ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

examuast.ir + ورود سامانه جامع الکترونیکی امتحانات علمی کاربردی

سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی را برگزار می‌کند، به طوری که در آن آزمون‌های متمرکز پایان‌ترم دانشجویان ارائه می‌شود. سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی با شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از ازدحام دانشجویان در امتحانات ایجاد شده است. لذا تمام دانشجویان مقاطع مختلف طبق تاریخ امتحانات علمی کاربردی خود وارد سامانه examuast.ir می‌شوند تا در امتحانات آنلاین شرکت کنند. در حال حاضر در دانشگاه علمی کاربردی برای آشنایی بیشتر دانشجویان با این سامانه و نحوه استفاده از آن‌ها، آموزش‌هایی را تحت عنوان مانور اجباری قرار داده‌اند.

لذا شما برای ورود به سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی دروس متمرکز ۱۴۰۳ باید در ابتدا وارد آدرس examuast.ir شوید و در مانور اجباری شرکت کنید. بعد از آن می‌توانید طبق تاریخ امتحانات علمی کاربردی و براساس سؤالات آزمون متمرکز شرکت کنید. بسیاری از دانشجویان جدیدالورود علمی کاربردی هنوز روش استفاده از سامانه examuast.ir و ویژگی‌های آن نمی‌دانند. بنابراین کسب اطلاعات بیشتر از طریق مجموعه ایران تحصیل و تماس با شماره 9099075307 در این مورد می‌تواند به آن‌ها کمک زیادی کند.

 

هدف از ایجاد سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم سامانه examuast.ir، یک سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی است. به طوری که تمام دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی، امتحانات متمرکز خود را به صورت آنلاین در زمان مقرر در این سامانه می‌دهند. البته سامانه سما لایو نیز موظف است آموزش مجازی مقاطع مختلف رشته‌های علمی کاربردی را برگزار کند.

دانشجویان این دانشگاه برای اینکه بتوانند وارد سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی شوند باید در ابتدا در سامانه هم آوا ثبت نام کنند. برای این کار به کد ملی احتیاج دارند و در آن باید مراحل احراز هویت، تأیید اطلاعات فردی و آزمونی خود را انجام دهند تا برای شرکت در آزمون آماده شوند.

تمام دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی پیش از برگزاری امتحانات برای آشنایی بیشتر با محیط سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی باید وارد آن شوند. به طوری که تمام اطلاعات فردی و برنامه امتحانی ارائه شده خود را تأیید کنند.

شما برای ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی روی لینک کلیک کنید.

هدف از ایجاد سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی 

ورود به سامانه examuast.ir آزمون غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

معمولاً دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی برای امتحانات پایان‌ترم خود باید به‌صورت حضوری در آن شرکت کنند. لذا آن‌ها موظف هستند پیش از آن، کارت ورود به جلسه امتحانات خود را دریافت کنند. در حالی که آن‌ها برای شرکت امتحانات آنلاین دروس متمرکز علمی کاربردی ۱۴۰۳ نیاز به کد ملی و رمز عبور دارند.

این دانشجویان برای مشاهده تاریخ امتحانات علمی کاربردی ۱۴۰۳ می‌توانند به سایت هم آوا دانشگاه مراجعه کنند و در پرتال شخصی خود امتحانات مرتبط با واحدهای درسی را در زمان‌های تعیین شده مشاهده کنند. حال در زیر نحوه ورود به سامانه امتحانات غیرحضوری دانشگاه را بیان می‌کنیم.

  • عبارت examuast.ir را در اینترنت جستجو کنید.
  • در کادر باز شده کد ملی دانشجو و ورود به سیستم را وارد کنید.
  • حالا با وارد کردن شماره دانشجویی گزینه ادامه را کلیک کنید.
  • در کادر باز شده شماره موبایل معتبر دانشجو را وارد سامانه کنید. همچنین در این مرحله شما باید کد ورود به سامانه خود را تعیین کنید تا در آزمون‌های حضوری از آن‌ استفاده کنید.
  • رمز نهایی ورود به سامانه خود را تأیید کرده و گزینه ورود به سامانه را کلیک کنید.
  • تمام اطلاعات فردی دانشجو را مشاهده کرده و در صورت تأیید وارد مراحل بعدی شوید.
  • در این مرحله سوالاتی از دانشجویان پرسیده می‌شود که باید به آن‌ها جواب دهند.

دانشجویان برای شرکت امتحانات 15 دقیقه قبل از شروع آزمون وارد سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی examuast.ir شوند. به طوری که واحد درسی خود را انتخاب کرده و منتظر شروع آزمون شوند. حال اگر شما هرگونه سوالی در مورد تاریخ امتحانات علمی کاربردی و سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

اطلاعیه

دانشجویان برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نحوه سؤالات آزمون متمرکز علمی کاربردی و تاریخ برگزاری آن‌ها می‌توانند از سایت هم آوا دانشگاه علمی استفاده کنند.

مراحل ورود به سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی

راهنمای ورود به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان برای اینکه بتوانند در امتحانات پایان‌ترم حضوری دانشگاه علمی کاربردی شرکت نمایند، باید حتماً کارت ورود به جلسه آزمون دانشگاه علمی کاربردی را همراه داشته باشند، اما برای حضور در آزمون‌های آنلاین فقط به کد ملی و رمز عبوری که تعیین کرده‌اید، نیاز خواهید داشت.

داوطلبان می‌توانند از طریق برنامه درسی و ترمی ارائه شده در سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی و ورود به پرتال شخصی خود، در امتحانت مرتبط با هر واحد درسی حضور یابند. اما در ادامه راهنمای تصویری ورود به سامانه امتحانت آنلاین دانشگاه علمی کاربردی ارائه شده است.

وارد کردن نشانی “examuast.ir” در مرورگر سیستم

گام اول ورود به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

وارد نمودن کد ملی دانشجو و ورود به سیستم دانشگاه

گام دوم ورود به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

ثبت کردن شماره دانشجویی و کلیک بر روی گزینه “ادامه”

گام سوم ورود به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

وارد نمودن شماره همراه معتبر و تعیین رمز عبور جهت ورود به سامانه

گام چهارم ورود به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

تأیید کردن رمز تعیین شده و انتخاب کردن گزینه “ورود به سایت”

گام پنجم ورود به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردیبررسی و تأیید کردن اطلاعات فردی دانشجو

گام ششم ورود به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

پاسخ دادن به سؤالات درخواستی در سامانه

گام هفتم ورود به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

 

پس از پاسخ به همه سؤالات باید گزینه “اتمام آزمون” را انتخاب نموده تا پاسخ‌های آنها در سایت ثبت شده و امتحان به اتمام برسد.

بنر کال تو اکشن

جهت آشنایی بیشتر با سامانه هم آوا علمی کاربردی کلیک نمایید.

نحوه طرح سؤالات آزمون متمرکز علمی کاربردی و اعلام نتایج آن‌ها

معمولاً یکی از سوالاتی که دانشجویان علمی کاربردی از خود می‌پرسند این است که نحوه سؤالات و برگزاری آزمون آنلاین چگونه است؟ هر سؤال چقدر زمان دارد و تعداد سؤالات و بارم‌بندی آن‌ها چیست؟

برای جواب دادن به این سؤالات باید بیان کرد که پس از ورود به سامانه examuast.ir و شروع آزمون، سؤال‌ها به صورت یک به یک به دانشجویان نمایش داده می‌شوند. به طوری که دانشجو هر سؤال را تنها برای یک‌بار می‌تواند مشاهده کند و به آن پاسخ ‌دهد. لذا امکان برگشت به سوال‌های قبلی در سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی وجود ندارد. به همین دلیل برای شرکت در آزمون متمرکز علمی کاربردی ۱۴۰۳ آمادگی لازم را داشته باشید.

خوب است بدانید که تعداد سؤالات آزمون متمرکز علمی کاربردی برای هر درس 28 سؤال چهارگزینه‌ای است. هر کدام از سؤالات نیم نمره دارند که مجموعاً 14 نمره می‌باشند. سهم مدرس نیز در این آزمون‌ها 6 نمره است. خوب است بدانید که سؤالات آزمون متمرکز علمی کاربردی نمره منفی ندارد. اما دانشجویان باید در مانور اجباری آزمون حضوری علمی کاربردی برای شرکت در نظرسنجی اقدام کنند.

دانشجویان بعد از آن که امتحانات خود را در سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی دادند. برای دریافت نتایج آن‌ها وارد سامانه هم آوا شوند. زیرا نتایج آزمون متمرکز را در این سامانه قرار می‌دهند. بنابراین اگر شما هرگونه سوالی در مورد تاریخ اعلام نتایج آزمون آنلاین، نحوه سؤالات آزمون متمرکز علمی کاربردی و لیست دروس متمرکز آن‌ها دارید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

برای ورود به سامانه اعلام نتایج علمی کاربردی مهر بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات علمی کاربردی

تمام دانشجویان برای دریافت کارت ورود به جلسه باید ارزشیابی اساتید را در سایت انجام دهند. همچنین آن‌ها باید شهریه دانشگاه خود را به صورت کامل پرداخت کنند تا بتوانند کارت ورود به جلسه امتحانات علمی کاربردی را دریافت کنند.

دستورالعمل‌های سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

تمام دانشجویان برای حضور در سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی باید دستورالعمل‌های زیر را رعایت کنند. در غیر این صورت عواقب آن بر عهده دانشجو می‌باشد.

  • دانشجویان برای انجام مانور اجباری و حضور در سامانه‌های آزمون آنلاین علمی کاربردی باید به آدرس اینترنتی https://examuast.ir و https://exam-uast.ir وارد شوند.
  • دانشجویان پس از ورود به سامانه آزمون آنلاین باید در بازه زمانی مانور اجباری را انجام دهند. برای این کار نیاز به نام کاربری یا همان کد ملی تأیید شده در سامانه هم آوا را دارند.
  • دانشجویان می‌توانند برای ورود به سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی از رایانه شخصی، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی هوشمند استفاده کنند.
  • دانشجویان نمی‌توانند به صورت هم‌زمان با بیش از یک سیستم یا مرورگر وارد سامانه ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی شوند.
  • برای جلوگیری از هرگونه مشکل به هنگام برگزاری آزمون غیرحضوری بهتر است از مرورگرهای بروز شده کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

این سامانه آنلاین دستورالعمل‌های دیگری نیز دارد که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در مورد آخرین دستورالعمل‌های آزمون آنلاین دروس متمرکز علمی کاربردی ۱۴۰۳ به شما کمک کنند.

شرایط دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات علمی کاربردی

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت جامع پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی روی لینک کلیک کنید

ویژگی‌های آزمون غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

بعد از آنکه، نحوه ورود به سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی را بیان کردیم، بهتر است در مورد ویژگی‌های آزمون آنلاین علمی کاربردی ۱۴۰۳ نیز صحبت کنیم.

ویژگی‌های آزمون غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

  • مدت زمان آزمون از قبل تعیین شده است. بنابراین دانشجو تنها در زمان مشخص شده می‌تواند صفحه آزمون خود را مشاهده کند.
  • هر سؤال مدت پاسخگویی مشخصی دارد. لذا دانشجو باید سرعت عمل کافی برای پاسخگویی به سؤالات را داشته باشد.
  • در صورتی که دانشجو جواب سؤال را بعد از اتمام مهلت پاسخگویی ارسال کند، جواب آن برای سؤال لحاظ نخواهد شد.
  • پس از آنکه دانشجو به سؤال بعدی رفت، امکان بازگشت به سؤالات قبلی وجود ندارد. لذا از مرور یا ویرایش سؤالات قبلی منصرف شوید و به سؤالات بعدی جواب دهید.
  • هر سؤال در صفحه جداگانه نمایش داده می‌شود. بنابراین شما در هر لحظه تنها یک سؤال را می‌توانید مشاهده کنید. البته نمایش سؤالات و گزینه‌های آن‌ برای هر دانشجو کاملاً تصادفی است.
  • دانشجو برای پاسخگویی به سؤالات دروس متمرکز علمی کاربردی ۱۴۰۳ باید روی گزینه درست کلیک کند.
  • بعد از آنکه دانشجو تمام سؤالات را جواب داد از مدت زمان مازاد جهت پاسخگویی به سؤالات باقی مانده نمی‌تواند استفاده کند.
  • دانشجو پس از تأیید پایان آزمون آنلاین علمی کاربردی، امکان شرکت مجدد در آزمون نوبت بعدی را نخواهد داشت.
  • اگر دانشجو تحت هر شرایطی بتواند در آزمون نوبت دوم شرکت کند، آنگاه آزمون نوبت اول او حذف شده و نمره آزمون دوم درج می‌شود.

ویژگی‌های آزمون غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی

اطلاعیه

جهت دریافت مشاوره در سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی، سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با همکاران ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید.

کال تو اکشن تماس

خلاصه مطالب

در این مقاله در ارتباط با سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی اطلاعاتی را ارئه کردیم. این سامانه پس از شیوع ویروس کرونا برای برگزار امتحانات غیرحضوری دانشجویان علمی کاربردی ایجاد شده است و داوطلبان می‌توانند پس از کسب آموزشی با عنوان مانور اجباری به صورت آنلاین در آزمون‌های این دانشگاه شرکت کنند.

چنانچه شما دانشجویان گرامی در ارتباط با نحوه شرکت در آزمون سامانه examuast.ir سوالی دارید، می‌توانید با ما از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا شما را به بهترین شکل در این زمینه یاری کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مانور اجباری در سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی چیست؟

معمولاً قبل از آزمون، در مورد امتحانات، اساتید و غیره سوالاتی را از دانشجویان می‌پرسند که به آن مانور اجباری آزمون آنلاین علمی کاربردی می‌گویند. درصورتی که شما سوالی در مورد آن‌ها و سامانه examuast.ir امتحانات غیرحضوری دانشگاه علمی کاربردی داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

چگونه کد ملی خود را برای ورود به سامانه examuast.ir تایید کنیم؟

شما برای تایید کد ملی خود در ابتدا وارد سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی شوید. در آنجا می‌توانید کد ملی خود را ثبت کنید. سپس وارد سامانه آزمون آنلاین علمی کاربردی examuast.ir شوید.

زمان پاسخگویی به سوالات آزمون متمرکز علمی کاربردی ۱۴۰۳ چقدر است؟

شما برای دریافت مهلت پاسخگویی به سوالات دروس متمرکز علمی کاربردی ۱۴۰۳ می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید. زیرا مهلت پاسخگویی به سوالات رشته‌ها و دروس مختلف کاملاً متفاوت است.

چگونه تاریخ امتحانات علمی کاربردی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ را دریافت کنیم؟

شما برای این کار می‌توانید وارد سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی شوید. به طوری که در آن با وارد کردن اطلاعات شخصی می‌توانید تاریخ امتحانات علمی کاربردی ترم خود را مشاهده کنید. البته از تطابق آن‌ها با تاریخ امتحانات مندرج در سایت examuast.ir مطمئن شوید.

 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «examuast.ir + ورود سامانه جامع الکترونیکی امتحانات علمی کاربردی»

  1. Avatar photo ابراهیم گفت:

    امتحانات غیر حضوری دانشگاه علمی و کاربردی برای همه دروس و همه رشته ها هست؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      همه امتحانات حضوری برگزار میشود

  2. Avatar photo بهارمستیان گفت:

    سلام من علمی کاربردی میخونم میخوام ببینم میشه تو انتحانای غیر حضوری شرکت کنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      امتحانات حضوری میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور