ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین گرایش رشته حقوق ۱۴۰۲+ پردرآمدترین ها

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بهترین گرایش رشته حقوق
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید بهترین گرایش رشته حقوق ۱۴۰۲ چیست؟ از نظر دانش آموختگان این راحت ترین و پر درآمد ترین گرایش ارشد رشته حقوق کدام است؟ این ها مهم ترین سوالاتی است که برای افراد متقاضی هر کدام از رشته های جدول گرایش های ارشد حقوق مطرح می شود. اگر برای شما هم این سوالات مطرح می باشد یا می خواهید بدانید که برای ارشد حقوق چی بخونم؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین، چنانچه در مورد هر کدام از گرایش های حقوق با سوالی مواجه شدید و یا مایل به آگاهی از نحوه پذریش، آخرین رتبه قبولی، بهترین منابع آزمون، ظرفیت هیا پذیرش، متوسط درآمد، موقعیت های شغلی و … هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید. 

 

 

اگر می خواهید با شرایط تحصیل و آینده کاری بهترین گرایش رشته حقوق در داخل یا خارج کشور هستید، می توانید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

چگونه بهترین گرایش رشته حقوق را بشناسیم

 

راحت ترین گرایش و رشته ارشد حقوق

 

رشته حقوق همواره یکی از پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی در میان علاقه مندان به تحصیل بوده است. با اینکه این رشته در مقطع کارشناسی گرایش خاصی ندارد، اما در دوره کارشناسی ارشد، دارای گرایش های متعددی می باشد. افرادی که قصد دارند رشته حقوق را در مقطع ارشد ادامه دهند، می توانند در زمان انتخاب رشته یکی از گرایش های مورد علاقه خود را انتخاب نمایند. اما سوالی که عموما برای داوطلبان مطرح می شود این است که بهترین گرایش رشته حقوق کدام است؟

قبل از هر چیز در مورد تحلیل بازار کار رشته حقوق باید بگوییم که اگر تنها هدفتان از ورود به این رشته، پول در آوردن است، بهتر است از آن صرف نظر کنید. رشته حقوق در واقع یکی از پیچیده ترین و سخت ترین رشته ها و مشاغل به شمار می رود که بدون داشتن عشق و علاقه نمی توان در آن موفق شد. بنابراین اولین فاکتور علاقه است.

دوم آنکه باید دید مهم ترین ملاک شما،  پر درآمد ترین گرایش حقوق است یا راحت ترین آن. چرا که راحت ترین رشته ارشد حقوق به طبع درآمد پایین تری نسبت به گرایشی دارد که از دشواری بیشتر برخوردار می باشد. با این حال، برای آنکه در این باره اطلاعات بیشتری را بدست آورید و بهتر تصمیم گیری کنید، در ادامه سعی می کنیم که به معرفی بهترین رشته های از میان جدول گرایش های ارشد حقوق بپردازیم.

 

 

 

بهترین گرایش رشته حقوق کدامند؟

به طور معمول معیار هر فرد برای انتخاب رشته با دیگری متفاوت است و نمی توان یک نسخه واحد ر ا برای همه افراد پیچید. اما یک نکته مهم که در اینجا باید به آن اشاره کرد، این است که در سال های اخیر به دلیل بالا رفتن میزان ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور  و با کنکور، متاسفانه موقعیت های شغلی آن نسبت به قبل کاهش یافته و به همین دلیل، برخی از فارغ التحصیلان سرخورده می شوند.

از این رو توصیه می شود که اگر به دنبال پر درآمد ترین گرایش حقوق هستید، حتما بررسی ها و تحقیق های لازم را انجام داده تا با اطمینان خاطر انتخاب نمایید. ما هم با معرفی ویژگی های چند گرایش مهم سعی در کمک به همه متقاضیان عزیز داریم.

اما به دلیل گستردگی گرایش ها مسلما نمی توان ویژگی تمامی آن ها را در این مقاله بیان کرد. بنابراین، توصیه می شود که حتما با یک مشاور مجرب و خبره نیز در این مورد مشورت کنید تا اطلاعات کامل را کسب نمایید.

 

به منظور آشنایی با منابع و ضرایب آزمون مشاوران حقوقی وارد لینک شوید

 

رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی

یکی از محبوب ترین گرایش های ارشد حقوق در میان متقاضیان، رشته حقوق و جزا می باشد، به طوریکه بسیاری از افراد دریافت کننده کارنامه قبولی های کنکور ارشد حقوق آن را اولویت خود قرار می دهند. این رشته در حقیقت از شاخه های حقوق عمومی به شمار می رود و شالوده اصلی آن علوم جنایی تجربی و علوم جنایی تحلیلی است. افرادی که به این رشته وارد می شوند بایستی با روش های جرم یابی، جرم شناسی و کیفرشناسی آشنا می شوند. البته امروزه با اشکال جدید جرم و جنایت آن هم با ظهور موارد اینترنتی و الکترونیکی، شناخت جرایم ارتکابی دشوارتر شده و فارغ التحصیلان بایستی مهارت بسیاری در این زمینه کسب نمایند.

طبیعتا با وجود حجم بالای جرم ها و شکایاتی که در جامعه مشاهده می کنیم، می توان آن را پر درآمد ترین گرایش حقوق دانست. همچنین، فارغ التحصیلان قادر خواهند بود تا در مشاغل و شاخه های گوناگونی همچون وکالت، قضاوت، مشاوره حقوقی، مشاغل علمی و پژوهشی و همچنین استخدام در نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح به عنوان کارشناس حقوقی و قضایی مشغول به کار شوند.

 

 

رشته حقوق خانواده

 

رشته حقوق خانواده

 

اگر بخواهیم به بهترین گرایش رشته حقوق اشاره کنیم، حقوق خانواده یکی از آن هاست. با توجه به اهمیتی که بنیاد خانواده دارد، معمولا توجه زیادی به این گرایش می شود و معمولا دانشگاه ها نیز ظرفیت های پذیرش خوبی به آن اختصاص می دهند.

فارغ التحصیلان رشته حقوق خانواده می توانند در منصب قضاوت مشغول به کار شوند. البته برای رسیدن به این هدف می بایست یا دانشجوی تاپ باشید تا بورسیه بگیرید، یا آنکه بعد از فارغ التحصیلی در آزمون قضاوت شرکت کنید. همچنین، امکان تدریس برای دانش آموختگان این رشته نیز وجود دارد. اما باید گفت که در حال حاضر مقطع دکتری برای آن وجود نداشته و تنها با مدرک ارشد می توان برای کار دست به اقدام زد.

نمی توان گفت که حقوق خانواده راحت ترین رشته ارشد حقوق است، اما اگر دانش و تخصص کافی به دست آورده و از توانایی خوبی برخوردار باشید، می توانید در آمد خوبی را کسب کرده و آینده خوبی را برای خود رقم بزنید.

 

 

رشته حقوق تجارت بین‌الملل

این رشته نیز در جدول گرایش های ارشد حقوق ، جزء پرطرفدارترین ها محسوب می شود. برای ورود به این گرایش لازم است که با دروس گرایش حقوق خصوصی، مسائل حقوق بین الملل، زبان عمومی و تخصصی حقوقی آشنایی داشته باشند.

از آنجا که نیروی متخصص در این زمینه در کشورمان با کمبود مواجه است، برای دانش آموختگانی که اطلاعات بالایی داشته باشند فرصت های کاری خوبی پیش بینی می شود.

 

 

حقوق ثبت اسناد و املاک

با توجه به نیاز روزافزون پیرامون ثبت اسناد و املاک، برای افرادی که به چنین حوزه هایی علاقه مندند، گرایش حقوق ثبت اسناد و املاک بهترین گرایش رشته حقوق محسوب می شود. دانش اموختگان این رشته در مواردی همچون  قضا ، مشاوره حقوقی و وکالت ، سردفتری و کارشناسی مسائل حقوقی و ثبتی مشغول به کار می شوند.

در حال حاضر تعداد معدودی از دانشگاه این گرایش را پذیرش می نمایند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان می توانند رد آزمون های استخدامی شرکت نموده یا در صورت داشتن شرایط لازم به هیئت علمی یا استاد دانشگاه درآیند. البته آزمون های استخدامی این رشته با فواصل زمانی زیاد برگزار می شوند.

 

 

رشته حقوق خصوصی

در پاسخ به متقاضیانی که می پرسند برای ارشد حقوق چی بخونم؟ باید گفت از جمله قدیمی ترین گرایش های حقوق، رشته حقوق خصوصی است. دارندگان مدرک حقوق خصوصی بر خلاف رشته حقوق عمومی به مسائلی همچون قرادادهای دولتی و شرکت ها می پردازند، بیشترین حوزه کاری آن ها قراردادهای اجتماعی از قبیل ازدواج، طلاق، ارث و وصیت و … می باشد.

از جمله بهترین دانشگاه های حقوق ایران پذیرنده آن عبارتند از دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، دانشگاه شیراز، دانشگاه تربیت مدرس.

 

حقوق خصوصی

 

 

حقوق بین‌الملل

 

حقوق جزا و جرم‌شناسی

 

 

حقوق عمومی

 

حقوق بشر

 

حقوق مالكیت فكری

 

حقوق محیط زیست

 

حقوق اقتصادی

 

حقوق تجارت بین‌الملل

حقوق تجارت الکترونیکی

 

فقه و حقوق خانواده

معارف اسلامی و حقوق

 

حقوق ارتباطات

 

حقوق تجاری اقتصادی بین‌المللی

 

حقوق سردفتری اسناد رسمی

 

حقوق ثبت اسناد و املاک

 

حقوق اسناد و قراردادهای تجاری

 

حقوق حمل و نقل تجاری

 

فقه و حقوق خصوصی

 

حقوق کیفری اطفال و نوجوانان

 

مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی

 

فقه و حقوق جزا

 

مدیریت نظارت و بازرسی

 

مدیریت دادگستری

 

حقوق دادرسی اداری

 

حقوق خانواده

 

حقوق شرکت های تجاری

 

فقه و حقوق اقتصادی

 

حقوق نفت و گاز

 

حقوق مالی – اقتصادی

 

مدیریت ثبت اسناد و املاک

 

 

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج آزمون مشاوران حقوقی وارد لینک شوید

 

برای ارشد حقوق چی بخونم؟

 

برای ارشد حقوق چی بخونم؟ + جدول گرایش های حقوق

 

با توجه به آنچه که در جدول گرایش های ارشد حقوق مشاهده نمودید، در مجموعه حقوق 33 گرایش وجود دارد. عناوین کلی دروس امتحانی این رشته در هنگام نام نویسی توسط سازمان سنجش در اختیار متقاضین قرار می گیرد.

افرادی که می خواهند بهترین گرایش رشته حقوق را انتخاب کنند، نیازی نیست که همه دروس مطالعه کنند، بلکه با مشاهده ضرایب دروس، آن هایی که در گرایش مورد نظر دارای ضریب بالاتری هستند را انتخاب و بیشتری تمرکز خود را بر روی این دروس می گذارند.

ما در جدول زیر برای داوطبانی سوال می پرسند برای ارشد حقوق چی بخونم؟ لیست عناوین که 13 درس می باشند را ذکر کرده ایم. همچنین داوطلبان گرامی می توانند برای اطلاع از ضرایب و بهترین منابع مختص به هر درس در گرایش های مختلف با ما تماس بگیرند. چرا که در حال حاضر  متقاضیان با اسامی گوناگونی از کتاب های منابع و کمک آموزشی روبرو هستند که اگر از میان آن ها به درستی انتخاب نکنند، نه تنها زمان خود را هدر داده بلکه احتمال قبول نشدن در آزمون نیز بالا می رود.

 

 

عنوان درس لیست منابع

 

حقوق خصوصی حقوق دادرسی اداری

 

حقوق بین الملل

 

حقوق خانواده
حقوق جزا و جرم‌شناسی

 

حقوق نفت و گاز
حقوق عمومی

 

فقه و حقوق اقتصادی
حقوق بشر

 

حقوق شرکت‌های تجاری
حقوق مالکیت فکری

 

حقوق مالی – اقتصادی
حقوق محیط‌زیست حقوق تجارت الکترونیکی

 

حقوق اقتصادی مدیریت ثبت اسناد و املاک

 

حقوق تجارت بین‌الملل فقه و حقوق خصوصی

 

معارف اسلامی و حقوق (حقوق خانواده فقه و حقوق خانواده

 

حقوق ارتباطات فقه و حقوق جزا

 

حقوق تجاری اقتصادی بین‌المللی حقوق ملی

 

سردفتری اسناد رسمی حقوق

 

حقوق ثبت اسناد و املاک مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی

 

حقوق اسناد و قراردادهای تجاری مدیریت نظارت و بازرسی

 

حقوق حمل و نقل تجاری مدیریت دادگستری

 

حقوق کیفری اطفال و نوجوانان

 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را با بهترین گرایش رشته حقوق آشنا کنیم و در پاسخ به این سوال که برای ارشد حقوق چی بخونم؟ توضیحاتی را ارائه نمودیم.

از آنجا که گرایش های این رشته تخصصی تر از قبل شده و داوطلبان با تنوع زیادی از رشته ها روبرو هستند، برای اینکه بدانید رشته مد نظرتان در چه موقعیت شغلی، اقتصادی و تحصیلی قرار دارد یا اینکه راحت ترین و پر درآمدترین رشته ارشد حقوق کدام است؟ می توانید از طریق شماره های درج شده در جدول زیر با ما در ارتباط باشید. 

 

 

چنانچه مایل به آگاهی از متوسط درآمد بهترین گرایش رشته حقوق هستید، می توانید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

خلاصه مطالب

بازار کار رشته اقتصاد

رشته های مجاز آزمون استخدامی بخش خصوصی

رشته بهداشت خانواده بدون کنکور

بهترین گرایش رشته حقوق

3.3/5 - (10 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه بهترین گرایش رشته حقوق را بشناسیم؟

اینکه کدام رشته در نظر شما بهترین گرایش رشته حقوق باشد، بستگی به علایق، اهداف، انگیزه و شرایطتتان دارد.

پر درآمد ترین گرایش حقوق کدام است؟

در این مقاله می توانید در مورد پرد آمدرترین رشته های حقوق اطلاعات لازم را کسب نمایید.

برای ارشد حقوق چی بخونم؟

منابع و عناوین تمام گرایش های حقوق در مقاله کنونی ذکر شده است. 

چگونه از آینده شغلی گرایش ارشد حقوق مد نظر خود مطلع شویم؟

برای این منظور می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس گرفته و همه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1402 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)