ترک حشیش با متادون
ترک حشیش با متادون

ترک حشیش با متادون

گیاه حشیش یکی از مواد مخدر اعتیاد آوری است که از خانواده ماری جوانا و گل به حساب می آید. در این میان ترک حشیش با متادون در بین جوانان و افرادی که قصد ترک این ماده مخدر را دارند بسیار متداول و مرسوم شده است. در واقع، این روش در از بین بردن اثر حشیش و سایر مواد مخدر موثر شناخته شده است.

البته برخی هم به دنبال از بین بردن فاز حشیش از طریق روش های دیگر هم هستند. اما یکی از سوالات پرتکرار در این زمینه آن است که آیا حشیش لاغر می کند؟ به هر حال با توجه به این که انواع مواد مخدر اثر لاغر کننده و کاهش وزن زیادی در افراد دارند، طرح این سؤال چندان هم بیراه نیست و باید دید که دیدگاه علم در این باره چیست. 

در این نوشته، با شما همراه هستیم تا علاوه بر پرداختن به این موضوع، در رابطه با ترک حشیش با متادون و همین طور از بین بردن فاز حشیش نیز اطلاعات سودمندی را ارائه دهیم.

فواید ترک حشیش

آیا در مورد ترک حشیش با متادون چیزی شنیده اید؟

بسیاری از افراد معتاد به دنبال راهی مناسب برای ترک حشیش هستند. از میان روش های موجود برای ترک اعتیاد، می توان به ترک حشیش با متادون اشاره کرد.

گرچه این شیوه برای افرادی مصرف کنندگان حشیش، رایج تر است، اما منظور این نیست که درمان اعتیاد با متادون تنها خاص این نوه ماده مخدر نیست و برای کمک به درمان معتادان به سایر مواد مخدر دیگر از ترک هروئین و یا تریاک هم استفاده می شود.

شاید شما هم از گوشه و کنار چیزهایی در رابطه با ترک حشیش با متادون و از بین بردن فاز حشیش با این ماده شنیده باشید.

اما آیا این موارد منبع علمی دارد و به نظر شما ترک حشیش با متادون امکان پذیر است؟ آیا واقعاً چنین روشی قابل اعتماد است و عوارض خاصی ندارد؟ در ادامه می بینیم که این ادعاها درست می باشند یا خیر.

ترک حشیش با متادون یک حقیقت یا دروغ؟

در اینجا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که ترک حشیش با متادون امکان پذیر است یا این که این امر دروغی بیش نیست و به هیچ وجه نمی تواند صحت داشته باشد؟

در پاسخ به این سؤال باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که ترک حشیش با متادون به هیچ وجه امکان پذیر نیست. در واقع، خود متادون یک ماده مخدر است و افراد متادونی خود در ترک این ماده دچار مشکل می شوند.

بنابراین، این دارو نمی تواند یک راه درمان برای از بین بردن فاز حشیش باشد و به هیچ وجه استفاده از داروی متادون به عنوان یک ماده مخدر برای ترک حشیش و از بین بردن فاز حشیش توصیه نمی شود. در نتیجه، برای از بین بردن فاز حشیش الزاماً باید از روش هایی به مراتب بهتر و مناسب تر استفاده کرد.

از بین بردن فاز حشیش شامل چه مراحلی است؟

باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که ترک حشیش و از بین بردن فاز حشیش طی مراحلی برای هر فرد صورت می گیرد.

در ادامه با ذکر مراحل مختلف ترک حشیش در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز هستیم.

دقت داشته باشید که کسب اطلاعاتی در رابطه با این مراحل می تواند به شما در ترک این ماده مخدر و گذر از اعتیاد این بلای خانمان سوز کمک کند.

اولین مرحله ترک حشیش-بروز علائم فیزیکی و جسمانی

برای ترک حشیش چه بخوریم

بعد از ترک اعتیاد به حشیش لازم است جهت سم زدایی بدن حدود شش الی ده هفته سپری شود. بعد از گذشت این مدت، سم از بدن خارج شده و دیگری اثری از مواد در بدن وی نیست. در موارد حاد، متخصصان از روش دفع سریع متادون از بدن استفاده می کنند.

البته دقت داشته باشید که احتمال بازگشت به اعتیاد و مصرف مجدد مواد تا دوازده روز اول ترک حشیش به وجود دارد.

زیرا فرد معتاد به هیچ وجه تحمل علائم بسیار بد بعد از ترک را ندارد. ولی یادتان نرود که این علائم وحشتناک تنها تا چند روز دوام داشته و بعد از آن به کل از بین می رود.

از میان علائم فیزیکی ترک حشیش می توان به دردهای شکمی، تب و لرز، پراشتهایی یا کم اشتهایی، عرق سرد، دردهای مزمن، دردهای شکمی و بی خوابی بعد از ترک اشاره کرد.

در طول این زمان، عملکرد و بازدهی فرد در برابر مصرف حشیش مقداری کمتر می شود. این موضوع از آنروست که فرد مدام به مصرف دوباره حشیش فکر می کند. اما کم کم و با گذشت زمان همه چیز باز به روال طبیعی خود برمی گردد.

راهکار بسیار مناسبی که می توانیم در این مرحله خدمت شما دوستان گرامی ارائه دهیم این است که در این مرحله همه سعی خود را برای فکر نکردن به اعتیاد و ترک آن به خرج دهید و همواره به اطرافیان و نزدیکان خود که آن ها را دوست دارید فکر کنید.

کسانی که مدام شما را برای ترک حشیش تشویق می کنند و به شما انگیزه می دهند. بدین ترتیب، می توانید این مدت را با مؤفقیت و به خوبی سپری کنید.

دومین مرحله از ترک حشیش- ایجاد علائم و نشانه های روحی روانی

علائم ترک حشیش

با گذشت دوازده روز از دوره ترک حشیش شاهد مشاهده اثرات روانی ترک این ماده مخدر روی فرد معتاد هستیم. یادتان نرود که علائم روحی و روانی ترک حشیش بسیار بیشتر از علائم فیزیکی آن است و می تواند برای فرد بسیار آزار دهنده باشد.

از میان علائم و نشانه های روحی و روانی ترک حشیش می توان از موارد ذکر شده در زیر نام برد:

. ایجاد حس افسردگی شدید

. ایجاد حس خستگی شدید در تمام بدن

. ایجاد اختلالات بسیار بد و مزمنی در خواب فرد از جمله دیدن کابوس های مکرر و همین طور بی خوابی های شبانه وحشتناک

. حساسیت بسیار زیاد به مسائل و موضوعات رخ داده در پیرامون

. ایجاد حس پرخاشگری و خشم شدید

دقت داشته باشید که علائم روانی فردی که اقدام به ترک حشیش کرده است آن قدر بالاست و به حدی فرد را آزار می دهد که امکان بازگشت وی به دوران مصرف بسیار زیاد می شود.

در این زمان بهترین راه حل مراجعه به مشاور و توجه به راهنمایی های وی در این زمینه است. مشاوری که بتواند شما را از مصرف مجدد و بازگشت به آن روزهای سخت و عذاب آور دور نگه دارد.

سومین مرحله ترک حشیش-پاگذاشتن به دوران بلوغ

یکی دیگر از علائم ترک حشیش را می توان این نشانه دانست که فرد بعد از گذشت حدود سه هفته از ترک هویتی کاذب پیدا می کند.

در این دوران فرد شخصیت و دوره جدیدی را تجربه می کند و همواره سعی در یافتن هویتی جدید برای خود دارد.

در این زمان است که مواردی همچون مقایسه طرز فکر خود با دوران مصرف، ایجاد جدیدترین راهکارها برای مقابله با مشکلات و تمرکز بر روی زندگی آینده و اهداف شخصی می تواند در یافتن هویتی تازه به فرد کمک شایان توجهی داشته باشد.

راه های از بین بردن اثر حشیش چیست؟

تکنیک های ترک حشیش

در بخش بالا شما را با مراحل مختلف ترک حشیش که حتی ممکن است فرد را به همان دوران مصرف برگرداند آشنا کردیم. اما دقت داشته باشید که شما باید بر روی ذهن و فکر خود تمرکز داشته باشید و بتوانید افکار بد را کنترل کنید.

شما باید بتوانید با ترک حشیش زندگی خود را به مراتب تغییر دهید و دیگر حتی یک لحظه هم به مصرف مواد مخدر فکر هم نکنید. دقت داشته باشید که کمک گرفتن از یک فرد متخصص و کاردان در این زمان می تواند کمک بزرگی به شما دوستان عزیز باشد و از مصرف مجدد مواد مخدر به طور کل دور نگه دارد.

از این موضوع غافل نشوید که ترک حشیش واقعاً به درمان های روانشناختی نیازمند است و یک مشاور می تواند در این زمینه همراه و همقدم شما دوستان عزیز باشد. یک روانشناس با بررسی و ارزیابی دقیق و کامل شما به ریشه های ایجاد اعتیاد به مصرف حشیش در شما پی می برد و این موضوع را موشکافی می کند.

به کمک این فرد امین و معتمد می توانید برای همیشه اعتیاد به حشیش را کنار بگذارید و از آن خلاصی پیدا کنید. در این بخش از نوشته حاضر با ذکر یکی از راه های از بین بردن اثر حشیش یعنی مراجعه به روانشناس در خدمت شما دوستان عزیز بودیم.

یعنی این فرد روانشناس می تواند به درمان مؤثر شما برای از بین بردن اثر حشیش کمک کند. اما به جز این روش آشنایی شما با دیگر راه های از بین بردن اثر حشیش نیز الزامی است. آیا اطلاع دقیقی از انواع راه های از بین بردن اثر حشیش دارید؟ در ادامه با ذکر سه مورد از راه های از بین بردن اثر حشیش در خدمت شما دوستان و یاران همیشه همراه هستیم.

3 تکنیک فوق العاده برای از بین بردن اثر حشیش (ترک)

در این بخش از نوشته حاضر می خواهیم 3 تکنیک فوق العاده برای از بین بردن اثر حشیش (ترک) را خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم.

به کمک این 3 تکنیک فوق العاده برای از بین بردن اثر حشیش (ترک) می توانید تا حد زیادی از اثر این ماده مخدر در بدن خود کم کنید.

. یکی از بهترین و مشهورترین روش ها استفاده از CBT و یا رفتار درمانی شناختی است. این گونه شما دوستان عزیز می توانید به طور مرتب با یک روان درمانگر در ارتباط باشید.

. درمان در خانه و سم زدایی نیز یکی دیگر از روش هایی است که برخی از افراد از آن استفاده می کنند.

. عدم حضور فرد در مکانی که پیش از این در آن حشیش مصرف می کرده و ارتباط نداشتن با دوستان معتاد

آیا حشیش لاغر می کند؟

شاید این سؤال به ذهن شما هم رسیده باشد که آیا حشیش لاغر می کند؟ ما اینجاییم تا پاسخ این سؤال یعنی آیا حشیش لاغر می کند؟ را به شما دوستان عزیز بدهیم.

در پاسخ به این سؤال یعنی آیا حشیش لاغر می کند؟ باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز عرض کنیم که حشیش هم همانند سایر مواد مخدر باعث لاغری فرد می شود.

آیا ترک حشیش یا متادون امکان پذیر است؟

خیر. این امر به هیچ وجه امکان پذیر نیست. در واقع، متادون خود یک ماده مخدر است و از این رو نمی تواند درمانی برای ترک حشیش باشد.

راه های از بین بردن اثر حشیش چیست؟

برای از بین بردن اثر حشیش و از بین برن فاز حشیش بهترین راه کمک گرفتن از یک فرد درمانگر و مشاور است.

آیا حشیش لاغر می کند؟

بله. حشیش هم مانند بسیاری از مواد مخدر می تواند در کاهش وزن فرد تأثیر داشته باشد.

عوارض ترک حشیش ناگهانی چیست؟

بی‌‌خوابی، بی‌‌اشتهایی، تهوع خفیف، بی‌‌قراری، افزایش تحریك‌‌پذیری، پرخاشگری‌های غیر‌طبیعی و افسردگی از عوارض ترک ناگهانی حشیش است.

5/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

تماس با مشاور