ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تخمین رتبه بر اساس رشته و دانشگاه 1403 + ورود سامانه | ایران تحصیل

تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری این سؤال را دارند که با چه رتبه‌ای چه رشته‌ای قبول میشم؟ همه افراد پذیرفته شده در مرحله اول کنکور سراسری و کسانی که هنوز کارنامه‌ای برایشان صادر نشده است، امکان انجام تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه را دارند. این کار با توجه به رشته و دانشگاهی که داوطلبان در سال‌های قبل در آن قبول شده‌اند صورت می‌گیرد. البته دقت داشته باشید که تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه را می‌توان به وسیله مشاوران تحصیلی و یا نرم‌افزار انتخاب رشته انجام داد. نرم‌افزاری که کار تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می‌دهد.

داوطلبانی که این دغدغه را دارند که با چه رتبه‌ای کجا قبول میشم؟ بهتر است از این نرم‌افزار استفاده کنند. در تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه هر فرد داوطلب می‌تواند از این موضوع که براساس رتبه خود در کدام رشته تحصیلی و دانشگاه پذیرفته می‌شود اطلاعاتی را بدست آورد. با توجه به اهمیت اطلاع از نحوه تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه و این که هر فرد داوطلب باید براساس رتبه کسب شده خود و با توجه به قبولی‌های سال‌های گذشته رشته و دانشگاهی که در آن قبول می‌شود را تخمین بزند بهتر است در این رابطه از کمک مشاوری خبره و کاردان کمک گرفته شود. اگر به دنبال تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه به صورت حرفه‌ای هستید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

 

اطلاعیه

با انجام تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه، می‌توانید از دانشگاه‌هایی که ممکن است براساس رشته تحصیلی خود در آنها پذیرفته شوید، اطلاعات مفیدی بدست آورید.

بنر انتخاب رشته کنکور

اهمیت تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه چیست؟

شاید این سؤال به ذهن شما دوستان عزیز نیز برسد که اصلاً چرا باید تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه صورت بگیرد و اصلاً انجام این کار چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ باید بگوییم که تخمین رتبه آن هم بر طبق رشته و دانشگاه‌های پذیرنده می‌تواند به شما داوطلبان عزیز کمک کند که بدانید با توجه به رتبه کسب شده امکان پذیرش در کدام رشته تحصیلی و همین طور دانشگاه را دارید.

این کار باید با توجه به قبولی‌های سال گذشته کنکور انجام شود. هرچند باز هم نمی‌توان صددرصد روی تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه حساب باز کرد، اما تا حدودی می‌توانید به نتیجه بدست آمده اعتماد کنید، چراکه امکان تغییر ظرفیت رشته‌ها و دانشگاه‌ها در سال جاری وجود دارد و شاید با رتبه‌ای که شما کسب کرده‌اید، امکان ورود به رشته و یا دانشگاهی که فرد داوطلبی در سال گذشته با رتبه شما وارد شده را به هیچ وجه نداشته باشید.

البته عکس این قضیه هم می‌تواند درست باشد. یعنی به علت بالاتر رفتن ظرفیت پذیرش در رشته و یا دانشگاهی خاص درست برعکس سال قبل فردی با رتبه شما می‌تواند به آن رشته تحصیلی و یا دانشگاه مورد نظر راه پیدا کند. با انجام تخمین رتبه بر طبق دانشگاه و رشته تحصیلی می‌توانید خیال خود را تا حدی از قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر راحت کنید و دیگر نگرانی بابت این قضیه نداشته باشید.

اهمیت تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه چیست؟

جهت کسب اطلاع در رابطه با نحوه تخمین رتبه کنکور سراسری ورودی دانشگاه‌ها بر روی لینک  کلیک کنید.

 

بهترین تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه 

حتماً در کنار این سؤال که با چه رتبه‌ای کجا قبول میشم؟ این پرسش نیز برای شما نیز مطرح شده است که چگونه می‌توانم بهترین تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه را داشته باشم؟ در واقع بهترین راهکار برای تخمین رتبه براساس رشته تحصیلی و مراکز دانشگاهی پذیرنده چیست؟

در پاسخ باید بگوییم که بهترین راهکاری که برای داشتن تخمین رتبه براساس رتبه و دانشگاه وجود دارد، کمک گرفتن از مشاوری خبره و آگاه است. مشاوری که اطلاعات بالایی برای انجام تخمین رتبه براساس رشته دانشگاهی و مرکز آموزش عالی پذیرنده داشته باشد و از طرفی با جان و دل کار مشاوره را برای شما دوست عزیز داوطلب انجام دهد.

در واقع، این فرد مشاور باید بتواند اطلاعات خوبی در رابطه با دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که داوطلبان براساس رتبه خود در سال‌های قبل در آن پذیرفته شده‌اند داشته باشد. شما می‌توانید فرایند تخمین رتبه و دانشگاه را به مشاوران خبره و کارآزموده آکادمی ایران تحصیل بسپارید. این مجموعه با همکاری با رتبه‌های برتر کنکور، می‌توانند اطلاعات بسیار دقیقی را در رابطه با دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که نفرات برتر سال‌های گذشته در آنها پذیرفته شده‌اند، بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. 

 

جهت اطلاع از نحوه تخمین رشته قبولی با رتبه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

نرم‌افزار تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه

به جز کمک گرفتن از مشاوری خبره راه حل دیگری هم برای تخمین رتبه برای شما وجود دارد و آن هم استفاده از نرم‌افزار انتخاب رشته براساس رشته و دانشگاه است. البته برای این کار باید از بهترین نرم‌افزارهای موجود مثلاً نرم‌افزار تخمین رتبه سازمان سنجش آموزش کشور استفاده کرد. نرم‌افزاری که به وسیله آن می‌توانید بهترین تخمین رتبه را داشته باشید.

 از آن جای که سازمان سنجش به اطلاعات قبولی داوطلبان در سال گذشته دسترسی دارد، در نتیجه استفاده از نرم‌افزار تخمین رتبه سازمان سنجش می‌تواند کمک مؤثری به شما دوستان عزیز داوطلب برای تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه کند. البته دقت داشته باشید که در این زمان بحث علاقه شما هم بسیار مهم است و نباید از آن غافل شوید. ممکن است با درصدهایی که در دروس مختلف عمومی و اختصاصی به دست آورده‌اید امکان قبولی و پذیرش در دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلفی را داشته باشید، اما به شرطی آن‌ها را انتخاب کنید که به آن‌ها علاقه داشته باشید. در غیراینصورت در صورت قبولی در رشته‌ای که به آن هیچ علاقه‌ای ندارید به مشکل برمی خورید و حتی ممکن است مجبور به انصراف از دانشگاه آن هم با یک سال زحمت و سختی درس خواندن شوید.

مثلاً ممکن است شاید در زمان تخمین رتبه براساس رشته‌های تحصیلی و دانشگاه به این موضوع پی ببرید که طبق درصدهایی که در کنکور سراسری ریاصی فیزیک بدست آورده‌اید، امکان انتخاب رشته مهندسی کامپیوتر را در دانشگاه شهید بهشتی دارید. اما تنها در صورتی این رشته را انتخاب کنید که به آن علاقه داشته باشید و البته از استعداد لازم برای ورود به این رشته تحصیلی دانشگاهی نیز برخوردار باشید.

نرم‌افزار تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه

برای اطلاع از نحوه تخمین رتبه کنکور زبان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

بهترین تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه را از ما بخواهید

در رابطه با این سؤال که با چه رتبه‌ای کجا قبول میشم؟ باید حتماً به رتبه‌های قبولی سالهای گذشته نیز توجه کنید. بحث اطلاع از اینکه با چه رتبه‌ای چه رشته‌ای، و در کدام دانشگاه می‌توانید قبول شوید، بحثی است که از سال‌های گذشته در بین داوطلبان و متقاضیان کنکور سراسری رواج داشته و همه به دنبال یافتن پاسخی قانع کننده و دقیق برای آن بوده‌اند.

همان گونه در بخش قبل اشاره کردیم، کمک گرفتن از مشاوری کاردان برای تخمین رتبه بر طبق رشته تحصیلی و مراکز دانشگاهی پذیرنده می‌تواند یکی از بهترین راه حل‌ها باشد. مشاوران ایران تحصیل بهترین‌ها در امر مشاوره هستند که با تجربه بالای خود در زمینه انتخاب رشته می‌توانند در کنار شما باشند و کار تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه را به بهترین شکل ممکن برای شما دوست عزیز داوطلب انجام دهند. مشاورانی که به طور دقیق می‌دانند که در سال گذشته داوطلبان با چه رتبه‌ای و در کدام رشته و دانشگاه قبول شده‌اند و این اطلاعات موثق و درست را در اختیار شما دوستان عزیز داوطلب نیز قرار می‌دهند.

اطلاعیه

جهت اطلاع از نحوه تخمین رتبه بر طبق رشته‌های تحصیلی و دانشگاه از سراسر کشور از طریق شماره 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

بهترین تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه را از ما بخواهید

چکار کنم تا بهترین درصدها و رتبه را در کنکور بدست آورم؟

کسب بهترین رتبه و درصدها در کنکور سراسری از آرزوهای هر داوطلب شرکت کننده در آزمون ورودی دانشگاه‌هاست، آن هم رتبه و درصدهایی که با توجه به آن می‌توانید به یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور مثلاً‌ دانشگاه تهران، شهید بهشتی و یا امیرکبیر راه پیدا کنید.

کنکور سراسری تیرماه نزدیک است و شما داوطلبان عزیز مسلماً زیاد به رتبه و درصدهایی که قرار است در کنکور سراسری بدست آورید فکر می‌کنید. اما این که چگونه می‌توانید بهترین باشید رمز و رازی دارد و باید اصولی را رعایت کنید. برای داشتن بهترین درصدها در کنکور و کسب رتبه بالا، طریق کمک گرفتن از مشاوری خبره و کاردان در این زمینه و همینطور مطالعه زیاد بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. مطالعه‌ای که با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی همراه است و می‌تواند شما را به سمت کسب درصدها و به دنبال آن رتبه‌ای عالی سوق دهد.

 

برای اطلاع از نحوه انجام تخمین رتبه براساس درصد در کنکور وارد لینک مربوطه شوید.

بنر انتخاب رشته

چه عواملی در انتخاب رشته مؤثر هستند؟

تا اینجا سعی کردیم به این سؤال بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری که با چه رتبه‌ای کجا قبول میشم؟ پاسخ دهیم. شاید بپرسید که چه عواملی را می‌توان در انتخاب رشته‌های دانشگاهی مؤثر دانست؟ در پاسخ به شما دوستان عزیز باید بر این موضوع مهم تأکید کنیم که عوامل زیادی همچون علاقه، استعداد و توانایی‌های لازم، رتبه‌ای که در آزمون سراسری به دست آوریده اید، ظرفیت دانشگاه‌های و رشته‌های تحصیلی پذیرنده، بازار کار و وضع درآمد حاصل از فعالیت در رشته مورد نظر و حتی مسافتی که باید تا دانشگاه طی کنید همگی از عوامل مهمی هستند که نقشی اساسی در انتخاب رشته دارند.

اگر انتخاب رشته بدون توجه به این موارد ذکر شده در بالا انجام شود نتیجه‌ای به جز پشیمانی را در پی نخواهد داشت. از میان همه این عوامل علاقه و استعداد را می‌توان از بقیه مهم‌تر دانست و باید توجه خاص و ویژه‌ای به آن‌ها کرد. انتخاب رشته کنکور باید براساس علاقه و در کنار آن بررسی آینده شغلی و بازار کار آن صورت بگیرد. درست است که بحث درآمد و داشتن زندگی مرفه در زمان انتخاب رشته از اهمیت بالایی برخوردار است اما با این حال باز هم نباید از بحث علاقه به رشته تحصیلی در زمان انتخاب رشته‌ها غافل شد و آن را نادیده گرفت.

چه عواملی در انتخاب رشته مؤثر هستند؟

 

نحوه استفاده از نرم افزار تخمین رتبه

بسیاری از داوطلبان کنکور در تمام مدت مطالعه خود برای آمادگی آزمون سراسری، به دفعات از نرم افزار های تخمین رتبه استفاده می کنند. نرم افزار های تخمین رتبه، مزایای بسیاری دارند که پیش از این هب آن پرداخته شد. با استفاده از این سیستم، داوطلبان می توانند از موقعیت حدودی خود در رقابت اطلاع یابند و در نحوه برنامه ریزی خود نیز تغییرات لازم را اعمال کنند؛ اما توجه کنید که استفاده زیاد از حد از نرم افزار های تخمین رتبه ممکن برای شما مشکل ساز شود. افراد با بررسی روزانه این نرم افزار ها، تمرکز خود برای مطالعه دروس را از دست می دهند و نمی توانند به خوبی برنامه درسی خود را اجرا کنند. همچنین اطلاعات این نرم افزار ها مربوط به سال های گذشته می باشد و نتیجه قطعی نیست، بهترین زمان استفاده از نرم افزار های تخمین رتبه، پس از انتشار نتایج اولیه کنکور می باشد که کمک شایانی به نحوه چیدمان رشته ها برای انتخاب رشته خواهد کرد. برای اطلاع از نحوه چیدمان درست انتخاب رشته، با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای آشنایی نحوه تخمین رشته قبولی با رتبه روی لینک کلیک کنید. 

جدیدترین اخبار مربوط به تخمین رتبه و دانشگاه

تخمین رتبه سازمان سنجش آموزش کشور برای همه داوطلبان در دسترس است

داوطلبانی که می‌خواهند از محل پذیرش دانشگاه برای رشته‌هایی که می‌توانند در آن قبول شوند، آگاهی یابند، با دسترسی به نرم‌افزار تخمین رتبه سازمان سنجش به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.  نرم‌افزار تخمین رتبه سازمان سنجش بر اساس میانگین درصدهای داوطلبان سالهای گذشته، فرایند رتبه دهی را انجام می‌دهد. با نرم‌افزار تخمین رتبه، به درصدهای به دست آمده از کارنامه داوطلبان آزمون سراسری سال قبل، دسترسی خواهید داشت.

 روش صحیح تخمین رتبه و دانشگاه

برای اینکه بتوانید فرایند تخمین رتبه بهتری داشته باشید، باید پس از جمع آوری اطلاعات مربوط به کارنامه افراد پذیرفته در سالهای قبل، بازه قبولی در رشته‌های مختلف، بازه درصدهای مختلف در روزهای مختلف را تعیین کنید. از این رو داوطلبان ابتدا باید چند کارنامه که دارای درصد مشابه هستند را پیدا کرده و حداقل درصد از 50 درصد و حداکثر 100 را در نظر داشته باشند.

جدیدترین اخبار مربوط به تخمین رتبه و دانشگاه

 خلاصه مطلب

در این مطلب در ارتباط با تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه توضیحاتی ارائه کردیم. همه افرادی که در کنکور سراسری قبول می‌شوند و هنوز کارنامه خود را دریافت نکرده‌اند، این امکان را دارند که تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه را انجام دهند. بسیاری این سؤال را دارند که با چه رتبه‌ای چه رشته‌ای قبول میشم؟

شما با استفاده از نرم‌افزارهای تخمین رتبه می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید. البته مشاوران تحصیلی بهتر می‌توانند در دریافت پاسخ به این سؤال که با چه رتبه‌ای کجا قبول میشم؟ به شما یاری برسانند. بنابراین چنانچه نیازمند دریافت مشاوره تحصیلی برای تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه هستید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران خبره مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا بهترین راهنمایی‌ها را به شما عزیزان ارائه کنند.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید. 

 

3/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان برای تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه اقدام کرد؟ 

برای تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه می توان از طریق نرم افزار اقدام کرد.

چگونه می توان کار تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه را به بهترین شکل ممکن انجام داد؟ 

برای انجام تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مزیت انجام تخمین رتبه براساس رشته و دانشگاه چیست؟ 

با انجام این کار می توانید از قبولی خود در رشته و دانشگاه مورد نظر مطمئن شوید.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «تخمین رتبه بر اساس رشته و دانشگاه 1403 + ورود سامانه | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo علی گفت:

    سلام. با رتبه ۲۶۰۰ منطقه ۲ (اهواز) علوم کامپیوتر شیراز، مهندسی کامپیوتر شیراز، برق شیراز، مهندسی شیمی علم و صنعت، علوم کامپیوتر علم و صنعت ( همشون هم شبانه هم روزانه) شانس کدوم بیشتره؟

    1. Avatar photo مشاور سیدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      لطفا تماس بگیرید

  2. Avatar photo روژین گفت:

    سلام با رتبه 47000منطقه دو و 113هزار کشوری امکان قبولی در رشته مامایی خودگردان دانشگاه آزاد دارم.

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . خیر امکان پذیر نست

  3. Avatar photo محمدرضا130 گفت:

    سلام و درود. بنده دیپلم تجربی دارم (سال ۹۰) و قصد دارم در کنکور ریاضی دی ماه ۱۴۰۲ شرکت کنم
    نحوه محاسبه نمرات نهایی واسه افرادی مثل من به9 چه صورت هست؟ آیا نمرات همسان سازی میشن؟ ممنون میشم توضیح بدین

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . نمرات شما تطبیق میخورد

  4. Avatar photo زهرا نادری گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    با معدل ۱۹.۴۷ منطقه ۱ درصدهای کنکور دی ،زیست ۴۶ فیزیک ۵۱ شیمی ۴۸ ریاضی ۴۴ زمین ۳۵ احتمال قبولی داروسازی هست؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      به نتایج سایر داوطلبان دارد . با توجه به کارنامه های سال گذشته در دانشگاه های پردیس خودگردان و آزاد شانس قبولی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور