ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ + نکات قبولی با چیدمان صحیح رشته ها و دانشگاه ها

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 بعد از صدور کارنامه اولیه آغاز می‌شود. کلیه داوطلبان کنکور سراسری تا 7 روز فرصت خواهند داشت تا پس از مطالعه راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری و بررسی قوانین، ظرفیت‌ها، با توجه به رتبه و تراز خود فرم انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور را تکمیل کنند.

برای این کار لازم است بعد از ثبت اطلاعات هویتی و تحصیلی خود ثبت کرده و کار چیدمان 150 رشته مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت آغاز کنید.  انتخاب رشته مهم ترین و حساس ترین مرحله زندگی شماست، پس بهتر است ریسک نکنید، توصیه می کنیم فقط از طریق مراکز مجاز و دارای صلاحیت مشاوره بگیرید.

اگر دسترسی به مراکز مجاز برای شما ممکن نیست و یا با این مراکز آشنایی ندارید نگران نباشید، ایران تحصیل یکی از برترین مراکز مشاوره کنکور است که با کمک کادری از برترین مشاوران و اساتید دانشگاهی کشور همراه شماست. شما می توانید جهت این امر حساس، در ایران تحصیل هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین و تلفنی از سراسر کشور انتخاب رشته خود را به صورت حرفه ای با چیدمانی شگفت انگیز انجام دهید.

 

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای بسیار مهم و سرنوشت ساز برای داوطلبان است و در صورتی که آن را به درستی انجام دهید، مسیر موفقیت شما برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه هموارتر خواهد شد. داوطلبان مجاز باید وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار دهند. آنها  بعد از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور، رشته محل های مورد علاقه خود را اولویت بندی نمایند.

در این مرحله برای هر داوطلب امکان انتخاب 150 کد رشته محل وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب‌ها اساسی‌ترین و حساس‌ترین بخش آن به شمار می آید. اگر اشتباهی در اولویت‌بندی تعیین رشته کنکور سراسری صورت بگیرد، ممکن است داوطلب شانس قبولی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را از دست بدهد که این موضوع در این بازه زمانی قابل جبران نخواهد بود.

جهت استفاده از خدمات حرفه ای و تضمینی مشاوره انتخاب رشته کنکور و اطلاع از جزئیات بیشتر کلیک کنید.

برای موفقیت در این برهه حساس اطلاع از مواردی از جمله نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت‌بندی انتخاب‌ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … بسیار حائز اهمیت است. هر داوطلب با اطلاع از این موارد می تواند فرم مربوط به کنکور ۱۴۰۲ را به بهترین نحو ممکن تکمیل کند و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب نماید. با توجه به محدود بودن زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در ادامه توضیحات جامعی پیرامون زمان، شرایط و نحوه چینش انتخاب‌ها ارائه خواهد شد.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با اعلام نتایج، سازمان سنجش اطلاعیه ای را در سامانه خود منتشر می‌کند که در آن زمان دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری بیان شده است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، کارنامه داوطلبان در کنکور سال 1402 در 27 مرداد ماه در اختیار ایشان قرار گرفته است. بر اساس روال معمول، پس از دو تا سه روز فرایند انتخاب و اولویت بندی رشته‌ها شروع می‌شود. در سال گذشته، به متقاضیان 3 الی 4 روز برای ثبت انتخاب‌های خود مهلت داده شد. امسال هنوز تاریخ دقیق فرآیند انتخاب رشته اعلام نشده که به محض اعلام نتایج آزمون و مشخص شدن زمان انتخاب رشته در همین جا اطلاع رسانی تکمیلی انجام خواهد شد.

اطلاعیه مهم: انتخاب رشته تمامی گروه های آزمایشی از تاریخ 31 مرداد ماه 1402 آغاز و تا 4 شهریور 1402 ادامه خواهد داشت. پیش بینی میشود این مهلت مجددا به مدت 2-3 روز تمدید شود اما به هیچ عنوان روی این موضوع حساب باز نکنید و به هیچ عنوان انجام ثبت نام خود را به روز ها و ساعات پایانی انتخاب رشته موکول نکنید.

اما توصیه می کنیم که تکمیل فرم مربوطه را به روزهای پایانی واگذار نکنید، زیرا ممکن  است مشکلاتی از قبیل ترافیک بالای داوطلبان، اتصال اینترنت و یا مراجعه به سایت پیش بیاید. لازم به ذکر است، اگر به هر دلیلی در این مدت موفق به انتخاب رشته نشدید دیگر امکان اعتراض نخواهید داشت.

تبصره مهم: داوطلبانی که در هیچیک از دو نوبت کنکور سراسری ثبت نام نکرده و در کنکور شرکت نکرده اند نیز میتوانند از تاریخ 1402/05/31 لغایت 1402/06/04 با استفاده از سوابق تحصیلی خود اقدام به ثبت نام کنند.

بنر انتخاب رشته

تمدید انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

اگر به دلایل مختلفی نتوانستید در زمان مقرر و اعلام شده برای تعیین رشته کنکور سراسری اقدام نمایید می‌توانید در زمان تمدید مهلت که پس از اتمام زمان اصلی استبرای فرآیند انتخاب رشته اقدام نمایید. همچنین در این بین بایستی به رشته‌های قطبی کنکور توجه داشته و در انتخاب رشته آن را لحاظ کنید.

همچنین اگر اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده باشید، این زمان می‌توانید برای ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید. هر ساله بازه زمانی تمدید شود که انتظار می رود در کنکور امسال نیز این زمان تمدید گردد. به محض اطلاع از زمان تمدید مهلت گزینش رشته در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

تمدید انتخاب رشته کنکور سراسری

تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، اطلاعات بسیار دقیق و مفیدی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد به صورتی که باعث می‌شود یک انتخاب رشته دقیق و بی نقص انجام دهند. افراد متقاضی با استفاده از این اطلاعات از وضعیت پاسخگویی به سوالات کنکور ۱۴۰۲ مانند رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن در دوره‌های روزانه و غیر روزانه مطلع خواهند شد.

بر همین اساس تحلیل و بررسی درست کلیه بخش های این کارنامه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ تأثیر به سزایی دارد که جهت رفاه حال داوطلبان بخش های مختلف این کارنامه شرح داده شده است. کارنامه کنکور سراسری از چند قسمت تشکیل شده که هر بخش به بررسی یک سری از اطلاعات می پردازد. در این قسمت به این بخش ها اشاره کرده ایم:

✅ مشخصات ثبت نامی داوطلب

✅ اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی

✅ وضعیت مجاز بودن داوطلبان در هر دوره

✅ وضعيت رتبه و نمره كل نهایی کنکور داوطلب

✅ کد دسترسی به سامانه دانشگاه آزاد برای متقاضیان ورود به این دانشگاه آزاد

افراد متقاضی باید برای انتخاب هر یک از رشته های دانشگاه ها به مواردی مثل رتبه در سهمیه، رتبه زیر گروه و همچنین تراز زیر گروه خود دقت نمایند و با توجه به آن ها انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهند. علاوه بر این مشاوره انتخاب رشته دولتی می تواند به شما کمک شایانی در این امر مهم برساند.

جهت اطلاع از رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور کلیک کنید.

در قسمت اطلاعات ثبت نام و آزمونی کارنامه، استان بومی، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب هم درج شده که می توان گفت توجه به این اطلاعات مانند رتبه و تراز داوطلبان، در محل قبولی بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود هر داوطلب در بوم مربوط به خود شانس قبولی بیشتری نسبت به داوطلبان خارج آن بوم داشته باشد.

به گونه‌ای که دانشگاه‌ها بر اساس این سهمیه در رشته‌های کم طرفدار 80 درصد ظرفیت کد رشته‌ها را به داوطلبان بومی و 20 درصد دیگر ظرفیت کد رشته ها را به داوطلبان غیر بومی اختصاص خواند داد و در رشته‌های پر طرفدار مثل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی این میزان به 60 درصد کاهش می یابد و 40 درصد از داوطلبان غیر بومی پذیرش خواهند شد.

در بخش سهمیه های تعیین شده کنکور سراسری، یکی از سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصدی، رزمندگان، خانواده شهدا و مناطق 1، 2 و 3 درج شده است. پس از تأیید سهمیه، هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خود قرار می‌گیرد و نسبت به افراد آن گروه سنجیده می‌شود.

کلیه داوطلبانی که شامل سهمیه های ایثارگران و سهمیه رزمندگان کنکور ۱۴۰۲ هستند و سهمیه آن ها از طرف ارگان مربوطه تأیید شده است در این قسمت، سهمیه آن ها درج خواهد شد و طبق آن وضعیت داوطلب بررسی خواهد شد.

اما اگر می خواهید بدانید کدام بخش این کارنامه برای انتخاب رشته کنکور سراسری اهمیت دارد؟ باید گفت افراد متقاضی برای انتخاب کد رشته های کنکور سراسری ۱۴۰۲ می بایست به رتبه در سهمیه در زیر گروه های مختلف و علاوه بر آن تراز زیر گروه اکتسابی خود دقت نمایند و با توجه به این اطلاعات اقدام به ثبت رشته های مورد نظر خود کنند.

 اطلاعیه

رشته‌های هر گروه آزمایشی با توجه به ضریب دروس اختصاصی به چند دسته تقسیم می‌شوند و سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج اولیه برای هر زیر گروه آزمایشی یک رتبه و تراز اعلام می‌کند که این اطلاعات کمک به سزایی به داوطلبان برای قبولی در رشته دلخواه می‌کند.

تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

مقدمه انجام انتخاب رشته کنکور سراسری، دانلود دفترچه انتخاب رشته 1402 و مطالعه دقیق آن است. این دفترچه هر ساله 2 الی 3 روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. بر این اساس، همه متقاضیانی که در یکی از رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان خارجه شرکت کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت نموده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و یا دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته 1402 از طریق لینک های زیر آن را مطالعه نمایند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور علوم تجربی 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور علوم انسانی 1402
دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر و زبان های خارجه 1402
پیوست جزئیات، شرایط و ضوابط دانشگاه ها و… مربوط به کنکور سراسری 1402

در این مسیر به داوطلبان عزیز اکیدا توصیه می‌شود که قبل از هر گونه انتخابی، ابتدا دفترچه را با دقت مطالعه کرده و سپس با اشراف بر مفاد آن، اولویت های خود را در فرم مربوطه به ثبت برسانند. در این دفترچه اطلاعات مهمی از قبیل سهمیه بندی‌ها و تاثیر آن ها، نحوه گزینش، شرایط پذیرش دانشجو، لیست رشته‌ها و دانشگاه‌ها به همراه ظرفیت پذیرش ذکر شده است.

برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و کد رشته محل ها کلیک کنید.

صرفا جهت اطلاع و مقایسه ظرفیت ها و قبولی های سال گذشته دفترچه انتخاب رشته کنکور سال 1401 نیز در دسترس شما خواهد بود تا با مطالعه و مقایسه آن بهترین اولویت بندی ها را انجام داده و با توجه به رتبه خود و رتبه آخرین قبولی سال گذشته در کد رشته محل مورد نظر قبولی خود را تخمین بزنید.

در نظر داشته باشید ساختار کنکور 1402 نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت است و به این تخمین به تنهایی نباید اتکا کرد. برای تخمین قبولیتخمین رشته قبولی با رتبه کنکور میتوانید با مشاوران ایران تحصیل با شماره 9099075307 در تماس باشید.

راهنما گام به گام انتخاب رشته کنکور 1402

از آنجا که بسیاری از داوطلبان با نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری آشنایی کاملی ندارند، در ادامه به طور تصویری مراحل مورد نیاز جهت انجام این کار را شرح خواهیم داد.

❇️ آدرس اینترنتی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org وارد کرده و بر روی گزینه سراسری کلیک نمایید.

انتخاب رشته کنکور

❇️ صفحه بعد گزینه انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری را  برای تعیین رشته کنکور سراسری لمس کنید. در صفحه مربوطه می‌توانید اطلاعاتی همچون مهلت زمانی در نظر گرفته شده و همچنین شماره تماس به منظور رفع مشکلات احتمالی را مشاهده نمایید.

متقاضیانی که در کارنامه مجاز به انتخاب دوره‌های پیام نور غیر انتفاعی یا دانشگاه فرهنگیان هستند، اما در فرم نام نویسی علاقمندی خود را برای این دوره‌ها اعلام نکرده اند، می‌توانند با کلیک بر روی لینک خرید کارت و پرداخت هزینه آن جهت انتخاب این دوره‌ها نیز اقدام نمایند.

انتخاب رشته کنکور

❇️ در مرحله بعد با کلیک بر روی بند ”  اطلاعیه ها و  من دفترچه راهنما را مطالعه کرده‌ام”  وارد سیستم ثبت رشته خواهید شد.

❇️ حال می‌توانید از طریق سه روش وارد سیستم انتخاب رشته شوید. بسته به اطلاعاتی که در دست دارید می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب نموده و اطلاعات را وارد کنید.

سه روش وارد سیستم انتخاب رشته

❇️ در صفحه بعد اطلاعات شخصی متقاضی درج شده است که باید با دقت آن ها را بررسی کرده در صورت درست بودن به مرحله بعد بروید. قابل ذکر است که چنانچه معدل کتبی دیپلم عنوان دیپلم شما به درستی قید نشده باشد می‌توانید آن را اصلاح نمایید.

❇️ در صورتی که قصد انتخاب دوره‌های پیام نور، غیرانتفاعی و یا دانشگاه فرهنگیان را داشته و هزینه آن را در مراحل قبلی واریز کرده‌اید، می‎‌بایست سریال پرداخت هر کدام از این دوره‌ها را وارد کنید. توجه داشته باشید که چنانچه قبلاً در فرم ثبت نام این دوره‌ها را انتخاب نموده‌اید دیگر نیازی به وارد کردن موارد ذکر شده نیست.

❇️ در فرم اصلی دو ستون را مشاهده خواهید کرد که یکی از آنها به ترتیب اولویت و دیگری کد رشته محل ها اختصاص دارد. پس از اینکه کد عددی رشته مورد نظر خود را وارد کردید، عنوان رشته، دوره و نام دانشگاه به طور خودکار برایتان به نمایش در خواهد آمد.  از این رو توصیه می‌شود کدهای مربوطه را با دقت وارد کنید. همچنین، کد رشته محل در گروه آزمایشی شما وجود نداشته باشد با پیغامی تحت عنوان ” کد رشته محل‌های مجاز شما با این کد رشته محل یافت نشد” مواجه خواهید شد.

نکته: در صورتی که  پیغام ” اگر در كد و عنوان رشته ها يا ترتیب آنها اشتباهی مشاهده می كنيد، می توانيد اشتباهات را اصلاح كنيد” را مشاهده کردید بدین مفهوم است که تعیین رشته کنکور سراسری شما در گروهی  است که در آن  نام نویسی نکرده‌اید.

❇️ بعد از اتمام و  چک کردن همه کد رشته محل های مورد نظر، با لمس گزینه تایید، رسید انتخاب رشته که حاوی اطلاعات فردی و فهرست رشته های انتخابی شما است، به نمایش در خواهد آمد.

❇️ حتماً شماره پرونده و شماره رسید خود را که ۱ کد ۱۵ رقمی می باشد تا مرحله پذیرش نزد خود نگه دارید. دریافت نکردن این کد به منزله عدم اتمام انتخاب و فرایند ثبت رشته های مورد نظر شما است. بهتر است که از رسید ذکر شده پرینت بگیرید.

اگر در انجام مراحل ذکر شده تعیین رشته کنکور سراسری دچار مشکل هستید می‌توانید با تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ این مراحل را به دست کارشناسان ایران تحصیل بسپارید.

بنر تعیین رشته کنکور

اهمیت چیدمان صحیح در قبولی داوطلبان

کنکوری های عزیزی که در طول یک سال خود را برای یک رقابت سنگین آماده کرده و در جلسه آزمون حاضر شده بودند، در این روزها باید یکی دیگر از مهمترین مراحل زندگی، یعنی انتخاب رشته کنکور سراسری را پشت سر بگذارند. حساسیت این مرحله از آن جهت که می تواند مسیر زندگی شخص را تغییر دهد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

چرا که اگر تصمیم یا انتخابی به غلط اتخاذ شود، می تواند باعث پشیمانی یا حسرتی بزرگی در آینده شود. از سوی دیگر، بسیار مشاهده می‌شود که فرد به دلیل عدم آشنایی با تکنیک ها و یا در نظر گرفتن فاکتورهای لازم، نتوانسته در رشته یا دانشگاهی که سزاوار آن بوده پذیرفته شود. البته قطعا با ایجاد رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری راه برای ورود به دانشگاه‌ها در هر یک از گروه های آزمایشی باز کرده اند، اما این موضوع بدین معنا نمی باشد که دانشگاه‌های سراسری از اهمیت کمی برخوردار باشند.

شرایط و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری و تفاوت هایی که با سایر تعیین رشته های دیگر دارد موجب شده است که این تفاوت ها باعث سردرگمی داوطلبان شود و همین مسئله بر قبولی در داوطلب و همچنین نحوه چینش رشته تاثیرگذار می باشد. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا همه اطلاعات و نکات لازم جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته 1402 و چیدمان رشته ها را در اختیار شما متقاضیان گرامی قرار دهیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به انتخاب کد رشته های کنکور دست بزنید و در همان رشته ای که آرزوی آن را داشتید، پذیرفته شوید.

جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری، بر روی لینک کلیک کنید.

اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری

انواع سهمیه در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 کدامند؟

یکی از مواردی که  در انتخاب رشته کنکور سراسری بسیار اهمیت دارد توجه به سهمیه های مختلف است.  اگر به کارنامه خود دقت کنید، در بندهای آن رتبه در سهمیه ذکر شده است. از آنجا که آشنایی مفهوم و تاثیر این سهمیه ها در تعیین رشته کنکور سراسری، نقش مهمی در قبولی فرد دارد، ادامه به طور اجمالی در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

سهمیه مناطق:  تمامی داوطلبان کنکور که در هنگام نام نویسی سهمیه مناطق را انتخاب نموده اند، در یکی از سهمیه های مناطق 1، 2، 3 قرار می‌گیرند. ملاک اصلی تعیین سهمیه، محل اخذ مدرک تحصیلی متقاضی است.

به عنوان مثال، محل دریافت مدرک سه سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام جدید، محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم، محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر دبیرستان یا هنرستان برای داوطلبان نظام قدیم می تواند تعیین کننده نوع سهمیه باشد. همچنین بندهای دیگری در مورد تعیین سهمیه مناطق در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری قید شده است که در اینجا مجال ذکر همه آنها نیست.

سهمیه مناطق محروم: بر اساس قوانین موجود، حدود 40 درصد از ظرفیت پذیرش همه رشته محل های ناحیه ای، قطبی و کشوری دوره‌های روزانه به داوطلبان بومی استان های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختياری، سیستان و بلوچستان، كردستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بوير احمد، لرستان و هرمزگان تعلق می گیرد. برای اطلاع از ظرفیت پذیرش این سهمیه می‌توانید دفترچه انتخاب رشته کنکور را مطالعه فرمایید.

سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا: به طور کلی 25 درصد از ظرفیت پذیرش رشته محل های  قید شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور به سهمیه رزمندگان ایثارگران و خانواده شهدا اختصاص دارد.

افرادی که همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان، همسر و فرزندان دارندگان سهمیه 25 درصد ایثارگر به شمار می روند، مشمول بهره مندی از این سهمیه خواهند بود. سهمیه 5 درصد ایثارگران نیز به جانبازان کمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان (با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه) تعلق می گیرد. نکته قابل ذکر آن است که، ایثارگران بایستی حداقل 70% نمره گزینه آزاد را در رشته محل مورد نظر کسب کرده باشند.

تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری

یکی از مهمترین مواردی که در زمینه انتخاب کد رشته محل های کنکور سراسری باید به آن توجه شود تاثیر بومی گزینی بر روی این انتخاب ها است. بر طبق قوانین بومی گزینی، دانشگاه ها موظفند 80% از کل ظرفیت خود را به افراد بومی شهر یا استان خود اختصاص دهند.

به این ترتیب علاوه بر اینکه حق داوطلبان شهر های مختلف ضایع نمیشود، از مشکلاتی نظیر کمبود خوابگاه، صرف هزینه های هنگفت رفت و آمد، افسردگی دانشجویان بعلت دوری از خانواده و دوستان، مهاجرت های غیر ضروری و… جلوگیری میشود.

چنانچه داوطلبی 3 سال پایانی تحصیلی خود را در یک شهر گذرانده باشد، بومی همان شهر میشود. اما باید دقت داشت رشته ها از نظر دسته بندی اولویت بومی گزینی متفاوت هستند و در دسته های استانی، رشته های ناحیه ای کنکور، رشته های قطبی کنکور و کشوری قرار میگیرند که به ترتیب از بیشترین شانس قبولی بومیان در آن رشته به آن اشاره شد بطوری که در رشته های کشوری بومی گزینی بطور کلی در نظر گرفته نمیشود.

انواع سهمیه در انتخاب رشته آزمون سراسری

8 نکته مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

برای همه افرادی که در کنکور سراسری شرکت نموده و قصد تعیین رشته کنکور سراسری دارند، یک سری اصول و نکات مشترک وجود دارد که می بایست به آن ها توجه نمایند. قبل از اینکه با نحوه انتخاب رشته آشنا شویم، بهتر است که از این نکات مطلع شوید.

✅ همه داوطلبان (تفاوت نمی‌کند در آزمون یک رشته یا بیشتر شرکت کرده باشند) بایستی انتخاب‌های خود را تنها در یک فرم درج نمایند. حداکثر تعداد مجاز انتخاب‌ها 150 رشته محل می باشد.

✅ قبل از اینکه کد رشته محلی را وارد کنید، حتما در دفترچه از ظرفیت پذیرش، نوع دوره اعم (روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و … ) مطلع شوید.

✅ توصیه می‌شود قبل از تکمیل فرم در سامانه سنجش، ابتدا اولویت های خود را به همراه کدهای مورد نظر، در فرم پیش نویسی که در آخر دفترچه راهنما آورده شده است وارد نموده تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری به عمل آورید.

✅ ملاک قبولی داوطلب، بر اساس ترتیب اولویت بندی هایی که در فرم وارد شده است، نمی باشد. بلکه این اولویت بندی ها تنها نشان دهنده علاقه مندی وی خواهد بود. بنابراین، حتما معیار چینش را علاقه و هدف خود قرار دهید نه احتمال پذیرش.

✅ چنانچه احتمال قبولی در چند رشته بالا باشد، قبولی در رشته ایی خواهد بود که قبل از سایرین باشد.

✅ متقاضیان این امکان را دارند که تا پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ، انتخاب‌های خود را در چندین نوبت (در سال گذشته 8 نوبت بود) ویرایش نمایند.

✅ با پایان یافتن مهلت مقرر دیگر به هیچ وجه امکان تغییر یا اصلاح فرم وجود ندارد.

✅ بعد از اعلام نتایج نهایی، به هیچ وجه نمی توان رشته پذیرفته شده را تغییر دهید.

 اطلاعیه

چنانچه شما داوطلبان گرامی در مورد نحوه انتخاب رشته آزمون سراسری نسیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا اطلاعات لازم را به شما عزیزان ارائه کرده و در تمام مراحل انتخاب کد رشته محل ها در کنار شما باشند.

8 نکته مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری

9 گام طلایی تعیین رشته موفق از نظر ایران تحصیل

اگر می خواهید نتیجه زحمات خود را ببینید و یا اینکه در رابطه با تمامی تلاش‌هایی که داشته‌اید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید، حتما باید اصولی را رعایت نمایید. این اصول با توجه به تمامی تجربه های موفق تهیه شده است و به همین دلیل در صورت رعایت تمامی مواردی که در رابطه با دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ذکر شده است می‌توانید به بهترین شکل ممکن در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوید.

آنچه در ادامه ذکر خواهد شد شامل تمامی موارد نمی‌باشد. ما برخی از موارد را که شما لازم است رعایت نمایید ذکر نموده ایم و شما میتوانید سایر موارد که شامل چندین نکته طلایی چیدمان رشته است را به مشاوران حرفه ای ایران تحصیل بسپارید. به همین دلیل بخش مهمی از کار شما به مشاوران واگذار می‌شود که یکی از مهم ترین آنها انجام تست های شخصیت برای انتخاب یک رشته متناسب با شخصیت شما می باشد.

9 نکته طلایی انتخاب رشته موفق

☑️ علایقتان را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهمی که باید برای انتخاب رشته مد نظر قرار دهید توجه به علایقتان است، برخی از داوطلبان بدون توجه به علایقشان تنها به قبولی در دانشگاه فکر می‌کنند. این موضوع زمانی بروز می‌کند که شما در همان رشته پذیرفته شده‌اید و هیچ علاقه‌ای به رشته خود ندارید و نتیجه آن همین مدارکی است که بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی دریافت می‌کنند و هیچ اطلاع و تخصصی در رشته خود ندارند.

☑️ به نحوه پذیرش رشته مورد نظر توجه کنید

همانطور که می دانید شرایط پذیرش در هر یک از رشته ها متفاوت می باشد. به عنوان مثال نحوه گزینش برای برخی از رشته ها به صورت کشوری می باشد و برای برخی دیگر از رشته ها به صورت قطبی و ناحیه ای می باشد. در هر صورت باید توجه داشته باشید که تراز و نمره شما در زیر گروه مربوطه و همچنین سهمیه مربوطه چند است و آیا می‌توانید در اولویت پذیرش برای رشته مورد نظر قرار گیرید؟

☑️ زمان را مدیریت کنید

همانطور که می دانید مهلت در نظر گرفته شده برای انتخاب و ثبت نهایی رشته های کنکور سراسری محدود است. به همین دلیل این امر با تمامی حساسیت ها، تنها تا زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود. منظور ما از زمان، زمانی است که شما باید برای مطالعه دفترچه داشته باشید. همچنین زمانی که برای مشورت و وارد نمودن کدها در سامانه سنجش و آموزش کشور را باید در نظر بگیرید و در این کار به هیچ عنوان تعلل نکنید.

☑️ دفترچه را به صورت دقیق مطالعه کنید

همانطور که در اطلاعیه ها و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ذکر شده است، رعایت تمامی قوانین و اصول برای تمامی داوطلبان ضروری است. با توجه به اینکه هر ساله برخی از رشته ها به صورت جدید وارد دفترچه می‌شوند و یا اینکه برخی از شرایط تغییر می‌کنند، به همین دلیل در صورت عدم اطلاع شما از این شرایط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین سازمان سنجش هیچگونه تعهدی در قبال این موضوع نخواهند داشت. به همین دلیل مسئولیت آن متوجه شخص داوطلب می باشد. در این مسیر می‌توانید برای رفع ابهامات خود از مشاوره تعیین رشته دولتی بهره ببرید.

☑️ بازار کار انتخاب رشته کنکور سراسری را بررسی کنید

در گذشته ادامه تحصیل یک ضرورت محسوب نمی‌شود. به همین دلیل افرادی که به دنبال ادامه تحصیل بودند، تنها هدف آنان یافتن کاری در آینده که شرایط بهتر و زحمت کمتر را موجب شود، بودند، اما امروزه شرایط کاملا تغییر نموده است. ولی باز هم با همین اوصاف شما در صورتی خواهید توانست موفقیت لازم را به دست آورید که پس از فارغ التحصیلی در رشته مرتبط با خود مشغول به کار شوید.

بازار کار انتخاب رشته کنکور سراسری را بررسی کنید

☑️ از چارت درسی رشته مورد نظر مطلع شوید

برخی از رشته ها ممکن است با توجه به عنوان، ظاهر و نام آنها نوع خاصی از معنا را برای داوطلبان تداعی نمایند. به همین دلیل داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری نیز همین رشته ها را انتخاب نمایند، ولی پس از ورود به دانشگاه متوجه این تناقض و تضاد در این مورد شوند. به همین دلیل این موضوع با گذشت زمان آنان را دچار مشکل خواهد نمود. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است که قبل از پذیرش از چارت درسی رشته انتخابی خود اطلاع یابید.

برای مشاوره انتخاب رشته تجربی و تکنیک های الماسی آن کلیک کنید.

☑️ از دانشگاه‌های شرایط خاص اطلاع یابید

برخی از دانشگاه‌ها مانند شهید رجایی و دانشگاه‌هایی که وابسته به وزارت اطلاعات و یا نیروی انتظامی هستند، شرایطی را برای پذیرش و همچنین استخدام و تحصیل داوطلبان در نظر می‌گیرند که می‌تواند این دانشگاه‌ها را جزو دانشگاه‌های دارای شرایط خاص دانست. به عنوان مثال یکی از شرایط تعیین شده برای پذیرفته شدگان در برخی از این دانشگاه‌ها عدم نیاز به گذراندن خدمت سربازی برای آقایان و اعطای حقوق به داوطلبان می باشد.

☑️ چک لیست داشته باشید

با توجه به اینکه وارد نمودن کدها در سامانه سنجش کشور بسیار حساس می‌باشد و یک اشتباه می‌تواند موجب شود تا شما از قبولی در رشته مورد نظر خود دور شوید، به همین دلیل توصیه می‌نماییم  پس از اینکه از لیست خود اطمینان یافتید و نوبت به وارد نمودن کد رشته های موجود شد، تلاش نمایید تا هر یک از رشته‌ها را به درستی در سامانه سنجش و آموزش کشور درج کنید و پس از آن این کدها را در سامانه مورد نظر وارد نمایید تا دچار اشتباه نشوید.

چنانچه انتخاب رشته خود را در کافی نت ها انجام می دهید حتما دقت عمل بیشتری داشته باشید، زیرا این مراکز معمولا به علت شلوغی ممکن است دچار خطا شوند. به همین دلیل، انجام این اقدام مهم در اینگونه مراکز توصیه نمی‌شود. متاسفانه در سالهای گذشته برخی از داوطلبان دچار مشکلاتی شده اند که موجب تغییر مسیر زندگی آنان گردیده است. به همین دلیل برای انجام تعیین رشته می‌توانید با مشاوران کنکور سراسری ما در ارتباط باشید.

☑️ از یک مشاور خوب کمک بگیرید

یکی از ویژگی‌های انسان های باهوش این است که در هر کاری مشورت می‌نمایند. مشورت دو وجه دارد، یکی از این وجوه مربوط به مشورت با یک مشاور در مرحله گزینش و پایش رشته و یا پس از تصمیم گیری و ثبت انتخاب کد رشته های انتخابی می باشد. یک مشاور با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با دفترچه انتخاب رشته کنکور و نحوه انتخاب و پذیرش دارد، می تواند به شما این اطمینان را بدهد که آیا شما می‌توانید در این رشته پذیرفته شوید یا خیر؟

نکته مثبتی که در رابطه با مشورت با یک مرکز مشاوره خوب، همچون ایران تحصیل برای انتخاب رشته کنکور می تواند وجود داشته باشد این است که شما با اطمینان و اعتماد بیشتری می‌توانید رشته و یا شغل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. تجربه ای که یک مشاور در این امر حساس دارد، کمک می نماید تا شما حتی با وجود رتبه بالا بتوانید در رشته مورد علاقه و همچنین مورد نظر خود پذیرفته شوید.

بنر انتخاب رشته

 اطلاعیه

در صورتی که قصد انتخاب دانشگاه‌های شهریه پرداز را دارید، لازم است حتما از هزینه ای که باید در ابتدای هر ترم بپردازید، آگاه شده و به نسبت بودجه‌ای که برای تحصیل خود در نظر گرفته‌اید، به ادامه تحصیل در این قبیل دانشگاه‌ها اقدام کنید.

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

هدف تمام بخش های این مقاله پاسخ به این سوال بوده که چگونه انتخاب رشته کنیم؟. این موضوع حساسیت بسیار بالایی دارد و چگونگی انجام آن نیز، طبعا مهم است. پس بد نیست از نخستین لحظه فرایند آن آغاز کنیم. درواقع دانش‌آموزان و داوطلبان از لحظه ای که کارنامه کنکور خود را دریافت میکنند وارد این فرایند میشوند.

با تحلیل مندرجات کارنامه توسط یک مشاور حرفه ای فیلتر کردن رشته ها بر اساس رتبه کسب شده و سهمیه بندی های موثر آغاز میشود و پس از آن وارد فاز شخصیت شناسی و رغبت سنجی شغلی خواهید شد.

تا اینجای کار شما از رتبه خود مطلع شده اید و تعداد زیادی رشته که احتمال قبولی شما در آن ها به ترتیب از کم به زیاد وجود دارد در دسترس شما قرار گرفته. آزمون های رغبت سنجی و شخصیت شناسی کمک میکند تا شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کرده و در نهایت یکبار دیگر این رشته ها را غربال کنید. در آخر از رشته های باقی مانده، آن دسته ای که به آن علاقه و استعداد ندارید را حذف کرده و با کمک مشاور خود این رشته ها را به ترتیب از کمترین شانس قبولی تا بالاترین شانس قبولی در فرم انتخاب رشته وارد کنید.

با تماس با مجموعه ایران تحصیل، عملا جایی برای نگرانی باقی نمیماند چرا که تیمی از مشاوران حرفه ای شما را در این مسیر همراهی کرده و برای تک تک احتمالات قبولی شما برنامه ریزی خواهند کرد. برای تماس با ایران تخصیل شماره 9099075307 از خط ثابت در دسترس شما عزیزان است.

اهمیت نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

در طول مقاله بار ها به اهمیت انتخاب رشته اشاره شده است پس با موضوعی بسیار جدی روبرو هستیم. با پیشرفت تکنولوژی قابلیت استفاده هوشمندانه از نرم افزار در این دست تصمیمات مهم نیز در دسترس قرار گرفته است. این نرم افزار ها دارای بانک اطلاعاتی گسترده سال های گذشته و آزمون های آزمایشی کنکور هستند.

با  استفاده از این نرم افزار، اطلاعات شما در سیستم ثبت میشود و با پر کردن فرم علاقه مندی ها، درصد ها، شهر، سهمیه ها و… به شما لیستی ارائه میشود که میتوان گفت بسیار منطقی و واقع بینانه است.

برای استفاده از این نرم افزار کافی است با کارشناسان ایران تحصیل با شماره 9099075307 بطور رایگان تماس گرفته و درخواست انتخاب نرم افزاری رشته بدهید. کارشناسان ما با استفاده از قابلیت های اپلیکیشن انتخاب رشته کنکور سراسری اولویت بندی مناسب شما را ارائه میکنند که تقریبا تمام خصوصیات یک چیدمان اصولی و خوب را دارد.

چند نکته تکمیلی راجب تعیین رشته که حتما باید بدانید!

مشاوره تعیین رشته کنکور سراسری تأثیر بسیار زیادی در آینده تحصیلی و شغلی دارد. در فرایند انتخاب رشته، داوطلبان می‌توانند با آگاهی از دوره‌های (روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان) که در آن مجاز شدند و رشته های بدون کنکور حداکثر 150 کد رشته محل متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود را انتخاب کنند، اما مهم ترین مسئله، نحوه چینش انتخاب‌ها است. در این امر می‌توان از بهترین مشاوره انتخاب رشته دولتی بهره برد.

در فرایند مشاوره انتخاب رشته دولتی به دواطلبان توصیه می‌شود که چنانچه انتخاب‌های مطلوب تر را در انتخاب‌های پایین تر قرار دهند، امکان دارد درصد قبولی خود را در این رشته محل ها از دست بدهند، زیرا نرم افزار سازمان سنجش انتخاب‌های داوطلب را به ترتیب از اول بررسی کرده و به محض قبولی داوطلب در یک رشته محل انتخاب‌های بعدی او را بررسی نمی‌کند.

به عنوان نمونه فرض کنید داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با رتبه 80 شانس قبولی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران یا شهید بهشتی را دارد. اگر این داوطلب دانشگاه علوم پزشکی البرز را با هدف افزایش شانس قبولی در اولویت قرار دهد، همین رشته محل به عنوان محل قبولی او اعلام خواهد شد و انتخاب‌های بعدی وی مورد توجه قرار نمی گیرند.

علاوه بر این در مسیر مشاوره انتخاب رشته دولتی تأکید می‌شود داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی امتحانی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) و شناور (هنر و زبان) شرکت کرده و در هر سه رشته مجاز شدند، می‌توانند انتخاب‌های خود را به صورت ترکیبی از رشته محل های هر سه رشته قرار دهند.

در این مسیر اکیداً توصیه می‌شود برای کسب قبولی در رشته دلخواه در اعلام نتایج کنکور سراسری حتما انتخاب‌های خود را بر اساس چهار فاکتور علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت انجام دهید. به این منظور بهتر است رشته محل های انتخابی خود را در سه دسته ایده آل، خوش بینانه و منطقی قرار دهند. به این صورت که:

جهت راهنمای انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان توسط رتبه های برتر کلیک کنید.

✅ دسته اول را به انتخاب کد رشته محل هایی اختصاص دهید که به نوعی درصد قبولی کمی دارید، اما در عین حال انتخاب‌های ایده آل برای شما به حساب می‌آیند.

✅ دسته دوم را به رشته محل‌هایی اختصاص دهید که براساس کارنامه های قبولی سال‌های گذشته به صورت منطقی شانس قبولی در آن رشته محل ها را دارید، در واقع انتخاب‌هایی را داشته باشید که با رتبه های نزدیک به رتبه شما در این رشته محل ها قبول شدند.

✅ دسته سوم رشته محل‌هایی باشند که قبولی شما در آنها قطعی و صددرصدی است و با رتبه‌های خیلی بالاتر از رتبه شما، سالهای قبل در آن قبول شدند. انتخاب این رشته محل‌ها به شما اطمینان قبولی می‌دهد.

نکات انتخاب رشته دانشگاه سراسری

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته کنکور 1402

تعیین رشته کنکور سراسری از اواسط مرداد

رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 در اواسط مرداد منتشر می‌شود و انتخاب رشته از دهه سوم مرداد انجام خواهد شد.

نتایج اولیه کنکور سراسری اوایل مرداد اعلام می‌شود/ تعیین رشته داوطلبان از اواسط مرداد

پورعباس درباره پیش بینی زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفت: پیش‌بینی می‌شود نتایج اولیه در اواسط مرداد اعلام شوند و کارنامه و دفترچه انتخاب رشته کنکور منتشر شود. این مهم، از دهه سوم مرداد انجام میگیرد و نتایج نهایی اواخر شهریور اعلام شود.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش کردیم تا با ارائه توضیحاتی در مورد راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ و مشاوره انتخاب رشته دولتی، ملاک های یک انتخاب درست، شرایط و اصول لازم، راهنمای جامع را در اختیار داوطلبان عزیز قرار دهیم. برای تعیین رشته کنکور سراسری خوب و درست و مشاوره، بهتر است که از یک مشاور با تجربه و ماهر، کمک بگیرید.

در واقع، چنانچه شما می خواهید متناسب با رتبه خود در یکی از بهترین دانشگاه‌ها و رشته‌های مورد نظرتان پذیرفته شده و بدانید که کدام رشته با شخصیت و شرایط شما سازگاری بیشتری دارد، می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ در ارتباط باشید. همکاران ما در همه روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های زیر پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

4.4/5 - (19 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته کنکور سراسری چه زمانی آغاز می شود؟

هنوز اطلاعیه ای مبنی بر شروع انتخاب رشته آزمون سراسری سال جاری منتشر نشده است.

برای انتخاب رشته کنکور سراسری به کجا باید مراجعه کرد؟

متقاضیان بایستی در زمان های مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای انتخاب رشته اقدام نمایند.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری چگونه است؟

نحوه انتخاب رشته به صورت مرحله به مرحله در مقاله بیان شده است، لطفا مقاله را مطالعه نمایید.

نظرات

79 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ + نکات قبولی با چیدمان صحیح رشته ها و دانشگاه ها»

  1. Avatar photo Hiva گفت:

    سلام ، وقتتون بخیر ، من سال 98 از رشته مهندسی شیمی ( سراسری _ روزانه ) انصراف دادم و بعد به سربازی رفتم و الان پایان خدمت دارم . آیا میتونم که امسال کنکور شرکت کنم و بازهم رشته مهندسی شیمی روزانه رو انتخاب کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله میتوانید

  2. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام معنای کد 6 درون انتخاب رشته ب چ معناست؟!

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در قسمت توضیحات قید شده است.

  3. Avatar photo زهرا اسکندری گفت:

    با رتبه ۴۵۸۶ احتمال قبولی پزشکی هست.؟ در هر دوره ایویا هرشهری

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام برای پزشکی های تعهدی شانس دارید

  4. Avatar photo هدیه گفت:

    سلام با رتبه 4001منطقه سه چقدر احتمال پزشکی هست؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      شانس40 درصد دارید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین ۱۴۰۲-1403

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۲ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)