائه می دهند. همچنین این افراد هدف حفظ سلامت نیروی کار و سالم سازی محیط را دنبال می کنند. این رشته امروزه در بسیاری از دانشگاه های کشور ارائه می شود و مورد استقبال زیاد داوطلبان علوم تجربی قرار گرفته است. خبر خوب اینکه ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور در بسیاری از دانشگاه‌ های کشور انجام می شود و جزو رشته های پیراپزشکی بدون کنکور به حساب می آید و نکته مهم اینکه در مدرک فارغ التحصیلان آن عبارت بدون کنکور یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیز ذکر نمی گردد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم نحوه و شرایط ثبت نام بهداشت حرفه ای را برای شما عزیزان بیان کنیم و پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید.

نحوه ثبت نام رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور

برای این کار ابتدا می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و گزینه “سراسری” از منوی سمت راست را انتخاب نمایید. سپس در مرحله بعد بر روی سامانه “پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی” کلیک نمایید و پس از آن بر “تایید و ادامه” کلیک کنید. در مرحله بعد فرد داوطلب می‌بایست مشخصات ذکر شده خود را به همراه تصویر داوطلبی بارگذاری نماید و پس از آن گزینه “تایید و ادامه” را کلیک کند تا وارد مرحله بعد شود.

اطلاعیه
برای بارگذاری تصویر ابتدا باید گزینه choose file فایل را انتخاب کرده و سپس به آدرس ذخیره شده عکس خود از سیستم رفته و آن را انتخاب نمایید. نکته قابل توجه حجم عکس می باشد که باید مطابق مقدار خواسته شده در سایت باشد و عکس هایی که حجم بیشتری داشته باشند قابلیت بارگذاری نخواهند داشت.

در مرحله بعد داوطلبان می بایست اطلاعات فردی، شناسنامه و سوابق تحصیلی خود را وارد نمایند. پس از ورود اطلاعات، داوطلبین می توانند به انتخاب رشته بپردازند و عنوان کد رشته ی بهداشت حرفه ای را به همراه کد رشته محل مورد نظر خود وارد نمایند. در نهایت اگر اطلاعات به درستی ثبت شده باشند فرم ثبت نام که شامل شماره پرونده و کد رهگیری است، نمایش داده می شود که توصیه می کنیم از این فرم حتماً پرینت گرفته شود. داوطلبانی که به دنبال ورود به رشته‌های بدون کنکور هستند، با اطلاع از شرایط پیراپزشکی بدون کنکور پردیس می‌توانند وارد دانشگاه‌های خودگردان شوند.

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی پیراپزشکی

 

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکورکلیک کنید.

بررسی شرایط ثبت نام بهداشت حرفه ای

شرایط ثبت نام بهداشت حرفه ای شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. در ادامه شرایط ثبت نام بهداشت حرفه ای را برای داوطلبان گرامی ذکر کرده ایم.

شرایط عمومی

  • داشتن مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا یک مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی و یا ارائه مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) به جای مدرک پیش دانشگاهی با معدل بالا
  • داشتن توانایی جسمی متناسب برای تحصیل در رشته ی انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم معروفیت به فساد اخلاقی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم وابستگی، عضویت، هواداری و پرداخت کمک مالی به گروهک های محارب
  • پذیرفتن قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام و یا یکی از دین‌های رسمی کشور
  • پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه
  • ممنوعیت نقل و انتقال در صورت پذیرفته شدن بر اساس سوابق تحصیلی
  • پرداخت شهریه بر اساس مصوب سالانه

شرایط اختصاصی

  • اگر دانشجویی بعد از تاریخ ۳۱ شهریور ۸۷ دروس دوره را با میانگین کل کمتر از ۱۲ به اتمام رسانده و مدرک کاردانی نداشته باشد، نمی‌تواند برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته اقدام نماید.
  • اگر متقاضی بخواهد در مقطع کاردانی پیوسته ثبت نام نماید باید گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید یا فارغ‌التحصیلی خود را نهایتاً تا پایان شهریور دریافت نماید.
  • افراد دارای مدرک تطبیقی منعی برای ثبت نام ندارند.
  • پذیرش بر اساس معدل مدرک پایه سنجیده می شود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

شرایط اتباع غیر ایرانی

اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی، با دارا بودن یکی از مدارک نام برده در ادامه مطلب مجاز به پذیرش می باشند.

  • دارای گذرنامه که حداقل 6 ماه مجوز اقامت باشند.
  • داشتن دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.
  • کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار را دارا باشند.
  • از آخرین کارت آزمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، برخوردار باشند.
  • داوطلبان غیر ایرانی ملزم به داشتن مدرک اقامت ویژه از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند.
  • پذیرش در دوره کارشناسی ناپیوسته فقط با مدرک کاردانی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی ایران میسر است.
  • دانشجویان غیر ایرانی ملزم به ارائه جواز اقامت تحصیلی تا پایان نیمسال دوم هستند.
  • در هنگام ثبت نام، حتما گزینه اتباع غیر ایرانی را علامت بزنند.
  • انتخاب رشته های خاص که دارای تعهد می باشند، اکیدا ممنوع است.

رشته بهداشت حرفه ای

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور در رشته بهداشت حرفه ای

معمولا ثبت نام بدون کنکور بهداشت حرفه ای در ترم مهر به صورت حضوری می باشد اما در ترم بهمن ماه بسته به دانشگاه ممکن است این کار به صورت اینترنتی یا حضوری صورت گیرد. در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام حضوری و اینترنتی در این رشته را ذکر کرده ایم.

  • اصل و کپی مدرک تحصیلی دیپلم که دارای مهر دبیرستان و سازمان آموزش و پرورش باشد.
  • اصل و کپی گواهی مدرک پیش دانشگاهی با مهر دبیرستان و سازمان آموزش و پرورش
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • چهار قطعه عکس پرسنلی برای مراجعه حضوری و فایل اسکن عکس پرسنلی برای بارگذاری در سایت و ثبت نام اینترنتی
  • اصل و کپی مدرک نظام وظیفه یا معافیت برای افراد مشمول
  • تاییدیه تحصیلی
  • تعهدنامه ثبت نام نهایی

 

مراحل ثبت نام رشته بهداشت حرفه ای

برای اطلاع از رتبه قبولی بهداشت حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام بدون کنکور در رشته بهداشت حرفه ای

ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور برای ورودی مهر و بهمن و دو بار در سال ممکن می شود و معمولاً و ثبت نام دانشجویان ورودی ترم مهر از مردادماه شروع شده و ثبت نام پذیرش افراد متقاضی ترم بهمن نیز از اواخر ماه آذر آغاز می گردد. همچنین داوطلبان پذیرش موسسات آموزش عالی می توانند از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ مردادماه برای ثبت نام با سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور کلیک کنید.

شهریه تحصیل در رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور

امکان تحصیل در رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور در دانشگاه های آزاد، علمی کاربردی و غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد و تمامی این دانشگاه های نامبرده شده دارای شهریه می باشند.
نکته قابل توجه اینکه شهریه دانشگاه های شهریه پرداز از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. میزان شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل او در سنوات مجاز بدون افزایش است اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد های عقد شده و عملی و نظری بودن آن ها برای دانشجو تعیین می شود و در طول دوره تحصیل افزایش می یابد. علاوه بر این هر سال ۱۰ الی ۱۵ درصد به مبلغ شهریه این دانشگاه ها اضافه می شود.
همچنین دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه های علمی کاربردی نیز تحت نظر وزارت علوم می باشند و شهریه کمتری نسبت به دانشگاه های آزاد دارند.

اطلاعیه
مبلغ شهریه ای که افراد مشغول به تحصیل در واحدهای علمی کاربردی مناطق آزاد پرداخت می کنند تقریبا یک و نیم برابر شهریه دانشجویان مشابه آن ها در سایر مراکز علمی کاربردی کشور است. البته داوطلبانی که مدرک دیپلم متوسطه خود را از استان های مناطق آزاد دریافت کرده باشند مشمول این بند نخواهند شد.

طرح تعهد به خدمت بهداشت حرفه ای

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

طرح تعهد خدمت رشته بهداشت حرفه اي بدون کنکور

پذیرفته شدگان رشته بهداشت حرفه اي بدون کنکور باید در ابتدای شروع به تحصیل تعهد دهند که پس از فارغ التحصیلی 6 سال در بیمارستان یا مرکز بهداشتی که دانشگاه تعیین می کند، طرح بگذرانند در غیر این صورت مدرک فارغ التحصیلی به آنها اعطاء نمی شود و اجازه ادامه تحصیل هم نخواهند داشت.

اخبار پیرامون تحصیل در رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور

ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور در سال ۱۴۰۳

رشته بهداشت حرفه ای جز رشته های پیراپزشکی محسوب می شود و با توجه به شرایط خاص و معدل بالا در برخی از دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد به صورت بدون کنکور می توان در آن تحصیل کرد. البته سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۳ هیچ اطلاعیه ای در رابطه با جذب بدون کنکور دانشجو در مقاطع کارشناسی و بالاتر از آن اعلام نکرده است و این رشته تنها در مقطع کاردانی در برخی از دانشگاه های کشور به صورت بدون کنکور پذیرش می شود.

البته لازم به ذکر است پذیرش در این رشته بر اساس سوابق تحصیلی از بین داوطلبان بومی و پس از قبولی در مصاحبه انجام می گیرد. همچنین شرکت مجدد پذیرفته شدگان سنوات قبل در کد رشته محل های دارای تعهد خدمت، در ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور مجاز نیست و به درخواست این دانشجویان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

شرایط ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور

 

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد پیراپزشکی های بدون کنکور دانشگاه آزادکلیک کنید.

نحوه ثبت نام در رشته بهداشت حرفه ای

 

خلاصه مطلب

در این نوشته به بررسی مراحل ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور پرداختیم. همچنین مدارک لازم و شرایط ثبت نام بهداشت حرفه ای با سوابق تحصیلی را نیز بیان کردیم و شهریه تحصیل در این رشته ها بررسی نمودیم.

علاوه براین یادآور شدیم که پذیرفته شدگان رشته بهداشت حرفه اي بدون کنکور باید در ابتدای شروع به تحصیل تعهد دهند که پس از فارغ التحصیلی 6 سال در بیمارستان یا مرکز بهداشتی که دانشگاه تعیین می کند، طرح بگذرانند و در غیر این صورت مدرک فارغ التحصیلی به آنها اعطاء نمی شود و اجازه ادامه تحصیل هم نخواهند داشت.

در آخر به این نکته مهم اشاره می کنیم که سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۳ هیچ اطلاعیه ای در رابطه با جذب بدون کنکور دانشجو در مقاطع کارشناسی و بالاتر از آن اعلام نکرده است و این رشته تنها در مقطع کاردانی در برخی از دانشگاه های کشور به صورت بدون کنکور پذیرش می شود. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد اما در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا در حال حاضر امکان تحصیل در رشته بهداشت حرفه بدون کنکور وجود دارد؟

سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۳ هیچ اطلاعیه ای در رابطه با جذب بدون کنکور دانشجو در مقاطع کارشناسی و بالاتر از آن اعلام نکرده است و این رشته تنها در مقطع کاردانی در برخی از دانشگاه های کشور به صورت بدون کنکور پذیرش می شود.

 

آیا پذیرفته شدگان سنوات قبل در کد رشته محل های دارای تعهد خدمت می توانند در رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور ثبت نام کنند؟

خیر شرکت مجدد پذیرفته شدگان سنوات قبل در کد رشته محل های دارای تعهد خدمت، در ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور مجاز نیست و به درخواست این دانشجویان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

آیا برای پذیرش در بهداشت حرفه ای بدون کنکور نیاز به مصاحبه می باشد؟

بله برای پذیرش در این رشته بر اساس سوابق تحصیلی قبولی در مصاحبه شرط اصلی می باشد.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور»

  1. Avatar photo امین گفت:

    سلام من از دفترچه انسانی خواستم انتخاب رشته کنم دیدم این کاردانی بهداشت هم توشه..یعنی از انسانی هم میشه رفت ب این رشته؟
    و دوم اینکه رشته اموزش زبان و ادبیات انگلیسی هم هست یعنی از انسانی به زبان میشه رفت؟!ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان را دارید

  2. Avatar photo ehsan گفت:

    چه مسخره بازی شماراه انداختید ی شماره تماس درست حسابی بزارید لاقل بوق بخوره هرچه زنگ میزنم اصن بوق نمیخوره اگه کد میخاد خو اعلام کنید

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      09099075307
      تماس بگیرید لطفا ممکن است مشکل خط باشد

  3. Avatar photo ساناز گفت:

    سلام ممكنه بفرمايين الان پذيرش دانشجو براي ارشد مهندسي بهداشت حرفه اي هست ؟ كدوم دانشگاه ها دارن ؟

  4. Avatar photo یوسف گفت:

    باسلام
    الان سه ساله که دنبال رشته بهداشت حرفه ای هستم . دوساله که کنکور سراسری شرکت میکنم ولی خب فقط مجاز میشم به خودگردان پردیس ، اما همونم قبول نمیشم متاسفانه.
    پیگیر دانشگاهی هستم که بدون کنکور پذیرش داشته باشه ولی موفق نمیشم
    مدرک تحصیلی خودم کارشناسی ایمنی صنعتی هست
    لطفا اگه جایی رو میشناسید که پذیرش داره بدون کنکور در رشته بهداشت حرفه ای که مورد قبول مرکز بهداشت هست معرفی کنید، دانشگاههای جامع علمی کاربردی نمیخوام چون مرکز بهداشت تاییدیه نمیده ممنونم

  5. Avatar photo حمیدرضا گفت:

    سلام، من فوق دیپلم ایمنی فرودگاهی هستم، برای کارشناسی ایمنی بهداشت بدون کنکور دانشگاه جامع مشهدم هست؟؟آدرس…

    1. Avatar photo dr-naqizade گفت:

      سلام حمیدرضا جهت اطلاع از رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور با مشاوران مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید

  6. Avatar photo سجادغروبی گفت:

    سلام .من هر چقدر سرچ میکنم که بفهمم تو کدوم دانشگاه آزاد(بدون کنکور) تهران میتونم رشته کارشناسی ایمنی صنعتی در محیط یا بهداشت حرفه ای ثبت نام کنم موفق نمیشم
    لطفا کمکم کنید

    1. Avatar photo drnaqizade گفت:

      سلام
      رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی ن دانشگاه آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور

    رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها | ایران تحصیل

    یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در میان داوطلبان گروه آموزشی تجربی، رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور است. با توجه به نیازی که جامعه به رشته‌های پیراپزشکی دارد، داوطلبان پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور پردیس می‌توانند بدون نیاز به کسب...
  • ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور

    ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور 1403-۱۴۰۳

    رشته فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های پیراپزشکی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، برخی از افراد به دنبال پذیرش در فیزیوتراپی بدون شرکت در کنکور هستند. آن‌ها برای ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور، باید معدل بالایی داشته...
  • رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور

    رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور ۱۴۰۳ + بازار کار و شرایط

    رشته علوم آزمایشگاهی از جمله رشته‌های پرطرفدار در رشته تجربی است که داوطلبان با شرکت در آزمون کنکور سراسری و کسب رتبه مطلوب می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. در این بین افراد علاقه مند به این رشته که...
  • رشته بهداشت خانواده بدون کنکور

    رشته بهداشت خانواده بدون کنکور

    رشته بهداشت خانواده بدون کنکور اعلام شد. شرایط ثبت نام رشته بهداشت خانواده بدون کنکور با توجه به اطلاعیه‌ای که از طرف دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سایت ایران تحصیل قرار می‌گیرد، آغاز می‌شود. کلیه داوطلبان می‌توانند در صورت دارا...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)