ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتراض به آزمون قضاوت

اعتراض به آزمون قضاوت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون قضاوت در چهار مرحله برگزار می‌شود. پس از اعلام نتایج هر مرحله از این آزمون، طبق اعلامیه‌ای که در زمان اعلام نتایج منتشر می‌شود، داوطلبان می‌توانند به نتایج کسب شده اعتراض کنند. اعتراض به نتایج آزمون قضاوت می‌تواند در کدام یک از مراحل مختلف این آزمون ارائه شود.

آزمون تستی تصدی منصب قضا

هر داوطلب با استفاده از کد رهگیری، می‌تواند تا دوبار وارد سيستم شود و اعتراض خود را وارد کند. انجام این کار بيشتر از دو بار به دليل حفظ امنيت شبکه، اطلاعات و جلوگيري از بروز اشکالات و بي‌نظمي در سيستم امکان ندارد.

داوطلبان بعد از قبولی در این آزمون، باید در آزمون تشریحی شرکت کنند. در صورت احراز و کسب نصاب قبولی در آزمون، داوطلبان به مرحله مصاحبه علمی-شفاهی راه می‌یابند. در مرحله آخر، داوطلبان در آزمون شخصیت و گزینش شرکت می‌کنند.

 

اعتراض به آزمون قضاوت ۱۴۰۳

 

نحوه اعتراض در مراحل بعدی آزمون قضاوت

در صورتی که داوطلبان این آزمون به نتایج اعلام شده اعتراض داشته باشند می‌توانند اعتراض خود را به صورت مکتوب اعلام نمایند. این نامه خطاب به «قائم مقام محترم معاونت منابع انسانی قوه قضائیه»، نوشته می‌شود.

مطالب نامه صرفاً حاوی اعتراض و یا دلایلی است که به گمان داوطلب بتواند در نظر هیأت رسیدگی کننده تأثیرگذار باشد. اگر چه داوطلب می‌تواند هر مطلبی که گمان می‌کند ارائه آن لازم است را نیز اضافه کند.

علاوه بر این داوطلبان تصدی امر قضا در سازمان قضایی نیروهای مسلح، در صورت هر گونه اعتراض به نتایج آزمون قضاوت، می‌توانند اعتراض مکتوب ارائه کند. تنها باید در عنوان آن عبارات «جهت اعتراض/ آزمون جذب در یازمان قضایی نیروهای مسلح» نیز درج شود.

داوطلبان تصدی امر قضا ویژه مناطق محروم استان‌های جنوب شرق کشور، نیز می‌توانند به همین صورت عمل کنند. این گروه نیز نامه اعتراض خود را با ذکر «جهت اعتراض/ آزمون جذب ویژه مناطق محروم» به واحد مربوط ارسال کنند.

به منظور آشنایی بانحوه ورود به سامانه وادانا – vadamp.iauec.ac.ir وارد لینک قرمز شوید.

 

آزمون روانشناسی

آخرین مرحله در آزمون قضاوت آزمون روانشناسی است. افرادی که در این مرحله رد می‌شوند می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند. سپس در یک دوره روانشناسی دیگر از آن‌ها آزمون مجدد گرفته می‌شود. در پرونده شخصیت، افرادی رد می‌شوند که دارای اختلال اوصافی باشند و آن اوصاف با کار قضایی ناهمگون است. 40 درصد شرکت کنندگان در آزمون‌های قوه قضاییه با وجود اخذ رتبه‌های خوب در آزمون‌های کتبی، در آزمون‌های روانشناسی و شخصیت، رد می‌شوند.

پس از ارائه و ارسال اعتراض به واحد جذب منابع انسانی قوه قضاییه، ابتدا اعتراض توسط کمیته رسیدگی به اعتراضات بررسی می‌شود. در صورت وارد بودن، پرونده به همراه داوطلب به تیم سه نفره روانشناسان «جدید» (روانشناسان قبلی نخواهند بود) ارجاع داده می‌شوند. تصمیم این روانشناسان بدون توجه به نتیجه مصاحبه‌ی قبلی است و قطعی خواهد بود.

نحوه ارائه اعتراض به آزمون قضاوت

متن نامه اعتراض به نتایج آزمون قضاوت به شماره فکس 02188199517  و 02188199519 ارسال می‌شود و یا به صورت حضوری تحویل می‌گردد.

 

برای اتصال به سامانه pada.medu.ir و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط

منابع آزمون قضاوت

شرایط آزمون قضاوت

مصاحبه آزمون قضاوت | سوالات، تجربیات + راهنما قبولی 

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون قضاوت ۱۴۰۳

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان اعتراض به آزمون تستی و تشریحی آزمون قضاوت وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد.

آیا می‌توان به آزمون روانشناسی آزمون قضاوت اعتراض کرد؟

بله بعد از دریافت اعتراض، آزمون دیگری از داوطلب گرفته می‌شود.

نامه اعتراض خطاب به چه کسی نوشته می‌شود؟

قائم مقام معاونت منابع انسانی قوه قضائیه.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    متقاضیان دریافت مشاوره می‌توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل ایران تحصیل بهره‌مند شوند. به دلیل اینکه امروزه مردم مشغله‌های فراوانی دارند دیگر کمتر زمان مراجعه به مراکز مشاوره را دارند که در این صورت استفاده از مشاوره تلفنی...
  • منابع آزمون وکالت

    منابع آزمون وکالت 1403 + 12 منبع طلایی از نظر رتبه ها!

    منابع آزمون وکالت 1403 اعلام شد. بسیاری از داوطلبان سوال دارند که برای قبولی در وکالت چه کتابی بخوانیم؟ برای کلیه دانشجویان دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق که قصد دارند جهت اخذ پروانه وکالت و اشتغال به کار اقدام به...
  • سوالات مصاحبه علمی قضاوت

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت 1403 + پاسخنامه pdf

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ 1403 از جمله موارد مهمی است که بیشتر داوطلبان مصاحبه آزمون قضاوت، به دنبال آن هستند. پیش از شروع آزمون بهتر است سوالات سال‌های گذشته را بررسی کرده تا بتوانید برای مصاحبه نهایی که...
  • مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

    مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1403 + سوالات و پاسخ | ایران تحصیل

    دانشگاه علوم پزشکی تهران سالانه آزمونی را برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی که دارای مدرک لیسانس هستند برگزار می کند و به آن ها فرصت رقابت برای اخذ پذیرش پزشکی را می دهد. اما تنها کسب نمره قبولی در...
تماس با مشاور