ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کسری خدمت فرزندان ایثارگر 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم

قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای مشاوره شرایط کسری خدمت سربازی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کسری خدمت ایثارگران یکی دیگر از انواع کسری خدمتی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه می‌توانند از آن بهره ببرند. البته در این میان، اطلاع از مدارک لازم، مدت کسری ایثارگری و شرایط مورد نیاز برای دریافت نیز برای کسری خدمت جبهه و جانبازی پدر برای تمامی افراد مشمول الزامی است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله جدیدترین قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر در سال 1403 را به صورت کامل شرح دهیم.

برای اطلاع از جزئیات کامل و اینکه کسری خدمت ایثارگری به ازای هر ماه چقدر است، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. از میان تمامی انواع کسری‌های خدمتی که برای افراد دارای شرایط خاص وجود دارد، به پاس تشکر و قدردانی از تمام ایثارگران، رزمندگان و جانبازان نوعی کسری خدمت ویژه نیز برای فرزندان این افراد در نظر گرفته شده است.

مشمولین گرامی پس از مطالعه دقیق مقاله زیر و در صورت داشتن سوال و یا وجود ابهام می‌توانند با شماره‌ 9099075307 تماس گرفته و از مشاوران نظام وظیفه ایران تحصیل اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

خوشبختانه لیست کسری خدمت سربازی برای کلیه مشمولین را می‌توان به صورتی در نظر داشت که این امکان را برای آنان فراهم می‌کند تا بتوانند مقدار کمتری از خدمت سربازی را پشت سر بگذرانند. کسری خدمت فرزندان ایثارگر نیز شرایط مخصوص به خود را دارد که این امکان را فراهم کرده تا از مدت خدمت سربازی خود کسر نموده و یا حتی معاف شوند.

در ادامه می‌خواهیم به این سوالات اساسی در خصوص کسری خدمت فرزندان ایثارگر در سامانه ایثار بپردازیم:

  • برای استفاده از کسری خدمت ایثارگران چه شرایطی باید داشته باشیم؟
  • هنگام ثبت نام و تکمیل کردن پرونده برای کسری خدمت سربازی چه مدارکی لازم است داشته باشیم؟
  • مدارک لازم برای معافیت تلفيق سابقه جبهه و جانبازی و آزادگی چیست؟
  • قوانین و تغییرات کسری خدمت فرزندان ایثارگر نسبت به سال های گذشته در چیست؟
  • آخرین تغییرات خدمت سربازی چه زمانی اعلام می‌شود؟

تغییرات قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

برخی تغییرات در قوانین کسری خدمت فرزندان ایثارگر در سال‌های اخیر در رابطه با نحوه امتیاز بندی و همچنین محاسبه کسری خدمت سربازی صورت گرفته است. بنابراین این امکان در اختیار تمامی داوطلبان قرار داده می‌شود تا با استفاده از آن بتوانند از وضعیت کسری و یا معافیت خود اطلاع دقیقی حاصل کنند.

◀️ نکته مهمی که در رابطه با تغییرات قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر وجود دارد این است که این مورد با روند رسیدگی به پرونده‌های هر یک از مشمولین عزیز متفاوت می‌باشد.

◀️ به همین دلیل ممکن است شما روند پرونده را به درستی طی نکرده باشید و همین مسئله موجب شود که نتوانید از کسری خدمت فرزندان ایثارگر بهره‌مند گردید.

◀️ بنابراین قبل از ثبت نام و اقدام به تشکیل پرونده بهتر است به صورت کلی به کسب اطلاعات اقدام کنید. مشاوران نظام وظیفه و متخصصین بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند به شما در رابطه با کسب اطلاعات بیشتر در موضوع کسری خدمت فرزندان ایثارگر و همچنین آخرین تغییرات کسری خدمت فرزندان ایثارگر و مصوبات تعیین شده کمک کنند تا اطلاعات جامعی را به دست آورید.

◀️ همچنین می توانید از راهنمایی های مشاوران خبره مرکز ایران تحصیل از طریق شماره گیری تلفن 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) بهره‌‎مند شوید.

تغییرات قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

شرایط کسری خدمت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران

مطابق با آیین نامه‌های تعیین شده در رابطه با شرایط معافیت‌های سربازی، آن دسته از مشمولینی که یکی از اعضای خانواده آنان یعنی پدر، مادر، برادر، خواهر در جبهه جنگ برای دفاع از کیان خانواده و همچنین حفظ خاک و میهن شهید، جانباز، جاوید الاثر و یا اسیر شده باشند، مشمول طرح پروژه کسری خدمت فرزندان ایثارگر خواهند بود.

بنابراین با توجه به شرایطی که در ادامه خواهد آمد لازم است اقدامات لازم را انجام دهند. نوع معافیت و همچنین شرایط در نظر گرفته شده برای هر یک از انواع کسری خدمت ایثارگری، جبهه و جانبازی پدر متفاوت می‌باشد.

از این رو هر یک از داوطلبانی که مایل به ثبت نام در کسری خدمت فرزندان ایثارگر هستند، لازم است مدارک لازم را ارائه کنند تا پس از آن بتوانند از معافیت لازم برخوردار شوند. علاوه بر معافیت‌های خدمت برای مشمولین، آن دسته از آقایانی که دارای برگه اعزام به خدمت یا گواهی حین خدمت تا تاریخ 1372 می باشند و هیچ گونه سابقه غیبت نداشته باشند.

در صورتی که امتیاز والدین آنان به حد نصاب نرسیده باشد، می‌توانند از کسری خدمت فرزندان ایثارگر استفاده کنند. این دسته از متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بنیاد شهید استان و یا نیروی انسانی محل خدمت خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

اطلاعیه

برای استفاده از کسری خدمت فرزندان ایثارگر ابتدا باید در سازمان نظام وظیفه ناجا تشکیل پرونده داده و سپس با طی مراحل قانونی، از کسری خدمت سربازی برخوردار شوید.

محاسبه کسری خدمت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران

خانواده شهدا و جانبازان بایستی برای محاسبه کسری خدمت ایثارگری پیش از اعزام به سربازی اقدام کنند و تعداد روزهایی که لازم است مدت خدمت سربازی خود را بگذارنند را به دست آورند. اما نکته‌ای که در این بخش وجود دارد، این است کسری خدمت جبهه پدر بین فرزندان تقسیم نمی‌شود.

مگر اینکه فرزندان مشمول نظام وظیفه دو قلو باشند و هردو به صورت هم زمان بخواهند به سربازی بروند. در این صورت کسری خدمت جانبازی پدر بین هر دو نفر تقسیم می‌شود. به عنوان مثال 10 ماه کسری سربازی را در نظر بگیرید که در نهایت فرزندان دو قلو شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌توانند هرکدام 5 ماه دریافت کنند.

برای محاسبه دقیق باید به نکات مربوطه زیر توجه نمایید:

◀️ اگر حضور در جبهه و میزان درصد جانبازی پدر بالای 30 درصد باشد، فرزند آن فرد که مشمول خدمت سربازی است نیز معاف می‌شود.

◀️ هر 5 درصد جانبازی، منجر به 60 روز کسری خدمت می‌شود. همچنین هر 1 ماه خدمت 12 روز کسری خدمت جبهه پدر برای فرزند مشمول سربازی در نظر گرفته شده است.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

کسری خدمت ایثارگری برای فرزند دوم

شاید از گوشه و کنار این موضوع به گوشتان خورده باشد که امکان استفاده از کسری خدمت ایثارگری برای فرزند دوم هم امکان پذیر است.

اما آیا این موضوع امکان استفاده از کسری خدمت ایثارگری برای فرزند دوم حقیقت دارد؟ آیا واقعا در صورت استفاده از کسری خدمت ایثارگری برای فرزند اول، می‌توان کسری خدمت ایثارگری برای فرزند دوم هم داشت؟

در این جا باید خدمت شما عرض کنیم که هر چه در مورد استفاده از کسری خدمت ایثارگری برای فرزند دوم شنیده‌اید، صحت نداشته است. یعنی به هیچ وجه امکان استفاده از کسری خدمت ایثارگری برای فرزند دوم در صورتی که فرزند اول از آن استفاده کرده باشد، وجود ندارد.

البته توجه داشته باشید که در صورت دو قلو یا سه قلو بودن برادران، امکان تقسیم کسری خدمت ایثارگران از جمله کسری خدمت ایثارگری ارتش بین آن‌ها وجود دارد. یعنی هر یک از برادران، از درصدی از کسری خدمت ایثارگران، من جمله کسری خدمت ایثارگری ارتش استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با استفاده از کسری خدمت ایثارگری برای برادران دوقلو از جمله کسری خدمت ایثارگری ارتش با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌ 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. مشاوران ایران تحصیل می‌توانند شما را از جزئیات این موضوع مهم آگاه کنند.

کسری خدمت ایثارگری برای فرزند دوم

ملاک دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگر

شاید این موضوع برای شما هم سؤال شده باشد که ملاک و معیار لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگران چیست؟ در واقع، در چه صورتی می‌توان برای استفاده از کسری خدمت ایثارگری ارتش و دیگر ارگان های نظامی اقدام کرد؟

◀️ در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که ملاک و معیار لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگران از جمله کسری خدمت ایثارگری ارتش حضور پدر در مناطق عمیاتی و جبهه و جنگ است.

◀️ البته دقت داشته باشید که در صورتی که پدر فرد مشمول تا قبل از سال 1375 در مناطق کرمانشاه، آذربایجان غربی و همین طور کردستان حضور داشته است، این موضوع می‌تواند به عنوان سابقه ایثارگری برای فرد مشمول محسوب شود.

◀️ اما در این مورد تنها هشتاد درصد از زمان حضور وی در این مناطق برای کسری خدمت فرزندان ایثارگران محاسبه می‌گردد.

مدارک لازم برای کسری خدمت فرزاندان ایثارگر

 

آماده سازی کلیه مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگران برای هر فرد داوطلب الزامی است. در نتیجه از آماده کردن و تهیه تک تک مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگران غافل نشوید.

در این بخش می‌خواهیم شماری از مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگران را برشماریم:

  • ارائه کپی از گواهی نامه تحصیلی فرد متقاضی دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگران
  • تهیه کپی از شناسنامه برادر فرد مشمول خدمت نظام وظیفه و همین طور کپی از کلیه صفحه‌های شناسنامه شخص متقاضی دریافت کسری خدمت ایثارگران
  • تهیه کپی از هر دو سمت کارت ملی شخص مشمول خدمت نظام وظیفه جهت اخذ کسری خدمت فرزندان ایثارگران
  • خرید دفترچه راهنمای نظام وظیفه از مراکز مربوطه و تکمیل تمامی فرم‌های موجود در آن
  • ارائه کپی از اولین صفحه شناسنامه شخص مشمول خدمت نظام وظیفه

کسری خدمت فرزندان ایثارگر شامل غایبین خدمت سربازی خواهد شد؟

سربازان غایب افرادی هستند که در مهلت تعیین شده برای ثبت نام و معرفی خود به سازمان نظام وظیفه اقدامات لازم را انجام نداده اند و خود را به عنوان یک سرباز آماده به خدمت معرفی نکرده اند. اما در این جا این سؤال پیش می آید که آیا مشمولان غایب هم امکان استفاده از کسری خدمت نظام وظیفه را همانند مابقی افراد دارند یا خیر؟

اگر این افراد هم می توانند بدون هیچ مشکلی از کسری خدمت ایثارگری استفاده کنند آیا شرایط خاصی برای آن ها در نظر گرفته شده است؟

در صورت مثبت بودن پاسخ این شرایط خاص شامل چه مواردی می شود؟ در مورد نحوه انجام این کار چه می دانید و چگونه می توانید برای گرفتن کسری خدمت ایثارگری در رابطه با مشمولان غایب اقدام کرد؟

اگر شما هم جزء مشمولان غایب خدمت نظام وظیفه هستید و به دنبال گرفتن کسری خدمت ایثارگری هستید اما مطمئن نیستید که آیا امکان انجام این کار همانند سایرین برای شما هم وجود دارد یا خیر بهتر است از کمک‌ها و مساعدت های مشاوری خبره در این حوزه استفاده کنید. مشاوری که بتواند به شما بگوید که با توجه به شرایط خود امکان گرفتن کسری خدمت ایثارگری را دارید یا نه.

برای استفاده از مشاوره رایگان نظام وظیفه روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مدارک لازم برای معافیت تلفيق سابقه جبهه و جانبازی و آزادگی

از دیگر انواع معافیت خدمت سربازی برای داوطلبان و مشمولین خدمت تلفيق سابقه جبهه و جانبازی و آزادگی می باشد. از جمله شرایط آن این است که مشمولینی می توانند نسبت به این نوع معافیت اقدام نمایند که خانواده آن‌ها درصد جانبازی و یا مدت حضور در جبهه یا مدت آزادگی آنان در حد معافیت یک فرزند نباشد. تمامی امتیازات جمع شده و در صورتی که این عدد به 30 یا بالاتر برسد، یک فرزند آنان معاف خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای این نوع از معافیت یا کسری خدمت فرزندان ایثارگر شامل:

✅ به همراه داشتن برگه درخواست معافیت (گواهی حضور در جبهه که از طرف نیروهای مسلح صادر می شود).

✅ دریافت و به همراه داشتن برگه صادره معافیت که از طرف بنیاد شهید صادر می شود.

✅ به همراه داشتن کپی شناسنامه و کارت ملی فرد ایثارگر و پدر ایثارگر الزامی می باشد.

لازم به ذکر است که متقاضیان کسری خدمت فرزندان ایثارگر اطلاعات هویتی خود را لازم است به همراه داشته باشند. همچنین از دیگر مدارک مورد نیاز پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه ایثارگر و همچنین پدر ایثارگر می‌باشد که این مدارک توسط سازمان نظام وظیفه عمومی و یا دفتر خدمات الکترونیک صادر می‌گردد.

مدارک لازم برای معافیت تلفیق سابقه جبهه و جانبازی و آزادگی

خدمات مشاوره در خصوص انواع معافیت های سربازی

شاید شما هم به عنوان یکی از مشمولان خدمت نظام وظیفه افراد بسیاری را دیده باشید که قبل از رفتن به خدمت سربازی از خدمات مشاوره استفاده کرده است.

در واقع، آن ها بر این باور بوده‌‎اند که به علت پیچیدگی قوانین و ضوابط خدمت سربازی لزوما اطلاع از جزئیات آن الزامی است و کسی هم جز یک مشاور خوب نمی‌تواند این قوانین را با جزئیات و به طور مفصل برای ما توضیح دهد.

 

در اینجا قصد داریم دلایلی محکم و قانع کننده را برای لزوم استفاده از مشاوره خدمت نظام وظیفه خدمت شما دوستان و عزیزان ارائه کنیم. دلایلی که مسلما با اطلاع از آن‌ها خود را موظف به حضور در جلسات مشاوره خدمت نظام وظیفه می‌دانید و هرگز از آن غافل نمی‌شوید.

  • از آن جایی که معافیت‌های زیادی از جمله معافیت پزشکی، معافیت کفالت پدر و مادر و معافیت خواهری برای مشمولان خدمت نظام وظیفه تعریف شده است این امکان وجود دارد که به علت عدم اطلاع درست از آن‌ها فرصت استفاده از آن‌ها را از دست بدهید.

این گونه است که حدود دو سال از عمر خود را در خدمت نظام وظیفه می‌گذرانید. در صورتی که می‌‎توانستید برای گرفتن معافیت خدمت سربای اقدام بفرمایید.

  • با عنایت به ایجاد تغییراتی مداوم و زیاد در قوانین و ضوابط نظام وظیفه و خدمت سربازی از جمله تغییرات به وجود آمده در تبصره‌ها و قوانین موجود اطلاع شما از این موارد و تغییرات الزامی است.
  • موضوع بسیار مهم این که در صورت عدم اطلاع از زمان‌های قانونی تکمیل دفترچه راهنمای خدمت نظام وظیفه و قوانین اعلام شده و یا توجه به پیشنهادها و توصیه های افراد ناآگاه و بی‌اطلاع خدایی ناکرده امکان از دست دادن امتیازات و یا جریمه شدن را دارید.

هزار و یک راه معافیت سربازی

برای دریافت مشاوره تخصصی نظام وظیفه راهنمای اخذ معافیت، کسری و خرید خدمت روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون کسری خدمت

📌 صفر تا صد جدید ترین مصوبه کاهش خدمت سربازی:

◀️ در چند ماه اخیر مصوبه جدید از سوی ستاد کل نیرو های مسلح منتشر شده که اعلام می کند 3 ماه از مدت خدمت سربازی مشمولین کاسته شده است. بر اساس این مصوبه جدید، مدت خدمت سربازی که تا پیش از این 24 ماه بود به 21 ماه تغییر پیدا کرده است؛ اگر چه مدت خدمت سرباز امریه‌ ها همان 24 ماه است و هنوز هیچ تغییری در مدت خدمت آن ها صورت نگرفته است.

◀️ مدت زمان خدمت سربازی هم که براساس محل خدمت از مناطق عادی گرفته تا مرز و عملیاتی و محروم و بد آب و هوا و بومی و غیر بومی بودن متغیر است از حداقل 17 ماه به 14 ماه کاهش می یابد. خدمت در مناطق عادی برای سرباز بومی 21 ماه و سرباز غیر بومی 18 ماه خواهد بود.

◀️ مدت خدمت سربازی در مناطق درگیر عملیاتی شمال‌ غرب و جنوب شرق کشور 14 ماه است چه برای سرباز بومی‌ ها و چه غیر بومی‌ ها؛ اما سربازانی که در مناطق امنیتی غیر درگیر یا بد آب و هوا باشند اگر بومی‌ باشند 18 ماه و اگر سرباز غیر بومی باشد 15 ماه خدمت خواهد کرد.

◀️ توجه داشته باشید که کسر خدمت 2 ماهه سربازان متاهل سرجای خود باقی مانده است و برای فرزند اول سه ماه و فرزند دوم نیز 4 ماه کسر خدمت اعمال خواهد شد. ذکر این نکته هم ضروری است که سربازان مستقر در یگان حفاظت سازمان‌ ها از جمله زندان‌‌ها، قوه قضائیه، شیلات، اطلاعات و… نیز مشمول این مصوبه شده و از کاهش خدمت سربازی برخوردار خواهند بود.

خلاصه مقاله کسری خدمت ایثارگری

کسری خدمت ایثارگری، کسری خدمت جبهه و جانبازی پدر از جمله تسهیلاتی است که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی برای قدردانی از زحمات و فداکاری‌های خانواده ایثارگران، رزمندان و جانبازان به فرزندان آن ها ارائه می‌شود.

برای اطلاع از قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر و اطلاع از مدت کسری ایثارگری به ازای هر ماه مقاله بالا را به دقت مطالعه کنید. هم چنین در مقاله فوق روش دریافت کسری خدمت جبهه و جانبازی پدر و ایثارگری نیز بیان شده است تا مشمولین گرامی بتوانند به سادگی مراحل لازم را طی کنند.

توجه داشته باشید که پس از مطالعه مقاله فوق چنانچه در خصوص قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر و یا کسری خدمت جبهه و جانبازی پدر سوالی داشتید می‌توانید با شماره گیری تلفن 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) با مشاوران و متخصصان ایران تحصیل ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. هم چنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نیز نوشته و ارسال کنید.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

3/5 - (20 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای مشاوره شرایط کسری خدمت سربازی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کسری خدمت مشمولین غائبی که فرزند ایثارگران، جانبازان و یا اسیران هستند، چقدر خواهد شد؟

این مورد بستگی به میزان خدمت و همچنین زمان اسارت و درصد جانبازی خواهد داشت.

ملاک و معیار لازم برای دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگر چیست؟

ملاک و معیار لازم برای دریافت کسری خدمت ایثارگران از جمله کسری خدمت ایثارگری ارتش حضور پدر در مناطق عملیاتی و جبهه و جنگ است.

کسری خدمت ایثارگری برای فرزند دوم حقیقت دارد؟

خیر. به هیچ وجه امکان استفاده از کسری خدمت ایثارگری برای فرزند دوم در صورتی که فرزند اول کسری خدمت پدر را استفاده کرده باشد، وجود ندارد.

نظرات

867 دیدگاه دربارهٔ «کسری خدمت فرزندان ایثارگر 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم»

  1. Avatar photo پارسا گفت:

    سلام، با توجه به قانون جدید که خدمت ۱۴ ماه شده آیا هنوز هم کسری ناشی از کارت ایثار پدر اعمال مبشه، با تشکر

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله اعمال می شود

  2. Avatar photo علی گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم من از ده ماه کسری فقط سه ماهشو استفاده کردم بقیه برادرم یعنی فرزند دوم میتونه استفاده بکنه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارند

  3. Avatar photo قاسم گفت:

    سلام میخواستم بدونم پدر بنده ۲۳ ماه جبهه در جنگ داره که در سال ۹۲ هفت ماه کسری گرفته الان شده ه هر ماه ۱۲ روز شده زیاد میشه آون رو میشه رفت زیاد کرد ؟؟؟و برادر من از ۷ ماه ۴ ماه شو استفاده کرده ۳ ماهش ب من تعلق میگیره یا نه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر کسری به شما تعلق گرفته تغییر نخواهد کرد

  4. Avatar photo مصطفی گفت:

    سلام باتوجه به تصویب خدمت 12ماه میخواستم بدونم کسانی که 24ماه خدمت کردند و 5درصد جانبازی دارند ،میتوانند فرزندشان را معاف کنند.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اگر امتیاز ایثارگری داشته باشید بله فرزندتون میتونن کسری خدمت بگیرند.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)