ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته آرایشگری فنی حرفه ای ۱۴۰۳

رشته آرایشگری فنی حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

این روز ها بسیاری از افراد به تحصیل در رشته آرایشگری فنی حرفه ای واکنش مثبت نشان داده اند. رشته آرایشگری یکی از مشاغلی است که بازار کار فوق العاده ای دارد. این نکته را در نظر داشته باشید این روزها اکثر افراد به ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند و همین دلیل باعث افزایش تعداد مشتریان در آرایشگاه ها می شود، در نتیجه اگر یک آرایشگر بتواند به صورت حرفه ای آموزش ببیند و تمام متد های روز آرایشگری را بلد باشد به راحتی می تواند درآمد قابل توجهی به دست بیاورد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله اطلاعاتی را در مورد رشته آرایشگری کاردانش در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل برای یادگیری این رشته اقدام کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید امکان تحصیل در رشته آرایشگری در دانشگاه علمی کاربردی برای طرفداران این شغل فراهم شده است. آرایشگری یک تخصص است و شما به راحتی می توانید با به دست آوردن این تخصص و مدرک دانشگاهی به کشور های دیگر مهاجرت کنید در آن کشورها به کسب درآمد بپردازید.

در حال حاضر شرایط به گونه ای طراحی شده است که رشته آرایشگری در هنرستان هم ارائه می شود، در مجموع می‌توان به این استنباط رسید رشته آرایشگری روز به روز در حال پیشرفت است و هر کس قرار است در این رشته به صورت حرفه ای کار کند باید آموزش ببیند. در ادامه تصمیم داریم اطلاعاتی را نسبت به شهریه و بازار کار رشته آرایشگری در اختیار شما قرار دهیم  به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید.

 

بررسی رشته آرایشگری فنی حرفه ای

فنی و حرفه ای رشته آرایشگری را برای دو دسته از افراد ارائه می کند. توجه داشته باشید دسته اول که این آموزش آرایشگری برای آنها در نظر گرفته شده است افرادی هستند که مهارتی ندارند و به دنبال یادگیری یک مهارت برای ورود به بازار کار می باشند. این دسته از افراد می توانند با ثبت نام در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مهارت ها را به صورت عملی یاد بگیرند و به عنوان یک آرایشگر جذب بازار کار شوند.

دسته دوم  افراد شاغل هستند که قصد دارند مهارت خود را ارتقا دهند. لازم به ذکر است بدانید بسیاری از افراد آرایشگری را در سطح متوسط آموزش دیده اند و به همین دلیل می‌توانند با شرکت در کلاس های رشته آرایشگری فنی حرفه ای مهارت خود را به صورت چشمگیری ارتقا دهند. دوره های آموزش آرایشگری در فنی و حرفه ای در سه سطح مختلف ( پایه،تخصصی و فوق تخصصی) برگزار می شود. در نتیجه افرادی که در کلاس ها شرکت کرده باشند به راحتی می توانند در آزمون شرکت کنند و بر اساس سطحی که دارند مدرک دریافت نمایند.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که آزمون های رشته آرایشگری در فنی و حرفه ای به چه صورت می باشد. در پاسخ به این سوال بهتر است ذکر کنیم که آزمون ها به دو صورت تئوری و عملی است. در واقع هر داوطلب پس از گذراندن دوره آموزشی و شرکت در آزمون تئوری می تواند در آزمون عملی هم شرکت کرده و مدرک دیپلم خود را دریافت نمایید. البته دریافت مدرک دیپلم منوط به قبول شدن در آزمون های تئوری و عملی می باشد. در نهایت هم بهتر است ذکر کنیم که مدرک به صورت الکترونیکی صادر میگردد و احتمال دارد بین ۳ تا ۶ ماه طول بکشد تا مدرک به دست شما برسد.

رشته آرایشگری در هنرستان

مواردی که در رشته آرایشگری فنی حرفه ای آموزش خواهید دید

مواردی که در رشته آرایشگری فنی و حرفه‌ای به دانشجو  آموزش داده می‌شود مربوط به اصلاح ابرو و صورت، شنیون، آرایش چهره، رنگ و مش، فر کردن مو، کوتاهی مو و غیره می باشد. شایان ذکر است بدانید کلاس ها در فنی و حرفه ای برگزار نمی شود و صادر کننده مدرک فنی و حرفه ای است اما شما باید دوره های خود را در آموزشگاه هایی بگذرانید که تحت نظر فنی و حرفه ای فعالیت می کنند. در نتیجه پیدا کردن آموزشگاه مناسب یکی از پارامتر های اصلی است که شما باید برای شرکت در دوره های آموزشی رشته آرایشگری فنی حرفه ای آن را در نظر داشته باشید.

 

برای کسب اطلاعات نسبت به شغل های پردرآمد با سرمایه کم بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

 

آموزشگاه آرایشگری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می شود، لازم به ذکر است بدانید که یک آموزشگاه مناسب باید از سازمان فنی و حرفه‌ای مجوز رسمی داشته باشد. از سوی دیگر اساتید که در آموزشگاه تدریس می‌کنند باید مجرب و حرفه‌ای باشند. زیرا در این صورت است که شما می توانید تمام موارد را به صورت حرفه ای آموزش ببینید و به یک آرایشگر قوی تبدیل شوید. تجهیزات آموزشگاه یکی از پارامتر هایی است که شما باید در حین ثبت نام ه آن توجه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید شما باید در طول گذراندن دوره آموزشی رشته آرایشگری فنی حرفه ای باید با تجهیزات جدید و حرفه ای آشنا شوید.

در ادامه بهتر است ارائه درست آموزش های تئوری و عملی اشاره کنیم که این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آخرین پارامتر مربوط به چارت آموزشی است. در واقع یک آموزشگاه خوب و حرفه ای باید چارت آموزشی را به صورت کامل رعایت کند. با بررسی این پارامتر می‌توانید یک آموزشگاه خوب و حرفه ای را انتخاب کنید.

رشته آرایشگری کاردانش

دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری چه مزایایی دارد؟

دریافت مدرک فنی و حرفه ای دارای مزایای بسیار زیادی است که ما قصد داریم در این بخش از مقاله برخی از این مزایا را ذکر کنیم. در گام اول بهتر است بدانید شما بعد از اخذ مدرک فنی و حرفه ای می توانید برای دریافت پروانه کسب اقدام کنید. از سوی دیگر شرایط برای تدریس شما در آموزشگاه های آزاد که تحت نظر فنی و حرفه ای کار می کنند فرهم می شود. در ثانی با استفاده از مدرک دیپلم رشته آرایشگری فنی حرفه ای به سرعت می توانید جذب بازار کار در ایران و خارج از کشور شوید. مزایای دیگری همچون امکان اخذ وام خود اشتغالی، امکان دریافت کارت مربیگری، امکان ادامه تحصیل در آموزشگاه های عالی و بسیاری از مزایای دیگر برای شما فراهم می شود که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

 جهت کسب اطلاعات در مورد رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

 

تحصیل در رشته آرایشگری کاردانش

از امسال میتوانید در رشته آرایشگری کاردانش تحصیل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که هر فرد بعد از گذراندن سال اول دبیرستان می تواند در هنگام انتخاب رشته، به انتخاب رشته آرایشگری در هنرستان بپردازند. لازم به ذکر است بدانید دانش آموز می تواند واحدهای نظریه خود را در مدرسه و واحدهای عملی را در آموزشگاه هایی که تحت نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت می کنند بگذراند.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که تحصیل در رشته آرایشگری کاردانش توسط سازمان آموزش و پرورش تصویب شده است و در حال حاضر رسماً رشته آرایشگری جزو رشته های درسی در کاردانش است. در ادامه بهتر است ذکر کنیم که تحصیل در رشته آرایشگری کاردانش برای دختران ۷ دوره آموزشی و برای پسران 5 دوره آموزشی می باشد. با گذراندن دوره های ذکر شده امکان دریافت دیپلم کاردانش فراهم می شود. در نتیجه اگر شما به تحصیل در رشته آرایشگری در هنرستان علاقه مند هستید بهتر است بدانید که شرایط برای تحصیل در این رشته برای شما فراهم شده است.

 

برای اطلاع از رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان روی لینک کلیک کنید.

 

تحصیل رشته آرایشگری در دانشگاه

در این بخش از مقاله بهتر است به سراغ تحصیل در رشته آرایشگری در دانشگاه برویم. دانشگاه علمی کاربردی شرایط را به گونه ای فراهم کرده است تا افرادی که به تحصیل در رشته آرایشگری در هنرستان پرداخته اند بتوانند بعد از مدرک دیپلم تحصیلی وارد دانشگاه شوند. و به مدرک آموزش عالی دریافت نمایند. شایان ذکر است بدانید شما با ورود به سایت سنجش و آموزش کشور می توانید مانند مابقی رشته ها در رشته آرایشگری ثبت نام کنید به دانشگاه بروید.  ثبت نام آزمون رشته آرایشگری دانشگاه علمی و کاربردی در طول سال دو نوبت در مهرماه و بهمن ماه انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند به راحتی ثبت نام کنند.

رشته آرایشگری در دانشگاه

شهریه رشته آرایشگری در دانشگاه علمی کاربردی

یکی از متداول ترین سوالاتی که توسط اکثر داوطلبان مطرح می شود میزان شهریه رشته آرایشگری در دانشگاه است. این نکته را در نظر داشته باشید شهریه ثابت رشته آرایشگری دانشگاه علمی کاربردی ۳۴۷۷۲۸ تومان می باشد و شهریه متغیر آن هم بر اساس انتخاب واحد مشخص میشود.

 

اخبار پیرامون رشته آرایشگری

آرایشگری جزو رشته های کاردانش می باشد

بر اساس اعلام علی عابدی دبیر همایش تجلیل از آرایشگران، رشته  آرایشگری امسال با تصویب آموزش و پرورش جزو رشته های کار دانش قرار گرفته است.

آرایشگری هم در لیست رشته های دانشگاهی قرار گرفت

طبق گزارش خبرگزاری رجانیوز رشته آرایشگری در لیست رشته های دانشگاهی اضافه شد و می توان در سایت سنجش برای این برای تحصیل در رشته آرایشگری ثبت نام کرد.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد رشته آرایشگری فنی حرفه ای در اختیار کاربران قرار داده شده است و افرادی که این مقاله را مطالعه کردند در حال حاضر میدانند که امکان تحصیل در رشته آرایشگری در هنرستان و رشته آرایشگری در کاردانش توسط آموزش و پرورش فراهم شده است. از سوی دیگر این رشته در لیست رشته های دانشگاهی هم قرار دارد. در نهایت می‌توان به این استنباط رسید که رشته آرایشگری روز به روز در حال پیشرفت است و شخصی که قصد دارد به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت کند باید دارای مدرک دانشگاهی باشد.

 

برای دانلود فایل pdf مقاله رشته آرایشگری فنی حرفه ای بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

 

 

 

3.8/5 - (16 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام رشته آرایشگری در دانشگاه باید چه کار کرد؟ 

برای ثبت نام باید به سامانه سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید.

ثبت نام رشته آرایشگری دانشگاه جامع علمی کاربردی چه زمانی است؟

ثبت نام در این دانشگاه در مهر ماه و بهمن ماه می باشد.

آیا آرایشگری بازار کار خوبی دارد؟

بله، در صورتی که با متدهای روز آرایشگری آشنا باشید می توانید درآمد بالایی کسب کنید.

 

 

 

نظرات

40 دیدگاه دربارهٔ «رشته آرایشگری فنی حرفه ای ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo ایمان محمدی گفت:

    سلام در اصفهان کدام هنرستان ها رشته ارایشگری در آن است

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام
      برای اطلاع از رشته های هنرستان با مشاورین تماس حاصل فرمایید

  2. Avatar photo حنانه علیپور گفت:

    سلام خسته نباشید من رشته م انسانی و یازدهمم میتونم واسه دوازدهم تغییر رشته بدم برای آرایشگری؟؟؟
    شرط معدلش چنده؟؟
    هزینه ش زیاده؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. در پایه ی دوازدهم امکان تغییر رشته بسختی انجام میشود و باید موافقت مدیر مدرسه گرفته شود.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور