ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آزمون استخدامی دیوان محاسبات 1403

آزمون استخدامی دیوان محاسبات
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون استخدام دیوان محاسبات در طی چند سال اخیر برای تامین نیروی انسانی خود در سراسر کشور برگزار می گردد. داوطلبینی که قصد ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات را دارند باید در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه نموده و ثبت نام نمایند. ما در این مقاله به صورت مفصل به بررسی چگونگی ثبت نام آزمون دیوان محاسبات خواهیم پرداخت و تمامی نکات مربوط به استخدام دیوان محاسبات خواهیم داد. در این مقاله به تمامی جزئیات و شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای ثبت نام اشاره خواهیم کرد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات

افرادی که علاقه مند به شرکت در آزمون استخدامی دیوان محاسبات می باشند می توانند در زمان مقرر اقدام به ثبت نام در این  آزمون نمایند. آزمون دیوان محاسبات هر چند سال یک بار بر گزار می شود.

ثبت نام آزمون دیوان محاسبات به صورت اینترنتی از طرف سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود و با توجه به سال های گذشته اصولا ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات در نیمه دوم سال انجام می شود. در سال 1400  آزمون استخدامی  از 11 تا 16 بهمن ماه بود و آزمون  تا 19 بهمن ماه تمدید شد.

اطلاعیه

تمامی مراحل ثبت نام، پرداخت هزینه نام نویسی اینترنتی می باشد و داوطلبان باید برای انجام امور نام نویسی و پر کردن فرم تقاضانامه خود به سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

 

دفترچه آزمون استخدامی دیوان محاسبات

برای شرکت در آزمون استخدام دیوان محاسبات ابتدا باید دفترچه استخدام دیوان محاسبات را به طور کامل مطالعه نمایید تا از شرایط آزمون به طور کامل مطلع گردید و از خطاهای احتمالی جلوگیری نمایید.

در لینک زیر دفترچه ثبت نام استخدامی دیوان محاسبات در سال برای شما قرار داده این تا از از رشته های تحصیلی و شغلی مورد نیاز استخدامی موجود در دفترچه مطلع شوید و شرایط دفترچه را به طور کامل مطالعه نمایید و در صورتی که رشته تحصیلی خود با رشته های مورد نیاز، مطابقت داشت بتوانید خود را برای آزمون استخدامی دیوان محاسبات آماده شوید.

 

برای دریافت دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کلیک نمایید.

 

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات

برای شرکت در آزمون استخدمی دیوان محاسبات افراد علاقه مند باید دارای شرایط این آزمون باشند. شرایط ثبت نام آزمون دیوان محاسبات مانند سایر آزمونها به صورت عمومی و تخصصی می باشد که ما در ادامه مقاله این شرایط را به طور کامل برای شما توضیح می دهیم

شرایط عمومی آزمون استخدامی دیوان محاسبات

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • التزام به دین اسلام
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم منع نظام وظیفه برای آقایان
  • داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی سکت شغلی انتخابی ( طبق تایید مراجع پزشکی )
  • عدم محکومیت به فساد اخلاقی و سوء پیشینه کیفری
  • تعهد انجام کار در سایر سازمان‌ ‌ها و موسسات دولتی
  • داوطلبان استخدام نباید مستخدم باز خرید سایر دستگاه‌ ‌های اجرایی باشند.

 

اطلاعیه

در زمان ثبت نام کارت یا برگ معافیت موقت مورد پذیرش نمی‌ باشد و تاریخ روی کارت پایان خدمت وظیفه و یا صدور کارت معافیت دائم قانونی، باید قبل از زمان آزمون باشد.

 

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات

شرایط اختصاصی آزمون استخدامی دیوان محاسبات

  • داوطلب باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس باشد.
  • شرط معدل حداقل 14 در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد.
  • داوطلبین برای آزمون در مقطع لیسانی باید حداکثر 28 سال داشته باشد و بری فوق لیسانس حداکثر 33 تمام در نظر گرفته شده است.
  • داوطلبین رشته عمران باید حداقل 3 سال سابقه کار مفید و مرتبط با رشته کارشناسی عمران داشته باشد که در این صورت 3 سال به حداکثر سن داوطلب اضافه می شود .
  • اگر داوطلب سابقه کار مرتبط در دیوان محاسبات کشور و یا مدت خدمت سربازی داشته باشد به حداکثر سن او اضافه می‌ شود.
  • پذیرفته شدگان صرفاً از طریق دوره‌ ‌های پودمانی مصوب دیوان محاسبات می توانند ادامه تحصیل دهند.
  • داوطلب شرکت در آزمون نباید در زمان ثبت نام دانشجو باشد.
  • داوطلب شرکت در آزمون باید مدرک لیسانس یا فوق لیسانس او با رشته ذکر شده برای همان شغل مطابقت داشته باشد.
  • در صورتی که داوطلب در آزمون پذیرفته شود دیگر اماکن جابه جایی به استان دیگر را نخواهد داشت.
  • افرادی که دارای مدرک دیپلم و یا بالاتر از کارشناسی ارشد باشند اجازه شرکت در آزمون را ندارند.
  • کارمندان که در این آزمون شرکت می نمایند و پذیرفته می شوند باید تا حداکثر یک ماه از شغل خود استعفا دهند.

 

برای اطلاع از ثبت نام آزمون استخدامی ایران خودرو کلیک نمایید.

 

نحوه ثبت نام در آزمون دیوان محاسبات

دیوان محاسبات کشور، با هدف جذب نیروی مستعد جهت تکمیل کادر حسابرسی اقتصادی و زیر بنایی امور، اقدام به برگزاری آزمون  از طریق سازمان سنجش می نماید.ثبت نام در آزمون  دیوان محاسبات به صورت اینترنتی و از طریق سازمان سنجش می باشد .برای ثبت نام باید مراحل ذکر شده را انجام داده و در این آزمون ثبت نام نمایید.مراحل به صورت زیر می باشد:

وارد سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شوید.سپس بر روی گزینه  سایر آزمون های استخدامی  بر روی منوی سمت راست کلیک نمایید.

ثبت نام در استخدام دیوان محاسبات

گزینه ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور 1403 را انتخاب و کلیک نمایید.

انتخاب گزینه دیوان محاسبات در سایت سنجش

 هزینه ثبت نام را از طریق کارت عضو شبکه شتاب پرداخت کنید

پرداخت  هزینه ثبت نام آزمون

پس از پرداخت هزینه شما سریالی برای ثبت نام دریافت می نمایید که باید آن را یادداشت نمایید.

سپس وارد ثبت نام شده و فرم را که حاوی اطلاعات دقیق شما می باشد را پر نمایید.این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی شما و اطلاعات تحصیلی شما می باشد.

در مرحله بعد باید عکس 3*4 خود را بار گزاری نمایید.

عکس باید به صورت زیر باشد:

عکس باید با فرمت jpg باشد.

عکس  مربوط به سال جاری داوطلب باشد.

عکس داوطلب باید کاملا واضح بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لک باشد. 

✅عکس باید زمینه سفید باشد 

حداقل اندازه عکس 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل باشد. 

حجم فایل اسکن شده نیز نباید بیش از 70 کیلوبایت باشد.

 

برای اطلاع از رشته های آزمون استخدامی بخش خصوصی کلیک نمایید.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

معمولا همه آزمون های استخدامی 2 الی 3 روز قبل از آزمون از طریق سایت سنجش قابل دریافت و پرینت می باشد و کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دیوان محاسبات نیز به همین صورت است .  کارت ورود به جلسه آزمون چند روز قبل از آمون در اختیار داوطلبین قرار می گیرد تا در صورت هر گونه نقص در کارت داوطلب بتواند با مراجعه به باجه های رفع نقص، آن را اصلاح نماید.

کارت ورود به جلسه هر آزمونی معمولا 2 یا 3 روز پیش از برگزاری آن امتحان قابل دریافت است و کارت ورود به جلسه دیوان محاسبات کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست. با توجه به تاریخ برگزاری آزمون، داوطلبان می توانند از تاریخ  16 اسفند ماه 1400 نسبت به دریافت کارت مورد بحث اقدام نموده و به دقت آن را بررسی نمایند تا در صورت مشاهده هر گونه نقص در کارت خود، با مراجعه به باجه های رفع نقص، آن را اصلاح کنند.

 

اطلاعیه

همزمان با انتشار کارت آزمون ، آدرس باجه های رفع نقص نیز از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

 

مدارک مورد نیاز ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور

داوطلبان آزمون دیوان محاسبات کشور باید علاوه بر خرید کارت اعتباری و دریافت سریال مدارک زیر را جهت ثبت نام داشته باشد این مدارک شامل:

مدارک مربوط سوابق تحصیلی

آخرین مدرک تحصیلی

معدل آخرین مقطع تحصیلی

تاریخ فارغ تحصیلی

  

مدارک مربوط به اطلاعات شخصی داوطلب

نام و نام خانوادگی

نام پدر

شماره شناسنامه

کد ملی

دین، مذهب، و تابعیت

جنسیت

شماره موبایل

 

مدارک مربوط به محل سکونت

 

آدرس محل سکونت

کد پستی

شماره تلفن ثابت

 

سهمیه ها در آزمون استخدامی دیوان محاسبات

برای دیوان محاسبات کشور مانند آزمون های دیگر سهمیه های وجود دارد که افراد واجد شرایط  می توانند از این سهمیه ها بهره مند شود.انواع سهمیه ها شامل سهمیه ایثارگری و معلولین می باشد که برای استفاده و بهره مندی از این سهمیه ها باید حداکثر تا روز آزمون تاییده های لازم صادر شده باشد. هم چنین لازم است این تاییدیه ها به همراه سایر مدارک در روز تطبیق مدارک ارائه شوند

شرایط ارائه شده سهمیه های ایثارگری و معلولین را صورت کامل و جزیی شرح داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید:

شرایط سهمیه ایثارگری در دیوان محاسبات

  •  بیست و پنج درصد (25%) از ظرفیت استخدامی به جانبازان و آزادگان فاقد شغل، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان با مدت اسارت یکسال و بالاتر، خواهر و برادر شهید به ترتیب نمره مکتسبه اختصاص می یابد.
  •  پنج درصد (5%) از ظرفیت ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور به رزمندگان ( با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها )، همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و فرزندان آزادگان کم تر از یکسال اسارت به ترتیب نمره مکتسبه اختصاص می‌یابد.
  •  مرجع صدور تائید یه معتبر برای ایثارگران (جانبازان و آزادگان و فرزندان و همسران آنها، همسر و خانواده شهدا) بنیاد شهید و امور ایثارگران و برای رزمندگان، معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان خود، معاونت نیروی انسانی بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل، معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران می باشند.
  •  سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران در آگهی استخدام مشخص و از سهمیه سایر متقاضیان مجزا شده است. متقاضیان ایثارگر تائید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً می بایست رشته شغلی– محل خدمت مشخص شده در سهمیه مذکور را انتخاب نمایند.
  •  ایثارگران داوطلب استفاده از سهمیه استخدامی حداقل 25 درصد باید در  ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نمایند  و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تائید شود سپس در آزمون از این سهیه بهر مند شوند.

 

اطلاعیه

افرادی که از سهیه 25 درصدی استفاده می نمایند نمی توانند از سهیه 5 درصدی استفاد نمایند.

 

  •  جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و فرزندان آزادگان یکسال اسارت و بالاتر از شرط حداکثر سن ثبت نام آزمون دیوان محاسبات معاف می باشند.

سهمیه ها در آزمون استخدامی

شرایط سهمیه معلولین در دیوان محاسبات

سهمیه معلولین برای استخدام آزمون دیوان محاسبات کشوری تا سقف سه درصد (3%) می باشد. این سهمیه به افرادی تعلق می گیرد که دارای کارت سازمان بهزیستی باشد و توانایی انجام مشاغل ارائه شده را با تایید پزشک معتمد دیوان محاسبات کشور را داشته باشد.

 

اخبار پیرامون آزمون دیوان محاسبات

اطلاعیه برگزاری مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان اولیه آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ دیوان محاسبات

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان اولیه آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ دیوان محاسبات از روز شنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.
فرم های مورد نیاز پذیرفته شدگان اولیه آزمون دیوان محاسبات

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، با عنایت به اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفته شدگان اولیه می توانند فرم های پیوست جهت تکمیل و ارسال مدارک مورد نیاز را از لینک های زیر دریافت و به نشانی اعلام شده ارسال نمایند.

اطلاعیه تکمیلی در خصوص آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰ دیوان محاسبات کشور
به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، سابقه خدمت داوطلبانی که به طور غیررسمی و تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی به خدمت اشتغال داشته اند، به حداکثر سن آنها اضافه می شود.
برای دریافت و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

آزمون استخدامی دیوان محاسبات به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در رشته های مختلف هر چند سال یک بار برگزار می شود .افراد علاقه مند به ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات با مراجعه به وب سایت سازمان سنجش می توانند به صورت کاملا اینترنتی در این آزمون ثبت نام نمایند.ما در این مقاله مراحل  ثبت نام آزمون دیوان محاسبات را به طور کامل توضیح داده یم. چنانچه شما متقاضی گرامی در ارتباط با نحوه ثبت‌ نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات،  سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با تماس با مشاوران آکادمی ایران تحصیل راهنمایی‌ های لازم را دریافت نمایید و یا در زیر همین مقاله کامنت بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 مراحل ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور از چه طریقی است؟

 ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور از طریق سایت رسمی سنجش انجام می شود که مراحل ثبت نام در متن مقاله آمده است.

شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور چیست؟

تمامی شرایط و ضوابز ثبت نام در آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور در متن مقاله آمده است.

نجوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور چگونه است؟

داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می توانند این کارت را به صورت اینترنتی دریافت نمایند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
تماس با مشاور