ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403 +شرایط و رشته ها

ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. دانشگاه قرآن و حدیث با هدف پرورش پژوهشگر و استاد حوزه قرآنی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با آزمون و بدون آزمون برای مقطع ارشد دانشجو می‌پذیرد. داوطلبانی که قصد ثبت‌نام در مقطع فوق لیسانس دانشگاه قرآن و حدیث بدون آزمون را دارند می‌بایست از رشته‌های تحصیلی و شرایط و مدارک لازم جهت ثبت‌نام در این دوره اطلاع داشته باشند.

از همین رو در این مقاله متقاضیان را با شرایط و نحوه ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث و رشته‌های تحصیلی آن آشنا می‌کنیم. چنان‌چه قصد ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث را دارید و می‌خواهید اطلاعات تکمیلی در این زمینه دریافت نمایید با شماره‌گیری 9099075307 می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید.

شیوه ثبت‌ نام ارشد دانشگاه قرآن و حدیث 1403

دانشگاه قرآن و حدیث که یکی از ارکان مؤسسه دارالحدیث می‌باشد با هدف پرورش پژوهشگر در حوزه قرآن و حدیث در سال 1378 تأسیس شد. این دانشگاه که به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شود در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری دانشجو می‌پذیرد. پذیرش دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون انجام می‌شود.

جهت ورود به سایت دانشگاه قرآن و حدیث وارد سایت qhu.ac.ir شوید.

یکی از شیوه‌های پذیرش دانشجو ثبت نام بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث می‌باشد. در این روش داوطلبان بدون آن‌که در آزمونی شرکت نمایند صرفاً براساس سوابق تحصیلی می‌توانند در زمان مقرر شده به سایت دانشگاه مراجعه کرده و فرم ثبت‌نامی را تکمیل کرده و مدارک خواسته شده را به نشانی دانشگاه ارسال نمایند. کسانی که مدارک آن‌ها بررسی شده و مورد پذیرش قرار گرفته، می‌توانند تحصیل خود را در این دانشگاه غیرانتفاعی آغاز نمایند.

در شیوه ثبت‌نام با آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث داوطلبان باید در زمان مقرر به سامانه دانشگاه مراجعه نمایند و دفترچه آزمون را مطالعه کرده و با دارا بودن شرایط مندرج در آن و اطلاع از رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه ثبت نام خود را تکمیل نمایند. متقاضیانی که در آزمون کتبی حد نصاب نمره قبولی را کسب نمایند با طی مراحل بعدی پذیرش و قبولی در این مراحل، می‌توانند در این دانشگاه تحصیل نمایند.

شیوه ثبت نام ارشد دانشگاه قرآن و حدیث 

شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث 1403

دانشگاه قرآن و حدیث به استناد بخشنامه مورخ 17 دی ماه 1401 از میان فارغ‌التحصیلان استعداد درخشان دوره تحصیلی کارشناسی این دانشگاه و همچنین دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دیگر که شرایط آیین نامه جذب دانشجو بدون آزمون را دارند، برای مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. داوطلبانی که قصد ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث را دارند می‌بایست شرایط پذیر دانشجو در این دانشگاه را داشته باشند.

جهت اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام  ارشد بدون کنکور پیام نور  کلیک نمایید

شرایط ثبت‌نام ارشد دانشگاه قرآن و حدیث 1403

1. داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته هستند براساس ضوابط و قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی‌توانند از تسهیلات آیین‌نامه دانشگاه قرآن و حدیث بهره‌مند شوند.

2. داوطلبانی که مدارک حوزوی دارند براساس ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی‌توانند از تسهیلات آیین نامه این دانشگاه بهر‌مند شوند.

3. دانشجو مقطع کارشناسی پس از پشت سر گذاشتن 6 نیمسال تحصیلی براساس معدل کل نمرات می‌بایست جزء نفرات اول ورودی خود باشد.

4. دانشجویان مقطع کارشناسی می‌بایست حداکثر تا 31 شهریور ماه 1403 و در چهار سال تحصیلی از دانشگاه خود فارغ‌التحصیل شوند.

5. پذیرش دانشجو در مقطع ارشد بلافاصله بعد از اتمام دوره کارشناسی انجام می‌شود. این پذیرش فقط یک بار انجام شده و حداکثر باید یک سال از تاریخ فارغ‌التحصیلی گذشته باشد.

6. رتبه‌های برتر المپیادهای علمی می‌توانند با ارائه دادن معرفی‌نامه دبیرخانه المپیاد برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث

رشته‌های ارشد بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث 1403

براساس اطلاعیه منتشر شده در سایت دانشگاه قرآن و حدیث به نشانی qhu.ac.ir لیست رشته‌های ارشد بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث به شرح زیر می‌باشد.

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث 1403
عنوان رشته تحصیلی پذیرش قم  پذیرش تهران  پذیرش مشهد  پذیرش مجازی
علوم قرآن و حدیث مرد و زن مرد و زن مرد و زن
علوم و معارف قرآن با گرایش تفسیر اجتماعی مرد و زن مرد و زن
علوم حدیث با گرایش تفسیر اثری مرد و زن زن مرد و زن
علوم حدیث با گرایش نهج‌البلاغه مرد و زن مرد و زن
علوم حدیث با گرایش کلام و عقاید مرد و زن مرد و زن مرد و زن
فقه و مبانی حقوق اسلامی مرد و زن مرد و زن
روانشناسی اسلامی با گرایش روانشناسی مثبتگرا مرد و زن مرد و زن مرد و زن

داوطلبان باید توجه نمایند که ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی در هر واحد دانشگاهی محدود می‌باشد. از همین رو پذیرش دانشجویان برای مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون از میان داوطلبانی صورت می‌گیرد که معدل آن‌ها بالاتر از میانگین باشد. همچنین پذیرش نهایی داوطلبان در هر کدام از رشته محل‌ها منوط به آن است که تعداد متقاضیان به حد نصاب برسد تا کلاس تشکیل شود.

برای کسب اطلاع از رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور بر روی لینک کلیک کنید

مدارک ثبت‌نام ارشد بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث

داوطلبانی که قصد ثبت‌نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث را دارند می‌بایست در زمان مقرر مدارک مورد نیاز را تهیه و برای ثبت نام اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در دوره ارشد دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی به شرح زیر است:

1. ارائه تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه

2. ارائه یک قطعه عکس به ابعاد 4*3

3. داوطلب می‌بایست فرم گواهی رتبه بیست درصد برتر را تکمیل نموده و تأیید آن را از دانشگاه خود دریافت و ضمیمه مدارک نماید. این گواهی‌نامه باید دارای مهر و امضاء مدیر امور آموزشی دانشگاه مقطع کارشناسی دانشجو باشد.

3. ارائه ریز نمرات مقطع کارشناسی

4. ارائه اصل فیش واریز ثبت نام ارشد بدون آزمون به مبلغ 3،000،000 ریال به شماره حساب دانشگاه قرآن و حدیث.

مدارک ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث

 

نحوه ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403

داوطلبانی که قصد ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی را دارند می‌بایست مدارک لازم برای ثبت نام را حداکثر تا تاریخ 1403/03/03 و پایان وقت اداری در این روز فقط از طریق پست پیشتاز به دفتر توسعه و سنجش و ارزشیابی دانشگاه قرآن و حدیث ارسال نمایند. آدرس پستی این دفتر قم، بلوار پانزده خرداد، چهارراه نوبهار، بعد از شهرک جهاد، کد پستی  1139 _ 37195 می‌باشد. داوطلبان می‌بایست رسید پستی مدارک را نزد خود نگهداری کنند.

همچنین متقاضیان می‌بایست این عبارت را که مدارک مربوط به ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث می‌باشد و رشته تحصیلی انتخابی خود را بر روی پاکت مدارک درج نمایند. نتایج بررسی مدارک ارسالی که باید حداقل شرایط را احراز کرده باشند و اسامی افرادی که در پذیرش اولیه دانشگاه قبول شده‌اند در نیمه دوم تیر ماه در سایت دانشگاه قرآن و حدیث منتشر شده و به اطلاع داوطلبان می‌رسد. از همین رو لازم است داوطلبان برای دریافت نتایج از تماس تلفنی با واحد دانشگاهی و یا مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی خودداری نمایند.

اگر هر کدام از گروه‌های آموزشی انجام مصاحبه ورودی را لازم بدانند، داوطلب موظف است که در تاریخ مشخص شده در جلسه مصاحبه حضور یابد. تاریخ مصاحبه و مکان انجام آن از طریق سامانه دانشگاه به اطلاع متقاضیان می‌رسد. اگر متقاضی در جلسه مصاحبه حضور نیابد نشانه انصراف تلقی شده و روند پذیرش داوطلب متوقف می‌شود.

نحوه ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

برای اطلاع از نحوه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد کلیک کنید

نکات مهم ثبت‌نام ارشد بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث

1. داوطلبان باید توجه نمایند که در صورت دارا بودن شرایط، نسبت به ثبت نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند زیرا وجوه پرداختی و مدارک ارسال شده، پس داده نمی‌شوند.

2.مدارکی که پس از مهلت مقرر ارسال شوند و یا ناقص باشند، بررسی نخواهند شد.

3. داوطلبان تنها می‌توانند برای یک رشته تحصیلی ثبت نام و مدارک ارسال نمایند.

4. داوطبانی که بدون کنکور وارد مقطع ارشد دانشگاه قرآن و حدیث می‌شوند می‌بایست شهریه تحصیلی بپردازند.

5. داوطلبان پذیرفته شده نمی‌توانند رشته تحصیلی و یا دانشگاه خود را تغییر دهند.

6. پذیرش داوطلبان در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع ارشد پس از تأیید از سوی سازمان سنجش و آموزش و هیأت گزینش دانشجو نهایی می‌شود.

خلاصه مقاله ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

در این مقاله داوطلبان ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث را با رشته‌های تحصیلی این دانشگاه و شرایط و نحوه ثبت‌نام آشنا کردیم. زمان ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون از طریق سایت دانشگاه به اطلاع داوطلبان می‌رسد. متقاضیان می‌بایست در صورت دارا بودن شرایط، مدارک مورد نیاز را آماده و به نشانی دانشگاه ارسال نمایند. نتیجه نهایی از طریق سایت به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را دارید، جهت مشاوره و دریافت اطلاعات درباره شرایط تحصیل در دانشگاه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید.

برای دانلود فایل pdf مقاله کلیک کنید

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

1.نحوه ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث چگونه است؟

داوطلبان پس از آن‌که مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام را آمده کردند، مدارک خود را در زمان مقرر به نشانی دفتر توسعه و سنجش و ارزشیابی دانشگاه قرآن و حدیث ارسال می‌نمایند. نتیجه بررسی مدارک از طریق سایت دانشگاه به اطلاع متقاضیان می‌رسد.

2.چه مدارکی برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث لازم بدون آزمون لازم است؟

ارائه تصویر کارت ملی و صفحات شناسنامه، یک قطعه عکس، فیش واریزی هزینه ثبت ‌نام و زیرنمرات مقطع کارشناسی از مدارک لازم جهت ثبت‌نام در این دانشگاه می‌باشد. 

3.چه رشته‌های تحصیلی در مقطع ارشد بدون آزمون وجود دارد؟

داوطلبان می‌توانند در یکی از رشته‌های علوم قرآن و حدیث، علوم و معارف قرآن، فقه و مبانی حقوق اسلامی و روانشناسی اسلامی در دانشگاه قرآن و حدیث تحصیل نمایند. لیست کامل رشته‌ها و گرایش‌ آن‌ها در متن مقاله آمده است. 

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور