ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آزمون آنلاین در سایت کارسنج

آزمون آنلاین در سایت کارسنج
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هنگامی که ویروس کرونا همه گیر شد بسیاری از آموزشگاه ها و مدارس آموزش های خود را به صورت مجازی ارائه کردند. در ابتدای امر آموزش مجازی مشکلات بسیار زیادی داشت و حل این مشکل ها توسط دانش آموزان، اولیای آن ها و حتی مسئولان مدارس بسیار دشوار بود اما با راه اندازی سامانه های آموزشی این مشکل تا مقدار بسیار زیادی رفع شد. امروزه نیز سایت ها و سامانه های مختلفی وجود دارد که آموزش مجازی را آسان تر می کند. یکی از این سامانه ها، سامانه کارسنج است که از طریق آن می توان بدون دردسر و با بیشترین بازدهی کلاس های مجازی و غیر حضوری را برگزار کرد. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی سامانه کارسنج و امکانات آن بپردازیم و نحوه شرکت در آزمون های آنلاین سامانه کارسنج را به همراه راهنمای طرح سوالات آزمون آنلاین در سایت کارسنج برای معلمان بیان نماییم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

سامانه کارسنج چیست؟

سامانه کارسنج یک پلتفرم اینترنتی است که مدارس مختلف می توانند از آن استفاده کنند و کلاس های درسی خود را به صورت مجازی برگزار نمایند. هدف از ایجاد این سامانه برطرف کردن نیازهای مدارس و آسان کردن فرایند آموزش و تحصیل برای دانش آموزان است. همچنین این سامانه به معلمان کمک می‌ کند تا دقیق تر و منظم تر آموزش های خود را انجام داده و پیگیر وضعیت تحصیلی دانش آموزان باشند.

همچنین این سامانه امکانات بسیاری دارد که دانش آموزان و اولیای آن ها و یا حتی مسئولان مدرسه می توانند از این امکانات استفاده کنند. یکی از این امکانات، آزمون آنلاین در سایت کارسنج است. اما نکته قابل توجه اینکه برای استفاده از سامانه کارسنج مدارس می بایست حق عضویت اشتراک پرداخت نمایند تا معلمان و دانش آموزان مدرسه بتوانند امکانات این سامانه را مورد استفاده قرار دهند.
📢 اطلاعیه 📢
 برای استفاده از سامانه کارسنج می‌ بایست به آدرس آن به نشانی karsanj.net وارد شوید.

کارسنج

معرفی امکانات و خدمات سامانه کارسنج

این سامانه خدمات متفاوتی را به دانش آموزان و معلمان ارائه می دهد که شامل موارد زیر هستند:
🔸 برگزاری کلاس های مجازی
🔸 برگزاری آزمون های مجازی و تصحیح اتوماتیک آزمون ها
🔸 ارسال تمرین و تکالیف و دریافت آن از دانش آموزان
🔸 امکان تعریف زمان ارسال تکلیف در بازه مشخص
🔸 ارائه گزارش هفتگی
🔸 حضور و غیاب الکترونیکی دانش آموزان
🔸 ارائه کارنامه نمرات دانش آموزان در جدول و نمودار
🔸 اطلاع رسانی به اولیاء دانش آموزان در صورت داشتن تاخیر هنگام حضور در کلاس
🔸 برنامه ریزی تحصیلی
🔸 امکان ارسال تکلیف دانش آموزان به صورت ویدئو، عکس و متن

🔔 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی کلیک کنید. 🔔 

نحوه ثبت نام در سامانه کارسنج برای مدارس و دانش آموزان

ثبت نام در سامانه کارسنج برای کارکنان مدارس و دانش آموزان امکان پذیر می باشد که در ادامه نحوه این ثبت نام را بیان می کنیم.

📌  نحوه ثبت نام مدارس در سامانه کارسنج

در حال حاضر سامانه کارسنج در مدارس معتبری مثل دبیرستان انرژی اتمی ایران، مدارس علامه طباطبایی، مدارس سلام، مفید، تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس ممتاز کشور استفاده می شود. برای ثبت نام مدرسه در این سامانه باید ابتدا هزینه حق عضویت مدرسه پرداخت شود. در خصوص میزان این هزینه نیز باید بگوییم نوع خدمات و به روز رسانی های سیستم متفاوت است و هزینه های مختلفی از مدارس بسته به خدمات ارائه شده دریافت می گردد. البته هزینه دریافت شده به ازای هر دانش آموز برای یک سال تحصیلی می باشد. 

پس از پرداخت حق عضویت توسط مدرسه، فرم مربوط به ثبت نام مدارس قابل دریافت است که باید به وسیله مسئولان مدرسه تکمیل گردد. این فرم شامل موارد زیر می باشد:

🔹 نام مدرسه
🔹 مقطع تحصیلی
🔹 نوع مدرسه
🔹 استان / شهر / منطقه
🔹 نشانی
🔹 تلفن
🔹 فکس
🔹 نام مدیر
🔹 شماره همراه
🔹 آدرس وب سایت مدرسه
🔹 مشخصات پایه ها
🔹 مشخصات معلمان، مسئولان مدرسه و مشاور (پشتیبان) سامانه در مدرسه

پس از انجام مراحل فوق، فرم تکمیل شده از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی ذکر شده در فرم ثبت نام کارسنج می بایست برای کارشناسان این سامانه ارسال شود که برای سهولت در دسترسی شما عزیزان این فرم از طریق لینک زیر قابل دانلود می باشد.

🔔 برای دانلود فایل pdf فرم ثبت نام مدارس کلیک کنید. 🔔 

📌 نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه کارسنج

دانش آموزان و اولیای آن ها می بایست پس از ورود به این سامانه رمز عبور یا نام کاربری را که مدرسه به آن ها داده است وارد نمایند. پس از وارد کردن اطلاعات، پورتال شخصی هر دانش آموز که شامل موارد مختلفی مثل گزارش هفتگی، تکالیف، کارنامه، کلاس های مجازی و نمرات او می باشد نمایش داده می شود. 

 

📢 اطلاعیه 📢
برای استفاده از دانش آموزان و اولیا آن ها از خدمات سامانه کارسنج، مدرسه دانش آموز باید در این سامانه ثبت نام کرده باشد. 

دانلود اپلیکیشن کارسنج 

سامانه کارسنج به صورت تحت وب و نسخه موبایلی ارائه شده است تا نیاز کاربران خود را برطرف سازد. البته نسخه موبایلی این سامانه تنها برای دانش آموزان و اولیا آن ها مورد استفاده قرار می گیرد و این افراد می توانند با دانلود اپلیکیشن این سامانه، آن را در تلفن همراه خود نصب نمایند‌ اما امکان نصب نسخه موبایلی کارسنج برای کادر آموزشی و معلمان مدارس امکان پذیر نیست و این افراد باید از نسخه تحت وب استفاده کنند. 
بازیابی رمز عبور در کارسنج
📢 اطلاعیه 📢
اکنون نسخه اندرویدی برنامه کارسنج قابل دانلود و نصب می باشد و هنوز نسخه ios آن در دسترس نیست.

برای استفاده از نسخه تحت وب کارسنج ابتدا می بایست به سایت این سامانه وارد شوید و پس از آن نام کاربری و رمز عبوری که از طرف مدرسه در اختیار شما قرار گرفته است را وارد کنید. لازم به ذکر است برای دانلود این برنامه نیز می توانید از طریق لینک های موجود در همین صفحه اقدام نمایید.

بررسی انواع آزمون آنلاین در سایت کارسنج

امکان برگزاری انواع آزمون آنلاین در سایت کارسنج وجود دارد و آزمون ها می توانند به صورت تشریحی، تستی و چند گزینه ای، صحیح و غلط، پاسخ کوتاه و یا ترکیبی از تمام یا چند مورد از موارد ذکر شده باشند. نکته مهم اینکه در صورت انتخاب معلم، هنگام برگزاری سوالات چند گزینه ای ترتیب نمایش سوال ها برای دانش آموزان متفاوت است و تا حدود زیادی از تقلب جلوگیری می شود. مثلا سوال شماره 5 یک دانش آموز برای دانش آموزی دیگر سوال 14 است.

راهنمای تصویری نحوه ایجاد آزمون آنلاین در سایت کارسنج برای معلمان

برای ایجاد یک آزمون معلم ابتدا باید از بالای صفحه و قسمت گزارش ها وارد قسمت کارآزما (آزمون های آنلاین) شود و پس از آن بر آزمون جدید کلیک نماید. تصویر قسمت کارآزما در راهنمای تصویری شرکت در آزمون آنلاین سامانه کارسنج دانش آموزان ذکر شده است. 

ایجاد آزمون

سپس در این صفحه باید اطلاعات لازم وارد شوند.

طراحی آزمون در کارسنج

در مرحله بعد باید از قسمت انتخاب موضوع، درس جدید را کلیک نمایید.

تعیین درس جدید درکارسنج

پس از آن تعداد سوالات امتحان، نام درس، کلید سوالات و مدت زمان آزمون باید مشخص شوند.

تعیین جزئیات آزمون

📢 اطلاعیه 📢 

بهتر است در هنگام تعیین نحوه مدیریت زمان آزمون این قسمت را در اختیار داوطلب علامت بزنید.

برای تعیین کلید سوالات آزمون روی این گزینه کلیک کنید و در صفحه باز شده و در کادر مستطیلی آن فقط پاسخ درست هر سوال را به ترتیب وارد نمایید. سپس کلید ثبت را انتخاب کنید.

تعیین پاسخنامه آزمون

در مرحله بعد باید از قسمت آپلود فایل،  pfd سوالات را بارگذاری کرد.

بارگذاری فایل سوالات برای شرکت در آزمون آنلاین سامانه کارسنج

بعد از پایان بارگذاری فایل قسمت فعالسازی را بهتر است همزمان با شروع آزمون انتخاب کنید و وارد مرحله بعد شوید. در این صفحه موارد دیگری نیز باید مشخص شوند. مثلا اگر یک معلم بخواهد دانش آموزان فایل pdf آزمون را دانلود کنند و سوالات را از این طریق مشاهده نمایند باید گزینه ی ” طبق روال عادی (یکسان برای همه دانش آموزان)” را کلیک نماید. در این روش ترتیب سوالات برای همه دانش آموزان مشابه یکدیگر است و امکان تقلب وجود دارد.

انتخاب قسمت “چینش متفاوت و سوال به سوال” باعث می شود ترتیب سوالات برای هر دانش آموز متفاوت باشد و آزمون به صورت سوال به سوال نمایش داده شود.

آخرین گزینه هم به این صورت می باشد که پس از انتخاب آن، ترتیب سوالات و کلید آزمون برای هر دانش آموز با دانش آموزان دیگر متفاوت است و دفترچه سوال اختصاصی هر داوطلب به صورت فایل pdf قابل دانلود است. 

تنظیم چیدمان سوالات آزمون کارسنج

با انتخاب گزینه آخر همانطور که گفته شد هر دانش آموز فایل pdf آزمون مخصوص به خود را دارد اما برای این کار می بایست عکسی از هریک از سوالات فایل pdf گرفته شود و سپس هر عکس در قسمت مربوطه بارگذاری گردد. نکته قابل توجه این است که نام عکس هر سوال می بایست با شماره سوال فایل آزمون یکسان باشد و عکس ها به ترتیب فایل آزمون بارگذاری گردند. برای درک بهتر به تصویر زیر دقت کنید.

بارگذاری تصویر برای شرکت در آزمون آنلاین سامانه کارسنج

حال باید ضریب سوالات را تعیین کنید و تایید نهایی را انتخاب نمایید.

تعیین ضریب سوالات آزمون کارسنج

در صورتیکه مراحل فوق به درستی انجام شوند آزمون با موفقیت ثبت می گردد.

مرحله آخر انجام آزمون در سایت کارسنج

راهنمای تصویری شرکت در آزمون آنلاین سامانه کارسنج برای دانش آموزان

برای شرکت در آزمون آنلاین سامانه کارسنج می بایست در قسمت گزارش ها و زیر منوی سامانه کارآزما (آزمون آنلاین) وارد شوید. 
شرکت در آزمون آنلاین سامانه کارسنج
در این قسمت آزمون هایی که در گذشته برگزار شده اند و زمان آن ها به پایان رسیده اند نمایش داده می شوند. همچنین در صورت وجود آزمون جاری نیز نام آزمون در این بخش نمایش داده می شود. علاوه بر این آزمون هایی که در آینده قرار است برگزار شوند و هنوز زمان آن ها نرسیده اند هم در صورت وجود نمایش داده می شوند تا دانش آموز و اولیاء او از زمان و مواد آزمون مطلع شوند.
فهرست آزمون ها در کارسنج
برای شرکت در آزمون در صورتیکه در زمان برگزاری آن وارد شده باشید می بایست روی لینکی که نام آزمون را دارد کلیک کرده و وارد قسمت مشاهده سوالات شوید. پس از اتمام زمان آزمون نیز کارنامه دانش آموز قابل دریافت و همچنین چاپ می باشد. 

مشاهده نتیجه آزمون در کارسنج

اخبار پیرامون سامانه کارسنج

نحوه بازیابی رمز عبور و نام کاربری در سامانه کارسنج

گاهی بسیاری از دانش آموزان قبل از آزمون آنلاین در سایت کارسنج و یا برای استفاده از خدمات این سامانه با مشکل ورود مواجه می شوند و به دلیل فراموشی رمز عبور و نام کاربری خود نمی توانند اقدام به شرکت در آزمون آنلاین سامانه کارسنج نمایند. به همین منظور این افراد باید برای بازیابی رمز عبور و نام کاربری خود با مشاور مدرسه تماس بگیرند تا رمز عبور جدید یا همان رمز عبور قدیمی را مجدداً به اطلاع آن ها برساند. در حقیقت اکنون امکان بازیابی رمز عبور در سایت کارسنج برای دانش آموزان و اولیای آن ها فراهم نشده است و این کار تنها توسط مشاور و پشتیبان هر مدرسه انجام می شود.  

برای این کار مشاور و پشتیبان مدرسه پس از ورود به سایت کارسنج روی گزینه بازیابی رمز عبور کلیک می کند و فرم مربوط به بازیابی اطلاعات را تکمیل می نماید. این فرم شامل نام کاربری دانش آموز یا اولیا او و کد تصویری می باشد.

نحوه بازیابی رمز عبور کارسنج

پس از آن که مشاور تایید را انتخاب نماید رمز عبور جدید قابل دریافت است. 
بازیابی رمز عبور کارسنج

خلاصه مطلب 📄

در این مقاله به بررسی سامانه کارسنج مدارس پرداختیم و پس از معرفی این سامانه، نحوه ثبت نام در آن را برای دانش آموزان و مدارس شرح دادیم. علاوه بر این در مقاله فوق امکانات و خدمات کارسنج را بررسی کردیم و به پرکاربردترین امکانات آن اشاره کردیم که برگزاری آزمون آنلاین در سایت کارسنج نیز یکی از آن هاست. همچنین نحوه شرکت در آزمون آنلاین سامانه کارسنج را بیان نموده و راهنمای تصویری ایجاد و انجام آزمون آنلاین در سایت کارسنج را به صورت مرحله به مرحله ذکر کردیم. 

در پایان نیز نحوه بازیابی رمز عبور و نام کاربری در سامانه کارسنج را توضیح دادیم و به ذکر این نکته پرداختیم که بازیابی رمز عبور و نام کاربری دانش آموزان تنها توسط مشاور و پشتیبان هر مدرسه انجام می شود و توسط دانش آموز یا اولیاء او قابل انجام نیست.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد اما در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر در مورد این سامانه و شرکت در آزمون آنلاین سامانه کارسنج می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید یا سوال خود را در انتهای این مقاله برای ما به صورت کامنت قرار دهید تا مشاوران ما در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ دهند. 

🔔 برای دانلود فایل pdf مقاله کلیک کنید. 🔔 

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آدرس اینترنتی سامانه کارسنج چیست؟

آدرس اینترنتی این سامانه karsanj.net می باشد.

آیا استفاده از سامانه کارسنج نیازمند پرداخت هزینه است؟

بله مدارس می بایست برای استفاده از امکانات این سامانه حق عضویت اشتراک پرداخت نمایند.

برای ورود به سامانه کارسنج چه اطلاعاتی می بایست وارد شود؟

اطلاعات لازم برای ورود به این سامانه نام کاربری و رمز عبور می باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور