ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

محرومیت از کنکور ارشد 1403

محرومیت از کنکور ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد همانند ثبت نام در کنکور کارشناسی دارای قوانین و مقرراتی است که سالانه توسط سازمان سنجش کشور منتشر می گردد و داوطلبان می توانند از طریق دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، از این قوانین و مقررات کسب اطلاع نمایند. قوانین برای پیروی کردن می باشند و در صورتی که بر اساس آن ها عمل نکنید، دچار مجازات خواهید شد. مجازات عدم رعایت قوانین مطرح شده در دفترچه ثبت نام نیز، محرومیت از کنکور ارشد می باشد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی عوامل ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد می پردازیم و نیز بررسی می کنیم که چگونه می توان این محرومیت را رفع کرد و به راحتی در این آزمون ثبت نام کرد. فراموش نکنید که در صورتی که نسبت به این قوانین بی توجهی کنید، وقفه ای به مدت حداقل یک سال در ادامه تحصیل شما پدید خواهد آمد. پس مطالعه این مقاله را جدی بگیرید و تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عوامل ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد

 

6 عامل ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد

سازمان سنجش و آموزش کشور سالانه علاوه بر ارائه شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در کنکور ارشد، برخی قوانین و مقرراتی را نیز منتشر می کند که تمامی متقاضیان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد می بایست این موارد را رعایت نمایند. در این بخش از مقاله به بررسی عواملی خواهیم پرداخت که سبب محرومیت متقاضیان از کنکور ارشد می شوند. 

شش عمل وجود دارد که در صورتی که مرتکب به آن ها شده باشید، ممنوع از شرکت در کنکور ارشد خواهید بود. این عوامل عبارتند از:

  • داوطلبان کنکوری که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ شرکت کرده اند و در یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند ولی ادامه تحصیل نداده اند.
  • دانشجویانی که در حال حاضر، مشغول به تحصیل در یکی از مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشند.
  • داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی هستند.
  • دانشجویانی که متعهد به خدمت و طرح نیروی انسانی در ارگان های دولتی می باشند مانند رشته های گروه پزشکی.
  • متقاضیانی که در دوره قبل در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند.
  • داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون مرتکب تقلب شده اند.

 

برای مشاهده پاسخ به سوال محرومیت روزانه برداشته شد؟ وارد شوید.

 

شرایط رفع محرومیت از کنکور ارشد 1403

عوامل ممنوعیت از شرکت در کنکور ارشد را دانستید و در این بخش به بیان شرایط رفع محرومیت از کنکور ارشد خواهیم پرداخت و به طور کامل توضیح خواهیم داد که در صورت داشتن هر یک از شرایط فوق، چگونه باید لغو محرومیت کرد تا فرصت خود را برای شرکت در آزمون از دست ندهید. با ما همراه باشید.

شرایط رفع محرومیت از کنکور ارشد

فراموش نکنید که چنانچه دچار محرومیت از کنکور ارشد شده اید، می بایست هر چه سریع تر برای رفع آن اقدام کنید، چرا که در این صورت پذیرش شما لغو خواهد شد. با به کار گیری راه حل های قانونی زیر می توانید با خیال راحت در این آزمون شرکت کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اشکال نیز می توانید با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل نمایید و از راهنمایی های مشاوران مجرب بهره مند شوید.

 

رفع محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد 

همانطور که می دانید داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ شرکت کرده اند و در یکی از رشته های دانشگاه روزانه قبول شده اند، از شرکت در کنکور ارشد 1403 محروم می گردند، حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه و یا انصراف قطعی از رشته تحصیلی پذیرفته شده. برای لغو این محرومیت سازمان سنجش کشور راه حلی در سامانه سنجش ارائه داده است که متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه، درخواستی تحت عنوان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دهند. یکی از امکاناتی که این درخواست ارائه می دهد، لغو محرومیت از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال آینده است. با پر کردن این فرم، می توانید محرومیت خود را لغو کرده و ثبت نام در کنکور ارشد سال آینده را تضمین کنید.

چنانچه در زمان اعلام شده برای ثبت درخواست، موفق به ثبت درخواست رفع محرومیت از کنکور کارشناسی ارشد نشدید، می توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش کشور درخواست خود را ثبت نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج کنکور وزارت بهداشت ارشد وارد شوید.

 

رفع محرومیت دانشجویان در حال تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری

دانشجویانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند نیز مشمول محرومیت از شرکت در کنکور ارشد سال آینده می باشند. این دسته از متقاضیان اگر از رشته و دانشگاه خود انصراف ندهند، مجاز به ثبت نام در کنکور ارشد سال آینده نخواهند بود. برای رفع محرومیت این دسته از داوطلبان می بایست قبل از به پایان رسیدن مدت زمان معین شده، برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، از رشته تحصیلی و دانشگاه در حال تحصیل انصراف قطعی دهند. توجه داشته باشید که در صورت عدم انصراف و شرکت در آزمون، پذیرش شما لغو و باطل خواهد شد و مجاز به ادامه تحصیل نخواهید بود.

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که اگر در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستید و همچنین جزو افراد پذیرفته شده در دوره روزانه سال گذشته هستید، می بایست علاوه بر انصراف از تحصیل، از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش کشور نیز اقدام کرده و  درخواست لغو محرومیت بدهید. فراموش نکنید که باید با درخواست شما موافقت کنند.

 

برای مشاهده چگونگی کنکور ارشد در حین سربازی کلیک کنید.

 

رفع محرومیت داوطلبان مشمول سربازی

داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی هستند نیز در لیست افراد محروم از شرکت در کنکور ارشد می باشند. این داوطلبان که تاریخ اعزام به خدمت آن ها قبل از پذیرش در دانشگاه می باشد، می بایست برای رفع محرومیت از ثبت نام در کنکور خود، همزمان با ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه اعزام به خدمت خود را نیز تکمیل کنند. اگر این دسته از داوطلبان پس از اعلام نتایج در یکی از رشته های دانشگاهی پذیرش دریافت کنند، می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شده و باقی خدمت سربازی خود را پس از فارغ التحصیلی ادامه دهند.

 

رفع محرومیت دانشجویان دارای تعهد خدمت به ارگان ها و سازمان های کشور

فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی که دارای تعهد به خدمت در ارگان ها و سازمان های دولتی کشور هستند، باید قبل از اقدام به ثبت نام در آزمون سراسری ارشد، وضعیت طرح نیروی انسانی خود را مشخص کنند. این افراد باید از سوی ارگان مربوطه، مشکلی برای ثبت نام نداشته باشند. این افراد در صورتی که بدون مشخص نمودن وضعیت طرح تعهد خدمت خود در کنکور ارشد شرکت نمایند، عواقب پیش آمده بر عهده خودشان خواهد بود. پس تعیین وضعیت نیروی انسانی خود را جدی بگیرید.

 

رفع محرومیت داوطلبانی که در دوره قبل در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند

داوطلبانی که با شرکت در آزمون سراسری سال گذشته، موفق به قبولی در دانشگاه روزانه شده اند، اگرچه در دانشگاه ثبت نام کرده و یا نکرده باشند، حق ثبت نام مجدد و شرکت در کنکور ارشد سال 1403 را به هیچ عنوان نخواهند داشت.

 

رفع محرومیت داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون تقلب کرده اند

با وجود تمهیدات سخت و نظارت های مداوم در طول آزمون، متاسفانه همچنان تقلب در تمامی آزمون ها از جمله کنکور سراسری کارشناسی ارشد ممکن است و برخی از افراد بدون فکر کردن به عواقب آن دست به این کار می زنند. فراموش نکنید که داوطلبانی که به هر صورت باعث ایجاد بی نظمی در فرآیند برگزاری آزمون شده باشند، مطابق قوانین و مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری از پذیرش در آزمون همان سال محروم می شوند. علاوه بر آن این دسته از افراد، از شرکت در آزمون های یک تا ده سال آینده کنکور ارشد نیز محروم خواهند شد. نمونه هایی از بی نظمی در این آزمون عبارتند از: خرید و فروش سوالات آزمون، افشای سوالات آزمون، کمک به داوطلبان دیگر در روز برگزاری آزمون، به همراه داشتن هرگونه وسایل الکترونیکی و … . 

متقاضیان لغو محرومیت کنکور ارشد، می بایست درخواستی همراه با ارائه مدارک لازم در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به ثبت برسانند.

 

برای اطلاع از نحوه تغییر رشته با کارنامه سبز کلیک کنید.

 

شرايط عمومی ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد

شرايط عمومی ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد

چنانچه قصد شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد را دارید، می بایست دارای برخی شرایط عمومی باشید. این شرایط در ادامه بیان شده اند. فراموش نکنید که علاوه بر برخوردار نبودن از عوامل ممنوعیت از شرکت در کنکور ارشد، دارا بودن این شرایط در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی شما مهم می باشد چرا که ممکن است سبب گردد نتوانید در کنکور ارشد ثبت نام کنید. این شرایط عمومی عبارتند از:

  • داوطلبین می بایست از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی برخوردار باشند.
  • عدم داشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • داوطلبین می بایست واجد كلیه شرايط عمومی متداول در آزمون ھای مختلف كشور باشند.
  • اعتقاد به دين مبین اسلام يا يكي از اديان مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی الزامی است.
  • پذيرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمھوری اسلامي ايران
  • عدم وابستگی تشكیلاتی به احزاب و گروه ھای محارب و ملحد و ھواداری از آن ھا
  • نداشتن سوء پیشینه كیفری
  • عدم اشتھار به فساد اخلاقی

 

برای اطلاع از چگونگی کنکور مجدد دانشجو انصرافی کلیک کنید.

 

 

اخبار مرتبط با کنکور کارشناسی ارشد

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد به پایان رسید.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۴ مرداد فرصت داشتند که با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به آدرس: www.sanjesh.org و لینک مربوط به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ با رعایت شرایط ذیل نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌ های تحصیلی خود اقدام کنند.

این امکان فقط برای افرادی که براساس محتوای کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده اند و موفق به انجام انتخاب رشته نشدند فراهم شده و بعد از تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۳ تمدید نمی‌ شود و هیچگونه درخواستی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

انجام انتخاب رشته (در دوره‌های روزانه و نوبت دوم) در این مرحله در رشته‌ های امتحانی که دارای آزمون عملی و تشریحی هستند منجر به معرفی داوطلب برای آزمون عملی نخواهد شد. داوطلب در صورت انتخاب این رشته ها، با نمره آزمون عملی صفر گزینش خواهد شد.

مجازات سنگین متقلبان کنکور – حبس تا محرومیت طولانی از شرکت در کنکور 

محمدحسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در نشست شورای حفاظت آزمون سراسری با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌ های سراسری گفت: استفاده داوطلبان از هرگونه وسایل ارتباطی الکترونیکی و دستگاه‌ های حافظه‌ دار در زمان برگزاری آزمون سراسری ممنوع است و موجب محرومیت یک تا ۱۰ ساله از شرکت در کنکور می‌ شود.

وی ادامه داد: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌ های حافظه‌ دار در آزمون سراسری جرم است، بلکه حتی همراه داشتن این گونه وسایل بدون استفاده از آن ها نیز به محرومیت در آزمون سراسری منجر می‌ شود.

قائم‌ مقام سازمان سنجش آموزش کشور با تشکر از نهاد های امنیتی و انتظامی در شناسایی و رصد سوداگران کنکور در شبکه‌ های اجتماعی مجازی تصریح کرد: قانون در تشدید مجازات افراد متخلف در شبکه‌ ها و گروه‌ ها صراحت دارد و ارتکاب هر یک از اعمال تخلف آمیز مرتبط با آزمون سراسری در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه به تناسب نوع جرم می‌ تواند به حبس از یک تا ۵ سال نیز منجر شود.

خلاصه مطلب
در این مقاله به بررسی محرومیت از کنکور ارشد پرداختیم. همانطور که مطالعه کردید، سالانه برخی شرایط و قوانین از سوی سازمان سنجش کشور تعیین می گردد که تمامی متقاضیان ثبت نام در آزمون های سراسری مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد، باید به آن متعهد بوده و رعایت کنند. این قوانین و مقررات که در دفترچه ثبت نام کنکور نوشته می شوند، در صورتی که رعایت نشوند سبب محرومیت فرد خواهند شد و حتی اگر در دانشگاه پذیرفته شوند، نمی توانند شروع به تحصیل نمایند. از این رو در این مقاله به بررسی دقیق عوامل ممنوعیت شرکت در کنکور ارشد پرداختیم و راه های قانونی لغو محرومیت را بیان کردیم تا هر چه سریع تر در صدد درخواست لغو محرومیت برآیید. پس از مطالعه دقیق این مقاله در صورتی که با اشکال و یا سوالی مواجه شدید می توانید با کارشناسان مجرب ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.
برای دانلود پی دی اف کامل مقاله کلیک کنید.
به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه افرادی از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد محروم می شوند؟

افراد مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، متقلبین در کنکور سراسری، مشمولان خدمت سربازی، افرادی که دو بار در دانشگاه های روزانه تحصیل کرده اند و همچنین دارندگان طرح نیمه تمام تعهد خدمت، از شرکت در آزمون کنکور ارشد سال جاری محروم خواهند بود.

آیا فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی می توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند؟

همانطور که در این مقاله به طور کامل شرح داده شد، این دسته از متقاضیان کنکور ارشد تنها در صورتی که وضعیت طرح نیروی انسانی خود را مشخص کنند و از نظر ارگان های مربوطه مشکلی نداشته باشند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

چگونه می توان محرومیت داوطلبان مشمول نظام وظیفه در کنکور ارشد را لغو کرد؟

مشمولین نظام وظیفه باید برای رفع محرومیت خود از شرکت در کنکور ارشد، همزمان با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه اعزام به خدمت خود را نیز تکمیل نمایند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)