ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تغییر شماره حساب در ایران خودرو

تغییر شماره حساب در ایران خودرو
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرکت ایران خودرو در مرداد ماه سال 1341 تاسیس شده و از آن زمان تا کنون مشغول خدمت رسانی به مردم ایران می باشد. با راه اندازی سامانه ثبت نام ایران خودرو، امکان ثبت نام غیر حضوری و شرکت در قرعه کشی های این شرکت برای متقاضیان امکان پذیر شد. این سامانه پس از تقاضای بسیار خریداران و اختلاف قیمت بسیار بین نرخ خودرو ها در بازار و نرخ کارخانه، وسیله ای برای تسهیل ارتباط بین خریدار و کارخانه گردید. اگر متقاضی خرید خودرو در سامانه ایران خودرو هستید، لازم است بدانید که در وهله اول می بایست در این سامانه ثبت نام نمایید. گاه در مراحل ثبت نام مشکلاتی چون مشکل شماره شبا در ثبت نام ایران خودرو به وجود می آید. از این رو در این مقاله به نحوه تغییر شماره حساب در ایران خودرو خواهیم پرداخت. همچنین نحوه وارد کردن شماره شبا در ایران خودرو را نیز آموزش خواهیم داد. چنانچه متقاضی خرید خودرو از کارخانه ایران خودرو هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نحوه ثبت نام خودرو در سامانه اینترنتی ایران خودرو

درحال حاضر کارخانه ايران خودرو كليه محصولات خود را از طريق سايت فروش خود به نشانی اینترنتی به فروش می رساند. محصولات این شرکت به دو روش فروش نقدی و پيش فروش، که بر اساس قرعه كشی صورت می گیرد، به فروش می رسد. فرقی نمی کند که شما تمایل دارید به صورت نقدی و یا پیش فروش خودرو خود را تهیه کنید، در هر صورت می بایست در ابتدا در این سامانه ثبت نام نمایید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون استخدامی ایران خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

به دلیل اینکه گاه مشکل شماره شبا در ثبت نام ایران خودرو برای متقاضیان به وجود می آید، تصمیم گرفتیم تا نحوه ثبت نام در سامانه ایران خودرو را به صورت تصویری آموزش دهیم. در بخش های بعدی این مقاله نیز به نحوه وارد کردن شماره شبا در ایران خودرو و نحوه تغییر شماره حساب در ایران خودرو خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

مراحل ثبت نام در سامانه ایران خودرو به ترتیب عبارت است از:

در ابتدا لازم است تا متقاضی وارد وب سایت رسمی ایران خودرو شده و سپس از قسمت بالای صفحه گزینه «ورود کاربر» را انتخاب نماید.

وارد شدن به سامانه ثبت نام ایران خودرو

در گام بعدی لازم است تا متقاضی حساب کاربری خود را که از پیش ساخته است، وارد نماید. بخش هایی که نیاز به تکمیل اطلاعات دارند (کد ملی و کلید واژه) را در دو کادر زیر مشخص کرده ایم. پس از تکمیل این کادر ها بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایید. در صورتی که رمز حساب کاربری خود را فراموش کرده اید، می توانید از قسمت پایین صفحه گزینه «فراموشی رمز» را انتخاب نمایید.

وارد کردن اطلاعات ورود کاربر در سامانه ایران خودرو

در این مرحله، با گذراندن مراحل گفته شده هم اکنون شما وارد حساب کاربری خود در وب سایت ایران خودرو شده اید که از قسمت بالا می توانید گزینه فروش فوق‌ العاده یا پیش فروش ایران خودرو را انتخاب نمایید. متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که این دو گزینه همیشه فعال نیستند و فقط در بازه‌ هایی که توسط اطلاعیه‌ های ایران خودرو اعلام می گردند، تعدادی اتومبیل به این دو بخش، با توجه به اینکه پیش فروش و یا فروش فوق‌ العاده هستند، اضافه می گردد.

به همین دلیل نیز پیش از اقدام به ثبت نام باید از پیش فروش یا فروش فوق‌ العاده شرکت ایران خودرو مطلع گردید و سپس گزینه مربوطه را انتخاب نمایید.

انتخاب نوع ثبت نام در سامانه ایران خودرو

در مرحله بعد با فرض اینکه در بازه زمانی کنونی امکان پیش فروش خودرو از سامانه ایران خودرو وجود دارد، گزینه هایی را که لازم است انتخاب نمایید آموزش می دهیم. پس از انتخاب گزینه پیش فروش خودرو، تعدادی از خودرو هایی را که امکان سفارش آن ها وجود دارد، نمایش داده می شود. متقاضیان گرامی می توانند خودرو مورد نظر خود را با انتخاب گزینه «سفارش»، تهیه کنند.

انتخاب محصول مورد نظر و سفارش خودرو

پس از انتخاب محصول مورد نظر، گام بعدی مطالعه قوانین می باشد. قوانینی را که باید مطالعه نمایید در کادر قرمز رنگ مشخص شده اند. لازم است تا متقاضی این قوانین را مطالعه و تایید نماید ( از طریق فعال کردن تیک). در سمت چپ این تصویر نیز می توانید اطلاعات محصولی را که سفارش می دهید مشاهده نمایید.

پس از مطالعه آپشن‌ ها، صورت حساب و تایید سفارش لازم است تا در نهایت کد امنیتی را که در تصویر مشاهده می کنید در کادر مربوطه وارد نمایید. پس از آن از بخش پایینی گزینه «ثبت درخواست» را انتخاب کرده و سفارش خود را نهایی نمایید.

مطالعه و تایید نکات مورد نیاز برای ثبت نام خودرو

در مرحله آخر، پس از اینکه با موفقیت سفارش خود را ثبت کردید، همانند تصویر کدی تحت عنوان کد قرعه کشی به شما نشان داده خواهد شد. این کد را تا زمان قرعه کشی یادداشت نمایید.  

تکمیل ثبت نام و یادداشت شماره پیگیری سفارش

پس از گذراندن مراحل فوق، می توانید از حساب کاربری خود خارج شوید. 

برای اطلاع از کد منطقه برای ثبت نام ایران خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه تغییر شماره حساب در ایران خودرو

یکی از شایع ترین سوالات متقاضیان ثبت نام خودرو در سامانه ایران خودرو، ویرایش اطلاعات می باشد. چرا که گاهی اوقات در زمان ثبت نام برخی از اطلاعات به اشتباه وارد می شوند و مشکلاتی چون مشکل شماره شبا در ثبت نام ایران خودرو پدید می آید. لازم به ذکر است که امکان ویرایش تنها برای فیلد هایی وجود دارد که شامل اطلاعات هویتی نباشند. به عنوان مثال شما نمی توانید در سامانه اطلاعات بانکی و یا شماره شناسنامه خود را ویرایش کنید ولی می توانید شغل و یا آدرس محل سکونت خود را تغییر دهید.

رفع مشکل شماره حساب در سامانه ایران خودرو

در صورتی که نیاز به تغییر شماره حساب در ایران خودرو داشتید، می بایست به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید و از این نمایندگی ها نسبت به رفع مشکل شماره شبا در ثبت نام ایران خودرو درخواست تقاضا نمایید.

گاه در زمان ثبت نام در سامانه ایران خودرو مشکلاتی از قبیل صحیح وارد نشدن شماره شبا پیش می آید. این مشکل را می توان با تغییر مرورگر رفع کرد. برخی اوقات در مرورگر های گوگل کروم و فایرفاکس فیلد دریافت شماره شبا به نمایش در نمی آید و شما با خطای “شماره شبای وارد شده صحیح نمی باشد” مواجه می شوید. در این صورت می توانید از مرورگری چون opera استفاده کنید. در این مرورگر فیلد های ثبت نام به صورت کامل برای شما نمایش داده خواهد شد و دیگر مشکلی در نحوه وارد کردن شماره شبا در ایران خودرو نخواهید داشت.

خطای 98 در ثبت نام ایران خودرو یعنی چی؟ چطور این خطا را رفع کنیم؟ برای اطلاع از نحوه رفع این خطا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

شرایط ثبت نام در سامانه ایران خودرو

مشکل ورود به سایت ایران خودرو را چگونه رفع کنیم؟ برای اطلاع بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سایر خطاهای سامانه ایران خودرو

خطای «در حال حاضر در این برنامه فروش ظرفیتی موجود نمی باشد. لطفا مجددا تلاش نمایید.»:

با این خطا ممکن است در زمان سفارش خودرو و انتخاب رنگ محصول و درگاه بانکی مواجه شوید. در زمان بروز این خطا نگران نشوید چرا که هنوز امکان ثبت نام سفارش خودرو برای شما وجود دارد. برای رفع این خطا لازم است تا از گزینه های back و forward موجود در مرورگر خود استفاده نمایید. لازم است تا زمانی که صفحه انتخاب رنگ و درگاه لود نشده است از این گزینه ها استفاده نمایید. 

مشکل «لود نشدن لیست شهر ها و استان ها»:

گاهی در طمان ثبت نام خودرو و ثبت آدرس در سامانه ممکن است با مشکل «لود نشدن لیست شهر ها و استان ها» رو به رو شوید. لازم است بدانید که این مشکل به دلیل رفرش کردن سامانه به وجود می آید. سایت ها و سامانه هایی چون ایران خودرو به دلیل اینکه در زمان فروش با حجم ترافیک بسیار بالایی رو به رو می شوند، ممکن است خطا هایی از این قبیل را در آن ها مشاهده کنید. به دلیل اینکه حجم ترافیک سنگین است، کاربرها دائما در حال رفرش کردن می باشند و این رفرش کردن فرصت لود شدن کامل اطلاعات را به سامانه نمی دهد. حتی در این مواقع ممکن است با مشکلاتی چون «صحیح نبودن فرمت کد ملی» نیز رو به رو شوید.

برای رفع این مشکل لازم است تا پنج دقیقه پیش از آغاز فروش، وارد سامانه ایران خودرو شوید و به هیچ وجه رفرش نکنید.

خطای 105 «نام کاربری یا کلمه عبور صحیح نمی باشد.»:

در زمان آغاز فروش، به دلیل ترافیک سنگین سایت ها ممکن است با اینکه وارد حساب کاربری خود شده اید، توسط سامانه بیرون انداخته شوید و با ارور «لطفا ابتدا وارد سیستم شوید»، مواجه شوید. سپس با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور مجددا با ارور «نام کاربری یا کلمه عبور صحیح نمی باشد.» رو به رو شوید. علت پدید آمدن چنین ارور هایی ممکن است دلایل زیر باشد:

  • وارد شدن به حساب کاربری از طریق چند دستگاه (از انجام این کار بپرهیزید)
  • سرعت عمل زیاد هنگام کار کردن با سایت
  • بلوک شدن IP (برای رفع این مشکل لازم است تا مودم و یا اینترنت خود را یکبار خاموش و روشن کنید تا IP جدید ساخته شود.)
  • در بدترین حالت، ممکن است که حساب کاربری شما بلاک شده باشد. در این حالت می بایست حدودا 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا حساب کاربری شما از بلاک بودن خارج شود و بتوانید مجددا وارد حساب کاربری خود شوید. 

می توانید برای رفع این مشکل کلمه عبور خود را ریست کرده و کلمه عبور جدیدی بسازید ولی این روش پیشنهاد نمی شود. زیرا در زمان فروش سامانه با ترافیک سنگینی رو به رو می شود و احتمال دارد که درخواست شما با تاخیر بسیار ثبت شود.

 

اخبار مرتبط با ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو با یک محصول جدید:

با توجه به ثبت رکورد فروش پیکاپ فوتون در ماه گذشته، ثبت‌ نام پیکاپ فوتون دیزلی دو کابین با رنگ‌ های متنوع از تاریخ ۲۸ آبان‌ ماه سال ۱۴۰۳ از طریق سایت شرکت ایران خودرو دیزل به نشانی esale.ikd.ir آغاز می‌ گردد.

در این طرح، سه روش نقدی، نقدی مرحله‌ ای و اقساطی با تحویل ۳۰ تا ۹۰ روزه و امکان خرید اقساطی بلند مدت پیش‌ بینی شده است.

خودرو فوتون تونلند تنها پیکاپ دیزلی بازار ایران، با پیشرانه معروف کامینز ۸/۲ لیتری مجهز به توربو شارژر می‌ تواند ۳۶۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند که آن را به قدرتمند ترین پیکاپ دو کابین دیزلی در بازار ایران تبدیل کرده است.

خودروی لوکس تونلند فوتون مجهز به سیستم‌ های ایمنی پیشرفته و تجهیزات رفاهی، مورد توجه علاقه‌ مندان به سفر، ماجراجویی، کمپینگ در طبیعت و آفرود قرار گرفته و قابلیت چهار چرخ محرک و مصرف سوختی پایین‌ تر نسبت به رقبای خود در کشور از دیگر ویژگی‌ های مهم این محصول است.

خلاصه مطلب

ثبت نام در هر سامانه ای از حساسیت بسیاری برخوردار است چرا که در صورتی که اطلاعات کاربری به صورت صحیح وارد نشود، مشکلاتی زیادی برای تصحیح آن ها به وجود خواهد آمد. سامانه ایران خودرو نیز یکی از وبسایت هایی است که در زمان نام نویسی لازم است تا اطلاعات را به دقت در فیلد های مربوطه وارد کرد. به عنوان مثال امکان تغییر شماره حساب در ایران خودرو برای کاربران وجود ندارد و لازم است تا متقاضیان به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایند. به همین دلیل لازم است تا افراد در نحوه وارد کردن شماره شبا در ایران خودرو دقت بسیار نمایند چرا که هر گونه مشکل شماره شبا در ثبت نام ایران خودرو افراد را به زحمت بسیار خواهد انداخت.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله نیازمند اطلاعات بیشتری بودید می توانید با کارشناسان و مشاوران مجرب ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان ما پاسخ داده خواهند شد. 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله تغییر شماره حساب در ایران خودرو بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چرا برخی از فیلدها غیر فعال و غیر قابل ویرایش هستند؟ 

فیلد های مشخصات اصلی مشتری که به واسطه احراز هویت در سیستم از طریق سامانه اِمتا ثبت می شود، قابل تغییر نخواهند بود چون این اطلاعات از ثبت احوال استخراج شده است. برای رفع این مشکل لازم است تا به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید.

آیا امکان ویرایش اطلاعات تکمیل شده در سامانه ایران خودرو وجود دارد؟

 امکان ویرایش پروفایل در برخی از اطلاعات چون شغل و آدرس وجود دارد ولی اطلاعات اصلی مشتری و بانکی قابل ویرایش نخواهند بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشاسان ما تماس حاصل فرمایید.

چطور می توان ارور 105 سامانه ایران خودرو را رفع کرد؟

این ارور در واقع به علت ترافیک سنگین سامانه پدید می آید. در مقاله بالا روش هایی برای رفع این ارور ارائه شده است. در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتری بودید، می توانید با مشاوران ما در سامانه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «تغییر شماره حساب در ایران خودرو»

  1. Avatar photo شیروانی گفت:

    سلام یکی بدون اطلاع من شماره ثبت نام برای ورود به میزکار ایران خودروی منو عوض کرده راهنماییم کنین چیکار کنم.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق پشتیبانی فنی پیگیری نمایید.

  2. Avatar photo آسیه گفت:

    سلام بنده دوسال پیش در سایت ایران خودرو ثبت نام کردم ولی الان چند ماهه خط تلفن همراهمو فروختم مشکل اینجاست که می‌خوام وارد سایت بشم و از اول ثبت نام کنم وقتی کد ملیمو میزنم میگه قبلاً ثبت نام کردیم و وقتی گزینه فراموشی رمز میزنم شماره موبایل قبلیمو میخواد تا کد ارسال بشه آیا راهی است ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر با پشتیبانی ایرانخودروتماس بفرمایید

  3. Avatar photo کشاورز گفت:

    سلام .اتفاقا سایت ایران خودرو خیلی راحت بدون از مشکل است حتی شماره شبا را خودم مجدد عوض ک ردم ولی موقع ثبت نام وکد رهگیری راحت برام می‌آید حتی میدانم چند بار ثبت نام کردم که متاسفا نه هنوزبرنده نشدم هر وقت اعلام ثبت نام میکنم با گوشی خودم راحت ثبت نام میکنم فقط یه سوال آیا میشه شماره شبا فرد دیگری را وارد کنم شاید حساب من مسدود باشه واسلام

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی بعد از انجام ثبت نام به صورت حضوری میتونید به نمایندگی مراجعه و ویرایش انجام بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)