ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برنامه ریزی آزمون وکالت 1403 + جدول pdf رتبه ها | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
برنامه ریزی آزمون وکالت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تحصیل در رشته حقوق برای وکیل شدن کافی نیست و افراد برای دریافت پروانه وکالت و تبدیل شدن به وکیل پایه یک دادگستری، باید در آزمون وکالتی که توسط کانون وکلا برگزار می شود شرکت کنند. کسب آمادگی لازم برای شرکت در این آزمون نیز همانند تمامی آزمون های مهم نیازمند برنامه ریزی صحیح است. برنامه ریزی آزمون وکالت باید با اصول خاصی صورت گیرد تا نتیجه ای مطلوب داشته باشد. در این مقاله نکات و اصول برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه برای وکالت را شرح خواهیم داد و جدول برنامه ریزی درسی pdf وکالت را ارائه خواهیم کرد؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون وکالت را دارند می توانند برای دریافت برنامه درسی و مطالعاتی شخصی وکالت با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و ضمن مشاوره تخصصی با کارشناسان مرکز ایران تحصیل، برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه وکالت خود را دریافت کنند. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده ارائه خدمات به شما کاربران گرامی می باشند.

ضرایب دروس برای برنامه ریزی آزمون وکالت

اگر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی هستید و یا دارای تحصیلات حوزوی (معادل مقطع کارشناسی) هستید، برای اینکه بتوانید وکیل شوید باید در آزمون وکالت کانون وکلا شرکت کنید. آزمون وکلا سالانه برگزار می شود اما ظرفیت پذیرش افراد در استان ها و کانون های مختلف کشور یکی نیست؛ یعنی هر استان و کانون وکلایی سالانه به تعداد محدودی پروانه وکالت صادر می کند و براساس میزان نیاز خود اعلام ظرفیت می کند. به همین دلیل هم شرایط قبولی در این آزمون سخت تر می شود.

علاوه بر اینکه باید از دروس امتحانی و ضرایب دروس آزمون وکالت قبل از شروع برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه آگاه شوید، باید اصول برنامه ریزی را نیز بلد باشید تا بتوانید برنامه ای درسی برای خود تنظیم کنید. البته پیشنهاد ما این است که تهیه جدول برنامه ریزی درسی pdf وکالت را به افراد کاردان در این زمینه بسپارید تا اصولی ترین و تخصصی ترین برنامه را برای شما تنظیم کنند.

اهمیت دروس امتحانی و ضرایب دروس برای برنامه ریزی آزمون وکالت

اهمیت داشتن یک برنامه درسی منسجم و شخصی سازی شده بر هیچ کس پوشیده نیست و فرقی ندارد که برنامه ریزی آن را خودتان انجام دهید یا به افراد متخصص در این زمینه واگذار کنید، به هر حال باید خودتان هم با اصول برنامه ریزی آزمون وکالت آشنا شوید تا بدانید برنامه ای که تنظیم کرده اید قابل اجرا است و بازدهی مثبتی خواهد داشت یا خیر؟ و یا برنامه درسی که برای شما طراحی شده است با کیفیت است یا نه؟

پیش از اینکه با این اصول و قاعده آشنا شوید جدول زیر را مشاهده کنید:

دروس امتحانی آزمون وکالت ضریب دروس آزمون وکالت
حقوق مدنی با قوانین خاص ضریب 3
آیین دادرسی مدنی با قوانین خاص ضریب 3
آیین دادرسی کیفری با قوانین خاص ضریب 2
حقوق جزای عمومی و اختصاصی با قوانین خاص ضریب 2
حقوق تجارت با قوانین خاص ضریب 2
مبانی اصول استنباط حقوق اسلامی و متون فقه ضریب 1

با مشاهده این جدول می توان از لیست دروسی که اهمیت بیشتری دارند مطلع شد و در زمان برنامه ریزی ترتیب اهمیت دروس را رعایت کرد. توجه داشته باشید که پایین تر بودن ضریب یک درس نباید به این منزله تلقی شود که می توان این دروس را حذف کرد و نه مطالعه ای برای آن داشت و نه در آزمون پاسخ داد.

برای اطلاع از حذفیات آزمون وکالت سال جاری و اطلاع از مباحث پرتکرار و مهم آزمون بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

اصول برنامه ریزی آزمون وکالت

داشتن یک برنامه درسی مشخص، مسیر مطالعاتی شما را ترسیم می کند و مشخص می کند که به چه میزان باید چه درسی را مطالعه کنید تا نتیجه و بازخوردی مناسب در آزمون وکالت بگیرید. اصلی ترین رکن هر برنامه درسی ای، واقع بینانه بودن است. یک برنامه درسی اصولی باید با شرایط زندگی، توانایی و عادات مطالعه افراد تطابق داشته و منعطف باشد. با اینکه در ادامه مقاله جدول برنامه ریزی درسی pdf وکالت را ارائه خواهیم کرد، اما بهتر است که برای شخصی سازی برنامه ریزی درسی با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

اصول برنامه ریزی آزمون وکالت

در یک برنامه ریزی آزمون وکالت اصولی باید موارد زیر مورد بررسی قرار گرفته شده باشند:

◀ نوع سطح مطالعاتی شخص

چهار سطح مختلف مطالعاتی برای برنامه ریزی آزمون وکالت وجود دارد که هر یک میزان تمرکز و عمق مطالعه داوطلب را مشخص می کند. با دانستن انواع این سطوح مطالعه متوجه خواهید شد که استفاده از کدام سطح برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر در هر درس لازم است:

🔺 خواندن مقدماتی: در سطح مقدماتی باید خیلی کلی و سریع به مطالعه منبع خود پرداخته و با مفاهیم پایه ای و ابتدایی آشنا شوید. در سطح مطالعه مقدماتی هدف این است که به یک ایده و دیدگاه کلی از مباحث منبع برسید تا بتوانید مطالعه ای عمیق داشته باشید.

🔺 مطالعه اجمالی: در مطالعه اجمالی، باید سعی کنید تا جزئیات و اطلاعات بیشتری را از منبع مطالعاتی خود درک کنید. در این سطح از مطالعه، خواندن جزئیات شما را برای درک مفاهیم پیچیده و تحلیلی آماده خواهد کرد.

🔺 خواندن تحلیلی: این سطح شما را به درک عمیق تر و مطالعه عمقی تر مطالب نزدیک تر خواهد کرد. در این سطح از خواندن باید سعی کنید تا مطالب را به صورت تحلیلی مطالعه کرده و ارتباط بین مفاهیم مختلف را پیدا کنید.

🔺 خواندن ترکیبی: در این سطح افراد سعی می کنند تا مسائل پیچیده و مختلف را تحلیل کرده و به تطابق مفاهیم مختلف باهم و یافتن ارتباط بین آن ها بپردازند. این سطح، سطحی است که شما را هر چه بیشتر برای پاسخگویی به سوالات آزمون وکالت آماده خواهد کرد.

◀ شیوه تهیه و اجرای جدول برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه وکالت

برنامه ای که طراحی و تنظیم می کنید باید قابل اجرا و منعطف باشد تا در صورت وقوع اتفاقی ناگهانی و نیاز به تغییر برنامه، مشکل اساسی در اجرای برنامه پیش نیاید و بتوانید برای جبران دروس مطالعه نشده، زمان دیگری را مشخص کنید.

برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه وکالت شما باید شرایط زندگیتان را در برگرفته باشد یعنی ساعات فراغت، ساعت کاری و فعالیت‌ های روزانه شما در آن لحاظ شده باشد. مورد بعدی مهم در تهیه برنامه ریزی درسی، در نظر گرفتن ترتیب مطالعه دروس براساس زمان پربازده بدن شماست؛ یعنی باید در جلسه مشاوره مشخص شود که در چه ساعت هایی بازدهی مطالعاتی شما بیشتر است و در چه ساعاتی کمتر؟ چه ساعتی برای مطالعه بهتر است و چه ساعتی برای تست زدن و مرور کردن؟

برنامه ریزی شما باید روزانه، هفتگی، ماهانه و سه ماهه باشد و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در آن مشخص شده باشد. در انتهای هر روز، هر هفته و هر ماه برنامه باید بازبینی شده و میزان عملکرد شما مشخص شود. نقاط قوت و ضعف شما در هر درس مشخص شده و سوالات پر تکرار هر درس و سوالاتی که بیشتر شما را به اشتباه وا داشته اند، مشخص شوند.

زمان بندی مطالعاتی نیز در برنامه ریزی آزمون وکالت بسیار مهم است. باید بدانید که شما به مدت چند ساعت می توانید مطالعه مستمر داشته باشید و بازه های زمانی 45 دقیقه و 1 ساعت برای شما بهتر هستند یا 1 و نیم و دو ساعت؟ میزان استراحت مناسب برای شما در بین هر درس چقدر است؟ چه دروسی اهمیت بیشتری دارند و باید بیشتر مطالعه شوند؟

شیوه تهیه و اجرای جدول برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه وکالت

◀ مرور و تمرین مطالب

باید براساس نوع درس مطالعاتی مشخص شود که میزان تمرین و تکرار مورد نیاز برای هر درس چقدر است؟ هر درس باید چند روز در هفته و در چه بازه های زمانی ای مرور شود؟ چه نوع تست هایی باید زده شود؟ تمرین چه تست هایی اهمیت و ضرورت بیشتر دارد؟ یک برنامه ریزی اصولی باید مشخص کند که هر درس در چه زمانی و چه بازه زمانی ای باید مرور شده و تمرین شود.

◀ مشخص کردن بهترین منابع مطالعاتی برای هر درس

یک مشاور خبره از بهترین منابع آزمون وکالت آگاه است و جامع ترین و بهترین آن را برای مطالعه شما معرفی می کند. اگر خودتان قصد برنامه ریزی را دارید هم پیشنهاد می کنیم از مطالعه منابع متعدد و زیاد برای یک درس بپرهیزید و سعی کنید تسلط خود را به یک منبع درست افزایش دهید.

در صورت نیاز به مشورت با یک مشاور خبره در زمینه آزمون وکالت می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید. کارشناسان ما علاوه بر مشاوره دقیق درسی، در زمینه برنامه ریزی اصولی آزمون وکالت نیز شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون وکالت و مشاهده بخشنامه جدید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نمونه برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه برای وکالت

حال که با اصول برنامه ریزی آزمون وکالت آشنا شده اید، در این بخش قصد دارید تا نمونه ای از نحوه برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه برای وکالت را مثال بزنیم تا جزئیات بیشتری از چگونگی برنامه ریزی را یاد بگیرید. توجه داشته باشید که این برنامه، برنامه ای شخصی سازی شده و تخصصی نیست در نتیجه شرایط داوطلب، نقاط قوت و ضعف وی در هر درس و … در برنامه اعمال نشده و برای عموم داوطلبان قابل استفاده است.

نمونه برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه برای وکالت 

👈 درس های حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی ضریب بالایی دارند و می بایست در هفته 3 بار مورد مطالعه قرار گیرند. معمولا ساعات اولیه روز برای مطالعه این دروس بهتر است چرا که بازدهی مغز بالاتر است. درس اصول فقه را می توانید در بازه های زمانی کم (مثل یک ساعت) اما با تعداد دفعات بیشتر در برنامه درسی خود جای دهید.

👈 پس از آن دروس آیین دادرسی کیفری، حقوق جزا و حقوق تجارت اهمیت بیشتری دارند و باید هفته ای دو الی 3 بار مطالعه شوند. در برنامه ریزی درسی خود سعی کنید میزان سختی دروس را در نظر بگیرید و پس از مطالعه یک درس سخت، یک درس آسان تر را مطالعه کنید.

👈 قبل از شروع مطالعه و در برنامه روزانه خود مشخص کنید که چه حجمی از کتاب به مدت چند ساعت باید مطالعه شود (از سر فصل دروس می توانید راهنمایی بگیرید.). سعی کنید در حد یک ربع الی نیم ساعت قبل از شروع مباحث جدید، مباحثی را که در جلسه قبل مطالعه کرده اید مرور اجمالی کنید.

👈 مطالعه هر درس را در ابتدا به ترتیب سطح مقدماتی، اجمالی، تحلیل و ترکیبی آغاز کنید. (با توجه به ماهیت دروس مختلف، ممکن است برخی سطوح حذف شوند.) برای یادگیری مطالب به خودتان فرصت دهید و مطمئن شوید که روش مطالعاتی شما مناسب آن درس است. روشی مناسب تر خواهد بود که در نهایت به درک و تحلیل هر چه بهتر شما از آن درس کمک کند.

👈 تست زنی را فراموش نکنید. برنامه تست زدن باید سه الی 4 بار در هفته در برنامه شما تکرار شود. با تست زدن از نوع طرح سوالات آگاه خواهید شد و متوجه بخش های پر اهمیت و نکات ریز اما مهمی که موفقیت شما را تضمین خواهد کرد، می شوید. پاسخ تست ها را بررسی کنید و علت اشتباه خود را در سوالات غلط پیدا کنید.

👈 در زمان مرور و مطالعه نکات مهم از مطالعه خلاصه نویسی هایتان و نکاتی که در زمان تست زدن یادداشت کرده اید، غافل نشوید. زمان مطالعه خود را به مرور افزایش دهید. مثلا از 3 ساعت در روز شروع کرده و در ماه های آخر آن را به 8 الی 10 ساعت در روز برسانید. (میزان توان مطالعاتی هر داوطلب باتوجه به شرایط زندگی وی تغییر خواهد کرد.)

👈 در برنامه ریزی روزانه و هفتگی تان حتما زمانی را برای برنامه ای ناگهانی و از پیش تعیین نشده پیش بینی کنید تا بتوانید در آن تاریخ به جبران مطالب مطالعه نشده بپردازید. به میزان کافی زمان استراحت در برنامه خود داشته باشید تا از درس خواندن زده نشوید. در بخش بعدی می توانید نمونه ای از جدول برنامه ریزی درسی pdf وکالت را مشاهده کنید.

 

برای اطلاع از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون و قوانین سال جدید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

جدول برنامه ریزی درسی وکالت

برای تهیه برنامه درسی می توان به دو صورت عمل کرد: براساس ساعت زمانی در هر روز مشخص کرد که هر درس باید در چه ساعاتی مطالعه شود یا مشخص کرد که روزانه هر درس باید چند ساعت خوانده شود. معمولا روش دوم بهتر است؛ چرا که فرد می تواند با توجه به شرایط زندگی خود در هر روز انتخاب کند که چه ساعت هایی را باید مطالعه کند و چه ساعت هایی را فعالیت متفرقه داشته باشد.

جدول برنامه ریزی درسی pdf وکالت

⏪ روش اول: برنامه ریزی براساس ساعت شبانه روزی برای  هر درس در هر روز

روزهای هفته ساعت 8 الی 9:30 ساعت 10 الی 12 ساعت 12 الی 13 ساعت 13 الی 14:30 ساعت 16 الی 18 ساعت 18:30 الی 20 ساعت 20:15 الی 21:30
شنبه مطالعه آیین دادرسی کیفری مطالعه آیین دادرسی کیفری ناهار و استراحت مطالعه حقوق مدنی مطالعه حقوق مدنی مرور مطالب و تست زنی مطالعه اصول فقه
یک شنبه مطالعه اصول فقه مطالعه حقوق تجارت ناهار و استراحت مطالعه حقوق تجارت مرور مطالب و تست زنی مطالعه حقوق جزا مطالعه حقوق جزا
دو شنبه آیین دادرسی مدنی  آیین دادرسی مدنی ناهار و استراحت مطالعه اصول فقه مطالعه حقوق مدنی مطالعه حقوق مدنی تست زنی
سه شنبه مطالعه حقوق تجارت مطالعه حقوق جزا ناهار و استراحت مطالعه آیین دادرسی کیفری مطالعه آیین دادرسی کیفری مطالعه اصول فقه مرور مطالب و تست زنی
چهار شنبه آیین دادرسی مدنی مطالعه اصول فقه ناهار و استراحت مرور مطالب و تست زنی مطالعه حقوق مدنی مطالعه حقوق جزا آیین دادرسی مدنی
پنج شنبه مطالعه حقوق مدنی مطالعه حقوق تجارت ناهار و استراحت مطالعه اصول فقه مطالعه حقوق جزا مرور مطالب و تست زنی مرور مطالب و تست زنی
جمعه جمع بندی دروس مطالعه شده تست زنی ناهار و استراحت استراحت استراحت استراحت استراحت

 

⏪ روش دوم: برنامه ریزی براساس میزان زمان لازم برای مطالعه هر درس در هر روز

روزهای هفته مواد درسی / میزان ساعت مطالعه مواد درسی / میزان ساعت مطالعه مواد درسی / میزان ساعت مطالعه
شنبه اصول فقه (1 ساعت) – آیین دادرسی کیفری (3.5 ساعت) حقوق مدنی (3.5 ساعت) مرور مطالب و نکات مهم
یک شنبه اصول فقه (1 ساعت) – حقوق جزا (3.5 ساعت) آیین دادرسی مدنی (3.5 ساعت) مرور مطالب و تست زنی
دوشنبه اصول فقه (1 ساعت) حقوق مدنی (3.5 ساعت) آیین دادرسی کیفری (3.5 ساعت)
سه شنبه اصول فقه (1 ساعت) – حقوق تجارت (3.5 ساعت) آیین دادرسی مدنی (3.5 ساعت) تست زنی
چهار شنبه اصول فقه (1 ساعت) حقوق مدنی (3.5 ساعت) حقوق جزا (3.5 ساعت)
پنج شنبه اصول فقه (1 ساعت) آیین دادرسی مدنی (3.5 ساعت) حقوق تجارت (3.5 ساعت)
جمعه استراحت مرور و مطالعه دروس خوانده نشده در طول هفته استراحت

هر داوطلب می تواند براساس میزان بازدهی و سلیقه خود یکی از انواع جدول برنامه ریزی درسی pdf وکالت را انتخاب کند. برای دریافت فایل پی دی اف از یک جدول برنامه ریزی خام درسی بر روی این لینک کلیک کنید.

 

برای اطلاع از نحوه اعتراض به آزمون وکالت و مشاهده راهنمای ثبت اعتراض بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نکات مهمی که باید در مورد برنامه ریزی 60 روزه و سه ماهه وکالت بدانید!

فکر نکنید که داشتن یک برنامه ریزی بی نقص و ایده آل با ساعات مطالعه بالا برای قبولی در آزمون وکالت کافی است؛ شیوه اجرای برنامه درسی هم بسیار مهم است. اینکه ساعات مطالعه بالا اما بی کیفیت داشته باشید شما را به موفقیت نخواهد رساند. برنامه درسی باید استاندارد باشد و براساس شرایط شما، واقع بینانه تنطیم شده باشد.

نکات مهمی که باید در مورد برنامه ریزی وکالت بدانید

✅ میزان ساعت های استراحت در بین هر درس باید استاندارد و کافی باشد تا عملکرد ذهن را بهبود بخشد.

✅ سعی کنید پس از میل کردن ناهار بلافاصله مطالعه را شروع نکنید. درسی که پس از ساعت ناهار خوردن انتخاب می کنید، درسی تحلیلی و پیچیده نباشد.

✅ بهترین زمان مطالعه معمولا 6 صبح الی 12 ظهر است. سعی کنید دروس سخت و تحلیلی را در این بازه زمانی مطالعه کنید.

✅ درس های انتخابی شما پس از ساعت 7 غروب، درس های دشوار نباشد. سعی کنید پس از این ساعت بیشتر مرور کرده و تست بزنید و یا درس هایی را که در آن ها پایه قوی دارید مطالعه کنید.

✅ میزان خواب شما در شبانه روز به مقدار کافی باشد. اگر می توانید حتما در طول روز یک ساعت ورزش کنید و یا پیاده روی کرده و قدم بزنید.

چنانچه در رابطه با هر یک از موارد گفته شده نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، مشاوران ایران تحصیل در تمامی ایام هفته و از ساعت 8 صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به شما و راهنمایی خواهند بود. تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

برای اطلاع از میزان تاثیر سهمیه در آزمون وکالت و آیین نامه جدید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

آزمون وکالت را می توان به عنوان یکی از آزمون های پرطرفدار رشته حقوق معرفی کرد که افراد برای دریافت پروانه وکالت در آن شرکت می کنند. این آزمون توسط کانون وکلا برگزار می شود و آزمونی راحت و ساده نیست که بتوانید بدون برنامه ریزی و تلاش در آن پذیرفته شوید. به همین دلیل هم در مقاله بالا اصول برنامه ریزی آزمون وکالت را به همراه جدول برنامه ریزی درسی pdf وکالت ارائه کردیم. با مشاهده این اصول و نکات مهم در مورد برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه برای وکالت می توانید مطالعه خود را برای کسب آمادگی کافی جهت شرکت در آزمون آغاز کنید.

اما اگر به دنبال برنامه ریزی تخصصی هستید که قبولی شما را در آزمون وکالت تضمین کند، پیشنهاد می کنیم با متخصصان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. مشاوران ارشد ما با بررسی دقیق شرایط شما، مناسب ترین برنامه درسی را ارائه خواهند کرد. در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی بیشتر نیز می توانید علاوه بر تماس تلفنی برای ما کامنت بگذارید. در اسرع وقت پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهیم بود.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله برنامه ریزی آزمون وکالت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

3.6/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه برنامه ریزی آزمون وکالت چگونه است؟

برنامه ریزی آزمون وکالت نیازمند بررسی شاخص های مختلفی چون برنامه زندگی روزانه، ساعات کاری، منابع مطالعاتی، سطح مطالعاتی، میزان ساعت مورد نیاز برای هر منبع و ... است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله بالا مراجعه کنید. 

از چه دروسی در آزمون وکالت سوال طراحی می شود؟

دروسی چون حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، اصول فقه، حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری با ضریب های مختلف در این ازمون طرح سوال می شوند. برای مشاهده ضریب دروس به مقاله بالا مراجعه کنید.

بهترین جدول برنامه ریزی سه ماهه و 60 روزه برای آزمون وکالت کدام است؟

برای تهیه جدول برنامه ریزی دو روش وجود دارد: برنامه ریزی براساس ساعات شبانه روز در هر درس و یا برنامه ریزی براساس میزان ساعت لازم برای مطالعه هر درس در روز. در مقاله فوق می توانید نمونه هایی از هر دو جدول را مشاهده کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون صلاحیت بالینی

    زمان برگزاری آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی و دندانپزشکی 1403

    آزمون صلاحیت بالینی، یک آزمون برای ارزیابی توانایی بالینی فارغ‌التحصیلان پزشکی عمومی بعد از کارورزی می باشد. این آزمون، یکی از مراحل مهم و اصلی برای ورود به حرفه پزشکی به حساب می آید. هدف از آموزش بالینی در دوره...
  • ثبت نام آزمون msrt

    ثبت نام آزمون msrt سال 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    داوطلبانی که قصد شرکت و ثبت نام آزمون msrt دارند، باید ابتدا به سایت سجاد که نشانی آن portal.saorg.ir مراجعه نمایید. سپس با نام‌نویسی در این سایت، اجازه ورود و ثبت نام آزمون msrt را پیدا کرده و مراحل لازم...
  • کارنامه آزمون های آزمایشی سنجش

    دریافت کارنامه آزمون های آزمایشی سنجش + مشاهده sanjesh.org

    قبل از اینکه در مورد مشاهده کارنامه آزمون های آزمایشی سنجش توضیح دهیم، ابتدا باید بگوییم که آزمون آزمایشی سنجش چیست؟ امروزه به دلیل رقابت سنگینی که در کنکور سراسری وجود دارد، برخی از موسسات، آزمون های آزمایشی مختلفی براساس...
  • ثبت نام آزمون وکالت

    ثبت نام آزمون وکالت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    ثبت نام آزمون وکالت توسط دو نهاد قوه قضاییه و دادگستری به صورت مجزا بر گزار می‌گردد و افرادی که قصد گرفتن پروانه وکالت دارند باید در این آزمون‌ها شرکت نمایند. طبق اطلاعیه جدید، متقاضیان ثبت نام در آزمون وکالت...
تماس با مشاور