ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پاداش پایان خدمت فرهنگیان + فرمول محاسبه 1403

پاداش پایان خدمت فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پاداش پایان خدمت فرهنگیان مبلغی است که فرهنگیان آن را بعد از شروع دوران بازنشستگی خود به مدت 30 سال خدمت دریافت می کنند. برای دریافت پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان از یک فرمول خاصی استفاده می کنند که در آن فاکتورهای زیادی را مورد نظر قرار می دهند. اهمیت فرمول محاسبه پاداش پایان خدمت فرهنگیان به گونه ای است که هر کدام از این افراد باید آن را برای خود به صورت جداگانه محاسبه کنند تا بتوانند متوجه شوند که پاداش پایان خدمت فرهنگیان چقدر است؟

نحوه محاسبه پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان 1403 چگونه است و آیا همه کارکنان این وزارت می توانند پاداش پایان خدمت خود را دریافت کنند یا تنها افراد خاصی با حداقل سابقه مشخص شده می توانند از این مزایا بهره مند شوند؟ اگر معلمی تحت عواملی قبل از 30 سال بازنشسته شود آیا باز هم می تواند از پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان استفاده کند؟ با توجه به این که حقوق بازنشستگی برای معلمان بسیار مهم است. لذا اطلاع در این مورد می تواند روی فرمول محاسبه پاداش پایان خدمت فرهنگیان موثر باشد. شما جهت کسب اطلاعات دقیق در این مورد برای سال 1403 می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

منظور از پاداش پایان خدمت فرهنگیان چیست؟

همان طور که در بالا گفتیم پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان مبلغی است که آن را فرهنگیان بازنشسته به ازای سال هایی که در وزارت آموزش و پرورش خدمت کردند، دریافت می کنند. این مدت زمان می تواند نهایتا 30 سال باشد که معادل حقوق و مزایای یک ماه آخرین حقوق به همراه مبلغ مربوط به مرخصی های ذخیره شده در آن است. سقف این رقم برای سال گذشته به 472 میلیون تومان می رسید که برای سال جاری نیز وزارت آموزش و پرورش برنامه های جدیدی را خواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد حقوق معلمان آموزش و پرورش چقدر است؟ کلیک کنید.

منظور از پاداش پایان خدمت فرهنگیان چیست

معمولا هر بخش دولتی مانند وزارت آموزش و پرورش وظیفه دارند برای تمام کارکنان خود که به هر دلیلی بازنشسته می شوند با در نظر گرفتن سوابق کاری، سختی کار و غیره مبلغی را به عنوان پاداش پایان خدمت به آن ها ارائه دهند. این مبلغ برای کارکنان وزارت خانه ها به خصوص آموزش و پرورش بسیار مهم است و آن ها برای این مبلغ  برنامه ریزی کرده و برای روزهای بعد از بازنشستگی خود بر اساس آن برنامه می چینند؛ زیرا مستمری که بعد از بازنشستگی دریافت می کنند برای آن ها کافی نبوده و آن ها باید از این مبلغ برای گذران زندگی خود استفاده کنند. به همین دلیل فرمول محاسبه پاداش پایان خدمت فرهنگیان برای آن ها بسیار پراهمیت بوده و دوست دارند آن را برای بازنشستگی خود در آینده ای نزدیک محاسبه کنند.

دقت کنید که طبق آیین­ نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی بازنشستگان فرهنگی این افراد تا سقف 30 سال می توانند برای محاسبه پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان خود استفاده کنند. لذا اگر فردی بعد از 35 سال خدمت بازنشسته شود 5 سال آن به عنوان مازاد به پاداش پایان خدمت او اضافه نمی شود.

برای اطلاع از بازیابی رمز همگام فرهنگیان و راهنما تغییر رمز معلمان مدارس ایران کلیک کنید.

 

شرایط دریافت پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان 1403

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که برای دریافت پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان 1403 چه شرایطی وجود دارد و شما باید چه معیارهایی را داشته باشید تا در دوران بازنشستگی خود بتوانید پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان را دریافت کنید.

طبق اطلاعاتی که در بالا بیان کردیم پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان تنها به افراد بازنشسته یا از کار افتاده ای تعلق می گیرد که در آموزش و پرورش خدمت کردند و در حال حاضر دوران خدمت آن ها در این وزارت به پایان رسیده است. مبلغ آن ها بر اساس آخرین حکم کارگزینی پرداخت می شود. با این حال عده ای فکر می کنند که پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان 1403 به اجرای قانون رتبه بندی معلمان بستگی دارد. در حالی که پرداخت آن هیچ گونه ارتباطی به این قانون ندارد؛ زیرا در سال های گذشته پاداش پایان خدمت و کسورات آن از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش کسر شده است.

شرایط دریافت پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان

زمان شروع واریز پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان سال ۱۴۰۳

یکی از موضوعات مهم برای بازنشستگان آموزش و پرورش این است که زمان شروع واریز پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان برای آن ها کی است و تا چه زمانی باید برای واریز پاداش خود صبر کنند؛ زیرا فرهنگیانی که در سال 1400 بازنشسته شدند مدت ها منتظر دریافت پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان خود بودند. به طوری که وزارت آموزش و پرورش در اعلامیه‌ای بیان کرد که 20 درصد پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان 1400 تا آذر ماه سال 1401 پرداخت شده است و مابقی افراد باید تا تامین اعتبارات لازم وزارت منتظر بمانند. به همین دلیل آن ها باید زمان زیادی را برای دریافت پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان خود منتظر بمانند.

در حال حاضر در مورد زمان شروع واریز پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان 1403 اطلاعیه‌ای از طرف آموزش و پرورش اعلام نشده است که به محض انتشار آن را در این جا برای شما اعلام خواهیم کرد. شما برای کسب اطلاعات دقیق و بروز در مورد زمان شروع واریز حقوق پایان دوره خدمت معلمان می توانید هر چند مدت یکبار با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از سامانه جامع ارزشیابی فرهنگیان و مهمترین هدف ارزشیابی معلم کلیک کنید.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان چقدر است؟

افرادی که در سال 1403 بازنشسته می شوند دوست دارند بدانند که پاداش پایان خدمت فرهنگیان چقدر است و آن ها قرار است طبق مصوبات دولت چقدر پاداش دریافت کنند. با توجه به این که در حال حاضر اطلاعیه‌ای در مورد پاداش پایان خدمت فرهنگیان منتشر نشده است لذا نمی توان در مورد آن اظهارنظر کرد.

در سال گذشته میزان پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده 107 قانون خدمات کشوری با احتساب بند 10 از ماده 68 همین قانون نهایتا 445 میلیون تومان بوده است که با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو شد. بعد از آن نمایندگان موفق شدند مبلغ آن را به 472 میلیون تومان افزایش دهند؛ اما هنوز در مورد حداکثر پاداش پایان خدمت فرهنگیان 1403 اطلاعاتی منتشر نشده است و شما باید منتظر اعلامیه جدید این وزارت باشید.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان چقدر است

فرمول محاسبه پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان در سال 1403

همان گونه که در بالا بیان کردیم برای محاسبه مقدار پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان از یک فرمول خاصی استفاده می کنند. حال نحوه این فرمول چیست و شما در آن باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید؟ تا بر اساس آن بتوانید میزان تقریبی پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان 1403 را به دست آورید. هر چند که در حال حاضر اطلاعاتی در مورد فرمول محاسبه پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان 1403 منتشر نشده است، اما نحوه محاسبه آن در سال 1400 به شکل زیر بوده است.

برای اطلاع از شرایط معلم شدن در مدارس و هنرستان ها کلیک کنید.

در فرمول محاسبه پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان عوامل مبلغ حق شغل، حق شاغل، ایثارگری، سختی کار، فوق‌العاده مدیریت، فوق‌العاده ویژه، فوق‌العاده شغل، تفاوت تطبیق، تفاوت بند (ی) تبصره 12 قانون بودجه سال نود و هشت و تفاوت جز 1 بند (الف) تبصره 12 قانون بودجه سال نود و هفت را با هم جمع کرده و حاصل را در عدد 30 ضرب می کنند. حال اگر خدمت شما کمتر از 30 سال باشد باید به جای رقم 30 عدد به دست آمده را در آن ضرب کرده و حاصل همان مبلغ پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان است.

دقت کنید که در فرمول محاسبه پاداش پایان خدمت فرهنگیان حق اولاد، حق عائله مندی و بند سایر تاثیر ندارد و شما باید تنها معیارهای بالا را در آن در نظر بگیرید. حال با توجه به این که فرمول دقیق آن برای سال 1403 منتشر نشده است به محض اطلاع آن را در این مقاله منتشر خواهیم کرد.

نحوه محاسبه مرخصی ذخیره بازنشستگان فرهنگی

شما برای این که بتوانید مرخصی ذخیره بازنشستگان را محاسبه کنید باید کل آخرین حکم کارگزینی قبل از سال بازنشستگی با هم جمع کرده و عدد به دست آمده را تقسیم بر 30 کنید. حالا حاصل را بر تعداد روزهای مرخصی استفاده نشده تقسیم کرده و عدد به دست آمده همان مبلغ مرخصی استفاده نشده می باشد. این مبلغ معمولا بعد از پایان بازنشستگی به همکاران واریز می شود. خوب است بدانید که حداکثر مرخصی استفاده نشده برای هر سال 30 روز می تواند باشد که شامل پست‌های اداری ادارات آموزش و پرورش هر منطقه و سرایدار مدارس می باشد.

نحوه محاسبه مرخصی ذخیره بازنشستگان فرهنگی

برای ورود به سامانه هوشمند معلم کلیک کنید.

حذف پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان 1403

در سال های اخیر اخباری در مورد حذف پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان برای سال 1403 منتشر شده است و از این بابت افراد بازنشسته زیادی نگران هستند که یا پاداش بازنشستگی آنها حذف می شود یا خیر؟ با توجه به این که تورم سالانه زیاد است ارزش ریالی ایران روز به روز کاسته می شود و از این جهت دولت باید تدبیر جدیدی را برای این موضوع در نظر بگیرد. با این وجود خبرهایی در مورد حذف پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان به گوش می رسد؛ اما هنوز صحت یا عدم صحت آن تاکید یا رد نشده است ولی سکوت سازمان برنامه و بودجه می تواند به صحت این موضوع قوت دهد.

 

نحوه محاسبه پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان بعد از رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان یکی از موضوعاتی است که سال های اخیر بحث هایی در مورد آن منتشر شده است و شما می دانید که وزارت آموزش و پرورش قصد دارد یک برنامه جدیدی را طبق عنوان رتبه بندی معلمان در کشور برگزار کند. حال تکلیف پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان بعد از رتبه بندی معلمان چگونه می شود و چه تدبیری برای آن اندیشیده اند؟

در رتبه بندی معلمان، آن ها را به چهار شاخص  شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجربه دسته بندی کرده و حقوق آن ها را از 55 تا 90 درصد افزایش می دهند. به طوری که رتبه بندی معلمان تاثیر کمی روی نحوه محاسبه پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان خواهد داشت. به عنوان مثال مبلغ یک چهارم رتبه بندی بازنشستگان آخر اسفند روی پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان 1400 اضافه شده است؛ این رقم برای بازنشستگان آخر شهریور 1400 یک دوم و برای بازنشستگان آخر شهریور 1401 سه چهارم مبلغ رتبه بندی بوده است. تاثیر این رقم برای بازنشستگان 1403 هنوز مشخص نشده است که به محض انتشار مقاله ای در مورد آن اطلاعات سایت ایران تحصیل را بروزرسانی خواهیم کرد.

برای  ثبت نام معلمان در سامانه سناد و شرایط آن کلیک کنید.

"نحوه

خلاصه مطلب

افرادی که به هر دلیلی در وزارت آموزش و پرورش بازنشسته می شوند می توانند از پاداش پایان خدمت فرهنگیان استفاده کنند. این پاداش برای کلیه فرهنگیان قابل اجرا است و شما در آن می توانید بر اساس فرمول محاسبه پاداش پایان خدمت فرهنگیان 1403 را به دست آورید. در این فرمول شما باید مقدار مبلغ حق شغل، حق شاغل، ایثارگری، سختی کار، فوق‌العاده مدیریت، فوق‌العاده ویژه، فوق‌العاده شغل، تفاوت تطبیق، تفاوت بند (ی) تبصره 12 قانون بودجه سال نود و هشت و تفاوت جز 1 بند (الف) تبصره 12 قانون بودجه سال نود و هفت را با هم جمع کرده و آن را ضرب در تعداد سال های خدمت خود در آموزش و پرورش کنید. عدد به دست آمده همان پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان شما خواهد بود.

در حال حاضر هیچ گونه اعلامیه ای در مورد نحوه محاسبه آن برای سال جاری و زمان واریز آن اعلام نشده است. به محض انتشار، آن را در این مقاله برای شما بیان خواهیم کرد؛ اما شما می توانید برای این که راحتتر پیگیر آخرین اخبار پیرامون پاداش دوره بازنشستگی فرهنگیان 1403 شوید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مبلغ پاداش پایان خدمت فرهنگیان 1403 چقدر است؟

مبلغ آن برای سال 1401 حداکثر 472 میلیون تومان بوده است که در حال حاضر برای سال جاری مبلغی عنوان نشده است.

آیا پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان حذف می شود؟

اخباری در این مورد در وزارت های مختلف منتشر شده است؛ اما هیچ کدام از وزارت خانه ها آن را تاکید یا رد نکرده اند؛ اما سکوت آن ها در مقابل این اخبار می تواند دلیلی بر اجرای این قانون در سال های آینده باشد.

رتبه بندی معلمان روی دریافت پاداش پایان دوره خدمت فرهنگیان چه تاثیری دارد؟

مبلغی که معلمان از روی رتبه بندی دریافت خواهند کرد به مقدار کمی روی پاداش پایان خدمت آن ها موثر خواهد بود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله مراجعه کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
تماس با مشاور