ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سایت سهبا دانشگاه پیام نور + ورود به سیستم | sahba.pnu.ac.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ دی ۱۴۰۲
سایت سهبا دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای راهنمایی بیشتر جهت ورود و امکانات سایت سهبا دانشگاه پیام نور تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کلیه کلاس‌ های دانشگاه پیام نور به دو صورت حضوری و الکترونیکی برگزار می‌ شوند که حضور در کلاس‌ درس های تئوری اختیاری است اما برای دروس عملی و آزمایشگاهی دانشجویان حتماً باید در جلسه کلاسی حضور داشته باشند. از این رو دانشگاه پیام نور برای دسترسی بهتر دانشجویان خود به زمان تشکیل کلاس های این دانشگاه، سایت سهبا دانشگاه پیام نور را راه‌ اندازی کرده است. علاوه بر این با استفاده از سامانه برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور، تمامی دانشجویان می‌ توانند برنامه امتحانات پایان ترم خود را نیز مشاهده نمایند. البته برای ورود به سیستم سهبا و اطلاع از برنامه تشکیل کلاس ها، حتماً باید برنامه کلاسی درس مورد نظر شما از سمت دانشگاهی که در آن تحصیل می‌ کنید بر روی این سایت قرار داده شده باشد.

چنانچه شما همراهان گرامی برای ورود به سیستم سهبا و مشاهده زمان تشکیل کلاس های خود با مشکل مواجه شدید می توانید از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون نیاز به شماره گیری کد استانی) تماس بگیرید و از همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب برای رفع مشکل خود اقدام نمایید.

معرفی سایت سهبا پیام نور و امکانات آن

دانشگاه پیام نور برای رفاه حال دانشجویان خود و همچنین جلوگیری از مراجعه حضوری به واحد آموزش این دانشگاه، سایت سهبا را ایجاد کرد تا امکان مشاهده برنامه کلاسی و همچنین تاریخ آزمون پایان ترم هر درس به راحتی برای هر یک از دانشجویان فراهم شود.
نشانی اینترنتی سامانه برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir می‌ باشد و این سامانه در کنار سیستم جامع گلستان و سایت اختصاصی دانشگاه محل تحصیل هر یک از دانشجویان، اطلاع از برنامه ترمیک دانشجویان را از طریق وارد کردن اطلاعاتی مانند رشته تحصیلی، نام شهر و دانشگاه محل تحصیل و نام استاد امکان پذیر می نماید.

همچنین پس از ورود به این سایت می توان به قسمت برد الکترونیکی برنامه کلاسی مرکز محل تحصیل خود وارد شوید و کلیه کلاس های دانشگاه محل تحصیل خود را در هر روز دانلود و دریافت کنید.

معرفی سایت سهبا پیام نور و امکانات آن

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت گلستان پیام نور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مراحل لازم برای اطلاع از زمان تشکیل کلاس های دانشگاه پیام نور در سایت سهبا

برای اینکه بتوانید در سایت سهبا زمان تشکیل کلاس های خود را مشاهده کنید نیاز دارید تا مراحلی را طی نمایید. این مراحل به شرح زیر هستند:

ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور

وارد کردن اطلاعاتی مانند شناسه کاربری و گذرواژه ( راهنمایی: شناسه کاربری همان شماره دانشجویی است و گذواؤه کد ملی دانشجو می باشد.)

ورود به صفحه اصلی سیستم سهبا و انتخاب منو مشاهده برنامه کلاسی از قسمت راست این صفحه

انتخاب گزینه دوم (گزارش برگزاری کلاس ها) از میان دو گزینه نمایش داده شده و وارد کردن اطلاعات خواسته شده

انتخاب گزینه جستجو براساس  اطلاعات وارد شده

انتخاب درس مورد نظر از میان دروس نمایش داده شده در جدول برنامه کلاسی دانشجو

انتخاب گزینه مشاهده نمایش روز، ساعت برگزاری و محل تشکیل کلاس ها

کال تو اکشن تماس

نحوه ورود به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور به صورت تصویری

برای ورود به سامانه برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور لازم است ابتدا آدرس sahba.pnu.ac.ir را در مرورگر خود وارد کنید یا عبارت “سایت سهبا دانشگاه پیام نور” را در مرورگر سیستم خود جستجو نمایید.

سپس بر اولین نتیجه جستجو کلیک کنید و پس از ورود به آن گزینه “مشاهده برنامه کلاسی” را انتخاب کنید. همچنین اگر می خواهید از کلیه برنامه های آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود به صورت روزانه مطلع شوید لازم است گزینه “برد الکترونیکی برنامه کلاسی” را انتخاب نمایید. سپس نام کاربری و رمز عبور خود را به همراه کد تصویری در محل های خواسته شده وارد کنید.

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید با انتخاب گزینه “بازیابی کلمه عبور دانشجو” آن را مجددا به دست آورید یا با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

نحوه ورود به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور

حال در مرحله بعد با صفحه ای مشابه صفحه زیر روبه رو خواهید شد و باید اطلاعاتی را شامل مرکز (محل تحصیل)، عنوان رشته مورد تحصیل، نام درس (واحد) و نام استاد در محل های خواسته شده وارد کنید و بر گزینه جستجو کلیک کنید.

ورود به سیستم سهبا

در این مرحله لازم است درسی را که مد نظر دارید از بین گزینه های نمایش داده شده انتخاب کنید و بر گزینه مشاهده کلیک نمایید.

مشاهده زمان برگزاری کلاس ها در سامانه برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور

پس از انجام مراحل فوق، برنامه کلاسی خود را مشاهده خواهید کرد و می توانید از زمان دقیق درس هایتان اطلاع پیدا کنید. علاوه بر این اگر بخواهید می توانید با انتخاب گزینه چاپ در قسمت پایین و سمت چپ از این برنامه پرینت بگیرید.

برای اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

بررسی امکانات دیگر سایت سهبا

سامانه سهبا دانشگاه پیام نور افزون بر امکان مشاهده برنامه کلاسی دارای امکانات دیگری همچون دسترسی به سامانه آموزش مجازی، سامانه جامع گلستان، پورتال دانشگاه پیام نور، مدیریت کتابخانه، کتابخانه دیجیتال و شبکه علمی دانشگاه می باشد و به دانشجویان به کمک این سایت می توانند به تعداد بی شماری از کتاب ها، مجلات یا پایان نامه ها دسترسی پیدا کنند.

بنر کال تو اکشن

اخبار پیرامون دانشگاه پیام نور

آغاز ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور در دانشگاه پیام نور

بر اساس اعلام دانشگاه پیام نور، ثبت‌ نام و انتخاب رشته در رشته‌ های پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی  و معدل سال ۱۴۰۳ این دانشگاه از روز سه‌ شنبه سی و یکم مرداد ماه شروع شده است و تا چهارم شهریور ماه ادامه دارد. لذا تمامی افراد متقاضی می‌بایست ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را مطالعه نمایند و سپس برای انتخاب رشته حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته‌ محل از رشته‌های بدون آزمون به سایت سنچش مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است غائبین کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ احتیاجی به ثبت نام مجدد برای پذیرش در رشته‌ های بدون آزمون ندارند. همچنین توجه داشته باشید فرم ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش با سوابق تحصیلی هریک از افراد متقاضی که در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ فرم انتخاب رشته خود را ارسال کرده باشد و در پذیرش رشته‌ های صرفاً با سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور نیز ثبت نام و انتخاب رشته کنند، باطل خواهد شد و متقاضیان تنها می توانند در صورت عدم انتخاب واحد رشته های با آزمون در رشته های بدون کنکور این دانشگاه پذیرفته شوند.

اعلام زمان حذف و اضافه نیمسال اول ترم تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۳ دانشگاه پیام نور

بنابر اطلاعیه‌ های دانشگاه پیام نور کلیه دانشجویان می‌ توانند از هشتم لغایت بیستم مهرماه سال جاری برای حذف و اضافه خود اقدام نمایند و در این زمان تعداد دروس انتخابی خود را کاهش، افزایش یا تغییر دهند.

اخبار پیرامون دانشگاه پیام نور

 

پادکست صوتی مقاله

 

خلاصه مطلب

سهبا مخفف سامانه هوشمند برنامه ریزی آموزشی است و سایت سهبا توسط دانشگاه پیام نور ایجاد شده است تا انجام امور دانشجویی مانند مشاهده برنامه زمان بندی تشکیل کلاس ها و محل برگزاری هر کلاس برای دانشجویان به راحتی در دسترس باشد.

ورود به سیستم سهبا از طریق ورود به نشانی اینترنتی sahba.pnu.ac.ir امکان پذیر است و برای اطلاع از زمان تشکیل کلاس ها نیاز به طی کردن مراحلی می باشد که در مقاله فوق آن ها را شرح دادیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از طریق راهنمای نحوه ورود و استفاده از سامانه برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور، از زمان و محل تشکیل کلاس های خود مطلع شوید اما چنانچه شما عزیزان برای ورود به سیستم سهبا دچار مشکلی می باشید و یا اینکه سامانه برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور برای شما بارگذاری نمی شود، می توانید با شماره تلفن 9099075307 (بدون نیاز به کد استانی) تماس بگیرید تا مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل شما را برای رفع مشکل ورود به این سایت یاری رسانند.

همچنین شما همراهان گرامی می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص نحوه کار با سیستم سهبا، سوالات خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب و در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله آشنایی با سایت سهبا دانشگاه پیام نور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای راهنمایی بیشتر جهت ورود و امکانات سایت سهبا دانشگاه پیام نور تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کاربرد سامانه سهبا دانشگاه پیام نور چیست؟

این سایت برای ارائه برنامه درسی و آموزشی دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای ورود به سیستم برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور به چه سامانه ای باید مراجعه نماییم؟

برای ورود به سامانه برنامه کلاسی می توانید به سایت sahba.pnu.ac.ir در زمان مقرر مراجعه نموده و اطلاعات خود را وارد نمایید.

پس از ورود به سامانه برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور چگونه می توانم برنامه کلاسی را مشاهده نمایم؟

پس از ورود به سیستم سهبا بر روی آیکن کنار برنامه درسی کلیک کنید تا بتوانید تمامی اطلاعات را مشاهده نمایید.

نظرات

5 دیدگاه دربارهٔ «سایت سهبا دانشگاه پیام نور + ورود به سیستم | sahba.pnu.ac.ir»

  1. Avatar photo زینت گفت:

    سلام من نمیتونم وارد سایت سهبا بشم برای انتخاب واحد پیام نور. راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم

  2. Avatar photo gomrokchi گفت:

    سلام
    میشه لطفا راهنماییم کنین چطور چارت دروس رشته ام رو ببینم؟ و اینکه تو سایت سهبا میشه این دروس رو دید یا باید از سایت دیگه ای استفاده کنم.
    ممنون

  3. Avatar photo صدیقه کاظمی گفت:

    سلام برای کارشناسی‌ارشد گرایش رشته دارید برای اتباع.

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام روزتون بخیر بله احتمالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور