ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی + لینک مستقیم

سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 در زمان 8 سال دفاع مقدس افراد زیادی به صورت داوطلبانه به واسطه چهار ارگان سپاه، ارتش، بسیج و جهاد سازندگی به میدان‌های جنگ اعزام شدند. پس از جنگ تا به اکنون به خانواده‌های این افراد خسارات جبران‌ناپذیری وارد شد به همین سبب تصمیم بر این شد تا برای این افراد، خانواده‌ها و برخی بازمانده‌ها خدماتی در نظر گرفته شود.

به همین منظور سامانه‌ایی ترتیب داده شد تا تمامی این افراد و یا خانواده‌های این عزیزان برای بررسی خدمات به سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی مراجعه کنند تا از فرآیند بهره‌مندی از این خدمات مطلع شوند. قصد داریم در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی و آشنایی با فرآیند استعلام سابقه جبهه می‌پردازیم.

 

اطلاعیه: دریافت سوابق جبهه به صورت غیرحضوری قابل انجام است می‌توانید از سامانه ارگان مربوطه نسبت به استعلام سوابق جبهه کمک بگیرید.

 

سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی

 

در زمان 8 سال جنگ ایران و عراق افراد بسیاری به صورت داوطلبانه و انجام وظیفه به جبهه‌ های حق علیه باطل اعزام شدند.

این افراد به واسطه ارگان‌هایی همچون ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی ثبت نام شدند و به همین دلیل سابقه حضور این افراد در این ارگان‌های شکل گرفت. به علت جبران و به نوعی قدردانی از خساراتی که به رزمندگان وارد شد تسهیلات و خدماتی برای این افراد و خانواده‌های این عزیزان ترتیب داده شد.

اما برای بهره‌مندی از این خدمات سابقه زمان حضور فرد در جبهه بسیار مهم است.

سال‌های گذشته اگر رزمنده‌ایی نیاز به حل مشکل و یا درخواستی داشت باید به صورت حضوری به واحد اعزامی و ارگان موردنظر خود به صورت حضوری مراجعه می‌کرد و با کمک مسئولین فرآیند استعلام سابقه خود در جبهه را انجام می‌داد و بعد از آن برای استفاده از امکانات موردنیاز خود اقدام می‌کرد.

اگرچه امروزه پاسخگویی به کلیه درخواست‌های این اشخاص به همین صورت قابل انجام است اما دیگر لازم به مراجعه فرد به صورت حضوری در ارگان مربوطه نیست. 

زمانیکه تمامی رزمندگان، جانبازان، خانواده این عزیزان و همچنین خانواده شهدا نیاز به استفاده از این تسهیلات را داشته باشند می‌بایست از سامانه استعلام سابقه جبهه کمک بگیرند.

 

استعلام سابقه جبهه سپاه

 

سپاه هم یکی از ارگان‌هایی بود که نسبت به اعزام نیروهای وظیفه خود اقدام کرد و داوطلبین را به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام می‌کرد. 

کلیه رزمندگانی که به واسطه سپاه جمهوری اسلامی به مناطق جنگی اعزام شدند از کارت ایثارگری برخوردارند می‌توانند برای استعلام سابقه خود به آدرس اینترنتی isaar.ir مراجعه کنند.

 

راهنمای استعلام سابقه حضور در جبهه سپاه

 

لازم است ابتدا به آدرس اینترنتی سایت isaar.ir مراجعه کنید و بعد از ظاهر شدن صفحه نخست سایت می‌توانید به لیست موجود در سمت چپ سایت مراجعه کنید و روی گزینه “خدمات پرکابرد” کلیک کنید.

 

راهنمای استعلام سابقه حضور در جبهه سپاه

 

بعد از انتخاب صفحه‌ایی برای شما ظاهر می‌شود، نخستین گزینه لیستی از خدمات الکترونیکی عمومی است. اکنون باید روی گزینه استعلام ایثارگر یا وابسته مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

 

استعلان ایثارگر یا وابسته از سامانه استعلام سوابق جبهه در سپاه

 

در این مرحله در صفحه ظاهر شده مانند تصویر زیر باید کدملی و کد امنیتی را وارد کنید و روی گزینه استعلام کلیک کنید تا این فرآیند با استفاده از سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی  صورت گیرد.

 

مشاهده سوابق جبهه در سپاه با کدملی

برای مشمولان دریافت کارت ایثارگران سامانه‌ایی تحت عنوان سامانه ثبت نام کارت ایثارگران ایجاد شده است. می‌توانید با مراجعه به مقاله فوق از فرآیند ثبت نام و دریافت این کارت مطلع شوید.

 

استعلام سابقه جبهه ارتش

 

یکی دیگر از ارگان‌های مهمی که افراد بسیاری را به جبهه‌های جنگ اعزام کرد، ارتش بود. تمامی کسانی که به واسطه این ارگان به جنگ رفتند و از کارت ایثار برخوردارند می‌تواند برای استعلام از سوابق خود به آدرس اینترنتی aja.ir مراجعه کنند.

 

نحوه استعلام سابقه حضور در جبهه ارتش

 

استعلام سابقه جبهه ارتش

 

بعد از اینکه به آدرس اینترنتی aja.ir مراجعه کردید، مانند تصویر بالا به لیست سمت راست صفحه نخست سایت بروید و روی گزینه کدرهگیری ایثارگران کلیک کنید.

برای شما کشویی باز می‌شود که دو گزینه “کدرهگیری وظیفه” و “کدرهگیری پایوران” نشان داده خواهد شد که با در نظر گرفتن نوع اعزام خود قادر خواهید بود یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید.

تصویر زیر گزینه پایوران را نشان می‌دهد در این صفحه در صورت لزوم می‌توانید کدملی ، شماره کارت، شماره کارگزینی را وارد کنید و نسبت به استعلام سوابق خود اقدام کنید.

 

سامانه مشاهده سوابق ارتش بخش پایوران

 

افرادی که گزینه کدرهگیری را انتخاب می‌کنند می‌توانند نسبت به استعلام سابقه جبهه خود اقدام کنند و با مورد قبل تفاوتی ندارد اما فقط می‌توان در این بخش کدملی خود را وارد کنید.

 

مشاهده سوابق رزمندگان ارتش با کدملی

 

افرادی که قصد دارند از سوابق جبهه پدر خود مطلع شوند می‌توانند از مقاله مراحل اخذ کسری خدمت جبهه پدر که در سایت ایران تحصیل منتشر شده مراجعه کنند تا با این روش بیشتر آشنا شوند.

 

استعلام سابقه جبهه جهاد سازندگی

در پاییز سال 1399 با توجه به بخشنامه‌ایی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد، برای کلیه رزمندگان جهادگر دستور صدور کارت ملی صادر شد و رئسای سازمان‌های جهاد کشاورزی در کلیه استان‌ها موظف شدند تا کلیه زیرساخت‌های لازم برای انجام این دستورات را اجرایی کنند.

در نهایت برای این امر سامانه‌ایی به آدرس اینترنتی isarjahad.maj.ir ایجاد شد تا کلیه جهادگرانی که در 8 سال دفاع مقدس حضور داشته و در این راه از خوگذشتگی کرده‌اند بتوانند در آن تشکیل پرونده دهند.

بعد از اینکه این عزیزان در سامانه مذکور مدارک خود را وارد کردند به واسطه کمیسیون ویژه، این اطلاعات و مدارک بررسی شد و در صورت وجود نقص در مدارک و مشخصات در پنل فرد به او اطلاع داده می‌شد. در نهایت با تکمیل فرآیند مذکور افراد قادر بودند تا به واسطه این سامانه نسبت به استعلام سابقه جبهه جهادسازندگی اقدام کنند.

 

استعلام سابقه جبهه جهاد سازندگی

استعلام سابقه جبهه نیروی انتظامی

کلیه رزمندگانی که به واسطه نیروی انتظامی به مناظق جنگی رفتند قادر هستند با مراجعه به یگانی که در آن خدمت کردند تاییدیه خود را دریافت کنند. 

این تاییدیه همچون کارت ایثار است و سابقه جبهه را نشان می‌دهد و به کلیه اعزام‌شدگان ژاندرمری تعلق می‌گیرد.

این افراد می‌توانند به واسطه سامانه بنیاد شهید و امورایثارگران یا سامانه هاتف  به صورت غیرحضوری نسبت  به دریافت تاییدیه نیروی انتظامی اقدام کنند.

 

برای استعلام سوابق جبهه رزمندگان ارتش می‌بایست به سامانه اختصاصی این ارگان به آدرس اینترنتی aja.ir مراجعه کنید.

 

اخبار پیرامون سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی

  • جبهه بین‌المللی مقاومت در آستانه بی‌سابقه‌ترین فتح خود/ به برکت خون سردار دل‌ها، آمریکا در حال اخراج خفت بار از منطقه است 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حسینعلی شهریاری بین کرد: «شهید حاج قاسم سلیمانی نماد بارزی از عزت، غیرت و دفاع از مظلومین بود و هنوز هم نام پر افتخار این شهید بزرگ لرزه بر اندام مستکبران جهان می اندازد.» این فرد افزود در حال حاضر شاهده اخراج خفت بار آمریکا از منطقه هستیم که این مسئله به برکت خون پاک سردار شهید سلیمانی است.

  • برنامه زمانبندی اهدای کارت ایثار به رزمندگان جهادکشاورزی اعلام شد

برای تمامی افرادی که به واسطه ستاد پشتیبانی جهاد سازندگی به جبهه جنگ 8 سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند کارت شناسایی رزمندگی تعلق می‌گیرد.

 

کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف این صفحه کلیک کنید.

 

خلاصه مطالب

کلیه افرادی که در 8 سال دفاع مقدس به واسطه ارگان‌های مختلف به مناطق جنگی اعزام شدند دارای سابقه جبهه هستند به همین سبب تصمیم گرفته شد تا برای این عزیزان و خانواده‌هایشان خدماتی در نظرگرفته شود تا بخشی از از خودگذشتگی این افراد جبران شود.

به همین سبب در گذشته این عزیزان یا خانواده‌هایشان می‌بایست به صورت حضوری به این ارگان‌ها مراجعه کنند و از سوابق خود مطلع شوند اما امروزه می‌توانند با استفاده از سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی به راحتی و به صورت غیرحضوری نسبت به استعلام سوابق خود اقدام کنند. در این مقاله به صورت کامل و جامع به راهنمای تصویری پرداخته‌ایم.

4.5/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه استعلام سابقه حضور در جبهه به چه صورت است؟

در این مقاله گفته شده است که با توجه به ارگانی که به واسطه آن به جبهه اعزام شدید، ا سامانه مربوطه مراجعه کنید و براساس مراحلی که در این مقاله به شما به صورت تصویری ارائه شد به صورت غیرحضوری نسبت به استعلام سابقه خود اقدام کنید.

چگونه اعزام شدگان ارتش سوابق جبهه خود را استعلام کنند؟

افرادی که به واسطه ارتش به جبهه اعزام شدند می‌بایست به سامانه aja.ir مراجعه کنند و با توجه به مراحلی که در این مقاله گفته شد نسبت به استعلام سوابق خود اقدام کنند.

اعزام شدگان سپاه چگونه نسبت به استعلام سوابق خود اقدام کنند؟

اشخاصی که به صورت داوطلبانه از طریق سپاه به جبهه اعزام می‌شدند می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی isaar.ir  طبق راهنمای تصویری که در مقاله گفته شد نسبت به استعلام سوابق خود اقدام کنند.

نظرات

64 دیدگاه دربارهٔ «سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی + لینک مستقیم»

  1. Avatar photo سعید پرهام گفت:

    سلام پدر بنده در زمان جنگ به صورت داوطلبی از طرف جهاد سازندگی به منطقه جنگی اعزام شد ولی در حال حاضر سندی مدرکی برگه ای که نشون دهنده اون باشه موجود نیست بنده برای پیدا کردن سوابق به کجا مراجعه کنم و روال خاصی داره؟با تشکر

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      قطعا باید جهت بررسی مدارک پرونده یا اسناد و مدارکی را پیدا کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • خبر خوش سربازی

    خبر خوش سربازی + تصویب قانون جدید تسهیل خدمت 1403

    از آخرین خبر خوش سربازی متأهلین مطلع هستید؟ این روزها درباره سربازی خبر‌هایی تازه اعلام شده است که بسیاری از مشمولین از موثق بودن آن‌ مطمئن نیستند. از این‌ رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایران تحصیل درباره این...
  • معافیت سربازی چشم

    معافیت سربازی چشم 1403 + مدارک و شرایط آیین نامه جدید

    معافیت سربازی چشم از جمله معافیت‌هایی است که در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به مشمولین اعطا می‌شود. برخی از بیماری‌های چشم بسته به درجه حاد بودن می‌توانند منجر به معافیت پزشکی چشم دائم یا...
تماس با مشاور