ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان 1403

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه سيستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه مادر استان سيستان و بلوچستان میان جامعه دانشگاهی ایران از شهرت بسزایی برخوردار است. این دانشگاه موفق شد در سال 1384 با بدست آوردن شاخص‌های مربوط، به عنوان یک دانشگاه توسعه یافته شناخته شود و وارد رسته‌ی دانشگاه‌های سطح الف در سطح کشور شود. دانشگاه سیستان و بلوچستان از میان 477 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور رتبه 25 را داراست. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۱۶دانشکده اصلی است كه از اين تعداد ۱۱ دانشکده و دو پردیس فعال هستند. دانشگاه سیستان و بلوچستان در ۷۰ گروه آموزشی و در سه مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در 165 رشته/گرایش آماده پذیرش دانشجویان از سراسر کشور است. دانشجویانی که تحصیلات مقطع کارشناسی خود را به اتمام رسانده و واجد شرایط استعدادهای درخشان نیز هستند، می‌توانند در فراخوان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان و ثبت نام اینترنتی ارشد سیستان و بلوچستان شرکت کنند.

 در ادامه همین متن شرایط استعداد درخشان ارشد سیستان و بلوچستان نیز شرح داده شده است. متقاضیان دقت داشته باشند که فراخوان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان همه ساله در روزهای پایانی آذرماه آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد. در سال جاری هنوز فراخوان ثبت نام ارشد بدون آزمون منتشر نشده است و به محض انتشار، این صفحه بروز خواهد شد.

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه سیستان و بلوچستان یکی از وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین دانشگاه‌های کشور است. پیرو بخشنامه وزارت علوم مبنی بر پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان کشور در مقطع ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز یکی از دانشگاه‌های کشور است که امکان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون در آن فراهم بوده و در لیست دانشگاه‌های بدون کنکور برای مقطع ارشد قرار دارد. دانشگاه سیستان و بلوچستان در نظر دارد طبق آئین‌نامه پذیرش بدون کنکور استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد (آئین نامه ۲9957۴/۲ مورخ ۱6/۱۲/96 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) اقدام به پذیرش دانشجو برای سال تحصیل ۱۴۰۳-۱۴۰۴ (طبق پیوست جدول الف) کند. (جدول الف لیست کدرشته‌های ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان و ظرفیت هر کدرشته است که با انتشار فراخوان جدید نسخه جدید بارگذاری می‌شود. جدول سال گذشته در پایگاه اینترنتی دانشگاه در دسترس است.)

در ادامه شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان به همراه نحوه ثبت نام و مدارک آن بررسی می‌شود. همچنین شرایط استعداد درخشان ارشد سیستان و بلوچستان و ثبت نام اینترنتی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه همین مقاله قابل مشاهده است. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که ثبت نام در این فراخوان و یا حتی پذیرش اولیه در فراخوان ارشد بدون ازمون دانشگاه سیستان و بلوچستان، نباید ایشان را از ثبت نام در آزمون سراسری ارشد باز دارد.

💎برای دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد روی لینک ابی رنگ کلیک کنید.💎

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان

🔷 دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر 97 و بهمن 97 دانشگاه‌های دولتی، که تا پایان شش ترم با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود، به لحاظ معدل کل جزو 15 درصد برترِ دانشجویان هم‌رشته و هم ‌ورودی خود هستند و دارای حداقل میانگین معدل‌های اعلام شده از سوی گروه‌های آموزشی باشند.

📌تبصره ۱: طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه می‌تواند برای محاسبه حدنصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن 99 یا مهر 1400در حال گذراندن ترم ششم بوده و حذف واحد داشته‌اند، با کسر حداکثر 4 واحد از مجموع سه چهارمِ واحدهای درسی اقدام نمایند. کاهش تعداد واحدها به میزان واحدهای حذفی آنها و حداکثر 4 واحد خواهد بود.

📌تبصره ۲: دانش‌آموختگان کارشناسی ورودی بهمن 96 به شرط فارغ‌التحصیلی در 8 ترم می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند.

📌تبصره 3: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با میانگین کل ده درصد برتر بعدی، در پایان شش ترم (25 درصد برتر)، با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت داشتن سایر شرایط، بررسی می‌شود.

📌تبصره ۴: دانشجویان مهر 96 که در ترم بهمن 9۸ حذفِ کرونایی بدون احتساب در سنوات داشته و حداکثر پس از ۸ ترم فارغ‌التحصیل می‌شوند، نیز می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.
🔷 متقاضی می‌بایست حداکثر تا روز پایان شهریور سال ۱۴۰۳ و طی حداکثر هشت ترم فارغ‌التحصیل شود.

📌تبصره ۱: درخواست متقاضیانی که در طول 6 ترم تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، فارغ‌التحصیل شده‌اند و به لحاظ معدل کل در مقایسه با میانگین کل 8 ترمِ دانشجویانِ هم‌رشته و غیر هم‌ورودی خود، جزو 15 درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیتِ پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام نمایند.

📌تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی و صرفا برای همان سال امکان پذیر می‌باشد.

تذکر: متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته-گرایش به ترتیب اولویت خود از جدول الف انتخاب نمایند.

شرایط استعداد درخشان ارشد سیستان و بلوچستان

شرایط استعداد درخشان ارشد سیستان و بلوچستان

طبق اساسنامه سازمان استعدادهای درخشان و همچنین بخشنامه مربوطه به دانشگاه سیستان و بلوچستان مبنی بر استفاده از دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور، این دو نهاد دستورالعمل ویژه‌ای در مورد چگونگی احتساب دانشجویی به عنوان استعداد درخشان، تنظیم کرده‌اند. موارد مهم و کلیدی این دستورالعمل بالاتر در همین متن ذکر شد. اما در ادامه چندی از مهم‌ترین شرایط استعدادهای درخشان را مرور می‌کنیم. همچنین تعدادی از موارد لیست رشته‌های کارشناسی ارشد بدون آزمون که از طریق ثبت نام در استعدادهای درخشان قابل پیگیری است، در دفترچه ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان وجود دارد.

مطابق با تأیید دستورالعمل شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای درخشان دانشگاه و نحوه تخصیص اعتبارات  مصوب صدو چهل و پنجمین جلسه شورای استعدادهای درخشان دانشگاه مورخ  ۱۴۰۳/01/22 و شورای آموزشی دانشگاه مورخ ۱۴۰۳/01/30، دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در مقطع کارشناسی ارشد طبق برخی ماده‌های دستورالعمل فوق ممتاز شناخته شده و از تسهیلات دانشگاه بهره‌مند می‌گردند. از جمله مهم‌ترین این ماده‌ها عبارتند از:

ماده 28) دانشجویان کارشناسی ارشد که بدون شرکت در آزمون سراسری و صرفا از طریق آیین‌نامه‌های کشوری استعدادهای درخشان جذب دانشگاه سیستان و بلوچستان شده‌اند، استعداد درخشان تلقی می‌شوند.

ماده 29) رتبه‌های برتر کنکور سراسری مقاطع کارشناسی ارشد که رتبه ایشان بدون اعمال سهمیه نسبت به آخرین رتبه مجاز کوچکتر از 20 درصد استعداد درخشان تلقی می‌شوند.

ماده 30) رتبه اول هر رشته–گرایش در پایان ترم دوم، در صورت گذراندن حداقل 16 واحد درسی (بدون احتساب نمره سمینار و واحدهای جبرانی) و داشتن حداقل میانگین کل 17، استعداد درخشان تلقی می‌شود.

ماده 31) دارنده بالاترین معدل دوره کارشناسی ارشد با میانگین کل بزرگتر از 18 از دروس (بدون احتساب نمره دروس جبرانی، سمینار و پایان نامه) در هر رشته–گرایش و در پایان ترم سوم، استعداد درخشان تلقی می‌شود.

💎برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط دانشجویان استعداد درخشان روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.💎

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان

داوطلبان گرامی پس از اینکه دفترچه و پایگاه اینترنتی دانشگاه سیستان و بلوچستان، بخش پذیرش استعداد درخشان در ارشد را مطالعه کردند، با آماده سازی مدارک زیر می‌توانند برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان اقدام کنند. 

🔶 تکمیل فرم گواهی رتبه ویژه دانشجویان سایر دانشگاه‌ها (الزامی برای متقاضیان سایر دانشگاه‌ها)

🔶 تکمیل فرم درخواست پذیرش (الزامی برای کلیه متقاضیان)

🔶 فرم تعهدنامه (الزامی برای کلیه متقاضیان)

🔶 فرم توانمندی (الزامی برای کلیه متقاضیان)

🔶 فرم نظرخواهی (الزامی برای کلیه متقاضیان)

🔶 چک لیست (الزامی برای کلیه متقاضیان)

🔶یک برگ کپی از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی خوانا و پررنگ (الزامی برای کلیه متقاضیان)

🔶اصل فیش واریزی به مبلغ 100000 ریال به شماره حساب 2177362604004 نزد بانک ملی. لطفا در فیش واریزی نام و نام خانوادگی متقاضی ذکر گردد. (الزامی برای متقاضیان سایر دانشگاه‌ها)

📌تذکر مهم: مدارکی که پس از تاریخ ۲۰/۱۲/۰۰ ناقص ارسال گردند بررسی نمی‌شوند.

نحوه ثبت نام و پذیرش ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان

نحوه ثبت نام و پذیرش ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه سیستان و بلوچستان در مقطع ارشد که مشخصات آنها در جدول اعلام شده، از تاریخ بیستم بهمن ماه تا بیستم اسفند فرصت دارند از طریق وبسایت دانشگاه به آدرس usb.ac.ir یا مستقیما به صفحه گروه استعدادهای درخشان به آدرس www.usb.ac.ir/bto مراجعه کنند و پس از مراجعه به پوشه «پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد» و مطالعه کامل فراخوان و پیوست‌های آن به منوی «اطلاعیه‌های مهم» مراجعه نمایند. دانشجویان توجه داشته باشند که جدول اعلام شده از سوی دانشگاه مربوط به دانشجویانی است که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه سیستان و بلوچستان سپری کرده‌اند. باقی دانشجوان می‌بایست روال طبیعی ثبت نام که بررسی شد را طی نمایند.

پس از مطالعه کامل فراخوان پذیرش در این منو، اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده از طریق درگاه تعبیه شده در این محل نمایند. به منظور ثبت نام و تشکیل پرونده، شما بایستی مطابق با چک لیست موجود در منوی «اطلاعیه‌های مهم» مدارک را کامل و فرم‌های مربوطه که نیاز به تکمیل شدن دارد را حتماً تایپ کنید، سپس مدارک را بصورت یک فایل زیپ شده، حداکثر به حجم ۱5 مگابایت و با عنوان دانشجو (نام و نام خانوادگی بصورت لاتین) آماده کرده و در قسمت انتخاب فایل، بارگذاری نموده و ارسال فایل را انتخاب و سپس اطلاعات خود را ثبت نمایید.

📌تذکر ۱: لازم است کلیه فیلدهای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، رشته تحصیلی و ارسال فایل) موجود در بخش ثبت نام و تشکیل پرونده
را به دقت کامل نمایید.

📌تذکر ۲: لازم به ذکر است جهت انتخاب رشته/گرایش کارشناسی ارشد، از اطلاعات جدول الف استفاده نمایید تا چنانچه در رشته/گرایش اول خود شرط معدل لازم را ندارید در صورت تمایل در دیگر گرایش‌های رشته خود تقاضا پر کنید.

📌تذکر3: خاطرنشان می‌شود هر فرد تنها قادر به ارسال یک فایل فشرده شده و تنها یکبار می‌باشد و فایل‌ها و اسامی تکراری توسط سیستم حذف خواهند شد. تنها فایلی که ابتدا بارگذاری شده است در سیستم باقی خواهد ماند.

زمان اعلام نتایج و اسامی پذیرفته شدگان اولیه (پذیرش اولیه دانشگاه) طبق اطلاعیه‌های آتی از طریق وبسایت دانشگاه به آدرس usb.ac.ir اطلاع‌رسانی می‌شود. دانشگاه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاع‌رسانی کانال‌ها و خروجی‌های دیگر ندارد.
از هرگونه تماس تلفنی و مراجعه حضوری بصورت جدی خودداری کنید. در صورت لزوم سوالات شما از طریق ایمیل bto@usb.ac.ir پاسخ داده می‌شوند.

لازم به ذکر است که ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش قطعی نیست. همچنین پذیرش اولیه به معنای قبولی قطعی نمی‌باشد و پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش است.

اخبار پیرامون ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان

🎉مزایای تحصیل در دانشگاه سیستان و بلوچستان

موقعیت دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 1384 با رسیدن به حدنصاب‌های کشوری مدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از یک دانشگاه در حال توسعه به یک دانشگاه توسعه یافته تغییر پیدا کرد. این دانشگاه بعنوان قطب علمی جنوب شرق کشور، یکی از مجهزترین دانشگاه‌های خاورمیانه است.

دانشگاه سیستان و بلوچستان دارای ۱۲ دانشکده، یک مرکز آموزش عالی و ۵ پژوهشکده و یک مجتمع آموزشی است. این دانشگاه با دارا بودن بیش از 7 مجتمع خوابگاهی ظرفیت بیش از 20هزار دانشجو را دارد که از این حیث دومین دانشگاه پرجمعیت کشور است.

دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمینه همکاری‌های علمی تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه توکیو، دانشگاه لاهور، پیشاور و بلوچستان در پاکستان، دانشگاه دهلی و دانشگاه مک‌گیل کانادا امضا کرده است و در بیش از 10 رشته تخصصی ژورنال و مجله به چاپ می‌رساند.

✔خلاصه مطلب 

فرخوان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان به زودی منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان شرکت کنند. این دانشگاه برای دانشجویانی که مقطع کارشناسی خود را در همین دانشگاه طی کرده‌اند شرایط متفاوت‌تری نسبت به باقی متقاضیان در نظر گرفته که در متن مقاله مشهود است. شرایط استعداد درخشان دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند میزان امتیاز خود را اعتبارسنجی کنند در متن گنجانده شده است. شرایط اصلی و عمومی ثبت نام اینترنتی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در کنار مدارک لازم برای ثبت نام و نحوه پر کردن فرم‌ها در متن همین مقاله نگارش شده است.

💎برای دانلود مطالب این صفحه به صورت pdf کلیک کنید.💎

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا فراخوان ثبت نام ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان فقط مختص دانشجویان استعداد درخشان است؟

خیر. علاوه بر پذیرش بدون آزمون، دانشجویان می‌توانند از طریق شرکت در آزمون سراسری نیز در مقطع ارشدِ دانشگاه سیستان و بلوچستان تحصیل کنند.

اگر مقطع لیسانس در خارج یا در داخل و دانشگاه آزاد تحصیل کرده باشیم از چه طریقی می‌توانیم در مقطع ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان تحصیل کنیم؟

برای دانشجویانی که لیسانس خود را از دانشگاه آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و یا خارجه دریافت کرده‌اند، امکان پذیرش بدون آزمون وجود ندارد و ایشان می‌بایست در کنکور سراسری ارشد شرکت کنند.

دانشگاه سیستان و بلوچستان مجله یا ژورنالی با استاندارد ISI به چاپ می‌رساند؟

این دانشگاه چندین مجله علمی-پزوهشی چاپ می‌کند که از این میان، مجله سیستم‌های فازی در ردیف مجلات ISI قرار دارد و به زبان انگلیسی چاپ می‌شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور