ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳ + دانلود مستقیم pdf

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ آبان ۱۴۰۲
دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

با یک تماس ثبت نام خود را به ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403 منتشر شد. کلیه داوطلبانی که قصد دارند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳ شرکت کنند، باید با دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری از کلیه شرایط و ضوابط آن آگاهی یابند، چراکه دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری یک مرجع کامل و دقیق برای شرکت در این آزمون است که شما باید بر اساس آن شرکت و مصاحبه در آزمون را انجام دهید. در این دفترچه اطلاعات جامعی در مورد نوع رشته‌های متقاضی و ظرفیت آن‌ها در استان‌های مختلف ذکر شده است. بنابراین باید در ابتدا دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری را دانلود کنید و با مطالعه آن با آگاهی کامل در آزمون ثبت نام کنید.

حال در این میان ممکن است برخی از داوطلبان شرکت در استخدامی در مورد نحوه دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳ اطلاعاتی نداشته باشند و نمی‌دانند که دفترچه اصلی را از کجا دانلود کنند. لذا برای کسب اطلعات لازم در مورد دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری و شرایط شرکت در آزمون می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران اکادمی ایران تحصیل شما عزیزان داوطلب را راهنمایی کنند.

برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403

👈🏻در دادگستری پرونده‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها به دلیل تخصصی بودن نیاز به کارشناسان رسمی در این حوزه دارند، چراکه قضاتی که در دادگاه وجود دارند به همه علوم مانند معماری، عمران، جرائم رایانه‌ای، امور بانکی، بیمه و غیره تسلط ندارند.

👈🏻به همین دلیل برای برقرار عدالت نیاز به کارشناسان رسمی که در زمینه‌های مختلف تخصص و تجربه کافی داشته باشند، نیاز دارند. لذا در همین راستا هر ساله آزمون کارشناسان رسمی دادگستری برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت مورد نیاز خود از میان داوطلبان واجد شرایط نیروی متخصص جذب می‌کند.

👈🏻آزمون کارشناس رسمی دادگستری در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. داوطلبان آزمون کتبی باید 60 درصد نمره را به دست بیاورند تا مجاز به گذراندن مرحله شفاهی باشند. از میان این افراد به تعداد ظرفیت اعلام شده به اضافه 50 درصد ظرفیت هر رشته محل برای انجام آزمون شفاهی اعزام می‌شوند.

👈🏻در آزمون شفاهی حد نصاب قبولی 60 از 100 است که بعد از آن نیز داوطلبان به ترتیب اولویت 30 درصد شفاهی و 70 درصد کتبی در آزمون قبول می‌شوند. سپس آن‌ها مدتی را به عنوان کارآموز در منطقه مورد تقاضا کار می‌کنند تا پس از گذراندن دوره‌های لازم به عنوان کارشناس رسمی قوه قضاییه فعالیت خود را شروع کنند.

برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری

دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403

👈🏻آزمون دادگستری را با نام آزمون کارشناسان رسمی مرکز وکلا، مشاوران خانواده و کارشناسان قوه قضاییه می‌شناسند که دفترچه ثبت نام  آن نیز هم‌زمان با زمان شروع ثبت نام  در آزمون منتشر می‌شود. از آنجا که سازمان سنجش این آزمون را برگزار می‌کند. لذا شما برای دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری باید به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنید.

👈🏻در دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403 اطلاعات جامعی در مورد زمان، نحوه ثبت نام ، نحوه برگزاری آزمون، مراحل سنجش و پذیرفته شدن رشته‌های مورد نیاز، ظرفیت مورد تقاضا در هر رشته و غیره بیان شده است. به طوری که قبل از ثبت نام  در آزمون حتماً دفترچه آن را به صورت کامل مطالعه کنید. هم‌چنین کلیه مدارکی که برای ثبت نام  در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری لازم است را از قبل تدوین کنید.

👈🏻در ادامه لینک دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403 ارائه شده است و شما می‌توانید از طریق مطالعه توضیحات و نکات ارائه شده در دفترچه، با مهمترین شرایط و ضوابط برگزاری این آزمون آشنا شوید.

🔗 برای دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

زمان شروع ثبت‌ نام و دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403

👈🏻ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری از اول آبان ماه شروع شد و براساس اطلاعیه تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام برای آزمون تا ۷ آبان ادامه خواهد یافت.

👈🏻با توجه به محدودیت زمانی برای ثبت نام و دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403 به متقاضیان توصیه می‌شود در مهلت اعلام شده برای نام نویسی در آزمون مذکور، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کرده و فرایند ثبت اطلاعات و نام نویسی را تکمیل کنند.

👈🏻متقاضیان آزمون کارشناس رسمی دادگستری برای ثبت نام و شرکت در آزمون باید از طریق کارت بانکی و با استفاده از رمز یکبار مصرف، به صورت الکترونیکی مبلغ  6000000 ریال را به عنوان هزینه شرکت در آزمون بپردازند.

👈🏻لازم به ذکر است کارت ورود به جلسه این آزمون از روز 12 دی ماه توزیع خواهد شد و روز برگزاری آزمون کتبی نیز جمعه 15 دی ماه 1403 است.

زمان شروع ثبت‌ نام و دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری

🔗 برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون وکالت بر روی لینک کلیک کنید.

بخش‌ های مختلف دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403

👈🏻به طور کلی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1403 از 4 بخش و جداول مختلف تشکیل شده است در ادامه این عناوین را به طور مجزا بررسی خواهیم کرد.

✅بخش اول: شرایط عمومی داوطلبان

👈🏻در این بخش در مورد شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان شرکت در آزمون وکلای رسمی دادگستری صحبت شده است. به طوری که کلیه داوطلبان با مطالعه کامل این بخش کلیه شرایط و ضوابط آن را داشته باشند.

✅بخش دوم: امتیازات و سهمیه‌های قانونی

👈🏻 دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری بخشی را به سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد اختصاص داده است تا افرادی که سابقه حضور در جبهه دارند و دارای سهمیه ایثارگری هستند با مراجعه به این بخش از امتیازهایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، آگاهی یابند.

🔗 برای اطلاع از مشاهده ابلاغیه قضایی با موبایل بر روی لینک کلیک کنید.

✅بخش سوم: مراحل نام نویسی

👈🏻همان‌گونه که از نام آن پیدا است در این بخش به تک تک جزییات ثبت نام  داوطلبان شرکت در آزمون پرداخته‌اند. به طوری که در ابتدا به واریز وجه، تهیه فایل عکس اسکن شده و نحوه تکمیل تقاضانامه اشاره شده است. لذا اگر شما به هنگام تکمیل ثبت نام  خود به هر گونه مشکلی برخورد کردید می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

✅بخش چهارم: مراحل آزمون کتبی و شفاهی

👈🏻در این بخش از دفترچه در مورد نحوه برگزاری، تاریخ برگزاری و منبع سؤالات آزمون صحبت کرده است. هم‌چنین در مورد مراحل بعدی آزمون و تذکرات مهم آن ذکر شده است. در انتها نیز به رشته‌های مورد نیاز و ظرفیت هر کدام از آن‌ها در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف به صورت کامل در چند جدول مختلف بیان شده است. لذا شما با مطالعه این بخش‌ها می‌توانید بفهمید که آیا می‌توانید در این آزمون شرکت کنید یا خیر.

✅بخش پنجم: آدرس پستی کانون‌های کارشناسان رسمی دادگستری استان‌ها

👈🏻برای مراجعه حضوری داوطلبان جهت شرکت در آزمون کتبی آدرس دقیق پستی کانون‌های کارشناسان رسمی دادگستری استان‌ها مشخص شده است.

✅بخش ششم: فرم پیش‌نویس تقاضانامه ثبت نام

👈🏻برای آشنایی بیشتر داوطلبان جهت ثبت نام  اینترنتی فرم پیش‌نویس آن را در این بخش دفترچه بیان کرده‌اند. به طوری که متقاضیان با مشاهده آن می‌توانند دریابند که به هنگام ثبت نام  چه مدارکی را در نزد خود داشته باشند.

🔗 برای کسب اطلاعات در مورد سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی بر روی لینک کلیک کنید.

ضوابط دفترچه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

ضوابط دفترچه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1403

👈🏻 هر آزمون سراسری در کشور برای خود شرایط و ضوابطی دارد که کلیه داوطلبان باید آن را داشته باشند تا بتواند مراحل نام‌نویسی در آزمون را طی کنند. البته به یاد داشته باشید که هر کدام از رشته‌های کارشناسان رسمی برای خود شرایط اختصاصی دارد که در این مورد می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید. اما شرایط کلی مندرج در دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403 برای شرکت در آزمون را بیان می‌کنیم:

✅داوطلب باید تابعیت ایران را داشته باشند.

✅سوء شهرت و تجاهر به فسق و فجور نداشته باشند.

✅وکیل یا کارشناس رسمی در همان رشته یا رشته دیگری نباشند. بنابراین کسی که در حال حاضر کارشناس رسمی دادگستری است نمی‌تواند در آزمون شرکت کند یا این که نمی‌تواند هم‌زمان کارشناس رسمی دو رشته متفاوت باشد.

✅متقاضیان باید در زمان صدور پروانه کارشناسی حداقل 24 و حداکثر 65 سال کامل داشته باشند.

✅داوطلبان دارای حداقل مدرک کارشناسی از دانشگاه‌های معتبر داخلی یا خارجی باشند. هم‌چنین تنها در رشته‌ای می‌توانند شرکت کنند که در آن تحصیل کرده و حداقل مدرک کارشناسی دارند.

✅به مواد مخدر و سکر آور با تأیید پزشکی قانونی اعتیاد نداشته باشند.

✅سابقه کیفری مؤثر و محرومیت از حقوق اجتماعی نداشته باشند.

✅داوطلبان مرد باید به هنگام اخذ پروانه کارشناس رسمی کارت پایان خدمت، گواهی معافیت موقت یا دائم را ارائه دهند.

✅به اصل نظام و قانون اساسی متعهد باشند.

✅باید از زمان دریافت مدرک لیسانس آن‌ها در زمان ثبت نام  حداقل 5 سال گذشته باشد و هم‌چنین سابقه فعالیت 5 سال (یا 15 سال کامل در برخی از رشته‌ها) در گرایش مورد تقاضا خود داشته باشند.

✅متقاضی شرکت در آزمون قوه قضاییه بومی همان استانی باشد که در آزمون آن می‌خواهد شرکت کند.

✅محکومیت به انفصال دائم از شغل کارشناسی نداشته باشند.

👈🏻داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه دارند باید تمام شرایط بالا را داشته باشند تا ادامه مطالب دفترچه را مطالعه کنند و در صورت مشمولیت در آزمون کارشناسان رسمی ثبت نام  کنند. خوب است بدانید که این آزمون در زمان مقرر شده در مرکز استان‌ها برگزار می‌شود. حال اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳ داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

🔗 جهت پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده وارد لینک شوید.

کال تو اکشن تماس

نحوه ثبت‌ نام در آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403

👈🏻داوطلبانی که پس از دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403 جزو مشمولین استخدامی باشند، می‌توانند پس از مطالعه دفترچه طبق روال زیر ثبت نام  کنند:

✔️به سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

✔️هزینه ثبت نام  در آزمون را به صورت اینترنتی پرداخت کنند. برای این کار لازم است به بخش خرید سریال مراجعه کرده و روند واریز مبلغ درخواست شده را انجام دهند. خوب است بدانید که این مبلغ تنها هزینه ثبت نام  در آزمون کتبی می‌باشد. به طوری که داوطلب در صورت قبولی باید هزینه سایر مراحل مانند آزمون شفاهی و معاینات پزشکی را جداگانه واریز کند.

✔️پس از دریافت کد ثبت نام  در آزمون دادگستری می‌توانند به سایت سنجش مراجعه کرده و ثبت نام  خود را شروع کنند.

✔️برای نام‌نویسی یک قطعه عکس 3 در 4 با زمینه روشن (حداکثر 150 کیلو بایت) را بارگذاری کنند.

✔️در مرحله بعدی اصل مدرک اسکن شده را به پایگاه ثبت نام  سازمان سنجش به صورت اینترنتی ارسال کنند.

✔️بعد از تکمیل ثبت نام نسخه‌ای از فرم خود را تا زمان دریافت کارت ورود به جلسه نگهداری کنند.

نحوه ثبت‌ نام در آزمون کارشناس رسمی دادگستری

🔗 برای دریافت رمز پرونده قضایی بر روی کلیک کنید.


خلاصه مطلب
آزمون کارشناس رسمی دادگستری یکی از آزمون‌های جامع کشوری است که در آن داوطلبان واجد شرایط می‌توانند شرکت کنند. این آزمون برای خود شرایط و ضوابط خاصی دارد که با دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری می‌توانید به آن‌ها دسترسی یابید. در این دفترچه اطلاعات زیادی در مورد شرایط داوطلبان، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، سهمیه‌ها و امتیازات، مراحل ثبت نام ، تذکرات مهم، کد رشته‌های مورد نیاز، ظرفیت استان‌ها در پذیرش رشته‌های مختلف و غیره بیان شده است که در متن مقاله در مورد آن‌ها صحبت کردیم.

همچنین به دلیل خاص بودن شرایط ثبت نام در آزمون وکلای رسمی دادگستری، به طور کامل در مورد ضوابط شرکت در این آزمون توضیح دادیم. حال چنانچه شما هرگونه سوالی در مورد دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳ داشته باشید می‌توانید با مشاوران مجرب و خبره ایران تحصیل تماس بگیرید تا به خوبی شما عزیزان را راهنمایی کنند.

🔗 جهت دانلود مقاله دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

با یک تماس ثبت نام خود را به ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳ را چگونه دانلود کنیم؟

لینک دانلود دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳ در متن مقاله ارائه شده است.

هزینه ثبت‌نام در آزمون وکلای رسمی دادگستری چقدر است؟

هزینه ثبت‌نام برای آزمون وکلای رسمی دادگستری در سال جاری مبلغ 6000000 ریال است.

چگونه مراحل ثبت‌ نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری را تکمیل کنیم؟

شما برای این کار و دریافت اطلاعات دقیق در مورد نحوه ثبت‌نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳ می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۳ + دانلود مستقیم pdf»

  1. Avatar photo داوود گفت:

    ساکن شهر تبریزم اما مدتیه اومدم تهران. میتونم دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری رو دانلود کنم و ثبت نامم رو همین جا انجام بدم؟ محل کارم تبریز هست.

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام چون ثبت نام اینترنتی از سایت سنجشش انجام میشود بله میتونید

  2. Avatar photo ستایش گفت:

    سلام روزتون بخیر میخواستم بدونم دفترچه آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه باهم منتشر میشه؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام خیر بصورت جداگانه ارائه میشود

  3. Avatar photo اشرفی گفت:

    با سلام. بنده مدرک کارشناسی را به صورت ناپیوسته اخذ کردم و عنوان کارشناسی علمی-کاربردی ذکر شده با این مدرک امکان شرکت در آزمون را دارم؟

  4. Avatar photo ثریا گفت:

    سلام. خسته نباشید. در مقاله بالا قید شده است که دفترچه سال 1401 کارشناسان رسمی هنوز منتشر نشده ولی در سر فصل های صفحه اصلی ، تیتر اسامی قبول شدگان سال 1401 کارشناسان رسمی هست. کدام یک از اینها درسته و آیا منتشر شده یا نه؟

    1. Avatar photo maleki گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاع بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

    2. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر برای کسب اطلاعات بیشتر از دفترچه ازمون کارشناسان رسمی با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور