ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش 1401 + کارشناسی و ارشد | ایران تحصیل

کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه آزمون ورودی هر کدام از مقاطع تحصیلی موفق به کسب رتبه مجاز شده اند، بایستی با وارد نمودن کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش ۱۴۰۳ برای انتخاب رشته اقدام کرده و اولویت های خود را به ترتیب علاقه مندی در سیستم به ثبت برسانند. ممکن است برای شما هم این سوال مطرح شود که چگونه کد رشته تحصیلی خود را پیدا کنید؟ برای این منظور کافی است که دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود نموده و پس از مطالعه دقیق آن، کد رشته محل کاردانی، کد رشته تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در سایت سازمان سنجش متناسب با شرایط لازم وارد نمایید.

در این مقاله خواهیم دید که کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش برای هر کدام از مقاطع تحصیلی به چه صورت است و با چند نمونه کد رشته محل آشنا خواهیم شد. 

اطلاعیه

اطلاع از  کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش برای انتخاب رشته امری لازم و ضروری می باشد. در صورت نداشتن فرصت کافی برای دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته مقطع تحصیلی خود، می توانید از سراسر کشور با مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید تا مشاوران این مرکز کد رشته تحصیلی مقطع مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهند و شما را برای انتخاب رشته ای بهتر راهنمایی کنند.

برای برقراری تماس با این مرکز تنها لازم است از تلفن ثابت (بدون پیش شماره استانی) با شماره 9099075307 تماس بگیرید. مشاوران کارآمد و مجرب ایران تحصیل همه روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده کمک و راهنمایی شما عزیزان هستند.

بررسی اهمیت اطلاع از کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش 1403

همه ما می دانیم که تمامی متقاضیانی که در آزمون های بزرگی همچون کنکور سراسری یا کنکور ارشد، رتبه مجاز را به دست می آورند می توانند انتخاب رشته کنند. در گذشته برای انجام انتخاب رشته لازم بود که داوطلبان نام رشته ها را به صورت دستی در فرم مربوطه وارد کنند و آن را به ثبت برسانند.

اما در چند سال اخیر به دلیل تغییر سیستم سازمان سنجش و هوشمند شدن آن، تنها وارد کردن کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش کافی است و فرد به راحتی از این طریق می توانند اولویت بندی نمایند. به نحوی که وقتی شما به صفحه انتخاب رشته وارد می شوید، با دو ستون روبرو خواهید شد. یکی از ستون ها مربوط به ترتیب اولویت و دیگری کد رشته محل است.

نکته مهم در این باره آن است که پس از درج هر کد، امکان دیدن عنوان رشته و نام دانشگاه پذیرنده اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و خودگردان وجود دارد.

توجه داشته باشید لازم است پیش از انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته مقطع تحصیلی خود را از سایت سنجش دانلود کرده و با دقت آن را مطالعه نمایید.

سپس حتما کد رشته محل های خود را به ترتیب اولویت در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد کنید. در هنگام وارد کردن کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش نیز نهایت دقت را به کار ببرید و پس از وارد کردن هر کد رشته محل، از طریق توضیح مقابل آن عنوان رشته و نوع دانشگاه پذیرنده را چک کنید زیرا در صورت وجود اشتباه ممکن است از رشته و دانشگاه محل تحصیل خود جا بمانید و مجبور شوید در دانشگاه یا رشته ای که به آن علاقه ندارید تحصیل نمایید.

همچنین در صورت بروز اشتباه در وارد کردن کد رشته های تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در فرم انتخاب رشته، می توانید برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری اقدام نمایید.

البته لازم به ذکر است امکان ویرایش فرم انتخاب رشته برای هر یک از داوطلبان در زمان انتخاب رشته وجود دارد اما تعداد انجام ویرایش محدود می باشد و نمی توانید هر تعداد که بخواهید فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنید.

خوب است بدانید برای انتخاب رشته در کلیه مقاطع لازم به وارد کردن کد رشته تحصیلی در فرم انتخاب رشته است و حتی برای قبولی در رشته های بدون آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه ها نیز می بایست کد آن ها را از دفترچه راهنما انتخاب رشته استخراج کرده و در فرم اینترنتی انتخاب رشته تان وارد نمایید.

در ادامه به تفکیک مقاطع خواهیم دید که چگونه کد رشته تحصیلی خود را پیدا کنیم؟

بررسی اهمیت اطلاع از کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش

برای اطلاع از کد دانشگاه ها برای انتخاب رشته کنکور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

نحوه وارد کردن کد رشته های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد سازمان سنجش

داوطلبانی که در کنکور سراسری موفق به کسب نمره مجاز شده اند، می توانند در فرم انتخاب رشته خود 150 کد رشته را در مقطع کارشناسی و 100 کد رشته را در مقطع کارشناسی ارشد وارد نمایند.

حال ممکن است بپرسید چگونه کد رشته تحصیلی خود را پیدا کنیم؟ متقاضیان گرامی می بایست قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش، ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را با دقت مطالعه نموده و از میان جداول کد رشته محل ها که معمولا در فصل دوم دفترچه گنجانده می شوند، استخراج کنند.

توجه داشته باشید که دیگر نیازی نیست نام رشته مربوطه را در سیستم وارد کنید و تنها با درج کد رشته محل کاردانی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد که به صورت عددی می باشد، اولویت بندی قابل انجام خواهد شد. پس از اینکه کد را وارد کردید، عنوان رشته، دوره و نام دانشگاه به صورت اتوماتیک برایتان نمایش داده می شود.

به همین سبب توصیه می شود که نه تنها در وارد کردن کد رشته، بلکه به عنوان نمایش داده شده نیز توجه کنید تا موردی به اشتباه ثبت نگردد. در پایان، وقتی که اولویت بندی به اتمام رسید و از کد رشته ها مطمئن شدید، با لمس گزینه تایید و دریافت رسید، انتخاب رشته به پایان خواهد رسید.

نحوه وارد کردن کد رشته های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد سازمان سنجش

اطلاعیه

در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، یک کد ضریب نیز درج شده است که منظور از آن کد، مجموعه گرایش هایی است که از ضرایب یکسانی برخوردارند و در بالای جداول در رشته محل های هر کدام از گروه های آزمایشی قابل مشاهده هستند.

 

پیغام های خطا در هنگام درج کد رشته محل تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد

همانطور که گفته شد، با وارد کردن کد رشته محل تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، عنوان رشته و دانشگاه پذیرنده اتوماتیک وار نمایش داده می شود. اما اگر داوطلب به اشتباه کد رشته ای را درج نماید که مربوط به گروه آموزشی نیست، با پیغامی تحت عنوان ” در كد رشته محل های مجاز شما، اين كد رشته محل يافت نشد” روبرو خواهد شد. در چنین مواقعی لازم است تا مجددا به دفترچه راهنمای انتخاب رشته مراجعه کرده و کد مورد نظر را پیدا کند.

همچنین، امکان دارد متقاضی در هنگام وارد کردن کد رشته محل، پیغام ” اگر در كد و عنوان رشته ها يا ترتيب آن ها اشتباهي مشاهده مي كنيد، می توانيد اشتباهات را اصلاح كنيد ” را مشاهده نماید. مفهوم این خطا آن است که شما رشته گروه آموزشی را انتخاب نموده اید که اصلا در آن شرکت نکرده اید. برای مثال، در گروه زبان انگلیسی ثبت نام نکرده اما یکی از کد رشته محل های آن را در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود وارد کرده اید.

برای کسب اطلاع در خصوص رتبه قبولی رادیولوژی روی لینک بزنید.

چنانچه با هیچ کدام از پیغام های خطا ذکر شده مواجه نشدید و عملیات با موفقیت به اتمام رسید، توصیه می شود که رسید انتخاب رشته را که حاوی مشخصات فردی، شماره پرونده و شماره رسید است حتما نزد خود نگه دارید. عدم دریافت چنین رسیدی به منزله عدم تائید انتخاب رشته خواهد بود.

برای اطلاع از نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته

چگونه کد رشته محل کاردانی خود را پیدا کنیم؟

برای وارد کردن کد رشته محل کاردانی در فرم انتخاب رشته اینترنتی سایت سازمان سنجش، تقریبا روندی مشابه با کد رشته محل کارشناسی و کارشناسی ارشد نیاز است. متقاضیانی که پس از دریافت کارنامه اولیه، موفق به کسب نمره مجاز شده اند، پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته، کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش را وارد می کنند.

سیستم انتخاب رشته برای این مقطع نیز به صورت هوشمند است و اگر فردی به اشتباه یک را وارد نماید، با پیغام خطا مواجه خواهد شد.

بنابراین، توصیه می شود که داوطلبان حتما قبل از درج کد رشته محل کاردانی در فرم انتخاب رشته اینترنتی سایت سازمان سنجش، رشته های خود را به ترتیب اولویت در فرم پیش نویس یادداشت نموده و سپس در سیستم ثبت کنند.

چگونه کد رشته محل کاردانی خود را پیدا کنیم؟

 

برای آشنایی با نحوه ویرایش انتخاب رشته سراسری روی لینک کلیک کنید.

 

آشنایی با کد رشته تحصیلی کارشناسی برای ثبت نام ارشد

در هنگام ثبت نام کنکور ارشد، داوطلبان بایستی اطلاعات مختلفی را در فرم تقاضانامه وارد کنند که کد رشته محل کارشناسی یکی از مهم ترین بندهای آن است. بدین مفهوم که متقاضیان باید کد رشته تحصیلی کارشناسی خود که در آن فارغ التحصیل شده است را وارد نمایند.

این کدها همانند کد رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در sangesh.org قرار داشته و می بایست برای دریافت آن ها به این سامانه مراجعه کرد. توجه داشته باشید که اگر کد رشته محلی در سایت وجود نداشته باشد، می بایست در بند مربوطه کد ” 3001 ” وارد گردد.

برای رفاه حال داوطلبان گرامی چند نمونه از پرطرفدارترین کد رشته تحصیلی کارشناسی برای ثبت نام ارشد را در ادامه ذکر خواهیم کرد. اما برای اطلاعات کامل تر می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

کد رشته تحصیلی کارشناسی برای ثبت نام ارشد عنوان رشته
1045 رشته اقتصاد
 1979 رشته مخابرات 
1865 رشته فنی عمران
 1991 رشته مدیریت 
 1924  رشته کامپیوتر- مهندسی تکنولوژی نرم افزارکامپیوتر 
 1923 رشته کامپیوتر- مهندسی تکنولوژی سخت افزار کامپیوتر 
1756 رشته علوم کامپیوتر
1656 رشته علوم اجتماعی
1052 رشته اقتصاد و مدیریت
1591 رشته شهرسازی
1400 رشته داروسازی
1361 رشته حسابداری
1088 رشته آمار
1100 رشته امور بانکی
1141 رشته آموزش و پرورش ابتدایی
1118 رشته آموزش راهنمایی و مشاوره 
1174 رشته برق – مهندسی تکنولوژی ارتباطات وفناوری اطلاعات 
1302 رشته تکنولوژی رادیولوژی دهان فک و صورت 
1024  ارتباطات و فناوری اطلاعات
1095 رشته امنیت اطلاعات
1190 رشته بهداشت حرفه ای 

 

توجه داشته باشید کد رشته محل های دانشگاه آزاد در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر می شود و لازم است برای ثبت نام در دانشگاه های آزاد دفترچه مربوط به این دانشگاه ها را دریافت کرده و مطالعه نمایید.

برای دریافت راهنما جامع انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

کد رشته های تحصیلی شناور کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش

همانطور می دانید هر کدام از متقاضیان کنکور ارشد، می توانند در دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور شرکت نمایند. برای انتخاب هر کدام از رشته های شناور که به 64 مجموعه می رسند، لازم است که کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش را استخراج و وارد نمود.

هیچ کدام از داوطلبان نمی توانند بیش از یک مجموعه امتحانی شناور را انتخاب کنند. در جدول زیر می توانید کد رشته تحصیلی شناور کارشناسی ارشد را مشاهده نمایید.

 

کد عنوان مجموعه امتحانی کد عنوان مجموعه امتحانی
1103 سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی 1153 اطلاعات
1109 زبان های باستانی ایران 1202 ژئوفیزیک و هواشناسی
1110 زبان شناسی 1205 فوتونیک
1119 علم اطلاعات و دانش شناسی 1209 علوم کامپیوتر
1125 مدیریت جهانگردی 1213 زیست شناسی گیاهی
1127 ایران شناسی 1214 زیست شناسی جانوری
1128 آموزش زبان ژاپنی 1215 علوم محیط زیست
1129 زبان و ادبیات اردو 1216 زیست شناسی دریا
1131 مطالعات جهان 1217 اقیانوس شناسی فیزیکی
1138 علوم ارتباطات اجتماعی 1219 علوم شناختی
1139 مددکاری اجتماعی 1220 علوم اطلاعاتی
1144 مدیریت دریایی 1253 مهندسی نفت
1146 محیط زیست 1255 مهندسی پلیمر
1148 مدیریت کسب و کار و امور شهری 1256 مهندسی معماری کشتی
1262 مهندسی در سوانح طبیعی 1351 طراحی
1273 نانوفناوری ـ نانومواد 1353 مرمت و احیای ابنیه و بافت های تاریخی
1276 مهندسی فناوری اطلاعات IT 1356 نمايش عروسكی  
1279 مهندسي هوافضا   1359 هنرهاي پژوهشي و صنايع دستي
1285 مهندسي شيمي ـ بيوتكنولوژی و داروسازی 1361 هنرهای ساخت و معماری   
1286 مهندسي پليمر-صنايع رنگ 1362 طراحي صنعتی
1287 مهندسي طراحي محيط زيست 1363 فرش انگل شناسی
1290 مهندسي ابزاردقيق و اتوماسيون صنايع نفت 1501 انگل شناسی
1292 مهندسی بازرسی فنی 1502 فيزيولوژی دامپزشكی
1293 بهداشت و محيط زيست 1503 قارچ شناسی دامپزشكی  مهندسی ايمنی
1295 آموزش مهندسی  1504 بافت شناسی دامپزشكی
1314 حشره شناسی كشاورزی 1505 باكتري شناسی دامپزشكی
1322 مهندسي مكانيزاسيون كشاورزی 1506 ايمني شناسي دامپزشكي
1323 اكوهيدرولوژی 1507 بهداشت و كنترل كيفی مواد غذايی
1324 بيوتكنولوژي كشاورزی 1510 سم شناسی
1325 توسعه روستايی 1511 پيشگيري بيماريهاي دامی
1350 برنامه ريزی شهری، منطقه ها و مديريت شهری

 

برای اطلاع از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

همانطور که پیش از این توضیح داده شد، پس از برگزاری آزمون های سراسری ورودی مقاطع مختلف و اعلام نتایج، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری در وبسایت sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان می توانند نسبت به مطالعه شرایط و مشاهده کد رشته محل های تحصیلی اقدام کنند. توجه کنید که مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد تا 11 تیر ماه سال جاری بود. با توجه به اینکه کنکور سراسری ورودی مقطع کارشناسی 1403 به تازگی برگزار شده است، طبیعی است که زمان انتخاب رشته آن پس از اعلام نتایج اولیه و حدودا در نیمه دوم مرداد ماه باشد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند 150 کد رشته محل را در فرم الکترونیکی انتخاب رشته وارد کنند. توجه کنید که اولویت انتخاب شما، از 1 تا 150 می باشد و شما باید رشته دلخواه خود را به ترتیب موردعلاقه ترین (اولویت 1) وارد نمایید. توجه کنید که ظرفیت رشته محل ها، بر اساس انتخاب رقبای شما، به نوبت پر می شوند. با توجه به سال های گذشته، پیشبینی می شود نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 در نیمه اول یا نیمه دوم شهریور ماه اعلام شود. شما می توانید برای دریافت مشاوره انتخاب رشته، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

برای اطلاع از مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

اخبار پیرامون سازمان سنجش

اعلام زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 1403 در سایت سازمان سنجش

بنا بر اطلاعیه های سایت سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه افراد داوطلب که مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 شده اند؛ می بایست تا تاریخ 16 خردادماه برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است حداکثر تعداد انتخاب برای این افراد 100 کد رشته محل می باشد.

تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کردند مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمدید خواهد شد و زمان جدید انتخاب رشته، به زودی اطلاع رسانی می گردد.

ایشان همچنین گفتند در کنکور کارشناسی ارشد 1403 بیشتر از 471 هزار نفر در اسفند ماه 1401 شرکت کردند که از میان آن ها  355 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و تا 15 خرداد 1403 حدود 121 هزار نفر نسبت به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد اقدام کرده‌ اند.

بنر انتخاب رشته کنکور

خلاصه مطلب

در این مقاله با اهمیت آگاهی از کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش و یا کد رشته تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در سایت سنجش آشنا شدیم و نحوه اخذ کد رشته محل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را بیان کردیم.

امیدواریم مطالعه این مطالب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار داده باشیم اما چنانچه هنوز هم برای پیدا کردن کد رشته تحصیلی خود با مشکل مواجه شدید و یا مایل به آشنایی با رتبه قبولی پذیرش تمامی دانشگاه های دولتی و غیر دولتی هستید، می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید. 

فراموش نکنید دریافت مشاوره از مرکز مشاوره ایران تحصیل همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب ممکن می باشد و شما عزیزان می توانید از این مرکز حتی در روزهای تعطیل نیز مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. 

شما همراهان گرامی می توانید با شماره 9099075307 (بدون کد استان) تماس گرفته و با مشاوران ایران تحصیل صحبت نمایید. همچنین می توانید مشکل یا سوال خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب برای ما بنویسید تا کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

برای دریافت فایل پی دی اف مقاله کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

2.2/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا به هنگام ثبت نام کارشناسی ارشد نیاز به داشتن کد رشته تحصیلی کارشناسی است؟

بله برای ثبت نام کارشناسی ارشد می بایست این کد از دفترچه استخراج شود و در قسمت مربوط به آن در فرم اینترنتی ثبت نام وارد گردد.

مفهوم پیغام خطای کد رشته محل کارشناسی و کاردانی چیست؟

در این مقاله می توانید مفهوم خطای کد رشته محل های همه مقاطع را مطالعه فرمایید.

در صورت مشکل به هنگام وارد کردن کد رشته های تحصیلی چه باید کرد؟

داوطلبان گرامی می توانند برای برطرف کردن مشکلات خود با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرند.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش 1401 + کارشناسی و ارشد | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo مهدی گفت:

    با سلام. من کاردانی فنی رشته کامپیوتر رو همین خرداد امسال تموم کردم. الان که نتایج پذیرش با شرط معدل اومده فقط ۳ تا از کد رشته هایی که انتخاب کردم رو بهم نشون میده که سومی رو انتخاب شدم. من دانشگاه شمسی پور شبانه قبول شدم. ولی میخوام که دانشگاه روزانه یه شهر دیگه رو ک انتخاب رشته کردم، برم. شبانه رو همون موقع به اشتباه با اولیت بالا انتخاب کردم. حالا نمیدونم که از کجا باید بفهمم که بقیه دانشگاه هارو آوردم یا ن. و اینکه از کجا باید درخواست بدم تا بتونم یه دانشگاه دیگه ثبت نام کنم. لطفا سریع جواب بدید ضروریه.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام برای پیگیری این مسئله باید به سایت سازمان سنجش درخواست اینترنتی بفرستید

  2. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر کد رشته محل های جدید کنکور کاردانی به کارشناسی هنر کی اعلام می شه ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق دفترچه های منتشر شده اطلاع رسانی می شود.

  3. Avatar photo نادر کریمی گفت:

    سلام خسته نباشید
    بعضی از زیر شاخه ها مثل شیمی و زیست توی کد رشته های انسانی هستن اینا قابل انتخاب رشته ان؟؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله

  4. Avatar photo mahtab 22 گفت:

    سلام من کارشناسی حقوق دارم و میخوام ارشد حقوق خصوصی شرکت کنم. هم کد رشته تحصیلی کارشناسی و هم کد رشته امتحانی باید کد حقوق رو بزنم ؟ یا برای کد رشته امتحانی کد حقوق خصوصی ؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما یک کد ۴ رقمی برای انتخاب رشته ی اصلی گروه حقوق دارید . اگر نیازی به راهنمایی بیشتر دارید تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند

  5. Avatar photo میمنت گفت:

    سلام من نمیتونم کد رشته تحصیلی کارشناسی رو بگیرم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      با شماره ی مجموعه در تماس باشید.

  6. Avatar photo رازقی. گفت:

    سلام و وقت بخیر خدمت کارشناسان ایران تحصیل
    من اگر بخواهم در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات با کد رشته محل 1024 را انتخاب کنم و به عنوان رشته تحصیلی شناور هم مهندسی فناوری اطلاعات با کد رشته 1276 را مورد انتخاب قرار دهم آیا مشکلی ندارد و من می توانم این کار را انجام دهم؟
    متشکر از رهنمایی های شما

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز اگر به سوالات مربوط به این رشته پاسخ داده اید و جزو کد رشته های مجاز در کارنامه ی شما هست بله میتونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)