ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

خروج از کشور در فرجه یکساله برای مشمولان ۱۴۰۳ +شرایط و مراحل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خروج از کشور در فرجه یکساله 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط و مراحل خروج از کشور در فرجه یکساله برای مشمولان ۱۴۰۳ اعلام شد. بر اساس جدیدترین قوانین وضع شده، مشمولان نظام وظیفه که فاقد کارت پایان خدمت می باشند، در صورت برخورداری از شرایط لازم می توانند با ارائه مدارک و سپرده گذاری وثیقه های مالی در مدت زمان های محدودی برای سفرهای خارجی علمی، نیمه علمی، مطالعاتی، پیگیری درمان، سیاحتی و زیارتی اقدام نمایند. گفتنی است که برای این منظور بایستی درخواست خود را در سایت خدمات الکترونیکی انتظامی به ثبت برسانید.

در ادامه با شرایط و مراحل اخذ مجوز خروج از کشور در فرجه یکساله خروج از کشور در فرجه یکساله  بیشتر آشنا خواهیم شد.  همچنین، مشمولان گرامی چنانچه در مورد روند پذیرش درخواست، مدارک مورد نیاز و مهلت های اختصاص یافته با سوال و ابهامی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان نظام وظیفه ایران تحصیل تماس گرفته و راهنمایی های جامع دریافت نمایید.

منظور از خروج از کشور در فرجه یکساله چیست؟

همانطور که می‌دانید در کشور ما تمامی آقایانی که به سن 18 سال تمام می رسند، مشمول خدمت سربازی می باشند. گذراندن این دوره اجباری بوده و ارائه کارت پایان خدمت اعطا شده برای بسیاری از سازمان و ارگان ها کاربردی است. همچنین، سفر به کشورهای خارجی بدون داشتن این کارت و داشتن گذرنامه یا پاسپورت امکانپذیر نمی‌باشد.

اما در برخی از مواقع مشمولان به دلایل مختلفی مجبور به خروج از کشور می باشند و در این مورد با مشکل مواجه می شوند. به همین دلیل، قوانینی در نظر گرفته شده است تا مشمولان تحت شرایط خاصی از تسهیلات خروج از کشور در فرجه یکساله استفاده کرده و متناسب با سفر پیش رو، در یک مدت مشخص به کشور خارجی مورد نظر مسافرت نمایند. خروج از کشور دانشجویان آقا از جمله دغدغه‌هایی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

شرایط خروج از کشور در فرجه یکساله

  • داشتن برگه معافیت سربازی پزشکی یا معافیت کفالت برای مشمولان فاقد غیبت
  •  مهلت داشتن برای معرفی به نظام پس از از فارغ التحصیلی در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی
  •  برای دانش آموزان یا دانشجویانی که ۱۸ سال کامل را دارند برخورداری از گواهی اشتغال به تحصیل یا برگه معافیت تحصیلی الزامی است
  •  عدم غیبت سربازی
  • مشمولانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، مدت فراغت از تحصیل آنها نباید بیشتر از یک سال بوده و ارائه گواهی فراغت از تحصیل و برگه ثبت اتمام تحصیل الزامی می باشد.
  • پرداخت وثیقه خروج از کشور برای سفر ضروری است
  • برخورداری از مجوز سنوات ارفاقی

حداکثر مدت زمان مجاز برای خروج از کشور  مشمولان

بسته به نوع سفر و هدفی که مشمول دارد ممکن است مدت زمان مجاز در نظر گرفته شده بر اساس آیین نامه خروج از کشور در برج یک ساله متغیر باشد.  در جدول زیر می‌توانید حداکثر مدت زمان  قانونی در در مورد هر کدام از انواع سفر را مشاهده فرمایید.

نوع سفر حداکثر مدت زمان مجاز

 

 سفرهای علمی ·        جهت مقالات و کنفرانس های علمی حداکثر ۳۰ روز برای تمامی مقاطع تحصیلی

·       جهت شرکت در کارگاه ها و دوره های آموزشی حداکثر ۴۵ روز برای تمامی مقاطع تحصیلی

 

 سفرهای زیارتی ·        سفرهایی که دانشجویان و طلاب علوم دینی با کسب مجوز از دانشگاه مدیریت حوزه علمیه استان محل تحصیل خود  نهایتاً 30 روز خواهد بود (  این زمان برای حج تمتع 50 روز می باشد)

·       سفر روحانیون در کاروانهای زیارتی نهایتا 60 روز، و برای مبلغین مشروط به اعلام مرکز مدیریت مربوطه نهایتا ۱۸۰ روز خواهد بود.

 

 سفرهای مطالعاتی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد ۶ ماه و دکترا نهایتا 1 سال می باشد (  این مدت غیرقابل تمدید خواهد بود).

 

 سفرهای سیاحتی حداکثر ۳۰ روز

 

برای پیگیری درمان و مداوای بیماری  بستگی به تشخیص  و تایید شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت، درمان پزشکی داشت و مدت زمان آن قابل تمدید است.

 

متعهدین خدمت به سازمان ها در صورت ارائه مدارک نهایتاً ۹۰ روز

 

برای آشنایی با وثیقه خروج از کشور کلیک کنید.

مراحل لازم برای دریافت مجوز خروج از کشور مشمولان

در حال حاضر برای رفاه حال متقاضیان، مراحل اولیه جهت اخذ مجوز خروج از کشور به شکل اینترنتی می باشد. سپس بایستی از طریق مراجعه حضوری به سازمان ها یا  مراکز تحصیلی مربوطه سایر اقدامات را انجام داد. این مراحل به  ترتیب زیر می باشند:

  • دریافت کد سخا از دفاتر پلیس + 10  و وارد شدن به سایت خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی www.services.epolice.ir

 

  • وارد کردن اطلاعات شخصی اعم از نام،  نام خانوادگی، کدملی، آدرس محل سکونت و کد پستی

 

  •  وارد کردن اطلاعات مرتبط با اخذ مجوز خروج از کشور نام کشور مقصد،  تاریخ خروج از کشور و ورود به کشور مقصد، تعیین نوع سفر

 

  •  انتخاب کردن یکی از دو  گزینه دانشجوی و دارندگان برج آماده به خدمت.  اگر گزینه دانشجو را انتخاب نمایید درخواست شما برای دانشگاه ارسال شده و پس از بررسی‌های لازم،  در صورت تایید نشدن معافیت تحصیلی اطلاعات به سامانه وظیفه عمومی منتقل خواهد شد.

 

  •  واریز وجه خواسته شده از طریق درگاه اینترنتی

 

  • در صورت تایید از سوی سازمان وظیفه عمومی بایستی مبلغ ودیعه را از طریق شماره حساب داده شده به شکل اینترنتی واریز نمود

 

  •  با تایید مراحل فوق الذکر،  صفحه با محتوای شماره سریال پرداخت، شماره  درخواست، کد اجرا و غیره برای دادن به نمایش در خواهد آمد که لازم است بعد از تایید نهایی آن را  در نزد خود نگه دارید

 

  •  اطلاعات مربوطه به سازمان وظیفه عمومی ارسال و با بررسی مدارک و اطلاعات شما اپراتور سازمان وظیفه عمومی مجوز خروج از کشور را صادر خواهد کرد.  اطلاعات به سامانه کشور گذرنامه نیز انتقال خواهند یافت

مدارک مورد نیاز جهت خروج از کشور مشمولان

از آنجا که نوع سفر های خارجی می تواند با اهداف گوناگون باشد، مدارکی که جهت ثبت درخواست لازم است نیز دارای تفاوت هایی است. در ادامه به تفکیک مدارک لازم جهت خروج از کشور در فرجه یکساله برای انواع سفر ذکر خواهیم کرد.

مدارک لازم برای خروج از کشور در فرجه یکساله

 

 سفرهای علمی خارج از کشور

 

  • داشتن  موافقت نامه دانشگاه محل تحصیل و تاییدیه دانشگاه  منتخب همراه با تعیین محدوده زمانی مشخص شده از سوی مرکز وظیفه عمومی استان محل سکونت یا تحصیل شخص. لازم به ذکر است که تاییدیه اداره کل دانشجویان داخل، وزارت علوم، دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز جهت تایید درخواست در این زمینه مورد قبول می باشد.

 

  • وثیقه ۸۰ میلیون ریالی وبجه نقد از طریق مراجعه به شعب موسسات مالی و اعتباری قوامین در تمامی نقاط کشور و همچنین،  تحویل اصل رسید آن به مرکز وظیفه عمومی محل سکونت و یا تحویل ضمانت نامه بانکی

 

نکته: بررسی درخواست متقاضی منوط به واریز و ارائه تمامی فیش های بانکی، ضمانت نامه بانکی، تعهد محضری و پر کردن فرم های مربوطه در حوزه های وظیفه عمومی می باشد.

 

سفرهای نیمه علمی

 

  • ارائه موافقت نامه صادر شده از سوی دانشگاه محل تحصیل و تاییدیه دانشگاه منتخب به  همراه تعیین محدوده زمانی سفر مربوطه  توسط مرکز وظیفه عمومی استان محل سکونت و تحصیل.

 

نکته:  اداره کل دانشجویان داخل، وزارت علوم، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هم می‌توانند درخواست خروج از کشور را برای این گونه سفرها تایید نمایند.

 

  •  واگذاری وثیقه نقدی ۸۰ میلیون ریالی از طریق شعب موسسه مالی اعتباری قوامین در تمامی کشور و ارائه اصل سند آن به مرکز وظیفه عمومی محل سکونت یا ارائه ضمانتنامه بانکی. توجه داشته باشید که فیش های بانکی، ضمانت نامه بانکی، تعهد محضری و پر کردن فرم های مربوطه جهت بررسی درخواست در روزهای وظیفه عمومی الزامی می باشد.

 

 

سفرهای مطالعاتی

  •  ارائه موافقتنامه از سوی دانشگاه محل تحصیل و تاییدیه دانشگاه منتخب با مشخص کردن محدوده زمانی مربوطه از سوی مرکز وظیفه عمومی محل سکونت و تحصیل. همچون موارد بالا اداره کل دانشجویان داخل، وزارت علوم، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند  درخواست  خروج از کشور را بررسی و تایید نمایند.

 

  •  واگذاری  وثیقه نقدی ۵۰ میلیون ریالی از طریق شعب موسسه مالی اعتباری قوامین و  ارائه اصل آن به مرکز وظیفه عمومی محل سکونت  ارائه ضمانت نامه بانکی

 

  • ارائه مدارک لازم جهت مجوز خروج از کشور در فرجه یکساله  برای سفرهای غیر علمی

 

  • واگذاری وثیقه نحوه 150  میلیون ریالی از طریق سوال مالی اعتباری قوامین و ارائه اسناد رسیده آن به مرکز وظیفه عمومی محل سکونت یا ارائه ضمانت بانکی

 

 

 

سفرهای زیارتی

 

 

  • صدور مجوز خروج از کشور برای دانشجویان و دانش آموزان مشمول جهت سفر های زیارتی و سیاحتی عربستان عراق تنها با ارائه درخواست خروج از کشور از دانشگاه یا گواهی اشتغال به تحصیل از اداره آموزش و پرورش امکان پذیر می باشد.

 

نکته: متقاضیان سفر به کشور عراق اعم از دانش آموزان،  تحصیلات یا افرادی که دارای برگه اعزام به خدمت هستند، می بایست نامه صادر شده از سازمان حج و زیارت یا کاروان که در آن  تاریخ سفر تعیین گردیده است را به وظیفه عمومی محل سکونت خود تحویل دهند.

 

نکته: دانش آموزان متقاضی سفر به کشور عربستان لازم است نامه صادر شده از سازمان حج و زیارت به همراه تاریخ و مقصد سفر را به وظیفه عمومی محل سکونت خود ارائه دهند.

  •  دانشجویان متقاضی سفر به کشور عراق و عربستان بایستی گواهی صادر شده توسط دانشگاه را به همراه تاریخ،  مقصد و علت سفر به حوزه وظیفه محل سکونت یا محل تحصیل خود تحویل دهند.

 

  • واگذاری  وثیقه به مبلغ نقدی ۲۰ میلیون ریال از طریق مراجعه به شعب موسسات مالی و اعتباری قوامین در تمامی نقاط کشور و همچنین  ارائه آن به مرکز وظیفه عمومی محل سکونت خود.

 

  •  پر کردن فرم سند تعهد و تعیین از سوی دفاتر اسناد رسمی

نکته: بررسی درخواست خروج از کشور در  فرجه یک ساله منوط به واریز و پر کردن فیش های بانکی،  ضمانت نامه بانکی،  تعهد محضری، و تکمیل فرم های مربوط به حوزه های وظیفه عمومی است.

 

 فرزندان مشمول مامورین ثابت دولت در خارج از کشور
  •  دانش آموزان و دانش آموزان  بایستی گواهی اشتغال به تحصیل را ارائه دهند.
  • پر کردن فرمهای درخواست شده و همچنین ارائه نامه از طرف سازمان های مربوطه
  • واگذاری ضمانت مورد نیاز توسط وزارت امور خارجه و سازمان ذیربط

 

 

نکات لازم در مورد ثبت درخواست خروج از کشور سفرهای زیارتی  و سیاحتی مشمولان

متقاضیان مشمول خروج از کشور در فرجه یکساله باید توجه داشته باشند که جهت ثبت درخواست خود نیازی به مراجعه حضور این بوده و  لازم است که برای سفرهای سیاحتی وزیارتی service.epolice.ir از طریق سایت اقدام نمایند.  همچنین، پس از ثبت درخواست می توانند در روز های اداری جهت ارائه مدارک مورد نیاز به امور دانشجویی مراجعه کنند. علاوه بر این رعایت نکات زیر الزامی است.

 

  • متقاضیان بایستی حتما کد  سخا  را برای به ثبت رساندن درخواست خود وارد کنند.

 

  •  داشتن حساب قرض‌الحسنه به اسم شمس دانشجو جهت پرداخت هزینه درخواست و مبلغ وثیقه ضروری  می باشد.

 

  •  دانشجویان جهت خروج از کشور در هر کدام از مقاطع تحصیلی ملزم به انتخاب واحد در همان نیمسال می باشند و اگر درخواست خروج برای نیمسال بعدی باشد پذیرفته نخواهد شد .

 

  • برای مواردی که چند کشور مقصد دانشجو می باشد کشور اول پذیرفته خواهد شد.

 

  •  ثبت درخواست بایستی حداقل ۲ هفته و حداکثر سه ماه قبل از تاریخ خروج در هر ترم باشد. در غیر این صورت با آن موافقت نخواهد شد.

 

  •  خروج از کشور برای سفرهای زیارتی به عقب ستان نهایتا تا ۳۰ روز مجاز خواهد بود .

 

  • برای اطلاع از آخرین وضعیت درخواست و مراحل انجام کار خود می‌تواند به سایت مذکور مراجعه نمایید.

 

  •  اگر بعد از ارسال  تاییدیه درخواست از سوی نظام وظیفه فاقد پاسپورت بودید، می توانید از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام نمایید.

 

  •  به همراه داشتن نامه کاروان زیارتی فیش تایید شده واریزی در هنگام مراجعه به واحد الزامی است.

 

برای دریافت pdf مقاله خروج از کشور در فرجه یکساله  کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله همانطور که مطالعه فرمودید شرایط و مراحل خروج از کشور در فرجه یکساله برای مشمولان مورد بررسی قرار گرفت و تلاش کردیم تا مدارک لازم جهت ثبت درخواست را نیز ذکر نماییم.

با این وجود، چنانچه هنور در این زمینه با مسئله یا مشکلی مواجه شدید و یا درباره خدمت وظیفه نیازمند دریافت راهنمایی می باشید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همکاران مجرب ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های درج شده در جدول زیر پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند.

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط خروج از کشور در فرجه یکساله برای مشمولان چیست؟

به منظور اطلاع از شرایط خروج می توانید مقاله حاضر را مطالعه فرمایید.

برای اخذ مجوز برای خروج از کشور در فرجه یکساله برای مشمولان به کجا مراجعه نماییم؟

مراحل اولیه جهت اخذ مجوز خروج از کشور به شکل اینترنتی می باشد. سپس بایستی از طریق مراجعه حضوری به سازمان ها یا  مراکز تحصیلی مربوطه سایر اقدامات را انجام داد.

اگر در هنگام درخواست و اخذ مجوز خروج از کشور در فرجه یکساله برای مشمولان با مشکل مواجه شدیم چه باید کرد؟

برای دریافت راهنمایی در این زمینه می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تمای حاصل فرمایید.

 

نظرات

44 دیدگاه دربارهٔ «خروج از کشور در فرجه یکساله برای مشمولان ۱۴۰۳ +شرایط و مراحل»

  1. Avatar photo سهند گفت:

    سلام
    بنده سنواتم تموم شده و در فرجه یکساله اجازه دادند که پایان نامه ارشد را تکمیل کنم. یعنی ترم ۹ ارشد میشم ایا اجازه خروج برای سفر سیاحتی دارم؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله مشکلی ندارند.

  2. Avatar photo محسن گفت:

    سلام
    ببخشید در صورت اخراج از دانشگاه؛ تو اون 1 سال قبل از رفتن به سربازی امکان خروج سیاحتی از کشور هست؟
    ممنون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید در فرجه 1 ساله از کشور خارج شوید باقید وثیقه

  3. Avatar photo پارسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    بعد از فارغ التحصیلی در فرجه یک ساله، برای خروج از کشور باید کدوم گزینه(دانشجویی یا برگه آماده به خدمت) رو در سایت services.epolice.ir بزنیم؟
    آیا برای خروج از کشور در فرجه یک ساله نیاز به برگ سبز هست؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در فرجه تحصیلی امکان خروج از کشور ندارید

      1. Avatar photo دانیال گفت:

        سلام وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بپرسم که تو زمان فراغت از تحصیل اون فرجه ی یک ساله بعد از فارغ التحصیلی رو منظورمه میشه از کشور خارج شد یا خیر؟ و آیا وثیقه رو از ما قبول میکنن؟
        من مقطع ارشد هستم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر بله میتونید از کشور خارج بشید باید نزد نظام وظیفه وثیقه بگذارید و سر موعد مقرر به کشور برگردین

  4. Avatar photo مجتبا گفت:

    شماره مشاورتونم با صفر بی صفر در شبکه موجود نیست چجوری تماس بگیرم؟

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

  5. Avatar photo مجتبا گفت:

    سلام من امسال سال آخرو تموم کردم ولی هنوز بهم دیپلم ندادن چون چند تا درزس رو افتادم از اونور من گذرنامه دارم و پارسال رفتم کربلا و تا ۴ سال دیگ انقضا داره. میرم تو سامانه سخا برا گذرنامه زیارتی هم میگه شما ی گذرنامه فعال دارید کد فارغ التحصیلی هم ندارم هنوز برا گرفتن معافیت تحصیلی ولی خب با همه ی اینا ۱۸ سالم تموم شده. پلیس +۱۰ هم فقط گفت بم برو سخا ک رفتم حالا میخام بدونم میتونم از کشور خارج بشم یا نه باید کار خاصی بکنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      داخل سامانه سخا درخواست مجوز خروج از کشور ثبت کنید.

  6. Avatar photo میلاد گفت:

    با سلام
    بنده فارغ‌التحصیل شدم بهمن 1401 و معافیت تحصیلی هم تا 31 شهریور 1402 دارم و میخوام درخواست مجوز خروج از کشور بدم توی سامانه سخا رد کرده دانشگاه باید چیکار کنم ؟!کشور مقصد عراق

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      به پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنید

      1. Avatar photo میلاد گفت:

        بابت مجوز خروج مشکلی پیش نمیاد دیگ خیالم راحت باشه؟!

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام دوست عزیز
          برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با شماورین مجموعه تماس بگیرید

  7. Avatar photo ساسان گفت:

    باسلام،من فارغ التحصیل شهریور ۱۴۰۱ از دانشگاه علم و صنعت هستم و با نامه فارغ التحصیلی برای مجوز خروج از کشور اقدام کردم.نظام وظیفه گیلان میگه که ما نمی تونیم نامه رو ثبت کنیم و باید به تهران مراجعه کنید.می خواستم ببینم آیا این حرف درسته و آیا روش دیگری غیر از مراجعه حضوری برای دریافت مجوز خروج وجود داره؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  8. Avatar photo پویا گفت:

    سلام روز بخیر،
    من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم. در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۱ از دانشگاه (شبانه) اخراج شدم. معافیت تحصیلی که داشتم تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به اتمام میرسه. الان از یک دانشگاه خارجی برای ارشد پذیرش گرفتم. از نظام وظیفه پرسیدم.به من گفتن من اجازه ادامه تحصیل ندارم ولی اجازه خروج از کشور دارم. دانشگاه برای دانشجوی اخراجی مجوز خروج صادر میکنه؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز شما برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اگر پذیرش قطعی بگیرید و ثبت نام انجام بدید مانعی برای تحصیل و خروج از کشور ندارید.

      1. Avatar photo پویا گفت:

        ممنون از پاسخ شما. یعنی الان من میتونم در سامانه سخا درخواست معافیت تحصیلی یا خروج از کشور بدم؟

        1. Avatar photo tahmasebi گفت:

          بله میتونید درخواستتون روثبت کنید و اگر غیبت نداشته باشید و مشمول نباشید موافقت خواهد شد.

  9. Avatar photo پویا گفت:

    سلام روز بخیر،
    من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم. در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۱ از دانشگاه (شبانه) اخراج شدم. معافیت تحصیلی که داشتم تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به اتمام میرسه. الان از یک دانشگاه خارجی برای ارشد پذیرش گرفتم. از نظام وظیفه پرسیدم گفتن که اجازه ادامه تحصیل ندارم ولی اجازه خروج از کشور دارم. گفتن برم سامانه سخا درخواست بدم.دانشگاه مجوز خروج از کشور رو میده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      به تایید نظام وظیفه بستگی دارد.

  10. Avatar photo hasan گفت:

    سلام وقتتون بخیر، برای خروج از کشور در فرجه یکساله، باید چطور اقدام کرد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      با مراجعه به پلیس +10 و نظام وظیفه میتوانید نسبت ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

      1. Avatar photo hasan گفت:

        خیلی ممنون، پس حتما نیاز به مراجعه حضوری هست؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت به خیر
          بله و برای صدور گذرنامه از طریق سامانه سخا باید اقدام نمایید.

  11. Avatar photo علی اسماعیلی گفت:

    سلام اگر تو فرجه ی یکساله باشیم وقتی واسه مجوز خروج از کشور درخواست میدیم باز هم باید دانشگاه تایید کنه؟؟؟

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام روزبخیر
      تو فرجه یک ساله امکان خارج از کشور رفتن ندارید.

      1. Avatar photo علی اسماعیلی گفت:

        تا بهمن ماه امسال معافیت تحصیلی دارما بهمن پارسال فارغ التحصیل شدم چون دیدم تو سوالات بود که اگر معافیت تحصیلی باشه میتونیم ولی خب ۴ سال لیسانس تموم شه واسه من الان تو فرجه ام

        1. Avatar photo karimi گفت:

          سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  12. Avatar photo جواد گفت:

    سلام،اگر در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل شویم(ترم 11 یا 12 کارشناسی پیوسته) هم مشکلی برایمان پیش نمی اید و می توانیم قبل تمام شدن یک سال از کشور به جهت مسافرت خارج شویم؟یا مشکلی پیش می اید و باید حتما وارد کارشناسی ارشد شویم تا این اجازه رو به ما بدهند؟(راستش راجب این موضوع جواب های ضد و نقیضی شنیدم)

    1. Avatar photo maleki گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  13. Avatar photo آریا گفت:

    سلام در مدت فرجه یکساله بعد از فارغ تحصیلی چند بار می تونیم ورود و خروج داشته باشیم ؟

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام روز بخیر خیلی نباید تاخیر داشته باشید مگر این که مرخصی بگیرید

  14. Avatar photo امین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من بهمن ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شدم و تا تاریخ ۱۵ بهمن 1401 معافیت تحصیلی دارم میخواستم بدونم با توجه به داشتن معافیت تحصیلی میتونم از کشور خارج بشم ؟ یا حتما باید دانشجو باشم ؟

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام بله میتونید در حین معافیت تحصیلی اقدام به درخواست مجوز خروج از کشور کنید

      1. Avatar photo علی اسماعیلی گفت:

        الان ایشون که گفتن بهمن پارسال فارغ التحصیل شدم و تا بهمن ۱۴۰۱ معافیت تحصیلی دارم وضعیتمون مثل همدیگس تو فرجه ایم دانشجو نیستیم ولی تو سایت epolice میشه درخواست داد دانشگاه باید تایید کنه؟

        1. Avatar photo karimi گفت:

          سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  15. Avatar photo نیما گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم اگه ترم ۷ با مدرک معادل فوق دیپلم از دانشگاه سراسری انصراف بدیم. فرجه یکساله داریم یا نه ؟ و میشه توی این مدت مسافرت سیاحتی رفت؟ چند روز؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      بعد از انصراف و یا فارغ التحصیلی در هر مقطع یک سال فرصت دارید تاتکلیف خود را مشخص کنید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

      1. Avatar photo مینایی گفت:

        سلام.در یک سال بعد از انصراف میتوان به خارج از کشور سفر کرد؟

        1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

          سلام وقت بخیر
          در زمان فرجه تحصیلی امکان دریافت مجوز خروج از کشور نمی باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور