ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام کنکور سراسری 1403 + ورود به سایت اصلی sanjesh.org

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۵۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
ثبت نام کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام کنکور خود را با یک تماس به ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت اول از 5 تا 11 آذرماه 1402 و برای مرحله دوم از تاریخ 7 تا 12 فروردین ماه 1403 آغاز می شود.

داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و با توجه به علاقه خود در یکی از پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان و همچنین در یک یا دو گروه آزمایشی شناور (هنر و زبان) نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

در صورت وجود هرگونه سوال و ابهام در نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1403، اطلاع از آخرین منابع، حذفیات آزمون، ضرایب دروس و برنامه ریزی رتبه های برتر می توانید از خدمات مشاوره و پشتیبانی آنلاین سامانه مشاوره تحصیلی ایران تحصیل در راستای ثبت نام کنکور بهره‌مند شوید. برای مشاوره کافی است با شماره 9099075307 تماس حاصل کنید.

برای ثبت نام کنکور سراسری کلیه داوطلبان می‌باسیت به سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی Sanjesh.org وارد شوید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403

طبق اعلام سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh.org، آزمون کنکور 1403 مشابه با سال گذشته در دو نوبت برگزار میشود. با این تفاوت که نوبت اول در اردیبهشت و نوبت دوم در تیر ماه برگزار خواهد شد.

بنابراین متقاضیان برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 باید در آذر ماه برای نوبت اول و در فروردین ماه برای نوبت دوم اقدام نمایند؛ براساس آخرین اطلاعیه سازمان سنجش جدول تاریخ برگزاری و ثبت نام کنکور مرحله دوم در سال جاری به شرح زیر می باشد:

عنوان سراسری
نوبت اول نوبت دوم
زمان ثبت نام آزمون  5 تا 11 آذر 1402 7 الی 12 فروردین 1403
زمان برگزاری آزمون پنج شنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 پنج شنبه و جمعه 7 و 8 تیر ماه 1403

همچنین در سایت ثبت نام کنکور مرحله دوم، لینک ویرایش اطلاعات کنکور سراسری برای کاربرانی که در هنگام ورود اطلاعات اشتباه کرده اند و پس از دریافت رسید متوجه شده اند فعال خواهد بود.

لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان می بایست تا قبل از اتمام زمان ثبت نام کنکور سراسری نسبت به ویرایش و اصلاح ثبت نام اقدام نمایند تا پس از آن نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را مشاهده کنند.

سوال داری؟

نحوه ثبت نام کنکور 1403

ثبت نام در کنکور سراسری از طریق بارگذاری مدارک و مطالعه دفترچه ثبت نام در وبسایت سازمان سنجش امکان پذیر می باشد، افراد با ورود به این وبسایت باید با طی کردن مراحلی که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت اقدام به ثبت نام در کنکور کنند.

راهنمای نحوه ثبت نام کنکور تیر 1403

نحوه ثبت نام کنکور 1403، تکمیل فرایند نامنویسی و دریافت کد رهگیری بطور خلاصه دارای مراحل زیر است:

مراحل ثبت نام در کنکور 1403
مراجعه به وبسایت ثبت نام در کنکور سراسری به آدرس sanjesh.org
دریافت دفترچه ثبت نامی سازمان سنجش برای کنکور و مطالعه دقیق آن
مطالعه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کنکور سراسری
تهیه کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام
پرداخت اینترنتی هزینه های ثبت نام

خرید شماره سریال در سایت ثبت نام کنکور 1403

برای تکمیل فرایند ثبت نام کنکور سراسری نیاز به خرید شماره سریال ثبت نام وجود دارد که از طریق سایت سنجش امکان پذیر می باشد اما کمتر کسی به آن تسلط دارد، در ادامه به صورت تصویری به بررسی نحوه خرید شماره سریال ثبت نام خواهیم پرداخت.

داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری 1403 تنها هزینه سریال ثبت نام خود را به مبلغ 218.000 تومان پرداخت میکنند و هزینه دیگری شامل ایشان نخواهد بود.

✅ در گام اول باید بعد از مراجعه به وبسایت سازمان سنجش روی گزینه سریال ثبت نام کنکور 1403 بزنید.

سریال ثبت نام آزمون سراسری

✅ در گام دوم مجددا روی گزینه سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 (نوبت اول با پذیرش اختصصاصی فرهنگیان) کلیک کنید.

خرید کارت اعتباری کنکور

✅ در صفحه جدید شما وارد سیستم خرید اینترنتی کارت اعتباری سازمان سنجش آموزش کشور می‌شوید. از آنجا که کنکور تنها آزمون تحت نظر سازمان سنجش نیست مطمئن شوید گزینه سریال ثبت نام کنکور 1403 را انتخاب کرده و سپس روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

تایید و ادامه خرید کارت اعتباری آزمون سراسری

✅ در مرحله بعد مشخصات خود را وارد کرده و درگاه پرداخت مورد نظر خود را وارد کنید.

پرداخت هزینه نام نویسی آزمون ورود به دانشگاه

✅ مشخصات خود را در صفحه بعد به دقت بررسی کنید و در صورتی که مشخصات تطابق داشته باشد تیک گزینه مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط را فعال کرده و روی دکمه ادامه روند پرداخت کلیک نمایید. در صورت مغایرت مشخصات فردی روند خرید را از ابتدا آغاز نمایید.

ادامه روند پرداخت کارت اعتباری

✅ در این مرحله باید مشخصات کارت بانکی خود را وارد نمایید تا هزینه از حساب شما کم شود.

درگاه پرداخت اینترنتی سازمان سنجش کنکور

✅ بعد از خرید و دریافت سریال اعتباری، برای پیگیری فرایند ثبت نام کنکور سراسری باید مجددا به سایت برگردید و کدی که دریافت کرده اید را به عنوان شماره سریال ثبت نام وارد کنید. برای شروع این کار روی گزینه ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری کلیک نمایید.

ورود به بخش نامنویسی آزمون

نکته بسیار مهم: برای انجام کل فرایند ثبت نام حتما از طریق رایانه و با مرورگر google chrome اقدام نمایید. همچنین از نرم افزارهای فیلترشکن به هیچ عنوان استفاده نکنید.

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون سراسری 1403

ثبت نام کنکور همانند سال های گذشته به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت نام کنکور سراسری صورت می‌گیرد.

داوطلبان گرامی باید ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از بخش آزمون‌ها در قسمت بالایی سایت وارد قسمت “سراسری” شوند.

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری به تفصیل در زیر گردآوری شده است:

☑️ در گام اول روی گزینه ثبت نام کنکور سراسری بزنید.

ورود به سایت سنجش برای ثبتنام کنکور 1403

☑️ پس از آن نیاز است به عنوان کاربر وارد سامانه سنجش شوید و یا اقدام به عضویت در آن کنید. داوطلبانی که در آزمون سال 1402 ثبت‌نام کرده‌اند میتوانند با شماره ملی یا شناسه یکتا و رمز عبور سال گذشته خود وارد شوند.

ورود به سامانه سنجش با کد ملی برای ثبت نام کنکور

☑️ برای عضویت کافی است روی گزینه “ثبت‌نام کنید” کلیک کرده و اقدام به تکمیل فرم نمایید. این فرم شامل اطلاعاتی است که در عکس زیر آورده شده است.

عضویت در سامانه سنجش

☑️ بعد از تکمیل اطلاعات باید عکس خود را به صورت فایل بارگذاری کنید.

بارگزاری عکس ثبت نام کنکور سراسری

☑️ در مرحله بعد نیاز است اطلاعات هویتی خود را به دقت در سامانه وارد کنید.

اطلاعات هویتی ثبت نام در سایت سنجش

☑️ پس از ثبت اطلاعات مجددا وارد سامانه شده و با وارد کردن کد ملی و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید. در بخش کناری سایت روی گزینه ثبت نام آزمون کلیک کنید.

گزینه نامنویسی آزمون سراسری

☑️ صفحه جدید که برای شما باز میشود شامل 8 مرحله خواهد بود. مرحله ابتدایی ثبت اطلاعات فردی است. تفاوت این اطلاعات با قدم سوم در این است که این اطلاعات شامل کد نظام وظیفه نیز هست.

علاوه بر این نکته بسیار مهم این است که در این مرحله شما میتوانید اطلاعات هویتی که در بخش عضویت در سازمان سنجش استفاده کرده‌اید را نیز ویرایش نمایید.

مراحل ثبت نام آزمون سراسری و تغییر اطلاعات

☑️ در این مراحل هشت‌گانه از شما مواردی در خصوص اطلاعات تماس و محل سکونت، نوع آزمون و سوابق تحصیلی، اطلاعات آزمون، سهمیه‌ها و اطلاعات تکمیلی خواسته میشود که باید در هر مرحله به دقت آن را بنویسید.

پیش نمایش اطلاعات ثبت شده کنکور سراسری

☑️ پس از بررسی دقیق اطلاعات در مرحله هشتم و اطمینان از صحت و عدم مغایرت آنها، روی گزینه “ثبت نهایی اطلاعات” کلیک کنید.

ثبت نهایی اطلاعات کنکور سراسری

نکته بسیار مهم: در هیچ یک از مراحل 8 گانه دکمه back مرورگر را نزنید. در صورت نیاز از دکمه مرحله قبل استفاده کنید.

اطلاعیه: داوطلبان محترم خرید کارت اعتباری جهت ثبت نام کنکور سراسری فقط از طریق درگاه sanjesh.org امکان پذیر خواهد بود.

خرجش یک زنگه؟

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403

دفترچه ثبت نام در آزمون سراسری 1403 به تازگی منتشر شده است و برای ثبت نام و بررسی برخی جزئیات نظیر سهمیه‌ها، آشنایی با کدهای نظام وظیفه و… نیاز است این دفترچه را دانلود نمایید.

برای دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1403 روی لینک کلیک کنید.

همچنین میتوانید برای اطلاع از این جزئیات و آشنایی با کد بخش‌ها، محاسبه نمره کل، خرید کارت اعتباری و… با تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس گرفته و با مشاوران حرفه‌ای ایران تحصیل در ارتباط باشید.

تغییرات و اطلاعیه جدید ثبت نام کنکور

طبق تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و موافقت رئیس جمهور کنکور 1403-1402 مانند سال گذشته در دو نوبت برگزار می گردد. داوطلبین علاقه‌مند به ثبت نام کنکور سراسری تیر 1403 باید در زمان مقرر به سایت ثبت نام کنکور مرحله دوم مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

کنکور سراسری در 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان مطابق با سال های گذشته خواهد بود که تفاوت کنکور سراسری تیر 1403 با سال های گذشته در دروس عمومی می‌باشد و این دروس در کنکور دی و تیر ماه حذف شده‌اند و فقط سوالات تخصصی در این کنکور می‌باشد.

برای اطلاع از تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید.

بر اساس اطلاعیه‌های سایت ثبت نام کنکور مرحله دوم، در این کنکور زیر گروه‌های هر یک از گروه‌های آزمایشی حذف شده است به این صورت که ضرایب دروس ثابت در نظر گرفته خواهد شد.

معدل برای ثبت نام کنکور سراسری دو نوبت 1403 به میزان 50 درصد می باشد به این صورت که برای دانش آموزان فارغ التحصیل نظام جدید 6-3-3 تنها نمرات امتحان نهایی پایه دوازدهم در نظر گرفته‌شده و برای فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی-سالی واحدی نمرات امتحان نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی در نظر گرفته شده است. در صورت تمایل به افزایش معدل و بهره برداری از 50 درصد تاثیر معدل گزینه ترمیم معدل را حتما بررسی کنید.

 اطلاعیه: برای داوطلبان نظام جدید، امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود و معدل امتحانات دهم و یازدهم آنها تاثیری در کنکور 1403 ندارد.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403

برای ثبت‌نام داوطلبینی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، برخورداری از برخی شرایط الزامی است. این شریط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می‌شوند که این دو دسته از شرایط پیش نیاز تمامی داوطلبین برای تکمیل فرایند ثبت نام می‌باشد.

پیرو انتشار اطلاعیه از سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه نیز از سایت ثبت نام کنکور سراسری منتشر می‌گردد.

داوطلبان محترم ملزم به مطالعه کامل دفترچه و اطلاع از شرایط مندرج در آن خواهند بود.

شرایط ثبت نام در این آزمون نیز تقریباً مشابه سال های گذشته در دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی دسته بندی می شود. در ادامه این شرایط را بیان خواهیم کرد. باما همراه باشید.

شرایط عمومی ثبت نام در کنکور تیر 1403

دسته اول شرایطی که متقاضیان برای ثبت نام باید دارا باشند شرایط عمومی نام دارد، این شرایط برای تمامی داوطلبین شرکت در کنکور سراسری یکسان می‌باشد و در صورتی که فردی دارای هر کدام از این موارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت نباشد اجازه شرکت در این آزمون را ندارد.

✅ اعتقاد به یکی از ادیان ۶ گانه ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

✅ عدم مخالفت با جمهوری و نظام که به معنای عدم شرکت در تمامی اغتشاش ها و سایر فعالیت های مرتبط با این موضوع می‌باشد.

✅ عدم سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی، یعنی هر سازمانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم غیرقانونی تلقی می‌شود.

✅ عدم فساد اخلاقی به معنای نداشتن سابقه در کلانتری ها و یا موارد انضباطی در سال های تحصیل گذشته می‌باشد.

✅ عدم اعتیاد به مواد نیز بررسی می‌شود که سیگار جزء آن نیست.

برای آموز دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری روی لینک کلیک کنید.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور تیرماه 1403

دسته دوم شرایطی که برای ثبت نام در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است شرایط اختصاصی نام دارد، این شرایط را در اصل می توان پیش نیازهای ورود به دانشگاه دانست که بعد از کنکور از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

✅ به صورت کلی افرادی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند که دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا نظام جدید را داشته باشند.

✅ به علاوه این افراد باید مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز ارائه دهند.

✅ افرادی که دارای مدرک کاردانی هستند نیز می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنند.

✅ افرادی که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی قبول شده اند اما پس از شرکت در کنکور، موفق به کسب قبولی در دکتری عمومی پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی نیز می شوند می‌توانند خدمت رشته اول را پس از اتمام تحصیل در رشته جدید انجام دهند.

✅ فارغ التحصيلان رشته های تحصيلی بهداشت دهان، تكنسين سلامت دهان، پرستاری دندانپزشكی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت نخواهند بود.

سایت ثبت نام کنکور 1402

برای اطلاع از اعتراض به طرح سوالات کنکور سراسری روی لینک کلیک کنید.

شرایط مربوط به مقررات نظام وظیفه

متقاضیان مرد برای شرکت در کنکور باید وضعیت مشمولیت سربازی مشخصی داشته باشند و در صورتی که غیبت خورده باشند اجازه شرکت در این آزمون را ندارند، در همین راستا سازمان سنجش برای این موضوع شرایط و مدارکی را در نظر گرفته است که به شرح زیر می‌باشد.

شرایط نظام وظیفه عمومی قبول شدگان هنگام پذیرش در دانشگاه
دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند
دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن
مشمولان محصل سال آخر متوسطه که در 1402-1403 معافیت تحصیلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاریخ 31 شهریور 1403 در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصیل می‌شوند.
دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام جدید شده باشند.
سربازان در حال خدمتی که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید بوده به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.
سربازانی که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ 31 شهریور 1403 به پایان می‌رسد.
دانشجویان انصرافی از دانشگاه که از تاریخ انصراف آنان تا زمان پذیرش در دانشگاه جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

برای ثبت نام کنکور مرحله دوم که در تیرماه برگزار می‌شود مانند مرحله اول آن یک سری مدارک تحصیلی و یک سری مدارک فردی مورد نیاز است که در ادامه همه موارد را بررسی خواهیم کرد.

مدارک فردی لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری
عنوان توضیحات
شناسنامه و کارت ملی نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، سری و سریال شناسنامه، کد ملی
عکس تمام رخ داوطلب اندازه عکس اسکن شده حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 باشد.

فقط با فرمت jpg باشد و حداکثر حجم مجاز 70 کیلوبایت.

ابعاد عکس 4×3 یا 4×6 و مربوط به سال جاری باشد.

تصویر باید تمام رخ، کاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

عکس اسکن از مدارک دیگر نباشد و بهتر است رنگی با زمینه سفید باشد.

عکس بانوان باید با حجاب و صورت آنان به طور کامل مشخص باشد.

عکس غیر معتبر، ثبت نام را باطل و مجاز به شرکت در آزمون نمی باشد.

مشخصات محل سکونت داوطلب آدرس دقیق محل سکونت، شماره تلفن ثابت، کد منطقه و پستی
اطلاعات مربوط به تایید سهمیه کد پیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان
کد وضعیت نظام وظیفه آقایان تعیین وضعیت نظام وظیفه از مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه
کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی مراجعه به sanjesh.org بخش سامانه اتباع غیر ایرانی و دریافت کد 13 رقمی
سریال کارت اعتباری ثبت نام پرداخت هزینه ثبت نام کنکور و دریافت کد 12 رقمی
تشکیل پرونده داوطلبان معلول داشتن پرونده در سازمان بهزیستی برای شرکت در کنکور
تکمیل فرم شماره یک همه متقاضیان شرکت در کنکور 1403 به جز فارغ التحصیلان بخش های مرکزی شهرهای اصفهان، تبریز، تهران، شیراز، مشهد و بخش کن شهر تهران، بخش تجریش شهر شمیرانات، بخش لواسانات شهر شمیرانات می بایست فرم شماره یک را پر کرده و به تایید آموزش و پرورش محل تحصیل یا محل فارغ التحصیلی و یا نزدیکترین اداره آموزش و پرورش محل سکونت خود برسانند
تکمیل فرم شماره دو تکمیل فرم شماره دو توسط دانشجویان روزانه متقاضی شرکت در کنکور 1403 و ارائه فرم به دانشگاه محل تحصیل

مدارک تحصیلی که برای ثبت نام کنکور نیاز دارید نیز شامل موارد زیر است:

مدارک تحصیلی لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری
یکی از مدارک تحصیلی (دیپلم و پیش دانشگاهی، دیپلم 4 ساله نظام قدیم، دیپلم نظام جدید، کاردانی، سطح یک حوزه)
کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم
کد سوابق تحصیلی دیپلم برای داوطلبان نظام جدید
معدل کل دیپلم
معدل کتبی دیپلم

برای اطلاع از شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری کلیک کنید.

سایت سنجش ثبت نام کنکور

کدهای ثبت نام کنکور سراسری

کدهای ثبت نام کنکور سراسری تیر 1403 (ثبت نام کنکور مرحله دوم) در جدول زیر ارائه داده شده است. داوطلبانی که قصد نام در کنکور را دارند باید به این کد ها دسترسی داشته باشند.

کد های ثبت نام کنکور سراسری تیرماه (ثبت نام کنکور مرحله دوم) شامل موارد زیر است:

کد های ثبت نام کنکور سراسری تیرماه
کدهای سایت ثبت نام کنکور 1403 توضیحات
کد دانش آموزی  كد دانش آموزی همان کد شماره ای 8 تا 11 رقمی است که در کارنامه دوره متوسطه و یا پیش دانشگاهی شما درج شده‌ است. (در نظام ترمی واحدی 8 رقمی لحاظ شده و در نظام سالی واحدی متوسطه آموزش و پرورش 9 يا 10 رقمی است.)
كد مناطق و نواحی اخذ ديپلم  كد منطقه و يا ناحيه اخذ ديپلم عددی چهاررقمی است كه دانش آموز نظام جديد آموزش متوسطه در آن منطقه يا ناحيه فارغ التحصيل شده‌ است. اين كد در كادر بالایی برگ كارنامه فارغ التحصيلی، مقابل منطقه/ناحيه درج شده است.
کد منطقه آموزش و پرورش برای دسترسی به کد منطقه آموزش و پرورش باید در زمان ثبت نام در سایت سنجش کد منطقه را جست و جو و مشاهده نمایید.
کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری سپاه افرادی که تقاضای سهمیه ایثارگری 5 درصدی دارند باید از طریق ارگان خود این کد را دریافت نمایند.
کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری ارتش افرادی که تقاضای سهمیه ایثارگری 5 درصدی ارتش را نیز دارند باید از طریق ارگان خود این کد را دریافت نمایند.سایت مربوط به ارتش به نشانی aja.ir  می باشد که می توانید با وارد کردن کد ملی ، کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری ارتش را دریافت نمایید.
کد پیگیری 16 رقمی کنکور سراسری کد پیگیری 16 رقمی کنکور سراسری، در اتمام ثبت نام کنکور به شما داده می شود که باید تا زمان اعلام نتایج آن را نگهداری نمایید.

اطلاعیه: اگر داوطلب کنکور دیپلم خود را بعد از سال 1384 کسب کرده باشد نیازمند کد دیپلم بوده و اگر مدرک پیش‌ دانشگاهی فرد بعد از سال 1391 به‌ دست‌ آمده باشد نیازمند کد پیش‌ دانشگاهی می‌باشد. برای اطلاع بیشتر از کد های ثبت نام کنکور می توانید از راهنمایی های مشاورین ایران تحصیل استفاده نمایید. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

نحوه استفاده از سهمیه در زمان ثبت نام کنکور

سهمیه های تاثیر گذار در نتیجه متقاضی در کنکور سراسری هر ساله در دفترچه ثبت نام سازمان سنجش ذکر می شوند و راجع به آن ها توضیح داده خواهد شد، پر استفاده ترین سهمیه ها مربوط به سهمیه های جانبازان، ایثارگران و رزمندگان می باشد که واجدین شرایط می توانند در زمان ثبت نام کنکور خود از آن استفاده نمایند.

هر ساله عده زیادی از افراد اقدام به استفاده از سهمیه های خود برای شرکت در کنکور سراسری می کنند اما بعد از اعلام نتایج متوجه می شوند که سهمیه آن ها اعمال نشده است و تنها علت این مسئله عدم استفاده صحیح از سهمیه در زمان ثبت نام کنکور می باشد.

نحوه استفاده از سهمیه در زمان ثبت نام کنکور به شرح زیر می باشد:

  1. در گام اول فرد باید برای سهمیه خود از سوی مرجع مربوطه (نیروی های مسلح، بنیاد شهید، سازمان ایثارگران و …) تاییدیه دریافت نماید.
  2. در صورت تایید به این افراد یک کد رهگیری داده می شود.
  3. فرد باید این کد رهگیری ۱۲ رقمی را در فرم ثبت نام کنکور سراسری درج کند.
  4. سازمان سنجش بعد از تکمیل فرایند ثبت نام اقدام به دریافت استعلام از مرجع صادر کننده کد رهگیری می کند.
  5. در صورت تایید دز زمان دریافت کارت ورود به جلسه فرد می تواند نسبت به اعمال سهمیه اطلاع کسب کند.
  6. در صورتی که سهمیه شخص اعمال نشده بود او در مهلت ویرایش می تواند برای دریافت سهمیه به طور مجدد تلاش کند.
  7. بعد از تلاش مجدد برای اعمال سهمیه فرد برای استعلام اینکه آیا سهمیه او اعمال شده یا نه باید به جایی که از آن کد رهگیری دریافت کرده است مراجعه نماید.

برای اطلاع از انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک کنید.

نحوه تکمیل فرم ثبت نام کنکور تیر 1403

همانطور که می دانید کلیه فرم های ثبت نام به صورت اینترنتی در دسترس است و نیازی به ارائه حضوری هیچ یک از فرم ها نیست. در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه ثبت نام کنکور در فرم های ثبت نامی را بررسی کنیم.

  • بخش اول (بند 1 تا 9) شامل اطلاعات فردی و شناسنامه ای است و بخش دوم (بند 10 تا 24) این بخش از فرم ثبت نام به بررسی مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلب می پردازد.
  • بخش سوم (بند 25) مشخص کردن اقلیت های دینی (زرتشتی، کلیمی، مسیحی) و بخش چهارم (بند 26 تا 28) مربوط به سهمیه های کنکور سراسری می باشد.
  • بخش پنجم (بند 29) مختص داوطلبان دارای معلولیت بوده و بخش ششم (بند 30) مربوط به داوطلبان اتباع خارجی است که باید کد پیگیری خود را وارد کنند.
  • بخش هفتم (بند 31) مخصوص داوطلبان متقاضی صندلی چپ دست و سهمیه بهیاری است.
  • بخش هشتم (بند 32 تا 34) وضعیت تحصیلی داوطلب را از جهت دانشجو روزانه و غیر روزانه، انصرافی و اخراجی مشخص خواهد کرد.
  • بخش نهم (بند 36 و 35) مختص داوطلبان شاغل رسمی و پيمانی و محل خدمت می باشد.
  • بخش دهم (بند 39 ،38 ،37) انتخاب گروه آزمایشی امتحانی (تجربی، ریاضی، انسانی ، هنر و زبان) و انتخاب زبان امتحانی است که لازم است مشخص شود.
  • بخش آخر ( بند 44 تا 54 ) نیز برای تعیین حوزه امتحانی داوطلب، درج آدرس و اطلاعات تماس داوطلب است.

اطلاعیه: اگر علاقه به رشته دانشگاه پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه امام صادق، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی دارید باید بند 11 را نیز تکمیل کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

متقاضیان ثبت نام در کنکور سراسری برای شرکت در این آزمون باید با به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و یک مدرک شناسایی معتبر به محل برگزاری جلسه مراجعه نمایند، در غیر این صورت اجازه شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

برای دریافت کارت باید از سایت ثبت نام کنکور استفاده نمایید و توجه بفرمایید که :

  • زمان دریافت کارت ورود به جلسه در سایت سنجش ثبت نام کنکور اعلام می گردد.
  • به طور معمول. بر اساس سال های گذشته در سایت سنجش ثبت نام کنکور، دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری چند روز بعد از برگذاری این آزمون قابل دریافت می باشد.

برای اطلاع از ثبت نام تکمیل ظرفیت سوابق تحصیلی کلیک کنید.

برنامه ریزی کامل کنکور سراسری

با یک برنامه ریزی دقیق و درست می توانید در کنکور تیرماه موفق شوید و به اهداف خود برسید. نکات زیر را با دقت توجه بفرمایید:

برنامه ریزی کامل کنکور سراسری
زمان بندی صحیح مطالعه
زمان بندی درست و صحیح از اصلی ترین برنامه ریزی های کنکور می باشد. سعی کنید دروس مختلف را در زمان های مشخص در هر روز و در ساعت تقسیم کنید. با این کار باعث آرامش روانی و در نتیجه یادگیری بالا تر می باشد. در هنگام زمان بندی وقتی را برای خواب، بیداری و تفریح مشخص کنید و برای هر درس حداکثر 90 دقیقه زمان بگذارید و در اتمام هر 9 دقیقه 1 الی 15 دقیقه استراحت کنید.
پیش مطالعه و پس مطالعه
به کمک تکنیک پیش مطالعه و پس مطالعه کمک به یادگیری در حافطه بلند مدت خود می شوید و این تکنیک به این صورت است که مطالب هر درس را پس از مطالعه به صورت اجمالی مرور کنید (پس مطالعه) و قبل از مطالعه بخش بعدی همان درس، مطالب نوبت گذشته را مرور نمایید (پیش مطالعه).
تنظیم زمان خواب
زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید که قبل از ساعت 24 بتوانید بخوابید و در کل شبانه روز 7 ساعت خواب کامل داشته باشید و سعی کنید از یک ساعت خواب بعدظهر حتما استفاده نمایید تا شادابی لازم بدنی را داشته باشید.

اخبار پیرامون سامانه ثبت نام کنکور سراسری

تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش تا حذف دروس عمومی از کنکور

در سال 1403 و پس از کش و قوس‌های فراوان، با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سرانجام غول سرنوشت‌ساز کنکور به زانو درآمد و قرار شد تغییرات متعددی در شیوه برگزاری آن از سال جاری اعمال شود. تاثیر میزان سوابق تحصیلی، برگزاری کنکور ۲ بار در سال و حذف دروس عمومی از آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها از تصمیمات اتخاذ شده برای این آزمون مهم هستند.


جمعبندی مقاله ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری مرحله اول در بازه 5 تا 11 آذر ماه 1402 از طریق سامانه ثبت نام کنکور سراسری می باشد و برای ثبت نام کنکور مرحله دوم باید در 7 الی 12 فروردین 1403 اقدام نمایید. متقاضیان برای ثبت نام باید به وبسایت sanjesh.org مراجعه نمایند و از این طریق به صورت اینترنتی ثبت نام کنند. شما قبل از شروع فرآیند ثبت نام باید اقدام به مطالعه دقیق دفترچه ثبت نامی کنید که در سایت سنجش ثبت نام کنکور قرار گرفته می شود. البته ما نحوه ثبت نام کنکور را به طور کامل شرح دادیم. همچنین ما در این مقاله لینک دانلود دفترچه گروه های مختلف سراسری را قرار داده ایم.

با ورود به بخش ثبت نام در وبسایت سازمان سنجش می توانید فرایند ثبت نام خود را آغاز کنید. داوطلبین برای ثبت نام باید دو دسته از شرایط اختصاصی و عمومی را دارا باشند که در این مقاله به توضیح آن پرداختیم و در انتها بعد از پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی با تکمیل فرم های ثبت نامی و آپلود عکس می توانید کد رهگیری ثبت نام را دریافت کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با پشتیبان ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل کنید و یا در زیر همین مقاله کامنت بگذارید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

برای دانلود PDF مقاله ثبت نام کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

4.3/5 - (13 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام کنکور خود را با یک تماس به ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام در کنکور تیر 1403 چیست؟

شرایط پذیرش متقاضیان به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود. از مهمترین آنها میتوان به   دارا بودن دیپلم نظام قدیم یا جدید، عدم سوءسابقه و داشتن معافیت موقت و یا دائم برای آقایان اشاره کرد.

سامانه ثبت نام کنکور 1403 چیست؟

سامانه ثبت نام کنکور سراسری، همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org است.

 برای ثبت نام کنکور به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

برای ثبت نام در کنکور سراسری احتیاج به مدارک هویتی و تحصیلی دارید که در مقاله به صورت مفصل بیان شده است.

نظرات

153 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام کنکور سراسری 1403 + ورود به سایت اصلی sanjesh.org»

  1. Avatar photo adel گفت:

    درود .
    من داوطلب نظام جديدي كنكور بودم .
    يكبار از دانشگاه پيام نور انصراف دادم.
    و هم اكنون دانشجو روزانه فوريت پزشكي ورودي مهر 1402 هستم .
    سوال : اگر در كنكور 1403 ثبت نام كنم ‘ و آزمون شركت كنم’ جواب نهايي كنكور’ مثلا قبولی رشته برام اعلام ميشه؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله نتایج برای همه داوطلبانی که آزمون شرکت کرده و انتخاب رشته انحام داده اعلام می شود در نظر بگیرید داوطلبان اقا در هر مقطع یک بار حق انصراف دارند

    2. Avatar photo حمیدرضا مدنی گفت:

      سلام بنده ۴۲ ساله و کارشناس منابع طبیعی هستم. در کنکور ۱۴۰۳ میخواستم شرکت کنم برای رشته تغذیه، مشاوره میخواستم و کمک برای دروس و منابع و تست زنی

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر
        با مشاوران مجموعه تماس بگیرید

  2. Avatar photo adel گفت:

    سلام .
    من يكبار از دانشگاه پيام نور انصراف دادم ‘
    کارت پابان خدمت هم ندارم .
    و مهر 1402 وارد علوم پزشكي رشته فوريت پزشكي اصفهان شدم و در حال تحصیلم.

    اگر بخوام دوباره كنكور ثبت نام كنم و رشته فوريتهاي پزشكي در شهر شيراز قبول شوم .
    ميشه از فوريت پزشكي اصفهان به فوريت پزشكي شيراز برم ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت انصراف از تحصیل برای بار دوم می بایست برای سربازی اقدام کنید و بعد ازدریافت کارت پایان خدمت ادامه تحصیل داشته باشید

  3. Avatar photo Samira گفت:

    سلام حداکثر شرایط سن قبولی ثبت نام در کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ چند هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حداکثر 22 سال تمام

  4. Avatar photo خادم گفت:

    سلام کسی که الان برای کنکور ثبت نام می‌کنه امتحانش میشه اردیبهشت؟؟
    بعد برای تیر دوباره باید ثبت نام کنیم؟

    1. Avatar photo Pooya Pashazadeh گفت:

      درود بر شما. ثبت نام 5 تا 11 آذر برای کنکور نوبت اول یعنی 6 و 7 اردیبهشت میباشد. برای ثبت نام نوبت دوم باید جداگانه اقدام فرمایید.

  5. Avatar photo دانیال گفت:

    سلام
    من با سایت قدیم سنجش بلدم کار کنم. آدرس اونو ندارید من ثبت نام رو اونجا انجام بدم؟

    1. Avatar photo Pooya Pashazadeh گفت:

      درود بر شما. در حال حاضر ثبت نام فقط از طریق سایت رسمی سنجش sanjesh.org انجام میشود.

    2. Avatar photo نسرین گفت:

      سلام چرا نمیتونم ویرایش کنم ؟؟

      1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

        سلام وقت بخیر
        متاسفانه سامانه سنجش باگ دارد در زمان های بعدی تلاش نمایید

  6. Avatar photo ندا پیروز مهر گفت:

    برای ثبت نام کنکور سراسری به چه سایتی باید مراجعه کنم؟

    1. Avatar photo khoove گفت:

      سلام وقتتون بخیر. برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 به سایت sanjesh.org مراجعه کنید.

  7. Avatar photo سمانه گفت:

    سلام وقتتون بخیر من میخوام هم کنکور انسانی شرکت کنم هم زبان. موردی نداره؟

    1. Avatar photo khoove گفت:

      سلام روزتون بخیر. خیر موردی نداره. میتونید در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 دو گروه شناور و یک گروه اصلی انتخاب کنید.

  8. Avatar photo حامد گفت:

    زمان ثبت نام کنکور سراسری کیه؟؟؟

    1. Avatar photo khoove گفت:

      سلام وقتتون بخیر. زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 از 5 تا 11 آذر ماه و 7 تا 12 فروردین ماه، اعلام شده است.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)