ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما جامع انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ + نکات مهم | ایران تحصیل

راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته انسانی کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی برای هر فرد داوطلب و متقاضی انتخاب رشته از میان رشته‌های این گروه آزمایشی امری ضروری و مهم به نظر می‌رسد. در واقع هر فرد داوطلب یا دانش‌آموز برای انتخاب رشته کنکور انسانی به مشاوره انتخاب رشته انسانی و دریافت راهنمای جامع انتخاب رشته انسانی نیاز دارد. بدین ترتیب هر فرد می‌تواند بهترین انتخاب رشته را در گروه علوم انسانی تجربه کرده و آینده‌ای خوب و درخشان را برای خود رقم بزند. با توجه به اهمیت بالای دریافت و استفاده از مشاوره انتخاب رشته انسانی در این نوشته به این موضوع مهم یعنی مهم بودن استفاده از مشاوره انتخاب رشته انسانی خواهیم پرداخت.

چنانچه در این باره نیاز به مشاوره دقیق‌تر دارید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

زمان انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 

انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 یکی از مراحل سرنوشت‌ساز برای کلیه داوطلبانی است که براساس تراز، رتبه و سایر فاکتورهای مهم انجام می‌شود. پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 1403، دفترچه انتخاب رشته روی سایت انتخاب رشته به آدرس اینترنتی sanjesh.org قرار می‌گیرد.

داوطلبان رشته انسانی که در کارنامه اولیه خود برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند در زمان مشخص شده به واسطه سازمان سنجش قادر هستند تا برای تکمیل فرم انتخاب رشته با توجه به توضیحات کارنامه و رتبه کسب شده، اقدام کنند.

از آنجایی که انتخاب رشته انسانی در سال گذشته به علت تعویض کنکور در مهرماه صورت گرفت، انتظار داریم که انتخاب رشته انسانی سال 1403 براساس روال همیشگی در مرداد ماه صورت گیرد و داوطلبان مشتاق به رشته انسانی قادر هستند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

زمان انتخاب رشته کنکور انسانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره و پشتیبانی کنکور وارد لینک شوید.

نحوه انتخاب رشته کنکور انسانی 1403

داوطلبان رشته انسانی کنکور 1403 در زمان انتخاب رشته باید تمامی فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشند:

⛔ علاقه

⛔ توجه به نمره کل، رتبه و مقایسه آن با رتبه آخرین نفر پذیرفته شده

⛔ ظرفیت رشته محل‌های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

⛔ کیفیت دانشگاه

⛔ مسافت تا محل سکونت و شهریه دوره‌های غیرروزانه حتما مورد بررسی قرار گیرد.

⛔ اطلاع از بازار کار و آینده شغلی رشته مورد نظر

⛔ استعداد و توانایی ورود به رشته گرایش انتخابی 

بنر انتخاب رشته کنکور

چرا باید از مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی استفاده کنم؟

✅ تقریباً همه دانش‌آموزان و داوطلبان گروه علوم انسانی بعد از شرکت در کلاس‌های کنکور هر درس، خواندن تعداد زیادی کتاب کمک آموزشی، حل هزاران هزار تست در درس‌های مختلف و همین‌طور استفاده از برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای مطالعه دروس، انتظار قبولی و پذیرش در بهترین رشته و دانشگاه مثلاً رشته حقوق دانشگاه تهران را دارند.

✅ اما یادتان نرود که اگر انتخاب رشته خوبی در گروه انسانی نداشته باشید همه این کارها بی‌نتیجه مانده و همه زحمت‌های شما هدر خواهد رفت.

✅ چگونه می‌توان مسیر انتخاب رشته را درست طی کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به وسیله استفاده از مشاوره انتخاب رشته انسانی می‌توانید به بهترین رشته و دانشگاه رسیده و آینده‌ای عالی را برای خود رقم بزنید.

✅ یک مشاور تحصیلی برای شمار زیادی از افراد و داوطلبان گروه علوم انسانی انتخاب رشته انجام داده و در نتیجه از فوت و فن انتخاب رشته کنکور انسانی به خوبی آگاهی دارد. به همین دلیل فرد مشاور می‌تواند بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته انسانی را ارائه دهد.

✅ این نکته بسیار حائز اهمیت است که نحوه انتخاب رشته کنکور انسانی برای همه افراد یکسان نیست. این بدان معنا است که هر فرد داوطلب براساس شرایط خانوادگی، فردی و همین طور سطح درسی و نمراتش در دروس مختلف برنامه‌ای متفاوت را دریافت می‌کند.

برای اطلاع از لیست مشاغل و حرفه های مرتبط با رشته انسانی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی

در پاسخ به این پرسش مهم که بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی کدام است، باید گفت که بهترین و جامع‌ترین مشاوره انتخاب رشته انسانی مشاوره‌ای است که بهترین و کامل‌ترین اطلاعات را در اختیار فرد داوطلب گروه انسانی قرار دهد. به این معنا که فرد داوطلب کنکور انسانی به شناخت دقیقی از رشته‌های دانشگاهی این گروه آزمایشی و همینطور دانشگاه‌های پذیرنده این رشته‌های تحصیلی برسد. علاوه بر این مورد، بهترین مشاوره انتخاب رشته انسانی باید فرد را به شناخت خوبی از بهترین مراکز دانشگاهی پذیرنده رشته مورد علاقه وی نیز برساند.

✅ مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل با ارائه بهترین و کامل‌ترین راهنمای جامع انتخاب رشته انسانی می‌توانند به آسانی دقیق‌ترین انتخاب رشته را در گروه آزمایشی علوم انسانی برای شما انجام دهند.

بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی چه خصوصیاتی دارد؟

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به مهم‌ترین ویژگی‌های مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی بپردازیم. در حقیقت، یک مرکز مشاوره انتخاب رشته انسانی باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

به علاقه فرد داوطلب در رابطه با رشته دانشگاهی و همینطور دانشگاه محل تحصیل توجه خاص و ویژه‌ای شود.

فرایند انتخاب رشته در گروه علوم انسانی را در فضایی آرام و به دور از هر احساساتی انجام شود.

شخص داوطلب الزاماً باید از تمامی مندرجات و محتویات دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی اطلاعات کامل و دقیقی داشته و از طرفی با تمامی رشته‌های زیر گروه علوم انسانی نیز آشنایی کافی را داشته باشد.

فردی که به شما مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی را ارائه می‌کند، می‌بایست اطلاعات خوب و دقیقی در رابطه با بازار کار انواع رشته‌های تحصیلی بالاخص رشته مورد علاقه شما عزیزان داشته باشد.

برای مشاهده لیست رشته های کنکور انسانی با رتبه مورد نیاز روی لینک کلیک کنید.

بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی چه خصوصیاتی دارد؟

ظرفیت و رتبه قبولی کنکور انسانی 1403

با در نظر گرفتن دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی سال قبل، تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور انسانی، 54112 هزار نفر است. با بررسی کوچک به آسانی می‌توان به این رسید که برای هر داوطلب در گروه انسانی، حدودا 2 صندلی در تمامی دانشگاه‌های کشور وجود دارد. لذا می‌توان تخمین زد این تعداد در کنکور انسانی 1403 تکرار می‌شود.

این خبر خوشحال‌کننده برای تمامی داوطلبان این گروه آزمایشی است، اما قبولی در چه رشته‌ای و چه دانشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای آشنایی با زیرگروه های رشته انسانی کلیک کنید.

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور انسانی

قبل از هرگونه اقدامی برای انجام انتخاب رشته انسانی، به ارزیابی و بررسی چند نمونه از کارنامه‌های داوطلبان سال‌های گذشته پرداخته و به بخش‌های مختلف کارنامه‌ها توجه کنید. به طور مثال می‌توان از بخش‌هایی همچون رتبه در سهمیه، رتبه در منطقه و غیره در کارنامه‌های کنکور داوطلبان نام برد.

مطمئن باشید که با تحلیل درصدهای داوطلبان سال‌های گذشته در انواع درس‌های عمومی و اختصاصی می‌توانید تصمیمی به مراتب بهتر و عاقلانه‌تر در رابطه با انتخاب رشته در گروه علوم انسانی برای ورود به انواع رشته‌های تحصیلی بگیرید.

نکته بسیار مهمی که ذکر آن خالی از لطف نیست، این است که الزاماً در زمان انتخاب رشته در گروه آزمایشی علوم انسانی به چیدمان رشته‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها دقت داشته و از توجه به این موضوع مهم غافل نشوید.

برای دریافت بهترین و کامل ترین راهنمای جامع انتخاب رشته انسانی از کمک مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل استفاده کنید. مشاورانی که با داشتن دانش و مهارت بالایی در زمینه انتخاب رشته می‌توانند کمکی مؤثر برای شما باشند.

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور انسانی

برای دریافت مشاوره کنکور انسانی کلیک کنید.

10 نکته مهم انتخاب رشته موفق کنکور انسانی

در این بخش از مقاله به ارائه 10 نکته مهم انتخاب رشته موفق کنکور انسانی خواهیم پرداخت. توجه به این 10 نکته مهم انتخاب رشته موفق کنکور انسانی می‌تواند کمک بزرگی به شما جهت داشتن بهترین انتخاب رشته باشد.

اولین نکته- از شناخت جزء به جزء رشته‌های تحصیلی غافل نشوید

شناخت رشته‌های دانشگاهی گروه علوم انسانی در زمان انتخاب رشته بسیار مهم است. چه بسیار افرادی که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با رشته های مختلف دانشگاهی، انتخاب رشته غلطی را تجربه کرده‌اند. در نتیجه همواره به موضوع شناخت رشته‌های دانشگاهی توجه داشته و سعی کنید از طریق مشاوری خبره به شناخت انواع رشته‌های تحصیلی برسید.

برای دانلود سوالات کنکور علوم انسانی همراه با پاسخنامه آن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نکته دوم- از انواع تست‌های شخصیت شناسی برای شناخت علایق خود غافل نشوید

انواع تست‌های شخصیت‌شناسی از جمله تست رغبت سنجی شغلی هالند می‌تواند به هر فرد داوطلب جهت شناخت روحیات و همین‌طور علایق وی در زمان انتخاب رشته کمک بسیار بزرگی باشد.

در نتیجه از مشاور خود بخواهید که این تست‌ها را برای شما دوستان داوطلب گروه انسانی اجرا کند تا بدین ترتیب از علایق خود به انواع رشته‌های تحصیلی دانشگاهی مطلع شوید.

مشاوران مجموعه ایران تحصیل با ارائه بهترین تست‌های شخصیت‌شناسی به شما، می‌توانند این تست‌ها را برای شما اجرا کنند.

نکته سوم- در انتخاب رشته دانشگاه‌های روزانه نهایت دقت و توجه را به خرج دهید

در صورت قبولی و پذیرش در یکی از دانشگاه‌های روزانه و انصراف از آن دانشگاه و یا نرفتن به آن جهت تحصیل تا یک سال آینده به هیچ وجه امکان شرکت در کنکور ورودی دانشگاه‌ها را ندارید و از شرکت در آن محروم هستید.

نکته چهارم- همواره به فاصله شهر و مرکز دانشگاهی مورد نظرتان تا شهر محل زندگی توجه کنید

فاصله شهری که در آن مشغول به تحصیل هستید تا محل سکونت شما بسیار مهم است. زیرا ممکن است شما وابستگی شدیدی به خانواده داشته باشید و علی الخصوص در روزهای اول ورود به دانشگاه تمایل بیشتری به سر زدن به خانه و خانواده داشته باشید.

در صورتی که فاصله شهر محل زندگی تا شهری که در آن تحصیل می‌کنید زیاد باشد، مسلماً نمی‌توانید در فواصل زمانی کوتاه به خانه سری بزنید و خانواده را ملاقات کنید. اینگونه ممکن است خدایی ناکرده از جهت روحی و جسمی مشکلاتی برای شما ایجاد شود و حتی به افسردگی مبتلا شوید.

نکته پنجم- شهریه دانشگاه‌ها و وضعیت مالی خانواده را دست کم نگیرید

زمانی بود که دانشجویان مجبور به پرداخت شهریه بالایی برای هر ترم تحصیلی خود در دانشگاه نبودند و خانواده‌ها هم مشکلی از بابت پرداخت این شهریه‌ها نداشتند. اما در حال حاضر همه چیز تغییر کرده و دیگر از شهریه‌های کم دانشگاه‌ها خبری نیست. حالا هر دانشجو باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه پیام نور و آزاد شهریه بالایی را پرداخت کند. با این تفاسیر حتماً قبل از اقدام به انتخاب رشته از مبالغ شهریه دانشگاه‌های مختلف اطلاعاتی را بدست آورید و از وضعیت مالی خانواده خود برای پرداخت شهریه مطمئن شوید.

نکته ششم- در رابطه با امکانات دانشگاه‌ها و همین طور وضعیت خوابگاه تحقیق کنید

قبل از اقدام برای انتخاب هریک از کد رشته محل‌های گروه انسانی از امکانات رفاهی و همینطور خوابگاه‌ها اطلاعاتی را بدست آورید و از آن مطمئن شوید. در نتیجه، حتماً از دوستان و آشنایان و بالاخص مشاور تحصیلی خود در رابطه با امکانات هرکدام از دانشگاه‌های مورد نظر خود و همچنین ارائه یا عدم ارائه خوابگاه توسط دانشگاه مطمئن شوید.

نکته هفتم- به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها توجه کنید

اطلاع از رتبه‌بندی دانشگاه‌ها یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. دقت داشته باشید که وزارت علوم هر ساله لیست کامل رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می‌دهد.

شما دوستان عزیز می‌توانید از طریق مشاور خود به لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌ها دسترسی پیدا کنید و با بررسی آن لیست انتخاب رشته‌ای بهتر را تجربه کنید.

نکته هشتم- بهترین دانشگاه‌های پذیرنده رشته تحصیلی مورد نظر خود را بشناسید

هشتمین نکته این که از شناخت بهترین دانشگاه‌های پذیرنده رشته تحصیلی غافل نشوید. اطلاع از این موضوع بالاخص برای آن دسته از افرادی که رتبه بالا را در کنکور انسانی کسب کرده‌اند بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

نکته نهم- در مورد ظرفیت دانشگاه‌ها اطلاعاتی را کسب کنید

اطلاع از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی در زمان انتخاب رشته بسیار مهم است. به هر حال در صورت انتخاب دانشگاه‌هایی با ظرفیت بالاتر می‌توانید شانس قبولی خود را تا حد زیادی بالا ببرید. اما در این میان انتخاب دانشگاه‌هایی با ظرفیت پایین‌تر چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و تنها استرس شما را تا زمان اعلام نتایج نهایی بالا می‌برد.

نکته دهم- در انتخاب شهر محل تحصیل در مورد آب و هوای شهر مورد نظر تحقیق کنید

این نکته نیز حائز اهمیت است که شرایط و وضعیت آب‌ و هوایی شهر محل تحصیل شما در زمان انتخاب رشته بسیار مهم است.

بنر انتخاب رشته

سهمیه های انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ 

با توجه به استراتژی‌های آموزشی پذیرش دانشجو، سازمان سنجش آموزش کشور رشته‌های تحصیلی براساس بومی گزینی دسته‌بندی می‌کند.

یکی از عوامل منفی در انتخاب رشته مربوط به موضوع تاثیر سهمیه است. تقریبا بسیاری از متقاضیان انتخاب رشته کنکور مشمول سهمیه مناطق است. این سهمیه به افرادی تعلق می‌گیرد که از سهمیه‌های خاص همچون سهمیه ایثارگران، سهمیه جانبازان و خانواده شهدا است.

سهمیه مناطق در حقیقت برای برقراری عدالت آموزشی در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است. این به این معنی است که شهرها و شهرستان‌هایی که از امکانات آموزشی بیشتری برخوردارند، در سهمیه منطقه یک و مناطقی که امکانات کمتری نسبت به منطقه یک بهره می‌گیرند در منطقه 2 و مناطقی که دسترسی کمتری به امکانات آموزشی دارند در سهمیه منطقه 3 قرار دارند.

مشاوره انتخاب رشته انسانی

 

خلاصه مطلب

همانطور که در مطلب بالا به آن اشاره کردیم، تمامی داوطلبین بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری و با مشاهده کارنامه اولیه و رتبه کسب شده خود، چگونه می‌توانند با رتبه کسب شده در رشته و یا دانشگاه مدنظر خود پذیرفته شوند، در فرآیند مشاوره انتخاب رشته انسانی افراد با مشاورین و متخصصین در این زمینه صحبت می‌کنند.

با توجه به علاقه، رتبه، رشته و سایر فاکتورهایی که دانش آموز دارد، برای وی انتخاب رشته صورت می‌گیرد تا در نهایت در رشته موردنظر خود تحصیل کند.

در مقاله بالا به صورت کامل به بررسی مواردی پرداختیم که دانش آموز باید پیش از کنکور و بعد از کنکور به آن توجه کند تا بتواند برای آینده خود تصمیم درستی بگیرد.

 

برای دانلود PDF مقاله مشاوره انتخاب رشته انسانی روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه ویژگی هایی را می توان برای بهترین مشاوره انتخاب رشته انسانی در نظر گرفت؟ 

از جمله ویژگی های بهترین مشاوره انتخاب رشته انسانی می توان به جامع و کامل بودن و همین طور تنظیم براساس ویژگی های فردی شخص داوطلب اشاره کرد.

چگونه می توانم راهنمای جامع انتخاب رشته انسانی را در اختیار داشته باشم؟ 

برای دریافت بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته انسانی با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای داشتن بهترین انتخاب رشته کنکور انسانی چه کاری باید انجام دهم؟ 

برای داشتن بهترین و جامع ترین انتخاب رشته کنکور انسانی از کمک مشاوری خبره در حوزه انتخاب رشته کمک بگیرید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «راهنما جامع انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ + نکات مهم | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سید مجتبی گفت:

    سلام.خسته نباشید یه سوال داشتم
    بالاترین ضریب دروس عمومی انسانی کدوم درسان؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دروس فارسی و معارف دارای ضرایب بالاتری هستند .

  2. Avatar photo غلامی گفت:

    سلام. با عرض خسته نباشید خواستم بپرسم با چه رتبه ای میشه روانشناسی روزانه قبول شد؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      باید اشاره میکردید از کدام منطقه میخوایید کنکور بدید و هدفتون دانشگاه های برند میباشد یا سراسری های شهرستانهای مورد نظرتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)