ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته حسابداری بدون کنکور

رشته حسابداری بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته حسابداری یکی از رشته های بسیار پر کاربرد و پر متقاضی است که سالانه متقاضیان بسیاری برای تحصیل در این رشته ثبت نام می کنند. هر یک از داوطلبان می توانند هم از طریق شرکت در کنکور و هم بر اساس سوابق تحصیلی خود در این رشته درس بخوانند. اگر شما هم جز داوطلبان تحصیل در رشته حسابداری بدون کنکور هستید، برای تحصیل در این رشته می توانید با تمامی دیپلم های ریاضی، تجربی، انسانی و حتی فنی حرفه ای اقدام نمایید و هیچ گونه مانعی برای شما وجود نخواهد داشت. اما، برای ثبت نام در این رشته، باید شرایط و مدارکی را داشته باشید. در این مقاله نیز به صورت جامع به معرفی و بررسی شرایط رشته حسابداری بدون کنکور خواهیم پرداخت و نیز دانشگاه های ارائه دهنده این رشته را نیز معرفی خواهیم کرد. چنانچه متقاضی تحصیل و ثبت نام در رشته حسابداری بدون آزمون هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

رشته حسابداری بدون کنکور

 

 

آشنایی با رشته حسابداری بدون کنکور

رشته حسابداری یکی از پر متقاضی ترین رشته های دانشگاهی می باشد که به دلیل کاربردهای زیاد و نیز بازار کار گسترده، سالانه استقبال خوبی از این رشته نیز به عمل می آید. رشته حسابداری مستلزم علاقه به مباحث ریاضی و آمار می باشد. حسابدار باید بتواند ساعت ها پشت میز نشسته و به محاسبه اعداد و ارقام و گزارش ها به صورت دقیق و با تمرکز بالا بپردازد. یک حسابدار به جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و در نهایت تهیه گزارش و صورت حساب های مالی در انواع شکل ها و جداول می پردازد. حسابدار، در نهایت این اطلاعات را به افراد ذینفع سازمان مربوطه منتقل می کند.

با مطالعه اطلاعات و آمار ارائه شده توسط حساب دار، مدیران سازمانی یا برون سازمانی (افراد ذینفع در سازمان) می توانند وضعیت سرمایه، دارایی، بدهی و در حالت کلی صورت های مالی خود را مشاهده نمایند. افراد علاقمند می توانند در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته حسابداری بدون کنکور و یا با کنکور ثبت نام نمایند. در صورتی که تمایل دارید تا در رشته حسابداری بدون آزمون ثبت نام نمایید، لازم است بدانید که سوابق تحصیلی شما حائز اهمیت است و هر دانشگاهی با توجه به قوانین و مقررات خود حداقل نمره معدلی را تعیین کرده است.

 

 

آشنایی با رشته حسابداری بدون کنکور

 

 

📌 لازم به ذکر است تا بدانید که در حال حاضر دانشگاه های سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی در رشته حسابداری بدون کنکور دانشجو می پذیرند. البته زمان و شرایط ثبت نام این دانشگاه ها، با یکدیگر تفاوت هایی دارند که لازم است داوطلبان در هنگام انتخاب رشته از آن ها اطلاع یابند. برای کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در هر دانشگاه می توانید با مشاورین ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را مطرح کنید.

 

 

زمان و نحوه ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه سراسری

زمان ثبت نام رشته حسابداری بدون آزمون در دانشگاه های سراسری برای نیمسال اول (مهر ماه) از مرداد ماه تا اوایل شهریور و برای نیمسال دوم (بهمن ماه) از آذر ماه تا بهمن ماه در نظر گرفته شده است. به طور معمول سازمان سنجش هر ساله دفترچه راهنمای انتخاب رشته را در زمان های ذکر شده منتشر می نماید تا داوطلبان با مطالعه و اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط از میان کد رشته محل های موجود انتخاب خود را نمایند.

✔️ نحوه ثبت نام بدون کنکور سراسری رشته حسابداری بدین صورت می باشد که متقاضیان پس از ورود به سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و کلیک بر روی گزینه سراسری به قسمتی وارد می شوند که می توانند گزینه ثبت نام و پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را مشاهده نمایند. پس از انتخاب این گزینه در مرحله بعدی بایستی برای خرید کارت اعتباری اقدام کرده و پس از پرداخت هزینه و تکمیل فرم اطلاعات شخصی، شماره سریالی را دریافت نمایند. این شماره برای ورود به مرحله اصلی و ادامه ثبت نام ضروری می باشد.

✔️ پس از انجام و پر کردن تمامی مراحل خواسته شده، داوطلب می تواند در فرمی که در اختیار او قرار داده می شود، 100 انتخاب داشته باشد و رشته حسابداری را در مقطع، شهر و دانشگاه مورد نظر خود وارد نمایند. البته توصیه می شود متقاضیان دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کرده و برای ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور از میان دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور و غیر انتفاعی انتخاب نمایند.

 

شرایط ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور سراسری

در دفترچه انتخاب رشته های بدون کنکور، شرایط عمومی و اختصاصی جهت پذیرش دانشجویان به طور کامل ارائه شده است که این شرایط برای ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور به شرح زیر می باشند:

شرایط عمومی

اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

نداشتن دشمنی، عناد و خصومت آشکارا با حکومت جمهوری اسلامی ایران

متناسب بودن شرایط جسمانی و روانی داوطلب با رشته مورد نظر

نداشتن سوابق فساد اخلاقی و هنجار شکنی در طول دوران تحصیل

عدم حضور و یا سابقه حضور در گروه‌ های ضد اسلام و حکومت جمهوری اسلامی ایران

 

نحوه ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور داشنگاه آزاد

 

شرایط اختصاصی 

داشتن یکی از مدارک دیپلم چهار ساله قدیم و یا دیپلم متوسط سه ساله، دیپلم فنی حرفه ای، کار و دانش برای ثبت نام در دوره‌ های کاردانی

مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم جهت ثبت نام در مقاطع کارشناسی ناپیوسته

داشتن مدارک مقاطع بالاتر مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز مورد قبول می باشد.

داوطلبانی که شاغل هستند و در مشاغل دولتی به صورت کارمند مشغول به کار هستند، تنها در صورت تایید سازمان اشتغال خود، قادر به ثبت نام خواهند بود.

پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یعنی همان معدل کتبی دیپلم متناسب با رشته انتخابی خواهد بود.

 دانش آموزان پایه دوازدهم نظام جدید که هنوز امتحانات نهایی را به پایان نرسانده اند می تواند در زمان ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور سراسری نیمسال اول شرکت کرده و بعد از کسب کارنامه، معدل خود را ارائه دهند.

افرادی که دارای یکی از سهمیه های مندرج در دفترچه اعم از، ایثارگران، خانواده شهدا، منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه هستند، سهمیه ها مطابق با ضوابط موجود در دفترچه بر پذیرش رشته حسابداری تاثیر گذار خواهد بود.

داوطلبانی که در رشته حسابداری یا هر رشته دیگری پذیرفته شده اند، الویت های بعدی آن ها بررسی نمی شود و تنها حق انتخاب یک رشته را خواهند داشت.

به جز استعداهای درخشان (تحت شرایط خاصی) هیچ دانشجویی حق ندارد به طور همزمان در دو یا چند رشته تحصیل نماید.

اگر یک متقاضی در رشته حسابداری بدون کنکور پذیرفته شود و سپس تصمیم بگیرد که در حسابداری یا هر رشته با آزمون دیگری تحصیل نماید، همه دانشگاه ها باید طبق ضوابط با وی همکاری نموده و مدارک و هزینه های پرداخت شده را به او باز گردانند.

 

قبولی حسابداری بدون کنکور

 

 

زمان و نحوه ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه آزاد

افرادی که تمایل به شرکت در رشته حسابداری بدون آزمون دانشگاه آزاد دارند، می توانند در هر دو نیمسال اول (مهر ماه) و دوم (بهمن ماه) برای ثبت نام اقدام نمایند. اعلام تاریخ دقیق ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه آزاد بر عهده مرکز سنجش و آموزش این سازمان می باشد. داوطلبان علاقمند می توانند در هر کدام از مقاطع تحصیلی در رشته حسابداری بدون آزمون دانشگاه آزاد شرکت نمایند. ثبت نام پذیرش نیمسال اول به طور معمول از مرداد ماه آغاز و تا مهر ماه به طول می انجامد. همچنین، ثبت نام نوبت دوم نیز از آذر ماه تا بهمن ماه ادامه دارد. گفتنی است که این زمان نه تنها برای رشته حسابداری بلکه تمامی رشته های دانشگاه آزاد و سراسری یکسان می باشد. لذا، متقاضیان بایستی در زمان تعیین شده با مراجعه به سامانه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند که این مراحل، به شرح زیر می باشند: 

 

مراحل ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور آزاد

✔️ ورود به سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی azmoon.org

✔️ انتخاب گزینه ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

✔️ خرید کارت اعتباری

✔️ دریافت کد 8 رقمی مربوط به کارت اعتباری

✔️ ادامه روند ثبت نام و تکمیل موارد خواسته شده به دقت

✔️ انتخاب از میان کد رشته محل داده شده برای رشته حسابداری

✔️ انتخاب تکمیل فرآیند و دریافت کد پیگیری و شماره پرونده 

 

 

👈 جهت دریافت راهنمای تصویری مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 👉

 

 

 

شرایط ثبت نام رشته حسابداری بدون آزمون دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد، رشته حسابداری بدون آزمون دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف کاردانی ناپیوسته، و کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته ارائه می گردد. شرایط هر کدام از این مقاطع نیز با دیگری تفاوت هایی دارند که برخی از این شرایط عبارتند از:

✔️ پذیرش دانشجو به طور معمول به صورت اینترنتی می باشد.

✔️ در ثبت نام رشته حسابداری کاردانی پیوسته تنها اشخاصی که دارای مدرک دیپلم فنی یا کار و دانش هستند می توانند شرکت نمایند.

✔️ برای کاردانی ناپیوسته دارندگان مدرک دیپلم نظری (یعنی یکی از رشته های ریاضی، تجربی و انسانی) قادر به ثبت نام می باشند.

✔️ متقاضیان دوره کاردانی پیوسته حداکثر مجاز به انتخاب 20 کد رشته محل می باشند، که رشته حسابداری می تواند یکی از آن ها باشد.

 

📌 ثبت نام در رشته حسابداری بدون آزمون در مقاطع کارشناسی حسابداری پیوسته یا ناپیوسته نیز شرایط دیگری وجود دارند که برای اطلاع کامل در مورد تمامی ضوابط و شرایط مرتبط می توانید با مشاورین مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

دانشگاه های آزاد پذیرنده رشته حسابداری بدون کنکور

 

دانشگاه های آزاد پذیرنده رشته حسابداری بدون کنکور

خوشبختانه تعداد دانشگاه های آزادی که در رشته های گوناگون، بدون کنکور دانشجو می پذیرند، رو به افزایش می باشد. در این بخش از مقاله لیست دانشگاه های آزاد تهران را که دارای رشته حسابداری بدون کنکور می باشند ارائه داده ایم که به شرح زیر می باشند: 

دانشگاه آزاد واحد رودهن دانشگاه آزاد واحد رباط کریم دانشگاه آزاد واحد ملارد دانشگاه آزاد واحد دانشگاه آزاد واحد ورامین دانشگاه آزاد واحد شهریار دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه دانشگاه آزاد واحد قرچک
دانشگاه آزاد واحد تهران شمال دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد واحد دماوند دانشگاه آزاد واحد تهران شرق دانشگاه آزاد واحد اسلام شهر دانشگاه آزاد واحد شهر قدس دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب ___

 

 

زمان و مراحل ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور علمی کاربردی

متقاضیانی که در نظر دارند رشته حسابداری را در دانشگاه علمی کاربردی بگذرانند نیز می توانند در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در هر دو نیم سال اول و دوم برای پذیرش اقدام نمایند. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی رشته حسابداری بدون کنکور نیز با دانشگاه سراسری یکسان است. داوطلبان علاقه مند می توانند جهت ثبت نام به سامانه سازمان سنجش مراجعه کرده و از میان گرایش های مختلف رشته حسابداری، متناسب با شرایط خود دانشگاه مد نظر را انتخاب نمایند.  ثبت نام رشته حسابداری بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی بوده و با طی کردن گام های زیر قابل انجام است:

✔️ ورود به سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

✔️ کلیک بر روی گزینه دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام  

✔️ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه مربوطه

✔️ دریافت شناسه هشت رقمی

✔️ ادامه فرایند ثبت نام و تکمیل موارد خواسته شده

✔️ انتخاب 30 مورد برای مقطع کاردانی و 20 مورد مقطع کارشناسی که رشته حسابداری یکی از آن ها خواهد بود.

✔️ بررسی مجدد و انجام ویرایش های لازم

✔️ کلیک بر روی تکمیل فرآیند و اخذ کد رهگیری

 

 

👈 برای دریافت راهنمای تصویری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بر روی لینک زیر کلیک کنید. 👉

 

 

شرایط عمومی ثبت نام حسابداری بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی نیز مانند همه دانشگاه های دیگر برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های خود، دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. برخی از شرایط عمومی این دانشگاه عبارتند از:

✔️ معتقد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی

✔️ عدم داشتن هر گونه سوء سابقه و یا پیشینه کیفری

✔️ نداشتن هر گونه ارتباط با گروهک های ضد دینی یا ضد انقلاب

✔️ داشتن توانایی و قابلیت های مرتبط با رشته حسابداری

✔️ عدم داشتن سوابقی مانند هنجار شکنی های اجتماعی

✔️ عدم داشتن دشمنی و عناد با جمهوری اسلامی ایران

 

 

 

نحوه ثبت نام رشته حسابداری بدون آزمون پیام نور

 

 

 

لیست دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی پذیرنده رشته حسابداری بدون آزمون

علاوه بر دانشگاه های پیام نور، علاقه مندان می توانند در دوره های غیر انتفاعی نیز، رشته حسابداری بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی ادامه دهند. هم دانشگاه های پیام نور و هم غیر انتفاعی دارای ظرفیت های پذیرش نسبتا خوبی می باشند. در زیر لیست برخی از دانشگاه های دارای رشته حسابداری بدون کنکور ذکر شده است.

 

مؤسسه غیر انتفاعی رشیدیه – تبریز مؤسسه غیر انتفاعی رحمان – رامسر مؤسسه غیر انتفاعی چرخ نیلوفری آذربایجان – تبریز مؤسسه غیر انتفاعی دیلمان – لاهیجان مؤسسه غیر انتفاعی سراج – تبریز
مؤسسه غیر انتفاعی دانا – یاسوج مؤسسه غیر انتفاعی رضویه – ساوه مؤسسه غیر انتفاعی ربع رشیدی – تبریز مؤسسه غیر انتفاعی ساعی – گرگان مؤسسه غیر انتفاعی راه دانش – بابل
مؤسسه غیر انتفاعی پیام – گیپایگان مؤسسه غیر انتفاعی اشراق – بجنورد مؤسسه غیر انتفاعی حکیم طوس – مشهد مؤسسه غیر انتفاعی بهاران – گرگان مؤسسه غیر انتفاعی راغب اصفهانی – اصفهان
مؤسسه غیر انتفاعی ایران مهر – قروه مؤسسه غیر انتفاعی روزبه – زنجان مؤسسه غیر انتفاعی ایمان و اندیشه – ملایر مؤسسه غیر انتفاعی روزبهان – ساری مؤسسه غیر انتفاعی توحید – گلوگاه مازندران
مؤسسه غیر انتفاعی خرد – بوشهر
مؤسسه غیر انتفاعی الوند – همدان
مؤسسه غیر انتفاعی پارسیان – بیدستان قزوین  ____ ____ 
پیام نور استان آذربایجان  غربی – واحد پیرانشهر پیام نور استان آذربایجان  غربی – واحد پیرانشهر پیام نور استان آذربایجان  غربی – واحد پیرانشهر  پیام نور استان آذربایجان غربی – واحد اشنویه پیام نور استان آذربایجان غربی – واحد پیرانشهر
پیام نور استان آذربایجان غربی – مرکز نقده پیام نور استان آذربایجان غربی – واحد سردشت  پیام نور استان آذربایجان غربی – واحد سیاه چشمه  پیام نور استان آذربایجان غربی – مرکز مهاباد پیام نور استان آذربایجان غربی – مرکز ماکو
پیام نور استان آذربایجان غربی – مرکز شاهین دژ  پیام نور استان آذربایجان شرقی – واحد هریس پیام نور استان آذربایجان شرقی – واحد ورزقان پیام نور استان آذربایجان شرقی – واحد سمنان پیام نور استان آذربایجان شرقی – واحد ملکان
 پیام نور استان آذربایجان غربی – مرکز بوکان پیام نور استان آذربایجان شرقی – واحد کلیبر پیام نور استان آذربایجان شرقی – واحد قره آقاج پیام نور استان آذربایجان شرقی – واحد شربیان _____

 

شهریه رشته های حسابداری بدون آزمون 

همانطور که می دانید تحصیل در تمام رشته های بدون کنکور مسلتزم پرداخت شهریه می باشد. برای بسیاری از داوطلبانی که قصد ثبت نام در رشته حسابداری بدون کنکور را دارند، آگاهی از میزان شهریه اهمیت بالایی دارد. شهریه دانشگاه آزاد بدون کنکور هر ساله با تغییراتی همراه است و معمولا روند افزایشی دارد. البته شهریه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد با یکدیگر متفاوت خواهد بود. برای مثال شهریه رشته حسابداری در مقطع کاردانی که جزء رشته های انسانی محسوب می شود در این دانشگاه برای سال 99 دارای شهریه ثابت 500  تا 600 هزار تومان، و شهریه متغیر 700 هزار تا یک میلیون تومان می باشد. در مقطع کارشناسی نیز 650 تا 800 هزار تومان برای شهریه ثابت، و 700 الی 1 میلیون و 100 هزار تومان است.

این مقدار برای دانشگاه ها و دوره های علمی کاربردی، شبانه و علمی کاربردی رشته حسابداری متفاوت است. از آنجا که هزینه ها در هر کدام از دانشگاه ها طی مصوبه های جدید تغییر می کند و این خود یک عامل مهم و تاثیر گذار برای تصمیم گیری متقاضیان است، می توانید برای اطلاعات کامل و جامع در مورد شهریه همه موسسات آموزشی عالی با مشاورین مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

ثبت نام حسابداری بدون کنکور

 

چارت درسی کارشناسی پیوسته رشته حسابداری

یکی از فاکتور هایی که می بایست پیش از انتخاب یک رشته در نظر بگیرید، میزان علاقه و مهارت شما در آن رشته است. مشاهده و مطالعه چارت درسی هر رشته ای می تواند شما را با مسیری که در طول تحصیل طی خواهید کرد آشنا کرده و یک دید کلی از آن رشته را به شما ارائه دهد. از این رو اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته رشته حسابداری را دارید، لازم است تا از دروسی که در دانشگاه مورد مطالعه قرار خواهید داد، آگاهی و اطلاعات لازم را به دست آورید. به طور کلی برای دریافت مدرک حسابداری در مقطع کارشناسی پیوسته می بایست 21 واحد در دروس عمومی، 62 واحد در دروس تخصصی و 52 واحد در دروس پایه را بگذرانید. با توجه به مشترک و یکسان بودن دروس عمومی در همه ی رشته ها، در ادامه این مقاله تنها به بررسی دروس تخصصی و پایه رشته حسابداری در مقطع کارشناسی پیوسته می پردازیم. چارت درسی این رشته عبارت است از:

 

📚 لیست دروس تخصصی رشته حسابداری 📚 📑 لیست دروس پایه رشته حسابداری 📑
اصول حسابداری 1 روانشناسی عمومی
اصول حسابداری 2 ریاضیات پایه و مقدمات آمار
اصول حسابداری 3 اصول علم اقتصاد ۱
حسابداری میانه 1 ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت
حسابداری میانه 2 اصول علم اقتصاد 2
زبان تخصصی 1 مبانی جامعه شناسی
حسابداری پیشرفته 1 آمار و کاربرد آن در مدیریت
حسابداری صنعتی 1 مالیه عمومی و خط و مشی مالی دولتها
زبان تخصصی 2 مبانی سازمان و مدیریت
حسابداری صنعتی 2 حقوق بازرگانی
حسابرسی 1 مبانی و کاربرد کامپیوتر
حسابداری پیشرفته 2 روش های تحقیق و ماخذ شناسی
مدیریت مالی 1 پژوهش عملیاتی 1
حسابرسی 2 پژوهش عملیاتی 2
اصول تنظیم و کنترل بودجه دولتی مدیریت تولید
حسابداری صنعتی 3 پول و ارز و بانکداری
مدیریت مالی2 توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
حسابداری و حسابرسی دولتی
حسابداری مالیاتی

 

مشاوره بازار کار رشته حسابداری بدون آزمون

ممکن است برخی از افراد تصور کنند که مدرک رشته های بدون کنکور اعتبار کمتری نسبت به رشته های با کنکور دارد. اما خبر خوش آن است که در مدرک نهایی شما چیزی به نام بدون کنکور درج نمی شود و اعتبار این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند. بنابراین، بدون هیچ نگرانی می توانید رشته مورد علاقه خود را انتخاب و با جدیت برای موفقیت در آن تلاش کنید. تنها فاکتور مهمی که شما را از سایرین متمایز می کند، داشتن علم، مهارت و تجربه کافی است.

رشته حسابداری نیز خوشبختانه در کشور ما دارای بازار کار بسیار خوبی است. فارغ التحصیلان این رشته، در هر شرکت، کارخانه، موسسه و نهاد دولتی و غیر دولتی جای کار دارند. همچنین، این افراد می توانند به عنوان حسابرس ارشد، خزانه دار، کمک حسابدار، کارشناس ارشد مالی و یا رئیس حسابداری پروژه، رئیس حسابداری، و یا سرپرست مالی مشغول به کار شوند. اصلی ترین مهارت های مورد نیاز یک حسابدار، آشنایی با اینترنت، معرفی استراتژی هایی به منظور افزایش سود دهی و کاهش ضرر در هر شرکت، حفظ امانت داری در اطلاعات مالی شرکت، تخصص در کار با نرم افزارهای روز حسابرسی و روابط عمومی خوب می باشد. میزان درآمد نیز در نهادهای دولتی و خصوصی متفاوت می باشد و بسته به مدرک و میزان مهارت افزایش می یابد. 

 

جدیدترین اخبار رشته حسابداری بدون کنکور

📝 آخرین مهلت ثبت نام در رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای آن دسته از رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیمسال اول پذیرش آن ها به صورت صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است، روز جمعه ۲۸ مرداد ماه به پایان رسید.

📝 آموزش حسابداری در اصفهان

آموزش حسابداری را جامع و طبق استاندارهای روز فرا بگیرید؛ چرا که حسابداری یکی از مشاغل حساس و نیازمند دقت است و کوچک‌ترین اشتباه و خطا در ضمن آن می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیر زیادی را به بار آورد.

 

 

رشته حسابداری

 

📜 خلاصه مطالب 📜

در این مقاله در مورد شرایط و نحوه ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه های مختلف صحبت کردیم و نیز شرایط لازم برای ثبت نام در هر یک از دانشگاه ها و زمان ثبت نام رشته حسابداری بدون آزمون را نیز بررسی کردیم. چنانچه علاقمند به ثبت نام در این رشته هستید و می خواهید که از میزان شهریه، نحوه انتخاب رشته، دانشگاه های پذیرنده در استان های محل سکونت، موقعیت شغلی و محتوای دروس اطلاع یابید، می توانید به این مقاله مراجعه نمایید. پس از مطالعه دقیق این مقاله اطلاعات جامعی را از این رشته کسب خواهید کرد. چنانچه پس از مطالعه مقاله با سوال و یا اشکالی مواجه شدید می توانید از ساعت 8 صبح تا 12 شب با مشاورین مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید و یا برای ما کامنت بگذارید. مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. 

 

 

 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 📥

 

3.7/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری چه زمانی است؟

ثبت نام نیم سال اول به طور معمول از مرداد ماه و برای نیمسال دوم از بهمن ماه آغاز می شود.

شرایط ثبت نام حسابداری بدون آزمون چیست؟

در دفترچه انتخاب رشته دو شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش و ثبت نام ارائه شده است که لازم است متقاضیان آن ها را با دقت مطالعه نمایند.

آیا مدرک رشته حسابداری بدون کنکور و با کنکور با یکدیگر متفاوت هستند؟

خیر. در هنگام فارغ التحصیلی در مدرک تحصیلی عنوان بدون کنکور به هیچ عنوان قید نمی شود و مدارک هیچ تفاوتی با هم ندارند.

 

نظرات

124 دیدگاه دربارهٔ «رشته حسابداری بدون کنکور»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام من پارسال دیپلم علوم تجربی گرفتم معدل کتبیم ۱۱/۴۳ و معدل کلم ۱۵/۴۳ شده میتونم بدون کنکور وارد دانشگاه روزانه حسابداری بشم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      ب توجه به معدل تان تقریبا شانس پذیرش شما پایین می باشد در نظر بگیرید علاوه بر معدل نحوه انتخاب رشته سایر داوطلبان در پذیرش شما تاثیر گذار است

  2. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من دیپلم نظام جدید علوم تجربی دارم و معدل کتبیم شده 11/43 و معدل کل شدم ۱۵/۴۳ میخواستم بدونم میتونم بدون کنکور وارد دانشگاه روزانه حسابداری بشم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      شانس پایینی در قبولی دارید
      و باید ببینید اصلا استان شما روزانه ارایه دادن یا خیر

  3. Avatar photo Sati گفت:

    سلام وقت بخیر من معدل دیپلمم ۱۷.۱۷است میتونم در رشته حسابداری با سوابق تحصیلی ثبت نام کنم

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله ثبت نام شما امکان پذیر است

  4. Avatar photo سامان گفت:

    سلام خسته نباشید من پایه دوازدهم هستم در رشته گرافیک رایانه‌ای کاردانش میخواستم بدونم که دیپلم رو بگیرم میتونم دانشگاه آزاد رشته حسابداری بدون کنکور کاردانی پیوسته تحصیل کنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      لام وقت بخیر مقطع کاردانی پیوسته شرط تجانس رشته ای براتون وجود دارد

  5. Avatar photo سامان گفت:

    سلام من‌معدل دیپلمم ۱۱ هست میشه در رشته حسابداری ادمه تحصل بدم یا نه ممنون

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید در رشته مورد نظر ثبت نام نمایید پیشنهاد می کنم برای انتحاب رشته و دانشگاه با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید

  6. Avatar photo رها گفت:

    سلام وقت بخیر من معدل دیپلمم 19 چه دانشگاهی میتونم ثبت نام کنم بدون کنکور

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر ثبت نام بدون ازمون دانشگاه ازاد و سراسری تنها وابسته بت معدل دیپلم نمیباشد و وابسته به نوع دیپلم رشته ی دیپلم و … دارد که باید برسی شود برای دریافت مشاوره با ما تماس بفرمایید

  7. Avatar photo رها گفت:

    سلام من معدل دیپلم 19 چه دانشگاه های میتونم برم بدون کنکور

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام، با معدل 19 تقریبا در هر رشته ای و هر دانشگاهی که مایل باشید قبول خواهید شد.

  8. Avatar photo ... گفت:

    سلام.برای قبولی معدل مهمه؟من معدلم کتبیم شد ۹🤦‍♀️

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما با معدل خود وارد رقابت میشوید

      1. Avatar photo amir گفت:

        با چه معدلی میتوان رسته حسابداری را انتخاب کرد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور