ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان + جدول بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان مسئله ای می باشد که مدتی است بر سر زبان ها است، اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان ابتدا توسط شورای نگهبان ایراداتی گرفته شد و امسال بر اساس بخشنامه و جدول اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان، مدرک تحصیلی فرهنگیان در حکم کارگزینی اعمال می گردد. ما در این مقاله در خصوص اعمال مدرک غیرمرتبط فرهنگیان و نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان مطالبی را برای شما بیان خواهیم کرد. همچنین اگر در خصوص بخشنامه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان نیاز به اطلاعیه های جدی دارید می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان 1403

در سال جاری وزارت آموزش و پرورش وظیفه ی مدرک تحصیلی دوم فرهنگیانی که فعالیت آموزشی دارند را برعهده گرفته است. فرهنگیانی که درخواست ادامه تحصیل دارند بر اساس بخشنامه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان می توانند مدارک خود را اعمال نمایند. در حال حاضر کمترین مدرک مورد قبول برای استخدام در آموزش و پرورش لیسانس است، اما افرادی که در گذشته استخدام شده اند و قصد ادامه تحصیل به لیسانس را دارند می توانند پس از اتمام تحصیلات خود مدرک لیسانس خود را ارائه نمایند. همچنین اگر به صورت مجدد مشغول به تحصیل شوند و برای کارشناسی ارشد درس بخوانند در نهایت مدرک کارشناسی ارشد برای آن ها محاسبه خواهد شد . 

برای اطلاع از سامانه ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

جدول بخشنامه مدرک تحصیلی فرهنگیان

برای انجام اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان، افراد ابتدا باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند مدرک دوم خود را ارائه نمایند که نحوه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان به شرح زیر است:

با توجه به بخشنامه ۱۱/۷۱۰ – ۹۴۰۶۱۷ افرادی برای ارائه مدرک دوم باید دارای رشته مرتبط با رشته قبلی و یا مرتبط با پست مورد تصدی خود باشد
بر اساس جدول اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان، برای اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان باید فرد حتما نیروی آموزشی باشد.
هیچ کادر اداری نمی تواند از مزیت اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان، استفاده نماید.
پس از قبولی در دانشگاه و رشته مرتبط باید به کارگزینی مراجعه کرده و مجوز ادامه تحصیل برای نیمسال اول و برای نیمسال دوم دریافت نماید
فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که دارای مدرک لیسانس می باشند، می توانند تا مقطع دکتری به ادامه تحصیل بپردازند و  بر اساس بخشنامه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان، از مزایای آن استفاده نمایند.
افرادی که از طریق دانشسرا و با مدرک دیپلم استخدام شده باشند، می توانند تا مقطع لیسانس به ادامه تحصیل پرداخته و مدرک خود را اعمال نمایند.
فرهنگیانی که با دیپلم دانشسرا استخدام شده باشند و پس از آن مدرک کارشناسی پیوسته خود را ارائه کرده باشند، می توانند تا مقطع ارشد به تحصیلات خود ادامه دهند.
اگر دانشجو مدرک تحصیلی  ارشد یا دکترای خود را از دانشگاه های غیر از دانشگاه فرهنگیان اخذ نماید می تواند بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله برای ادامه تحصیل خود اقدام نماید.
اگر دانشجو مدرک تحصیلی  ارشد یا دکترای خود را از دانشگاه های فرهنگیان اخذ نماید باید ابتدا تا 3 سال در مدرسه تدریس کرده و سپس برای ادامه تحصیل خود اقدام نماید و اجازه بلافاصله ادامه تحصیل را نخواهد داشت.

جدول بخشنامه مدرک تحصیلی فرهنگیان

اعمال مدرک غیرمرتبط فرهنگیان

افراد علاقه مند به فعالیت در آموزش و پرورش به صورت های مختلف وارد آموزش و پرورش شده اند. حال اگر قصد ادامه تحصیل دارند باید در رشته های مورد تایید سازمان مشغول به تحصیل شوند تا برای اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان دچار مشکل نشوند. رشته های مورد تایید وزارت آموزش و پرورش در مقطع کارشناسی ارشد، هر ساله آموزش و پرورش هر استان به صورت سلیقه ای رفتار کرده و بر اساس نیاز خود رشته های را معرفی می نماید. بر اساس مشاهدات، در چند سال گذشته رشته های ارشد دارای تغییرات بسیار بوده و حتی برخی از گرایش های جدید ایجاد شده است 

همچنین باید بدانید که اعمال مدرک غیرمرتبط فرهنگیان ممکن نمی باشد به عنوان مثال افرادی که در رشته مشغول به تحصیل می باشد، نمی تواند برای رشته تربیت بدنی درخواست اعمال مدرک نماید.

بر اساس قوانین جدید و طرح طبقه بندی معلمان تا حدودی این مسئله حل شده و برای هر سمت تعریف مشخصی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال افرادی که معلم دوره ابتدایی هستند باید حتما در رشته هایی مانند مشاوره، روانشناسی و .. تحصیل کرده باشند و اگر رشته غیر مرتبط داشته باشند، پذیرش و استخدام آن ها مقدور نخواهد بود.

برای اطلاع از علل رایج رد شدن در گزینش فرهنگیان بر روی لینک کلیک نمایید.

رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

برخی از فرهنگیان برای ادامه تحصیل، دانشگاه های فرهنگیان را انتخاب می نمایند و در رشته های مرتبط با خود به ادامه تحصیل می پردازند. برخی از مهمترین رشته هایی که در این دانشگاه ارائه می گردد به شرح زیر است:

رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان
آموزش ریاضی مهندسی نقشه برداری علوم قرآن و حدیث آموزش شیمی
مهندسی مکانیک فیزیک گرایش گرانش و کیهان شناسی فیزیولوژی ورزشی گرایش تغذیه ورزشی مدیریت آموزشی
مهندسی عمران مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش فلسفه و حکمت اسلامی علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش ابتدایی
فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزش و تندرستی آموزش فیزیک آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی رفتار حرکتی گرایش یادگیری و کنترل حرکتی
رفتار حرکتی گرایش آموزش تربیت بدنی روان شناسی تربیتی آموزش زبان انگلیسی مشاوره گرایش مشاور مدرسه
برنامه ریزی درسی مدیریت آموزشگاهی ویژه هنرستان ها زبان و ادبیات فارسی گرایش آموزش زبان فارسی مهندسی برق

همچنین می توانید برای مشاهده تمامی رشته های دانشگاه فرهنگیان لینک را مطالعه نمایید.

جدول اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان

اخبار پیرامون اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان 

🔊 بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان ابلاغ شد

اعمال آخرین مدرک معلمان در قانون رتبه‌بندی وجود دارد اما براساس اعلام یکی از نمایندگان مجلس، پیشنهاد حذف این بخش به صورت شفاهی داده شده بود اما پس از رأی‌گیری در مجلس نمایندگان به اعمال مدرک تحصیلی رأی موافق دادند که باید در حکم هم اعمال شود و این موضوع هم در مذاکرات شفاهی انجام شده بود. در نهایت با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده این بخشنامه در وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

🔊  نحوه اعمال «مدرک تحصیلی فرهنگیان شاغل»

 با توجه به همسان­‌سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین با کارمندان پیمانی و براساس بند ۳ بخشنامه شماره ۷۱۰/۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ برخورداری کارمندان قرارداد کارمعین از مرخصی استحقاقی، استعلاجی، بدون حقوق، اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای مترتبه، براساس مقررات مورد عمل در خصوص کارمندان پیمانی است.

🔊  «شایستگی تخصصی» برای فرهنگیان به چه معناست

که مجموعه‌ای از توانمندی‌های مرتبط با تسلط بر فرآیند و برآیند دانش تخصصی (موضوع تدریس)، دانش تربیتی و سایر حوزه‌های دانشی مرتبط با یاددهی – یادگیری، دستاوردها، خلاقیت و نوآوری‌های علمی مرتبط، آخرین مدرک تحصیلی و توانایی تفکر علمی و انجام پژوهش در آن حیطه که فرد برای انجام مؤثر وظایف شغلی خود باید از آنها برخوردار باشد.

خلاصه مطلب

اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان برای فرهنگیانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های مرتبط را دارند امکان پذیر می باشد اما برای ادامه تحصیل باید دارای شرایطی بود که جدول اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان را در طول مقاله بیان شده است. اگر پس از مطالعه مقاله نیاز به توضیحات بیشتر در خصوص بخشنامه اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان می باشید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و یا پرسش خود را در زیر همین مقاله مطرح نمایید.

برای دانلود و مطالعه مقاله بر روی لینک کلیک نمایید.

 

2.8/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته های مورد تایید برای ادامه تحصیل معلمان چه رشته هایی هستند ؟

با توجه به قانون اعمال مدرک تحصیلی ، معلمان باید در رشته ای مرتبط با وظایف شغلی ادامه تحصیل دهند که جزپیات بیشتر آن در این مطلب بررسی شد.

نحوه اعمال مدرک تحصیلی معلمان به چه صورت است ؟

نحوه اعمال مدرک تحصیلی معلمان به صورت جدول اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان بیان شده است.

آیا معلمان امکان ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارند ؟

بله ، فرهنگیان شاغل در صورت دارا بودن شرایط کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان ، می توانند این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

نظرات

41 دیدگاه دربارهٔ «اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان + جدول بخشنامه 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo امیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    از کجا باید استعلام بگیرم که رشته‌ی ارشد مرتبط با مدرکی که از دانشگاه فرهنگیان گرفتم چه رشته هایی هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دفترچه ثبت نام کنکور ارشد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور