ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ + راهنما جامع | ایران تحصیل

ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد۱
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ثبت نام دانش آموزان در آزمون سمپاد، هیچ اجباری وجود ندارد و تمامی دانش آموزان برای ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد آزاد هستند. اغلب دانش آموزان و اولیایی که فرزندانشان در مدارس تیزهوشان درس می‌ خوانند با این آزمون آشنا هستند. این آزمون، برای ورود به مدارس تیزهوشان در دوره اول و دوم متوسطه می‌ باشد. زمان ثبت نام جانمایی سمپاد از 11 الی 25 فروردین 1403 می باشد. متقاضیان باید در زمان مقرر به سامانه sampad.medu.ir مراجعه و مراحل اسم نویسی خود را تکمیل کنند. 

اگر فرزندتان در پایه نهم یا هفتم است و یا خود شما در پایه نهم یا هفتم هستید و می‌ خواهید که در این آزمون شرکت کنید، حتما در رابطه با این آزمون، سوالات و ابهاماتی دارید. برای رفع این ابهامات، می توانید با مشاوران خبره و مجرب آکادمی ایران تحصیل با داشتن سال های سابقه در امر مشاوره تحصیلی از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا هر آن چه که باید در رابطه با ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد و تمامی نکات آن باید بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

سمپاد به چه معناست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که معنی سمپاد چیست؟ بنابراین، بهتر است پیش از آن که بخواهیم نحوه ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد را برای شما عزیزان بیان کنیم، شما را با معنی سمپاد آشنا کنیم. به سازمانی که امور تحصیلی دانش آموزان مستعد و با بهره هوشی بالا را نظارت کند، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان می‌ گویند. به دلیل طولانی بودن این نام، به اختصار نام این سازمان را سمپاد نیز می‌ گویند. اما، این سازمان در بین مردم و دانش آموزان با نام دیگری به اسم، تیزهوشان معروف است.

سازمان سمپاد یا تیزهوشان، دارای مدارس زیادی در کل کشور و در مقاطع مختلف می‌ باشد. در واقع، این مدارس در مقطع راهنمایی، مقطع دبیرستان و مقطع پیش دانشگاهی وجود دارند. این سازمان، دانش آموزان خود را پس از قبولی در آزمون سمپاد، در مقاطع راهنمایی و دبیرستان، انتخاب می‌ کند. این سازمان هر ساله آزمونی را تحت عنوان آزمون تیزهوشان یا سمپاد برگزار می کند که دانش آموزان دارای استعداد درخشان می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت کسب نمره حد نصاب در یکی از مدارس سمپاد پذیرش شوند. از آنجا که بسیاری با نحوه و شرایط ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد 1403 آشنایی ندارند، در ادامه این مقاله توضیحاتی را در این خصوص ارائه خواهیم کرد. 

سمپاد به چه معناست؟

برای مشاهده سایت سازمان سمپاد sampad.medu.ir بر روی لینک کلیک کنید. 

بنر کال تو اکشن

زمان و شرایط ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد 1403

شما برای ثبت نام در آزمون جانمایی ابتدا باید در زمان مشخص شده یعنی در 11 الی 25 فروردین 1403 به سایت سازمان سمپاد مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که برای ثبت نام در این آزمون، باید شرایط و ضوابط شرکت در آن را داشته باشید. این شرایط و ضوابط مهم، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • باید حتما تابعیت کشور ایران را داشته باشید.
  • باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به همراه داشته باشید. شما عزیزان باید این گواهی را از مدرسه‌ ای که هستید، دریافت کنید.
  • اگر می‌ خواهید که در پایه هفتم در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنید، باید در تمامی دروس پنجم و ششم نمره خیلی خوب را کسب نمایید. اما، اگر در دروس پنجم و ششم فقط یک درس را با نمره خوب قبول شوید، باز هم می‌ توانید در این آزمون شرکت کنید.
  • اگر می‌ خواهید که در مقطع دبیرستان وارد مدارس تیزهوشان شوید، می‌ توانید حداکثر 3 مدرسه را در شهر محل زندگی خود انتخاب کنید.
  • اگر پایه هشتم هستید و می‌ خواهید که در پایه نهم به مدارس تیزهوشان بروید، معدل سال هشتم شما باید حداقل 19 باشد.

لازم به ذکر است تا بدانید که اگر هر کدام از شرایط ذکر شده را نداشته باشید، نمی‌ ‎توانید در این آزمون شرکت کنید.

 

زمان بندی آزمون جانمایی سمپاد 1403
شروع ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد 1403/2/8
پایان ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد 1403/2/20
ویرایش ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد 1403/3/29تا

1403/4/2

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون جانمایی 1403/4/14 تا

1403/4/17

زمان برگزاری آزمون جانمایی سمپاد 1403/4/18
زمان‌ های ذکر شده، مربوط به آزمون سال گذشته است در صورت اعلام زمان‌ ها از سمت سازمان سمپاد، جدول بروز رسانی خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد 1403

حال که با شرایط و ضوابط این آزمون آشنا شدید، اگر شرایط ذکر شده را دارید و می‌ خواهید که در این آزمون شرکت کنید، باید برای ثبت نام، مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهید. در ادامه مقاله مراحل ثبت نام در آزمون تیزهوشان در پایه‌ های هفتم و دهم را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

مراحل ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد پایه هفتم

اگر که می‌ خواهید برای پایه هفتم در این آزمون شرکت کنید، باید مراحل ثبت نام را با دقت انجام دهید. مراحل ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه هفتم، شامل موارد زیر می‌ باشند:

  • شما برای ثبت نام در این آزمون ابتدا باید وارد سایت sampad.medu.ir شوید و سپس، کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد کنید.
  • پس از آن، باید نقش و عنوان خود را انتخاب کرده و با کلیک بر روی گزینه تایید، وارد پرتال دانش آموزی شوید.
  • هم اکنون یک صفحه برای شما نمایش داده می شود که باید بر روی گزینه استعدادهای درخشان پایه هفتم کلیک کنید.
  • در این مرحله باید بر روی گزینه «جدید» که رنگ آن سبز است کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد نمایید.
  • پس از این که اطلاعات را به طور کامل کردید، حتما بر روی گزینه ذخیره کلیک نمایید.
  • پس از ذخیره کردن اطلاعات، باید هزینه ثبت نام را پرداخت نموده و از طریق گزینه رسید ثبت نام، این عملیات را چاپ کرده و به پایان برسانید.

 

مراحل ثبت نام در آزمون جانمایی سمپاد پایه دهم

اگر پایه نهم هستید و می‌ خواهید که برای پایه دهم در این آزمون شرکت کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

شما عزیزان باید ابتدا به سایت sampad.medu.ir مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت ذکر شده، باید کد ملی و رمز عبور خود را به درستی و با دقت وارد کنید. هم اکنون، شما باید شرایط ثبت نام را مطالعه کنید و سپس بر روی گزینه «ذخیره و بعدی» کلیک کنید.

در این مرحله شما باید اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کنید و در نهایت هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. فراموش نکنید که پس از پرداخت هزینه، ثبت نام را نهایی کنید.

نحوه ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد

منابع آزمون جانمایی سمپاد 1403

لازم به ذکر است تا بدانید که منابع آزمون در پایه ششم به هفتم، کتاب‌ های درسی نیستند و سوالات مربوط به بخش هوش می‌ باشند. اما، سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم، دو نوع می‌ باشند که عبارتند از: سوالات استعداد تحلیلی و سوالات استعداد تحصیلی که برای هر کدام، امتیاز 50 درصدی در نظر گرفته شده است.

سوالات بخش استعداد تحلیلی به صورت 4 گزینه‌ ای هستند که در این بخش توانایی تحلیل، طبقه بندی و… شما ارزیابی می‌ شود. سوالات بخش استعداد تحصیلی نیز 4 گزینه‌ ای هستند و سوالات آن از کتاب‌ های درسی طراحی می‌ شوند. برخی از منابع مهم این آزمون، شامل موارد زیر می‌ باشند:

  • علوم تجربی
  •  ریاضی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • مطالعات اجتماعی (اجتماعی، تاریخ و جغرافیا)
  • قرآن و معارف اسلامی (قرآن و پیام‌ های آسمانی)
  • زبان انگلیسی و زبان عربی
نام آزمون تعداد سوالات تعداد دفترچه زمان
آزمون جانمایی سمپاد پایه ششم به هفتم 100 2 60 دقیقه دفترچه اول

40 دقیقه دفترچه دوم

آزمون جانمایی سمپاد پایه نهم به دهم 100 2 70 دقیقه دفترچه اول

50 دقیقه دفترچه دوم

 

اطلاعیه

شما عزیزان می‌ توانید در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تحصیلی با کارشناسان ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا با معرفی منابع مناسب و به کمک مشاوران مجرب این مجموعه در آزمون ورودی سمپاد نمره قابل قبولی را کسب نمایید.

 

نکات مهم ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد 1403

شما عزیزان در هنگام ثبت نام در این آزمون باید نکات مهمی را بدانید و رعایت کنید که برخی از مهم‌ ترین آن‌ ها شامل موارد زیر می‌ باشند: 

  • همان طور که در ابتدا مقاله بیان شد، همه دانش آموزان می‌ توانند در این آزمون شرکت کنند. همچنین، اگر که نمی‌ خواهید در این آزمون شرکت کنید، می‌ توانید برای ثبت نام هیچ اقدامی نکنید. در واقع، هیچ اجباری در ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد وجود ندارد.
  • شما باید در زمان ثبت نام، یک شماره تلفن معتبر را در سامانه ثبت کنید. در صورتی که شماره تلفن معتبر و صحیح نباشد، پیامک ثبت نام را دریافت نخواهید کرد.
  • لازم به ذکر است تا بدانید که پس از اتمام آزمون و اعلام شدن نتایج، نمی‌ توانید هیچ درخواستی مبنی بر انتقال از پایه نهم به دهم داشته باشید.
  • اگر در زمان ثبت نام، اطلاعاتی را نادرست وارد کرده باشید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. زیرا، برای اصلاح آن می‌ توانید به طور مرتب سایت مربوطه را چک کنید و در تاریخ‌ های اعلام شده، اطلاعات خود را اصلاح کنید.
  • به یاد داشته باشید که برای ثبت نام در این آزمون باید هر گونه استرس و اضطراب را از خود دور کنید. 
  • برای افزایش درصد قبولی خود بهتر است که نمونه سوالات سال‌ های گذشته را نیز بررسی نمایید و سپس، با اعتماد به نفس کامل در این آزمون ثبت نام کرده و شرکت کنید.

نکات مهم ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد

برای مشاهده سوالات آزمون جانمایی سمپاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

مشاوره ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد 1403

آزمون سمپاد یا تیزهوشان یکی از سرنوشت سازترین آزمون های ورودی برای داوطلبان پایه ششم به هفتم و یا دانش اموزان پایه نهم به دهم می باشد و قبلوی در این آزمون برای افرادی که تصمیم به شرکت در این آزمو ن گرفته اند بسیار اهمیت دارد. بنابراین توصیه می کنیم برای امادگی در آزمون سمپاد، حتما روش مناسبی را برای برنامه ریزی مظم و دقیق اتخاذ کنید. 

شما با اطلاع از منابع موثق و درست آزمون تیزهوشان می توانید شناس قبولی و پذیرش خود را افزایش دهید. حتما منابعی را انتخاب کنید که به مهم ترین نکات آزمون در آن اشاره شده باشد و به یادگیری شما عزیزان کمک کند. علاوه بر این افراده شرکت کننده در آزمون سمپاد 1403 – 1403 باید از زمان دقیق شرکت در آزمون اطلاع داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی صحیحی براساس زمان برگزاری آزمون داشته باشند. 

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان از نتایج کارنامه منتشر شده خود راضی نیستند و نسبت به نمره اکتسابی خود اعتراض دارند، می تواند به سامانه آزمون سمپاد به آدرس sampad.medu.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. چنانچه شما داوطلبان گرامی آزمون سمپاد نیازمند دریافت راهنمایی از مشاوران خبره و کارآزموده مجموعه ایران تحصیل می باشید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را در مسیر موفقیت در آزمون جانمایی سمپاد یاری کنند.

کال تو اکشن تماس

آخرین اخبار پیرامون ثبت نام آزمون سمپاد 1403

نحوه ثبت نام مدارس سمپاد مهارتی

سازمان سمپاد در سال های اخیر علاوه بر رشته های نظری آزموزش و پروش در گروه تجربی، ریاضی و انسانی، در بعضی از رشته های مهارتی و فنی نیز پذیرش دانشجو دارد. به این منظور دانش آموزان باید در مدارس مهارتی ثبت نام کنند. هم اکنون مدارس مهارتی سمپاد، در برخی ز استان ها از جمله تهران، زنجان، قزوین و اصفهان دایر شده اند. گفتنی است که مدارس سمپاد مهارتی تنها در مقطع متوسطه دوم پذیرش دارند و دانش آموزان بعد از دوره هدایت تحصیلی، می توانند در پایه نهم به دهم در آزمون تیزهوشان شرکت کنند. باید اشاره کرد که داوطلبان مدارس مهارتی سمپاد، مانند سایر دانش اموزان می توانند در هنگام ثبت نام آزمون تیزهوشان 1403 – 1403 با مراجعه به سامانه آموزش و پرورش در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند و در صورت اخد نمره قبولی در این مدارس پذیرش شوند. 

تاریخ اعلام نتایج آزمون جانمایی سمپاد 1403

داوطلبانی که در آزمون جانمایی سمپاد شرکت می کنند، باید منتظر اعلام نتایج باشند. نتایج آزمون جانمایی سمپاد حدوداً یک ماه پس از امتحان کتبی آزمون، منتشر می شود و کارنامه نمرات امتحانی در دسترس دانش آموزان قرار خواهد گرفت. طبق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش نتایج آزمون جانمایی سمپاد در تاریخ 12 مرداد ماه اعلام خواهد شد. از این رو افرادی که در این آزمون حضور داشته اند، می توانند برای دریافت نتایج خود به سایت سازمان سمپاد به نشانی sampad.medu.ir مراجعه نمایند. پذیرفته شدگان آزمون سمپاد باید پرونده تحصیلی خود را به مدرسه ای که در آن قصد تحصیل دارند ببرند و مراحل اسم نویسی خود را تکمیل نمایند. 

آخرین اخبار پیرامون ثبت نام آزمون سمپاد

برای مشاهده نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد بر روی لینک کلیک کنید. 

 

خلاصه مطلب

لازم به ذکر است تا بدانید که آزمون تیزهوشان دارای نمره منفی است. بنابراین، اگر به پاسخ سوالی یقین ندارید، بهتر است آن سوال را جواب ندهید. به یاد داشته باشید که بهتر است برای قبولی در این آزمون، حتما با یک مشاور در ارتباط باشید و از او کمک بگیرید. زیرا، مشاوران بهتر از دوستان و یا اشخاص دیگر، شما را در این راه کمک خواهند کرد. ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با نحوه ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد آشنا کنیم. اگر سوال دیگری در این زمینه دارید حتما با ما تماس بگیرید و یا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در ایران تحصیل، در سریع‌ ترین زمان ممکن شما عزیزان را کمک خواهند کرد.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

1-آیا در آزمون تیز هوشان نمره منفی وجود دارد؟

بله، آزمون تیزهوشان چه در پایه هفتم و چه در پایه دهم دارای نمره منفی می‌باشد.

2- ثبت نام آزمون سمپاد در چه سایتی انجام می‌ شود؟

ثبت نام این آزمون در سایت sampad.medu.ir انجام می‌شود.

3-شرایط ثبت نام در آزمون سمپاد چیست؟

برخی از شرایط شرکت در این آزمون عبارتند از:

  • باید حتما تابعیت کشور ایران را داشته باشید.
  • باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به همراه داشته باشید. شما عزیزان باید این گواهی را از مدرسه‌ای که هستید، دریافت کنید. برای اطلاع بیشتر از شرایط به متن مقال مراجعه کنید. 

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد ۱۴۰۳-۱۴۰۴ + راهنما جامع | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo Aaaa گفت:

    سلام ایا آزمون از دو پایه هشتم و نهم هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      لطفا سوالتون رو واضح تر بپرسید

  2. Avatar photo نازیلا گفت:

    دانش آموزان سمپاد اردبیل هم میتونن تو ازمون جانمایی شهر تهران ثبت نام کنن؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که معدل حد نصاب انتقالی را نداشته باشید می توانید در ازمون جا نمایی شرکت کنید

  3. Avatar photo سارا گفت:

    سلام برای آزمون جانمایی نهم به دهم
    معدل پایه های هفتم و هشتم و نهم باید به چه صورت باشد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      برای برررسی بیشتر با مشاورین و کارشناسان مجموعه تماس بگیرید

  4. Avatar photo سعید مصطفوی گفت:

    نقص عضو در دانش آموزان آیا مزاحم ثبت نام آزمون جانمایی سمپاد میشود یا نه؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . هیچ ایرادی ایجاد نمیکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور