ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط جهش تحصیلی ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
شرایط جهش تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

جدیدترین شرایط جهش تحصیلی چیست؟ آیا تو بخشنامه جدید ، زمان و مراحل ثبت نام جهشی ۱۴۰۳ تغییراتی ایجاد شده ؟ این سوالات بین والدین و دانش آموزانی که می خوان به صورت جهشی درس بخونن همیشه مشترک بوده. مسلما جهشی خوندن هم مثل همه روندهای تحصیلی دیگه بدون گذروندن آزمون و یا مراحل خاصی امکانپذیر نیست. اما اینکه چه نوع آزمون گرفته میشه یا تو بخشنامه تحصیل به صورت جهشی چه چیزهایی اومده رو تو ادامه به طور مفصل با هم بررسی می کنیم. 

 

 

برای اطلاع از شرایط جهش تحصیلی در پایه ها و مقاطع مختلف – زمان ثبت نام و مدارک لازم با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

شرایط جهش تحصیلی چیست؟

 

شرایط جهش تحصیلی چیست؟

شرایط جهش تحصیلی چیست؟

 

بعضی از مواقع تو مدرسه ها دانش آموزایی رو می بینیم که از هوش فوق العاده ایی برخوردارن و خوندن درس های پایه ایی که توش هستن اونقدر راحته که میتونن یک پایه دیگه رو هم همزمان بخونن. تو چنین مواقعی معمولا خانواده ها یا مدیر و معاون ها صلاح میدونن که دانش آموزان به صورت جهشی درس بخونه. اما ماجرا به همین سادگی هم نیست و دانش آموز باید شرایط جهش تحصیلی رو داشته باشه. اما این شرایط چی هستند؟

اول از هر چیز وقتی خود دانش آموزا یا والدین چنین تصمیمی گرفتن، باید مدیران مدارس رو در جریان بزارن. بعد از اون مدیران اول نمرات دانش آموز رو بررسی می کنن. اگه همه نمرات عالی باشن، مراتب به اداره آموزش و پرورش اطلاع داده میشه و اون ها از دانش آموز برای شرکت در آزمون تست هوش (IQ) دعوت می کنن. طبق بخشنامه جهش تحصیلی ۱۴۰۳ حداقل نمره لازم برای قبول شدن تو این آزمون 120 هست. یعنی IQ فرد باید بالای 120 باشه.

اگه دانش آموز بتونه این نمره رو کسب کنه، نتیجه به آموزش و پرورش محل ارسال میشه و تو مرحله بعد نوبت به شرکت تو آزمون ارزشیابی تحصیلی می رسه. دانش آموز باید تو این قسمت هم بتونه به سوالات امتحان به خوبی جواب بده و نمره قبولی کسب کنه. اگه شما هم جزء این دانش آموزان یا خانواده ها هستید و میخواید که از بخشنامه جدید ، زمان و مراحل ثبت نام جهشی مطلع بشید و نمره خوبی تو آزمون ها کسب کنید، می تونید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

یکی از مهم ترین شرایط جهش تحصیلی کسب نمره لازم در آزمون ذهنی و آزمون ارزشیابی تحصیلی است 

 

 

آیا جهش تحصیلی از پایه اول به سوم ابتدایی صحت داره؟

طبق بخشنامه جهش تحصیلی ۱۴۰۳ دانش آموزانی که قصد استفاده از جهش تحصیلی رو دارن، باید حتما حتما پایه های اول هر مقطع رو طی کننن. مثلا، نمیشه کلاس اول و دوم ابتدایی، اول راهنمایی و اول دبیرستان رو جهشی خوند. اما تو پایه های دوم این امکان برای دانش آموزانی که شرایط تحصیل به صورت جهشی رو دارن وجود داره.

پایه های جهشی برای ابتدایی عبارتند از: دوم به چهارم، سوم به پنجم. برای راهنمای: پنجم به هفتم، هفتم به نهم. برای مقطع دبیرستان هم شرایط جهشی خوندن وجود داره. اگه دانش آموزی برای چندمین بار بخواد جهش بگیره، دیگه نه تنها مدرسه بلکه باید از طریق سازمان های بالاتر اقدام کنه.

 

 

بخشنامه جدید ، زمان و مراحل ثبت نام جهشی

 

خشنامه جدید ، زمان و مراحل ثبت نام جهشی

بخشنامه جدید ، زمان و مراحل ثبت نام جهشی

 

یک نکته مهم در مورد شرایط جهش تحصیلی که در بالا اشاره شد، اینه که بچه ها برای گذروندن آزمون تست هوش باید به اداره آموزش و پرورش استثنایی مراجعه کنند. حتما این موضوع براتون عجیبه و می پرسید که شرایط جهشی خوندن چه ربطی به آموزش و پرورش استثنایی داره. باید عرض کنیم  که این سازمان مسئول تهیه و تدارک آزمون هوش هست و متخصص های که در این سازمان کار می کنند به نوعی طراح سوالات هستند.

به همین دلیل دانش آموزا باید به همراه معرفی نامه ایی که مدرسه بهشون میده به سازمان آموزش و پرورش استثنایی محل سکونت خودشون مراجعه کنن و در اونجا به صورت خصوصی از اون ها آزمون گرفته میشه. علاوه بر این در بخشنامه جهش تحصیلی ۱۴۰۳ به تازگی اعلام شده که علاوه بر تمام شرایطی که تابحال گفته شد، ارزشیابی توصیفی هم اضافه شده که در حال حاضر اطلاعات مفصلی در مورد جزئیات اون منتشر نشده.

 

زمان ثبت نام برای تحصیل به صورت جهشی

دانش آموزانی که قصد دارن جهشی بخونن باید بعد از گرفتن کارنامه نهایی نیمه دوم برای ثبت نام مراجعه کنن. زمان معمول ثبت نام از اواخر خرداد شروع میشه و تا اواسط مرداد ادامه داره. البته ثبت نام تحصیل جهشی امسال یعنی 99 از 31 خرداد آغاز و تا اواخر مرداد به پایان رسید.

دانش آموزان عزیز باید توجه داشته باشن که امکان تمدید این مدت وجود نداره و بایستی به موقع اقدام کنن. البته زمان در نظر گرفته شده هم نسبتا طولانیه و دانش آموزان عزیز می تونن خودشون رو آماده کن. 

 

مراحل ثبت نام جهش تحصیلی 

وقتی دانش آموزی جهت جهش تحصیلی به مدیر مدرسه درخواست داد. مدیر بعد از اینکه وضعیت تحصیلی دانش آموز رو بررسی کرد، از طریق ورود به سامانه دانش آموزی سناد برای ثبت اقدام می کنه. البته دانش آموز نباید از قبل برای پایه بعدی ثبت نام کرده باشه، چون در این صورت نمی تونه جهشی بخونه. بعلاوه، اولیا دانش آموز باید مبلغی رو بابت ارزیابی ذهنی واریز کند. اگه مبلغی غیر از این دریافت بشه، غیر قانونی خواه بود.

مدیر مدرسه بعد از وارد کردن کد رهگیری نوبت گیری می کنه و طبق زمان مقرر، دانش آموز رو به آموزش و پرورش استثنایی ارجاع میده. اگه دانش آموزی در سال های گذشته برای جهش تحصیلی ثبت نام کرده اما به هر دلیلی شرایط جهش تحصیلی نداشته، بازم می تونه ثبت نام کنه و با پرداخت وجه دوباره برای ارزیابی ذهنی مراجعه کنه.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام

  1. دانش آموز باید معرفی نامه عکس داری که از جانب مدیر مدرسه مهر خورده و توسط معاونت آموزشی تایید شده را تهیه کنه.
  2. به همراه داشتن اصل شناسنامه و اصل کارنامه سال گذشته و کپی آن ها ضروریه
  3.  ارائه گزارش تحصیلی صادر شده توسط معلم

 

مزایا و معایب جهش تحصیلی

در اینکه بسیاری از دانش آموزان بهره هوشی عالی دارن و جهش تحصیلی میتونه اون ها را از نظر زمانی جلو بندازه هیچ شکی نیست. بعلاوه هدف اصلی نظام آموزش و پرورش از خلق چنین امکانی، ایجاد عدالت آموزشی و هدر نرفتن استعدادهای دانش آموزان باهوش هست. اینطوری به جای اینکه وقت دانش آموز تلف بشه میتونه خیلی زودتر به اهدافش برسه. چون چنین دانش آموزانی معمولا به دلیل اینکه مطالب رو زود یاد می گیرن، اشتیاق بالایی برای یادگیری بیشتر دارن.

اما با این وجود، شرایط تحصیل به صورت جهشی همیشه هم عالی نیست. مثلا یکی از معایب بزرگ این کار ناسازگاری اجتماعی هست که دانش آموز احتمالا با بچه های همسن و سال خودش خواهد داشت. به هر حال این فرد یکهو از گروه همسالان خودش جدا میشه و به کلاس یا کلاس هایی وارد میشه که از اون بزرگترن و یا احتمالا آشنایی چندانی باهاشون نداره. همین مسئله میتونه ضربه روحی رو در دانش آموز به وجود بیاره، یا اضطراب رو در اون ها به وجود بیاره.

از طرفی، سطح توقع خانواده، دوستان، معلم ها و اطرافیان بالا میره و این مورد هم ممکنه استرس زا باشه. علاوه بر این، هر چند دوره تحصیلی کوتاه تر میشه، اما واقعیت اینه که همین امر هم باعث میشه که مطالب به صورت عمقی یاد گرفته نشده و صرفا جهت گذروندن پایه باشه. بعضی از مخالفان بخشنامه جهش تحصیلی معتقدند که این روش باعث میشه که قدرت اکتشاف و تحلیل دانش آموز پایین بیاد و آموزش حجم مطالب تو یک زمان کم، فشار روانی میاره.

 

مشاوره شیوه جهشی خوندن

تو قرن حاضر علم اینقدر به سرعت در حال پیشرفته که اگه مغزهای نخبه و با استعداد رو به درستی به کار نگیریم، سرمایه بزرگی رو از دست دادیم. اما روی سخن ما با والدینیه که اصرار به تحصیل به صورت جهشی فرزندانشون دارن. متاسفانه بعضی از مواقع پدر و مادرها به دلیل عشقی که فرزندانشون دارن، در مورد هوش اون ها غلو و مدام تلقین می کنند که باید شرایط جهش تحصیلی رو بدست بیاری و این ضربه بزرگی رو به روح و روان دانش آموز وارد می کنه.

مطمئنا اگه فرزند قابلیت واقعی و اشتیاق حقیقی به این موضوع داشته باشه، مشکل کمتری به وجود میاد. اما اگه فرزند در اثر فشار دروس آسیب اخلاقی، اجتماعی، جسمی و روحی ببینه، باز هم میشه گفت که داره پیشرفت می کنه. متاسفانه این مورد در ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هم زیاد دیده میشه. قطعا در چنین شرایطی ما با دلسوزی هامون به طور ناخودآگاه باعث آزار فرزند خواهیم شد.

هدف ما از گفتن این مطالب رد یا نقض شرایط جهشی خوندن نیست. اما اگه دانش آموزی مشتاق به جهشی خوندن باشه، میشه با روش هایی کمک کرد که احساس خستگی، زدگی و یا فشار روحی موقع درس خوندن به وجود نیاد. مشاوره مدارس ایران تحصیل برای این بچه ها تدبیری داده تا با تکنیک ها و شیوه هایی که مشاورین توصیه یا یاد میدن تحصیل خیلی راحت تر بشه و والدین هم دیگه نگرانی آسیب به فرزندانشون رو نداشته باشن. کافیه با شماره های پایین تو جدول با ما تماس بگیرید. 

 

 

 جهش دریافت مشاوره برای آمادگی جهش تحصیلی دبیرستان و دانشگاه – سوالات هوش ذهنی و آزمون ارزشیابی علمی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به شرایط جهش تحصیلی پرداختیم و با توجه به تغییر در قوانین این حوزه بخشنامه جدید ، زمان و مراحل ثبت نام جهشی را نیز ذکر کردیم. چنانچه شما هم قصد دارید در این مسیر قرار بگیرید و اطلاعات دقیق و کاملی در مورد نحوه قبولی و شرایط جهشی خوندن مطابق با بخشنامه ۱۴۰۳ به دست بیاورید، می توانید از طریق شماره های مندرج در جدول در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 1 شب با مشاورین ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح فرمایید. 

 

 

مطالب مرتبط

دانلود دفترچه سوالات آزمون تیزهوشان

دریافت لینک دانلود مستقیم برنامه شاد

معرفی سایت خرید کتاب درسی دبیرستان

شرایط جهش تحصیلی

3.3/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط جهش تحصیلی سال جاری چیست؟

دانش آموزان ابتدا باید در تست هوش نمره لازم را کسب کرده و سپس در آزمون پایه بعدی قبول شوند.

آیا شرایط جهشی خوندن برای تمامی پایه ها یکسان است؟

به طور کلی می توان گفت قوانین مربوطه برای کلیه پایه ها یکسان و تنها تفاوت های جزئی دارند.

به چه صورت و چه زمانی می توان از زمان ثبت نام تحصیل به صورت جهشی آگاه شد؟

با توجه به تغییرات ایجاد شده، می توانید از طریق تماس با سامانه ایران تحصیل از بخشنامه جدید ، زمان و مراحل ثبت نام جهشی مطلع شوید.

طبق بخشنامه جهش تحصیلی، در کدام پایه های می توان به صورت جهشی درس خواند؟

یکی از اصول مهم و شرایط جهش تحصیلی این است که در پایه های اول هر مقطع نمی توان جهشی خواند، در پایه های دیگر منعی ندارد.

نظرات

88 دیدگاه دربارهٔ «شرایط جهش تحصیلی ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo ر گفت:

    من به مدیر اطلاع دادم برای ثبت جهشی ی فرم داد پر کنم گفت باید پدرش بیاد
    اگه مسافرت باشه مشکلی پیش نمیاد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  2. Avatar photo پ گفت:

    من برای پایه پنجم ثبت نام کردم اما می خوام جهشی چهارم به ششم بخونم مشکلی پیش نمیاد

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      خیر در صورتی کهشرایط جهشی اقدام کردن را داشته باشید

  3. Avatar photo گ گفت:

    سلام چگونه جهشی ثبت نام کنم

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      از طریق سایتmy.medu.ir

    2. Avatar photo م گفت:

      سلام شایعه شده که تحصیل جهشی لغو شده و دیگه وجود ندارد آیا این حقیقت داره؟

      1. Avatar photo tahmasebi گفت:

        سلام. خیر این خبر صحت ندارد.

  4. Avatar photo ن گفت:

    سلام من می خوام جهشی چهار به شش بزنم کارنامه دوم را گم کردم
    سوم چهارم را فقط دارم که خیلی خوب سوم و چهارم ولی اول و دوم را نمیدونم
    اما یا اول یا دوم نوبت اولش دوتا خوب دارم سطح درسیم هم اول دوم سوم چهارم
    عالی بود به مشکل می خورم

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر مشکلی نخواهد بود.

      1. Avatar photo ر گفت:

        سلام
        هفتم هستم میخوام برم نهم البته جهشی
        باید چه دروسی را بخونم و از کی شروع کنم

        1. Avatar photo borji گفت:

          با عرض سلام خدمت شما.باید دروس هشتم را در شهریور ماه آزمون دهید.

  5. Avatar photo م گفت:

    سلام یک سوال من می خواهم جهشی چهارم به شش بزنم کارنامه سوم و چهارم اول رو دارم و خیلی خوبه کارنامه کلاس دوم را گم کردم ولی نوبت اولش فک کنم
    دوتا خوب داشتم هوشم بالا و همه معلما میگن درسم خوبه آیا به خواطر دوتا خوب به مشکل میخورم ؟ یک سوال دیگه دوتا پایه رو باهم جهشی پنجم و ششم
    رو جهشی بزنم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  6. Avatar photo X گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید میشه این را خودتان جواب بدید من شماره گوشی و ثابت در دسترس ندارم و عجله دارم لطفا پاسخ دهید سلام وقتتون بخیر من یک سوال دارم جهشی چهارم به ششم می خواهم بزنم
    ولی میگن همه درسا خیلی خوب باید باشه من کلاس اول نوبت اول و دوم خیلی خوب گرفتم کلاس دوم نوبت اولش فارسی و ریاضی خوب گرفتم بقیه خیلی خوب نوبت دومشم همه خیلی خوب سوم و چهارم هم خیلی خوب آیا می تونم جهشی ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      همه دروس باید خیلی خوب باشد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور