ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید یکی از معافیت های پزشکی در سازمان نظام وظیفه است. همان‌طور که می‌دانید مشمولان نظام ‌وظیفه در بعضی از شرایط جسمی یا روانی قادر به انجام خدمت سربازی نبوده و از این‌ رو سازمان نظام‌ وظیفه ایران این افراد از خدمت سربازی مستثنی کرده و به معافیت دائم یا موقت را برای آن‌ها در نظر گرفته‌است.

به ‌عبارتی کلی ‌تر سازمان نظام ‌وظیفه هر سال لیستی از بیماری ‌هایی را که مشمولان به طریق آن‌ها می‌توانند به معافیت برسند را اعلام می‌کند بیماری آرتریت روماتوئید نیز یکی از این بیماری‌ها بوده که فرد می‌تواند با دریافت آن به معافیت دائم یا موقت برسد.

توجه داشته باشید که با شرایطی پیچیده معافیت پزشکی از سوی آیین ‌نامه‌ی معافیت نظام ‌وظیفه ممکن است در هنگام دریافت این معافیت‌ها مشمول دچار گیجی یا گمراهی شود به‌همین‌منظور در این مقاله قصد داریم تا شرایط را و مراحل دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید را بازگو کنیم.

 

بیماری آرتریت روماتوئید چیست؟

آرتریت روماتوئید بیماری از گروه بیماری و آرتروپاتی پسرویاتیک، بیماری روده التهابی، اسکلروزدرمی، آرتریت ایدوباتیک است که علائم آن عبارت‌اند از: سفتی و تورم مفاصل، محدودیت حرکات و کاهش قدرت فیزیکی خستگی دائم یا عدم توانایی انجام حرکات سریع . این بیماری در گروه و بیماری‌های روماتولوژی است که افراد مبتلا می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط کلی زندگی اقدام به معافیت پزشکی کنند.

با توجه به شرایط ناگوار این بیماری انجام فعالیت‌های سنگین خدمت نظام‌ وظیفه غیر ممکن بوده و با توجه به شاخص ‌های جهانی و در نظر گرفتن سوابق و طول مدت درمان بیماری می‌تواند شرایط معافیت برای فرد متفاوت باشد. به‌ همین سبب بندهای کاملاً متفاوتی در آیین ‌نامه نظام ‌وظیفه برای معافیت پزشکی بیماری روماتولوژی مشخص‌شده که فرد می‌تواند بر اساس این بندها و با توجه به شرایط تحصیلی خود به نسبت به بیماری اقدام به معافیت کند.

 

معافیت سربازی روماتوئید

 

برای کسب اطلاع از شرایط معافیت سربازی کوتاهی پا کلیک کنید و با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید

برای دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتویید باید به این نکته توجه کنید که این بیماری با توجه به‌شدت و نوع که دارن و معافیت دائم یا موقت را برای مشمولان ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که با توجه به میزان شدت بیماری، سطح توانایی فرد برای انجام کارها ممکن است مشمول از خدمت نظام ‌وظیفه معاف دائم، معاف موقت، معاف از خدمت رزم شود. این چهاردست توسط وضعیت استعداد جسمانی و روانی مشمول تقسیم‌بندی خواهد شد. ( برای اطلاع از شرایط دریافت معافیت تک پسری کلیک کنید)

این بیماری به دلیل اختلالاتی که در مفاصل، تاندون‌ها، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها می‌گذارد شرایط زندگی را برای فرد مبتلا تحت تاثیر گذاشته و باعث می‌شود این اندام‌ها دچار اختلال شود. علائمی مانند درد مفصل، فقدان سختی حرکت، شامل تورم، قرمزی و گرما در مفصل درگیر شده را ایجاد کرده و خستگی، عفونت چشم، راش‌های پوستی، اختلال در تنفس و درد ماهیچه‌ای را برای فرد ایجاد می‌کند.

مشمولان قادرند با توجه به لیست بیماری‌های معافیت پزشکی سربازی نکات مهم در باره آن را مطالعه کرده تا بتوانند با توجه به شرایط مورد نظر اقدام به دریافت معافیت کند. توجه داشته باشید که معافیت پزشکی تنها در زمان صلح است و زمانی‌که جنگ یا بسیج همگانی اتفاق بیفتد افراد باید با توجه به نوع بیماری که دارند اعزام به خدمت شوند.

همان‌ طور که در پاراگراف قبلی بیان شد معافیت پزشکی بیماری آرتریت روماتوئید از جمله معافیت‌ های بیماری‌ روماتولوژی و بافت هم‌بند است این بیماری با توجه به جدول زیر برای مشمول معافیت دائم یا موقت را ایجاد می‌کند.

 

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند آرتریت التهابی آرتریت های التهابی حاد از قبیل راکتیو، سندروم رایتر ، تب روماتیسمی ،FMF و تب مدیترانه ای معاف دائم بله
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند آرتریت التهابی آرتریت های التهابی تحت حادو مزمن : آرتریت روماتوئید ، لوپوس اریتماتوز سیستمیک ، اسپوندیلیت آنکلوزان ، آرتریت های پسوریازیسی ، آرتریت های التهابی روده ، بیماری ویپل ، آرتریت راکتیو، سندروم رایتر، کلاژنوزها ، و اسکولیتها، سارکوئیدوز و اسپوندیلو آرتروپاتی سرونگاتیو FMF معاف دائم خیر
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند آرتریت التهابی هیدرآرتروز مزمن و مشهود معاف دائم خیر

 

مدارک لازم برای دریافت معافیت پزشکی بیماری آرتریت روماتوئید

  • برای دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید تمامی مدارک هویتی مانند اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به باید همراه مشمول باشد.
  • داشتن ۱ قطعه عکس پرسنلی با زمینه سفید کاملاً ضروری است.
  • توجه داشته باشید تبصره‌های متعددی درباره شرایط تحصیلی برای معافیت‌های پزشکی وضع‌شده که مشمول باید بعد از آنکه مدارک تحصیلی خود را جمع‌آوری کرد به مراجع مربوطه تحویل دهد.
  • تمامی سوابق و پرونده پزشکی فرد که مربوط به بیماری‌های روماتولوژی و بافت‌های هم‌بند است و باید ضمیمه پرونده شود.
  • فرم مراجعه اولیه به پزشک برای معاینه اولیه نیز باید ضمیمه پرونده گردد.

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی به آرتریت روماتوئید

برای آنکه بتوانید اقدام به دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید کنید باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید که عبارت ‌اند :

  • مراجعه به پلیس ۱۰ +برای دریافت دفترچه راهنمایی معافیت میر بود.
  • تکمیل دفترچه و فرم‌ها و زمین کردن سوابق و مدارک بیماری
  • انجام معاینه اولیه توسط پزشک
  • انجام معاینه نهایی توسط پزشک مورد تأیید سازمان نظام‌وظیفه سلیقت و طی کردن مراحل آزمایشات در مرکز درمانی مورد تایید سازمان نظام‌وظیفه
  • ارائه نظر نهایی توسط پزشک به کمیسیون پزشکی
  • ایجاد جلسه این کمیسیون پزشکی حضور به‌موقع در جلسه برای ایجاد اتخاذ تصمیم نهایی

 

منظور از معافیت دائمی بیماری آرتریت روماتوئید

معافیت دائم درواقع معافیتی است که فرد به‌طور کامل از دوران آموزشی و رزمی و هم دوران خدمت سربازی معاف خواهد شد.

به ‌همین ‌منظور سوالاتی در ذهن مشمولان ایجاد می‌شود که آیا می‌توان این معافیت را از طریق بیماری آرتریت روماتوئید دریافت کرد یا خیر؟

طبق قوانین مربوط به نظام ‌وظیفه افرادی که مشمول معافیت دائم پزشکی می‌شوند باید دارای بیماری روانی و جسمی باشند که توانایی لازم را برای فعالیت‌های سنگین و خدمت سربازی ندارند.

با توجه به سختی بیماری آرتریت روماتوئید در صورت تأیید پزشکان مربوط به سازمان نظام ‌وظیفه افرادی که نتوانند فعالیت ‌های سنگین نظام‌ وظیفه را به‌ خوبی انجام دهند مشمول معافیت پزشکی بیماری آرتریت روماتوئید از نوع دائم خواهند شد.( معافیت از طرح پزشکی چه شرایطی دارد؟ برای اطلاع بیشتر کلیک کنید)

 

معافیت پزشکی روماتوئید

 

برای کسب اطلاع از شرایط اخذ معافیت سربازی خالکوبی روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مراحل برای دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید 

یکی از سوالات اساسی که معمولاً ذهن تمامی مشمولان را به خود مشغول می‌سازد این است که چه مراحلی را برای دریافت این معافیت باید طی کند. یا آنکه باید از کجا شروع کرده و به کجا مراجعه کنند.

در این قسمت مقاله قصد داریم تا به ‌صورت مفصل درباره مراحل و مراکزی که برای دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتویید باید بدانید توضیح دهید.

  • همان‌طور که در پاراگراف قبلی بیان شد مشمول باید ابتدا دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی برای تکمیل مدارک خود دریافت کند.
  • قبل‌ از آنکه به پزشک معاینه‌کننده اولیه مراجعه کند باید ابتدا برگه‌ای اظهار سوابق بیماری خود را در پشت برگه معاینه اولیه گذاشته و به‌ دقت تکمیل کرده تا زمان مراجعه به پزشک معاینه‌کننده و آن را ارائه دهد.
  • توجه داشته باشید که این افراد زمانی‌که مشکلات خود را به‌هنگام معاینه اولیه بیماری خود اعلام نکنند درصورتی‌که در دوران آموزش یا خدمت دچار حادثه شوند مسئولیت آن‌ها کاملاً برعهده‌ی خودشان است.
  • سپس به یکی از پزشکان معاینه اولیه مراجعه کرده و برگه معاینه خود را تکمیل کند. سر بعد از آن باید درخواست خود را توسط کاربر پلیس به‌علاوه ۱۰ در سیستم ثبت گردیده و کلیه مدارک را از پلیس ۱۰+بگیره توجه داشته باشید این مدارک باید در شورای پزشکی همراه مشمول بوده و آن را ارائه دهد.
  • برگه معرفی به بیمارستان از طریق پوست به آدرسی که در مدارک خود ذکر کرده‌اید ارسال‌شده و توجه داشته باشید که مشمولانی که دارای نقص‌عضو یا بیماری‌های قابل‌مشاهده هستند نیاز به مراجعه در بیمارستان ندارد.
  • بعد از آن نوبت معاینات تخصصی و انجام امور آزمایش‌های مربوط می‌شود.
  • جواب بیمارستان از نظر تخصصی به حوزه موردنظر ارسال خواهد شد.
  • بعد از آن دعوت‌ نامه به به‌منظور حضور در شورای پزشکی برای شما ارسال‌شده و شما باید در جلسه شورای پزشکی حضور پیدا کنید تا آن‌ها با توجه به شرایطی که دارید معافیت را برای شما صادر کنند.

 

معافیت سربازی آرتزیت روماتوئید

 

دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید در حین تحصیل

اگر برای دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید می‌خواهید اقدام کنید باید فارغ‌التحصیل شده یا اخراج شده باشید یا ترک تحصیل‌کرده باشید در واقع این قانون ممکن است برای برخی از بیماری‌ها صدق نکرده و برای برخی از بیماری‌ها صدق نکند. بیماری آرتریت روماتوئید ازجمله بیماری های قابل بررسی معافیت پزشکی در حین تحصیل می‌باشد و این مسئله بدین ‌معنی است که درصورتی‌ که شما شرایط لازم را داشته باشید می‌توانید برای دریافت معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید درحین تحصیل اقدام کرد.

 

ارتباط مقطع تحصیلی ارتباطی با شرایط معافیت سربازی

طبق قانون نظام‌وظیفه رسیدگی به تقاضای پزشک ، معافیت پزشکی باید طبق قانون و آیین ‌نامه اجرایی مربوطه صورت بگیرد که در آن ذکر شده که مشمول باید به تحصیل اشتغال داشته تا بتواند از معافیت تحصیلی استفاده کند. بعد از فراغت تحصیل یا ترک ‌تحصیل یا اخراج شده‌اند می‌تواند به خدمت سربازی اعزام شود مگر در خصوص نقص‌ عضو یا بیماری‌ هایی که بر اساس ضوابط و آئین ‌نامه‌ های مقطع تحصیلی در آن تأثیر ندارد. 

 

خلاصه مطلب

 

معافیت پزشکی آرتزیت روماتوئید

 

همانطور که در این مقاله بیان شد معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید  از دسته بیماری های روماتولثژی هم بند است که باعث بروز مشکلاتی در ناحیه مفاصل و ماهیچه ها خواهد شد و روند زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بیماری بر أساس شرایطی که دارد سبب ایجاد مشکلاتی مانند عدم توانایی در انجام کار های نظام وظیفه شده و فرد بر أساس سطح بیماری که دارد می تواند معافیت  دائم یا موقت یا معاف از خدمت رزمی شود.

برای آنکه بتوانید باز شرایط و مراحل دریافت معافیت پزشکی ارتریت روماتوئید اطلاع پیدا کنید می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل پیدا کنید. این موسسه در هر ساعت از شبانه روز قادر به پاسخ گویی درباره تمامی سوالات شما در زمینه معافیت های پزشکی أنواع بیماری های لیست شده توسط نظام وظیفه است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید بر اساس چه شرایطی امکان پذیر است؟

معافیت پزشکی بیماری های روماتولوژی ها و بافت های همبند از بخش های اصلی انواع معافیت پزشکی است که شرایط آن با توجه به میزان پیش روی بیماری و نطر پزشک می تواند به معافیت دائم یا موقت منتهی شود.

قوانین مربوز به معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید کدام است؟

قوانین مربوط به بیماری های بافت همبند از سوی سازمان نظام وظیفه ایران تببین و تصویب خواهد شد و شامل 17 بخش مجزا و کامل است. در بخش 16 به این بیماری اشاره شده که دو ماده قانون را در بر دارد.

اهمیت مراجعه به پزشک اولیه برای دریافت معافیت پزشک بیماری های روماتولوژی و بافت همبند در چیست؟

تمامی مشمولان باید به این مطلب توجه کافی را داشته باشند که بدون داشتن گواهی پزشک اولیه سازمان نطام وطیفه درخواست مشمولین را بررسی نمی کند .

 

 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی آرتریت روماتوئید»

  1. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کم کاری تیروئید هاشیمیتو (خود ایمنی) داشتم و به علت بدن درد شدید چند ساله رفتم دکتر و پس ازمایش غیره و همینچین کم کاری تیرویید هاشیمتو تشخیص آرتریت روماتوئید دادند. چون کم کاری تیرویید معاف رزم داره میخوام برای آرتریت روماتوئید اقدام کنم ؟
    ایا شانس معاف از دائم داره؟ یعنی از دانشگاه انصراف بدم و معافیت گرفتم برگردم دانشگاه یا امکان داره معافبت ندن و دانشگاه تموم شه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر کم کاری تیروئید رو معاف از رزم میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت اهدای کلیه

    معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1403

    دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های...
تماس با مشاور