ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا از حد نصاب نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای ۱۴۰۳ برای رشته های مختلف اگاهی دارید. بر اساس آیین نامه های موجود، نمره نهایی آزمون ادواری بر اساس میانگین نمره های مکتسبه از آزمون کتبی و عملی محاسبه می شود. بدین صورت که تاثیر نمره آزمون کتبی 25% و تاثیر نمره عملی 75% خواهد بود. در ادامه خواهیم دید که حداقل نمره مجاز برای قبولی در هر کدام از آزمون های کتبی و عملی باید چند باشد.

اما چنانچه در این زمینه با سوالی یا ابهامی مواجه شدید، و یا مایل به دریافت مشاوره کسب نمره قبولی در آزمون های مختلف ادواری فنی حرفه ایی هستید، می توانید راهنمایی کامل را از مشاورین ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

 

جهت اطلاع از نحوه محاسبه نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای و مشاوره قبولی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

اساس و معیار نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای

 

اساس و معیار نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای

 

 

دوره هایی مهارت آموزی که توسط سازمان فنی حرفه ایی برگزار می شود، با هدف ارائه گواهینامه می باشد. صدور این گواهینامه تنها در صورتی امکانپذیر است که متقاضی بتواند در یک سری آزمون ها شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورد.

نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای و ارزشیابی نهایی بر اساس میانگین ارزشیابی آزمون های کتبی و عملی خواهد بود. بدین مفهوم که داوطلب ابتدا در یک آزمون کتبی شرکت کرده و سپس در صورت کسب نمره قبولی بایستی آزمون عملی را با موفقیت بگذارد.

سپس، نمره های هر دو آزمون با یکدیگر ترکیب شده و از آن ها میانگین گرفته می شود. نکته قابل توجه آن است که گرچه ملاک کلی قبولی از صفر تا 100 می باشد، اما تاثیر آزمون کتبی و عملی یکسان نبوده و آزمون عملی ضریب بالاتری نسبت به کتبی برای پذیرش دارد.

در ادامه خواهیم دید که نمره قبولی مجاز هر مرحله چقدر باید باشد، اما در مجموع باید گفت که اگر فردی بتواند حداقل نمره 70 را کسب نماید، قبول محسوب خواهد شد. در غیر این صورت مردود محسوب شده و لازم است تا اقداماتی که در ادامه توضیح خواهیم داد را انجام دهد.

 

 

برای اطلاع از لیست کامل رشته های آزمون ادواری فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید 

 

 

نمره قبولی آزمون کتبی ادواری فنی حرفه ای

همانطور که گفته شد، آزمون کتبی اولین مرحله از آزمون های ادواری به شمار می رود و از این رو موفق شدن در آن بسیار مهم است.

اگر فردی بتواند در آزمون کتبی حداقل نمره 50 را کسب نماید، قبول محسوب می شود. یعنی چنانچه نمره متقاضی در این مرحله کمتر از 50 باشد، مردود علمی خواهد بود و بایستی برای آزمون بعدی مجددا ثبت نام نمایند.

حال در میان 70 نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای ، ضریب وزنی که برای آزمون کتبی در نظر گرفته شده است، 25% می باشد.

 

 

برای آشنایی با نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فنی حرفه ای لینک قرمز را انتخاب کنید

 

 

نمره قبولی آزمون عملی ادواری

 

اساس و معیار نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای

 

پس از اینکه فرد به مرحله آزمون عملی رسید، می بایست نمره بالاتری را نسبت به آزمون کتبی کسب نماید.

بر این اساس، لازم است که حداقل نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای در مرحله 70 باشد. اگر فرد در آزمون عملی نتواند این نمره به دست آورد، مردود خواهد بود و باید مجددا در دوره بعدی شرکت نماید.

همچنین، در فرمول محاسبه نیز میانگین وزنی اختصاص داده شده به مرحله عملی، 75 می باشد.

 

 

برای اطلاع از اعلام نتایج آزمون ادواری فنی حرفه ای بر روی لینک قرمز کلیک فرمایید

 

 

قوانین مردودی در نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای

برای داوطلبینی که در آزمون های ادواری شرکت می کنند، قبولی را می توان را به سه آزمون کتبی، عملی، و میانگین هر دو مرحله وابسته دانست. اما عدم کسب نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای در هر کدام از این مراحل دارای شرایط و ضوابط خاص خود است که در ادامه به طور کامل با آن ها اشنا خواهیم شد.

 

  • افرادی که نمره کتبی حد نصاب ( یعنی حداقل 50) را کسب نکنند، مردود علمی شمرده می شوند. این داوطلبان می بایست یک بار دیگر وجه نام نویسی را پرداخت کرده و در دوره بعدی برگزاری آزمون کتبی رشته خود شرکت کنند.

 

  • افرادی که در آزمون عملی نمره آن ها کتر از 70 باشد، لازم است که مجددا در آزمون بعدی رشته خود شرکت نمایند. اگر این داوطلب بتوانتد در آزمون بعدی نمره 70 یا بالاتر از آن را اخذ کند، پذیرفته می شود.

 

  • در صورتی که نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای در آزمون های کتبی و عملی به ترتیب 50 و 70 بوده، اما معدل میانگین کمتر از 70 باشد، می بایست یک بار دیگر در آزمون عملی شرکت نموده و نمره حد نصاب را به دست آورد.

 

  • برای داوطلبان رشته هایی همچون کارت مدیریت که تنها آزمون کتبی را شامل می شوند، لازم است که حداقل نمره 70 را کسب کنند. در غیر این صورت مردود علمی خواهند بود.

 

  • اگر فردی از کارآموزان مراکز آموزش فنی حرفه ایی در آزمون کتبی نمره 50 یا بیشتر را به دست آورند، اما نمره عملی و معدل آن ها کمتر از حد نصاب باشد، شش ماه بعد از اینکه نتایج قطعی اعلام شد، می توانند با پرداخت مجدد وجه در آزمون عملی حضور یابند.

 

  • آن دسته از متقاضیانی که از زیرشاخه های کار دانش محسوب می شوند، مجاز هستند تا در هر سال حداکثر 3 بار بدون پرداخت حق آزمون عملی شرکت نمایند. این سه دفعه عبارتند از یک بار آزمون عملی مرحله اول و دوبار آزمون عملی مجدد.

 

  • کارآموزان شاخه کار دانش که در شهرستان های غیرانتفاعی، حق آزمون مرحله اول را پرداخت نموده اند برای شرکت در آزمون مجدد عملی دیگر نیازی به پرداخت وجه ندارند.

 

 

برای آگاهی از نحوه و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ادواری فنی حرفه ای وارد لینک مربوطه شوید

 

 

نحوه و زمان اعتراض به نمره آزمون ادواری 

مانند بسیاری از آزمون های دیگر، ممکن است برخی از داوطلبان مردود شده نسبت به اینکه چرا نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه را کسب نکرده اند و یا نمره آن ها مطابق با انتظارشان نیست، معترض باشند.

برای این افراد، فرصتی فراهم شده است تا اعتراض خود را در این مورد بیان کرده و یا درخواست بازبینی مجدد دهند.

برای این منظور، لازم است که متقاضیان حداکثر 3 روز بعد از اعلام نتایج آزمون تئوری فرصت دارند تا اعتراض خود را به ثبت برسانند. گفتنی است که اعتراض به نمره عملی امکانپذیر نبوده و امتیاز هر شخص قابل تغییر نخواهد بود.

روش  اعتراض نیز بدین نحو است که فرد به سامانه اعلام نتایج ازمون ادواری فنی حرفه ای شهر یا استان محل زندگی خود مراجعه کرده و بعد نسب به تکمیل فرم اعتراض اقدام نماید.

مسئولین مربوطه هر آموزشگاه پس از این مرحله، به بررسی اعتراض می پردازند و سپس آن را به صورت مکتوب برای حوزه سنجش و ارزیابی اداره کل استان میفرستند.

 

 

اگر می خواهید از زمان انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ادواری فنی و حرفه ای مطلع شوید، وارد لینک شوید

 

 

اقدامات پس کسب نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای

ما قبلا در توضیحات بالا اشاره کردیم که پس از دریافت نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای و پذیرش در نتایج قطعی، به پذیرفته شدگان گواهینامه مهارت داده می شود.

جهت دریافت این گواهینامه بایستی ابتدا به پرتال سازمان آموزش فنی حرفه ای با نشانی portaltvto.com  مراجعه، و بعد از واریز وجه درخواست شده، وارد بخش استعلام گواهینامه شد.

به طور معمول این کارت حدود یک ماه بعد از اعلام نتایج قطعی آزمون صادر شده و در بسیاری از نهادها و سازمان ها دارای اعتباری کافی است.

 

 

برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای بر روی لینک کلیک فرمایید 

 

 

نحوه مشاهده نمره آزمون ادواری فنی حرفه ای

خوشبختانه با اینترنتی شدن بسیاری از مراحل آزمون ادواری، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و در زمان و هزینه داوطلبان صرفه جویی به عمل خواهد آمد. نکته قابل ذکر آن است که با توجه به متفاوت بودن زمان برگزاری آزمون ها و رشته های مختلف، زمان اعلام نتایج نیز هر کدام با دیگر تفاوت دارد. بنابراین، چنانچه در جدول موجود در صفحه نتایج، عنوان : مشاهده نتایج کتبی و عملی آزمون … ” رشته شما وجود نداشت، به معنی آن است که هنوز نتایج منتشر نشده است.

در اینجا به طور اجمالی توضیح می دهیم که چگونه می توان برای مشاهده نمره قبولی آزمون ادواری اقدام نمود.

  • وراد کردن آدرس سامانه بت نام، آزمون های ادواری، صنعت ساختمان و تفاهم نامه به آدرس com
  • کلیک بر روی گزینه ” نتایج آزمون” که در بالای صفحه اصلی قرار دارد.
  • مشخص کردن سال برگزاری ازمون کتبی و نوع آزمون، و سپس کلیک بر روی دکمه جستجو.
  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده در کادر های جدول به نمایش درامده.

 

 

به منظور دریافت مشاوره کنکور فنی حرفه ای بر روی لینک قرمز کلیک فرمایید.

 

 

مشاوره کسب نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای

در سال های اخیر تحولات بسیار خوبی در زمینه توجه به رشته های فنی حرفه ای در کشورمان رخ داده است. به طوری که سعی در برگزاری دوره های آموزشی مختلف و ارائه گواهینامه را می توان یک خدمت بسیار خوب برای افراد داری مهارت دانست.

اما گاهی از اوقات به دست آوردن نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای در مراحل کتبی و عملی برای شرکت کنندکان چندان هم آسان نبوده و مردودی در آن ها منجر می شود که هزینه و زمان بیشتری صرف شود.

به همین دلیل در وهله اول توصیه می کنیم که قبل از هر چیز، رشته ایی را انتخاب کنید که در آن استعداد و علاقه داشته و یا حتی مدرکی در آن کسب نموده اید. چرا که شما قصد دارید تا با استفاده از این مدارک وارد بازار کار شوید.

از سوی دیگر، حضور در دوره های آموزشی و آشنایی با نحوه سوالات آزمون کتبی بسیار اهمیت دارد. هر چقدر که با سوالات و یا حتی آزمون عملی آشنایی بیشتری داشته باشید، احتمال کسب نمره بالا بیشتر می شود.

 

 

اگر مایل به اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام میز خدمت دانشگاه فنی حرفه ای هستید، بر روی لینک قرمز کلیک نمایید 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا همه اطلاعات لازم در مورد نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای را در تمامی مراحل کتبی، عملی و معدل شرح دهیم و قوانین مربوط به مردود شدگان را ذکر نماییم.

با این وجود، چنانچه هنوز سوالی برایتان باقی مانده است و یا به دنبال کسب راهنمایی بیشتر در مورد نحوه قبولی در آزمون هستیدف کارشناسان ما در کنار شما هستند تا در مورد جنبه های مختلف یاری بخش تان باشند. برای این منظور، می توانید از شماره تلفن های جدول زیر که پل ارتباطی ما با شما عزیزان هستند، در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 1 شب تماس بگیرید.

 

به منظور آشنایی با روش دریافت نمره قبولی آزمون کتبی و عملی ادواری فنی حرفه ای از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای

 ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید 

بهترین رشته فنی حرفه ای از نظر بازار کار

نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای 

شرایط ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای

آزمون ادواری چیست؟

اعلام نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای

نمونه سوالات آزمون ادواری فنی حرفه ای

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای برای امتحان عملی چند است؟

نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای برای امتحان عملی 70 می باشد.

نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای برای امتحان کتبی چند است؟

نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای برای امتحان کتبی برابر با 50 است.

آیا امکان اعتراض به نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای برای داطلبان وجود دارد؟

بله. داوطلبان معترض به نمره در آزمون ادواری می توانند از طریق ورود به سامانه آموزش فنی حرفه ای اقدام نمایند.

اهمیت اطلاع از نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای چیست؟

در صورت اطلاع از نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای می توانید آمادگی بیشتری را برای شرکت در این آزمون بدست آورید.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo حسابدار گفت:

    سلام من میخوام بدونم اونی که نمره آزمون کتبیش شده 72.5 و نمره عملیش شده 80 تو مدرکی که فنی حرفه ای براش صادر میکنه چه نمره ای میزنن ؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر میانگین دوتا نمره وارد میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور