ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط استخدام صدا و سیما 1403

استخدام صدا و سیما
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اگر تا کنون به سوال «چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟» فکر کرده اید، این مقاله مختص شماست، چرا که به بررسی سامانه جذب صدا و سیما خواهیم پرداخت. هر ساله سازمان صدا و سیما فراخوانی را جهت استخدام صدا و سیما منتشر می کند و از افراد علاقمند به کار در سازمان دولتی که دارای مدرک های تحصیلی دیپلم، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، دعوت به نام نویسی می کند. در بازه زمانی مشخص شده می بایست متقاضیان به سایت گزینش صدا و سیما به نشانی اینترنتی jazbfani.irib.ir مراجعه کرده و درخواست استخدام دهند. همزمان با آغاز زمان ثبت نام، دفترچه راهنمایی نیز منتشر می گردد که لیستی از رشته های استخدام صدا و سیما و شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای هر رشته را اعلام می کند. به عنوان نمونه شرایط مورد نیاز برای استخدام خبرنگار صدا و سیما متفاوت با شرایط اختصاصی مورد نیاز برای استخدام حراست صدا و سیما می باشد.

چنانچه در رابطه با چگونگی استخدام در این سازمان نیازمند کسب اطلاعات بیشتر بودید و یا برای ثبت نام در سامانه دسترسی به سیستم نداشتید، می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در این مسیر همراه شما خواهند بود.

آشنایی با سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اصلی ترین و تنها متولی قانونی پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی می باشد که به عنوان رسانه ای ملی از رویداد های مختلف داخل و خارج از کشور گزارش تهیه کرده و در اطلاع عموم مردم قرار می دهد. نفوذ و فراگیری این رسانه خبری در جمهوری اسلامی چنان حائز اهمیت می باشد که رهبر معظم انقلاب این نهاد را عمده ترین مرکز هدایت فکری قلمداد کرده است.

این رسانه اطلاع رسانی ملی، منابع و پایگاه های خبری بسیاری نیز در سرتاسر جهان دارد که در مجموع سالانه بیش از 50 هزار ساعت خبر، اطلاعات و گزارش متعدد در خصوص وضعیت داخلی کشور و سایر نقاط جهان را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. 

آشنایی با سازمان صدا و سیما

یکی از اقدامات این سازمان دولتی، راه اندازی باشگاه خبرنگاران جوان می باشد. این اقدام به منظور ایجاد انگیزه و اشتیاق در نسل جوان و ترغیب آنان به بهره گیری از توانایی و استعداد های خود صورت گرفته است. هم چنین این سازمان دولتی سالانه فراخوان متعددی را برای استخدام صدا و سیما منتشر می کند. با انتشار این فراخوان و دفترچه راهنما، متقاضیان می توانند برای استخدام خبرنگار صدا و سیما درخواست دهند و یا سایر رشته های استخدام صدا و سیما که در ادامه این مقاله لیستی کامل از آن ها ارائه خواهیم داد. 

 

🔗 برای مشاهده منابع آزمون استخدام دستگاه های اجرایی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

زمان ثبت نام در سایت گزینش صدا و سیما

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در ابتدای اقدام به استخدام صدا و سیما می بایست کسب کنید، زمان ثبت نام می باشد. لازم است بدانید که سازمان صدا و سیما با برگزاری آزمون استخدامی، به افراد فرصت استخدام خبرنگار صدا و سیما یا سایر رشته ها را در بخش های مورد نیاز می دهد. با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر زمان ثبت نام آزمون استخدامی توسط سامانه جذب صدا و سیما می توانید از جدول زمان بندی ارائه شده مطلع گردید و در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز، جهت نام نویسی اقدام کنید. 

📢 اطلاعیه 📢

آخرین فرصت ثبت نام در آزمون استخدامی این سازمان 15 مرداد سال ۱۴۰۳ می باشد و در حال حاضر تاریخ به روز دیگری اعلام نگردیده است. 

زمان ثبت نام در سایت گزینش صدا و سیما

افراد علاقمند به اشتغال در این سازمان می بایست با مراجعه به سایت گزینش صدا و سیما، نسبت به تکمیل اطلاعات و نام نویسی خود اقدام نمایند. 

 

🔗 برای مشاهده نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سامانه گزینش صدا و سیما

پس از اطلاع از زمان ثبت نام آزمون استخدامی و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی اینترنتی می بایست متقاضیان به سامانه جذب صدا و سیما به نشانی اینترنتی jazbfani.irib.ir مراجعه نمایند. این سامانه به منظور جذب نیروی انسانی مورد نیاز سازمان صدا و سیما راه اندازی شده است و می بایست متقاضیان اطلاعات هویتی و فردی و تحصیلی خود را در کادر های خواسته شده تکمیل نمایند.

همچنین سایت گزینش صدا و سیما دارای امکانات بیشتری می باشد که به کاربران و داوطلبان استخدام در این سازمان امکان مشاهده زمان برگزاری آزمون و مصاحبه تخصصی، نتایج آزمون کتبی و شفاهی و زمان اعلام نتایج را می دهد. متقاضیان گرامی می توانند در صورت بروز مشکل و یا عدم دسترسی به سیستم برای ثبت نام در آزمون استخدامی با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایند. کارشناسان ما در این مسیر همراه شما خواهند بود.

 

🔗 برای مشاهده نحوه دریافت شماره پرونده آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه ورود به سایت گزینش صدا و سیما

در بخش قبلی در رابطه با سامانه جذب نیروی انسانی برای  استخدام خبرنگار صدا و سیما و یا سایر رشته های مورد نیاز در این سازمان توضیحات کلی ارائه گردید. در این بخش اما به بررسی نحوه ورود به سامانه جذب صدا و سیما خواهیم پرداخت تا متقاضیان گرامی بتوانند با مراجعه به این سامانه در ردیف های شغلی مورد نیاز، درخواست خود را نهایی کنند. فراموش نکنید که استخدام در این عناوین شغلی نیازمند برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. به عنوان مثال برای استخدام حراست صدا و سیما می بایست دارای توانایی بدنی مناسبی باشید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. 

 

💠 مراحل ورود به سایت گزینش صدا و سیما: 

🔹 در ابتدا می بایست متقاضیان به سامانه جذب نیروی انسانی صدا و سیما به نشانی اینترنتی  jazbfani.irib.ir وارد شده و  سپس در سامانه جذب داوطلبان، لازم است تا نام نویسی خود را برای استان تهران و یا سایر استان ها مشخص کرده و انتخاب نمایند. 

گام اول ورود به سایت گزینش صدا و سیما

🔹 در گام بعدی، عناوین شغلی مورد نیاز در استان انتخاب خود را به همراه مدرک تحصیلی و شرایطی که می بایست از آن ها برخوردار باشید، مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که مطالعه این شرایط بسیار پر اهمیت است.

گام دوم ورود به سایت گزینش صدا و سیما

🔹 پس از گذر از این مرحله، لازم است تا بر روی گزینه «ثبت نام جذب تمام وقت» کلیک نمایید تا به صفحه ای همانند زیر منتقل گردید و در نهایت با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، به صفحه ثبت نام وارد شوید. 

گام سوم ورود به سایت گزینش صدا و سیما

🔹 در این صفحه لازم است تا کلیه اطلاعات فردی، هویتی، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و اجرایی، توانمندی ها و استعداد و مهارت های عمومی و تخصصی خود را همراه با مدارک ثبت نام، آپلود کنید. با سپری کردن این مراحل، ثبت نام شما برای شرکت در آزمون استخدامی نهایی خواهد شد. 

 

🔗 برای دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

دفترچه استخدام صدا و سیما

با آغاز ثبت نام آزمون استخدامی صدا و سیما، دفترچه راهنمایی منتشر می گردد که شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای اشتغال در هر رشته، مدارک مورد نیاز، منابع آزمون، رشته های تحصیلی و … اطلاعاتی که هر داوطلب می بایست بداند را اعلام می کند. ممکن است ردیف شغلی خاصی در یک استان مورد نیاز بوده و در استانی دیگر مورد نیاز نباشد؛ این قبیل اطلاعات را تنها می توان با مطالعه دفترچه راهنما کسب کرد. 

📢 اطلاعیه 📢

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون را می بایست از طریق سامانه جذب صدا و سیما دانلود نمایید. 

دفترچه استخدام صدا و سیما

مطالعه دفترچه راهنمای این آزمون دارای اهمیت بسیاری می باشد، چرا که در صورت فاقد شرایط بودن و یا عدم اطلاع از رشته های موجود ممکن است وقت گران بهای شما بیهوده صرف گردد. برای دریافت مشاوره و راهنمایی جامع در خصوص آزمون استخدامی صدا و سیما می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید.

 

🔗 برای مشاهده شرایط استخدام سازمان تامین اجتماعی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

شرایط استخدام صدا و سیما

برای استخدام در سازمان دولتی صدا و سیما می بایست دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشید. این شرایط در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی منتشر می گردد و با توجه به رشته و عنوان شغلی مورد نظر شما، تمامی شرایط را به صورت جداگانه در لیستی ارائه می کند. برخورداری از تک تک شرایط اعلام شده الزامی می باشد و چنانچه در آزمون ثبت نام کرده و موفق به کسب نمره لازم شوید و در نهایت مشخص گردد که شما از شرایط مورد نیاز برخوردار نمی باشید، پذیرش شما لغو خواهد شد. به دلیل منتشر نشدن شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام 1403، در ادامه مقاله شرایط استخدام صدا و سیما در سال ۱۴۰۳ را برای هر عنوان شغلی در استان تهران ارائه خواهیم داد.

شرایط استخدام صدا و سیما

💢 چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟ – شرایط عمومی مهندس فنی:

🔸 داشتن تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران.

🔸 داشتن اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه.

🔸 عدم داشتن سوء پیشینه کیفری و فساد اخلاقی.

🔸 دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (غیر پزشکی) برای داوطلبین آقا.

🔸 داشتن حداقل مدرک کاردانی متناسب با شرایط احراز شغل.

🔸 عدم تعهد و اشتغال به کار در مؤسسات دولتی و یا غیر دولتی.

🔸 متقاضی می بایست دارای حداکثر 30 سال سن باشد.

🔸 متقاضی استخدام در این سازمان می بایست دارای سلامت کامل جسمی و روانی بوده و معلولیت جسمی نداشته باشد.

🔆 چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟ – شرایط اختصاصی مهندس فنی:

🔹 متقاضی می بایست فارغ التحصیل مقطع کاردانی و بالاتر با اولویت دانشگاه های دولتی باشد.

🔹 معدل وی می بایست حداقل 14 باشد.

🔹 داشتن توانایی علمی و تخصصی در رشته های تحصیلی مربوطه الزامیست. 

🔹 آشنایی با زبان های خارجی (انگلیسی)

🔹 استخدام صدا و سیما به صورت قراردادی، تمام وقت، خرید خدمات تامین اجتماعی (اداری، نوبت کاری، ماموریتی و شیفت) می باشد.

🔹 کسب حد نصاب امتیاز در آزمون کتبی و شفاهی (مصاحبه) الزامیست.

💢 چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟ – شرایط عمومی دکل بند:

🔸 داشتن تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران الزامی می باشد.

🔸 داشتن اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و ولایت فقیه.

🔸 عدم داشتن سوء پیشینه کیفری و یا فساد اخلاقی.

🔸 دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم غیر پزشکی الزامیست.

🔸 داشتن حداقل مدرک دیپلم متناسب با شرایط احراز شغل.

🔸 عدم تعهد و اشتغال به کار در مؤسسات دولتی و یا غیر دولتی.

🔸 داشتن حداکثر 30 سال سن.

🔸 داشتن سلامت کامل جسمی و روانی و عدم داشتن معلولیت جسمی.

🔸 متقاضیان می بایست آقا و بومی استان مورد نظر باشند.

🔸 کسب حد نصاب امتیاز در آزمون کتبی و شفاهی (مصاحبه) و عملی.

🔸 استخدام صدا و سیما به صورت قراردادی، تمام وقت، خرید خدمات تامین اجتماعی (اداری، نوبت کاری، ماموریتی و شیفت) می باشد.

🔆 چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟ – شرایط اختصاصی دکل بند فنی 1:

🔹 داشتن مدرک دیپلم تخصصی

🔹 دیپلم فنی هنرستان الکترونیک

🔹 دیپلم فنی هنرستان الکتروتکنیک

🔹 دیپلم فنی هنرستان ساخت و تولید

🔹 شناخت کافی از مبانی و مفاهیم تخصصی مرتبط

🔹 توانایی جسمی و بدنی کافی برای کوهنوردی، صخره نوردی، صعود با طناب، راپل و کار در ارتفاع زیاد (از داوطلبین آزمون عملی توانایی جسمی و بدنی گرفته خواهد شد.)

🔆 چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟ – شرایط اختصاصی دکل بند فنی 2:

🔹 داشتن مدرک فوق دیپلم تخصصی

🔹 الکترونیک

🔹 الکتروتکنیک

🔹 فنی الکترونیک (صدا و سیما)

🔹 ساخت و تولید

🔹 قالب سازی / ساخت و تولید

🔹 شناخت انواع سیستم آنتن پخش زمینی

🔹 شناخت ابزار کار مورد استفاده در شغل دکل بندی

🔹 توانایی نقشه خوانی طرح سیستم آنتن پخش زمینی

🔹 شناخت نحوه مونتاژ و نصب انواع سیستم پخش زمینی

🔹 توانایی نگهداری دکل و سیستم آنتن پخش زمینی

🔹 شناخت سیستم های شبکه زمین دکل و آنتن

🔹 توانایی کار با قطب نما، بستن انواع کانکتورهای مختلف فیدر

🔹 شناخت روش انواع ساخت فیکساسیون برای نصب سیستم آنتن پخش زمینی برای دکل

🔹 توانایی مستند سازی و تدوین گزارش های عملکردی

🔹 داشتن توانایی جسمی و بدنی کافی در کوهنوردی، صخره نوردی، صعود با طناب و … که از طریق آزمون عملی توانایی جسمی و بدنی متقاضیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

💢 چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟ – شرایط عمومی کارشناس مالی، حقوقی و کارشناس سیستم:

🔸 داشتن تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران

🔸 داشتن اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و ولایت فقیه

🔸 عدم داشتن سوء پیشینه کیفری و یا فساد اخلاقی

🔸 دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم غیر پزشکی برای متقاضیان آقا

🔸 داشتن حداقل مدرک کارشناسی متناسب با شرایط احراز شغل

🔸 عدم تعهد و اشتغال به کار در مؤسسات دولتی و غیر دولتی

🔸 داشتن حداکثر 35 سال سن.

🔸 داشتن سلامت کامل جسمی و روانی و عدم داشتن معلولیت جسمی.

🔆 چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟ – شرایط اختصاصی کارشناس مالی، حقوقی و کارشناس سیستم:

🔹 متقاضیان می بایست فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و بالاتر با اولویت دانشگاه های دولتی (متناسب با شرایط احراز عنوان شغلی) باشند.

🔹 داشتن شرط معدل بالای نمره 14

🔹 داشتن توانایی علمی و تخصصی در رشته های تحصیلی مربوطه.

🔹 آشنایی با زبان های خارجی (انگلیسی)

🔹 استخدام صدا و سیما به صورت قراردادی، تمام وقت، خرید خدمات تامین اجتماعی (اداری، نوبت کاری، ماموریتی و شیفت) می باشد.

🔹 کسب حد نصاب امتیاز در آزمون کتبی و شفاهی (مصاحبه)

 

🔗 برای مشاهده نحوه اعتراض به نتایج آزمون استخدامی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

رشته های استخدام صدا و سیما

سازمان صدا و سیما سالانه لیستی از رشته های مورد نیاز خود را برای استخدام افراد ماهر و با استعداد اعلام می نماید و با برگزاری آزمون استخدامی اجرایی سعی در استخدام افرادی با شایستگی بیشتر می کند. لیست رشته های مورد نیاز، سالانه در دفترچه راهنمای ثبت نام صدا و سیما منتشر می گردد. متقاضیان گرامی می توانند با مشاهده دفترچه راهنما از جزئیات این آزمون کسب اطلاع نمایند. 

رشته های استخدام صدا و سیما

در ادامه این بخش، لیستی از رشته های مورد نیاز را مشاهده خواهید کرد که سازمان صدا و سیما از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد نیروی انسانی می پذیرد. متقاضیان استخدام در این سازمان می بایست با مراجعه به سایت گزینش صدا و سیما، تناسب با شرایط، علاقه و رشته تحصیلی خود عنوان شغلی مناسب را انتخاب کرده و پس از قبولی در آزمون های کتبی و شفاهی مشغول به کار شوند. 

لیست رشته های مورد نیاز در این سازمان عبارتند از:

ردیف رشته های شغلی مورد نیاز شرایط احراز
1 برق گرایش الکترونیک
سیستم های دیجیتال
مخابرات
گرایش قدرت
2 کامپیوتر گرایش سخت افزار
گرایش نرم افزار
گرایش فناوری اطلاعات
3 مکانیک گرایش سیالات

 

🔗 برای مشاهده نحوه ثبت‌نام آزمون استخدام وزارت بهداشت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای استخدام در سازمان صدا و سیما

یکی از اقدامات اصلی در زمان ثبت نام برای آزمون استخدام خبرنگار صدا و سیما و یا سایر رشته ها و عنوان های شغلی موجود، تهیه مدارک مورد نیاز می باشد. از آن جایی که روند ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و آنلاین می باشد، خوب است تا با لیست مدارک مورد نیاز آشنا شوید و تمامی مدارک را به صورت فایل پی دی اف تهیه کرده و در دسترس داشته باشید. 

مدارک مورد نیاز برای استخدام در سازمان صدا و سیما

توجه داشته باشید که در اطلاعیه منتشر شده در خصوص ثبت نام در این آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۳، لیست مدارک ارائه نشده و لیستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد با استناد به مدارک خواسته شده در روند نام نویسی سال های گذشته تهیه شده است. چنانچه در رابطه با این بخش نیازمند اطلاعات تکمیلی بودید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید.

🔰 مدارک مورد نیاز برای استخدام در سازمان صدا و سیما عبارتند از: 

اسکن عکس پرسنلی 4*3

اسکن کارت ملی و صفحات اول شناسنامه.

اسکن مدرک تحصیلی و یا گواهینامه موقت تحصیلی.

اسکن کارت پایان خدمت

 

🔗 برای مشاهده نحوه استخدام بانک ایران زمین بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه ورود به دانشگاه صدا و سیما

چنانچه پیش تر گفته شد، براساس اطلاعیه سامانه جذب صدا و سیما و اساس نامه این سازمان، تنها افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه صدا و سیما باشند می توانند در این سامانه استخدام و مشغول به کار گردند. البته فراموش نکنید که چنانچه رشته ای در این دانشگاه وجود نداشته باشد، از خارج این سازمان نیز در آن رشته ها نیرو جذب می گردد. به همین دلیل چنانچه علاقمند به کار در مشاغلی چون خبرنگاری در این سازمان هستید، می بایست ابتدا نحوه ورود به این دانشگاه را بیاموزید و سپس برای استخدام خبرنگاری صدا و سیما اقدام کنید. 

پذیرش در دانشگاه صدا و سیما دارای دو مرحله می باشد؛ مرحله اول ثبت نام در کنکور سراسری از طریق سامانه سازمان سنجش می باشد. پس از انتشار کارنامه اولیه، چنانچه رتبه کافی را کسب کرده باشید و مجاز به انتخاب رشته در این دانشگاه باشید، وارد مرحله دوم خواهید شد. در مرحله دوم، پس از انتشار لیست اسامی پذیرفته شدگان در این دانشگاه (که چند برابر ظرفیت موجود در دانشگاه صدا و سیما است) می بایست افراد خود را برای مصاحبه حضوری و تخصصی آماده نمایند. 

چنانچه موفق به پذیرش و کسب نمره کافی در مصاحبه این سازمان شوید، وارد دانشگاه صدا و سیما خواهید شد و می توانید اولین گام را در جهت استخدام این سازمان بردارید. متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که اگر در رابطه با منابع سوالات مصاحبه استخدامی این سازمان نیازمند مشاوره بودید، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. 

برای کسب اطلاع از شرایط استخدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

اخبار مرتبط با استخدام خبرنگار صدا و سیما 

📢 بیش از 75 درصد دانش‌ آموختگان دانشگاه صدا و سیما در “رسانه ملی” استخدام شدند:

📰 شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما، گفت: به طور میانگین در پنج سال گذشته، 75 درصد دانش‌ آموختگان در رسانه ملی استخدام شده‌ اند، اما در سال 1400 این رقم به 78 درصد رسید.

📰 شهاب اسفندیاری افزود: دانشگاه صدا و سیما، دانشگاهی جامع در علوم و هنر های رسانه است که برای تربیت نیروی انسانی نخبه، کارآمد، متعهد و انقلابی در رشته‌ های فنی و مهندسی، هنری و تولیدی، علوم ارتباطات و رسانه در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌ پذیرد. 

📰 او در پاسخ به این سؤال که آیا صدا و سیما از بیرون جذب دارد یا خیر گفت: صدا و سیما براساس قانون مصوب مجلس و اساس نامه سازمان صدا و سیما موظف است که نیرو های تخصصی خود را از دانشگاه صدا و سیما جذب کند. اگر دانشگاه ما رشته‌ هایی را نداشته باشد، مثلاً حسابداری، کارشناس حقوقی و نیز در مشاغل خدماتی طبعاً سازمان از بیرون نیروی مورد نیاز را جذب می‌ کند.

 

خلاصه مطلب 

سازمان صدا و سیما یک سازمان دولتی می باشد که نقش حائز اهمیتی را در تربیت نسل آینده و هدایت فکری به عهده دارد. برای افراد علاقمند به اشتغال در این سازمان، سامانه جذب صدا و سیما راه اندازی شده است تا افراد با مراجعه به این سامانه در رشته های استخدام صدا و سیما ثبت نام کرده و پس از گذراندن مصاحبه، مشغول به کار گردند. در این مقاله به سوال «چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟» به صورت کامل پاسخ داده شده است و سایت گزینش صدا و سیما نیز معرفی شده است که متقاضیان می توانند در بازه زمانی مشخص شده به سامانه jazbfani.irib.ir مراجعه کرده و درخواست خود را نهایی نمایند.

متقاضیان کار در این سازمان توجه داشته باشند که برای مشاغل و رشته های مختلف می بایست دارای شرایط اختصاصی نسبتا متفاوتی باشند. به عنوان نمونه شرایط مورد نیاز برای استخدام خبرنگار صدا و سیما تفاوت جزئی با شرایط اختصاصی مورد نیاز برای استخدام حراست صدا و سیما دارد که می بایست در زمان ثبت نام به دقت مورد توجه قرار گیرند چرا که جزئی ترین موارد نیز حائز اهمیت می باشند. در رابطه با شرایط عمومی ولی، همه موارد در مشاغل مختلف یکسان می باشد. 

پس از مطالعه دقیق این مقاله چنانچه سوال و یا ابهامی در رابطه با «چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟» داشته باشید، می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس گرفته و درخواست راهنمایی نمایید. همچنین می توانید در زمان بروز مشکل در سایت گزینش صدا و سیما از کارشناسان ما مشاوره دریافت نمایید. کارشناسان ما در این مسیر همراه شما خواهند بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله استخدام صدا و سیما بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

استخدام صدا و سیما از چه زمانی آغاز می گردد؟

نام نویسی برای استخدام در سازمان صدا و سیما هر ساله یک الی چند بار و در تاریخ های مختلف صورت می گیرد. آخرین تاریخ اعلامی توسط این سازمان 15 مرداد سال ۱۴۰۳ می باشد و در حال حاضر تاریخ جدید اعلام نشده است.

 استخدام صدا و سیما برای کدام رشته ها انجام می شود؟

سازمان صدا و سیما هر ساله در رشته های فنی یا اداری فراخوان استخدام می دهد که در این مقاله لیست کاملی از رشته های مورد نیاز این سازمان ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای استخدام در سازمان صدا وسیما چه شرایط اختصاصی مورد نیاز است؟

جهت استخدام در این سازمان دولتی می بایست متقاضیان دارای برخی شروط اختصاصی باشند که با توجه به رشته و حوزه شغلی مورد نظر برای استخدام، این شرایط متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله فوق مراجعه نمایید.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «شرایط استخدام صدا و سیما 1403»

  1. Avatar photo محمدی گفت:

    سلام من 18 سالم هست و رشته تجربی هستم من میتونم برای صدا و سیما استخدام بشم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز شما میتونید در زمان انتخاب رشته دانشگاه صدا سیما رو انتخاب کنید.

  2. Avatar photo امین گفت:

    سلام رشته حقوق ثبت نام دارد

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. باید منتظر فراخوان استخدام باشید تا ببینید رشته ی حقوق جزو رشته های مورد پذیرش هست یا نه.

  3. Avatar photo اصغر گفت:

    سلام
    رشته‌حسابداری هم‌پذیرش داره

    1. Avatar photo مشاور سیدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      خیر

      1. Avatar photo فولادوند گفت:

        سلام وقت بخیر، بنده کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش طراحی وتولید نرم افزار هستم و تدوینگر و ادیتور
        متولد 65 آیا امکان ثبت نام دارم؟

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          سلام اگر با شرایط سنی و تحصیلی شما پذیرش وجود داشته باشد بله امکان ثبت نام رو دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)