ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای 1403 {ایران و خارج کشور} | ایران تحصیل

پردرآمدترین رشته فنی و حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امروزه تحصیل در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده است؛ زیرا قسمت گسترده‌ای از آموزش‌های این افراد را برنامه‌های عملی تشکیل می‌دهند. این در حالی است که تحصیل در رشته‌های دیگر اغلب به صورت تئوری هستند. بنابراین افرادی که در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، به صورت عملی تجربه کسب کرده و برای بازار کار آماده‌تر هستند. در ضمن گاهی این افراد حتی می‌توانند به صورت انفرادی به ایجاد اشتغال بپردازند. از این رو در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی رشته‌های فنی و حرفه‌ای بپردازیم و پس از آن پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای را در ایران و خارج از کشور بیان کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله را با دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

معرفی رشته های فنی حرفه ای در ایران

رشته های فنی حرفه ای بیشتر در چهار گروه هنر، صنعت، خدمات و کشاورزی ارائه می‌شوند. رشته‌های هنری شامل معماری داخلی، گرافیک و نقاشی، نوازندگی، فتوگرافیک، انیمیشن و پویانمایی، تئاتر و سینما، تولید برنامه تلویزیونی، مرمت آثار فرهنگی و… می‌باشند.

همچنین از جمله مهم‌ترین رشته‌های ارائه شده فنی و حرفه‌ای می‌توان ناوبری، حمل و نقل، حسابداری، تربیت کودک، تربیت بدنی، نساجی، سرامیک، صنایع شیمیایی، تعمیر و نگهداری ماشین آلات دریایی، شبکه و نرم افزار، برنامه نویسی، تعمیر لوازم الکترونیکی، الکترونیک و مخابرات دریایی، برق، صنایع فلزی، مکانیک خودرو، صنایع چوب و مبلمان، مکاترونیک، معماری و نقشه‌برداری، تاسیسات مکانیکی، طراحی ماشین‌آلات صنعتی، برق صنعتی، امور زراعی، امور دامی، امور باغی و کشاورزی، صنایع غذایی و ماشین‌های کشاورزی را نام برد.

معرفی رشته های فنی حرفه ای در ایران

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آزمون عملی فنی و حرفه ای کلیک کنید.

معرفی پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای در ایران

مدت‌ها است که رشته‌های فنی و حرفه‌ای با استقبال گسترده‌ای مواجه بوده و بازار کار خوبی در کشورمان پیدا کرده‌اند. بنابراین نه یک رشته بلکه بسیاری از رشته‌ها را می‌توان به عنوان پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای به حساب آورد. از جمله این رشته‌ها می‌توان به مکانیک، صنایع فلزی، چوب و مبلمان سازی، تاسیسات، معماری و ساختمان، کشاورزی و پرورش گیاهان، صنایع غذایی، نساجی، طراحی لباس، تدوین فیلم، گرافیک، نقاشی، سینما، موسیقی و نوازندگی، نقشه کشی، تعمیر لوازم الکترونیکی و کارهای برقی، مخابرات، شبکه، برنامه نویسی، بازی سازی، بازرگانی، حسابداری، طراحی دوخت و کودک یاری اشاره کرد.

معرفی پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای خارج از کشور 

اینکه پردرآمدترین رشته فنی حرفه ای خارج از کشور چیست؟ سوالی است که ذهن بسیاری از افراد تحصیل کرده در شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش را به خود مشغول می‌کند که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند. البته نیاز به هر یک از رشته‌ها در کشورهای مختلف، متفاوت است؛ اما به طور کلی رشته‌های مربوط به صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر نیز در خارج از کشور بازار کار خوبی دارند.

اما لازم به ذکر است معمولاً اسامی مشاغلی که در کشورهای مختلف و مهاجرپذیر ارائه می‌‌شوند، هر ساله دچار تغییراتی شده و نمی‌‌توان هیچ رشته‌ای را به طور صد در صد به عنوان پردرآمدترین رشته فنی و حرفه ای در خارج از کشور ذکر کرد. کشورهای استرالیا، آلمان و کانادا نیز از جمله مهاجرپذیرترین کشورها برای افراد دارای مدرک فنی و حرفه‌ای هستند. به همین جهت در جدول زیر رشته‌های پردرآمد در هر یک از این کشورها ذکر شده‌اند.

کانادا استرالیا آلمان
خدمات درمانی و پرستاری شغل‌های مرتبط با صنعت مشاغل مرتبط با تعمیر و نگهداری
منابع انسانی موسیقی و نقاشی مدیریت MBA 
مهندسی مکانیک و صنایع حسابداری و حسابرسی رشته برق، برنامه نویسی و تعمیرات موبایل
مدیریت MBA  برنامه نویسی و تعمیرات موبایل حسابداری  و مدیریت مالی
دامداری و دام‌پروری کشاورزی و دامپروری  کشاورزی و دامپروری 
کابینت‌سازی، جوشکاری، لوله کشی برق لوله کشی و جوشکاری ساخت و ساز

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دفترچه رشته های بدون کنکور فنی حرفه ای کلیک کنید.

 

بررسی شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

دارندگان مدارک فنی و حرفه‌ای که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند باید علاوه بر مدرک تحصیلی خود دارای شرایط زیر نیز باشند.

داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای از مراکز معتبر

✅ داشتن سابقه کاری که میزان این سابقه در هر کشور با کشورهای دیگر تفاوت دارد؛ اما معمولاً حداقل ۳ سال می‌باشد.

✅ قبولی در مصاحبه شغلی در کنار ارائه رزومه کاری و مهارتی

✅ داشتن مدرک زبان کشور مورد مهاجرت 

✅ داشتن حداقل مدرک دیپلم

✅ داشتن سن کمتر از ۴۴ سال

✅ ثابت کردن تمکن مالی برای زندگی در کشور مورد مهاجرت

✅ داشتن مدرک پیش دانشگاهی

بررسی شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان کلیک کنید.

 

بررسی ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای

امروزه بیشتر دانش آموزان علاقه دارند تا به جای مطالعه دروس به صورت تئوری، وارد زیرشاخه‌های کار و دانش و همچنین فنی و حرفه‌ای شوند تا بتوانند همزمان با تحصیل خود، مهارت و تجربه لازم برای ورود به بازار کار را نیز به صورت عملی کسب کنند. اما بسیاری از این دانش‌آموزان نگران ادامه تحصیل خود بوده و می‌خواهند پس از دریافت مدرک دیپلم خود به ادامه تحصیل بپردازند. از این رو در ادامه این بخش از مقاله روش‌هایی را که دانش‌آموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند معرفی می‌کنیم.

✅ دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی

✅ آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای

✅ ورود به دانشگاه از طریق شرکت در کنکور سراسری 

✅ شرکت در دوره‌های فراگیر پیام نور

✅ دوره‌های کاردانی پیوسته بدون آزمون دانشگاه‌های آزاد

✅ دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

✅ دانشگاه‌های غیرانتفاعی به صورت با آزمون و بدون آزمون 

بنر انتخاب رشته کنکور

میزان سرمایه برای شروع مشاغل فنی و حرفه ای 

میزان سرمایه لازم برای شروع مشاغل فنی و حرفه‌ای با توجه به هر شغل متفاوت بوده و حداقلی برای آن نمی‌توان در نظر گرفت. به عنوان مثال برای شروع شغل برنامه نویسی به یک سیستم قوی نیاز است اما برای ایجاد یک کارگاه مبلمان‌سازی هزینه خرید یا اجاره کارگاه، چوب و مواد اولیه، ابزار و دستگاه‌های مورد نیاز و غیره لازم می‌باشند و یا تعمیرکار لوازم خانگی نیاز به قطعه و ابزار دارد. این در حالی است که یک فارغ التحصیل رشته خیاطی می‌تواند با هزینه کمتری به اشتغال بپردازد.

بنابراین هر یک از افراد با توجه به رشته انتخابی خود و لوازم و پیش‌نیازهای مورد استفاده، باید ابتدا سرمایه ضروری برای ایجاد اشتغال را محاسبه نموده و پس از آن وارد بازار کار شوند. البته در این راه می‌توان از تسهیلات و وام‌های اشتغال‌زایی نیز استفاده کرد. 

میزان سرمایه برای شروع مشاغل فنی و حرفه ای 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای کلیک کنید.

 

مشاوره پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای مخصوص آقایان

دانش آموزان پسر علاقه بسیاری به کارهای فنی و حرفه‌ای دارند و به همین دلیل بیشتر به سمت مشاغل تعمیراتی و فنی روی می‌آورند. از جمله پردرآمدترین رشته های فنی و حرفه‌ای برای پسران که بازار کار فراوانی نیز دارند و حتی این افراد می‌توانند به تنهایی مشغول به کار شوند می‌توانیم مشاغل زیر را ذکر کنیم:

تعمیرات موبایل

با شرکت در دوره‌های تعمیرات موبایل می‌توان مشکلات مربوط به شکستن ال سی دی گوشی، خرابی اسپیکر، فلش کردن گوشی، باز کردن قفل آن و ریکاوری، عیب‌یابی شارژ، مشکلات سیم کارت، تعمیر رادیو و همچنین مدارهای موبایل و… را شناسایی و تعمیر کرد و به درآمد بالایی دست یافت؛ زیرا امروز استفاده از تلفن‌های همراه بسیار زیاد شده و به نوعی گوشی‌های هوشمند را می‌توان جزء جدانشدنی زندگی بشر به حساب آورد.

تعمیرات لوازم خانگی و الکترونیکی

با افزایش زیاد قیمت لوازم برقی در سال‌‌های اخیر تعمیر این دستگاه‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده و موجب ایجاد بازار شغلی بسیار خوب برای تعمیر کاران این لوازم شده است. تعمیر لوازم خانگی مانند جاروبرقی، لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و تلویزیون به علت داشتن قیمت بالاتر نسبت به لوازم دیگر بیشتر مورد تقاضای تعمیر قرار می‌گیرند.

تعمیر برد الکترونیکی

برد الکترونیکی که در بسیاری از وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار پیچیده و حساس است و به راحتی دچار خرابی می‌شود و عملکرد دستگاه را مختل می‌کند. بنابراین تعمیر برد الکترونیکی وسایل، بازار کار اشباع نشده و درآمد فراوانی دارد.

مکانیک خودرو

تعمیر لوازم خودرو مثل گیربکس، موتور، باطری، دینام، کولر و غیره بازار کار فراوانی دارد و جزء رشته‌های بسیار پولساز در کشور ایران و سایر کشورهای خارجی محسوب می‌شود.

برق ساختمان

رشته برق ساختمان و سیم‌کشی آن در ساخت آپارتمان‌ها و خانه‌ها، نصب دوربین، دزدگیر و آیفون درب اتوماتیک در خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و بازار کار آن روز به روز پر رونق تر می شود.

صنایع چوبی و ساخت مبلمان 

در صنایع چوبی و مبلمان افراد می‌توانند در کارگاه های مبلمان سازی و صنایع چوبی مشغول به کار شوند. در این شغل داشتن خلاقیت و ارائه طرح های متنوع اهمیت بسیاری دارد. در شغل صنایع چوبی و مبلمان سازی افراد می توانند حتی به تنهایی کارگاه ساخت مبلمان احداث نمایند و به درآمد بالایی برسند.

برنامه نویسی کامپیوتری و بازی سازی

با رشد تکنولوژی و فناوری استفاده از کامپیوترها و برنامه‌های کامپیوتری روز به روز رونق بیشتری پیدا می‌کنند و از این رو نیاز به برنامه نویس کامپیوتر بیش از پیش احساس می‌شود. علاوه بر این بازی‌سازی کامپیوتری نیز در کشورمان با رونق چشمگیری رو به‌ رو شده و آینده درخشانی خواهد داشت.

برق صنعتی

ایجاد، تعمیر و نگهداری تابلوهای برق صنعتی در کارخانه‌ها، شهرک‌های صنعتی، کارگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز تجاری، نظامی، تولیدی و غیره از جمله وظایف یک برقکار صنعتی است. این افراد همچنین می‌توانند در اداره برق نیروگاه‌ها مشغول به کار شوند یا به عنوان تابلوساز برق صنعتی به طراحی، ساخت و مونتاژ تابلوهای برق بپردازند. این شغل نیز هنوز اشباع نشده و آینده خوبی را دارا است.

مشاوره پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای مخصوص خانم ها

خانم ها نسبت به آقایان به دلیل داشتن روحیه لطیف تر و احساساتی بودن در انتخاب گرایش تحصیلی تفاوت دارند و به همین دلیل رشته های ارائه شده برای خانم‌ها با آقایان متفاوت می‌باشد. حال سوالی که پیش می آید این است که پردرآمد ترین رشته فنی و حرفه ای مخصوص خانم ها چیست؟ که در پاسخ این سوال باید به رشته‌های زیر اشاره کنیم.

رشته‌های گروه هنری 

فتوگرافیک

طراحی

دوخت

معماری داخلی

صنایع دستی

خیاطی

انیمیشن و پویانمایی

نقاشی و گرافیک

نوازندگی ساز

معماری

نقشه کشی

رشته های گروه خدمات 

تربیت کودک

تربیت بدنی

مربی پیش دبستانی

رشته های گروه بازرگانی و امور اداری

حسابداری

حسابرسی

رشته های گروه برق و رایانه

برنامه نویسی

شبکه

نرم افزار

سخت افزار

الکترونیک

رشته های گروه کشاورزی

پرورش قارچ

پرورش گیاهان زینتی

مشاوره پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای مخصوص خانم ها

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط انتقالی دانشگاه فنی حرفه ای کلیک کنید.

 

معدل برای رشته فنی حرفه ای

تا اینجای مقاله متوجه شدید که رشته فنی و حرفه‌ای دارای دروس فنی و عملی است. در نتیجه آن دسته از افرادی که به فعالیت‌های عملی و فنی علاقه دارند، مجذوب این رشته می‌شوند. اما به طور کلی حداقل معدل برای رشته فنی و حرفه ای بالای 12 بوده و در نهایت مجموع نمره سه درس ریاضی، علوم و حرفه فن در پایه‌های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم نباید کمتر از ضریب 30 شده باشد. لازم به ذکر است که برای انتخاب رشته فنی و حرفه ای حداقل نمره کار و فناوری و هنر 12 و حداقل نمره در درس علوم 10 است.

 

اخبار پیرامون پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای

اضافه شدن رشته های جدید فنی و حرفه‌ ای ویژه بازارکار و بازنگری کتاب های درسی

آقای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و توسعه آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی بیان کرد که می‌ بایست رشته هایی حذف و رشته های جدید که ویژه بازار کار هستند به مجموعه رشته های موجود در شاخه های فنی حرفه ای اضافه شوند.

او همچنین افزود می‌ بایست استعداد دانش آموزان شناسایی شده و هر دانش آموز بر اساس استعدادهای خود وارد رشته های مختلف در دوره متوسطه دوم گردد.

وی همچنین به لزوم بازنگری در کتاب های درسی فنی و حرفه‌ ای اشاره کرد تا با تغییر و اصلاح این کتب، استفاده دانش آموزان هدفمند گردد و آن ها به محیط های یادگیری بیشتر علاقمند شوند.

لزوم احداث مدارس فنی و حرفه ای کشاورزی در مناطق روستایی کرمان

با توجه به آنکه توسعه رشته های فنی و حرفه ای از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش است؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه خیران مدرسه ساز اشاره می کند که دانش آموزان بهتر است به سمت رشته های فنی و حرفه ای هدایت شوند تا مهارت های ویژه بازار کار را آموزش ببینند. همچنین با توجه به آن که ۴۰ درصد دانش آموزان متوسطه استان کرمان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند وی اضافه کرد که مدارس فنی و حرفه ای کشاورزی نیز باید در مناطق روستایی این استان راه‌ اندازی شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام دانشگاه فنی حرفه ای بدون کنکور کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته

خلاصه مطلب

رشته های فنی و حرفه ای به دلیل بازار کاری مناسب امروزه طرفداران بسیاری را در کشور عزیزمان ایران و همچنین کشورهای خارجی پیدا کرده اند. علاوه بر این فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه‌ای نیز می توانند به تنهایی وارد بازار کار شده و شغل مورد نظر خود را انجام دهند که همین عامل نیز بر محبوبیت ورود به رشته های فنی و حرفه ای اضافه کرده است.

ما نیز در این مقاله به بررسی پردرآمدترین رشته فنی و حرفه ای سال ۱۴۰۳ در کشور عزیزمان ایران و همچنین دیگر کشورهای خارجی پرداختیم. شرایط مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای را برای علاقه مندان به اشتغال در کشورهای دیگر ذکر کردیم.

افزون بر این با توجه به اینکه بسیاری از افراد به ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای علاقه مند هستند نحوه ادامه تحصیل در این رشته ها را نیز بیان نمودیم. در ضمن میزان سرمایه لازم برای شروع مشاغل فنی و حرفه‌ای را مورد بررسی قرار داده و پردرآمدترین رشته فنی و حرفه‌ای مخصوص آقایان و خانم ها را نیز شرح دادیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد اما در صورت نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر یا داشتن هرگونه سوال می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار نموده یا از طریق کامنت در انتهای این مقاله سوال خود را مطرح نموده تا مشاوران ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله پردرآمدترین رشته فنی و حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

4.4/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای در سال ۱۴۰۳ چیست؟ 

همانطور که در مقاله فوق معرفی کردیم پردرآمد ترین رشته های فنی حرفه ای در چهار گروه صنعت، هنر، کشاورزی و خدمات قرار دارند.

چرا امروزه تحصیل در شاخه های فنی و حرفه ای علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است؟

زیرا قسمت گسترده ای از آموزش های این افراد را برنامه های عملی تشکیل می دهند و افرادی که در این شاخه ها تحصیل می کنند برای حضور در بازار کار آماده تر هستند.

افرادی که در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل کرده‌ اند پس از دریافت دیپلم چگونه می توانند وارد بازار کار شوند؟

این افراد می توانند برای آمادگی بیشتر در دوره های کارآموزی چند ماهه مراکز صنعتی شرکت کنند و بعد از آن وارد بازار کار مورد علاقه خود شوند.

نظرات

20 دیدگاه دربارهٔ «پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای 1403 {ایران و خارج کشور} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo امیر گفت:

    سلام رشته صنایع فلزی رشته پر درآمدی هست؟ و آینده دارد ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      به دلیل توجه جهان به این رشته بازار کار خوبی دارد و همه صنایع نیاز دارند

  2. Avatar photo امیر گفت:

    سلام به نظر شما رشته صنایع فلزی رشته پر درآمدی هست و آینده دارد ؟

  3. Avatar photo امیر حسین گفت:

    سلام وقت تان بخیر امسال چند هزار دانش آݦوز تربیت بدنی شرکت کردند درکنکور 1402

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      مشخص نیست

  4. Avatar photo Amir گفت:

    سلام بهترین رشته برای پسر فنی حرفه ای کدومه امسال انتخاب رشته دارم؟

    1. Avatar photo chitsaz گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به علایق و توانایی های دانش اموز و سوابق تحصیلیشون باید کورد بررسشی دقیق قرار گیرد …
      برای مشاوره دقیق با کارشناسان مربوطه ما در ارتباط باشید
      9099075307

  5. Avatar photo متین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من برای انتخاب رشته ام می‌خوام به سمت مکانیک خودرو در هنرستان برم آیا رشته ی خوب درآمدزا و یا بازارکار خوبی دارد
    یا به ریاضی برم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام خب شانس اشتغال ریاضی بیشتر است
      ولی بستگی به توانایی هاتون دارد

  6. Avatar photo متین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من برای انتخاب رشته ام می‌خوام به سمت مکانیک خودرو در هنرستان برم آیا رشته ی خوب درآمدزا و یا بازارکار خوبی دارد
    یا به ریاضی برم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام بله رزومه شخصی تون رو هم باید قوی کنید
      برا اطلاعات بیشتر با داخلی 105 تماس بگیرید

  7. Avatar photo Amin گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    من پسر وسال نهم هستم و مشاور تحصیلی هم گرفتم ولی هم به رشته مکانیک خودرو وهم معماری داخلی از طریق فنی حرفه ای که دو رشته متفاوت هستند علاقه مند هستم .میشه لطفا بگید برای بازار کار و تحصیلات عالی هم در ایران وهم مهاجرت کدامیک آینده ی بهتری داره ؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      تماس بگیرید مشاوران راهنماییتون میکنند.

  8. Avatar photo سجاد گفت:

    ببخشید رشته کامپیوتر برا پسرا خوبه سخته دانشگاه و اینکه دیپلمش خوبه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      رشته کامپیوتر به مراتب بازار کاری خوبی ندارد

  9. Avatar photo sana گفت:

    سلام آیا رشته کودکیاری میتونه درآمدزا باشه و از چه طریقی؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      نه خیلی ولی در مراکز مهد کودک معمولا استفاده میشود.

  10. Avatar photo نوشین گفت:

    سلام وقتتون بخیر بعد از دیپلم برای وارد شدن به رشته معماری داخلی باید کنکور بدیم؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . خیر رشته معماری داخلی بدون کنکور ارایه گردیده است

  11. Avatar photo محمدرضا زینعلی گفت:

    خیلی خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور