ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

درآمد تکنسین داروخانه

درآمد تکنسین داروخانه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در این مقاله قصد داریم در مورد درآمد تکنسین داروخانه، و یا به اصطلاح حقوق تکنسین داروخانه شبانه روزی و مزایای این کار بپردازیم. حقوق و مزایای تکنسین داروخانه به فاکتور های چون تعداد داروخانه ها و نوع مهارت ها وابسته است. بنابراین باید قبل از هر چیز به عواملی که در میزان درآمد تکنسین داروخانه نقش دارند توجه کنید.

از دهه شصت به بعد تاسیس داروخانه ها به دلیل افزایش بیماری ‌ها رواج پیدا کرد و با گسترش علم پزشکی، کارشناسان مربوطه دوره ‌ای برای نسخه‌ خوانی یا تکنسین داروخانه ایجاد کردند تا علاقه مندان با دانش تخصصی و مدارج علمی خود بتوانند خدمات مناسب به مشتریان ارائه دهند. همه این موارد باعث بهتر شدن بازار کار تکنسین داروخانه شد. به دلیل تمایل بسیاری از افراد برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص درآمد و حقوق تکنسین داروخانه، در ادامه به بررسی میزان درآمد افراد شاغل در این موقعیت شغلی خواهیم پرداخت.

تکنسین داروخانه کیست؟

فردی که به عنوان تکنسین در داروخانه کار می کند، تحت نظارت کارشناس‌ های مربوط به داروساز کمک می کند تا داروهای نسخه ‌ای را برای مشتریان تهیه نماید. تکنسین داروخانه همچنین به داروساز در امور روزانه داروخانه به صورت تخصصی کمک می کند. تکنسین های داروخانه بیشتر در داروخانه ها حضور دارند و در بیمارستان ها نیز در پیشخوان های داروخانه نیز فعالیت می نمایند. 

بسیاری از افرادی که به عنوان تکنسین داروخانه فعالیت می کنند، می توانند در ارگان های دیگر همچون بیمارستان ها یا حتی به عنوان پرستار خانگی مشغول فعالیت شوند.

از سوی دیگر برخی از تکنسین ها در داروخانه های شبانه روزی کار می کنند. اما باید گفت حقوق تکنسین داروخانه شبانه روزی با سایر داروخانه ها که در روزهای تعطیل فعالیتی ندارند، متفاوت است. حقوق تکنسین داروخانه شبانه روزی طبیعتا به دلیل افزایش ساعات کار و فشار کاری بیشتر، بالاتر از سایر تکنسین ها خواهد بود.

میزان درآمد تکنسین داروخانه

 

برای اطلاع از بهترین دوره آموزش تکنسین داروخانه بر روی لینک کلیک کنید. 

وظایف تکنسین داروخانه

فردی که در موقعیت شغلی تکنسین داروخانه مشغول فعالیت است، وظایف و مسئولیت های متعددی بر عهده دارد که برخی از آن ها به ‌شرح زیر می ‌باشد.

  • بازیابی و پردازش نسخه ‌هایی به صورت الکترونیکی یا تلفنی یا به صورت نسخه تحویلی ارسال شده‌ اند.
  • پر کردن بطری‌های نسخه و برچسب زدن آن ها
  • مخلوط کردن داروها (در برخی از داروخانه ها)
  • ارائه داروها به بیماران در زمان نیاز
  • بررسی دستورالعمل ‌ها و اطلاعات مورد نیاز
  • کمک به بیماران در پرداخت دارو
  • نگهداری و سازماندهی سوابق پزشکی بیمار
  • پیگیری داروهای داخلی و اطمینان از به ‌روز بودن موجودی آن
  • کمک فعال و حل مسائل با شرکت ‌های بیمه بیماران
  • رسیدگی به مشکلات و شکایات بیماران

درآمد تکنسین داروخانه

بعضی از تکنسین هایی که در داروخانه مشغول فعالیت هستند، به صورت پاره وقت و برخی دیگر به صورت تمام‌ وقت کار می کنند. تعدادی از داروخانه های شبانه ‌روزی بر خلاف انبوهی دیگر از این مراکز در روزهای تعطیل فعالیت ندارند. حقوق تکنسین داروخانه شبانه روزی به مراتب بیشتر از سایر داروخانه ها است.

در مجموع مزایا و حقوق تکنسین داروخانه براساس سابقه کار، موقعیت داروخانه و پاره وقت یا تمام ‌وقت بودن آن متغیر خواهد بود. حقوق تکنسین داروخانه بر اساس تعداد شیفت ‌ها و مدت‌ زمان حساب می ‌شود، اما رقم پرداختی به یک تکنسین تمام‌ وقت معمولاً براساس پایه حقوق اداره کار خواهد بود.

اگر به عنوان تکنسین شروع به فعالیت می کنید، در ماه‌ های ابتدایی درآمد شما رقمی بر اساس پایه وزارت کار خواهد بود و با کسب تجربه درآمد شما به و کیفیت کاری شما ممکن است این رقم تا 15 ملیون تومان هم بالا برود.

به طور کلی فردی که به عنوان تکنسین داروخانه مشغول فعالیت است، به دلیل فشار کاری و تعطیلی ‌های کوتاه‌ مدت و ساعات طولانی کار دارای سختی کار است.

نسبت مزایای تکنسین داروخانه نسبت به دکتر داروساز در کشور ما بسیار کم است، در واقع ایران از کشورهایی است که بیشترین اختلاف درآمدی بین داروساز و تکنسین را دارد، اما در سال های اخیر با آموزش تکنسین ها و افزایش دوره‌ های آموزشی تلاش شده که نابرابری ‌ها تا حدودی کمتر شود و حقوق تکنسین های داروخانه نیز به دستمزد استاندارد نزدیک ‌تر شود.

افرادی که به صورت پاره وقت یا شیفتی در داروخانه ها مشغول به کار می ‌شوند، درآمد کمتری خواهند داشت، اما آزادی زمان بیشتری دارند و می توانند به عنوان شغل دوم به عنوان تکنسین داروخانه مشغول شوند.

مزایای کار در داروخانه

 

اطلاعیه

هر چقدر که سابقه کاری و مسئولیت های تکنسین و میزان فروش داروخانه بیشتر شود، طبیعتاً دستمزد افرادی که به صورت تمام‌ وقت کار می کنند نیز بیشتر خواهد شد.

 

مزایای کار در داروخانه

افرادی که به عنوان تکنسین در داروخانه مشغول هستند، با اهداف مختلفی در این سمت فعالیت می نمایند. اما شغل تکنسین داروخانه مزیت ها و ارزش های متعددی دارد که در ادامه به ان ها اشاره می کنیم.

مزایای کار در داروخانه:

رشد تقاضا

شغل نسخه‌ خوان یا تکنسین داروخانه مانند بسیاری از مشاغل حوزه بهداشت و سلامت رو به پیشرفت است و این ‌طور پیش ‌بینی‌ شده که تا سال 2026 با توجه به پیشرفت علم داروسازی، فرصت های شغلی تکنسین داروخانه می تواند تا 12 درصد رشد داشته باشد و این چیزی بالاتر از میانگین جهانی است.

کسب مهارت در بازه زمانی کوتاه

 افرادی که در یک دوره کوتاه و فشرده به عنوان کار آموز تکنسین داروخانه مهارت کسب می کنند، می توانند زودتر گواهی نامه خود را بگیرند و نیازی به تحصیل و تجربه نیست.

کمک به افراد

کسانی که به عنوان تکنسین داروخانه فعالیت می کنند، چون با مردم سر و کار دارند می توانند به بیماران کمک کرده و نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد داشته باشند.

 تنوع کار

افراد تکنسین فقط در داروخانه های معمولی مشغول به کار نیستند، می توانند در بیمارستان ها، داروخانه های خاص، خانه ‌های سالمندان و آسایشگاه‌ ها، شرکت ‌های داروسازی و حتی به عنوان پرستار خانگی فعالیت کنند. همین امر باعث به وجود آمدن فرصت های شغلی زیادی برای این افراد خواهد شد.

نقش ‌های متفاوت

از آنجا که محل کار تکنسین داروخانه متفاوت استف وظایف وی نیز تغییر خواهد کرد. مثلاً مسئولیت های تکنسین داروخانه در بیمارستان با داروخانه متفاوت خواهد بود. همچنین اگر به عنوان پرستار مشغول به فعالیت شود، نقش و وظایف متفاوتی خواهد داشت. بنابراین می‌ بینیم که با توسعه علم پزشکی، نگاه به حقوق و مزایای تکنسین داروخانه تغییر کرده و این افراد می توانند در موقعیت ‌های شغلی مناسب فعالیت کنند.

حقوق تکنسین داروخانه شبانه روزی

 

یرای این که بدانید چگونه تکنسین داروخانه شویم؟ بر روی لینک کلیک کنید. 

 

عوامل مؤثر بر حقوق تکنسین داروخانه

تکنسین های داروخانه درآمد متفاوتی دارند. درآمد تکنسین های داروخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما مهم ‌ترین آن ها تجربه، میزان مهارت و محل کار می باشد.

تجربه کاری

اگر به عنوان یک تکنسین داروخانه سال ‌ها تجربه کاری دارید و در کسب ‌و کار خود پیشرفت داشته باشید، می توانید فرصت های بیشتری را بدست آورید. از سوی دیگر کارفرما ممکن است اخلاق کاری و تمایل به یادگیری شما را در نظر بگیرد و همین امر می تواند باعث افزایش حقوق شما شود.

محل کار

بر اساس برخی برآوردها تکنسین های داروخانه می توانند تا 20 درصد بیشتر از بیمارستان ها درآمد کسب کنند. بسیاری از بیمارستان ها فقط افرادی را استخدام می کنند که سابقه کار و یا گواهینامه ملی داشته باشند. بنابراین قبل از هر چیز در نظر بگیرید که می‌ خواهید در داروخانه مشغول فعالیت شوید یا بیمارستان یا سایر ارگان  ها. همه این عوامل می تواند در استخدام شما به عنوان تکنسین تاثیرگذار باشد.

مجموعه مهارت ها

هر اندازه که سطح مهارت و توانایی شما بالاتر باشد، می تواند در آینده کاری شما به عنوان تکنسین داروخانه تأثیر گذار تر باشد. در صورت داشتن تجربه قبلی در هر کدام از مهارت ها می توانید درآمد بیشتری داشته باشید. مجموع مهارت های مورد نیاز که می تواند باعث ارتقای شغلی شما شود به ‌شرح زیر می باشد:

  •  صدور صورت حساب
  • پردازش صحیح
  • سفارش موجودی
  •  ثبت داده ها
  •  دفتر مایکروسافت
  •  تجربه بیمارستانی

مزایای تکنسین داروخانه

 

برای آشنایی با بازار کار رشته داروسازی بر روی لینک کلیک کنید. 

 

نکات مهم شغل تکنسین داروخانه

باید در نظر گرفت که افراد بین 20 تا 35 سال می توانند وارد این حرفه شوند.

برای ارتقاء فعالیت و خدمات تکنسین داروخانه، گذراندن دوره‌های تخصصی تکنسین داروخانه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

اگر به ‌دنبال کسب درآمد مناسب به عنوان تکنسین داروخانه هستید، باید وظایف خود را به ‌درستی انجام دهید و سطح شکایت احتمالی نسبت ‌به موقعیت خود را به حداقل برسانید.

آداب برخورد با مشتری باعث جذب بیشتر مشتری خواهد شد.

تکنسین های داروخانه دارای درجات شغلی متفاوتی می ‌باشند، برخی از آن ها به بخش آرایشی بهداشتی منتقل می‌ شوند و برخی دیگر با افزایش تجربه و سابقه، به عنوان مدیر داروخانه نیز می توانند مشغول به فعالیت شوند.

حقوق تکنسین داروخانه

 

اطلاعیه

با بالا رفتن تجربه کاری می‌توان مزایا و حقوق بیشتری دریافت کرد و از نظر اقتصادی و اجتماعی به پیشرفت مورد نظر رسید.

 

آینده شغلی و بازار کار تکنسین داروخانه چگونه است؟

بیشتر افرادی که تصمیم می‌ گیرند در یک شغل مشغول شوند، ابتدا به آینده شغلی و بازار کار آن فکر می کنند و در نظر می ‌گیرند که این موقعیت شغلی آینده روشنی دارند یا خیر. تکنسین داروخانه از آن دسته از مشاغلی است که به دلیل فشار کاری و حجم فعالیت زیاد می تواند درآمد مناسبی داشته باشد، اما افرادی که به صورت پاره وقت در این حرفه مشغول فعالیت هستند، باید فاکتورهای دیگری را در مد نظر قرار دهند.

نگرانی در مورد آینده کاری شغل تکنسین داروخانه وجود دارد نداشتن نبود سطح درآمد پایین نسبت ‌به دکترهای داروساز می باشد. اما می ‌توان در مجموع گفت کسانی که در مؤسسات معتبر دوره‌های نسخه‌ خوانی را پشت سر می ‌گذارند و مدرک معتبری را دریافت می کنند، می توانند نسبت‌ به کاریابی در داروخانه های فعال امیدوارتر باشند

به طور کلی باید گفت هر شخصی که با حوزه دارو سر و کار دارد، می تواند آینده روشنی از لحاظ شغلی برای خود متصور باشد. افرادی که به عنوان یک تکنسین دارویی ماهر فعالیت می کنند، اگر بر طبق اصول و قواعد مطرح ‌شده در داروخانه فعالیت کنند، می توانند مزایای قابل ‌توجهی را در دراز مدت داشته باشند. البته هر چقدر سطح درآمد بالاتر می ‌رود، میزان مسئولیت ها و توانایی مورد انتظار از شما به عنوان تکنسین داروخانه بیشتر خواهد شد.

جدیدترین اخبار پیرامون تکنسین داروخانه

آغاز فرایند جذب نیرو در داروخانه جمعیت هلال احمر استان های کشور

جمعیت هلال احمر در بعضی از استان های کشور مانند فارس، گلستان، مرکزی، خراسان رضوی، لرستان، تهران، قم، کردستان و… از میان افراد واجد شرایط در داروخانه های خود دعوت به همکاری می کند.

دوره های تکنسین داروخانه بدون کنکور

دوره تکنسین داروخانه در مراکز متعددی برگزار می شود. این دوره ها ممکن است به صورت دوره عمومی و یا دوره تکمیلی برگزار گردند که مباحث هر کدام متفاوت است.

برای شرکت در دوره های تکنسین داروخانه بدون کنکور، می توانید در یکی از مراکز زیر ثبت نام نمایید و دوره مربوطه را بگذرانید:

  • جهاد دانشگاهی دانشگاه شهیدبهشتی
  • جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران
  • جهاد دانشگاهی تهران
  • سازمان نظام پرستاری
  • مجتمع فنی

حقوق و مزایای تکنسین داروخانه

 

برای آگاهی از شرایط تاسیس داروخانه بر روی لینک کلیک نمایید. 

 

خلاصه مطالب

در این مطلب سعی کردیم به بررسی درآمد تکنسین داروخانه و حقوق و مزایای کار در داروخانه اشاره کنیم. باید توجه داشته باشید که اگر قصد ادامه فعالیت به عنوان تکنسین داروخانه را دارید، قبل از هر اقدامی در مورد میزان درآمد، سختی کار و همچنین مهارت های مورد نیاز تحقیق و بررسی کنید. همچنین مد نظر داشته باشید حقوق تکنسین داروخانه شبانه روزی با دیگر داروخانه ها متفاوت است. طبیعتا با توجه به ساعات کاری بیشتر، حقوق تکنسین داروخانه شبانه روزی با افزایش رو برو خواهد بود.  

در ارتباط با درآمد تکنسین داروخانه این ‌گونه در نظر بگیرید که هر چقدر سطح توانایی شما بالاتر باشد، میزان حقوق شما نیز بیشتر خواهد شد و علاوه ‌بر این سابقه کاری می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش مزایای شما به عنوان تکنسین داروخانه داشته باشد. با وجود مطالب بالا چنانچه هنوز هم در خصوص حقوق و مزایای تکنسین داروخانه و میزان دریافتی هر فرد در این سمت نیاز به راهنمایی داشته باشید، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 

 برای دانلود پی‌ دی ‌اف مقاله کلیک کنید.

3.1/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

میزان درآمد تکنسین داروخانه چقدر است؟

میزان درآمد تکنسین های داروخانه به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مطلب به آن اشاره شد. 

آیا تکنسین داروخانه مهارت خاصی لازم دارد؟

بله، تکنسین داروخانه باید مهارت های متفاوتی در زمینه های مختلف داشته باشد که به آن ها اشاره شد. 

بازار کاری تکنسین داروخانه چگونه است؟

بازار کار این شغل با توجه به پاره وقت و تمام وقت بودن آن متفاوت است.

نظرات

20 دیدگاه دربارهٔ «درآمد تکنسین داروخانه»

  1. Avatar photo Nabii گفت:

    سلام ، برای گرفتن مدرک تکنسین داروخونه حتما باید از مراکزی که در این مقاله درج کردید ثبت نام کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله و بهترین هم مراکز هم جهاد دانشگاهی میباشد

  2. Avatar photo سمیرا گفت:

    سلام من 38 سالم هست من نمی تونم تکنیسین داروخانه بشم با توجه به اینکه دوره بگذرونم؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقت بخیر برای دریافت مشاوره کامل تکنسین داروخانه با مرکز مشاوره تماس بگیرید

  3. Avatar photo نوری گفت:

    سلام ببخشید من ۳۴ سالمه میتونم وارد این کار بشم از لحاظ سنی؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای مراکز خصوصی میتوانید اقدام نمایید .

  4. Avatar photo محمد گفت:

    سلام میشه با دیپلم کاردانش تکنسین شد؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای قبولی در رشته های پیراپزشکی با ما تماس بفرمایید

  5. Avatar photo دلوین گفت:

    سلام
    دوره ی تکنسین داروخانه تو جهاد دانشگاهی بهتره یا هلال احمر

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      به مدت دوره،اساتید و … بستگی دارد.

  6. Avatar photo ارشیا گفت:

    سلم بنده سه ماه کاراموز بودم الان استخدام شدن در دلروخانه شبانه روزی در استان البرز ساعت کاری هم هشت ساعت هست و ساعت ورود و خرووج میزنم میخواستم ببینم حقوقم حقوق پایه هست ؟

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی معمولا سه ماه اول آموزشیه و نمیشه دقیق مشخص کرد.

    2. Avatar photo اکبر زاده گفت:

      آیا افراد زیر دیپلم می توانند استخدام شوند؟ مثلاً در ۱۶ سالگی؟

      1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

        سلام دوست گرامی
        شما برای شرکت در دوره هاس تکنسین داروخانه دارای مدرک دیپلم باشید.

  7. Avatar photo غزل گفت:

    سلام حقوق کسی ک ب تازگی کاراموزی رو ب اتمام رسونده چقدر هست حدودا؟

    1. Avatar photo abbasi گفت:

      سلام وقت بخیر حقوق وزارت کار می باشد

  8. Avatar photo خاطره گفت:

    حقوق نسخه توانی چقدر

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام حداقل 6به بالابرای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

      1. Avatar photo بهار گفت:

        حقوق تکنسین داروخانه آزاد یعنی داروخانه شهر بیشتره یا تکنسین داروخانه بیمارستان ؟

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام تفاوت چندانی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)